Jaunākais izdevums

Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas deputāti apstiprinājuši Satiksmes departamenta programmas "Mērķdotācija pašvaldības autoceļiem un ielām" līdzekļu izlietojumu, kur 11,5 miljoni eiro paredzēti Rīgas ielu pārbūvei, informē Rīgas dome.

"Šodien pēc garām diskusijām esam vienojušies par vairāku būtiski svarīgu satiksmes projektu īstenošanu, kas ļaus uzlabot gan iedzīvotāju mobilitāti, gan pilsētas infrastruktūru kopumā. Viena no būtiskākajām lietām ir sabiedriskā transporta un veloinfrastruktūras uzlabojumi, kas paredz novirzīt 500 tūkstošus eiro pagaidu velojoslu izveidei "Covid-19" laikā. Šīs velojoslas veicinās drošu un ērtu pārvietošanos pandēmijas laikā, tāpat arī radīs savienojumus jau ar esošajiem veloceļiem. Pagaidu joslas plānotas Dzirciema, Pulkveža Brieža, Duntes ielā, arī Raņka dambī un citur," sacīja Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks.

Programmas līdzekļu atlikums uz šā gada 1.janvāri veido 12,4 miljonus eiro, kurus plānots izlietot iepriekšējos periodos uzsākto projektu finansēšanai, bet neizlietotos līdzekļus novirzīt šā gada plānoto objektu finansēšanai.

No programmas kopējā līdzekļu atlikuma 7,4 miljonus eiro plānots izlietot projektu finansēšanai, kuru realizācijai iepriekšējos periodos ir noslēgti līgumi, līdz to pabeigšanai, lai veiktu samaksu katram objektam paredzētajā apmērā.

"Šogad pilsētā paredzēts veikt virkni infrastruktūras uzlabošanas un labiekārtošanas projektu - šajā būvniecības sezonā pabeigsim A. Deglava pārvada atjaunošanu, kā arī noslēgsim A. Čaka ielas un Bruņinieku ielas seguma atjaunošanu un labiekārtošanu. Tāpat šogad ir plānots uzsākt darbus satiksmes pārvada atjaunošanai pār Kārļa Ulmaņa gatvi, veikt Ģertrūdes ielas seguma atjaunošanu un labiekārtošanu, kā arī Turgeņeva un Dandāles ielu atjaunošanu. Ne mazāk svarīgi ir tas, ka šogad plānots ieviest arī virkni risinājumu velobraucēju un gājēju pārvietošanās komforta uzlabošanai. Kā lielākie darbi jānorāda ietvju izbūve Malienas ielā, Vienības gatvē (posmā no Ventas ielas līdz Rīgas robežai), kā arī veloceļa izbūve maršrutā "Centrs-Ziepniekkalns" un vairāku labiekārtojuma elementu ieviešana vairākās Rīgas ielās," ar šogad plānotajiem darbiem iepazīstināja Rīgas domes Satiksmes departamenta direktors Vitālijs Reinbahs.

Lielākā daļa no līdzekļiem paredzēta ielu un ietvju būvniecības projektu pabeigšanai, tos novirzot Marijas ielas un A. Čaka ielas seguma atjaunošanai, Bruņinieku ielas seguma atjaunošanai, Sporta ielas seguma atjaunošanai, Krasta ielas seguma atjaunošanai no Jēzusbaznīcas ielas līdz Salu tiltam, ietves izbūvei Atpūtas ielā no mājas Nr.6 līdz mājai Nr.22, ietves izbūvei un labiekārtošanai Ilūkstes ielā Nr.103 un Lubānas rotācijas apļa pārbūvei. Savukārt atlikušos piecus miljonus eiro plānots novirzīt jaunu objektu finansēšanai.

Šā gada programmas līdzekļu izlietojuma plāns paredz "Mērķdotāciju pašvaldību autoceļiem (ielām)" 53,8 miljonu eiro apmērā. Savukārt no valsts autoceļu fonda Rīgai tiks piešķirti 21,4466% no kopējā finansējuma, tādējādi, galvaspilsētai paredzētais finansējums 2021.gadā ir 11,5 miljoni eiro. Kopā ar iepriekšējos periodos neizlietotajiem līdzekļiem piecu miljonu eiro apmērā, finansējums 2021.gadā īstenojamajām aktivitātēm ir 16,5 miljoni eiro.

2021.gada programmas izlietojuma plānā ir paredzēts novirzīt 11,5 miljonus eiro ielu uzturēšanai, pārbūvei, izbūvei un seguma atjaunošanai. Šā gada plānos ir satiksmes pārvada pār dzelzceļu pie Brasas stacijas pārbūve, Ģertrūdes ielas seguma atjaunošana, Dandāles ielas rekonstrukcija, Vienības gatvē posmā no Ventas ielas līdz Rīgas robežai ietves izbūve, Malienas ielas posmā no Šmerļa ielas līdz autobusa pieturai "Pansionāts" ietves izbūve, gājēju pāreju ar papildus apgaismojumu būvniecība, luksoforu izbūve Mūkusalas ielā pie rotācijas apļa, Ielejas ielas un Asnu ielas posma no Dzintaru ielas līdz Ielejas ielai pārbūve, kā arī labiekārtojuma elementu izbūve A. Čaka ielā un ielās, kur veikta seguma atjaunošana.

A. Čaka ielā plānots izvietot 133 velostatīvus, deviņus soliņus, deviņas atkritumu urnas, 62 puķu kastes un iestādīt 26 kokus. Tāpat izvietot soliņus, urnas, puķu kastes un velostatīvus plānots arī Kr. Valdemāra, Brīvības un Elizabetes ielā.

Tostarp 1,7 miljonus eiro plānots novirzīt ceļu satiksmes organizācijas tehnisko līdzekļu, pārbūvei un izbūvei, bet projektēšanai un izdevumiem būvdarbu organizēšanai plānoti 3,3 miljoni eiro.

Satiksmes departamenta vadītājs pastāstīja, ka departaments ir izstrādājis un ieviesis noteikumus "Kārtība, kādā tiek organizēta infrastruktūras objektu būvniecības ieceru īstenošanas prioritāšu novērtēšana". Noteikumi paredz, piemēram, būvniecības objekta nolietojuma izvērtēšanu, satiksmes intensitātes izvērtēšanu un citu parametru novērtēšanu, pēc kuriem tiek izvēlēti prioritāri veicamie darbi objektos.

V.Reinbahs kliedēja bažas par to, ka netiks īstenoti vairāki iepriekš plānotie infrastruktūras objekti, piemēram, veloceļa izbūve "Centrs - Ziepniekkalns" un Turgeņeva ielas seguma atjaunošana ar veloceļa izbūvi.

"Šos objektus mēs virzīsim uz aizņēmumu, par tiem tiks balsots Rīgas domes budžeta grozījumos, tie vienkārši ir izņemti no mērķdotācijas. Situācija ir tāda, ka pilsētas ielas prasa vairāk naudas uzturēšanai nekā citus gadus. Šī ziemas sezona nav no vieglākajām, ir ļoti daudz sniega un līdzekļi ir pārtērēti par trim miljoniem vairāk nekā pērn, tāpēc ir nepieciešams papildu finansējums - gan bedrīšu remontiem, gan Spodrības mēnesim un citiem darbiem," skaidroja V.Reinbahs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ar velojoslām Čaka ielā eksperimentēs no decembra līdz aprīlim

Db.lv, 03.11.2020

Šādu velorinfrastruktūras risinājumu Čaka ielā ieskicē apvienība "Pilsēta cilvēkiem".

