Jaunākais izdevums

Augstās degvielas cenas var izraisīt aviokompāniju bankrota drudzi, Eiropā atstājot aiz sevis tikai kādas piecas lielākās lidsabiedrības, informē AFP, atsaucoties uz aviokompānijas easyJet Vācijas nodaļas vadītāja Jona Kolsāta interviju žurnālam Der Tagesspiegel.

"Eiropā daudzas aviokompānijas būs spiestas pārtraukt savu uzņēmējdarbību. Teorētiski apdraudētas ir piecdesmit," žurnālam paudis Jons Kolsāts.

Pēc viņa domām, daudzu kompāniju izaugsmi ir satriekušas pieaugošās degvielas izmaksas, un šī tendence var novest pie tā, ka Eiropā izdzīvos vien piecas lielākās lidsabiedrības - British Airways, Air France - KLM, Lufthansa, Ryanair un easyJet.

Kolsāts uzskata, ka easyJet pārdzīvos šo negaisu pateicoties zemākām darbības uzturēšanas izmaksām un modernai, degvielu ekonomējošai lidmašīnu flotei.

"Jaunās Airbus lidmašīnas patērē par 20% mazāk degvielas, nekā vecie Boeing 737," viņš saka. Turklāt easyJet, kas patlaban esot ceturtā Eiropā lielākā aviokompānija, neplānot atcelt savus jauno lidmašīnu pasūtījumus. "Mēs esam pasūtījuši 119 un plānojam iegādāties vēl 88 [lidmašīnas]," komentē J.Kolsāts. "Nākamajos piecos gados mūsu apjoms dubultosies."

Db.lv jau rakstīja, ka nesen kompānija airBaltic iegādājās Boeing (nevis Airbus) lidmašīnu, taču degvielas cenu krīzi uzlūko ar optimismu un apgalvo, ka pagaidām lidojumu cenas nepacelšot.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

easyJet piešķirta balva kā labākajai zemo cenu aviolīnijai

, 25.06.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

easyJet saņēmusi Labākās zemo cenu aviolīnijas godalgu ikgadējās OAG Aviolīniju industrijas balvas (Official Airline Guide Airline Industry Awards) ietvaros.

Balva tiek piešķirta visaugstāk novērtētajām un inovatīvākajām aviolīnijām un lidostām, balstoties uz patērētāju balsojumiem – patstāvīgajiem lidotājiem visā pasaulē, Db.lv informē easyJet.

Neviena Eiropas aviolīnija iepriekš nav saņēmusi šādu balvu. Iepriekšējos gados šādas godalgas saņēmušas tādas aviokompānijas kā Southwest, jetBlue un Virgin Blue. Balva ir īpaši nozīmīga aviokompānijai easyJet, jo balsotāju vidū pārsvarā ir biznesa ceļotāji.

“Šo balvu nevajadzētu novērtēt par zemu. Šī ir pirmā reize, kad to saņem Eiropas aviolīnija, un mums bija diezgan nopietna konkurence no jetBlue un Southwest aviokompāniju puses, “ uzsver easyJet vadītājs Endijs Harisons (Andy Harrison), apmeklējot balvas pasniegšanas ceremoniju Londonā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iespējams, degvielas krīze, ir par pamatu baumām, par to, ka Rīgas lidostā šogad kļūs par vienu lidsabiedrību mazāk.

easyJet lidojumus uz Latviju ir veicis kopš 2004. gada novembra. Saavukārt kompānijas trešā ceturkšņa rezultāti pierāda, ka tās galvenā izaugsme vērojama Londonā (Getvikas lidostā), Francijā, Itālijā un Spānijā.

Jau tagad biļetes maršrutā Rīga-Berlīne-Rīga aviokompānijas mājas lapā var pasūtīt tikai līdz šī gada 2. novembrim. Maršruts Berlīne-Rīga nebūs pieejams easyJet ziemas lidojumu grafikā, jo tas nav attīstījies kā aviokompānijas vadība bija cerējusi, tādēļ arī pieņemts lēmums to neiekļaut ziemas lidojumu grafikā. Pasažieri, kuri rezervējuši jebkuru lidojumu, varēs tās izmantot šajā maršrutā līdz vasaras lidojuma grafika beigām. Tomēr cerība, ka easyJet pavisam nepametīs Rīgas lidostu tomēr pastāv, jo vasaras grafiku lidsabiedrība šogad sola publicēt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

EasyJet nostiprinās Igaunijā

Jānis Rancāns, 20.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas zemo cenu aviokompānija EasyJet šā gada ziemā uzsāks lidojumus jaunā maršrutā uz Igaunijas galvaspilsētu Tallinu.

