Citas ziņas

«Expedia» uzsāk partnerattiecības ar «Amadeus»

Aivars Mackevics [email protected],18.05.2006

Jaunākais izdevums

Amadeus, globālais līderis ceļojumu un tūrisma tehnoloģiju un izplatīšanas risinājumos, paziņojis, ka Expedia, online ceļojumu piedāvātājs,- veicis pirmo rezervāciju Amadeus sistēmā. Uzņēmumi noslēguši līgumu par ilglaicīgām partnerattiecībām, nodrošinot Expedia ar izplatīšanas tehnoloģijām, tādejādi sniedzot iespēju piedāvāt vairāk lidojumu, labākas cenas un plašāku galamērķu izvēli. Pašlaik jaunās iespējas Expedia piedāvā izvēlētos pārdošanas punktos Eiropā, bet jau 2006.gada trešajā ceturksnī arī Āzijas un Klusā okeāna reģionā.

Citas ziņas

«Amadeus» plāno atpūtas tūrisma tehnoloģiju attīstību

Aivars Mackevics [email protected],23.05.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Amadeus ir apņēmies drīzumā atklāt plānotās atpūtas tūrisma tehnoloģiju iniciatīvas Lielbritānijas ceļojumu aģentiem un tūroperatoriem. Jaunie tehnoloģiju risinājumi brīvā laika sektoram tiks izpausti nākamo mēnešu laikā, tie būs tikai daži no Amadeus plāniem paplašināties attiecīgajā jomā. Šie notikumi seko iepriekš pasludinātam ikgadējam pieaugumam kruīzu braucienu rezervācijās, izmantojot Amadeus, kas noteikta 75% apmērā. Amadeus vēlas nostiprināt savas pozīcijas Lielbritānijas korporatīvajā sektorā, kur pašreizēja tirgus daļa sastāda 25%. Paredzams, ka Amadeus atklās informāciju arī par darījumiem ar avio kompāniju interneta mājas lapām Ķīnā un interneta atbalsta kompānijām Indijā. Jau iepriekš tika ziņots, ka arī vērienīgā online ceļojumu kompānija Expedia ir sākusi izmantot Amadeus sistēmu sākotnēji četrās Eiropas valstīs, kam 2006.gada trešajā ceturksnī pievienosies arī Āzijas – Klusā okeāna reģiona valstis. Līdz 2009.gadam ir pagarināta arī Amadeus vienošanās ar Sabre/Travelocity piederošo Lastminute.com. Amadeus darbības rezultāti pagājušajam gadam parāda, ka 12% no kopējo rezervāciju skaita tika veikts caur interneta ceļojumu aģentūrām vai citiem avio kompāniju interneta resursiem.

Pakalpojumi

Amadeus Latvija: Jaunu konkurentu parādīšanās tirgū un cīņa par klientu lojalitāti ir ļoti grūta

Db.lv,04.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA «Amadeus Latvija», kas nodrošina tūrisma industriju ar datorizētu aviobiļešu rezervēšanas sistēmu, apgrozījums pagājušajā gadā bija 2,865 miljoni eiro, kas bija par 4,4% vairāk nekā 2016.gadā, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

Savukārt uzņēmuma peļņa pēc nodokļiem samazinājās par 3,7%, salīdzinot ar gadu iepriekš, un 2017.gadā bija 608 tūkstoši eiro.

«Sabiedrībai ir izdevies realizēt biznesa plānā izvirzītos mērķus attiecībā uz rezervāciju skaitu un noturēt tirgus līdera pozīciju šajā nozarē,» uzņēmums norāda gada pārskatā. 2017.gadā uzņēmums ieviesa jaunus produktus un alternatīvas norēķinu iespējas klientiem. SIA «Amadeus Latvija» pagājušajā gadā arī ieguvis vairākus jaunus klientus, kas izvēlējās uzņēmuma sniegtos pakalpojumus.

Uzņēmuma darbinieku skaits pērn nemainījās, un tas nodarbināja septiņus cilvēkus.

Savukārt SIA «Amadeus Latvija» kopējie maksājumi valsts kopbudžetā pieauga par 49,4% un pērn veidoja 511 tūkstošus eiro.

Pakalpojumi

EK izmeklē, vai aviobiļešu rezervēšanas sistēmas Amadeus un Sabre pārkāpj konkurences noteikumus

LETA,23.11.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija (EK) piektdien paziņoja, ka sākusi izmeklēšanu, lai noskaidrotu, vai vienošanās starp lidojumu rezervēšanas platformu uzņēmumiem «Amadeus» un «Sabre», no vienas puses, un aviokompānijām un ceļojumu aģentūrām, no otras puses, pārkāpj Eiropas Savienības (ES) konkurences noteikumus, liekot aviokompāniju pasažieriem maksāt augstākas cenas par biļetēm.