Avots: pilsetacilvekiem/Facebook

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eksperimentālā kārtā Marijas un Aleksandra Čaka ielā tiks ieviestas pagaidu velojoslas, tā 2.novembrī, nolemts Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas sēdē.

Plānots, ka eksperiments ar pagaidu velojoslām tiks sākts decembrī un ilgs līdz aprīlim. Patlaban līdz decembrim Satiksmes departamentam kopā ar Pilsētas attīstības departamentu, "Rīgas satiksmi", CSDD un citām atbildīgajām iestādēm jāizvērtē un jāievieš labākais un no satiksmes viedokļa drošākais pagaidu risinājums.

"Čaka ielā ir tikko pabeigti remontdarbi, un regulāri tiek saņemti dažādi priekšlikumi, kā šai ielai būtu jāizskatās. Iedzīvotāju interesēs ir, lai iela ir ne tikai labā stāvoklī, bet arī ērta un patīkama, tāpēc mēs aicinājām Satiksmes departamentu ieklausīties arī deputātu skatījumā par šīs ielas nākotni, lai atrastu labāko un piemērotāko variantu. Ielā tiks veikti gan satiksmes intensitātes, gan cita veida mērījumi, lai jau pavasarī mēs varētu veikt eksperimenta analīzi un lemt par tālāko attīstības gaitu," sacīja Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai turpinātu satiksmes datu ievākšanu arī aktīvajā gājēju un velobraucēju sezonā, līdz šā gada 1.septembrim pagarinās A. Čaka ielas pagaidu velojoslu eksperimentu, nolēma Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas deputāti.

A.Čaka ielas posmā no Elizabetes ielas līdz Ērgļu ielai pagaidu velojoslu eksperiments turpināsies līdz šī gada 1. septembrim. Tostarp līdz šā gada 15. jūnijam Satiksmes departamentam komitejai jāiesniedz starpziņojums, savukārt līdz 1. augustam jāizstrādā risinājumi par satiksmes un ielas telpas organizācijas izmaiņām Marijas un A. Čaka ielā (kā arī tai pieguļošajām ielām – Kr. Barona un Avotu ielai), kas ļautu nodrošināt sabiedriskā transporta prioritāti.

"Departamenta un satiksmes ekspertu galvenais uzdevums patlaban ir atrast risinājumu tam, lai A. Čaka ielā varētu salāgot divas svarīgākās prioritātes satiksmes organizācijā – sabiedrisko transportu un velotransportu. Satiksmes organizācija A. Čaka ielā ir jāskata plašākā areālā, ietverot arī pieguļošās ielas, kā, piemēram, Kr. Barona ielu un Avotu ielu. Tas būs liels izaicinājums līdz vasaras beigām, bet mēs cieši sekosim līdzi katra posma norisei un darbu progresam" sacīja Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrdien, 1. decembrī, oficiāli sācies A. Čaka ielas pagaidu velojoslu eksperiments, kas turpināsies līdz nākamā gada 1. aprīlim, informē Rīgas dome.

Eksperimenta mērķis ir veikt satiksmes kustības un iedzīvotāju apmierinātības mērījumus, lai pavasarī pieņemtu datos un mērījumos balstītu lēmumu par pastāvīgas veloinfrastruktūras izveidi A. Čaka ielā.

Ar velojoslām Čaka ielā eksperimentēs no decembra līdz aprīlim 

Eksperimentālā kārtā Marijas un Aleksandra Čaka ielā tiks ieviestas pagaidu velojoslas, tā...

“A. Čaka ielas eksperimenta mērķis nav pretnostatīt satiksmes dalībniekus, bet atdzīvināt Rīgas centru. Ja mēs nepadarīsim vidi Rīgā cilvēkiem draudzīgāku, tad iedzīvotāju skaits turpinās samazināties. Ir svarīgi saprast to, ka runa nav tikai par veloceliņiem, bet par visu pilsētvidi kopumā – tur, kur ir intensīva satiksme, tur ir maz cilvēku, bet kur maz cilvēku, tur nav iespējas attīstīties veikaliņiem, kafejnīcām un citai mazajai uzņēmējdarbībai. Šis ir tikai pirmais pieturpunkts plašākā ielas un pilsētvides uzlabošanas darbu sarakstā. Nākamā gada budžetā tiks paredzēti līdzekļi, lai uz A. Čaka ielas tiktu izvietoti soliņi, koki un veikti citi labiekārtošanas darbi. Mums šī iela ir jāpadara ne tikai funkcionāli ērta, bet arī vizuāli pievilcīga,” sacīja Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Vilnis Ķirsis.

Lielākie miljoni satiksmes infrastruktūrai 

Rīgas domes Budžeta komisija 14. janvārī izskatīja pilsētas 2020. gada budžeta projektu,...

“Šobrīd svarīgākais ir izzināt iedzīvotāju viedokļus, tai skaitā, arī gājēju viedokļus, kas, pateicoties velojoslu eksperimentam, ir ieguvuši no riteņbraucējiem un elektroskrejriteņiem brīvas ietves. Nākamā prioritāte būs sabiedriskā transporta kustības grafika izpēte un eksperimenta norises ietekme uz to. Ar nepacietību gaidu iedzīvotāju aptaujas datus, lai varētu pieņemt labāko lēmumu ielas attīstībai,” pauda Satiksmes un transporta komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks, īpaši aicinot visus satiksmes dalībniekus būt iecietīgiem eksperimenta laikā.

“Satiksmes departaments visā A. Čaka ielas garumā jau ir pabeidzis brauktuves asfaltbetona seguma atjaunošanas darbus un nomainījis ietvju segumu, kā arī ļoti īsā laikā ir izveidojis pagaidu velojoslas un veicis visus nepieciešamos priekšdarbus, lai četru mēnešu garumā iegūtu datus un mērījumus par pagaidu velojoslu ietekmi uz satiksmes intensitāti gan šajā, gan citās ielās. Eksperimenta laikā sadarbībā ar “Rīgas satiksmi” tiks mērīta sabiedriskā transporta kustība un pasažieru dinamika. Tāpat tiks monitorēts ceļu satiksmes negadījumu skaits, velobraucēju skaits, kā arī veikti iedzīvotāju apmierinātības, trokšņu un gaisa kvalitātes mērījumi,” par eksperimenta norisi stāstīja Rīgas domes Satiksmes departamenta direktors Vitālijs Reinbahs.

Eksperiments ilgs četrus mēnešus – līdz 2021. gada 1. aprīlim, kad, balstoties uz iegūtajiem rezultātiem, tiks pieņemts lēmums par pastāvīgas veloinfrastruktūras izveidi A. Čaka ielā.

