Brīvais vilnis iegulda pusmiljonu eiro jaunā iepakojumā; cer mainīt visu zivju konservu biznesu 

Latvijas zivju konservu ražošanas uzņēmums Brīvais vilnis ieguldījis pusmiljonu eiro jauna, caurspīdīga plastikāta konservu iepakojuma izveidē. Uzņēmuma vadītājs Andris Babris norāda, ka nākotnē šis iepakojums «varētu izmainīt visu zivju konservu biznesu».

Gunta Kursiša, 2014. gada 27. maijs plkst. 14:11

Tuvākos divus gadus šis iepakojums būs pieejams tikai Brīvajam vilnim, savukārt pēc tam to varēs sākt izmantot arī citi zivju konservu ražošanas uzņēmumi.

«Uzņēmums pirms diviem gadiem sāka darbu pie jaunu zivju konservu iepakojuma veidu meklēšanas, kas patērētājiem dotu iespēju redzēt produkciju, kas atrodas konservos. Šāds lēmums tika pieņemts, jo dažu negodprātīgo uzņēmēju dēļ patērētājiem sāka zust ticība zivju konservu kvalitātei slēgtajās kārbās» stāstīja Brīvā viļņa valdes priekšsēdētājs Arnolds Babris.

Jaunais iepakojums izveidots, sadarbojoties ar Vācijas ražotāju Weidenhammer Packaging Group GmbH. Jaunu iekārtu iegādei un esošo modernizācijai tika piesaistīts Lauku atbalsta dienesta līdzfinansējums.

Pašreiz uzņēmumā no piecām pildīšanas līnijām viena pilda zivju konservus jaunajā iepakojumā. Tajā tiek pildītas šprotes, skumbrijas, sardīnes, siļķes eļļā un tomātu mērcē, kā arī apceptās brētliņas, apceptās skumbrijas, apceptās sardīnes tomātu mērcē un eļļā. Ar laiku arī pārējās ražošanas līnijas ir iecerēts nomainīt uz jaunajām.

«Tas, cik ātri notiks pilnīga pāreja uz jauno konservu iepakojumu, būs atkarīgs no pieprasījuma tirgū. Pašlaik Brīvais vilnis ir konceptuāli vienojies ar Rimi lielveikalu ķēdi, kas nozīmē, ka jau tuvākajā laikā jaunā produkcija varētu parādīties Latvijas veikalu plauktos,» norādīja A. Babris.

Kā skaidro Brīvais vilnis pārstāvji, plastikāta iepakojumu uzņēmums izvēlējās galvenokārt tādēļ, ka tas nodrošina lielāku ultravioleto (UV) staru aizsardzību un ir vieglāk atverams salīdzinājumā ar stikla burku. «UV stari var izmainīt produkta sastāvu, garšu, un saulē produkts var zaudēt savu vizuālo izskatu. Īpaši jutīgi pret UV starojumu ir eļļas produkti, alus un citi, tāpēc tos fasē tumšā stikla iepakojumā, kas mazina šo staru ietekmi. Savukārt, salīdzinot ar metāla kārbu, plastikāta iepakojuma iekšējā virsma ir tik inerta pret produktu, ka neietekmē tā garšu. Lai arī nekaitīgas, metāla konservu kārbās izmantojamās lakas tomēr būtiski pasliktina produkta garšas kvalitāti. Taču svarīgākais iemesls jaunā iepakojuma izvēlei bija tas, ka patērētājs varēs redzēt konservu sastāvu,» skaidro uzņēmuma pārstāvji.

Sākotnēji uzņēmums sāka izmantot četru slāņu īpaša materiāla caurspīdīgu konservu vāciņu, kas ļāva patērētājiem redzēt konservu sastāvu. Taču uzņēmuma mērķis bija atrast ražotāju, kas spētu izgatavot arī caurspīdīgu konservu glāzīti. Potenciālais ražotājs tika atrasts iepakojumu izstādē Vācijā, tomēr, lai izgatavotu Brīvajam vilnim nepieciešamo iepakojumu, pagāja krietns laiks, jo konservu ražotājam bija nepieciešams iepakojums ar augstiem tehniskajiem parametriem, piemēram, iespēju sterilizēt iepakojumu 120 grādu temperatūrā, stāsta uzņēmuma pārstāvji.

Akciju sabiedrība Brīvais vilnis 95% no saražotā produkcijas apjoma eksportē. Uzņēmuma peļņa 2012. gadā bija 534,9 tūkstoši latu, aizpērn apgrozījums veidoja 9,8 miljonus latu.

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2014. gada 09. maijs plkst. 11:54

Šonedēļ Briselē norisinājās viens no lielākajiem jūras velšu gadatirgiem pasaulē...

2014. gada 28. aprīlis plkst. 9:33

Lai kompensētu hidroelektrostacijas celtniecības laikā radītos zaudējumus zivju krājumiem, Skrīveros,...

2014. gada 16. aprīlis plkst. 17:36

Daugavas baseinā šodien salaisti 300 lašu mazuļi, un dažādu zivju sugu mazuļu...

2014. gada 07. aprīlis plkst. 7:45

Šprotu ražotājiem Krievijas un Ukrainas krīzes dēļ vasaras mēnešos būs piespiedu...

2014. gada 05. marts plkst. 16:55

Sakarā ar pēdējiem notikumiem, grivnas un Krievijas rubļa straujo kritumu, AS Brīvais...

Nepalaid garām

«Mēs pārejam uz iknedēļas drukātā izdevuma formātu. Izmaiņas Dienas Biznesā ir vajadzīgas....

Kompāniju pārņemšanas un apvienošanās (M&A) darījumu jomā lielu aktivitāti tuvākajā laikā...

Par spīti lietotāju skaita sarukumam, sociālais tīkls draugiem.lv vēl joprojām ir pelņu...

Sekojot pieprasījumam, zivju pārstrādātāji maina paradumus un pielāgojas klientu prasībām, kas...

Pirms vairākiem gadiem raidījumu vadītājs un dabas pētnieks Māris Olte par 6000...

Lai arī esmu projām no lielā sporta, joprojām esmu tajā iekšā, tikai...