DB Viedoklis

Db viedoklis: Fotoradaru pasākuma vērtēšanai lietoti ne tie atskaites punkti

Dienas Bizness,23.08.2012

Jaunākais izdevums

Šai steidzīgajā laikmetā arī mūsu dzejniekiem bagātajā tautā vērienīgi episkie darbi vairs radīti netiek, bet tas tiek bagātīgi kompensēts ar cita veida epiku. Publiskā sektora, tieslietu iestāžu un uzņēmēju attiecību līkloči un samezglojumi ir pilntiesīgi saucami par mūslaiku sāgām un eposiem. Viens no tādiem ir par fotoradariem, kas līdz ar nolīgto pakalpojumu sniegt nespējīgā Vitronic Baltica un partneri uz 200 lapām Valsts policijai rakstīto situācijas skaidrojumu nule kā iegājis nākamajā fāzē.

Šis gadījums ir attiecināms uz mūsdienu epu grābekļu apakšsadaļu. Pirms pāris dienām DB komentēja Ķīpsalas problemātiskā smilšu kalna gadījumu, kas ir nejēdzība no sākta gala, un neko tādu šīs «sāgas» aizsācējiem nemaz nevajadzēja laist pasaulē. Arī fotoradaru saspīlējums ir tai pašā žanrā - tādu Vitronic pirmām kārtām ne pie kāda līguma nemaz laist nedrīkstēja.

Pašreizējā radaru muļļātāja māteskompānija jau 2008. gadā, kad nekas vēl nebija parakstīts, gada atskaitē raksta, ka šai gadā «ieņēmumi no pamatdarbības netika gūti» un ka sabiedrības «turpmākā attīstība ir tieši atkarīga no veiksmīgiem pārrunu rezultātiem ar LR valsts institūcijām». Ei, ļaudis, mēs ko - esam izpalīdzējuši jaukiem cilvēkiem? DB nekādā ziņā gan neiebilst pret izpalīdzīgumu kā tādu, tomēr arī altruismam ir jābūt samērīgam, un šis jau nu melns uz balta izskatās pēc politbiznesa gadījuma.

Bez nelielas iedziļināšanās trūkuma cita strukturāla problēma šai sāgā ir noslēgtais līgums, kura galvenais pamats bija Vitronic lētākais piedāvājums publiskajā iepirkumā. Firma salīdzinājumā ar citiem prasīja vismazāko procentu no iekasētajām soda naudām - 30%, un nav jau brīnums. Jo, kā tas viegli bija noskaidrojams, tobrīd tai vitāli nozīmīga bija jebkāda nauda.

Šeit arī ir visu pašreizējo ļaunumu sakne - neizvēlība no valsts puses, ko tā īsti pērk, un neprātīgs liberālisms par to, kas tiek dots pretī. Proti, tik nozīmīgā projektā lētākā cena nebija gan pareizā olekts, ar ko mērīt valstij un sabiedrībai gūstamo labumu, pretī dodot praktiski neierobežotas peļņas iespējas no iekasētajām soda naudām. Bija jāsāk no otra gala - no prasības pēc drošākiem autoceļiem valstī un kā to izdarīt maksimāli korekti, ar iespējamo neierobežoto peļņu neprovocējot privāto sadarbības partneri uz solījumiem, ko tas nespēj turēt. Jo tīri cilvēciski var jau saprast arī uz ecēšām uzlēkušo a/s Vitronic Baltica, kas 2010. gada pārskatā, kad tā jau iedzīvojusies negatīvā bilancē par daudziem tūkstošiem latu, vaļsirdīgi atzīst, ka «pārskata perioda zaudējumus vadība piedāvā segt no nākamo gadu peļņas».

Lai kādu galu šī moku drāma pieredzētu, ir jāatzīst, ka labākais modelis acīmredzot ir Lietuvā realizētais, kad reāli veiktspējīgs uzņēmums uzstāda iekārtas, un valsts tās lieto par fiksētu nomas naudu, tai visai nonākot valsts kasē. Tādā gadījumā pilsoņiem nebūs pašlaik pamatotā sajūta, ka viņus vajā iedzīvoties kāri priviliģēti līdzpilsoņi, un skaidrs būs arī līgtā partnera biznesa modelis.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Fotoradaru uzturēšanas izmaksas pieaug, biznesa informācijas portālam db.lv pastāstīja Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) valdes loceklis Jānis Golubevs.

Ziņa papildināta ar 8.-10. rindkopām

Lai arī visi fotoradari, kas izvietoti uz Latvijas ceļiem, ir apdrošināti, un to bojāšana nerada tiešas izmaksas CSDD vai Valsts policijai, apdrošinātāji turpmāk noteikti ņems vērā ļaundaru nodarīto postažu. Tāpat izmaksas rada arī plānotā apsardzes nodrošināšana, lai pasargātu iekārtas no bojāšanas.