Tāpat nākamajā būvniecības sezonā visā ielas garumā tiks veikti labiekārtošanas darbi – iestādīti koki, uzstādīti velostatīvi, soliņi un puķu kastes, tādējādi ielu padarot pievilcīgāku un iedzīvotājiem draudzīgāku.

Tāpat Satiksmes departaments informē, ka A. Čaka ielā turpināsies darbs arī pie satiksmes organizācijas pilnveidošanas, lai iespējami mazinātu sastrēgumu veidošanos pīķa stundās. Tranzītam iespējams izmantot alternatīvos ceļus, piemēram, braucot no Daugavas puses maršrutā: Satekles - Valmieras ielas, Merķeļa - Brīvības - Pērnavas, Krasta - Dienvidu tilts - Piedrujas – Braslas iela vai, braucot no Purvciema puses, maršrutā: Braslas - Piedrujas - Dienvidu tilts - Krasta, Pērnavas - Senču - Zirņu - Kr.Valdemāra (Skanstes) iela.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Sagatavoti eksperimentāli risinājumi Čaka ielas veloinfrastruktūrai

Db.lv, 30.10.2020

Šādu velorinfrastruktūras risinājumu Čaka ielā ieskicē apvienība "Pilsēta cilvēkiem".

Avots: pilsetacilvekiem/Facebook

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satiksmes un transporta lietu komitejas sēdē nākamnedēļ spriedīs par iespējamiem risinājumiem veloinfrastruktūras attīstībai Aleksandra Čaka ielā.

Satiksmes departaments ir sagatavojis vairākus eksperimentālus risinājumus Marijas un Aleksandra Čaka ielā, paredzot pagaidu velojoslas abās brauktuves pusēs.

Ir izstrādāti divi principiāli risinājumi, kā veidot velojoslas regulētos krustojumos - viens, kad velojoslas "stop" līnija pirms krustojuma tiek izvirzīta uz priekšu vai otrs, kad velojosla pirms krustojuma tiek pārtraukta, lai autovadītāji, nogriežoties pa labi, iebrauktu velojoslā.

Tostarp tiek piedāvāts arī risinājums, ka Marijas un Aleksandra Čaka ielā netiek veidota veloinfrastruktūra, saglabājot esošo situāciju - esošo joslu skaitu un maģistrālā veloinfrastruktūra tiek veidota Krišjāņa Barona ielā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sporta ielas atjaunošanā Rīgā, posmā no Valdemāra ielas līdz Skanstes ielai, pirmo reizi Latvijā izmantots zils krustojumu marķējums, pārņemot šo praksi no Skandināvijas valstīm.

Pēc atjaunošanas ieviesti arī mūsdienīgi satiksmes risinājumi - divvirzienu velo satiksme, kā arī satiksmes drošības nolūkos maksimālais braukšanas ātrums ir samazināts līdz 30 km/h, informē pašvaldībā.

“Sporta iela pēc seguma atjaunošanas ir atdzimusi jaunā un modernā veidolā, veiksmīgi apvienojot dažādas mobilitātes iespējas un vairāku grupu intereses. Šī iela ir paraugs tam, kā savienot apkaimi ar pilsētas centru, lietderīgi izmantojot pilsētas telpu. Turklāt ir svarīgi, ka šie ielas seguma atjaunošanas un labiekārtošanas darbi notiek tieši tagad, kad Skanstes apkaimē ir novērojama strauja izaugsme un dažādu nozīmīgu projektu īstenošana,” norādīja Rīgas pašvaldības pagaidu administrācijas vadītājs Edvīns Balševics.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā, 12. maijā tiks uzsākti pirmie sagatavošanās darbi Austrumu maģistrāles 1. kārtas būvniecībai posmā no Ieriķu ielas līdz Vietalvas ielai.

Austrumu maģistrāles trūkstošā posma būvniecība ir viens no pēdējo gadu vērienīgākajiem satiksmes infrastruktūras projektiem Rīgā, kura kopējās izmaksas ir 37,8 miljoni eiro.

Austrumu maģistrāles izbūve nodrošinās Rīgas centra apbraukšanas iespējas un no kravas transporta atslogos Rīgas vēsturisko centru un Purvciema apkaimi (Dzelzavas iela, Gustava Zemgala gatve, Ieriķu iela). Satiksmes infrastruktūras projekta būvniecību plānots pabeigt līdz 2023. gada jūnijam.

Ņemot vērā projekta mērogu, Rīgas domes Satiksmes departaments (RDSD) aicina iedzīvotājus pret būvdarbiem izturēties ar sapratni un sekot līdzi satiksmes organizācijas izmaiņām. Satiksmes organizācijas izmaiņas spēkā stāsies nākamnedēļ.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēdzot abpusēju vienošanos, Rīgas pilsētas dome apsaimniekošanā no mazumtirdzniecības uzņēmuma “Lidl Latvija” pārņēmusi divus jaunizbūvētus ielu posmus 1,5 km kopgarumā Dreiliņos.

Dzelzavas ielas posma izbūvēšana bija viens no priekšnosacījumiem, lai šeit varētu sākt darboties 55 miljonus eiro vērtais “Lidl Latvija” loģistikas centrs, kas apkalpos “Lidl” veikalus Latvijā un Igaunijā. Dzelzavas ielas un Ēvalda Valtera ielas posmus mazumtirgotājs izbūvējis un labiekārtojis par saviem līdzekļiem, investējot gandrīz 2 miljonus eiro.

Atzīmējot divu jaunizbūvēto ielas posmu nodošanu pilsētai, “Lidl Latvija” valdes pārstāvji Jākobs Jozefsons un Arūnas Dzikas simboliski pasniedza Dzelzavas un Ēvalda Valtera ielu nosaukumu plāksnītes Rīgas domes priekšsēdētāja vietniekam Vilnim Ķirsim.

“Lidl Latvija” uzbūvētais Dzelzavas ielas posms veido lielu daļu no VAS “Latvijas Valsts ceļi” iecerētā P4 autoceļa Stopiņu novadā un Dzelzavas ielas Rīgā savienojuma. Pilnībā no jauna uzbūvēto Dzelzavas ielas posmu un blakus esošo Ēvalda Valtera ielas posmu papildina 3 metrus platas ietves, moderns ielu apgaismojums un daudzi desmiti koku lielstādu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes Satiksmes departaments ir apstiprinājis Rīgas Centra attīstības biedrības iniciatīvu par 30 km/h ātruma ierobežojuma Klusajā centrā teritorijā starp Hanzas, K. Valdemāra un Kronvalda bulvāri (tos neskarot), informē pašvaldībā.

Jau šogad tiks uzstādītas ceļazīmes Nr. 525 satiksmes palēnināšanai.

Paredzams, ka tā rezultātā uzlabosies gājēju drošība un mazināsies troksnis, turklāt tiks radīta patīkamāka vide pastaigām un eventuāli arī mazajam biznesam. Ātruma samazinājums būtisks arī tādēļ, ka šajā teritorijā ir diezgan daudz ar luksoforiem neregulētu krustojumu, tajā skaitā Antonijas ielas krustojumos ar Elizabetes ielu un Kalpaka bulvāri ar intensīvu satiksmi - vietās, kur autovadītājiem patīk ieskrieties, apdraudot gājēju drošību.

