Jaunākais izdevums

ASV aviobūvnieks "Boeing" šā gada otrajā ceturksnī strādājis ar peļņu pirmo reizi kopš 2019.gada, liecina uzņēmuma pārskats.

"Boeing" peļņa šā gada otrajā ceturksnī bijusi 587 miljoni dolāru pretstatā 2,4 miljardu dolāru zaudējumiem pagājušā gada aprīlī-jūnijā.

Kompānijas ieņēmumi šajā laika posmā palielinājušies par 44% līdz 17 miljardiem dolāru.

"Boeing" pēdējo reizi strādāja ar peļņu 2019.gada trešajā ceturksnī.

Kompānijas biznesu iedragāja ne tikai Covid-19 pandēmija, bet arī lidmašīnu "Boeing 737 MAX" tehniskās problēmas.

2019.gadu uzņēmums noslēdza ar 636 miljonu dolāru zaudējumiem, un tie bija "Boeing" pirmie gada zaudējumi kopš 1997.gada.

2020.gadā kompānijas zaudējumi bija turpat 12 miljardi dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrības airBaltic struktūrvienība airBaltic Training pabeigusi apmācības ar Boeing 737 lidojumu simulatoru un pārdevusi to uzņēmumam Francijā.

Uz jautājumu, kāda bijusi darījuma summa, Db.lv uzņēmumā norādīja, ka, atbilstoši simulatora pārdošanas līgumam, Latvijas lidsabiedrība airBaltic nevar atklāt pārdošanas summu vai citas darījuma detaļas.

"airBaltic jau līdz 2024. gada sākumam lidojumus veiks ar 50 Airbus A220-300 lidmašīnām, kas nozīmē, ka uzņēmuma apkalpes apmācību vajadzības ievērojami pārsniegs pašreizējās iespējas. Noslēdzot apmācību ar Boeing 737 simulatoru, mēs spēsim nākotnē iegādāties un uzstādīt otru mūsdienīgo Airbus A220 lidojumu simulatoru," skaidro airBaltic operatīvās vadības direktors Pauls Cālītis.

airBaltic Training izmantojusi Boeing 737 lidojumu simulatoru kopš uzņēmuma izveides 2010. gadā. Šajā laikā ar to veiktas vairāk nekā 50 000 apmācību stundas, augstāko noslodzi sasniedzot 2018. gadā, kad tas visu gadu tika izmantots vairāk nekā 85% no komerciāli pieejamā laika. Kopumā to apmācībām izmantojuši 44 dažādi uzņēmumi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV prezidents Džo Baidens un Eiropas Savienība (ES) otrdien vienojušies par ilgtermiņa pamieru 17 gadus ilgušajās nesaskaņās par subsīdijām aviobūves nozarei.

Šis pamiers oficiāli apstiprināts Briselē notiekošā samitā, kurā Baidens tikās ar Eiropadomes prezidentu Šarlu Mišelu un Eiropas Komisijas (EK) priekšsēdētāju Urzulu fon der Leienu.

Leiena norādīja, ka šajā samitā gūts panākums ilgstošo nesaskaņu atrisināšanā.

"Tas patiesi paver jaunu nodaļu mūsu attiecībās, jo mēs no tiesāšanās varam pāriet uz sadarbību aviobūves nozarē," sacīja EK priekšsēdētāja.

ASV un ES vienojušās par pamieru uz pieciem gadiem, abām pusēm skaidrojot, ka tādējādi tiks nodrošināts pietiekami daudz laika, lai atrisinātu esošās nesaskaņas.

ES un ASV nesaskaņas aizsākās 2004.gadā, kad Savienotās Valstis izstājās no aviokompāniju subsīdija pakta un vērsās pret ES Pasaules Tirdzniecības organizācijā (PTO), apgalvojot, ka "Airbus" spējis konkurēt ar "Boeing", daļēji pateicoties subsidētiem valdību aizdevumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV aviobūves uzņēmums "Boeing" otrdien prognozēja, ka komerciālās aviācijas tirgus no koronavīrusa pandēmijas izraisītās lejupslīdes pilnībā atveseļosies līdz 2024.gadam.

"Boeing" prognozē, ka aviācijas tirgus nākamo desmit gadu laikā sasniegs deviņus triljonus dolāru (7,6 triljonus eiro), nevis 8,5 triljonus dolāru (7,2 triljonus eiro), kā tika lēsts pirms gada.

"Mūsu nozarei atgūstoties un turpinot pielāgoties jaunajām vajadzīgām pasaulē, mēs saglabājam pārliecību par aviācijas nozares ilgtermiņa izaugsmi," norāda "Boeing" stratēģijas direktors Marks Alens. "Mūs iedrošinājis fakts, ka zinātnieki spējuši nodrošināt vakcīnas straujāk, nekā cerēts, un ka pasažieri demonstrē spēcīgu uzticību ceļošanai ar lidmašīnām."

Tikmēr uzņēmuma komerciālā tirgus viceprezidents Darens Hērsts saka, ka "mēs esam zaudējuši aptuveni divu gadu izaugsmi. Taču mēs prognozējam atgūšanos līdz pirmspandēmijas līmenim līdz 2023.gada beigām vai 2024.gada sākumam."

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas lidsabiedrība Atran Airlines, kas ir Volga-Dnepr grupai piederošs Krievijas ekspress aviopārvadātājs, septembra beigas sagaida ar savu 1000. reisu Rīgā.

29. septembrī lidostā “Rīga” nolaidās 1000. ATRAN reiss, kas ar Boeing 737-800BCF gaisa kuģi piegādāja uz Rīgu vairāk nekā 20 tonnas lielu e-komercijas sūtījumu no Ķīnas.