Aviokompānija iecerējusi ziemā uz Tallinu, papildus jau esošajiem lidojumiem, doties no Getvikas lidostas Londonā. No Getvikas EasyJet jaunus lidojumus plāno arī uz Menas salu un Turīnu.

EasyJet uzsāks arī jaunus lidojumus no Eseksas uz Ženāvu un Venēciju, no Mančesteras uz Telavivu, no Ņūkāslas uz Amsterdamu un no Bristoles uz Kopenhāgenu. Šā gada ziemā EasyJet paredzējis veikt lidojumus kopumā 280 maršrutos.

Igaunija ir vienīgā Baltijas valsts, uz kuru lido EasyJet. Britu lidsabiedrība iepriekš veica reisus arī no Rīgas uz Berlīni, tomēr 2008. gadā EayJet tos slēdza. Pašlaik EasyJet lido uz Tallinu no Stanstedas lidostaas Londonā un Liverpūles.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

EasyJet atrisina strīdu ar dibinātāju

Lelde Petrāne, 11.10.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas zemo cenu kompānija easyJet pirmdien paziņojusi, ka ir atrisinājusi zīmola licences strīdu ar easyGroup, kā rezultātā aviosabiedrība saglabā savu easyJet nosaukumu un dibinātājs Stelioss Hadži-Īonau (Stelios Haji-Ioannou) zaudē tiesības iecelt pašam sevi par priekšsēdētāju, ziņo The Wall Street Journal.

Vienošanās ļauj easyJet sākt sadarbību zīmola jautājumos ar citiem ceļojumu pakalpojumu sniedzējiem.

«Es uzskatu, ka pārskatītā vienošanās labāk saskaņo easyJet akcionāru un licenciāra intereses,» sacījis easyJet priekšsēdētājs Maiks Rake.

EasyJet tiesības turpināsies 50 gadus ar vismaz 10 gadu saistībām. Par pirmo gadu S. Hadži-Īonau saņems fiksētu maksājumu 3,9 miljonu Lielbritānijas sterliņu mārciņu (3,1 miljons latu) apmērā, šai summai pieaugot līdz 4,95 miljoniem mārciņu nākamajā gadā.

Pēc tam aviosabiedrībai būs jāveic ikgadējs atlīdzības maksājums 0,25% apmērā no ieņēmumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

easyJet kopējie ieņēmumi palielinājušies par 24% līdz 892.2 miljoniem GBP (787.1 GBP milj. LVL).

easyJet darbības rezultāti līdz 31.martam:

·Kopējie ieņēmumi palielinājušies par 24% līdz £892.2 miljoniem ar pamata peļņu pirms nodokļu nomaksas kā iepriekš plānots

·Pasažieru skaits palielinājies par 15% līdz 18.9 miljoniem

·Lidmašīnu piepildījums ir 81%, līdzīgi kā pagājušajā gadā

·Kopējie ieņēmumi par vienu sēdvietu (neskaitot GB Airways) ir par 1.5% lielāki nekā pagājušajā gadā

·Vienas sēdvietas izmaksas (neskaitot degvielu, GB Airways) ir zemākas par 0.9% salīdzinājumā ar pagājušo gadu

·Degvielas izmaksas uz vienu vietu palielinājušās par 23.8%, salīdzinot ar pagājušo gadu

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

140 pasažieri, kuri easyJet vainas dēļ uz divām dienām bija iestrēguši Bukarestē, sola iesūdzēt aviokompāniju tiesā. easyJet reiss uz Bulgārijas galvaspilsētu Sofiju bija nomaldījies un galu galā lidmašīna nosēdās Rumānijā, Bukarestē, ziņo Bulgarian News Network.

easyJet reisam no Londonas sestdien, 3. janvārī plkst. 20.30, bija jānosēžas Sofijā, taču galu galā lidmašīna pasažierus aizveda uz Bukaresti, aizbildinoties, ka Sofijas lidosta nelabvēlīgu laika apstākļu dēļ tobrīd esot bijusi slēgta, lai gan patiesībā lidosta darbojās kā parasti.

Tagad easyJet maldinošā reisa pasažieri vēlas tiesas ceļā no aviokompānijas piedzīt kompensāciju.

