Jaunākais izdevums

DJI industriālais drons Mavic 2 Enterprise DUAL prot ne vien fotografēt, bet arī mērīt temperatūru, meklēt cilvēkus un skaļi skandēt paziņojumus

Dronu invāzija tirgū dāvājusi katram interesentam – iepriekš parastam cilvēkam teju nepieejamu iespēju nofotografēt sevi un īpašumu no putna lidojuma. Tomēr ierobežotā funkcionalitāte, būtībā ļaujot vien fotografēt un filmēt, kā arī aizvien stingrākie ierobežojumi lidināties virs apdzīvotām vietām padara bezpilota lidaparātus patērētājiem mazāk pievilcīgus. Viens no populārākajiem ražotājiem DJI uz izmaiņām noreaģēja, sarūpējot patērētājiem jauno Mavic 2 modeli Enterprise DUAL komplektācijā. Tas primāri paredzēts glābšanas dienestiem, taču radīs pielietojumu citās nozarēs un būs interesantāks arī uzņēmumiem, kuri neaizraujas ar vizuālo materiālu veidošanu.

Dizains

Vizuāli Mavic industriālā versija īpaši neatšķiras no jaunā Mavic 2 Pro. Tikpat kompakts un pārvadāšanai ērts, ar četrām izlokāmām propelleru kājām un sensoriem visapkārt korpusam. Salīdzinājumā ar pirmo paaudzi Mavic kļuvis smagāks. Tagad tas sver 899 gramus.

Uzkrītošākā atšķirība ir «iesaiņojumā», jo Enterprise pie īpašnieka nonāk meistara instrumentu kasti atgādinošā koferī. Parocīgajā futrālī dus ne vien pats drons, tālvadības pults, rezerves akumulators un kabeļi, bet arī trīs aksesuāri, kas dronam piešķir pievienoto vērtību. Tie ir, atskrūvējot un pieskrūvējot divas skrūves, uzstādāms skaļrunis, LED gaismas un bākuguns. Vienlaikus var izmantot tikai vienu no tiem. Pašā dronā būtiskākā atšķirība ir duālā kamera. Proti, blakus 12 megapikseļu kameras lēcai atrodas FLIR termālais sensors, kas ir īpaši noderīgs glābēju darbā, piemēram, meklējot mežā pazudušus cilvēkus vai identificējot ugunsgrēka izcelšanās vietu ēkā. Taču to var izmantot arī krietni patīkamākiem mērķiem, kaut vai ūdens temperatūras izmērīšanai tuvējā ūdenstilpnē. Tāpat kā iepriekšējos modeļos, arī šajā stabilizatoram piestiprināto kameru no nevajadzīgas kratīšanās pārnēsāšanas laikā pasargā speciāls caurspīdīgs vāciņš. Arī tālvadības pults ir jau iepazītā ar ķepām viedtelefona iestiprināšanai un ieskrūvējamām vadības svirām.

Vadīšana

Atšķirībā no patērētājiem paredzētajiem DJI droniem industriālās versijas vadīšanai jāizmanto nevis DJI GO mobilā lietotne, bet gan Pilot. Tā šķiet mazliet komplicētāka un prasa lielāku lietotāja iesaisti. Piemēram, uz ekrāna nav virtuāla pacelšanās slēdža kā GO. Propelleri jāiedarbina, reizē nolokot savā virzienā abas pults vadības sviras. Pilot arī biežāk nekā iepriekš ar GO izmēģinātie DJI droni prasīja pirms lidojumiem kalibrēt kompasu, veicot «rituāla deju» – apgriezties ap savu asi, turot dronu vispirms horizontāli un pēc tam vertikāli.

Lidojuma vadība ir stipri līdzīga – lidojuma virziena, augstuma un ātruma kontrolēšana notiek ar pults svirām, un pievienotās viedierīces ekrānā var skatīties, ko tobrīd «redz» drons. Jāpiebilst, ka Pilot lietotnē tiek izmantota karte ar iezīmētām lidojuma aizlieguma zonām un tajā pat tiek parādīti citi tuvumā esošie lidaparāti. Tādējādi lietotājs tiek brīdināts ieturēt distanci un izvairīties no nepatikšanām.

Interesantākais jaunums neapšaubāmi ir aksesuāru vadība. Mazākā no tiem – bākuguns – galvenokārt paredzēta, lai pievērstu uzmanību pašam dronam, un to tumsā var redzēt pat no pāris kilometru attāluma. LED gaismeklis ir pārsteidzoši spēcīgs un no divām «acīm» izstaro pietiekami košus kūļus, lai naktī no 30 metru augstuma izgaismotu zemi. Ja nepieciešams tumsā pamanīt kādu noklīdušu cilvēku, gaismas pietiks. Visvairāk iespēju piedāvā skaļrunis. Tas var atskaņot iepriekš ierakstītu vai uzreiz ierunātu paziņojumu. Skaņa no 10W skaļruņa ir gana spēcīga un skaidra. Teiktais labi dzirdams vismaz no 80–120 metru attāluma, tādēļ drons lieti noder kaut vai ziņojumu nodošanai celtniekiem debesskrāpja augšējos stāvos vai noklīdušu lauka strādnieku sasaukšanai. Iespējams, radoši lauksaimnieki to var likt lietā, lai sadzītu mājās lopus.

Lidošana

Mavic Enterprise izpildījumā lido tieši tāpat kā citi šīs sērijas droni. Gaisā tas turas stabili, vieglā vējā īpaši nemētājas, ir kustībās prognozējams. Bezvēja apstākļos sporta režīmā spēj attīstīt ātrumu līdz pat 72 km/h, kas tālruņa ekrānā izskatās visai iespaidīgi. Visās malās uzstādītie sensori darbojas labi. Ierīce laikus pamana šķēršļus gan sānos, gan augšā, gan apakšā. Tā pat neļauj pielidot pārāk tuvu vēja šūpotiem koku zariem, tādēļ nav bažu, ka Mavic varētu kaut kur ietriekties. Jārēķinās, ka drons piesaistīs apkārtējo uzmanību, jo ir visnotaļ skaļš, īpaši kustības uzsākšanas brīdī, kad tas burtiski ierēcas. Tas notiek, gan paceļoties no zemes, gan sākot horizontālu kustību. Aprīkojot dronu ar aksesuāriem, DJI tam tomēr šo to atņēmis – uzņēmumu versija neatbalsta automātiskos sekošanas režīmus, tādēļ neskries pa gaisu līdzi kā paklausīgs suņuks. Lidaparāts vienmēr būs jāvada manuāli.