«Amadeus» un «Sabre» ir pasaulē vadošie datorizēto rezervācijas sistēmu piegādātāji. Šīs sistēmas apkopo datus par lidojumu grafikiem, sēdvietu pieejamību un biļešu cenām, ļaujot ceļojumu aģentiem un mājaslapām veikt biļešu rezervāciju.

EK izmeklēšanas nolūks ir noskaidrot, vai konkrēti nosacījumi «Amadeus» un «Sabres» līgumos ar aviokompānijām un ceļojumu aģentūrām ierobežo to iespējas izmantot alternatīvus piegādātājus, tādējādi apgrūtinot šo alternatīvo piegādātāju ienākšanu tirgū un palielinot biļešu izplatīšanas izmaksas aviokompānijām, kā rezultātā patērētājiem ir jāmaksā vairāk par aviobiļetēm, teikts EK paziņojumā.

Spānijas «Amadeus» un ASV bāzētais «Sabre» globālajai ceļojumu nozarei nodrošina rezervēšanai nepieciešamo programmatūru.

Citas ziņas

Amadeus paaugstina apgrozījumu

Aivars Mackevics [email protected],26.04.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceļojumu tehnoloģiju uzņēmums Amadeus nostiprina savu vietu tirgū. 2005.gadā uzņēmuma kopējais apgrozījums audzis par 17,6%, sasniedzot 2,4 miljardus eiro. Kopējo rezervēšanu skaits pieaudzis par 4,2%, sasniedzot 473,3 miljonus. Online rezervācijas no visiem piegādātājiem augusi par 34,1% un sastāda 12% no kopējām rezervācijām. Kopskaitā Amadeus ieņem 29,2% tirgus daļas. Avio rezervēšanas ziņā caur ceļojumu aģentūrām Amadeus joprojām ir tirgus līderis. Pērnā gada stūrakmens ir zemo cenu (Low Fare Content) integrēšana lidsabiedrībām. Šis risinājums ceļojumu aģentūrām piedāvā 57 lidsabiedrību zemākos tarifus. Bez tam Amadeus pavairojis viesnīcu skaitu. Kopskaitā tiek piedāvāti 61000 īpašumi, par 4000 vairāk kā iepriekšējā pārskata periodā.

Citas ziņas

«Amadeus» atbalsta Spānijas tūrisma aģentūras paplašināšanos

Aivars Mackevics [email protected],21.06.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Amadeus un Spānijas ceturtā lielākā tūrisma aģentūra Terminal A informē par sadarbību. Amadeus atbalstīs aģentūras starptautiskos paplašināšanās plānus. Abas puses cer uz veiksmīgu sadarbību starptautiskajā tūrisma tirgū. No šī gada sākuma Terminal A veikto rezervāciju skaits ir divkāršojies, toties aģentūras tirgus ir palielinājies tikai par 8 %. Amadeus un Terminal A uzsāka sadarbību 2005. gada jūlijā. Amadeus ir noslēdzis līdzīgus līgumus ar Spānijas vadošajām tūrisma aģentūrām un gan drīz visām Eiropas nozīmīgākajām online tūrisma aģentūrām.

Citas ziņas

Latvija veiks Gruzijai paredzētu iemaksu Trasta fondā

,22.12.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

22. decembrī, Ministru kabinetā (MK) apstiprināts Aizsardzības ministrijas (AM) izstrādātais MK rīkojuma projekts Par iemaksu Ziemeļatlantijas līguma organizācijas/Partnerattiecības mieram Trasta fondā Gruzijai.

MK rīkojuma projekts paredz no AM 2008. gada budžeta līdzekļiem Ziemeļatlantijas līguma organizācijas Partnerattiecības mieram Trasta fondā Gruzijai iemaksāt 4666 latus.

Ņemot vērā nesen notikušo Gruzijas un Krievijas militāro konfliktu, Baltijas valstis ir nākušas klajā ar priekšlikumu paplašināt jau esošo Ziemeļatlantijas līguma organizācijas programmas Partnerattiecības mieram Trasta fonda projektu, lai neitralizētu sprādzienbīstamos priekšmetus, kas Gruzijas teritorijā palikuši pēc kara. Lai izstrādātu projekta nākamo fāzi un precizētu tā izmaksas, NATO Uzturēšanas un apgādes aģentūrai ir nepieciešams veikt papildu izpēti.