Sofijas lidostas pārstāvji apstiprinājuši, ka lidosta minētajā laikā darbojusies, un visi iemesli, kāpēc easyJet lidmašīna nolaidās Bukarestē nevis Sofijā, radušies easyJet dēļ.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Neadekvāts pasažieris ālējas lidmašīnā no Rīgas uz Itāliju

Zane Atlāce - Bistere, 22.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kāds Latvijas pilsonis savas neadekvātās rīcības dēļ pagājušajā nedēļā pēc lidojuma nodots Itālijas likumsargiem, bet vēl divi neadekvāti pasažieri pēc lidojuma nodoti Latvijas likumsargiem, informē Civilās aviācijas aģentūras pārstāvis Aivis Vincevs.

Neskatoties uz aicinājumu pārdomāt savu rīcību lidojuma laikā, pagājušajā nedēļā lidojuma laikā no Rīgas uz Itāliju kāds Latvijas pasažieris savas neadekvātās rīcības dēļ tika nodots Itālijas likumsargiem. Pasažieris atradās būtiskā alkohola reibumā, uzvedās neadekvāti un neapzinājās savas rīcības sekas.

Visa lidojuma laikā Latvijas pilsonis pastāvīgi lietoja alkoholu un, izmantojot necenzētus vārdus, pieprasīja lidmašīnas apkalpei, lai viņš tiktu apkalpots primāri. Pāris minūtes pirms lidmašīnas nosēšanās, kad lidmašīnā bija aktivizēts brīdinājums «piesprādzēties», pasažieris devās uz labierīcībām. Ievērojot aviācijā noteikto aizliegumu lidmašīnas pacelšanās un nosēšanās brīdī izmantot labierīcības, lidmašīnas apkalpe aicināja pasažieri atgriezties savā sēdvietā. Tajā brīdī pasažieris kļuva īpaši agresīvs, kliedza un fiziski aizskāra lidmašīnas apkalpi. Lidmašīnas apkalpe centās būtiskā alkohola reibumā esošajam pasažierim palīdzēt nokļūt uz sēdvietu, taču viņš kļuva arvien agresīvāks. Pasažieris pretojās, izmantojot fizisku spēku. Lidmašīnas apkalpe pieņēma lēmumu ziņot lidmašīnas pilotam par bīstamu incidentu, tomēr lidmašīnas apkalpe ar citu pasažieru palīdzību neadekvātā pasažiera rīcībspēju ierobežoja līdz lidmašīnas nosēšanās brīdim. Pēc lidmašīnas nosēšanās pasažieris turpināja uzvesties neadekvāti, tādēļ viņš tika nodots Itālijas likumsargiem tālākās izmeklēšanas veikšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviosabiedrība SmartLynx Airlines Eiropas zemo cenu aviokompānijai easyJet iznomās sešas lidmašīnas, informē SmartLynx Airlines pārstāvji.

Šā gada novembrī SmartLynx Airlines parakstīja ilgtermiņa nomas līgumu ar easyJet Airline Company Ltd., kas paredz, ka SmartLynx iznomās easyJet sešas Airbus A320 tipa lidmašīnas. Četras no tām reģistrētas Latvijā, bet divas Igaunijā.

Lidmašīnas lidos no Tēgeles lidostas Vācijā uz dažādiem galamērķiem Eiropā.

Šis līgums ir turpinājums abu aviosabiedrību sadarbībai, kas sākta šī gada sākumā, kad SmartLynx izīrēja easyJet trīs lidmašīnas Airbus A320.

2016.gadā lidmašīnu pilna servisa nomas pakalpojumu segmentā "SmartLynx Airlines" koncerns bāzēja lidmašīnas Beļģijā, Čehijā, Francijā, Apvienotajā Karalistē, Spānijā, Turcijā un Vjetnamā, savukārt pasažieru čartera pārvadājumu segmentā koncerns apkalpoja klientus Igaunijā, Latvijā, Lietuvā, Francijā un Kosovā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijas zemo cenu aviokompānija Ryanair iesniedza sūdzību Reklamēšanās standartu aģentūrā par easyJet reklāmu, kurā easyJet saviem klientiem sola dubultu kompensāciju, ja klients atradīs lidojumu lētāk citu aviokompāniju piedāvājumos. Pēc sūdzības iesniegšanas reklāma tika aizliegta, ziņo BBC.

easyJet reklāmas sauklis bija "Pasūti biļeti līdz piektdienai un, ja atradīsi to lētāk citur, mēs atmaksāsim cenas atšķirību dubultīgi".