Akumulators

Produkta aprakstā ražotājs norāda visai cerīgu baterijas darbības laiku. Bezvēja apstākļos, lidojot nelielā, konstantā ātrumā, gaisā tas varot pavadīt pat pusstundu no vietas. Kā ierasts, realitātē viss ir mazliet citādi. Mūsu platuma grādos īstu bezvēja dienu nemaz tik daudz nav, un tas atsaucas uz drona sniegumu. Pat salīdzinoši mierīgā vasaras pievakarē, iepazīstoties ar Mavic 2 Enterprise DUAL spējām, tas jau pēc aptuveni 15 minūšu lidojuma sāk brīdināt par elektrības resursu izsīkšanu. Vēl pēc piecām tas izmisīgi sāk prasīties zemē un, ja nesaņem piekrišanu, pats spītīgi atgriežas pacelšanās vietā. Izmēģinājumu laikā vidējais lidošanas ilgums bija aptuveni 22–24 minūtes. Ātri nomainot akumulatoru, lidotprieks ilgst vēl tikpat, bet pēc tam katram akumulatoram pie uzlādes vada jāpavada vismaz pusotra stunda.

Atšķirībā no klasiskās Mavic sērijas, šo var efektīvāk lietot arī ziemā, jo lidaparātā iestrādāta baterijas sildīšanas sistēma. Tādējādi arī vēsākos gadalaikos enerģija tērējas lēnāk.

Attēlu kvalitāte

Duālā fotokamera sniedz iespēju paraudzīties uz pasauli no augšas gan caur parastās 12 MP kameras aci, gan caur termokameru. Režīmu var pārslēgt Pilot lietotnē, un skatienam pavērsies sarkanīgi pleķi, kas ļauj pat krēslā pamanīt aizkavējušos sēņotājus mežā vai sasilušus objektus. Turklāt kamera pat no simt metru augstuma diezgan precīzi izmēra objektu temperatūru. Cilvēka ķermenim tiek piedēvēti aptuveni 35 grādi, ezera ūdenim 20–22 grādi.Fotografējot kamera automātiski uzņem gan parastu bildi, gan siltuma attēlu. Pirmo kvalitāte ir apmierinoša un lielā mērā atkarīga no lietotāja prasmes pieregulēt gaismas jutību un izvēlēties labāku fotografēšanas leņķi. Termokameras attēli izskatās, kā tiem jāizskatās – ar izplūdušiem krāsu siluetiem. Speciālisti tos nolasīs, pārējie diez vai kādu mākslu šajās fotogrāfijās saskatīs.

Gala vērtējums

Ar Mavic 2 Enterprise DJI ir piešķīris droniem interesantas papildu iespējas. Tā vairs nav tikai lidojoša fotokamera, bet arī uzņēmējdarbībā noderīgs rīks, kam var atrast pielietojumu daudzās nozarēs.

Produkta testu nodrošināja DJI Latvija

DJI Mavic 2 Enterprise

Plusi

+Integrēta termokamera

+Akumulatora sildīšanas sistēma

+3 noderīgi aksesuāri

Mīnusi

-Nav automātisko sekošanas iespēju

-Pie uzlādes vada pavada daudz vairāk laika nekā gaisā

-Pilot lietotnē nav pacelšanās virtuālā slēdža

Cena ap 2900 eiro

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Pazudušais drons, visticamāk, nosēdies Rīgas jūras līcī

Jānis Goldbergs, 07.05.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sakarus zaudējušais eksperimentālais drons apdraudējumu vairs nerada, jo 6. maijā tam beigusies degviela. "UAV Factory" piederošais drons, visticamāk, nosēdies Rīgas jūras līcī, lēš uzņēmuma speciālisti.

"Informējam, ka mūsu īpašumā esošais eksperimentālais drons, ar kuru tika zaudēti sakari 2. maijā, vairs neapdraud Latvijas gaisa telpu un iedzīvotājus," "Dienas Biznesam" sacīja uzņēmuma "UAV Factory" līdzīpašnieks Konstantīns Popiks.

Testa drona pazušana UAVFactory eksportspēju neietekmēs 

Šā gada 2. maijā Latvijas gaisa telpā pazuda SIA "UAVFactory" piederošs testa drons, kas līdz...

Kopš 2020. gada 6. maija eksperimentālais drons vairs neatrodas gaisā, jo lidojumam paredzētā degviela ir beigusies.

Lidaparātā ir ieprogrammēta automātiskā nosēšanās, ja beidzas degviela, un, pēc uzņēmuma speciālistu aprēķiniem, tas noticis virs Rīgas jūras līča. Ievērojot pēdējos datus par drona atrašanās vietu, lidaparāts piezemējies tuvāk Vidzemes jūrmalai.

Šobrīd notiek izmeklēšana, lai noskaidrotu, kādēļ eksperimentālajā lidaparātā atteikušās darboties sakaru iekārtas, kas nodrošināja lidojuma vadību.

"Ar atvieglojumu varam ziņot, ka nav ievainoti cilvēki un nav bojāts īpašums. Uzņēmums vēlas pateikties arī visiem meklēšanas centienos iesaistītajiem. Īpašs paldies Civilās Aviācijas Aģentūrai (CAA) par profesionālu rīcību sabiedrības un attiecīgo kaimiņvalstu dienestu apziņošanā un Nacionālajiem Bruņotajiem spēkiem (NBS) par operatīvu iesaistīšanos meklēšanā," uzsvēra K. Popiks.

Jau rakstījām, ka 2020. gada 2. maijā neliels 25 kg smags eksperimentāls "UAV Factory" lidaparāts zaudēja sakarus ar vadību uz zemes. Šis eksperimentālais vertikālās pacelšanās un nosēšanās (VTOL) drons veica testa lidojumu, lai mēģinātu sasniegt 90 stundu lidojuma ilguma rekordu, kā arī sniegtu informāciju par nepieciešamajiem uzlabojumiem nākošās paaudzes lidaparātu radīšanā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Testa drona pazušana UAVFactory eksportspēju neietekmēs

Jānis Goldbergs, 06.05.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada 2. maijā Latvijas gaisa telpā pazuda SIA "UAVFactory" piederošs testa drons, kas līdz 5. maijam tā arī neatradās. Precedents radīja vairākus jautājumus, uz kuriem atbildēt aicinājām SIA "UAVFactory" valdes priekšsēdētāju un līdzīpašnieku Konstantīnu Popiku.

Ar ko nodarbojas "UAVFactory" un kādēļ 2. maijā drons tika pacelts gaisā?

Uzņēmums ražo lidaparātus un videokameras, kas tiek pārdotas vairāk nekā 50 pasaules valstīs gan militārām, gan civilām, gan akadēmiskām vajadzībām. Mūsu produktu testēšana ir mūsu normāls ikdienas darbs.