CSDD izsludinātajā iepirkumā par fotoradaru apsardzes nodrošināšanu pieteikušies divi pretendenti un lēmums - kuram no tiem šo pienākumu uzticēt, vēl nav pieņemts. «Prognozējoši šobrīd izskatās, ka mēs lēmumu varētu pieņemt janvārī. Tur ir ļoti apjomīga un tehniska informācija, pie tā strādā speciālisti,» sacīja Golubevs.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Laikā, kad termometra stabiņš aiz loga rāda krietni zem nulles, svarīgi parūpēties par savu auto, it īpaši – ja esi lietotas automašīnas īpašnieks. Par to, kā jauni un lietoti auto jāaprūpē bargajos ziemas mēnešos, lasi šajā rakstā!

Viens no galvenajiem parametriem – redzamība

Lai pārvietotos droši, tev vienmēr jāredz tas, kas notiek uz ceļa. Ziemā redzamību ievērojami apgrūtina gan sniegs, gan lietus, tāpēc īpaša uzmanība jāpievērš vējstikla slotiņām. Pārlieku nolietotas slotiņas ne tikai nespēj efektīvi notīrīt vējstiklu, bet var to sašvīkāt. Ja vējstikla slotiņas ir bojātas, pienācis laiks tās nomainīt.

Redzamībai nepieciešams vējstiklu, logus un lampas notīrīt no sniega un ledus. Šo uzdevumu paveikšanai tev būs nepieciešama slotiņa un ledus skrāpis. Notīrīt vajag arī automašīnas jumtu – straujas bremzēšanas vai paātrināšanās gadījumā uz tā esošais sniegs var nonākt vai nu uz tava, vai aizmugurē braucošā transportlīdzekļa vējstikla.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) izvēlējusies 20 stacionāro fotoradaru atrašanās vietas un tās publiskos nākamajā pirmdienā, 3.martā, šodien Saeimas Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijas sēdē atzina CSDD direktors Andris Lukstiņš.

Savukārt iepirkumu procedūru par fotoradaru iegādi varētu organizēt martā vai aprīlī un paši fotoradari, pie labvēlīgiem nosacījumiem, uz ceļiem varētu parādīties rudenī, atzina CSDD valdes loceklis Jānis Golubevs.

Golubevs pastāstīja, ka fotoradaru atrašanās vietas izvēlētas sadarbībā ar sabiedriskajām organizācijām, policiju un pašvaldības speciālistiem. Pagaidām nav zināms, cik izmaksātu stacionārie fotoradari - to parādīšot konkursa rezultāti. Iepriekš veiktie aprēķini liecina, ka viena šāda radara provizoriskās izmaksas varētu būt 42 000 eiro.

Par pārvietojamo fotoradaru iegādi skaidrības nav. Golubevs skaidroja, ka konceptuāli atbalsts Ceļu satiksmes drošības padomes sēdē pārvietojamo fotoradaru izvietošanai ir pausts, taču pārvietojamās mērierīces būs nākamais posms, jo vispirms uz ceļiem jāuzliek stacionārie fotoradari. Tāpat pārvietojamo fotoradaru izvietošanai nepieciešams atbilstošs finansējums. Golubevs zināja teikt, ka Iekšlietu ministrija sagatavojusi informatīvo ziņojumu valdībai par nepieciešamo finansējumu gan netrafarēto policijas automašīnu, gan pārvietojamo fotoradaru iegādei.

Auto

Neatpērkot fotoradarus, IeM paredz tērēt pus miljonu latu policijas papildu aprīkojumam

Elīna Pankovska,03.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iekšlietu ministrija, pēc iepazīšanās ar auditorkompānijas Pricewaterhouse Coopers sagatavoto ziņojumu par situāciju ar fotoradariem, paziņojusi, ka tomēr iesaka neiegādāties fotoradarus no to ražotāja - Vācijas kompānijas Vitronic Dr.-Ing. Stein Bildverarbeitungssysteme GmbH (Vitronic GmbH).

Ministrijas sagatavotais lēmuma projekts, kas iesniegts izskatīšanai valdības sēdē 4. decembrī, paredz noraidīt Vitronic GmbH priekšlikumu par fotoradaru iegādi, kā arī atļaut IeM Nodrošinājuma valsts aģentūrai un Valsts policijai (VP) veikt nepieciešamās iepirkuma procedūras, lai aprīkotu policijas transportlīdzekļus ar radariem un video ieraksta sistēmu, kā arī par summu, kas nav lielāka par 487 874 latiem, modernizētu un pārbūvētu transportlīdzekļos uzstādītos radarus.