Kompensāciju varēja saņemt tikai tad, ja atrastais lētākais reiss notiek stundas intervālā ar easyJet pakalpojumu, no tās pašas lidostas uz to pašu galapunktu, kur lido easyJet.

Reklamēšanās standartu aģentūra aizliedza easyJet reklāmu, kas tika izplatīta laikrakstos un internetā 2007. gadā, izmantot atkārtoti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

EasyJet aktīvi iesaistās «cīņā par Maskavu».

Jānis Rancāns, 04.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas otra lielākā zemo cenu aviokompānija EasyJet plāno ieiet Krievijas tirgū. Lidsabiedrība jau lūgusi atļauju lidojumu uzsākšanai starp Londonu un Maskavu, kā arī aizvada sarunas ar Sanktpēterburgas lidostu Pulkovo par lidojumu uzsākšanu uz Lielbritāniju un Zviedriju.

Lidojumus no Sanktpēterburgas EasyJet varētu uzsākt 2013. gada vasarā, vēsta PBK Daily. Turpmākajos lidsabiedrības plānos ietilpst arī lidojumu nodrošināšana no vēl trijām Krievijas pilsētām uz Londonu, Edinburgu un Mančestru. Kā norādīja Sanktpēterburgas lidostas Pulkovo pārstāvji, EasyJet vispirms nepieciešams iegūt atļauju lidojumu nodrošināšanai minētajos maršrutos.

Zemo cenu lidsabiedrībai nepieciešams uzvarēt Lielbritānijas civilās aviācijas pārvaldes izsludinātajā konkursā par lidojumu nodrošināšanu maršrutā Maskava – Londona. Uz lidojumiem pretendē arī kompānija Virgin Atlantic un British Airways.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tūkstošiem Lielbritānijas zemo cenu aviokompānijas easyJet pasažieru nācies samierināties ar lidojumu kavēšanos un pamatīgām rindām lidostās, kad visā Eiropā pārtrauca strādāt lidsabiedrības datorsistēma.

Lidsabiedrības galvenajā bāzē – Londonas Getvikas lidostā - atcelti 14 lidojumi, bet pārējie kavējušies vidēji divas stundas. Izveidojušās lielas rindas pie aviokompānijas reģistrācijas galdiņiem, jo tehnisku problēmu dēļ reģistrēties lidojumam nav bijis iespējams internetā.

easyJet atzinusi, ka problēmas tās datorsistēmas piemeklējušas visā Eiropā un tāpēc reģistrācija lidojumiem notikusi manuāli, kas prasījis daudz ilgāku laiku. Pretēji Eiropas regulām, pasažieriem, kuru lidojumi tika atcelti, netika piedāvātas viesnīcas, bet gan norādīts izmēģināt veiksmi, kad datorsistēmas atsāks darbu, vēsta ārvalstu plašsaziņas līdzekļi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

easyJet audzē peļņu, tomēr nākotnē neraugās optimistiski

Jānis Rancāns, 15.11.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zemo cenu aviokompānijas easyJet peļņa biznesa gada laikā, kas noslēdzies septembtī, pieaugusi par 86%. Lidsabiedrība arī brīdinājusi par nopietnu ekonomisko neskaidrību nākotnē, vēsta AP.

Lidsabiedrības peļņa bijusi 358 miljonu ASV dolāru apmērā, savukārt gadu iepriekš easyJet peļņa bija 192 miljoni ASV dolāru. easyJet ieņēmumi bijuši 5,48 miljardi ASV dolāru.

Aviokompānija arī norādījusi, ka minētajā periodā izjutusi ekonomisko spiedienu, kuru izraisījis zemā patērētāju pārliecība. Šā gada jūnijā – augustā, salīdzinot ar aizvadīto gadu, par 4% samazinājies brīvdienu rezervāciju skaits.

Tāpat easyJet norāda, ka nākamajā gadā tai nāksies atvēlēt papildus 349 miljonus ASV dolāru, lai segtu degvielas izmaksas.