Projekta paplašināšanas izpētei nepieciešami 20 000 eiro. Savstarpēji vienojoties ar pārējām projekta līdzvadītājām Lietuvu un Igauniju, nolemts, ka Latvijai jāsedz viena trešā daļa no izpētei nepieciešamajām izmaksām.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtdien programmatūras kļūda vairākās pasaules valstu lidostās kavējusi pasažieru reģistrācijas procesu, raksta BBC.

Pasažieri ziņojuši par problēmām Getvikas, Parīzes Šarla de Golla un Melburnas lidostās. Getvikas lidostas pārstāvji vainojuši pasažieru vadības sistēmu Amadeus Altea, taču informējuši, ka problēma ir atrisināta un reisi vairāk nekavējas. Amadeus pārstāvji paziņojuši, ka ir identificējuši programmatūras problēmu, taču pakalpojums atkal darbojas.

Daudzas aviokompānijas, piemēram, British Airways, Qantas, Southwest un Lufthansa pasaulē pasažieru rezervācijām un reģistrācijai izmanto tieši Amadeus programmatūru. Hītrovas lidostas pārstāvji ziņojumā norāda, ka vairākām aviokompānijām pasaulē radušās problēmas, un lidosta strādā, lai risinātu šo problēmu.

Citas ziņas

Eiropas aģenti var rezervēt «Oceania Cruises» caur «Amadeus»

Aivars Mackevics [email protected],05.06.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kruīzu uzņēmuma Oceania Cruises pakalpojumi tagad pieejami arī Eiropas ceļojumu aģentiem, kas izmanto Amadeus kruīzu rezervēšanas sistēmu Amadeus Cruise. Luksus kruīzu līnija savu pakalpojumu rezervēšanā ietver: kruīzu rezervēšanu, ekskursiju ostās rezervēšanu, kā arī iespēju rezervēt apmešanos galamērķī pirms un pēc kruīza. Amadeus Cruise piedāvā vairāk nekā 40000 terminālus 80 pasaules valstīs.

Pakalpojumi

Baltijas tirgū ienāk «smagsvars» biznesa ceļojumu risinājumos

Lelde Petrāne,30.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šā gada oktobra tūrisma uzņēmums Baltic Travel Group kļuvis par darījumu braucienu vadības kompānijas Egencia oficiālo pārstāvi Baltijas valstīs.

Egencia ir pasaules līdera tiešsaistes risinājumos biznesa ceļojumu jomā Expedia meitas uzņēmums, kas specializējas darījumu ceļojumu organizēšanā un darījumu braucienu finanšu vadībā korporatīvajiem klientiem.

Pārstāvniecības atvēršana Baltijas valstīs ir daļa no Egencia Grupas (Egencia Global Alliance) paplašināšanās stratēģijas. Pašlaik Egencia Grupa ir pārstāvēta caur lokālo tūrisma aģentūru tīklu vairāk nekā 50 pasaules valstis.

Baltic Travel Group specializējas darījumu ceļojumu nodrošināšanā biznesa klientiem Baltijas valstīs. «Pievienojoties Egencia, plānojam tuvāko trīs gadu laikā dubultot klientu skaitu,» sacīja Baltic Travel Group valdes priekšsēdētājs Vladislavs Korjagins.

Mazumtirdzniecība

Lindex saskata potenciālu jaunā sieviešu apakšveļas zīmolā Closely

Lelde Petrāne,15.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lindex nodibinājis partnerattiecības ar jaunu Zviedrijas sieviešu apakšveļas zīmolu Closely. Partnerattiecības ir daļa no Lindex centieniem meklēt jaunas izaugsmes iespējas.

Zīmolu Closely radījuši zviedri - Tūve Langseta (Tove Langseth) un Filips Nilsons (Filip Nilsson). T. Langseta bijusi reklāmas aģentūras Nord DDB vadītāja, bet F. Nilsons vairāk nekā 20 gadus strādājis Zviedrijas lielākajā reklāmas aģentūrā Forsman & Bodenfors par radošo direktoru. Kopā viņi izveidoja jauno sieviešu apakšveļas zīmolu Closely, un jau no paša sākuma Lindex viņiem pievienojās kā partneris un investors.

«Mūsu partnerattiecības ar Closely ir lielisks piemērs tam, kā radīt jaunas biznesa iespējas. Analizējot globālo sieviešu apakšveļas tirgu, mēs saskatījām lielu potenciālu Tūves un Filipa novatoriskajā idejā,» teic Lindex vadītāja Susanne Ēnboge (Susanne Ehnbåge).