Tas nepieciešams, lai fotoradaru vietā pēc tam, kad beigsies pagaidu vienošanās starp Valsts policiju un fotoradaru uzstādītāju V-Traffic, uz ceļiem varētu patrulēt policijas ekipāžas.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Auto, sevišķi ilgāk lietoti auto, krājoties kilometriem, neizbēgami sevī “uzsūc” dažādas lietojuma pazīmes – netīrumus, traipus un citus biežas ekspluatācijas lieciniekus. Reti kuram no mums patīk savu braucienu pavadīt netīrā salonā vai vērot sava dubļiem klātā auto atspulgu veikala vitrīnās, tāpēc regulāra spēkrata kopšana vairumam no mums ir pašsaprotama. Auto tīrīšanas pakalpojumi ir ērts, bet ne vienmēr tas lētākais prieks, savukārt tīrīt auto mājas apstākļos ir sarežģīti un laikietilpīgi. Vai tomēr nav tik traki kā pirmajā mirklī varētu šķist?

Tāpat, kā savā dzīvoklī vai mājā mēs nestaigājam ar slimnīcas bahilām, arī automašīnā esam pieraduši justies brīvi. Ja automašīna ir jauna, tad vēl kādu zināmu laiku saglabājas motivācija visiem salonā ievietotiem priekšmetiem kaut ko paklāt apakšā, tomēr lietoti auto vairumā gadījumu ir pakļauti vieglprātīgākai vadītāju un pasažieru attieksmei pret nevainojamu tīrību. Tāpat arī lietotas mašīnas iegāde var būt par iemeslu, lai to sagatavotu “jaunam sākumam”.

Daļa autovadītāju, kad to spēkrati zaudējuši mirdzumu, pavisam noteikti ir izvēles priekšā – ķerties pie veikalā vai degvielas uzpildes stacijā nopērkamiem auto kopšanas līdzekļiem, vai doties uz ķīmisko tīrītavu un auto mazgātuvi? Profesionāļi to izdarīs ātrāk un, iespējams, kvalitatīvāk, pie nosacījuma, ka konkrētā pakalpojuma sniedzēji strādā godprātīgi. Pats vari nedaudz ietaupīt un paveikt darbu tieši tā, kā esi to ieplānojis.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) pagājušā gada peļņas 2,82 miljonus eiro novirzīs stacionāro fotoradaru iegādei un direkcijas attīstībai, otrdien lēma valdība.

Tostarp fotoradaru iegādei novirzīs 2,371 miljonu eiro, bet CSDD attīstībai - 449 373 eiro. Savukārt atlikusī peļņas daļa 175 808 eiro apmērā tiks iemaksāta valsts budžetā.

Ar Ministru kabineta 2016.gada rīkojumu paredzēts četrās kārtās ieviest 100 fotoradaru, izdevumus sedzot no CSDD dividendēm. Pirmajā kārtā, kas realizēta 2015.gadā, ieviesti 16 fotoradari, otrajā kārtā (2016.gads) - 24 fotoradari, trešajā kārtā (2017.gads) - 20 fotoradaru, savukārt ceturtajā kārtā 2018.gadā paredzēts ieviest 40 fotoradaru.

CSDD peļņa 2016.gadā bija 2,996 miljoni eiro.

LASI ARĪ:

Publiskotas 105 pārvietojamo fotoradaru iespējamās atrašanās vietas

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Situācijas analīze liecina, ka pauze stacionāro fotoradaru darbībā var ieilgt līdz pat 2015. gadam un ilgāk. Taču šogad 10 mēnešos uz Latvijas ceļiem fiksēti vairāk nekā 77 tūkstoši ātruma pārkāpumu, tas ir par 24 298 jeb 45% vairāk nekā 2012. gada 10 mēnešos, kad darbojās fotoradari, vēsta laikraksts Diena.

Novembra beigās Saeimā ir paredzēta grozījumu pieņemšana Ceļu satiksmes likumā trešajā lasījumā, kam vajadzētu pavērt durvis atkārtotai fotoradaru ieviešanai Latvijā. Fotoradaru ieviešana savulaik jau bija sākusies, un no 2011.gada novembra līdz 2012.gada decembrim uz Latvijas ceļiem darbojās privātā komersanta V - Traffic (iepriekš Vitronic Baltica un partneri) fotoradari - gan stacionārie, gan pārvietojamie. Atbildīgo Satiksmes un Iekšlietu ministriju skopās atbildes, kā arī fakts, ka budžetā nauda fotoradaru iepirkumiem nav paredzēta, vedina domāt, ka pauze fotoradaru darbībā ievilksies un to parādīšanās uz Latvijas ceļiem nākamgad, visticamāk, nenotiks, lēš laikraksts.