Augstās degvielas cenas bieži tiek uzskatītas par lielākajiem avionozares izaicinājumiem – piemēram, IAG, kurai pieder BA, Iberia un nesen BMI – šā gada trešajā ceturksnī degvielai iztērējusi 1,9 miljardus ASV dolāru, vēsta Sky News.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Dažas dienas pirms lidmašīnas pazušanas Air France draudēts

, 03.06.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ir iegūts apstiprinājums tam, ka lidmašīnas atliekas, kas atrastas ūdenī 650km no Brazīlijas krasta, ir no pazudušās Francijas aviokompānijas lidmašīnas. Turklāt nākusi atklātībā informācija, ka dažas dienas pirms lidmašīnas pazušanas Air France draudēts ar bumbas ievietošanu.

Saskaņā ar foxnews.com rakstīto tikusi aizkavēta Air France lidmašīnas, kurai bija jādodas no Buenosairesas uz Parīzi, pacelšanās pēc tam, kad aviokompānija saņēma telefoniskus draudus par bumbas ievietošanu. Tas noticis tikai dažas dienas pirms mistiskās citas lidmašīnas pazušanas.

Policija un lidostas darbinieki 27.maija vakarā Buenosairesas Ezeiza lidostā pavadījuši 90 minūtes, meklējot lidmašīnā sprāgstvielas, taču neko neesot atraduši. Lidmašīnas pārmeklēšanas laikā pasažieri no lidmašīnas neesot evakuēti un vēlāk veiksmīgi ieradušies galamērķī Parīzē.

Taču dažas dienas vēlāk mistiski pazuda cita Air France lidmašīna, kuras atliekas tagad atrastas okeānā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidmašīnu ražotājs Tarragon šogad plāno eksportēt vismaz 10 lidmašīnas, bet nākotnē – vismaz 20, lai bizness būtu rentabls un sāktu nest peļņu.

Uzņēmums pavisam nesen pārcēlis ražotni no Ādažiem uz Rīgu. Tam ir ekonomisks pamatojums, jo iepriekš Ādažos uzņēmums telpas īrēja, bet šīs pieder uzņēmuma investoram Aivaram Lejietim. Iepriekš 4500 m2 plašajās telpās atradies zivju pārstrādes cehs, bet tagad tās pārveidotas, lai tur varētu ražot lidmašīnas.

Uzņēmumam šis gads iesācies ar jaunu pasūtījumu izpildi, un šobrīd ražotnē top piecas lidmašīnas, kuru klienti ir no ASV, Vācijas un Itālijas. Iepriekš ik gadu pārdotas 4–6 lidmašīnas. Vienu lidmašīnu var saražot aptuveni trīs mēnešos, un vairākas lidmašīnas tiek ražotas paralēli.

Vaicāts, kā uzņēmums jūt Covid-19 pandēmijas ietekmi, Tarragon pārstāvis un lidmašīnas pilots Ingemārs Butkevičs stāsta: “Vienīgā problēma ir tāda, ka avio šovi, izstādes nenotiek, līdz ar to lidmašīnas ir grūti parādīt jaunai auditorijai. Esošie klienti un dīleri turpina pārdot, tur nekas nav mainījies, bet jaunus tirgus šajā brīdī mēs nevaram iekarot. Šobrīd no pārdošanas viedokļa esam nedaudz ierobežoti. No ražošanas viedokļa – materiālus mums piegādā tāpat, iespējams, ir neliela nobīde – nedēļa vai divas.”

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Britu zemo cenu lidsabiedrības easyJet dibinātājs Stelis Hadži-Joannu veidos zemo cenu lielveikalu ķēdi, lai šajā jomā konkurētu ar tādiem mazumtirdzniecības tīkliem kā Aldi un Lidl.

Veikalu ķēde, kas nodēvēta par easyFoodstore, darbību vispirms uzsāks Lielbritānijā un galvenokārt nodarbosies ar lētu, konservētu un pusfabrikātu pārtikas produktu tirdzniecību. «Man ir sajūta, ka pārtikas tirdzniecības tirgū ir vieta vēl vienam zemo cenu spēlētājam,» sacījis Stelis Hadži-Joannu.

easyJet dibinātājs sarunā ar Bloomberg skaidroja, ka veikals būs paredzēts galvenokārt mazturīgajiem, un uz to viņu pamudinājuši novērojumi citās valstīs, kā arī pieredze, vadot labdarības organizāciju Kiprā.