Kopš 2009. gada, kad kompānija tika nodibināta, esam veikuši aptuveni 7000 stundu eksperimentālos lidojumus, un šis ir pirmais gadījums, kad testa laikā drons nekontrolēti iziet ārpus mūsu noteiktās teritorijas. Viens no testa drona uzdevumiem bija pārspēt pasaules rekordu, uzturoties gaisā pēc iespējas vairāk stundu.

2012. gadā mūsu uzņēmuma dronam tas izdevās, lidojumā pavadot 54 stundas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Latvijā viedās tehnoloģijas mājsaimniecībās ienāk ļoti pakāpeniski

Žanete Hāka, 18.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas iedzīvotāji visbiežāk savam mājoklim vēlētos iegādāties viedierīces, kas kalpo tā drošībai un uzraudzībai, liecina mobilo sakaru operatora «Tele2» un pētījumu aģentūras «Norstat» veiktā aptauja.

Proti, gandrīz puse respondentu (46%) par noderīgāko viedierīci mājai atzīst novērošanas kameru, savukārt otrs populārākais viedpalīgs ir durvju videozvans (33%).

Kā vērtīgas un nepieciešamas viedierīces mājoklim aptaujātie norāda arī tās, kuras saistītas ar enerģijas taupīšanu un atvieglo saimniekošanu. Ceturtā daļa aptaujāto vēlētos iegādāties apkures regulēšanas ierīces, kas sniedz energoefektivitātes iespējas mājoklī. Savukārt 23% iedzīvotāju labprāt ierīkotu mājā gudrās rozetes, kurās elektrības padevi var ieslēgt vai izslēgt attālināti ar viedtālruņa palīdzību.

Turklāt novērojama proporcionāla attiecība starp vēlmi aprīkot mājokli ar gudrajām ierīcēm un cilvēku skaitu mājsaimniecībā. Jo lielāka ģimene, jo lielāka nepieciešamība pēc iespējām un ērtībām, ko sniedz viedās tehnoloģijas. Vajadzību pēc gudrās mājas risinājumiem vairāk izjūt ģimenes ar bērniem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mobilie sakari

Vairāk nekā puse Latvijas iedzīvotāju nezina, cik daudz laika pavada viedierīcēs

Žanete Hāka, 26.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai arī vairāk nekā trešdaļa iedzīvotāju konkrēti zina savus viedierīču lietošanas paradumus, kas viņiem ikdienā traucē, tikai 25% mēģina savus ieradumus mainīt, noskaidrots mobilo sakaru operatora «Tele2» un pētījumu centra SKDS veiktajā aptaujā.

Turklāt vairāk nekā puse (55%) Latvijas iedzīvotāju atzinuši, ka paši nekontrolē un precīzi nezina, cik daudz laika ikdienā tie pavada dažādās viedierīcēs.

Iedzīvotāji, kas apzinājušies viedierīču un interneta negatīvo aspektu ietekmi uz savu dzīvi, izmēģinājuši dažādus pasākumus šīs ietekmes mazināšanai. Kā liecina aptauja, starp populārākajām aktivitātēm ir atsacīšanās no viedierīču izmantošanas pie pusdienu vai vakariņu galda (37% iedzīvotāju to praktizē ikdienā), lietotņu jeb aplikāciju izdzēšana, jo tās prasījušas pārāk daudz uzmanības (29%), paziņojumu jeb notifikāciju atslēgšana (28%), e-pastu ignorēšana pēc darba laika un brīvdienās (26%).

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Covid-19 paātrina ikdienas pārnesi uz digitālo telpu

Nauris Kļava, EY Konsultāciju pakalpojumu partneris Latvijā, 31.07.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viena no būtiskākajām izmaiņām, ko radījusi Covid-19 vīrusa krīze, ir arvien lielāka digitālo pakalpojumu izmantošana sadzīvē. Veidojas "digitālas mājsaimniecības" – cilvēku kopas, kas pieaugošu daļu sava brīvā laika piepilda un sadzīves uzdevumus risina ar digitālu pakalpojumu palīdzību.

Šai tendencei ir trīs būtiski elementi: pirmkārt, ir vesela virkne digitālo pakalpojumu, kurus cilvēki ir sākuši lietot tieši pandēmijas iespaidā, otrkārt, pieaug jau lietoto digitālo pakalpojumu apjoms un treškārt, jaunie padziļināti digitālo pakalpojumu lietošanas paradumi liek piešķirt augstāku nozīmi privātuma un datu izmantošanas jautājumiem.

Katrs no šiem elementiem rada jaunu ekonomisko un sociālo attiecību dinamiku un sekas. Tālāk ieskicēšu katru no šiem elementiem.

Pirmkārt, EY patērētāju uzvedības starptautiskais pētījums, ko veicām maija beigās un pašā jūnija sākumā, parāda, ka ir vesela virkne digitālo pakalpojumu, kurus cilvēki vīrusa krīzes laikā ir lietojuši pirmo reizi – šis visvairāk attiecas uz video zvaniem, kurus pirmo reizi izmantojusi vairāk nekā trešdaļa EY pētījuma respondentu. Vēl 15% respondentu pirmo reizi krīzes laikā ir internetā iegādājušies pārtiku un vēl tikpat ir pirmo reizi veikuši citus pirkumus tiešsaistē. 7% pirmo reizi sākuši veikt sadzīves maksājumus internetā. Šie ir būtiski rādītāji, jo jāņem vērā, ka, ja cilvēki ir izmēģinājuši jaunu un ērtu pakalpojumu, ir liela iespēja, ka tas kļūs par paradumu un attiecīgi mainīs šo patērētāju uzvedību pat tad, kad pandēmija būs beigusies.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai bērni, kuriem nav iespēju mācīties attālināti ārkārtas situācijā, varētu turpināt izglītības procesu, mobilo sakaru operators "BITE" nodod Izglītības un zinātnes ministrijai ar mobilajiem sakariem aprīkotas 3000 viedierīces.

Skolēniem attālinātu mācību iespējas nodrošināšanai tiek nogādāti 3000 planšetdatori.

Mobilo sakaru operatora pārstāve Una Ahuna-Ozola biznesa portālam db.lv skaidroja: "Šajā darījumā "BITE" noslēgusi līgumu ar Izglītības un zinātnes ministriju par 2000 ierīču iegādi un 1000 ierīču dāvinājumu, visām ierīcēm nodrošinot apmaksātu tarifu plānu, kurā iekļauti 30GB interneta mēnesī līdz 2020. gada 31. jūlijam.

Visas Izglītības un zinātnes ministrijai nodotās 3000 ierīces ir ministrijas īpašums, līdz ar to ministrija ar tām rīkosies pēc saviem ieskatiem."