Ātruma ierobežojumi vēsturiskajos pilsētu centros ir izplatīti visā Eiropā ar mērķi palielināt gājēju drošību, mazināt troksni, pasargāt vēsturiskās ēkas no vibrācijām un veicināt mikromobilitāti. Šo pieredzi veiksmīgi īstenojušas arī citas Latvijas pašvaldības, piemēram, Siguldas centrā ieviestie 30 km/h ātruma ierobežojumi salīdzinājumā ar 2019. gadu samazinājuši satiksmes negadījumu skaitu par 9%, liecina Valsts policijas Gal-venās kārtības policijas pārvaldes Satiksmes drošības pārvaldes statistikas informācija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nekustamā īpašuma attīstītājs "Pillar" ekspluatācijā nodevis divas par privātiem līdzekļiem izbūvētas jaunas ielas Rīgā, New Hanza teritorijā.

Turpmāk ikvienam Rīgas iedzīvotājam un viesim būs publiski pieejama Gustava Kluča iela un Roberta Hirša iela, tādejādi "Pillar" turpina New Hanzas teritorijas labiekārtošanu un attīstību, informē uzņēmums.

Līdz ar jauno ielu izbūvi izveidotas arī bruģētas gājēju ietves, uzstādīti gaismekļi, kas tiek automātiski regulēti atbilstoši dienasgaismas intensitātei, kā arī iestādi jauni 15 koki, kuru stādīšanai izmantotas pazemes koku kastes. Ielām ir 2 joslu brauktuves ar autostāvvietām abās ielu pusēs. Maksimālais braukšanas ātrums abās ielās ir 30 km stundā, turklāt automašīnu ātruma slāpēšanai izbūvēti paceltie krustojumi.

Ielu izbūves darbi tika uzsākti 2019. gada augustā. Abu projekta īstenošanas izmaksas, ietverot arī ielu būvniecības darbus, ir 2,7 miljoni eiro. Kopumā infrastruktūras attīstībā New Hanza teritorijā "Pillar" investējis jau vairāk nekā 19 miljonus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saskaņošanas stadijā atrodas mazumtirdzniecības "Lidl" veikala fasādes risinājums, kas īpaši izstrādāts tieši Kalnciema ielas veikala projektam, informē uzņēmumā.

Mazumtirdzniecības uzņēmums "Lidl Latvija" sava topošā Kalnciema ielas veikala arhitektonisko risinājumu izstrādā kopīgā dialogā ar Rīgas pilsētas būvvaldi, Rīgas pilsētas arhitektu un nevalstisko organizāciju pārstāvjiem, ņemot vērā šīs Āgenskalna apkaimes vēsturisko raksturu un nākotnes attīstības redzējumu.

"Integrējot saņemtos ieteikumus, ir tapis jauns ēkas fasāžu un ārtelpas risinājums, kas drīzumā tiks iesniegs Būvvaldē. Plašā, veikalam pieguļošā teritorija tiks bagātīgi apzaļumota, šeit paredzot koku lielstādu un dažādu dekoratīvo krūmu stādījumus. Gar Melnsila un Kalnciema ielām plānots atjaunot iepriekšējo gadu laikā zaudētos kokus, paredzēts laukumiņš jauniešu fiziskajām aktivitātēm, uzstādītas papildus velo novietnes, soliņi un ieviesti pārdomāti risinājumi drošai gājēju kustībai, " informē "Lidl Latvija" Komunikācijas departamenta vadītāja Dana Hasana.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīga ar Stopiņu novadu varētu sadarboties kopīgu ātrgaitas sabiedriskā transporta risinājumu izveidē, informē Stopiņu novada pašvaldībā.

2020.gada 11.novembrī attālināti notika Rīgas pilsētas vicemēra Edvarda Smiltēna un Stopiņu novada domes priekšsēdētājas Vitas Paulānes un abu pašvaldību speciālistu tikšanās, lai pārrunātu Rīgas pilsētas un Stopiņu novada pašvaldības savstarpējās sadarbības iespējas.

Tika apspriestas iespējas kopīgi iesniegt projektus Atveseļošanas un noturības mehānisma programmas ietvaros (Recovery and Resilience Facility, RRF).

Abām pašvaldībām iesniedzot RRF projekta pieteikumus par perspektīvās Dzelzavas ielas izbūvi Rīgas pilsētas (Rīga), Stopiņu novada pašvaldības teritorijās (Stopiņi) un piesaistot AS “Latvijas Valsts ceļi” valsts autoceļa P4 posma pārbūvei, tiktu veikts ieguldījums un sakārtota infrastruktūra, kas būtiski uzlabotu satiksmes transporta plūsmu un veicinātu uzņēmējdarbības attīstību. Katrai pašvaldībai veicot šīs ielas izbūvi dažādos izpildes laikos, vēlamais rezultāts netiktu sasniegts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Vēsturiskais Rīgas Piensaimnieka ražošanas komplekss meklē investoru

Monta Šķupele, 12.10.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc SIA "Rīgas Piensaimnieks" pievienošanas AS "Rīgas piena kombinātam" ("Food Union" grupa), ražošana no rūpnīcas Valmieras ielā pārcelta uz AS "Rīgas piena kombināts" teritoriju Bauskas ielā, līdz ar to iegādei pieejamas bijušās rūpnīcas ēkas un zeme.

Objekta pārdošanu uzticēts veikt nekustamā īpašuma konsultāciju uzņēmumam SIA "InSign". Ņemot vērā izdevīgo ģeogrāfisko novietojumu, automašīnu novietošanas iespējas teritorijā un salīdzinoši plašās attīstības iespējas, īpašums ir labi piemērots tirdzniecības apbūves, noliktavu un ražotnes attīstīšanai, uzskata uzņēmuma partneris un komercīpašumu speciālists Armands Broničs.

Īpašums Valmieras ielā atrodas Rīgas pilsētas centrā, kas jau vēsturiski bijusi piena pārstrādes un ražošanas teritorija. Īpašumam ir 4,65 hektāru liels zemes gabals, kuru jaunais investors var veiksmīgi izmantot un attīstīt atbilstoši saviem biznesa plāniem un iecerēm.

Saskaņā ar spēkā esošo Rīgas pilsētas vēsturiskā centra teritorijas plānojumu, īpašums atrodas jauktas apbūves ar dzīvojamo funkciju un daudzveidīgām komerciāla rakstura un publiskām funkcijām teritorijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Centrāltirgus atdzimst jaunā veidolā

DB, 11.05.2021

Artis Druvinieks, SIA “Rīgas Centrāltirgus” valdes priekšsēdētājs.

Foto: no SIA “Rīgas Centrāltirgus” arhīva

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas Centrāltirgus un tā pasaulē slavenie paviljoni pirmo reizi apmeklētājiem durvis vēra tālajā 1930. gadā, un arī pēc 90 gadiem tā ir viena no rīdzinieku un pilsētas viesu iemīļotākajām vietām.