Reklāmraksti

Wallester paplašina savu darbību ar jaunu biroju Rīgā

Sadarbības materiāls,03.12.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Wallester paziņo par sava jaunā biroja atklāšanu Latvijas galvaspilsētā Rīgā. Filiāle atrodas prestižajā Rietumu rajonā, Vesetas ielā 7. Šis stratēģiskais solis atspoguļo Wallester apņemšanos augt un paplašināt savu klātbūtni Baltijas valstīs un Centrāleiropā un Ziemeļeiropā.

Jauns solis ceļā uz panākumiem finanšu tehnoloģiju nozarē

Wallester ir viens no vadošajiem Eiropas finanšu tehnoloģiju uzņēmumiem, kas piedāvā virkni inovatīvu produktu — “balto” karšu izsniegšanas risinājumu un gatavu izdevumu platformu uzņēmumu un algu karšu izsniegšanai. Uzņēmums Wallester tika dibināts Igaunijā 2016. gadā. 2023. gadā uzņēmums atvēra otru biroju Valbonnā, Francijā. 2024. gadā uzņēmumam tika piešķirts Eiropas lielākā zinātnes un tehnoloģiju parka Sophia Antipolis platīna partnera statuss, un tas ieguva pārrobežu darbības licenci, lai turpinātu paplašināties Apvienotajā Karalistē.

Jaunā biroja atvēršana Rīgā ir aizraujoša jauna sadaļa Wallester darbībā, kas vēl vairāk atbalsta tā misiju nodrošināt modernākos finanšu produktus un pakalpojumus. Šis solis arī ļauj uzņēmumam palielināt savu klientu loku Latvijā un plašākā reģionā Baltijas valstīs un Centrāleiropā. Wallester uzskata, ka Rīga ir atspēriena punkts turpmākai izaugsmei, nodrošinot elastību un resursus, kas nepieciešami, lai gūtu panākumus uzņēmējdarbībā, vienlaikus radot jaunas inovāciju iespējas.

Citas ziņas

Pasniegtas «World Travel Awards» balvas

Aivars Mackevics [email protected],09.10.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

World Travel Awards ir ikgadējā balva, kura no 1993. gada tiek piešķirta par galvenajiem sasniegumiem visās tūrisma nozarēs. Kandidāti uz uzvaru saņem iespēju izmantot WTA emblēmu kā kvalitātes zīmi tūrisma sfērā. Konkursa laureāti iegūst sertifikātu, kurš norāda uz to sasniegumiem savā jomā. Wall Street Journal šo balvu dēvē par tūrisma industrijas „Oskaru”. Uzvarētāji pasaules nominācijās: • Labākā aviokompānija - British Airways; • Labākā lidosta - Čangi, Singapūra; • Labākais viesnīcu tīkls - Intercontinental; • Labākā viesnīca - Burj Al-Arab, Dubaja; • Labākais izklaides parks - Universal, Florida; • Labākā atrakcija - London Eye, Londona; • Labākais kalnu slēpošanas kūrorts - Sanktmorica, Šveice; • Labākais spa hotelis kūrorts - Royal Mare Village & Thalasso, Grieķija; • Labākais niršanas kūrorts – Maldīvu salas; • Labākais golfa kūrorts - The Montgomerie, Dubaja; • Visperspektīvākais tūrisma projekts - Salam Resort and Spa, Dubaja; • Labākais reģions kruīzam - Jamaika; • Labākā kredītkarte - Visa; • Labākā online rezervēšanas sistēma – Amadeus • Pasaules vadošā CRS/GDS sistēma - Amadeus. Uzvarētāji reģionālajās nominācujās: • Labākais spa hotelis kūrorts Eiropā - Olympian Village, Grieķija; • Labākais biznesa hotelis Eiropā - The Conrad Istanbul hotel; • Labākais Āfrikas kūrorts - Pezula Resort Hotel & Spa, Dienvidāfrika; • Labākais tūrisma virziens Karību salos - Jamaika; • Labākais tūrisma birojs Karību salās - Jamaika; • Labākā Jordānijas viesnīca - Amman Marriott Hotel; • Labākais Jordānijas kūrorts - Jordan Valley Marriott Resort & Spa; • Labākā Indijas aviokompānija - Jet Airways; • Labākais Āzijas tūrisma virziens - Indija; • Labākais Indijas okeāna tūrisma virziens – Maldīvu salas; • Labākā viesnīca Maldīvu salās - Coco Palm Resort and Spa; • Labākais kūrorts Maldīvu salās - Soneva Fushi Resort and Spa; • Labākais kūrorts Maldīvu salās - Hilton Maldives Resort and Spa.