Pašlaik par paredzēto tirdzniecības uzņēmuma turpmāku attīstību sīkāk pagaidām neesot izlemts, atzina easyJet dibinātājs, vien norādot, ka lielveikalu ķēde nākamajos gados varētu izplesties, izmantojot situāciju mazumtirdzniecības īpašumu tirgū, kas Lielbritānijā piedzīvojis lejupslīdi. Līdz gada beigām paredzēts atvērt vienu veikalu Austrumlondonā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

easyJet pametīs Somiju

Ritvars Bīders, 18.03.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada vasarā Lielbritānijas zemo cenu aviokompānija easyJet pametīs Somijas tirgu, šādu lēmumu pamatojot ar pārāk zemo Somijas reisu popularitāti, atsaucoties uz Somijas mediju informāciju, ziņo Dzd.ee.

Pēdējais easyJet reiss no Somijas uz Lielbritānijas pilsētu Mančestru notiks šā gada 13. jūnijā, savukārt pēdējais reiss uz Londonu plānots 22. jūnijā. Pēdējais lidojums no Somijas uz Parīzi notiks 7. jūlijā.

easyJet patlaban sazinās ar tiem cilvēkiem, kuri iegādājušies biļetes šiem reisiem pēc minētajiem datumiem.

Jau ziņots, ka Starptautiskās lidostas Rīga valdes priekšsēdētājs Arnis Luhse piekrīt airBaltic prezidenta Bertolta Flika pieņēmumiem, ka, iespējams, pēc dažiem gadiem Ryanair no Rīgas vairs nelidos. «Ja Ryanair aizies uz Tukuma lidostu, tad, visticamāk, Rīgā atgriezīsies zemo cenu aviokompānija easyJet,» norāda A.Luhse.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

easyJet iegādājas 15 jaunas lidmašīnas

Ritvars Bīders, 04.01.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas zemo cenu aviokompānija easyJet nolēmusi iegādāties15 jaunas Airbus A320 lidmašīnas 1,1 miljarda ASV dolāru vērtībā, paturot iespējas iegādāties vēl 33 šādus gaisa kuģus, ziņo AFP.

Līguma nosacījumi paredz, ka easyJet jaunās lidmašīnas saņems laika posmā no 2012. līdz 2014. gadam.

Airbus norāda, ka, lai arī 15 A320 gaisa kuģu cena ir aptuveni 1,1 miljards dolāru, easyJet piešķirtas ievērojamas atlaides. Atlaižu apjoms gan netiek publiskots.

easyJet savā 2009./2010. finanšu gadā, kas noslēdzās pērn septembrī, nopelnīja 154 miljonus sterliņu mārciņu. Iepriekšējā finanšu gadā easyJet nopelnīja 55 miljonus mārciņu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

easyJet reklāmā mānās

, 29.10.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas zemo cenu pārvadātājs easyJet ir pārkāpis reklamēšanās noteikumus, savā reklāmā apgalvojot, ka easyJet biļešu cenas ir līdz pat 65% zemākas nekā British Airways piedāvātās cenas septiņos maršrutos, ziņo BBC.

Atbildot uz easyJet reklāmu, kas publicēta avīzē, British Airways (BA) norāda, ka neviens no easyJet minētajiem maršrutiem nav par 65% lētāks par BA piedāvājumu.

Lielbritānijas Reklamēšanās standartu aģentūras lēmums bijis par labu BA. Tā kā easyJet nevarēja pierādīt savu taisnību, aviokompānija solījusi, ka darīs visu iespējamo, lai šādas kļūdas vairs nerastos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrība vienīgā veic regulāros lidojumus starp trim galvaspilsētām, izvēršas Baltijas tirgū un negrasās automātiski maksāt neapmierinātajiem pasažieriem.

To sarunā ar Db.lv norādīja Latvijas nacionālās lidsabiedrības airBaltic valdes priekšsēdētājs Martins Gauss.

Kāda šobrīd ir situācija aviācijā – pasaulē, Eiropā, Baltijā?

Globālā situācija mūs īpaši neietekmē, ja neskaita degvielas cenas, bet tās šobrīd ir vairāk vai mazāk normālas. Eiropā zemo cenu kompānijas ir ļoti palielinājušas kapacitāti. Nav skaidrs, kas notiks ar kompānijām Brexit dēļ. Taču, manuprāt, nekas būtisks. Eiropā krīzes vēl nav. Visi saka, ka tā tuvojas, bet mēs to vēl neredzam. Redzam, ka turpina samazināties biļešu cenas. Tas nozīmē, ka cilvēki lido vēl vairāk.