Par Centrāltirgus sīvo cīņu ar lielveikaliem par klientu un gana ambiciozajiem nākotnes attīstības plāniem stāsta tā valdes priekšsēdētājs Artis Druvinieks.

Daudzus rīdziniekus ir satraukusi ziņa par Rūpniecības preču paviljona atklāšanu bijušā Piena paviljona vietā. Ir izskanējusi dažāda informācija, bet kā tad ir patiesībā, kāpēc tika pieņemts šāds lēmums, un kas notiks ar Rūpniecības preču paviljonu nākotnē?

Jā, pirms kāda laika šī ziņa patiešām bija satraukusi sabiedrību, un, lai viestu skaidrību, mēģināšu saglabāt stāsta hronoloģiju. 2016. gadā, kad Rīgas pilsēta uzsāka darbu pie kanālmalas revitalizācijas projektu īstenošanas, kas paredzēja arī Rīgas Centrāltirgus pazemes pilsētas atjaunošanu, mūsu pusē tika pieņemts lēmums, ka kopā ar kanālmalas atjaunošanas darbiem mēs atjaunosim Zivju paviljonu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Vai mums sevi pārdēvēt par universālveikalu vai iepirkšanās ciematu, lai varētu likumīgi darboties?

Zane Šulca, t/c "Galleria Riga" vadītāja, 12.04.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada 7.aprīlī Ministru kabinets lēma pilnībā atteikties no preču sarakstiem un atvērt tirdzniecības platības, kas mazākas par 7000 kvadrātmetriem, vai tādas, kas lielākas par 7000 kvadrātmetriem un neiznomā tās vairāk kā pieciem veikaliem vai pakalpojumu sniedzējiem.

Mazie tirgotāji ar Drošas tirdzniecības konceptu iepazīstas pirmo reizi. Bet mēs, tirdzniecības centri, to esam ieviesuši jau šī gada februāra sākumā. Medijos publiskotajā informācijā valsts pārvalde atzīst, ka eksperiments ir norisinājies veiksmīgi, Drošas tirdzniecības koncepts darbojas un varam spert nākamo soli - atvērt visu tirdzniecības nozari, atskaitot vienu tās formu - lielos tirdzniecības centrus.

Jaunie mazumtirdzniecības noteikumi - ņirgāšanās par tirdzniecības centriem 

Pagājušajā ceturtdienā, 01.04., pieņemtie valdības lēmumi attiecībā uz aizliegumu strādāt...

8.februārī tikām iepazīstināti ar Drošas tirdzniecības konceptu, kura ieviešana, efektivitāte un ievērošana tika un joprojām tiek kontrolēta ik dienu. Mums ir vairāk vietas katra klienta 25 kvadrātmetriem, nekā mazā veikaliņā, kura vienīgā ventilācija ir atvērtas durvis. Savukārt Galleria Riga ventilācijas sistēma nodrošina ļoti labu gaisa apmaiņu. Vēl būtiskāk ir tas, ka mums ir visi nepieciešamie resursi drošas tirdzniecības vides uzturēšanai un kontrolei.

Ministru kabinets lēmumu ierobežot tirdzniecības centru darbību pamato ar pārāk lielu apmeklētāju pulcēšanās risku tirdzniecības centros. Tomēr netiek ņemts vērā, ka uz tirdzniecības centriem attiecas tieši tie paši noteikumi, kas attiecas uz jebkuru citu tirdzniecības vietu ārpus tiem. Kaut vai šādā aspektā - aprēķinot un kontrolējot maksimālo apmeklētāju skaitu tirdzniecības centra platībā, nav nekādas atšķirības, kur veikali atrodas - uz ielas vai tirdzniecības centrā.

Rīgas tirdzniecības centri pārceļas uz ārtelpām 

Pēc valdības lēmuma, kas lielā daļā tirdzniecības centru veikalos liedz izsniegt attālināti...

Mūsu klients ciena savu laiku. Mūsu klients zina, ko grib, kas viņam ir nepieciešams, un prot to ātri atrast. Mēs, Galleria Riga, esam šeit, jo mūsu klientam ir svarīgākas lietas, ko darīt - ne stundām izklaidēties starp veikalu plauktiem. Mūsu klients vēlas nopirkt sezonas apavus tad, kas tie ir nepieciešami, nevis nedēļām gaidīt piegādi uz pakomātu vai gaidīt uz ielas, kad apavus atnesīs uz preču saņemšanas punktu. Mūsu klients labprātāk maltīti ieturētu kādā no āra terasēm, nevis uz ielas vai automašīnā. Mūsu klients grib stiprināt veselību un garu, sportojot mūsu plašajā sporta klubā. Jāpiebilst, valdība jau pirms laba laika atļāva ceļot uz ārzemēm, piebilstot, ka tas nav vēlams. Nu tad, lūdzu, ļaujiet cilvēkiem iepirkties savā apkaimē, nevis plānot un īstenot garu ceļojumu sabiedriskajā un starppilsētu transportā uz kādu veikalu, kas ir atvērts!

Jau gadu kopš pandēmijas sākuma un diemžēl arī šobrīd lielie tirdzniecības centri ir spiesti turpināt cīnīties par savu kodolu - tirdzniecības centra veikaliem, kas nevar strādāt, jo izvēlējušies būt vietā, kas, izrādās, ir nosaukta nepareizi - par tirdzniecības centru. Vai mums jāapsver iespēja sevi pārdēvēt par universālveikalu vai iepirkšanās ciematu, lai varētu likumīgi darboties? Jo arī Galleria Riga ir veikali, kuriem ir atsevišķa ieeja no ielas. Taču tie nedrīkst vērt durvis apmeklētājiem. Kas šajā gadījumā liecina par vienlīdzības principu lēmumu pieņemšanā? Izrādās, visi ir vienlīdzīgi, bet citi ir vienlīdzīgāki.

No lielajiem tirdzniecības centriem tiek prasīta nekavējoša un precīzi koordinēta rīcība, ieviešot un uzturot visus ierobežojumus, kas netiek vispār apspriesti - gluži pretēji, bez ierunām godprātīgi tiek un tiks pildīti. Tomēr joprojām valdība mūs nedzird. Piekrītam kolēģiem nozarē - iespējams, par mums ņirgājas, bet tā īsti smiekli nevienam vairs nenāk. Ministru kabineta 7.aprīļa lēmums daudzus atvēra, bet ne mūs. Mūs tas vēl vairāk aizver. Mēs, tirdzniecības centrs Galleria Riga, atbilstam visiem kritērijiem pat vairāk nekā daudzi, kuriem šobrīd ir ļauts strādāt. Kāpēc šāda netaisnība?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai paaugstinātu satiksmes drošību ziemas sezonā, sākot no šā gada 1.decembra, tiks samazināts atļautais braukšanas ātrums no 70 km/h līdz 50 km/h uz Dienvidu tilta estakādēm, informē Rīgas dome.

Braukšanas ātrums tiks samazināts posmā no uzbrauktuves no Maskavas ielas līdz Lubānas ielai un pretējā tilta brauktuves pusē, no Lubānas ielas līdz uzbrauktuvei no Piedrujas ielas.

