Transports un loģistika

DFDS pārņem prāmja maršrutu starp Paldiski Igaunijā un Hanko Somijā

Lelde Petrāne, 01.09.2016

Jaunākais izdevums

Pēc daudzu gadu sadarbības uzņēmums DFDS ir parakstījis vienošanos ar uzņēmumu Navirail par kravas un pasažieru prāmja maršruta pārņemšanu starp Paldiski Igaunijā un Hanko Somijā. Šī vienošanās ir jāapstiprina konkurences uzraudzības iestādēm.

Kravas un pasažieru prāmja maršruts starp Paldiski Igaunijā un Hanko Somijas dienvidos nākotnē būs daļa no prāmju uzņēmuma DFDS Baltijas maršrutu tīkla. Tas kļuvis iespējams, pateicoties šodien noslēgtajam līgumam starp DFDS un maršruta igauņu īpašnieku Navirail.

DFDS ir piekritis fraktēt RoPax tipa prāmi SAILOR, kas veic pārvadājumus šajā maršrutā. Kuģis turpinās darboties zem Igaunijas karoga un ar igauņu komandu, veicot 16 reisus nedēļā.

Puses ir nolēmušas neizpaust darījuma finanšu detaļas.

Maršruts būs iekļauts Baltijas biznesa struktūrvienībā (Business Unit Baltic), un to vadīs maršruta direktors Pēters Ojasārs (Peeter Ojasaar) Tallinā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"DFDS", viens no Ziemeļeiropā lielākajiem prāmju operatoriem, veic izmaiņas prāmju kustībā Ziemeļbaltijas maršrutos. Šāds lēmums pieņemts, reaģējot uz klientu pieprasījuma izmaiņām saistībā ar Covid-19 pandēmiju.

"Esam nolēmuši samazināt reisu skaitu gandrīz uz pusi starp Igaunijas ostu Paldiskos un Somijas ostu Hanko saistībā ar pieprasījuma kritumu šajā maršrutā," stāsta Igaunijas-Somijas un Igaunijas-Zviedrijas maršrutu direktors Pēters Ojasārs (Peeter Ojasaar).

No šī brīža prāmis "Sailor" dosies vakara reisos starp Igaunijas ostu Paldiskos uz Zviedrijas ostu Kapelskāru.

"Tādējādi tagad mēs varam piedāvāt mūsu klientiem ērtus vakara reisus katru dienu gan kravu, gan pasažieru pārvadājumiem," stāsta P.Ojasārs.

Saistībā ar Zviedrijas atšķirīgo pieeju cīņā pret pandēmiju šim maršrutam ir stabils pieprasījums.

"Pašreiz vienīgais prāmis, kas kuģo ar Lietuvas karogu maršrutā Paldiski-Kapelskāra, ir "Optima Seaways". Pateicoties prāmim "Sailor", mēs varam piedāvāt mūsu klientu vajadzībām izdevīgāku grafiku maršrutā Igaunija-Zviedrija," informē P.Ojasārs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Loģistikas uzņēmums DFDS investējis 22 miljonus eiro, iegādājoties vairāk nekā 1000 jaunu treileru un konteineru.

Pēdējos gados ievērojami palielinājies DFDS veikto pārvadājumu skaits, tādēļ šis ir optimāls brīdis izaugsmei, ieguldot līdzekļus flotes paplašināšanā un pakalpojumu uzlabošanā. DFDS flote strauji palielinās, pievienojot vēl 860 jaunu treileru un 200 konteineru.

«Šis ir lielākais treileru pasūtījums, ko līdz šim esam veikuši. Ar šo 22 miljonus eiro lielo investīciju vēlamies ne tikai modernizēt mūsu aprīkojumu un uzlabot sniegtos pakalpojumus, bet arī palielināt savu floti, kas nepieciešams, pieaugot pārvadājumu un sadarbības līgumu skaitam,» atklāj DFDS Logistics viceprezidents Edijs Grīns.

DFDS jaunie treileri un konteineri tiks piegādāti uzņēmumam tuvāko mēnešu laikā. Pasūtījums sastāv no refkonteineriem (konteineriem saldētavām), sauso kravu piekabēm un konteineriem, kā arī intermodālajām piekabēm. Daļa no treileriem un konteineriem paredzēti ekspluatācijai maršrutā Zviedrija –Baltija, bet pārējie tiks izmantoti visā DFDS tīklā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad reisus uzsāks divi jauni DFDS kuģi – jau rudenī pirmos reisus starp Roterdamas un Iminghamas ostām uzsāks otrais lielākais DFDS Ro-Ro tipa kuģis, kas būvēts Flensburgas (Flensburger Schiffbau-Gesellschaft) kuģu būvētavā un nosaukts Tulipa Seaways vārdā. Otrs kuģis tika nosaukts par Gardenia Seaways un tiks nodots ekspluatācijā šī gada jūnija beigās, informē kompānijas pārstāvji.