Citas ziņas

SAS Group paraksta ilgtermiņa sadarbības līgumu ar Amadeus

,07.04.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SAS Group aviokompānijas, kā arī Scandinavian Airlines, Wideroe and Blue1 parakstījuši ilgtermiņa sadarbības līgumu ar Amadeus - ceļojumu un tūrisma industrijas tehnoloģisko, rezervēšanas un savienojumu risinājumu jomā.

Līgums ir noslēgts uz desmit gadiem un paredz jaunas Amadeus Altea Klientu menedžmenta (ACM) sistēmas izmantošanu un ieviešanu šo aviolīniju pasažieru apkalpošanā.

«Jaunas paaudzes tehnoloģiju ieviešana veicinās SAS Group izmaksu optimizāciju, kā arī palielinās lidsabiedrības iespējas aktīvi reaģēt uz straujām izmaiņām un būt konkurētspējīgiem tirgū,» uzsver SAS Group vadītājs Latvijā un NVS valstīs Mareks Pedersens (Marek Pedersen).

Jauno tehnoloģiju ieviešana visās SAS Group aviokompānijās sāksies pakāpeniski ar 2010.gadu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atbildot uz jautājumu – kādām īpašībām jāpiemīt cilvēkam, lai uzsāktu savu biznesu*, teju puse jeb 48% aptaujāto norādījuši labas komunikācijas prasmes, informē Swedbank.

Savukārt otrā biežāk minētā atbilde (kā būtisku norādījuši 45% aptaujāto) ir drosme riskēt. 43% aptaujāto svarīga īpašība sava biznesa uzsākšanai šķiet pārliecība par sevi, lai ar savu ideju vai produktu spētu aizraut citus. Turpretī katram trešajam (33%) aptaujātajam nozīmīgākā īpašība, lai sāktu savu uzņēmējdarbību, šķiet stratēģiskā domāšana. Interesanti, ka, salīdzinot ar līdzīgas aptaujas datiem 2012.gadā, labas komunikācijas prasmes šogad norādītas kā svarīgākā personības iezīme, taču pirms trīs gadiem tā ierindojās vien ceturtajā vietā, kā nozīmīgākas īpašības norādot intuīciju, pārliecību par sevi un drosmi riskēt.

Finanses

Aptauja: Lielākā daļa jauno uzņēmēju biznesu sāk par savu naudu

Žanete Hāka,20.11.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairākums jauno uzņēmēju Latvijā, Lietuvā un Igaunijā sava biznesa uzsākšanai izmantojušu pašu uzkrāto kapitālu – bez banku un valsts palīdzības un nepiesaistot ES fondus, secināts SEB bankas veiktajā aptaujā visās trīs Baltijas valstīs.

Aptaujas dati liecina, ka 70% jauno uzņēmēju Latvijā sava biznesa uzsākšanai izmantojuši pašu uzkrāto kapitālu. Ja ar pašu līdzekļiem nepietiek, jaunie uzņēmēji, aicina palīgā ģimeni vai draugus. Tikai daži, uzsākot jaunu biznesu, mēģina iegūt banku vai valsts finansējumu, vai arī piesaistīt ES fondu līdzekļus. Līdzīga situācija ir arī citās Baltijas valstīs – 76% Lietuvas un 75% Igaunijas jauno uzņēmēju atzīmējuši, ka uzsākuši savu biznesu, izmantojot savus uzkrājumus.

SEB bankas valdes loceklis Arnis Škapars: «Starta kapitāls, kas ir nepieciešams biznesa uzsākšanai, parasti ir neliels, tāpēc uzņēmējdarbības uzsākšana lielākoties tiek finansēta no paša uzņēmēja līdzekļiem vai piesaistot radinieku un draugu palīdzību. Apzinoties risku, jaunie uzņēmēji dažreiz nav gatavi uzņemties saistības. Tieši tāpēc sākumposmā tik svarīgs ir valsts vai pašvaldību atbalsts. Pēc tam, kad bizness ir ieguvis stabilu pamatu un vēlas paplašināties un nonākt nākamajā līmenī, bankas jau var piedāvāt ilgtermiņa finansējumu ar izdevīgiem nosacījumiem. Jo pārdomātāks ir biznesa plāns un skaidrāks ir uzņēmēja redzējums sava biznesa attīstībai, jo labāki būs kreditēšanas nosacījumi.»