Ekonomika

Ja apmeklētāji neievēros distancēšanos, kultūras pasākumu varēs pārtraukt pavisam

LETA,08.09.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja apmeklētāji neievēros distancēšanos, pasākumu varēs pārtraukt uz īsu brīdi, uz garāku laika posmu vai pavisam, atkarībā no situācijas un iespējas nodrošināt distancēšanos, paredz Kultūras ministrijas (KM) izstrādātās vadlīnijas drošai kultūras pasākumu organizēšanai.

Kā informēja KM Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Lita Kokale, ministrija ciešā sadarbībā ar Latvijas Pasākumu producentu apvienību, Latvijas Pasākumu norišu vietu asociāciju un Latvijas Producentu savienību izstrādājusi un ar Veselības ministriju saskaņojusi vadlīnijas, kas palīdzēs publisku un arī slēgtu pasākumu organizatoriem droši, ievērojot ar Covid-19 saistītos ierobežojumus, organizēt kultūras pasākumus.

Vadlīnijās norādīts, ka pasākums ar fiksētām sēdvietām apmeklētājiem tiek uzskatīts kā drošāks par pasākumu ar stāvvietām, tādēļ ieteicams dot priekšroku pasākumiem ar sēdvietām. Savukārt, ja pasākums ir paredzēts ar stāvvietām, tad nepieciešams marķēt distancēšanās attālumus skatītāju zonā ar fiziskiem norobežojumiem, marķējumiem uz zemes vai citādi ar skaidri izvietotiem vietu iedalījumiem.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts policija saskaņā ar līguma nosacījumiem 28.septembrī izbeigs līgumu ar fotoradaru piegādātājiem Vitronic, šodien pēc valdības slēgtās sēdes preses brīfingā paziņoja iekšlietu ministrs Rihards Kozlovskis.

Valdība šodien sēdes laikā uzklausīja arī kompānijas Vācijas partnerus, kuri izteica gatavību iesniegt priekšlikumu situācijas normalizēšanai līguma saistību izpildei. Ja tādi netiks iesniegti, līgums 28.septembrī tiks izbeigts, sacīja Kozlovskis. Šie priekšlikumi esot saistīti ar fotoradaru darbības nepārtrauktības nodrošināšanu.

Iekšlietu ministrs stāstīja, ka patlaban no Vitronic Baltica saņemtie rakstveida paskaidrojumi neesot pietiekami, lai pieņemtu lēmumu par līguma turpināšanu. Kozlovskis vēl nemācēja teikt, kāds būs fotoradaru liktenis pēc 28.septembra, ja līgums ar fotoradaru piegādātājiem tiks lauzts. Lēmums par to būs jāpieņem tuvākā mēneša laikā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts policija (VP) ir panākusi vienošanos ar komersantu V-traffic (iepriekš KS Vitronic Baltica un partneri) par pagaidu vienošanās noslēgšanu fotoradaru darbības nepārtrauktības nodrošināšanai, informē Iekšlietu ministrija.

Vienošanās piektdien, 12. oktobrī, noslēgta uz diviem mēnešiem, proti, uz laiku, kas nav ilgāks par 2012.gada 31.decembri.

Sestdien, 13.oktobrī tiks uzsākta fotoradaru pieņemšanas – nodošanas procedūra un radari atsāks darbību.

Līdz šim VP un un Vācijas uzņēmumam Vitronic GmbH nebija izdevies panākt pagaidu vienošanos par fotoradaru darbības atsākšanu.

Db.lv jau ziņoja, ka nesen tapa zināms, ka fotoradaru ieviešanas projekta privātais partneris V-Traffic ne tikai nav izpildījis savas saistības pret valsti par fotoradaru ieviešanu, bet arīdzan ir palicis parādā Vācijas uzņēmumam Vitronic GmbH par jau piegādātajām iekārtām.

Auto

Papildināta - Stacionāros fotoradarus par 3,5 miljoniem latu CSDD pirks par saviem līdzekļiem

Elīna Pankovska,18.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceļu satiksmes drošības padomes sēdē atbalstīts priekšlikums stacionāro fotoradaru ieviešanas risinājumam. Tas paredz, ka fotoradaru ieviešanu un darbību varētu nodrošināt VAS Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD).

Kopumā bija iesniegti divi stacionāro fotoradaru ieviešanas varianti. Padome atbalstīja darba grupas piedāvāto variantu, kurš paredz fotoradaru ieviešanu uzticēt CSDD. Šo priekšlikumu plānots iesniegt valdībā.