«Neskatoties uz Brexit, mēs turpināsim saskatīt attīstības iespējas un ievērojamu satiksmes apjomu palielināšanos mūsu tranzīta ceļos visā Ziemeļjūrā. Jaunie kuģi, kas papildinās DFDS floti, nodrošinās papildus apjomu, uzticamību un pakalpojumu kvalitāti, ko mūsu klienti novērtē visaugstāk,» - saka DFDS izpilddirektors Neils Smedegārds (Niels Smedegaard).

«Divi jauni kuģi - ir pirmais solis vērienīgas flotes atjaunošanas programmā, kas tuvākajos gados ļaus stiprināt mūsu iespējas Ziemeļjūrā,» - piebilst N. Smedegārds.

Tulipa Seaways un otrs lielais kuģis Gardenia Seaways, kas ir DFDS flotē, ir vienas sērijas - 210 metrus gari kuģi, kas var uzņemt 262 kravas konteinerus, ar kopējo iekraušanas platību 4076 kvadrātmetri. Kuģa dizains, kas izstrādāts Flensburgas kuģu būvētavā, atbilst pašreizējām vides prasībām, samazinot degvielas patēriņu vienlaikus nodrošinot daudz labāku kuģa vadāmību pie kravas iekraušanas un izkraušanas ostā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Strauji pieaugošais pieprasījums Klaipēdas ostā pārvadājumiem ar prāmi, kam pamatā bija Polijas un Krievijas strīds par starptautiskajām autopārvadājumu atļaujām, ļāvis kuģniecības un loģistikas grupai DFDS paplašināt darbību Baltijas jūrā.

Lai arī turpmāk apmierinātu pērn novēroto un aizvien pieaugošo interesi pēc pasažieru un kravu pārvadājumiem, DFDS nolēmusi izvērst maršrutus Baltijas jūrā, minēts kompānijas paziņojumā.

Maršrutā Klaipēda–Kārlshamna no 1. aprīļa pievienosies trešais ro-pax klases prāmis Patria Seaways. Savukārt esošais kustības saraksts tiks papildināts ar vēl vienu atiešanās laiku otrdienās un svētdienās no Lietuvas un pirmdienās un piektdienās no Zviedrijas. Tikmēr maršrutā Klaipēda–Ķīle tiks saglabāta nesen paaugstinātā kapacitāte.

Dienas Bizness jau rakstījis, ka ieguvējs lielāka prāmju aizpildījuma ziņā bija arī Liepājas un Ventpils virzienā strādājošā zviedru kuģniecība Stena Line. Iepriekš Krievija, grozot savus normatīvos aktus, sāka nepamatoti pieprasīt ārvalstu autopārvadātājiem nepietiekamā skaitā esošās trīspusējas autopārvadājumu atļaujas, kā arī citus dokumentus tranzīta kravām. Marta vidū gaidāma Latvijas un Krievijas puses tikšanās, lai pārrunātu nozares sasāpējušos jautājumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Kuģniecības kompānijas DFDS darbinieki rada milzu Lego kuģi

Dienas Bizness, 21.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājā apskatāms pasaulē lielākais no Lego klucīšiem būvētais kuģis, kas ierakstīts arī Ginesa rekordu grāmatā un tapis par godu Dānijas kuģniecības kompānijas DFDS 150. gadadienai, atsaucoties uz Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārstāvju sniegto informāciju, vēsta reģionālais medijs Kursas Laiks.

No vairāk nekā miljons Lego klucīšiem būvētais kuģis Jubilee Seaways ir 12,035 metrus garš, 1,67 metrus plats un 2,72 metrus augsts. Tā svars ir nedaudz zem trim tonnām.

Kuģa būvniecībā piedalījās DFDS darbinieki no visas Eiropas, lai svinētu kompānijas 150.gadadienu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Pēc sadūmojuma mašīntelpā Baltijas jūrā dreifē Lietuvas prāmis ar 336 cilvēkiem

LETA, 02.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc sadūmojuma mašīntelpā Baltijas jūrā dreifē Lietuvas prāmis ar 336 cilvēkiem, no kuriem neviens nav cietis. Gaidāms, ka Krievijas un Lietuvas karakuģi prāmi aizvilks līdz Klaipēdas ostai.