Risinājums situācijai, kad aptuveni 5000 skolēniem nav pieejamas viedierīces, lai mācītos attālināti, atrasts operatīvi – aizvadītās nedēļas sākumā tika uzsāktas sarunas ar Izglītības un zinātnes ministriju, ceturtdien pieņemts lēmums par palīdzības apjomu, mobilo sakaru operatoram "BITE" nodrošinot 3000 ierīces.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viedierīču iegādes apjomi internetā palielinās, taču pircēju vidū aizvien bieži vērojams tā saucamais ROPO efekts, kad klients vispirms izpēta preci internetā un tad dodas to iegādāties klātienē

Lai panāktu maksimāli efektīvu klientu apkalpošanu, šos abus iepirkšanās veidus iespējams arī kombinēt, izmantojot katra tā priekšrocības, norāda uzņēmumu pārstāvji.

Kopumā iepirkšanās apjomi internetā pieaug – kā liecina dažādu starptautisko izpētes kompāniju dati, pasaulē kopējais interneta tirdzniecības apjoms šajā gadā varētu sasniegt 3,45 triljonus ASV dolāru, veidojot 13,7% no kopējiem pārdošanas apjomiem, savukārt prognozes liecina, ka līdz 2040.gadam šis īpatsvars varētu sasniegt aptuveni 95% no kopējiem tirdzniecības apjomiem. Tiesa gan, vien 2,86% no tirdzniecības mājaslapās noslēdzas ar darījumu.

Kā liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati, arī Latvijā pircēji aizvien biežāk priekšroku dod pirkumiem internetā - gada laikā mazumtirdzniecība internetā vai pa pastu augusi par aptuveni 15%. Kā norāda tirgus eksperti, nākotnē, augot cilvēku pārliecībai, šī tendence turpinās kļūt izteiktāka un preču iegādei aizvien biežāk tiks izmantots gan dators, gan viedierīces. No tā ieguvēji būs tirgotāji, kas padarīs iepirkšanos ērtu, sekos līdzi jaunākajām tendencēm un modernizēs savas mājaslapas, lai pircējs preci varētu atrast un aplūkot pēc iespējas ātrāk. Tomēr jāņem vērā, ka, neskatoties uz iespaidīgo statistiku, realitātē tradīcijas lauzt ir grūti, un aizvien liela daļa iedzīvotāju preci pirms iegādes vēlas aptaustīt klātienē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atsaucoties Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) aicinājumam atbalstīt skolēnus attālināto mācību procesā, uzņēmums "eazyBI’’ skolēniem no Latvijas skolām dāvina 60 viedierīces (planšetes), kurām mobilo pakalpojumu operators "Latvijas Mobilais telefons" nodrošinās arī bezmaksas pieslēgumu.

Planšetes nosūtītas skolēniem uz tām Latvijas skolām, kurām to vēl pietrūka, dažādās aptaujās norādot šādu vajadzību.

"Ir liels prieks, ka šajos pārmaiņu laikos ir uzņēmumi un organizācijas, kuras ir gatavas nevis lūgt palīdzīgu roku, bet pašas to sniegt, lai palīdzētu citiem. Paldies par iespēju un izvēli palīdzēt tieši skolēniem attālināto mācību procesā, jo ne vienmēr vajadzīgo atbalstu viņiem var nodrošināt ģimene vai skola," pauž IZM parlamentārais sekretārs Reinis Znotiņš.

Savukārt "eazyBI" pārstāve Līva Pavasare atzīst, ka stimuls sniegt atbalstu tieši skolēniem attālināto mācību procesā balstīts paša uzņēmuma darbības specifikā.

"Lai arī uzņēmumā strādā 21 darbinieks, mums nekad nav bijis sava biroja – vienmēr esam strādājuši no mājām, un šādu formātu esam mudinājuši pamēģināt arī citus. Šobrīd, kad attālinātais darbs nav bijusi izvēle, bet obligāts pienākums, nolēmām palīdzēt skolēniem, lai mācības varētu notikt pēc iespējas efektīvāk. Izglītība ir svarīgs pamatakmens sabiedrības izaugsmei kopumā."

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Telefonu remonta izmaksas ik gadu pakāpeniski aug, un šogad vidēji viena telefona atjaunošana izmaksājusi 200 eiro, liecina mobilo sakaru operatora «Tele2» un apdrošināšanas sabiedrības «Balta» apkopotā informācija.

Pieaudzis arī kopējais «Tele2» klientiem izmaksāto atlīdzību apjoms – pērn tas sasniedza teju trešdaļu miljona eiro, bet šā gada pirmajos sešos mēnešos par telefonu bojājumiem ir izmaksāti jau gandrīz 200 tūkstoši eiro.

«Viedierīces ir kļuvušas par neatņemamu mūsu dzīves sastāvdaļu, un likumsakarīgi, ka ikdienas steigā un sadzīviskās situācijās nereti mēdz notikt negaidītais - visbiežāk pieteikumi, ko saņemam no klientiem, saistīti ar kritiena rezultātā bojātiem viedtālruņiem. Atlīdzību pieteikumu vidū regulāri ir gadījumi, kad bojājumu iemesls ir bērnu rotaļas. Nereti īpašnieki sabojā savas ierīces uz tām nejauši uzsēžoties vai uzkāpjot, bet atlīdzību pieteikumu vidū atrodams arī kāds gadījums, kad telefonu sagrauzis suns,» skaidro Armands Lagons, BALTA Īpašuma un speciālo produktu vadības pārvaldes produktu vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Bezkontakta funkciju izmanto aptuveni 60% maksājumu karšu īpašnieku

Žanete Hāka, 14.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā jau teju 75% iedzīvotāju ir bezkontakta karte, un 23% iedzīvotāju jau ir bezkontakta maksāšanas iespēja telefonā, aprocē, pulkstenī vai citās viedierīcēs, liecina Mastercard un Finanšu nozares asociācijas veiktais Latvijas iedzīvotāju pētījums.

Saskaņā ar Finanšu nozares asociācijas apkopotajiem datiem (2019., 2. ceturksnī) Latvijā bankas izsniegušas vairāk nekā 1 miljonu bezkontakta karšu. Vērojams 118% pieaugums, ja salīdzina ar tādu pašu periodu pērn.

Bankas Latvijā arvien plašāk piedāvā maksājumus ne tikai ar norēķinu karti, bet arī citām valkājamajām ierīcēm, piemēram, telefonu, aproci, pulksteni u. c. Karšu norēķini pieejami vairāk nekā 30 tūkstošos tirdzniecības vietu Latvijā. Gandrīz 70% POS termināļu Latvijā ir ar bezkontakta funkciju.

Salīdzinot ar iepriekšējiem “Piik un gatavs” kampaņā veiktās aptaujas datiem, būtiski pieaudzis to respondentu īpatsvars, kuri ikdienas pirkumiem lieto bezkontakta kartes (no 37 % 2018. gada septembrī līdz ~60 % 2019. gada septembrī).