Ziņojumā norādīts, ka kopumā fotoradaru iegādei piecu gadu laikā būs neieciešami 3,5 milj. Ls. Katru gadu 20 stacionāro fotoradaru iegādei paredzot 700 tūkst. Ls. Viena fotoradara cena ir 30 tūkst. Ls, bet uzstādīšanas izmaksas veido piecus tūkstošus latu. Līdz ar to līdz 2017. gadam Latvijā plānots, ka darbosies simts stacionārie fotoradari. Savukārt plānotie ieņēmumi no naudas sodiem arī katru gadu palielināsies, līdz ar fotoradaru skaitu. Proti, nākamgad tie varētu būt 810 tūkst. Ls, 2015. gadā – 3,83 milj. Ls, 2016. gadā – 7,24 milj. Ls, 2017. gadā – 9,39 milj. Ls, bet 2018. gadā tie būtu 11,12 milj. Ls.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līgums, kas tika noslēgts starp Valsts policiju un komersantu V-Traffic (pirms tam – KS Vitronic Baltica un partneri), no 28. septembra ir izbeigts. Tas nozīmē, ka fotoradari var atrasties uz ceļiem, taču par to fiksētajiem pārkāpumiem protokoli netiks noformēti, informē Valsts policija.

Šobrīd norisinās sarunas par iespēju noslēgt pagaidu vienošanos ar komersantu, lai ātruma kontrole uz Latvijas ceļiem pārejas periodā tiktu nodrošināta tādā pašā līmenī. Nākamās nedēļas sākumā fotoradari atsāks darboties jau šīs noslēgtās vienošanās ietvaros. Kamēr norit sarunu process un fotoradaru darbība ir pārtraukta, uz ceļiem pastiprināti strādās policijas darbinieki.

DB jau rakstīja, ka fotoradaru piegādātājs V-Traffic piekritis slēgt pagaidu vienošanos ar Valsts policiju, lai maksimāli nodrošinātu uz Latvijas ceļiem izvietoto fotoradaru darbības nepārtrauktību pēc tam, kad pamata līguma darbība būs beigusies.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No stacionāro fotoradaru sodiem valsts budžetā patlaban tiek iegūts mazāks finansējums nekā sākotnēji plānots, līdz ar to esošo fotoradaru turpmāka darbība un jaunu fotoradaru iegāde ir zem jautājuma zīmes, pastāstīja Iekšlietu ministrijas (IeM) valsts sekretārs Dimitrijs Trofimovs.

Ierēdnis skaidroja, ka valsts no fotoradaru sodiem iegūst mazāku finansējumu nekā sākotnēji bija plānots. Tas esot saistīts ar remontdarbiem uz centrālajām šosejām un ielām, kuru dēļ autovadītāji ir spiesti samazināt ātrumu vietās, kur izvietoti fotoradari. Tāpat kopumā augusi arī autovadītāju disciplīna satiksmes noteikumu ievērošanā.

Apsveicama ir satiksmes drošības uzlabošanās, taču, ņemot vērā minēto, patlaban IeM un Finanšu ministrija (FM) veic pārrunas par esošo fotoradaru turpmāku darbību. Lai arī valdība iepriekš nolēma, ka pirmās kārtas radari turpina darboties, finansējuma šim mērķim nav. Ja par šiem fotoradariem vienošanās netiks panākta, to turpmākais liktenis ir zem jautājuma zīmes un tos var nākties demontēt, skaidroja IeM valsts sekretārs.

Reklāmraksti

Lietoti BMW X sērijas (X1–X6) modeļi. Salīdzinam ietilpību, patēriņu un citas galvenās atšķirības

Reklāmraksts,08.08.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Foto: Unsplash.com/xxkvc

Orientēties BMW “cross country” X sērijas modeļos var būt mulsinoši – X1, X2, X3, X4, X5, X6, kā arī X7 ir radniecīgi modeļi, tomēr tie ir dažādi krosoveri, kas atšķiras ne tikai pēc jaudas un ietilpības, bet arī pēc galvenā “uzdevuma”. Nepāra X modeļus BMW dēvē par “Sports Activity Vehicle” (SAV), kas būtībā ir BMW īpašais nosaukums sporta apvidus automašīnām. Savukārt pāra X modeļus BMW dēvē par “Sports Activity Coupe” (SAC) – tie ir sportiskāki, kā arī dārgāki par iepriekšējiem X nepāra modeļiem.

Lai palīdzētu Tev atrast piemērotāko BMW X sērijas modeli, šajā rakstā esam apkopojuši galvenās atšķirības starp BMW X1–X6 sērijas modeļiem. Turpini lasīt rakstu un uzzini, kā atšķiras dažādo BMW X sērijas modeļu ietilpība, degvielas patēriņš, pieejamība un citi svarīgi aspekti!

