Ražošana

Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca pieļauj 300 darbinieku atlaišanu, kā arī rūpnīcas slēgšanu nākotnē

LETA, 16.03.2022

Jaunākais izdevums

Ņemot vērā karadarbību Ukrainā AS "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca" (DLRR) būs spiesta atlaist vismaz 300 darbinieku, kā arī nākotnē iespējama rūpnīcas iekonservēšana vai slēgšana, informēja DLRR pārstāvji.

Kompānijā norāda, ka kopš 24.februāra DLRR finansiālā situācija ir apdraudēta saistībā ar notiekošo karadarbību Ukrainas teritorijā, jo rūpnīca ir veikusi būtisku pasūtījuma izpildi Ukrainas uzņēmumam "Metinvest Group", par ko minētais uzņēmums politiskās situācijas dēļ nav spējīgs veikt norēķinus 8 229 550 eiro apmērā.

DLRR pārstāvji uzsver, ka bez nekavējoša un efektīva atbalsta mehānisma radīsies sekas, kas atstās iespaidu ne vien uz Daugavpils reģionu, bet būtu izjūtamas arī valsts mērogā.

Šogad 2.martā DLRR vadība nosūtījusi visām Latvijas augstākajām valdības amatpersonām vēstuli, kurā izklāstīja sarežģīto situāciju, kas uzņēmumā radusies saistībā ar Krievijas sākto karadarbību Ukrainā. Vēstulē uzsvērti konkrēti pasākumi, kas ļautu nodrošināt uzņēmuma darbības nepārtrauktību.

DLRR pārstāvji norāda, ka apritējušas divas nedēļas kopš vēstules izsūtīšanas, un vēl joprojām nav skaidrs, kādā formā un cik efektīvi valsts plāno atbalstīt DLRR un vēl vismaz 135 uzņēmumus, kas vērsušies Latvijas Investīciju attīstības aģentūrā ar lūgumu pēc atbalsta.

DLRR pārstāvji uzsver, ka rūpnīca ir lielākais attiecīgā profila uzņēmums Baltijas valstīs un viens no lielākajiem ražojošajiem uzņēmumiem Daugavpils reģionā. Rūpnīcā šobrīd vēl tiek nodarbināti 642 darbinieki, tā veic vietēja un starptautiska mēroga sadarbību vidēji ar 360 regulārajiem partneriem, pēdējos desmit gados nodokļos valstij samaksājusi 28,593 miljonus eiro un ir nozīmīgs valsts eksportētājs, eksportējot vismaz 95% preču/pakalpojumu. DLRR apgrozījums pēdējos trīs gados bija 113,073 miljoni eiro.

DLRR pārstāvji uzsver, ka rūpnīcas vadība bez valsts atbalsta būs spiesta veikt kolektīvo atlaišanu, atstājot bez darba vismaz 300 darbinieku, ietekmējot vismaz 1000 cilvēku - bez darba atstāto speciālistu ģimeņu - ikdienu.

Otrkārt, norāda DLRR pārstāvji, sekos tikpat nozīmīga ķēdes reakcija vismaz 70 no minētajiem 360 DLRR partneru darbībā. Šiem uzņēmumiem rūpnīcas saimnieciskā darbība ir ļoti būtiska, jo nodrošina sadarbības partneru lielāko ienākumu daļu, kas nozīmē, ka attiecīgi lielākais vairums arī šo uzņēmumu nonāks maksātnespējas situācijā un būs spiesti atbrīvot no darba darbiniekus.

Tāpat kompānijā neizslēdz rūpnīcas iekonservēšanu un slēgšanu, jo šāda mēroga un specifikas rūpnīcas darbību pēc apstādināšanas tik vienkārši atjaunot nav iespējams. Šajā posmā no darba tiktu atbrīvoti visi atlikušie darbinieki, proti, vēl 300 speciālistu, un uzņēmums izbeigtu darbību.

DLRR pārstāvji arī norāda, ka pēc rūpnīcas slēgšanas Daugavpils un Latgales reģionā zināmā mērā iestātos haoss. Reģionā nebūs iespējas nodarbināt attiecīgo daudzumu šādas specializācijas darbinieku, kā arī Latgale spers soli prom no uzņemtā attīstības kursa augstas raudzes ražošanas un pakalpojumu sniegšanas sfērā.

DLRR pārstāvji uzsver, ka uzņēmums ne reizi nav saņēmis valsts atbalstu un vienmēr dažādu ārēju faktoru ietekmē ir spējis nodrošināt darbību un darba vietas lielam skaitam reģiona iedzīvotāju. Rūpnīca patstāvīgi un ar tās akcionāru atbalstu un ir pārvarējusi gan divus gadus ilgušo Covid-19 pandēmijas krīzi, gan veikusi nepieciešamos finanšu ieguldījumus, lai turpinātu saimniecisko darbību pēc 2021.gada novembrī sākušās energokrīzes, kuras rezultātā DLRR izmaksas par energoresursiem pieauga par gandrīz 85%. Tādēļ šobrīd valsts atbalstam ir izšķiroša nozīme, uzsver DLRR pārstāvji.