Dienvidu tilta Lubānas ielas nobrauktuve ir trešā līmeņa estakāde, augstākā no visām estakādēm, kur vējš pūš spēcīgāk nekā citviet, līdz ar to pretslīdes materiālu iedarbība nav tik augsta.

Ielu un tiltu uzturēšanas uzņēmumi Rīgā dežurē visu diennakti, lai, nokrišņu laikā un līdz ar apledojuma veidošanos, nekavējoties veiktu maģistrālo ielu un tiltu brauktuvju apstrādi ar pretslīdes materiāliem.

Ātruma ierobežojums tiks saglabāts līdz nākamā gada pavasarim.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī brīža karstākais un pieprasītākais nekustamo īpašumu projekts tirgū ir Rīgas centra renovētais nams Avotu ielā 4, kurā vidēji katru otro dienu tiek pārdots pa dzīvoklim. Skaistā fasāde, plašais un apzaļumotais pagalms, pievilcīgās cenas ir tikai daži no faktoriem, kāpēc tieši šeit cilvēki ir izvēlējušies iegādāties dzīvokli.

Avotu 4 pircējus var iedalīt divās grupās. Pirmā grupa ir jaunie pilsētnieki, kuri novērtē, ka par pieejamu dzīvokļa cenu var dzīvot pašā Rīgas centrā un baudīt tā priekšrocības, savukārt, otrā ir tie, kas īpašumi iegādājas kā investīciju un kuriem svarīgs iegādātā īpašuma ienesīgums.

Rīgā, gluži tāpat kā citās Eiropas galvaspilsētās, ir novērojuma tendence, ka cilvēki izvēlas mazākas platības dzīvokļus. Šobrīd Rīgas centrā renovētas mājas divistabu dzīvokļa cena ar gala apdari svārstās no 2300-2500 eur/m2. Tas cilvēkiem liek izvērtēt, vai vērts iegādāties, piemēram, divistabu dzīvokli ar platību 50 m2 vai tomēr izvēlēties kompaktāku 40 m2 dzīvokli, jo to cenu starpība var sasniegt pat 25 000 eiro, bet īres maksa par ko šādu dzīvokli var izīrēt, visticamāk abiem dzīvokļiem būs vienāda. Līdz ar to ienesīgums mazākam dzīvoklim būs lielāks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā kopumā nav attīstīts ielu tirdzniecības platību segments un nav izveidojušās iepirkšanās ielas, liecina Colliers Baltics pētījuma dati par ielu tirdzniecības platībām Latvijas galvaspilsētā.

Lielākā daļa starptautisko tīklu apģērbu un apavu veikalu ir pārcēlusies uz tirdzniecības centriem, retu reizi saglabājot reprezentablu veikalu pilsētas centrā. Turklāt banku filiāles un telekomunikāciju pakalpojumu operatori ir gandrīz pilnībā pametuši ielu tirdzniecības platības Rīgas centrā.

Statistikas dati liecina, ka pēdējo 20 gadu laikā Rīgas centra iedzīvotāju skaits samazinājies par 40% Lielākoties cilvēki pārceļas dzīvot uz Pierīgu, centrā atgriežoties strādāt, pēc pakalpojumiem, vai kultūras pasākumiem. Šī tendence un cilvēku ieradumi ietekmēja arī operatoru un pārstāvēto zīmolu klāstu pilsētas centrā.

Pēdējos gados ielu tirdzniecības platības aktīvi izmantoja mazie pārtikas un ikdienas preču veikali, kā arī kafejnīcas, kurās galvenokārt tika piedāvāta kafija un smalkmaizītes. Nereti tie atradās aktīvajās centra ielās. Covid-19 izraisīto ierobežojumu dēļ iedzīvotāji arvien biežāk izvēlas iepirkšanos nelielos veikalos blakus mājai, vai tiešsaistē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas centrā šovasar iecerēts eksperimentēt ar tā dēvēto koka parkletu izvietošanu pie tirdzniecības vietām, kas nozīmē, ka iepretim veikaliem uzņēmējiem būs ļauts uz ielas ierīkot nelielas atpūtas vietas, piemēram, galdiņu vai soliņu, kur cilvēki varēs apsēsties, TV3 raidījumam "900 sekundes" pastāstīja Rīgas domes priekšsēdētājs Mārtiņš Staķis (PP).

Viņš norādīja, ka šis Rīgai būs jauna veida izmēģinājums - kā turpinājums eksperimentēšanai ar gājēju ielām. "Šogad mēģināsim ko citu - tā saucamos koka parkletus," stāstīja Staķis, skaidrojot, ka tie izpaudīsies kā ietves paplašinājums ar koka konstrukcijām. Šādu izmēģinājumu plānots veidot teritorijā un virzienā no Vecrīgas līdz Vidzemes tirgum un no Jaunās Ģertrūdes baznīcas atpakaļ uz Vecrīgu. Parkleti tikšot izvietoti uz vairākām ielām, lai izvairītos no nevēlamas cilvēku pulcēšanās vienuviet.

"Tas nozīmē, ka vienkārši var izvietot pretī savam veikalam ziedus vai galdiņu, kur cilvēki var apsēsties, un tas nozīmē, ka arī samazināsies brauktuve - mums būs jāpalielina satiksme, mums būs droši vien jāsamazina stāvvietu skaits," atzina Staķis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien stājas spēkā Rīgas pilsētas pagaidu administrācijas pieņemtie grozījumi noteikumos par "Rīgas satiksmes" apsaimniekotajām stāvvietām, ar kuriem tiek samazināta autostāvvietu B zonas teritorija pie Vecrīgas.

Saskaņā ar šiem noteikumiem tiks veiktas izmaiņas pašvaldības maksas autostāvvietu R zonas teritorijā, samazinot B zonas teritoriju. Zonas maiņa tiks veikta 11.novembra krastmalā (bruģētajos ielas posmos) no Jaunielas līdz Bīskapa gātei un no Bīskapa gātes līdz Poļu gātei. Tādājādi veicinot transporta plūsmas samazināšanu Rīgas vēsturiskajā centrā A un R zonā.

Savukārt Rīgas mēra amata kandidāts Mārtiņš Staķis (APP) jau ir paziņojis, ka šos grozījumus vajadzētu apturēt.

Kā savā "Facebook" kontā raksta Staķis, Rīgas domes koalīcija ir vienisprātis par to, ka jāaptur un jāpārvērtē noteikumu izmaiņas, kas no 1.oktobra ievērojami palielina maksu par "Rīgas satiksmes" apsaimniekotajām stāvvietām 11.novembra krastmalā. Viņš raksta, ka R zonas noteikšana šajā posmā šķiet nesamērīga.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš pagājušā gada novembra beigām, kad tika iekārtots pirmais “Rail Baltica” būvlaukums Rīgā pie Centrālās stacijas, iepretim Satiksmes ministrijai, tiek veikti “Rail Baltica” Centrālā mezgla būvdarbi – dzelzceļa inženiersistēmu un pilsētas inženiertīklu pārbūve un pārnešana.