Auto

Iekšlietu ministrs: jaunie fotoradari Latvijā varētu būt tikai nākamgad; tērēs miljonus

Dienas Bizness,04.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jauno fotoradaru iegāde varētu būt iespējama šā gada beigās, savukārt fotoradaru uzstādīšana uz Latvijas ceļiem – nākamajā gadā, LNT raidījumā 900 sekundes pauda iekšlietu ministrs Rihards Kozlovskis.

Patlaban starp ministrijām nav vienprātības par to, kā ieņēmumi no naudas sodiem par fotoradaru fiksētajiem pārkāpumiem tiks pārdalīti, norādīja R. Kozlovskis. Šo un tamlīdzīgus jautājumus plānots noskaidrot līdz 2013. gada beigām.

Kopumā fotoradaru iegādei piecu gadu laikā no 2013. līdz 2017.gadam būs nepieciešami 3,5 milj. Ls, katru gadu 20 stacionāro fotoradaru iegādei paredzot 700 tūkst. Ls. Viena fotoradara cena ir 30 tūkst. Ls, bet uzstādīšanas izmaksas veido piecus tūkstošus latu. Līdz ar to līdz 2017. gadam Latvijā plānots, ka darbosies simts stacionārie fotoradari.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielākā daļa no 20 jaunajiem stacionārajiem fotoradariem atradīsies Rīgā un tās apkārtnē, liecina Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) mājaslapā publiskotā karte.

Rīgā fotoradari būs izvietoti Krasta ielā, Brīvības gatvē, Kalnciema ielā, uz Dienvidu tilta nobrauktuves. Divi fotoradari atradīsies uz Jūrmalas šosejas pie satiksmes mezgla ar autoceļu Salaspils-Babīte. Vēl divi fotoradari būs izvietoti uz autoceļa A8 pie divlīmeņu satiksmes mezgla ar autoceļu A5 Salaspils-Babīte.

Viens fotoradars būs izvietots Sējas novadā, Murjāņos, vēl viens Carnikavas novada Garciemā. Tāpat pa fotoradaram būs izvietots pie pievedceļa Muceniekiem, uz Daugavpils šosejas, pie pagrieziena uz Saulkalni, pie jaunās Kokneses šosejas un Mālpils - Ķeguma ceļa krustojuma. Tāpat viens fotoradars būs izvietots pie Jelgavas šosejas krustojuma ar ceļu pie Ozolniekiem.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Fotoradaru licenču piegādātājs, radaru ražotāja "Sensys Gatso Group" pārstāvis Latvijā SIA "Burde B.V." pārmet Ceļu satiksmes drošība direkcijai (CSDD) jauna līguma nenoslēgšanu par ātruma kontroles licenču piegādi, kā rezultātā kopš 2023.gada 30.jūlija izrakstītie sodi esot nelikumīgi un atceļami, savukārt CSDD ir pārliecināta, ka ātruma kontrole ar stacionārajiem fotoradariem norit tiesiski, jo visas iekārtas ir verificētas, līdz ar to sodu anulēšanai nav nekāda tiesiska pamata.

"Burde B.V." pārstāvji klāstīja, ka CSDD iepriekšējos gados vairākkārtīgi iegādājās licences. Beidzoties to kārtējam termiņam, CSDD tikusi informēta, ka ātruma kontroles licence lietotājam dod tiesības izmantot fotoradarus ātruma fiksēšanai, ja tiek samaksāta ikgadēja licences maksa.

"Burde B.V." uzskata, ka, turpinot fotoradaru darbu bez licences pagarinājuma iegādes, esot "notikusi "Gatso RT4" radaru sistēmas programmatūras uzlaušana, visi 100 stacionārie radari no 2023.gada 30.jūlija strādā bez licences un to darbība ir neleģitīma".

Uzņēmums pret CSDD vērsies arī ar iesniegumu prokuratūrā.

Savukārt CSDD pauda pozīciju, ka fotoradari un to programmatūra ir CSDD īpašums, kas iegādāts publiskā iepirkuma rezultātā, līdz ar to nevar būt runa par programmatūras uzlaušanu.

Transports un loģistika

Latvijā plāno uzstādīt fotoradaru mulāžas un papildu radarus, tos pēc vajadzības rotējot

LETA,28.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 2020. līdz 2022.gadam uz Latvijas ceļiem plānots uzstādīt 50 fotoradaru mulāžas, kā arī papildu stacionāros fotoradarus, tos pēc vajadzības vienu ar otru aizvietojot, paredz Iekšlietu ministrijas (IeM) valdībā iesniegtais ziņojums.

IeM rosina atbalstīt papildu 50 fotoradaru un 50 to mulāžu uzstādīšanu, un to darbības nodrošināšanu laikā no 2020. līdz 2022.gadam. Savukārt Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) ierosinājusi periodiski, analizējot konkrētās vietas rādītājus, nepieciešamības gadījumā veikt fotoradara aizvietošanu ar tā «mulāžu» vai pretēji - «mulāžas» aizvietošanu ar fotoradaru.

