Par laiku pēc traģēdijas lielveikalu tīkla Maxima darbinieki stāsta, ka pircēju ir kļuvis mazāk, daudzi cilvēki nes atpakaļ Paldies kartes, taču daudz kas sadzīvē nav mainījies, ziņo Latvijas Radio.
«Mainījies nav pilnīgi nekas, it kā tas būtu noticis kaut kur tālu prom. Dienā, kad notika nelaime, kolēģi, kas nāca uz otro maiņu, savā starpā runāja - Zolitūdes Maximā iebrucis jumts. Neviens par notikušo ar mums nākamajā dienā nerunāja. Vienā no brīvdienām visus no rīta sasauca vadība, pateica, kur ir izejas durvis - ja kas notiek, skrieniet ārā. Un tie, kas todien strādāja, redzēja, kur ir drošības izejas. Kas nestrādāja, tie palika neziņā. Arī cilvēki, kas ilgus gadus strādājuši, tādas durvis nebija zinājuši. Tās bija aizkrāmētas ar produktiem, kastēm,» LR anonīmi stāsta kāda darbiniece.
«Visas instrukcijas ir tikai formāli, paraksti tur, tur, tur un šeit. A, par ko tu paraksties? Ā, tā ir ugunsdrošība,» stāsta Maxima darbiniece. Savukārt par iztrūkumiem ir jāmaksā no savas kabatas.
Iesniegumi no citiem lielveikaliem darba tiesību un darba aizsardzības jomā nenāk tik lielā skaitā kā no Maximas, norāda Valsts darba inspekcijas vadītājs Renārs Lūsis. Viņš arī atzīst, ka bieži šie iesniegumi ir anonīmi vai arī cilvēki lūdz neatklāt savu identitāti.
«Mēs redzam to, ka cilvēki ir bijīgi, viņi baidās būt atklāti par tām problēmām, kas ir Maximā, tas nozīmē, ka viņi nevar droši runāt ar uzņēmuma vadību, jo tajā brīdī, ja runās atklāti, cilvēks jūt, ka nav pasargāts, ka pret viņu, iespējams, var tikt vērstas kādas sankcijas,» viņš stāsta.
Veikalu tīklā Maxima šobrīd strādā aptuveni 7500 darbinieku. Pērn uzņēmums nopelnīja 14 miljonu latu.
Aizpagājušās nedēļas ceturtdienā Rīgā, Zolitūdē, sabruka lielveikala Maxima jumts. Traģēdijā gāja bojā 54 cilvēki. Patlaban tiek meklēti notikušā cēloņi un vainīgie.