Lai klātienē pārliecinātos, kā norisinās būvdarbi “Rail Baltica” centrālajā mezglā, būvlaukumu Rīgas Centrālajā stacijā 30. martā apmeklēja satiksmes ministrs Tālis Linkaits un šī posma būvnieka dalībnieka – Beļģijas lielākā būvniecības uzņēmuma “Besix Group” starptautiskā biznesa direktors Matjē Dešamps.

Rail Baltica būvniecības darbi būtiski mainīs vilcienu kustību 

Ņemot vērā Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas sliežu ceļu pārbūvi projekta “Rail Baltica”...

Darbi Rīgas Centrālā mezglā tiek organizēti divos lielos posmos: vispirms tiek būvēts viss, kas atrodas stacijas dienvidu pusē – sliežu ceļi, peroni, peronu nojumes, jaunā stacijas ēka, ir pilnībā jānorok uzbērums, jāuzbūvē dzelzceļa estakāde un pilnībā jāpārbūvē ielas zonas. Būvniecība dienvidu puses zonā norisināsies līdz 2023. gada beigām, kad Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas jaunās ēkas dienvidu daļa un arī jaunie sliežu ceļi tiks nodoti pasažieru un vilcienu operatoru pārziņā.

Savukārt no 2024. līdz 2025. gadam būvdarbi notiks dzelzceļa sliežu otrā – stacijas laukuma – pusē jeb ziemeļu daļā, pārbūvējot tur esošos sliežu ceļus, pasažieru platformas, ielu pārvadus un pašu stacijas ēku. Vienlaikus ar šiem darbiem tiks uzbūvēts jaunais dzelzceļa un kājamgājēju/ riteņbraucēju tilts pār Daugavu līdz pat Jelgavas ielai.

Rail Baltica būvniecībai no Stockmann atsavinās liftus 

Dzelzceļa projekta "Rail Baltica" būvniecībai Rīgā no universālveikala "Stockmann" telpu īpašnieka...

"Rail Baltica projekts mums dod iespēju Rīgas Centrālo staciju pārbūvēt par mūsdienīgu, daudzfunkcionālu un skaistu galvaspilsētas centrālo transporta mezglu, vienlaikus uzlabojot sabiedriskā transporta pakalpojuma ērtību un pieejamību. Stacijas pārbūve ir plānota tā, lai visā būvniecības procesā līdz pat 2025. gada nogalei Rīgas Centrālā dzelzceļa stacija turpinātu sniegt pakalpojumus pasažieriem: vilcieni varētu turpināt kursēt, pielāgojot to kustības grafiku būvniecības darbiem, kā arī stacijas ēkā tiktu apkalpoti pasažieri. Tomēr aicinu rīdziniekus un Rīgas viesus būt iecietīgiem un rēķināties ar iespējamām neērtībām, kas radīsies būvdarbu laikā. Esmu drošs, ka rezultātā novērtēsim ieguvumus, ko mums šīs pārmaiņas sniegs,” teic satiksmes ministrs Tālis Linkaits.

“Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas būvniecības projekts ir sarežģīts no darbu organizēšanas viedokļa divu apstākļu dēļ. Pirmkārt, mēs būvējam pašā Rīgas centrā, kas nozīmē, ka teritorija ir fiziska ierobežota un mums ir jārēķinās ar ļoti blīvu apkārtējo apbūvi, komunikācijām un dažādu infrastruktūru. Otrkārt, būvdarbi līdz pat to noslēgumam ir jāorganizē tā, lai Centrālās stacijas darbība neapstātos. Nelielas neērtības ir iespējamas, bet stacija turpinās apkalpot pasažierus,” komentē būvnieku pārstāvis.

Rīgas Centrālā mezgla izbūves plāns paredz Eiropas sliežu platuma dzelzceļa ievadīšanu Rīgas centrā, izbūvējot četrus jaunus sliežu ceļus, nodrošinot “Rail Baltica” starptautisko un lidostas savienojumu vilcienu, kā arī Latvijas reģionālo (starppilsētu un piepilsētas) vilcienu apkalpošanu.

FOTO: Atklāj Rail Baltica Rīgas Centrālā mezgla būvlaukumu 

Šodien oficiāli atklās dzelzceļa projekta "Rail Baltica" Rīgas Centrālā mezgla būvlaukumu, informē...

Tiks izveidota arī mūsdienu prasībām atbilstoša, estētiski pievilcīga un ērta stacijas infrastruktūra trīs līmeņos. Esošos piecus peronus jeb platformas papildinās vēl divas jaunas platformas: visi peroni tiks paaugstināti, uzlabojot abu dzelzceļa platumu dzelzceļa lietotāju ērtības, iekāpjot vilcienos. Virs peroniem būs nojumes. Uz katru no platformām vedīs kāpnes, 12 lifti un 22 eskalatori. Pēc izbūves gājējiem būs pieejami plašāki tuneļi. Virs peroniem tiks izbūvētas arī jaunas telpas 6000 m² platībā, kur būs iespējams izvietot komerctelpas, tualetes, kases, dažādas palīgtelpas, bagāžas glabātuves u.c. Stacijā iekļauts arī “Air-To-Rail” risinājums jeb bagāžas tranzīta joslas, kas nodrošina iespēju droši nogādāt bagāžu no lidostas uz staciju un otrādi - bez pasažieru iesaistīšanās. Jaunajā projektā būtiski paaugstināti arī stacijas, kā nozīmīga civilās infrastruktūras objekta, drošības parametri.

Esošā uzbēruma vietā posmā no autoostas un no Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas līdz Elizabetes ielai tiks izveidota estakāde, pa kuru turpmāk organizēs dzelzceļa satiksmi. Uzbēruma norakšana piešķirs Rīgai jaunus vaibstus, vizuāli un funkcionāli savienojot līdz šim ar dzelzceļa uzbērumu atdalītās pilsētas: Vecrīgu ar Latgales priekšpilsētu. Tas arī ļaus savienot Elizabetes ielu ar Timoteja ielu.

Tiks uzbūvēts jauns, vienu kilometru garš tilts ar diviem sliežu ceļiem pār Daugavu un mazo Daugavu, ko varēs izmantot arī gājēji un velobraucēji.

Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas apkaimē arī būtiski palielināsies pilsētniekiem pieejamas zaļās zonas un labiekārtotas multifunkcionālas teritorijas. Piemēram, no 1316 m² uz 4454 m² palielināsies skvēru platība. Plānots, ka Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas kompleksa pārbūve, dzelzceļa tilta pār Daugavu un infrastruktūras būvniecības darbi pilnībā noslēgsies 2025. gadā.

Būvdarbus veic starptautiskā konkursa uzvarētājs - būvsabiedrība “BERERIX”, kuru veido Beļģijas lielākais būvniecības uzņēmums “BESIX Group”, nacionālais būvnieks “RERE Būve” un Itālijas uzņēmums “Rizzani de Eccher”, projektēšanas un būvdarbu uzraudzību veic būvinženieri no “Egis-Deutche Bahn”, bet būvprojekta ekspertīzi nodrošina vietējie eksperti no “Firma L4”.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai uzlabotu gājēju drošību un padarītu apkaimi draudzīgāku mazaizsargātākajiem satiksmes dalībniekiem, Āgenskalna apkaimē uzsākts darbs pie 30 km/h zonas ieviešanas, informē Rīgas domes Satiksmes departaments.