IeM rosina šo projektu finansēt no valstij izmaksājamām CSDD dividendēm, kas netiek ieskaitītas valsts pamatbudžeta ieņēmumos atbilstoši atsevišķam Ministru kabineta lēmumam.

Tāpat IeM rosina papildināt fotoradaru funkcijas, lai veiktu luksoforu signālu kontroli, transportlīdzekļu vidējā braukšanas ātruma noteikšanu un autoceļu lietošanas nodevas nomaksas kontroli.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) līdz 18.septembrim pagarinājusi piedāvājumu iesniegšanas termiņu konkursā par 20 stacionāro fotoradaru piegādi, informēja CSDD.

Iepriekš piedāvājumu iesniegšanas termiņš bija 19.augusts, taču tas tika pagarināts līdz 26.augustam. Tagad CSDD nolēmusi veikt grozījumus konkursa nolikumā un piedāvājumu iesniegšanas termiņu pagarinājusi līdz 18.septembrim. Grozījumos ir precizēti tehniskās specifikācijas dati, kuriem jāpiemīt iepirkumam, tāpēc pagarināts iesniegšanas termiņš, informēja CSDD.

Līdz šim interesi par dalību konkursā esot izrādījuši vairāki uzņēmumi, bet pagaidām neviens oficiāls pieteikums nav saņemts.

Neraugoties uz to, ka fotoradaru iepirkuma konkurss vēl nav noslēdzies, CSDD cer, ka pirmās mērierīces izdosies ieviest vēl šogad, Ceļu satiksmes drošības padomē augustā atzina CSDD valdes loceklis Jānis Golubevs. Viņš pastāstīja, ka, līdzīgi kā citos konkursos, CSDD arī par šo iepirkumu ir saņēmusi sūdzības, taču direkcija joprojām cer, ka pie labvēlīgiem nosacījumiem radari tiks ieviesti jau šogad.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Fotoradaru piegādātājs V-Traffic (iepriekš Vitronic Baltica un partneri) ir piekritis slēgt pagaidu vienošanos ar Valsts policiju (VP), lai maksimāli nodrošinātu uz Latvijas ceļiem izvietoto fotoradaru darbības nepārtrauktību pēc tam, kad pamata līguma darbība būs beigusies.

Par to aģentūru LETA informēja iekšlietu ministra Riharda Kozlovska (RP) padomniece Daiga Holma. Viņa atzina, ka pārrunas ar V-Traffic turpinās, taču «labā ziņa ir tā, ka partneris ir piekritis sadarbībai», līdz ar to neatbildēts palicis vienīgi jautājums, kad šī pagaidu vienošanās tiks noslēgta – piektdien, 28.septembrī, vai nākamās nedēļas sākumā.

Tādējādi joprojām nav skaidrs, vai fotoradari uz Latvijas ceļiem darbosies šīs nedēļas nogalē, taču ir skaidrs, ka gadījumā, ja to darbībā būs pārrāvums, tad tas nebūs ilgāks par dažām dienām. Tādā gadījumā šajās dažās dienās ātruma kontroli un satiksmes drošību uz Latvijas ceļiem pilnā apmērā nodrošinās VP.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patlaban uz ceļiem esošie 16 fotoradari būtiski uzlabojuši satiksmes drošības situāciju, un plānots šogad uzstādīt vēl 24 fotoradarus visā Latvijā, ne tikai aprobežojoties ar Pierīgu, otrdien Ceļu satiksmes drošības padomes sēdē atzina policijas un Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) pārstāvji.

CSDD vadītājs Andris Lukstiņš skaidroja, ka kopumā Latvijā plānots uzstādīt 100 fotoradarus, tos izvietojot arī tālākos reģionos, piemēram, Liepājas pusē un Latgalē, kur nepieciešams uzlabot satiksmes drošību. Patlaban jau ir iekārtotas vietas paredzētajiem 24 fotoradariem. Atsevišķos «melnajos punktos», kur patlaban uzstādīti fotoradari, vairs nav fiksēts neviens satiksmes negadījums ar bojāgājušajiem, kas vēlreiz pierādot, ka fotoradaru efektivitāte ir augsta.