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

COVID-19: kā uzņēmumam mazināt elektrības izmaksas?

Andrejs Kombecovs, SIA Senergo valdes priekšsēdētājs, 05.05.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iestājoties nelabvēlīgajai ekonomiskajai situācijai, daudzi uzņēmumi meklē iespējas izmaksu samazināšanai, lai pārdzīvotu krīzi "uz zemiem apgriezieniem" un tiktu cauri, piedzīvojot pēc iespējas mazākus zaudējumus.

Paralēli dažādiem darbības optimizēšanas pasākumiem, kurus kompānija izvēlas atkarībā no tās lieluma, darbības specifikas un finanšu situācijas, ir vairāki ceļi, kurus var iet ikviens uzņēmums, lai ietaupītu uz elektrības rēķiniem.

Iepriekš pieteiktās jaudas samazināšana

Pirmais, ar ko uzņēmēji varētu sākt, ir izmantot Sadales tīkla piedāvājumu samazināt iepriekš pieteikto jaudu uz vairākiem mēnešiem, šādi koriģējot maksu par atļauto elektrības pieslēguma slodzi. Tā faktiski ir "abonēšanas maksa", kas katru mēnesi jāmaksā neatkarīgi no patēriņa un kuras apjoms atkarībā no uzņēmuma darbības apjoma var sasniegt pat vairākus tūkstošus eiro mēnesī. Taču piedāvātie risinājumi šobrīd pieejami tikai tiem patērētājiem, kuri atbilst Sadales tīkla definētajiem nosacījumiem. Pārrunas par slodzes mazināšanu ar Sadales tīklu klientu vietā var veikt arī elektroenerģijas tirgotājs. Izprotot šā brīža uzdevumu apjomu, kas stāv uzņēmēju priekšā, esam gatavi iesaistīties un palīdzēt saviem klientiem šādā veidā samazināt izmaksas līdz brīdim, kad labvēlīgāki apstākļi atļaus atjaunot uzņēmuma darbību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Canon fotoprinteris Pixma TS8250 ar sešām tintes kasetnēm piešķir fotogrāfijām dzīvīgākas krāsas

Virzoties uz moderno bezpapīra koncepcijas biroju, daudzos uzņēmumos printeris kļūst aizvien mazāk noslogots, un dažviet ceļu līdz tam atceras vairs tikai spītīgākie papīra apdrukāšanas piekritēji. Tomēr ik pa laikam ikvienam šo to nākas izdrukāt, tādēļ arī ražotāji turpina laist tirgū aizvien jaunus modeļus un meklēt ceļu uz patērētāju sirdi un naudasmaku ar modernām funkcijām. Arī Canon pērnajā rudenī iepazīstināja ar jaunas produkcijas klāstu, kurā ar neparastu izskatu izceļas PixmaTS8250.

Kamēr liela daļa vienkāršo mājas printeru kļuvuši tik lēti, ka, šķiet, ražotājs nolēmis pelnīt vien ar tintes kasetņu tirgošanu, šim fotoprinteru sērijas drukātājam paredzēta cita misija. Tas nesola lētu ekspluatāciju, bet gan augstu kvalitāti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepriekš pazudušais bezpilota gaisa kuģis (drons), pār kura maija sākumā tika zaudēta vadība, atrasts meža masīvā Garkalnes novadā, informē V/A "Civilās aviācijas aģentūra" (CAA) Aivis Vincevs.

Par drona atrašanās vietu 15.maijā ziņoja kāds aculiecinieks. Drons bija nolaidies koku galotnēs, tādēļ tā drošai nocelšanai tika piesaistīts Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests. Pēc drona nocelšanas tas tika nodots (CAA) turpmāko izmeklēšanas darbību veikšanai.

Šobrīd tiek rūpīgi analizēta no drona datu nesējiem iegūtā informācija par lidojuma apstākļiem. Jau līdz šim CAA ir guvusi atbildes uz būtiskiem izmeklēšanas jautājumiem, piemēram, ir zināms, ka drons nolaidās 2. maijā plkst. 19.48. Šobrīd tiek restaurēta informācija par visu drona pārvietošanās trajektoriju pēc sakaru zaudēšanas ar vadības pulti.

Vienlaikus izmeklēšanas gaitā iegūtie dati ļaus saņemt atbildes uz būtiskiem jautājumiem, piemēram, kādi bija iemesli komunikāciju un navigācijas sistēmu darbības traucējumiem, kādēļ nenostrādāja automātiskā nosēšanās vai lidojuma pārtraukšanas funkcija avārijas gadījumā, un citiem. Informācija, kas iegūta no datu nesējiem, kopumā ar citu izmeklēšanas gaitā iegūto informāciju ļaus izdarīt pilnvērtīgākus secinājumus par notikušā apstākļiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

UAVFactory atjaunota ilgtermiņa atļauja paaugstināta riska lidojumiem

Lelde Petrāne, 25.05.2020

Fotogrāfija, kas tika izplatīta, Civilās aviācijas aģentūrai brīdinot par gaisa telpā lidojošu nekontrolētu bezpilota gaisa kuģi.

Foto: Civilās aviācijas aģentūra/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts aģentūra "Civilās aviācijas aģentūra" (CAA) ar 25. maija lēmumu ir atjaunojusi uzņēmumam "UAVFactory" izsniegto ilgtermiņa atļauju paaugstināta riska lidojumiem ar bezpilota gaisa kuģi "Penguin C".

Atļauja tika apturēta 3. maijā uz laiku līdz apstākļu noskaidrošanai, ievērojot, ka CAA nebija pilnvērtīgas informācijas par 2. maija incidenta apstākļiem, kurā pār bezpilota gaisa kuģi pazuda vadība un tas pameta lidojuma vietu, turpinot nekontrolētu lidojumu.

Pazudušais drons atrasts Garkalnes novadā 

Iepriekš pazudušais bezpilota gaisa kuģis (drons), pār kura maija sākumā tika zaudēta...

CAA ir pabeigusi uzraudzības auditu uzņēmumā, kā arī turpina izmeklēšanu administratīvās pārkāpuma lietas ietvaros. Abos procesos līdz šim konstatētie fakti un pierādījumi ļauj atjaunot iepriekš apturēto atļauju.

CAA konstatējusi, ka 2020. gada 2. maija bezpilota gaisa kuģa lidojums netika veikts atļaujas ietvaros. Bez vadības palikušais drons bija cits modelis un tā lidojums nebija saskaņots ar CAA. Administratīvā pārkāpuma lieta, kuras ietvaros tiks lemts arī par iespējamu uzņēmuma atbildību, veicot nesaskaņotu lidojumu, turpinās. Situācija ar vadības kontroli zaudējušo bezpilota gaisa kuģi atkārtoti aktualizēja jautājumu par tiesiskā regulējuma nepieciešamību pašbūvētiem un eksperimentāliem bezpilota gaisa kuģiem. Uzņēmums šobrīd gatavo nepieciešamo dokumentāciju, lai saņemtu CAA atļauju lidojumu veikšanai ar eksperimentāliem bezpilota gaisa kuģiem.