Āgenskalna apkaimes galvenajās ielās - Kalnciema ielā, Melnsila ielā, Nometņu ielā, Aleksandra Grīna bulvārī, Bāriņu ielā un Daugavgrīvas ielā - turpmāk autovadītājiem būs jāpārvietojas ar maksimālo braukšanas ātrumu 30 km/h.

Kā akcentē satiksmes drošības speciālisti, šādas zonas Rīgas ielās pakāpeniski tiks ieviestas arī turpmāk, īpaši apkaimju ielās, kur ir privātmājas un vēsturiski nav izbūvētas ietves.

Satiksmes organizācijas izmaiņas veiktas Eiropas Mobilitātes nedēļas ietvaros, kuras mērķis ir aicināt cilvēkus dažādot pārvietošanās veidus, lai risinātu Eiropas Savienības iedzīvotājiem aktuālas problēmas - mazinātu satiksmes sastrēgumus un atmosfēru sasildošo izplūdes gāzu apjomu pilsētās, mudinātu pārvietoties ar velosipēdu un kājām, uzlabojot sabiedrības veselības stāvokli.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pašvaldība vienojusies virzīt priekšlikumu Rail Baltica projektā izbūvēt tuneļa šķērsojumu Anniņmuižas bulvārī.

Pašvaldības priekšlikums tiks izskatīts Satiksmes ministrijas vadītajā “Ilgtspējīgas attīstības konsultatīvā koordinācijas padome Rail Baltica projekta sniegto papildu iespēju realizēšanai Rīgā” sēdē.

Iepriekš diskusijās iedzīvotāji pauda bažas par Anniņmuižas bulvāra satiksmes pārvada vizuālo un autotransporta radīto trokšņu, izmešu un putekļu negatīvo ietekmi, kas var degradēt apkārtējo teritoriju. Lai arī tuneļa izbūve ir dārgāka, ar sarežģītāku būvniecības procesu un lielākām uzturēšanas izmaksām, tomēr tuneļa būve samazina ietekmi uz apkārtējo teritoriju, tāpēc Rīgas pašvaldība ņēmusi vērā iedzīvotāju bažas un vēlas šajā šķērsojumā izbūvēt tuneli.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākti aktīvi darbi pie autostāvvietu izbūves Zolitūdē, Imantā un Pļavniekos - šo apkaimju iedzīvotājiem būs pieejamas 519 bezmaksas autostāvvietas, informē Rīgas domē.

Zolitūdē autostāvvietu izbūve notiek Rostokas ielā, posmā no Zolitūdes līdz Jāņa Endzelīna ielai. Plānots, ka darbi varētu ilgt aptuveni četrus mēnešus, bet pēc to pabeigšanas iedzīvotājiem būs pieejamas vairāk nekā 90 labiekārtotas un ērtas bezmaksas stāvvietas, tai skaitā trīs stāvvietas cilvēkiem ar īpašām vajadzībām.

Savukārt Pļavniekos autostāvvietu izbūve notiek A. Keldiša ielā, posmā no Ilūkstes ielas līdz Ulbrokas ielai. Arī šeit darbus plānots veikt četru mēnešu garumā, pēcāk iegūstot aptuveni 260 jaunas stāvvietas, tostarp 15 stāvvietas cilvēkiem ar īpašām vajadzībām.

Tostarp Kurzemes prospektā, Slokas ielas posmā un posmā no Bebru ielas līdz Jūrmalas gatvei, būvdarbu ietvaros paredzēts izbūvēt kopā 169 autonovietnes, tajā skaitā deviņas autonovietnes cilvēkiem ar īpašām vajadzībām. Būvdarbu pabeigšana Imantā plānota 2021. gada būvdarbu sezonā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc aptuveni septiņas stundas ilgušām diskusijām, Rīgas dome trešdien pieņēma pašvaldības budžetu, paredzot, ka tās izdevumi 2021.gadā būs par aptuveni 20 miljoniem mazāki nekā pagājušajā gadā tomēr tie tāpat būtiski pārsniegs ieņēmumus.

Rīgas pašvaldības šī gada budžeta ieņēmumi plānoti 916,6 miljonu eiro apmērā, bet izdevumi - 1,04 miljardu eiro apmērā. 2020.gadā pašvaldības budžeta izdevumi bija 1, 06 miljardi eiro.

Ņemot vērā, ka budžeta ieņēmumi ir par 124 miljoniem eiro mazāki, lielāko daļu izdevumu, kas pārsniedz ieņēmumus, plānots segt no naudas līdzekļiem pašvaldības kontos, kur gada beigās bijuši 119 miljoni eiro.

Atlikušos aptuveni piecus miljonus eiro, kas pašvaldībai pietrūkst, lai finansētu plānotos izdevumus, paredzēts aizņemties.

Nodokļu ieņēmumi šogad pašvaldībai plānoti 671,4 miljonu eiro apmērā, valsts budžeta transferti plānoti 200,4 miljonu eiro apmērā. Nenodokļu ieņēmumi paredzēti 13,9 miljoni eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Tallinas šosejas posmā pie Ādažiem paredzētas būtiskas satiksmes organizācijas izmaiņas

LETA, 09.09.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satiksmes drošības uzlabošanai 13 kilometrus garā Tallinas šosejas posmā pie Ādažiem paredzētas būtiskas satiksmes organizācijas izmaiņas, liecina VAS "Latvijas valsts ceļi" informācija.

Tallinas šosejas posmā no divlīmeņu krustojuma ar Vidzemes šoseju līdz Pulksteņezeram katru gadu notiek vairāki ceļu satiksmes negadījumi, tai skaitā ar bojāgājušajiem, šajā posmā ir vairāki tā saucamie "melnie punkti".

Lielākā daļa ceļu satiksmes negadījumu ar bojāgājušajiem šajā posmā notiek frontālu sadursmju dēļ. Lai uzlabotu satiksmes drošību un mazinātu ceļu satiksmes negadījumu skaitu, ir izstrādāts satiksmes organizācijas izmaiņu projekts, ko plānots realizēt līdz šī gada beigām. LVC Satiksmes organizācijas pārvaldes direktors Māris Zaļaiskalns informēja, ka šajos 13 kilometros ir seši tā dēvētie melnie punkti. Salīdzinājumam kopā uz 1650 kilometriem valsts galveno autoceļu ir 48 melnie punkti. Pēdējos gados satiksmes intensitāte šajā posmā pieaugusi līdz vairāk nekā 27 000 automašīnām diennaktī, lai gan ceļš projektēts ar caurlaidību līdz 20 000 automašīnām diennaktī. Zaļaiskalns norādīja, ka pērn šajā posmā notikuši 42 ceļu satiksmes negadījumi, kuros bijuši pieci bojāgājušie, no tiem četri - frontālās sadursmēs. "Galvenais satiksmes organizācijas izmaiņu mērķis ir novērst frontālo sadursmju iespēju apdzīšanas manevra laikā, vai veicot kreisos pagriezienus," uzsvēra Zaļaiskalns.

Komentāri

Pievienot komentāru