Kopumā 16 fotoradaru vietās reģistrēti 56 000 pārkāpumu un valsts kasē iemaksātas soda naudas ir 1,3 miljoni eiro, bet protokoli noformēti par 1,7 miljoniem eiro. Pašu 16 fotoradaru izmaksas ir ap vienu miljonu eiro. Vienlaikus Lukstiņš uzsvēra, ka mērķis nav nopelnīt, bet gan mazināt negadījumu skaitu. Pietiekami daudz fiksēti arī ārvalstu iedzīvotāju pārkāpumi, un kopumā par tiem iekasētā soda naudu summa sasniedz 118 000 eiro.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ir pienākusi nedēļas nogale un Tu kopā ar ģimeni plāno doties nelielā izbraukumā. Līdzi ir sapakots viss nepieciešamais un jūs dodaties ceļā, taču pēc neilga brīža Tavai automašīnai parādās tehniska ķibele, un nākas apstāties ceļmalā. Automašīna ir pietiekami sarežģīts mehānisms, tāpēc pastāv daudz un dažādi tehniski traucējumi, kas negaidīti spēj izjaukt Tavus nedēļas nogales plānus. Lietotas automašīnas ir lielākajā riska grupā, taču tas var atgadīties arī ar pavisam jauniem auto. Šajā rakstā apskatīsim biežākās tehniskās problēmas, kas liks apstāties ceļā malā, un kā rīkoties, lai tas nenotiktu.

Caura riepa

Viens no visbiežāk sastopamajiem iemesliem izbojātam izbraukumam ir caura riepa. Problēma nav tik nopietna, ja līdzi vienmēr ņem rezerves riepu un to proti arī nomainīt. Iemesli caurai riepai var būt dažādi – asas šķembas uz ceļa, kā arī bedres, taču nereti problēma slēpjas kur citur. Pirms doties izbraukumā, noteikti pārbaudi riepu tehnisko stāvokli. Pirmkārt, pārliecinies, ka protektora dziļums atbilst normām. Pārlieku liels nodilums ātri vien var rezultēties plīsušā riepas gumijā. Ja riepas ir pārlieku vecas, arī tad to gumija kļūst neizturīga un var parādīties plīsumi. Un neaizmirsti arī par spiedienu riepās – to ir jāpielāgo atkarībā no tā, cik smagu kravu vai cik daudz pasažierus Tu vadāsi.

Auto

Valsts policija: laužot līgumu par fotoradariem, pasliktināsies situācija uz Latvijas ceļiem

Jānis Rancāns,25.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts policijai (VP) šobrīd nav tādu resursu, lai varētu veikt satiksmes uzraudzību tādā apjomā, kādā tas ticis darīts līdz fotoradaru uzstādīšanai. Līdz ar to VP prognozē, ka uz Latvijas ceļiem pasliktināsies ceļu satiksmes uzraudzība, Latvijas Radio atzina VP priekšnieka vietnieks Guntars Marķitāns.

Viņš skaidroja, ka policiju ir skārušas dažāda veida reorganizācijas un pārstrukturizācijas, bet šobrīd tie spēki, kas piedalījās ceļu satiksmes uzraudzībā, ir novirzīti citu pienākumu veikšanai.

G. Marķitāns uzsvēra, ka fotoradari ir nepieciešami un līdzšinējā policijas sadarbība ar radaru uzstādītāju uzņēmumu Vitronic Baltica un partneri saistībā ar uzstādītajām ātruma mērīšanas iekārtām bijusi veiksmīga. «Līdzšinējo sadarbību policija vērtē kā veiksmīgu, šobrīd ir runa par līguma nosacījumu neizpildīšanu, un mēs esam spiesti rīkoties. Fotoradari sevi ir attaisnojuši, un tie ir nepieciešami,» sacīja VP priekšnieka vietnieks.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Fotoradaru darbības laikā valsts budžetā ir ieskaitīti 1 200 000 latu sodu naudas, no tās 35% pārskaitīti uzņēmumam Vitronic, intervijā Latvijas Radio sacīja iekšlietu ministrs Rihards Kozlovskis.

Ministrs uzsvēra, ka, lai gan tas ir pienesums budžetam, tomēr šim projektam nebūtu jābūt ar mērķi ļaut valstij nopelnīt. R. Kozlovskis atzina, ka fotoradaru ieviešana Latvijā ir vitāli svarīga, jo kopumā tie ir uzlabojuši satiksmes drošību un to darbības turpināšana būtu vēlama.

Ministrs pieļāva, ka teorētiski tiesiskās attiecībās ar valsti varētu stāties arī ierīču ražotājs no Vācijas, kurš jau paudis gatavību iesniegt konkrētus risinājumus. Latvijai jāsaņem garantija, ka radari ir uzliekami, tāpēc, iespējama vienošanās ar Vācijas pārstāvjiem.

Db.lv jau vēstīja, ka Valsts policija saskaņā ar līguma nosacījumiem 28.septembrī izbeigs līgumu ar fotoradaru piegādātājiem Vitronic, otrdien pēc valdības slēgtās sēdes preses brīfingā paziņoja iekšlietu ministrs R. Kozlovskis.