CAA uzraudzības audita ietvaros ir konstatējusi, ka nav pamata uzskatīt, ka šāda veida problēmas varētu skart bezpilota gaisa kuģi "Penguin C", attiecībā uz kuru uzņēmumam bija izsniegta paaugstināta riska lidojumu atļauja. Vienlaikus audita laikā konstatētas neatbilstības, kuras uzņēmumam bija uzlikts par pienākumu novērst, piemēram, izstrādāt jaunas procedūras avārijas gadījumos, precizēt atbildīgo personu rīcību šādās situācijās un izvērtēt riskus saistībā ar bezpilota gaisa kuģa "Penguin C" nekontrolēta lidojuma iestāšanos un šādu risku mazināšanas procedūras. Uzņēmums ir ņēmis vērā CAA norādījumus un neatbilstības novērsis, piemēram, aprīkojot bezpilota gaisa kuģus ar alternatīvu drošības sistēmu, kas neļaus tam izlidot ārpus noteiktās zonas.

Ievērojot, ka lidojumiem ir ieviesti papildu risku mazināšanas pasākumi, šobrīd pastāvošie apstākļi rada iespējamību ievērot tiesiskās paļāvības principu attiecībā uz uzņēmumu un atļaut tam turpināt veikt bezpilota gaisa kuģu lidojumus iepriekš izsniegtās atļaujas robežās, ievērojot minētajā atļaujā noteiktos ierobežojumus.

Vienlaikus 2020. gada 18. maijā CAA organizēja starpinstitūciju sanāksmi saistībā ar pazudušā bezpilota gaisa kuģa meklēšanas procesu. Sanāksmes laikā tika analizēta institūciju sadarbība, kā arī panākta vienošanās turpināt darbu pie normatīvo aktu pilnveidošanas, ievērojot, ka spēkā esošie normatīvie akti neregulē bez vadības palikušu vai nezināmu lidojošu bezpilota gaisa kuģu meklēšanas procesu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bezpilota lidaparātu ražotājs pasaulē DJI kopā ar tehnoloģiju un izklaides uzņēmumu Tet prezentējuši jaunāko DJI modeli Mavic Mini – īpaši vieglu dronu.

Drons sver 249 gramus, un tas ir vismazākais un vieglākais jebkad radītais DJI drons.

Mavic Mini tiek pielietota DJI drošības tehnoloģija, tostarp ģeogrāfiskais redzējums, kas palīdz drona vadītājam izvairīties no ierobežotām teritorijām; AeroScope attālinātā identifikācija, kas ļauj monitorēt lidojumus; iebūvēts augstuma ierobežojums; automātiska atgriešanās drona palaišanas vietā situācijās, ja tas zaudē savienojumu ar vadītāju vai sasniedz kritiski zemu baterijas līmeni.

Mavic Mini ir pirmais DJI drons, kas sver mazāk par 250 gramiem. Mavic Mini ļauj iegūt 2,7K video ar 30 kadriem sekundē, 1080p ar 60 kadriem sekundē un 12 megapikseļu fotogrāfijas, izmantojot 1/2,3 collu sensoru. Trīs asu mehāniskā stiprinājuma sistēma balsta un stabilizē kameru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Precizē bezpilota lidaparātu izmantošanu; visas nozares vēlmes nepiepildīsies.

Kaut arī dronu izmantotāji Satiksmes ministrijas virzītos noteikumus atzīst kā uzlabojumu salīdzinājumā ar esošajiem Ministru kabineta noteikumiem Kārtība, kādā veicami bezpilota gaisa kuģu un lidaparātu lidojumi, vairākas bezpilota lidaparātu lietotāju vajadzības pagaidām apmierinātas netiks, liecina iesaistīto pušu teiktais Dienas Biznesam. Noteikumi cita starpā paredz, ka dronu lidojumi atļauti laika posmā pusstundu pirms saullēkta līdz pusstundai pēc saulrieta, līdz 120 m augstumam, ar ātrumu līdz 68,4 km/h, tiešā redzamībā līdz 500 m horizontālajā plaknē.

Ar dronu nedrīkstēs lidot tuvāk par 50 m no publiska pasākuma, bet 20 m attālumā, ja drons vieglāks par 1,5 kg un lidojums saskaņots ar pasākuma organizatoru, kurš to saskaņojis ar pašvaldību. Tāpat bez saskaņošanas ar infrastruktūras objekta īpašnieku nevarēs lidot tuvāk par 50 m no valsts autoceļu pārvadiem, valsts galvenajiem autoceļiem, valsts reģionālajiem autoceļiem, elektrisko tīklu gaisvada līnijām (110 kV un 330 kV), tiltiem, dzelzceļa infrastruktūras un kapsētām. Bez saskaņojuma tuvāk nedrīkstēs lidot arī lielam skaitam rūpniecisko avāriju riska objektu, kā arī objektiem, kas saistīti ar sabiedriskās kārtības un drošības, valsts robežas drošības un civilās aizsardzības nodrošināšanu. Cietumiem bez saskaņojuma nevarēs lidināties tuvāk par 500 m, bet lidlaukam, kurā veic lidojumus saskaņā ar instrumentālo lidojumu procedūru (IFR), piemēram, Rīgas lidostai, ‒ 5000 m. Drona pilotam jābūt vismaz 16 gadus vecam, ja vien drons nav vieglāks par 0,5 kg un nespēj uzlidot augstāk par 50 m. Pilotam jānokārto teorētisko zināšanu un praktisko prasmju pārbaude, ja tiek veikts paaugstināta riska lidojums (ar atkāpēm no noteikumu ierobežojumiem). Savukārt dronam jābūt marķētam ar īpašnieka vārdu un uzvārdu vai nosaukumu juridiskajām personām, deklarētās dzīvesvietas vai juridisko adresi un tālruņa numuru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Biznesa tehnoloģijas

Attīsta dronu satiksmes vadības platformu Latvijā

Zane Atlāce - Bistere, 13.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saredzot iespējas kā droni var palīdzēt glābšanas misijās un risināt problēmas uzņēmumiem dažādās nozarēs, LMT kopā ar Lufthansa Systems attīsta pilotprojektu Latvijā dronu satiksmes vadības programmu, informē LMT pārstāve Elīna Lidere.

Kā risinājumu drošākai dronu integrācijai gaisa satiksmē to šodien LMT demonstrēja Rīgas Aviācijas forumā.

