Jaunākais izdevums

Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja šodien nolēma no 1.septembra mainīt satiksmes organizāciju Aleksandra Čaka ielā, saglabājot tikai vienu velojoslu.

Velojosla tiks saglabāta virzienā uz centru. Sabiedriskais transports šajā virzienā brauks pa kopīgu joslu ar pārējiem mehanizētajiem transportlīdzekļiem.

Savukārt virzienā no centra velojoslas nebūs, bet tiks izveidotas divas joslas - viena sabiedriskajam transportam, bet otra - pārējam autotransportam.

Tajā pat laikā Satiksmes departamentam uzdots līdz nākamā gada 1.aprīlim izstrādāt risinājumus, lai Barona ielu pārveidotu par gājēju un velosipēdistu ielu, vienlaikus tramvajam piešķirot kustības prioritāti.

Komitejas sēdē izvērtās ļoti asas diskusijas, kas galvenokārt skāra darba organizēšanu Rīgas domē. Gan opozīcijas deputāti, gan nevalstisko organizāciju pārstāvji pārmeta domniekiem, ka minētais satiksmes organizācijas risinājums līdz šim nekur nav apspriests. Tāds neesot bijis ne starp Satiksmes departamenta izstrādātajiem variantiem, ne arī ticis izskatīts kopīgās sanāksmēs ar nevalstiskajām organizācijām.

Tika pārmests, ka darba grupa, kurai bija jāanalizē situācija Marijas un Čaka ielā, piedāvājot risinājumus sastrēgumu mazināšanai, neesot sasaukta četrus mēnešus.

Ļoti asus pārmetumus koalīcijas deputāti saņēma no nevalstiskajām organizācijām, tās norādīja, ka nav skaidrs, kur šāds risinājums vispār radies. Tika pārmests, ka Čaka ielas velojoslu eksperimenta laikā nav savākti nepieciešamie dati, kas ļautu pieņemt turpmākos lēmumus un atrisināt radušās problēmas.

Piemēram, joprojām neesot skaidrs, kādi kavējumi sabiedriskajam transportam bija pirms šī eksperimenta un kādi ir pašlaik.

Kā uzsvēra apvienības "Pilsēta cilvēkiem" pārstāvis Oto Ozols, šis lēmums esot būtisks negatīvs solis atpakaļ. Likvidējot vienu no velojoslām, velobraucēji turpinās Čaka ielā braukt pa ietvēm, apdraudot gājējus.

Viņš informēja, ka Čaka un Bruņinieku ielas krustojumu stundas laikā virzienā prom no centra izbrauc ap 200 velosipēdistu. Šī esot cilvēku plūsma, kas tiks "uzlikta uz ietvēm".

Viņa ieskatā, šis esot signāls, ka Rīgā solītās pārmaiņas nenotiks.

Pilsētvides aktīvists Māris Jonovs aicināja pagarināt eksperimentu un izdarīt tos darbus, kas nav izdarīti. Piemēram, lai paātrinātu sabiedrisko transportu, esot jāmodernizē trolejbusu līnijas, lai trolejbusi nebremzētu pie katra krustojuma un pieturas. Turklāt trolejbusi bremzējot arī tad, ka ielas ir tukšas un tajās nav ne auto, ne velotransporta.

Situāciju var uzlabot, novērošot maršrutu dublēšanos, samazinot laiku, kad transports atrodas pieturās, aprīkot pieturas ar platformām, ierīkot gudros luksoforus u.c. Tas viss uzlabotu sabiedriskā transporta plūsmu, bet par to netiek runāts, sacīja Jonovs.

Viņš uzsvēra, ka vēl pagājušajā nedēļā šāda satiksmes organizācijas scenārija uz galda neesot bijis. Jonovs retoriski vaicāja deputātiem, ko viņi teiks saviem vēlētājiem, kuriem ir solījuši pārmaiņas, cilvēcīgākus apstākļus gājējiem un velosipēdiem, bet tā vietā, tiek izņemts divus kilometrus garš velosatiksmes posms.

Jonovs uzsvēra, ka velosipēdisti neizmantos Barona ielu, ja tajā netiks veikti būtiski uzlabojumi, jo jau pašlaik šajā ielā veloinfrastruktūra ir par šauru, lai to izmantotu visi, kas to vēlas.

Turklāt, ielu turpinās izmantot arī autobraucēji, jo Barona ielā ir daudz autostāvvietu, lieli iekšpagalmi, un cilvēki gribēs no tiem izbraukt tieši tajā pašā laikā, kad to darīs velosipēdisti.

Koalīcijas pārstāve Justīne Panteļeva pauda, ka šis esot bijis ļoti smags balsojums, un parādījis, kuri deputāti ir gatavi strādāt un kuri gatavi palikt vizualizāciju līmenī. Vienīgā frakcija, kas esot iestājusies par veloceliņu saglabāšanu Čaka ielā, esot bijusi "Par/Progresīvo" frakcija.

Lai izvairītos no tā, ka veloceliņi vispār pazūd no Čaka ielas, frakcija esot piekritusi šim kompromisam.