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzsākot būvdarbus, topošo privātmāju īpašniekiem jāsaskaras ar virkni izaicinājumu.

Kā liecina pēc DNB bankas pasūtījuma veiktās aptaujas rezultāti, lielākie izaicinājumi savas privātmājas kārotājiem pirms reālās būvniecības uzsākšanas ir starta kapitāls, būvniecības saskaņošana un būvdarbu izpildītāju atrašana. Savukārt pēc būvniecības uzsākšanas – iekļaušanās izmaksu tāmē un būvdarbu veicēju darba uzraudzīšana.

Aptaujājot tos Latvijas iedzīvotājus, kuri nesen noslēguši privātmājas būvniecību vai patlaban vēl to veic, noskaidrojās, ka katram trešajam respondentam lielākais izaicinājums pirms reālo darbu uzsākšanas privātmājas būvniecībā bijis starta kapitāla uzkrāšana. Savukārt būvniecības saskaņošana un visu nepieciešamo atļauju saņemšana vislielākās raizes sagādājušas gandrīz katram ceturtajam (24%) respondentam. Bet gandrīz katram piektajam (18,8%) vislielākās grūtības bijušas atrast piemērotu būvdarbu izpildītāju.

Finanses

Iesaistīties uzņēmējdarbībā motivē ar papildu naudas grantiem

Dienas Bizness,24.05.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Veicot grozījumus ES fondu programmā «Pasākumi motivācijas celšanai inovācijām un uzņēmējdarbības uzsākšanai», paplašinātas programmas ietvaros atbalstāmās darbības un attiecināmās izmaksas, atļaujot tās ietvaros rīkoto biznesa plānu un ideju konkursu uzvarētājiem piešķirt grantus un ekspertu konsultācijas uzņēmējdarbības uzsākšanai un uzņēmējdarbības tālākai attīstībai.

Ministru kabineta sēdē otrdien, 24.maijā, tika atbalstīta Ekonomikas ministrijas iniciatīva ieviest vēl vienu jaunu papildus atbalsta formu jaunajiem komersantiem – granta (naudas balvas) un eksperta konsultāciju piešķiršanu Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) organizēto konkursu laureātiem uzņēmējdarbības uzsākšanai un uzņēmējdarbības tālākai attīstībai.

ES fondu programmas «Pasākumi motivācijas celšanai inovācijām un uzņēmējdarbības uzsākšanai» ietvaros LIAA rīko dažādus konkursus un pasākumus, piemēram, «Ideju kauss», «Inovatīvas uzņēmējdarbības uzsākšana», «Kļūsti par uzņēmēju 5 dienās», kuri ir plaši atzīti un kuros piedalās ievērojams dalībnieku skaits. Diemžēl tikai neliels skaits programmas ietvaros rīkoto konkursu un pasākumu uzvarētāju izveido jaunu un inovatīvu uzņēmumu, un attīsta jaunus inovatīvus produktus, kas ir izpelnījušies atzinību konkursu un pasākumu ietvaros.

Citas ziņas

Piektdaļa Latvijas iedzīvotāju sapņo par savu biznesu

Gunta Kursiša,21.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn Latvijā tika reģistrēti vairāk nekā 18 tūkstoši jaunu uzņēmumu, savukārt šā gada laikā savu biznesu apņēmušies uzsākt 6% iedzīvotāju, bet piektā daļa jeb 20% iedzīvotāju apsver iespēju par uzņēmējdarbības uzsākšanu tuvākajā nākotnē, liecina Swedbank veiktais pētījums.

Viedierīces

Pirmajā dienā Apple varētu izdoties pārdot miljonu jauno iPad

Jānis Rancāns,13.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan jaunais Apple planšetdators vēl nav nonācis tirdzniecībā, analītiķi cenšas paredzēt, cik veiksmīgs tas būs. Atsevišķi nozares eksperti norāda, ka tirdzniecības uzsākšanas dienā, Apple varētu izdoties pārdot pat miljonu jauno iPad. Par to liecina arī milzīgā interese par ierīces iepriekšpasūtīšanu.

Piektdien paredzētajā tirdzniecības uzsākšanas dienā Apple izdosies pārdot vismaz vienu miljonu iPad planšetdatoru, uzskata ASV investīciju bankas Piper Jaffray analītiķis Džīns Munsters. Kad Apple debitēja planšetdatoru jomā – tās ierīci tirdzniecības pirmajā dienā tika iegādāti 300 tūkstošus šo ierīču, savukārt pirmajā dienā pārdoto iPad 2 skaitu kompānija nekad nav nodevusi atklātībai, vēsta Mashable.