Šāda dronu satiksmes vadības platforma tiek veidota, lai visi gaisa satiksmes dalībnieki, t.sk., bezpolita lidaparāti - droni būtu redzami kopējā plūsmā un netraucētu viens otram. Tāpat šāda platforma ļaus attīstīt risinājumus dronu lidojumiem arī ārpus pilota redzamības zonas un autonomajiem dronu lidojumiem.

«Latvija tagad ir viena no pirmajām valstīm pasaulē, kur tiek pilotēta šāda dronu satiksmes vadības platforma,» norāda LMT viceprezidents Ingmārs Pūķis. «Tas ļaus gan uzlabot dronu satiksmes drošību, gan arī attīstīt jaunus pakalpojumus ar kuriem varam būt konkurētspējīgi eksportā. Jau tagad LMT kā dronu risinājumu eksperts tiek aicināts uz starptautiskajām konferencēm. Savukārt mūsu glābšanas drons ar mākslīgo intelektu, ko attīstam kopā ar Rīgas Tehnisko universitāti (RTU), ir jau vairākkārtīgi izmantots glābšanas misijās.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Airbus izmēģinājis pirmos dronu lidojumus, piegādājot sūtījumu kuģim, informē Airbus.

Sūtījums piegādāts ar Skyways sūtījumu piegādes dronu, iezīmējot pirmo dronu darbību ostā, piegādājot mazus, taču steidzamus sūtījumus kuģiem, kas noenkurojušies konkrētā vietā.

Piegāde ar dronu veikta uz kuģi M/V Pacific Centurion, kas atradās 1,5 kilometru attālumā no Singapūras ostas. Drons kuģim piegādāja 1,5 kilogramu smagu 3D printētu preci, nolaidās uz kuģa klāja, un pēc tam pacēlās no tā, atgriežoties savā bāzes punktā. Kopējais lidojuma ilgums bija vien desmit minūtes.

Izmēģinājums notika sadarbībā ar vienu no pasaules vadošajiem jūras loģistikas un ostas pakalpojumu uzņēmumiem Wilhemsen Ships Services.

Izmēģinājumu laikā paredzēts, ka Airbus Skyways drons pacelsies ar kravu līdz 4 kg, lidos iepriekš noteiktā koridorā līdz kuģiem, kas atradīsies līdz 3 kilometru attālumā no krasta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

UAVFactory drons testēts nolūkā pārbaudīt tā spēju sasniegt jaunu rekordu

LETA, 05.05.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA "UAVFactory" piederošais bezpilota gaisa kuģis, kurš sestdien eksperimentālā lidojuma laikā pazuda, tika testēts nolūkā pārbaudīt tā lidošanas ilguma spējas, kas varētu pārsniegt līdzšinējo pasaules rekordu, raidījumam "TV3 Ziņas" pastāstīja uzņēmuma valdes priekšsēdētājs un līdzīpašnieks Konstantīns Popiks.

"Tas ir eksperimentāls prototips jaunam produktam. Tas ir ļoti "advancēts" lidaparāts, jaunas paaudzes, speciālam pielietojumam. Protams, ir elektronika un GPS. Kas notika nepareizi, nevaram komentēt, lai to 100% pateiktu, vajag veikt izmeklēšanu," sacīja Popiks.

Viņš pastāstīja, ka "noklīdušais" drons ir aprīkots ar drošības sistēmu, kas lidaparātu automātiski nosēdina pirms degvielas izbeigšanās.

"Konkrētais tests bija vērsts uz to, lai notestētu maksimālo iespējamo lidošanas spēju. Arī bija plānots pārsniegt pasaules rekordu. Tas bija tam domāts lidojums," "TV3 Ziņām" skaidroja "UAVFactory" vadītājs.

Aģentūras LETA arhīvs liecina, ka tieši "UAVFactory" būvēts drons - "Penguin B" - jau 2012.gadā uzstādīja pasaules rekordu, veicot vēsturē ilgāko lidojumu miniklases bezpilota lidaparātam - 54 stundas un 27 minūtes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas telekomunikāciju gigants Huawei prezentējis jauno operētājsistēmu HarmonyOS. Huawei izstrādātā operētājsistēma ir mikro-kernel balstīta, un ir radīta, lai nodrošinātu saskaņotu lietotāja pieredzi visās ierīcēs un scenārijos.

«Mēs uzskatījām, ka ir svarīgi izveidot operētājsistēmu ar uzlabotām starpplatformu iespējām. Bija nepieciešams radīt operētājsistēmu, kuru iespējams izmantot plašā ierīču un platformu lokā. Tādēļ Huawei jaunā operētājsistēma HarmonyOS iemieso visas iepriekšminētās īpašības,» stāsta Huawei Consumer Business Group izpilddirektors Ričards Ju.

HarmonyOS ir viegla, kompakta operētājsistēma ar jaudīgu veiktspēju, kas primāri radīta izmantošanai tādās viedierīcēs kā viedpulksteņos, viedajos ekrānos, viedajās automašīnu sistēmās, kā arī viedajos skaļruņos.

HarmonyOS sniegs jaunas priekšrocības patērētājiem, iekārtu pārdevējiem un izstrādātājiem. Iekārtu pārdevējiem jaunā operētājsistēma palīdzēs ātrāk izmantot priekšrocības, ko sniedz viedās ierīces, 5G, mākslīgais internets un lietu internets (IoT).

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Tehnoloģiju apskats: Samsung Galaxy Tab S6 - magnētu stiprināta draudzība

Jānis Vēvers, 27.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Samsung Galaxy Tab S6 pamatoti izvirza kandidatūru uz šā brīža labākā Android operētājsistēmas planšetdatora troni

Kamēr daļa elektronikas ražotāju gremdējas pārdomās, ko iesākt ar patērētāju interesi zaudējošajiem Android planšetdatoriem, Samsung konsekventi un pieturoties pie prognozējama laika grafika turpina attīstīt skārienjutīgās plāksnes. Augustā dienasgaismu ieraudzīja jaunākā korejiešu planšete Galaxy Tab S6, kas stājas pirms gada izdotās Tab S4 vietā kā zīmola šī segmenta labākais produkts un viens no nedaudzajiem patiesajiem konkurentiem Apple iPad Pro sērijai. Sanāk, ka Samsung pārlēca pāri piektajai Tab S paaudzei, tajā iekļaujot vien pavasarī tirdzniecībā laisto zemākas cenas vieglo versiju Tab S5e bez S Pen irbuļa atbalsta.