Panteļejeva piekrita izteiktajiem pārmetumiem par ekspertu neiesaistīšanu šādu lēmumu izstrādāšanā un solīja turpmāk šo situāciju labot.

Viņa aicināja noteikt, ka Satiksmes departamentam ir jāizstrādā priekšlikumi, kā būtiski uzlabot satiksmes infrastruktūru Barona ielā, lai uz šo ielu varētu pārcelt velobraucējus, kuri līdz šim izmantoja veloceliņu Čaka ielā virzienā uz Purvciemu.

Savukārt "Saskaņas" deputāts Vadims Faļkovs uzsvēra, ka neprecīzas plānošanas dēļ pati par sevi laba ideja par veloceliņiem sabiedrības acīs tikusi devalvēta. Tāpēc tagad būtu jāapstājas un kārtīgi viss jāizvērtē.

Viņš rosināja Čaka ielā veidot trīs transporta joslas. Centra virzienā būtu viena sabiedriskā transporta josla pa vidu ceļam un otra pārējam transportam, bet prom no centra būtu kopīga josla autotransportam un sabiedriskajam transportam. Tomēr Faļkova priekšlikums tika noraidīts.

Deputāts aicināja Rīgas domes deputātus apdomāties un neizpostīt satiksmes organizāciju Barona ielā. Viņš uzsvēra, ka pēc deputātu balsojumiem speciālisti būšot spiesti projektēt "Titāniku", kurš beigās nogrima.

Jau ziņots, ka pirmdien Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja vēlreiz skatīja jautājumu par eksperimentālo velojoslu saglabāšanu vai likvidēšanu Čaka ielā.

Iepriekšējā komitejas sēdē tika uzklausīti Satiksmes departamenta speciālisti, gan dāņu arhitekta un pilsētplānotāja Jāna Gēla biroja pārstāvji, gan dažādas nevalstiskās organizācijas un eksperti.

Eksperimentu sākotnēji bija plānots īstenot līdz šī gada pavasarim, taču vēlāk tika nolemts to turpināt līdz 1.septembrim. Eksperimentā bija paredzēts nodrošināt pagaidu velojoslu Marijas un Čaka ielās posmā no Elizabetes ielas līdz Ērgļu ielai ekspluatāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas deputāti apstiprinājuši Satiksmes departamenta programmas "Mērķdotācija pašvaldības autoceļiem un ielām" līdzekļu izlietojumu, kur 11,5 miljoni eiro paredzēti Rīgas ielu pārbūvei, informē Rīgas dome.

"Šodien pēc garām diskusijām esam vienojušies par vairāku būtiski svarīgu satiksmes projektu īstenošanu, kas ļaus uzlabot gan iedzīvotāju mobilitāti, gan pilsētas infrastruktūru kopumā. Viena no būtiskākajām lietām ir sabiedriskā transporta un veloinfrastruktūras uzlabojumi, kas paredz novirzīt 500 tūkstošus eiro pagaidu velojoslu izveidei "Covid-19" laikā. Šīs velojoslas veicinās drošu un ērtu pārvietošanos pandēmijas laikā, tāpat arī radīs savienojumus jau ar esošajiem veloceļiem. Pagaidu joslas plānotas Dzirciema, Pulkveža Brieža, Duntes ielā, arī Raņka dambī un citur," sacīja Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes Satiksmes departaments ir apstiprinājis Rīgas Centra attīstības biedrības iniciatīvu par 30 km/h ātruma ierobežojuma Klusajā centrā teritorijā starp Hanzas, K. Valdemāra un Kronvalda bulvāri (tos neskarot), informē pašvaldībā.

Jau šogad tiks uzstādītas ceļazīmes Nr. 525 satiksmes palēnināšanai.

Paredzams, ka tā rezultātā uzlabosies gājēju drošība un mazināsies troksnis, turklāt tiks radīta patīkamāka vide pastaigām un eventuāli arī mazajam biznesam. Ātruma samazinājums būtisks arī tādēļ, ka šajā teritorijā ir diezgan daudz ar luksoforiem neregulētu krustojumu, tajā skaitā Antonijas ielas krustojumos ar Elizabetes ielu un Kalpaka bulvāri ar intensīvu satiksmi - vietās, kur autovadītājiem patīk ieskrieties, apdraudot gājēju drošību.

Ātruma ierobežojumi vēsturiskajos pilsētu centros ir izplatīti visā Eiropā ar mērķi palielināt gājēju drošību, mazināt troksni, pasargāt vēsturiskās ēkas no vibrācijām un veicināt mikromobilitāti. Šo pieredzi veiksmīgi īstenojušas arī citas Latvijas pašvaldības, piemēram, Siguldas centrā ieviestie 30 km/h ātruma ierobežojumi salīdzinājumā ar 2019. gadu samazinājuši satiksmes negadījumu skaitu par 9%, liecina Valsts policijas Gal-venās kārtības policijas pārvaldes Satiksmes drošības pārvaldes statistikas informācija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai turpinātu satiksmes datu ievākšanu arī aktīvajā gājēju un velobraucēju sezonā, līdz šā gada 1.septembrim pagarinās A. Čaka ielas pagaidu velojoslu eksperimentu, nolēma Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas deputāti.