Kopš pirmā iPad tirdzniecības uzsākšanas Apple izdevies pārdot kopumā 55 miljonus šo ierīču. Dž. Munsters salīdzināja jaunā iPad tirdzniecības uzsākšanu ar iPhone 4 nonākšanu pārdošanā pērn. Saskaņā ar Apple datiem – minēto viedtālruni pirmajās trīs dienās iegādājās 1,7 miljonus reižu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

DNB bankā sācis darboties Būvniecības finansēšanas centrs, informē bankas pārstāvji.

Tas radīts kā atbalsts potenciālo privātmāju īpašniekiem, kuri nereti būvniecības uzsākšanas sākumposmā saskaras ar dažādām neparedzētām un nezināmām situācijām. DNB Būvniecības finansēšanas centra konsultanti palīdzēs orientēties būvniecības procesā - aptvert gaidāmos finansiālos izaicinājumus un iespējami labāk sagatavoties mājokļa celtniecībai.

DNB Būvniecības finansēšanas centrs piedāvā kopā ar klientu iziet cauri visiem ar mājas būvniecības finansēšanu saistītajiem procesiem – no klienta kredītspējas noteikšanas līdz konsultācijām par mājas uzturēšanas izdevumiem. Centru vada Gatis Macāns, kurš DNB bankā jau astoņus gadus veic privātpersonu apkalpošanu un kreditēšanu.

Finanses

Iedzīvotāji uzskata, ka lielākā daļa šķēršļu biznesa uzsākšanai ir mazinājušies

Žanete Hāka,02.06.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad salīdzinājumā ar 2012.gadu uzlabojies iedzīvotāju vērtējums par dažādu faktoru ietekmi, kas kavē uzsākt savu biznesu, liecina Swedbank Business Network veiktā aptauja.

Visbūtiskāk samazinājies iedzīvotāju skaits, pēc kuru domām ekonomiskā situācija nav piemērota uzņēmējdarbības uzsākšanai – šogad tā uzskata 27% respondentu, kamēr 2012.gadā tā domāja 43%.

Tāpat pēdējo divu gadu laikā par 10 procentpunktiem samazinājies to iedzīvotāju skaits, kas norāda uz zināšanu trūkumu kā kavēkli sava biznesa uzsākšanai.

Lai arī kopumā iedzīvotāju vērtējums par šķēršļiem biznesa uzsākšanai ir uzlabojies, tomēr šogad ir kļuvis kritiskāks viedoklis par savām spējām vadīt uzņēmumu. 25% aptaujāto domā, ka neatbilst uzņēmēja tipam, un tas kavē uzsākt savu biznesu. Salīdzinot ar 2012.gadu, šādi domājošo īpatsvars pieaudzis par 11 procentpunktiem. Taču pasaules ekspertu atziņas liecina, ka uzņēmēja tipi ir dažādi – daļa ir veiksmīgi uzņēmēji, daļa - vadītāji, citi var būt veiksmīgu ideju autori, kuriem biznesa vadība jāuztic partneriem, paturot savā pārziņā inovāciju izstrādi.

Citas ziņas

Pētījums: Uzņēmējdarbībā iesaistīties motivē neatkarības sajūta, nevis lielāki ienākumi

Dienas Bizness,12.09.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Augstāk attīstītajās valstīs, tostarp Latvijā, vairāk uzņēmēju uzsāk savu biznesu, lai kļūtu neatkarīgāki. To par galveno uzņēmējdarbības motivāciju atzinuši 36% respondentu, pretēji 25% to pētījuma dalībnieku, kas par galveno motivatoru nosaukuši iespēju vairāk nopelnīt, secināts Ernst & Young veiktajā pētījumā.

Valstīs ar zemākiem ienākumiem, piemēram, Krievijā, Rumānijā vai Brazīlijā, šie rādītāji ir gandrīz tieši pretēji.

Pētījums atklāj, ka Ziemeļeiropas uzņēmēji nebaidās no iespējas piedzīvot neveiksmes sava biznesa sākšanā, kas nav raksturīgi Dienvideiropiešiem. Rietumeiropas uzņēmēji, savukārt, visvairāk no visiem pētījuma dalībniekiem min neatkarību kā galveno sava biznesa uzsākšanas motivatoru, kas, piemēram, nav raksturīgi Tuvējo Austrumu uzņēmējiem, kuri augstākus ienākumus uzskata par galveno motivāciju. Ziemeļeiropas uzņēmēji arī visvairāk strādā partnerattiecībās ar citiem, kas ir daudz mazāk izteikts, piemēram, Dienvidamerikas uzņēmējiem.