“Kopš 2019. gada mēs piedāvājam stabilas kravu plūsmas starp Ķīnu un Latviju, uzlabojot pārrobežu loģistikas pakalpojumus uzņēmējiem, zīmoliem un patērētājiem abās valstīs. Pat pandēmijas laikā mēs turpinājām atbalstīt savus klientus, nogādājot tik ļoti nepieciešamās kravas Latvijā un ārpus tās, uzlabojot mūsu pakalpojumu kvalitāti un, pateicoties flotes paplašināšanai, palielinot pārvadāto kravu apjomu. Septembrī mēs pārsniedzām 1500 tonnu robežu, kas tika piegādātas uz un no Rīgas, un turpināsim uzlabot piegāžu savienojumu,” saka Atran Airlines pārdošanas direktors Vasilijs Žukovs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Akciju cenas pārsvarā pieaug cerībās uz atkopšanos pēc pandēmijas

LETA--AFP, 28.05.2021

Aviobūvnieku "Boeing" un "Airbus" akciju cenas kāpušas cerībās uz ceļojumu industrijas atkopšanos pēc Covid-19 pandēmijas.

Foto: pixabay.com

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV un Eiropas akciju cenas ceturtdien pārsvarā pieauga, aviobūvnieku "Boeing" un "Airbus" akciju cenām kāpjot cerībās uz ceļojumu industrijas atkopšanos pēc Covid-19 pandēmijas.

Divi no trim galvenajiem Volstrītas indeksiem palielinājās pēc tam, kad bezdarbnieka pabalsta jauno pieprasījumu skaits ASV pagājušajā nedēļā saruka par 38 000, tādējādi bija reģistrēts jauns zemākais līmenis kopš 2020.gada marta. ASV republikāņi piedāvāja infrastruktūras izdevumu paketi, kas ir pretpiedāvājums Baltā nama ierosinātajai.

Parīzes biržas indekss pieauga, ko sekmēja Eiropas aviobūvnieka "Airbus" prognozes par ražošanas paplašināšanu, lai apmierinātu palielinātu pieprasījumu tuvākajos gados. "Airbus" akcijas cena pieauga par vairāk nekā 9% līdz gandrīz 107 eiro.

"Aviācijas sektors sāk atkopties no Covid-19 krīzes," paziņoja "Airbus" vadītājs Gijoms Forī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saskaņā ar obligāciju grafiku, kas noteikts obligāciju emisijas galīgajā prospektā, Latvijas lidsabiedrība airBaltic 2021. gada 27. jūlijā investoriem veikusi jau otro obligāciju kuponu maksājumu 13,5 miljonu eiro apmērā.

"2019. gadā veiktā obligāciju emisija bija paredzēta mūsu uzņēmuma nākotnes izaugsmes atbalstīšanai. Pagājušajā gadā mēs piedzīvojām dramatiskas izmaiņas, taču airBaltic pamata vīzija nākotnei saglabājas nemainīga – būt lielākajai lidsabiedrībai Baltijā, nodrošinot labāko savienojamību uz un no reģiona," teic airBaltic izpilddirektors Martins Gauss.

airBaltic pārdevusi Boeing 737 lidojumu simulatoru 

Latvijas lidsabiedrības airBaltic struktūrvienība airBaltic Training pabeigusi apmācības ar Boeing...

2019. gada 24. jūlijā airBaltic emitēja piecu gadu obligācijas 200 miljonu eiro vērtībā ar 6,75% procentu likmi.

Starptautiskie un vietējie investori atzinīgi novērtēja darījuma piedāvājumu, kā rezultātā obligācijas iegādājās vairāk nekā simts investori no 25 valstīm un pieprasījums pārsniedza piedāvājumu.

Kā ziņots, "airBaltic" koncerns pērn strādāja ar 142,6 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 72% mazāk nekā gadu iepriekš, savukārt koncerna zaudējumi pieauga 29 reizes un sasniedza 264,6 miljonus eiro. "airBaltic" grupā ietilpst mātessabiedrība "Air Baltic Corporation" un meitasuzņēmumi SIA "Baltijas kravu centrs", AS "Aviation Crew Resources", SIA "Air Baltic Training" un SIA "Loyalty Services".

Latvijas valstij pieder 96,14% balsstiesību "airBaltic" kapitālā, bet finanšu investoram, Dānijas uzņēmējam Larsam Tūsenam piederošajam "Aircraft Leasing 1" - 3,86%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tūrisma pakalpojumu sniedzējiem Latvijā pievienojies starptautiskais tūroperators Coral Travel, kas Latvijas atpūtniekiem piedāvā pavadīt atvaļinājumu Turcijas populārākajos kūrortos - Alānijā, Antālijā, Belekā, Kemerā, Sidē.

Coral Travel līdz šim darbojās deviņās valstīs un Latvija ir desmitā valsts, kurā kompānijai atvērts savs birojs.

Pirmais lidojums no Rīgas plānots 19.jūnijā. Lidojumi notiks divas reizes nedēļā ar Turkish Airlines.

Coral Travel Latvia piedāvās ne tikai ekonomiskās klases lidojumus, bet arī biznesa klases lidojumus. Coral Travel grupai pieder arī OTIUM viesnīcu ķēde Turcijā, Ēģiptē un Tunisijā. OTI Holdingam pieder aviokompānija Royal Flight, kas izpilda lidojumus uz populārākiem galamērķiem. Aviokompānijas flotē ir 26 Boeing lidmašīnas.

Nesen Coral Travel atvēra pārstāvniecību Lietuvā. Kompānija ir viena no lielākiem tūrisma operatoriem Polijā, kā arī tai ir sava filiāle Vācijā.

Komentāri

Pievienot komentāru