(Nozares) konsolidācija nenotiek tik ātri, kā tiek uzskatīts, jo kaut kā jau ikviens pamanās tikt galā. Ir tādas mazas kompānijas kā igauņu Nordica, kas pārtrauks lidojumus, bet Norwegian arvien lido. Alitalia aizvien lido. Eiropā turpina lidot ļoti daudzas kompānijas. Zemo cenu kompānijas Ryanair, Wizz Air, easyJet – spēcīgie (spēlētāji) ‒ joprojām nosaka toni, bet arī Brittish Airways uzrāda augstu peļņu. Eiropā aviācija ir labā stāvoklī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ar ko atšķiras Boeing 737 MAX un Sukhoi Superjet katastrofas

Egons Mudulis, 03.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kāpēc amerikāņu lidmašīnas joprojām stāv pie sētas, bet krievu gaisa kuģi turpina lidot, sarunā ar Dienas Biznesu skaidro Civilās aviācijas aģentūras (CAA) direktors Māris Gorodcovs.

Uzreiz pēc krievu Sukhoi Superjet 100 katastrofas Maskavā sociālajos medijos – arī Latvijā ‒ izskanēja aicinājumi aizliegt šī lidmašīnas modeļa ekspluatāciju, bet līdz šim tas nav noticis. Ar ko tā atšķiras no Boeing 737 MAX?

Pēc pirmā gadījuma arī visai Boeing 737 Max flotei nekādi drastiski ierobežojumi netika noteikti. Kad notika otrs nelaimes gadījums, tika secināts, ka attiecīgā problēma ir visai gaisa flotei piemītoša. Tad sākās ķēdes reakcija pasaulē, dalībvalstu kompetentajām iestādēm aizliedzot šīs lidmašīnas ekspluatēt savās lidostās un gaisa telpā. Saistībā ar negadījumu Šeremetjevo ne Krievijas varas iestādēm, ne citiem, kur šis lidmašīnu tips ir sertificēts, tostarp ES, nav pārliecības, ka problēma ir visam gaisa kuģu parkam piemītoša, lai vajadzētu uzlikt līdzīgu aizliegumu. Turklāt ir daudz jautājumu par lidmašīnas ekspluatāciju un nosēdināšanu uz skrejceļa, un ir aizdomas par kļūdainu pilota rīcību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Dubaijas lidostā iestrēgušas desmitiem Krievijas oligarhu privāto lidmašīnu

LETA--UKRAINSKA PRAVDA, 13.04.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dubaijas lidostā Apvienotajos Arābu Emirātos (AAE) ir faktiski iestrēgušas desmitiem privāto lidmašīnu, kas saistītas ar sankcijām pakļautiem Krievijas oligarhiem, ziņo laikraksts "The Wall Street Journal".

Pēc rietumvalstu sankciju noteikšanas daudzi īpašnieki pārvietoja savas lidmašīnas uz Dubaiju, bet praktiski viņiem nav iespēju lidot arī no šīs lidostas.

Pēc aviācijas datu pētniecības un konsultāciju uzņēmuma WINGX datiem 6.aprīlī Dubaijā atradās 30 privātās lidmašīnas, kurām galvenā bāzēšanās valsts bija Krievija.

Starp šīm lidmašīnām bija Krievijas oligarha Romāna Abramoviča lidmašīna "Boeing 787 Dreamliner", lidmašīna "Gulfstream G650ER", kuru uzskata par saistītu ar Viktoru Rašņikovu, lidmašīna "Embraer SA", kas saistīta ar Mihailu Gucerevu, un "Bombardier BD700 Global Express", kas saistīta ar Arkādiju Rotenbergu.

Vēl apmēram 90 citas lidmašīnas, kas piestājušas Dubaijā, ir reģistrētas dažādās pasaules valstīs un nav iespējams noskaidrot, cik no tām saistītas ar sankcijām pakļautiem Krievijas pilsoņiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kāds Lielbritānijas ziņu portāla TimesOnline.co.uk žurnālists portālā publicējis rakstu, kurā apraksta 7 stundu ilgu, veltīgu gaidīšanu aviokompānijas easyJet lidmašīnā, turklāt beigās lidmašīna tā arī nekur neaizlidoja.

"Pagājušajā svētdienā 130 pasažieri, kuru vidū bija arī pirmskolas vecuma bērni, uz 7 stundām bija ieslogotieasyJet lidmašīnā, kura atradās Getvikas (Gatwick) lidostā Londonā. Es biju viens no viņiem un, ticiet man, tas nebija patīkami," tā savā publikācijā raksta žurnālists.

