Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vai biznesa ideju būtu realizējušas ar vai bez atbalsta, programmas dalībnieču - jauno uzņēmēju - domas atšķiras.

Kopš 2008. gada valsts atbalstu komercdarbības un pašnodarbinātības sākšanai ieguvuši 278 cilvēki Latvijā. 2009. gada nogalē Nodarbinātības valsts aģentūras (NVA) programmā «Atbalsts komercdarbības un pašnodarbinātības sākšanai» piedalījās arī Zane Lase-Lasmane un, kad viņas biznesa plāns bija atzīts par vienu no labākajiem, 2010. gada sākumā nodibināja SIA ArtBag.

«Pati pieteikuma sagatavošana aizņēma aptuveni mēnesi laika. Šajā posmā bija papildu apmācības biznesa plāna un pieteikuma sagatavošanā, kā arī individuālās konsultācijas ar piesaistītajiem biznesa konsultantiem. Darbs bija nopietns, bet ne nepaveicams,» viņa saka.

Z. Lase-Lasmane atzīst, ka NVA biznesa plāns, salīdzinot ar citu atbalsta instrumentu pieprasītajiem, bijis daudz apjomīgāks un sarežģītāks, taču licis padomāt par dažādām specifiskām lietām, plānojot jauno biznesu.

Z. Lase-Lasmane atzīst - biznesa plāna izstrāde ir tikai sākums. Pēc tam jārēķinās ar pamatīgu darbu un strādāšanu, jo bez tā nav iespējama attīstība, turklāt tas attiecas uz jebkuras idejas īstenošanu. Z. Lase-Lasmane norāda, ka jārēķinās - būs nepieciešami papildu finanšu ieguldījumi. Iespējams, kādas citas idejas īstenošanai tas nav tik būtiski, bet ArtBag gadījumā tas bija svarīgi. Šī uzņēmēja izmantojusi arī citas atbalsta iespējas - Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras Pirmssēklas atbalsta instrumentu, Rīgas domes un Swedbank grantu programmu Atspēriens, Rīgas reģiona radošo industriju biznesa inkubatora Creative Andrejsala, iesaistījusies NVA programmā Jauniešu darba prakse, kā arī Hipotēku bankas Starta programmā, kas ir aizdevums ar papildu grantu no Eiropas Sociālā fonda.

Ilze Čeže, SIA A-la-tea īpašniece, bezdarbnieku rindās iestājās šī gada pašā sākumā un uzreiz pieteicās šai atbalsta programmai. Februārī viņai paziņoja par iesaistīšanu programmā un deva iespēju gatavot biznesa plānu ar vai bez konsultanta palīdzības. «Man šādas pieredzes nebija, tāpēc izvēlējos šo bonusu - konsultantu, kas man bija ļoti labs,» saka I. Čeže.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

CreativeLatvia.com sper pirmos soļus ārpus Latvijas

Anda Asere, 11.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirms trim gadiem atvērtais Latvijas dizaineru internetveikals CreativeLatvia.com sper pirmos apzinātos soļus ārpus mūsu valsts robežām

Internetveikala pirmie darbības gadi lielākoties bija vērsti uz Latviju. Taču vietējais tirgus ir mazs, pirktspēja – samērā zema, bet Latvijas dizaineru preces ir gana ekskluzīvas un dārgas. «Tāpēc no šī gada esam vairāk pievērsušies tirdzniecībai ārzemēs. Mēs te joprojām esam, bet ir laiks spert soli tālāk,» saka Līga Bizune, CreativeLatvia.com vadītāja.

Jau tagad uzņēmumam ir pirkumi no ārzemēm, bet to ir salīdzinoši maz – 15–20% no kopējā pirkumu skaita. Tie vairāk ir gadījuma rakstura pirkumi, nevis sistemātiska darba rezultāts. Tāpēc tagad uzņēmums ir izvēlējies savas mērķa valstis – Angliju un Franciju, un uz tām fokusējas.

Komentāri

Pievienot komentāru