Prāmis Regina Seaways, kura pieraksta osta ir Klaipēda un kam ir Lietuvas karogs, ar 294 pasažieriem un 42 apkalpes locekļiem bija ceļā no Ķīles, Vācijā, uz Klaipēdu, kad 110 kilometru no galamērķa prāmja mašīntelpā noticis sadūmojums, pavēstījusi prāmja īpašniece Dānijas kuģniecība DFDS Seaways.

Iepriekš Lietuvas Aizsardzības ministrija paziņoja, ka kuģa mašīntelpā izcēlies ugunsgrēks un tas nodzēsts.

Ugunsgrēka nebija, tika fiksēts tikai sadūmojums, atklāta liesma netika konstatēta, dzinēji automātiski izslēdzās. Mašīntelpa ir hermētiski noslēgta, nekādas temperatūras izmaiņas mēs nekonstatējam, viss ir stabils, pasažieri ir drošībā, neviens nav cietis, ziņu aģentūrai BNS sacīja DFDS Seaways preses sekretārs Klaipēdā Vaids Klumbis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas prāmis «Regina Seaways», kurš pēc sadūmojuma mašīntelpā vairākas stundas otrdien dreifēja Baltijas jūrā, otrdienas vakarā ieradies Klaipēdas ostā, paziņojuši ostas dienests.

Kā pavēstīja ostas dienesta preses pārstāve Dovile Riņģe, prāmis sasniedzis Klaipēdas ostu plkst.21.30, braucot ar saviem dzinējiem, neskatoties uz spēcīgo vēju un viļņiem.

Jau vēstīts, ka «Regina Seaways», kura pieraksta osta ir Klaipēda un kam ir Lietuvas karogs, ar 294 pasažieriem un 42 apkalpes locekļiem bija ceļā no Ķīles, Vācijā, uz Klaipēdu, kad 110 kilometru no galamērķa prāmja mašīntelpā notika sadūmojums.

Iepriekš Lietuvas Aizsardzības ministrija paziņoja, ka kuģa mašīntelpā izcēlies ugunsgrēks un tas nodzēsts, tomēr kuģniecības pārstāvji noliedza, ka būtu noticis ugunsgrēks.

«Ugunsgrēka nebija, tika fiksēts tikai sadūmojums, atklāta liesma netika konstatēta, dzinēji automātiski izslēdzās. Mašīntelpa ir hermētiski noslēgta, nekādas temperatūras izmaiņas mēs nekonstatējam, viss ir stabils, pasažieri ir drošībā, neviens nav cietis,» ziņu aģentūrai BNS sacīja prāmja īpašnieces Dānijas kuģniecības «DFDS Seaways» preses sekretārs Klaipēdā Vaids Klumbis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Stena Line liks jaunākus prāmjus; mudinās uz bezpavadības pārvadājumiem

To Dienas Biznesam norāda zviedru kompānijas Stena Line (SL) kravu pārdošanas direktors Baltijas un NVS valstīs, SIA Stena Line valdes loceklis Oskars Osis.

Vai Latvijas virzienā jums ir kāda konkurence, neesat kā monopolisti?

Konkurenti prāmju biznesā ir līdzvērtīgi spēlētāji. Nevar saukt par konkurentu sauszemes pārvadājumus Rietumeiropas virzienā. Par konkurentiem šajā reģionā uzskatu DFDS Seaways, Tallink un Transfennica Rietumeiropas un Skandināvijas pārvadājumos no Klaipēdas, Rīgas un Paldiskiem. SL no Lietuvas un Igaunijas pārvadājumus neveic. Pārvadājumus Skandināvijas virzienā (Ventspils‒Nīneshamna) izmanto Latvijas un Lietuvas klienti. Tā kā Lietuvas tirgus ir lielāks, ap 65% no šiem klientiem ir Lietuvas pārvadātāji. Savienojumā ar Rietumeiropu (Liepāja‒Trāveminde) lielākais pārvadātāju segments – ap 65% ‒ ir igauņi ģeogrāfiskā novietojuma dēļ, jo Igaunijas šoferis, nostrādājot vienu maiņu, var ievērot darba un atpūtas režīmu, pēc tam piegādāt kravu Rietumeiropai.

Komentāri

Pievienot komentāru