A.Čaka ielas posmā no Elizabetes ielas līdz Ērgļu ielai pagaidu velojoslu eksperiments turpināsies līdz šī gada 1. septembrim. Tostarp līdz šā gada 15. jūnijam Satiksmes departamentam komitejai jāiesniedz starpziņojums, savukārt līdz 1. augustam jāizstrādā risinājumi par satiksmes un ielas telpas organizācijas izmaiņām Marijas un A. Čaka ielā (kā arī tai pieguļošajām ielām – Kr. Barona un Avotu ielai), kas ļautu nodrošināt sabiedriskā transporta prioritāti.

"Departamenta un satiksmes ekspertu galvenais uzdevums patlaban ir atrast risinājumu tam, lai A. Čaka ielā varētu salāgot divas svarīgākās prioritātes satiksmes organizācijā – sabiedrisko transportu un velotransportu. Satiksmes organizācija A. Čaka ielā ir jāskata plašākā areālā, ietverot arī pieguļošās ielas, kā, piemēram, Kr. Barona ielu un Avotu ielu. Tas būs liels izaicinājums līdz vasaras beigām, bet mēs cieši sekosim līdzi katra posma norisei un darbu progresam" sacīja Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No amata atstādināts Rīgas domes Satiksmes departamenta direktors Vitālijs Reinbahs, šodien preses konferencē informēja Rīgas domes priekšsēdētājs Mārtiņš Staķis (PP).

Vicemērs Vilnis Ķirsis (JV) informēja, ka ir saņemta informācija no trauksmes cēlēja par vairākiem pārkāpumiem departamentā.

Iespējams, Satiksmes departamentā pieļauta fiktīvā nodarbinātība, pašvaldības mantas izšķērdēšana un interešu konflikts.

Līdz ar to Reinbahs ir atstādināts un tiks veikta pārbaude.

Lēmums par Reinbaha atstādināšanu esot pieņemts, jo viņš atteicies sniegt pieprasīto informāciju. Līdz ar to esot pamatotas aizdomas, ka viņš varētu censties slēpt informāciju, vai ietekmēt pārbaudi.

Kā preses konferencē informēja Rīgas pilsētas izpilddirektora padomnieks juridiskajos jautājumos Māris Knoks, divas disciplinārlietas Reinbaham jau ir noslēgušās ar disciplinārsodiem un ir ierosināta vēl viena.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vasaras karstumā turpinās vēsturiskās Jaunā Rīgas teātra (JRT) ēkas Lāčplēša ielā 25, Rīgā pārbūve mūsdienīgā teātra kompleksā.

Šobrīd tapušas aptuveni trešdaļa jaunās teātra ēkas galveno būvkonstrukciju un redzamas skatītāju zāles aprises. Pabeigti Smiļģa zāles balkona un mazās “black-box” zāles betonēšanas darbi, informē VAS “Valsts nekustamie īpašumi” valdes priekšsēdētājs Renārs Griškevičs.

Šobrīd strauji top kopējais ēkas apjoms - pagalmā notiek otrā stāva, t.sk. lielās “black-box” zāles izbūve. Teātra vajadzībām top galvenais ieejas vestibils, divas jaunās “black-box" zāles, trīs mēģinājumu zāles, noliktavas un citas JRT vajadzībām nepieciešamās telpas. Pazemes un pirmā stāva līmenī pabeigta darbnīcu konstrukciju izbūve, kas ļaus īstenot “teātris - māja” konceptu – no dekorāciju izgatavošanas līdz teātra izrādei – visu varēs īstenot vienkopus, netērējot liekus transporta, cilvēku vai laika resursus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Satiksmes organizēšanai nepietiek ar spēju bruģī ieskrūvēt stabiņu

Guntars Gūte, Diena, 31.08.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas jaunās varas pirmā pilnvaru gada laikā paveikto darbu kvalitāti galvaspilsētas satiksmes sistēmas sakārtošanā sarunā ar laikraksta Diena žurnālistu Guntaru Gūti vērtē satiksmes eksperts Pauls Timrots.

Pēdējā gada laikā daudz dzirdama kritika par satiksmes organizēšanas dīvainībām galvaspilsētā. Kāda, tavuprāt, ir kopējā situācija Rīgā satiksmes jomā?

Patiesībā jau nekas liels un būtisks nenotiek. Drīzāk redzam jaunās varas jaunas politikas parādīšanu un pierādīšanu. Ja tev radusies iespēja parādīt sevi kā jaunu spēku, tad tev arī ir jāparāda, ka tu esi savādāks. Līdz ar to tev nav tik daudz laika, kamēr uzbūvēsi, piemēram, Ziemeļu pārvadu vai Rīgas apvedceļu, tāpēc, lai tu kļūtu pamanāms, tu ātri un butaforiski mēģini paveikt jebkādas lietas un iebāzt kāju durvīs. Līdz ar to no tāda politiskā viedokļa tā parādīšanās ir izdevusies – visi viņus ir pamanījuši. Cits jautājums, cik šī politika ir konsekventa un vēsturiski paliekoša.

Komentāri

Pievienot komentāru