Citas ziņas

Iedzīvotāji kā galveno šķērsli uzņēmējdarbības uzsākšanai min kapitāla trūkumu

Dienas Bizness,09.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Galvenās barjeras uzņēmējdarbības uzsākšanai – kapitāla un ideju trūkums, kā arī ekonomiskā situācija, liecina Swedbank iedzīvotāju aptaujas dati.

No 2012. gada teju nemainīgs saglabājas to iedzīvotāju īpatsvars (68% šajā gadā un 67% 2012. gadā), kas par galveno šķērsli savas uzņēmējdarbības uzsākšanai uzskata kapitāla trūkumu. Savukārt to iedzīvotāju skaits, kuri kā galveno barjeru uzskata nepiemērotu ekonomisko situāciju, no 2012. gada sarucis par 5%, sasniedzot 38%. Teju ceturtajai daļai iedzīvotāju uzsākt savu uzņēmējdarbību traucē drosmes (24%) vai zināšanu (25%) trūkums. 15% aptaujāto iedzīvotāju redz, ka nopietnākais šķērslis ir motivācijas trūkums, un gandrīz tikpat daudz aptaujāto (14%) uzskata, ka viņi nav uzņēmēja tipa cilvēki.

Iedzīvotāju plāni par iespēju uzsākt uzņēmējdarbību vēl šajā gadā no 2012. gada saglabājušies nemainīgi un mēreni optimistiski. Kopumā 32% aptaujāto plāno uzsākt savu uzņēmējdarbību, un no tiem 5% apsver iespēju šo plānu īstenot vēl šogad. 36% aptaujāto (nemainīgs skaits no 2012. gada) nav plānu par savas uzņēmējdarbības uzsākšanu, jo viņi neuzlūko sevi kā uzņēmēja tipu. Tāpat nemainīgi 18% iedzīvotāju uzskata, ka šobrīd biznesa uzsākšanai nav labvēlīga ekonomiskā situācija. Savukārt 16% aptaujāto sava biznesa idejas īstenošanu kavē personiski iemesli. Būtiski uzsvērt, ka 5% iedzīvotāju norādījuši, ka viņiem jau ir savs uzņēmums vai arī viņi darbojas kā pašnodarbinātie.

Finanses

Papildināta - Latvija Doing Business reitingā ierindota 24. vietā; EM atzīst nepilnības uzņēmējdarbībā

Žanete Hāka,29.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules Bankas veiktajā pētījumā Doing Business 2014 Latvija pakāpusies par vienu vietu līdz 24.vietai, liecina bankas paziņojums. Lai pārliecinošāk uzlabotu pozīcijas nākamajos pētījumos, nepieciešamas reformas jomās, kur Latvija būtiski atpaliek no citām valstīm, piemēram, uzņēmējdarbības uzsākšanā, nodokļu nomaksā, investoru tiesību aizsardzībā, līgumsaistību izpildē un citās, norāda Ekonomikas ministrija (EM).

Pārējās Baltijas valstis atrodas augstāk nekā Latvija – Igaunija ierindojusies 22. vietā, bet Lietuva – 17. vietā. Lietuva augsto pozīciju ir ieguvusi, pateicoties reformām uzņēmējdarbības uzsākšanā, atceļot minimālā pamatkapitāla prasību, un kredītu pieejamības indeksā, pateicoties ārpus tiesas izpildes institūta ieviešanai un kustamā īpašuma tvērumu paplašināšanai kā nodrošinājumam galvojuma līgumos.

Savukārt Igaunija ir veikusi reformas līgumsaistību izpildē, samazinot tiesu nodevas un tādējādi samazinot kopējo izmaksu rādītāju pozīciju par 0,4% no prasības apjoma salīdzinot ar gadu iepriekš.

Karjera

Komunikācija, kas sekmē saprašanos un sadarbību

Dienas Bizness,24.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārlieks stratēģiskums bojā darba devēju un ņēmēju attiecības un neveicina noturīgu biznesu. Latvijas nelielais tirgus nosaka, ka perspektīvs šeit var būt tikai ilgtermiņa attiecībās balstīts bizness, uzskata pārdošanas vadības konsultāciju un apmācības kompānijas Occam Consulting īpašnieks Ph.D. Edmunds Apsalons.