Viena no būtiskākajām Tab S atšķirības zīmēm kopš pirmsākumiem bijis S Pen irbulis, kas to no vienkārša izklaides rīka pārvērš plašāk pielietojamā instrumentā. Un cik sens ir irbulis, tikpat veca ir problēma ar tā glabāšanu. Atšķirībā no Note sērijas viedtelefoniem Samsung inženieri nevēlas S Pen ievietot planšetes korpusā. To arī var saprast – rakstāmais ir tik liels kā īsts zīmulis, tādēļ īpašas kabatas izveidošana nevajadzīgi uzpūstu planšeti. Iepriekš problēma risināta ar vāciņiem, kuros irbulim atvēlēta speciāla vieta. Šoreiz dizaineri ķērušies pie ragiem pašai planšetei. Padomāja, padomāja un izdomāja, ka korpusa aizmugurē var iegrebt seklu iedobi un plastmasas S Pen ievietot nelielus magnētus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Izslēdzam skaņu apkārtējai pasaulei: Sony bezvadu austiņas WF-1000XM3

Jānis Vēvers, 08.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sony bezvadu austiņas WF-1000XM3 nodrošina kvalitatīvu skanējumu un jaudīgu apkārtējo trokšņu slāpēšanas sistēmu

Uzstājīgi atbrīvojoties no austiņu pieslēgvietas jaunākās paaudzes telefonos, ražotāji apzināti veido pateicīgu augsni bezvadu austiņu tirgus ekspansijai. Par laimi, atņemot ligzdu vadam, pretī lielākoties tiek doti kvalitatīvu, lai arī salīdzinājumā ar parastajām vadu austiņām dārgi produkti. Augstākās kvalitātes ešelonam pieskaitāmi Sony radītie WF-1000X ieauši, ko šogad aizstāj nesen pārdošanā laistais jaunais modelis WF-1000XM3.

Par mūzikas nogādāšanu līdz austiņām atbild Sony mobilā lietotne Headphones Connect, kas vienlaikus ir pārskatāma un bagātīga. Tajā var redzēt katras austiņas akumulatora stāvokli, pieregulēt ekvalaizeru, pielāgot adaptīvo skaņas kontroli četrām dažādām situācijām – miera stāvoklim, staigāšanai, skriešanai un transportam, piešķirt komandas nodošanas iespējas abu ieaušu skārienpaliktņiem un veikt citus pielāgojumus, piemēram, izvēlēties, vai mūzika automātiski tiek pauzēta, kad izņem vienu ieausi. Interesanta ir auss formas analīzes funkcija, kas sola pielāgot austiņu skanējumu atbilstoši lietotāja fizioloģiskajām īpatnībām. Vairākos uzstādīšanas soļos nākas pat ausis fotografēt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Ārsta palīgs uz plaukstas locītavas

Jānis Vēvers, 03.03.2020

Dalies ar šo rakstu

Foto: Publicitātes

Valkājamās viedierīces sāk attaisnot uz tām jau sen liktās cerības, pieskatot lietotāja veselības stāvokli un atslogojot ārstus.

Globālās urbanizācijas tendences, cilvēkiem pametot ciematus un aizvien kuplākā skaitā koncentrējoties pilsētās, novecojošā sabiedrība un arī daudzu indivīdu ieradums katras sīkākas kaites novēršanu uzticēt profesionāliem speciālistiem rada pamatīgu spiedienu uz veselības aprūpes sistēmu.

Valstu valdības labi apzinās, ka budžeta iespējas neļauj palielināt ārstu skaitu, tādēļ jāmeklē citi risinājumi. Jau vairākus gadus palīdzīgu roku cenšas sniegt tehnoloģiju nozare, un pārredzamā nākotnē tās pienesums solās būt iespaidīgāks nekā jebkad.

Par šā gada lielo izrāvienu solās kļūt valkājamo ierīču spēja reģistrēt sirds kardiogrammu. Ņemot vērā, ka sirds un asinsvadu slimības ir viens no galvenajiem priekšlaicīgas nāves cēloņiem pasaulē, elektrokardiogrammas daudziem pacientiem būtu īsts glābējs, jo laikus brīdinātu ārstu par briestošajām problēmām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Meklējot labāku vietu, kur iestrādāt viedtelefona priekšējo kameru, Honor View 20 veidotāji to atrada nevis virs vai zem displeja, bet tajā iekšā

Gada pirmais ievērības cienīgais viedtelefons – tik cildinošu tehnoloģiju apskatnieku novērtējumu saņēmis Honor View 20. Un, lai arī lielākā daļa lauru Huawei apakšzīmola stratēģijas plānotājiem pienākas par izveicību, izrādot savu veikumu, kamēr sāncenši vēl tikai gatavojas pavasara nozīmīgākajiem prezentēšanas pasākumiem, nevar noliegt View 20 inovāciju pienesumu. Var puslīdz droši prognozēt, ka šajā ierīcē iepazīto priekšējās kameras risinājumu drīzumā ieraudzīsim arī kādā flagmanī.

Kopš zīmola izveidošanas Honor tālruņi bijuši vērsti uz jauniešu auditoriju un īsti nav izcēlušies ar glamūrīgu dizainu. View 20 šajā ziņā ir atšķirīgs. Tas apveltīts ar neredzētu, ļoti savdabīgu jumta formas krāsojumu korpusa aizmugurē. Atspīdošā gaisma tajā rotaļājas, radot skrienošu bultu ilūziju. Krāsojumā organiski iederas apaļais pirkstu nospiedumu lasītājs, kas no dažiem leņķiem tikpat kā nav saskatāms.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas elektroierīču ražotāja «Huawei» jaunajās ierīcēs «Facebook» lietotne nebūs iepriekš instalēta, taču Facebook ir lietotne, kuru izstrādājusi trešā puse, un šo lietojumprogrammu aizvien bez izmaiņām var lejuplādēt, iestatīt un lietot Huawei viedtālruņos,» pastāstīja «Huawei Consumer Business Group» mārketinga komunikācijas vadītāja Latvijā Gunta Kursiša.

Viņa skaidroja, ka «Huawei» un ASV interneta tehnoloģiju uzņēmuma «Google» turpmākās sadarbības vienošanās paredz, ka «Huawei» turpinās sniegt drošības atjauninājumus un pēcpārdošanas pakalpojumus visiem esošajiem «Huawei» un «Honor» viedtālruņu un planšetdatoru produktiem, kas jau tikuši pārdoti vai atrodas noliktavās visa pasaulē.

Tāpat Kursiša norādīja, ka «Huawei» kā viens no operētājsistēmas «Android» globālajiem partneriem cieši sadarbojas ar «Android» atvērto platformu, lai izstrādātu tādu ekosistēmu, kas sniegtu labumu gan lietotājiem, gan pašai nozarei.

Arī «Google» savā paziņojumā norāda, ka turpinās sadarbību ar «Huawei» un vērtēs sekas. Tāpat arī «Android» ziņojumā teikts, ka «Google Pay» turpinās sadarbību ar «Huawei».

Komentāri

Pievienot komentāru