Pirmās piecas stundas aviokompānija pat nepiedāvāja pasažieriem bezmaksas ēdienu. Taču pēc 5 stundām, kad žurnālistam telefoniski bija izdevies sazināties ar easyJet vadību, tika solīts, ka ēdienu pasažieriem pēcāk atmaksās, taču šis solījums tā arī nematerializējās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālajai aviokompānijai "airBaltic" joprojām ir nepieciešams nomāt citu aviokompāniju lidmašīnas, jo situācija ar dzinēju pieejamību nav tāda, kā gribētos, intervijā atzina "airBaltic" izpilddirektors Martins Gauss.

Gauss papildināja, ka kopējais "wet lease" jeb no citām kompānijām īstermiņā nomāto lidmašīnu skaits pagājušajā gadā bija 14.

"Tas nav jauki, bet iemesls nebija tas, ka mēs savas lidmašīnas bijām nodevuši kādam citam, bet gan tas, ka mēs saņēmām mazāk dzinēju, nekā tika solīts pirms tam," sacīja "airBaltic" izpilddirektors.

Viņš norādīja, ka šobrīd situācija ir mainījusies un ir daudz labāka, jo "airBaltic" ir pieejami divi rezerves dzinēji.

"Ziemas lidojumu sezonā vispār nav nekādu problēmu, jo ziemā daudzām lidmašīnām tiek veikta apkope un dzinēji tām tik un tā nav vajadzīgi. Prognozes liecina, ka vasarā aktīvākajā laikā mums joprojām trūks vairāk nekā 10 dzinēju," papildināja Gauss.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Papildināta - Aizvien vairāk valstis liek pārtraukt lidojumus ar Boeing 737 MAX 8 lidmašīnām

LETA--AFP, 12.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpina palielināties to valstu skaits, kuras devušas rīkojumus pārtraukt komerciālos lidojumus ar aviolaineriem «Boeing 737 MAX 8», ņemot vērā pēdējā laikā notikušās Etiopijas aviokompānijas «Ethiopian Airlines» un Indonēzijas aviokompānijas «Lion Air» šī modeļa lidmašīnu katastrofas.

Austrālijas, Singapūras un Lielbritānijas civilās aviācijas pārvaldes otrdien paziņoja, ka noteikusi pilnīgu aizliegumu valsts gaisa telpā izmantot visu modifikāciju «Boeing 737 MAX» lidmašīnas, bet Omāna aizliegusi tām pacelties no valsts lidostām un nolaisties tajās.

Vācija un Malaizija savā gaisa telpā aizliegušas lidmašīnu «Boeing 737 MAX 8» lidojumus.

Vācijā bāzētais starptautiskais tūrisma koncerns TUI pārtraucis tā aviokompāniju flotē esošo laineru «Boeing 737 MAX 8» lidojumus.

Arī Dienvidkoreja otrdien paziņoja, ka devusi rīkojumu aviokompānijai «Eastar Jet», kuras flotē ir vienīgās divas «Boeing 737 MAX 8» lidmašīnas Dienvidkorejā, pārtraukt to izmantošanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas vadošā zemo cenu aviolīnija easyJet ir ieviesusi jaunu pakalpojumu, kas dos iespēju samaksāt par bagāžas svara pārsniegšanu jau pirms lidojuma. To varēs izdarīt par zemāku cenu tiešsaistē, un vienlaicīgi arī ietaupīt laiku lidostā.

Ceļotāji varēs veikt priekšapmaksu par bagāžas pārsvaru biļetes rezervēšanas laikā tiešsaistē vai pa telefonu. Ja pasažieri vēlēsies veikt apmaksu jau pēc biļetes rezervēšanas, sākotnēji to būs iespējams izdarīt tikai zvanot uz klientu centru. Par bagāžas svara pārsniegšanu varēs turpināt maksāt arī lidostā, taču par augstāku cenu.

“Apmaksa par papildus bagāžas svaru ir pēdējais pakalpojums, ko ieviesis easyJet, lai ietaupītu savu pasažieru laiku un naudu. easyJet.com ir veidots, lai atvieglotu dzīvi saviem pasažieriem ar plašu funkcionalitātes un ērtību klāstu. Tādējādi ceļošana lidostā ir ātrāka un bez rūpēm," saka easyJet pakalpojumu attīstības vadītājs Pēteris Gerstle (Peter Gerstle).

Komentāri

Pievienot komentāru