Kompānijā piebilst, ka nepieciešamības gadījumā rūpnīcas valde ir gatava ātri un efektīvi pārprofilēt darbību, kā arī tās ražošanas jaudām var būt liela nozīme Ukrainas dzelzceļa infrastruktūras atjaunošanā pēc karadarbības beigām.

"Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca" 2020.gadā strādāja ar 46,76 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 0,6% mazāk nekā 2019.gadā, bet uzņēmuma peļņa auga 6,3 reizes un sasniedza 2,066 miljonus eiro. Savukārt "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcas" koncerns 2020.gadā strādāja ar 39,7 miljonu eiro apgrozījumu un guva 2,4 miljonu eiro peļņu.

Kompānija "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca" reģistrēta 1991.gadā, un tās pamatkapitāls ir 24 445 037 eiro. Kompānijas patiesais labuma guvējs ir Igaunijas uzņēmējs Oļegs Osinovskis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīcas vadība un, visticamāk, arī īpašnieks teju ar šantāžas palīdzību kategoriskā tonī pieprasa valdībai risināt uzņēmuma finanšu problēmas, raksta laikraksts Diena.

Pēdējo divu nedēļu laikā valdības ministrus un nu jau arī publisko telpu ar zināmā mērā draudu un šantāžas vēstulēm piepilda skandalozajam uzņēmējam Oļegam Osinovskim piederošā uzņēmuma a/s Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīca (DLRR) vadība, prasot valdībai steidzami risināt DLRR finanšu problēmas 8,2 miljonu eiro apmērā, pretējā gadījumā diezgan tiešā tekstā faktiski draudot ar vairāk nekā 300 darbinieku atlaišanu, kā arī uzņēmuma darbības apturēšanu, kas automātiski radīšot problēmas virknei vietējo mazo uzņēmumu, kurus ar darbu pamatā nodrošina DLRR. Pēc Dienas rīcībā esošās neoficiālās informācijas, DLRR atbalsta prasības īstenošanu lobējot atsevišķi Nacionālās apvienības pārstāvji, tomēr šai prasībai neesot plašāka atbalsta, ņemot vērā, ka uzņēmuma patiesais labuma guvējs ir minētais skandalozais uzņēmējs O. Osinovskis, kuram ir reputācijas problēmas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Slepus gatavotu atbalstu var saņemt arī Daugavpils Lokomotīvju remontu rūpnīca

Guntars Gūte, Diena, 19.04.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izskatīšanai valdībā tiek virzīts likumprojekts Krievijas militārās agresijas pret Ukrainu un tā rezultātā piemēroto sankciju izraisīto ekonomisko seku pārvarēšanas un tirgus pārorientācijas atbalsta likums, kurā minētie atbalsta mehānismi paredz sniegt finansiālu atbalstu krīzes skartajiem dažādu jomu, arī farmācijas, metālapstrādes, būvniecības, uzņēmumiem. Lēmumprojektu valdība varētu skatīt jau otrdien.

Pēc laikraksta Diena rīcībā esošās informācijas, uz šo likumu lielas cerības liek finanšu grūtībās nonākusī a/s Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīca (DLRR), kuras patiesais labuma guvējs ir smagos noziegumos apsūdzētais uzņēmējs Oļegs Osinovskis, jo likums varētu pavērt durvis DLRR uz valsts atbalsta saņemšanu, ko pēdējo nedēļu laikā uzņēmums pieprasa. Šobrīd gan nav skaidrs, ko tieši līdz šim Krievijas tirgum dzelzceļa platformas ražojošais uzņēmums var pārorientēt. Saistībā ar atbalstu DLRR aktuāls ir arī patiesā labuma guvēja reputācijas jautājums. Tieslietu ministram Jānim Bordānam (JKP) divu nedēļu bija par maz, lai šajā jautājumā noformulētu viedokli.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2020. gada maijā Finanšu un kapitāla tirgus komisijā (FKTK) vērsās kāds maz zināms uzņēmums SIA Pharma Invest, lūdzot FKTK izsniegt atļauju brīvprātīgā a/s Olainfarm akciju atpirkšanas piedāvājuma izteikšanai. Pharma Invest iecere bija atklāti aizdomīga – faktiski čaulas uzņēmums pēkšņi atradis līdzekļus 10 miljonu eiro apmērā, lai nopirktu 10% Olainfarm akciju.

Jau toreiz Dienas veiktā izpēte liecināja, ka aiz Pharma Invest mēģinājuma iegūt Olainfarm akcijas slēpās Kārļa Krastiņa un ar viņu saistīto Prudentia uzņēmumu intereses.

FKTK reakcija uz aizdomīgo iesniegumu bija pasīva, un, iespējams, tieši tas ļāva jau pēc nepilna gada tām pašām personām piedalīties nākamajā Olainfarm reiderisma mēģinājumā, kas beidzās ar policijas uzsākto kriminālprocesu.

Diena jau ziņoja par Valsts policijas progresu kriminālprocesa izmeklēšanā, taču šoreiz pēta, ko tad šajā situācijā īsti ir vai nav darījis finanšu tirgus uzraugs FKTK. Jautājums ir aktuāls, ņemot vērā FKTK plānoto apvienošanos ar Latvijas Banku, kas mudinājusi vadošās FKTK amatpersonas nodarboties ar pašreklāmu valdības un Saeimas gaiteņos.

Komentāri

Pievienot komentāru