Quantcast

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Spānijas salā Ibicā noskatītais plumales kafejnīcas koncepts Liepājas zīmolam Red Sun Buffet izrādījies veiksmīgs un bizness jūras krastā turpinās arī ziemas periodā.

Zīmols Red Sun Buffet savu darbību uzsāka 2010. gada vasarā, atverot pludmales kafejnīcu Liepājā. Gadu gaitā, ņemot vērā to, ka aizvadītās vasaras bija biznesam veiksmīgas, nolemts, ka, spītējot sezonalitātei, jāstrādā arī ziemas periodā. 2017. gada septembrī blakus esošajai vasaras laikapstākļiem piemērotajai teltij tika novietota moduļu tipa kafejnīca, kas ir pārvietojama un strādā visu sezonu.

Jaunajā kafejnīcā ieguldīta uzņēmuma vairāku gadu peļņa, un kopējās projekta investīcijas veidoja aptuveni 70 tūkstošus eiro, no tiem 4000 eiro tika iegūti Liepājas pašvaldības mazo un vidējo uzņēmēju projektu konkursā.

Kafejnīcas īpašnieks Mikus Alberts novērojis, ka pēdējo gadu gaitā ir bijušas tikai trīs siltas vasaras – 2010.,2015. un šajā gadā. Siltie laikapstākļi veicina konkurenci, kas neļauj atslābt.

Liepājas pludmalē vasaras sezonā atrodas kopumā piecas kafejnīcas. Tomēr M.Alberts norāda, ka uzņēmēju starpā sadalīti klienti un katrai pludmales kafejnīcai ir sava auditorija un arī cenu līmenis. «Vasarā pie mums vairāk nekā puse klientu ir ārvalstu tūristi, kā arī daudzi rīdzinieki. Cenas ir ļoti samērīgas, bet mēs cenšamies saglabāt kvalitāti – tā, piemēram, pie mums var iegādāties Latvijā grauzdētu kafiju un vietējo alus brūžu produkciju,» skaidro M.Alberts.

Kafejnīca par atrašanos pludmales zonā pašvaldībai maksā gada maksu, kas tiek aprēķināta no platības.

Uzņēmējs novērojis, ka Liepājas pludmale katru gadu attīstās un tai no biznesa viedokļa ir liels potenciāls, taču vēl būtu jāveic vairāki uzlabojumi, piemēram, jāierīko dušas un pastāvīgas labierīcības. «Šovasar bijām pludmalēs - Kaļiņingradā, Gdaņskā, Pērnavā - un skatījāmies, kas citur ir tāds, kā mums nav. Idejas sūtījām arī Liepājas tūrisma birojam. Daudziem viesiem patīk tas, ka mūsu pludmale nav piebāzta ar dažādam atrakcijām,» stāsta uzņēmējs. M.Alberts gan norāda, ka pludmalē būtu nepieciešams vairāk aktivitāšu bērniem.

Uzņēmējs pagaidām neplāno vēl kādu kafejnīcu. «Ziemas sezonā liela pelnīšana nesanāk, un šis ir nedēļas nogaļu bizness, kad atpūsties brauc rīdzinieki un tūristi. Vasarā nopelnīto atstājam izdzīvošanai ziemai un ieguldījumiem,» atzīst M.Alberts. Viņaprāt, Liepājas magnēts ir daudzie pasākumi, jo tie veicina cilvēku plūsmu.

Viņš norāda, ka bieži ceļo un meklē idejas, kuras īstenot Liepājā. Arī esošais pludmales kafejnīcas koncepts aizgūts no Spānijas salas Ibicas, kur klubu un pludmales bāru dzīve ir ļoti aktīva un augstā līmenī.

«Es neredzu iespēju, kā mēs varētu atvērt kafejnīcu citā pilsētā, ja paši nebūtu klāt. Vēl arvien smejamies par pērnā gada 1.aprīļa joku, ka mūsu kafejnīca ir atvērta Ņujorkā. To publicēja daudzi mediji. Vēl ik pa laikam kāds apjautājas, kā mums tur veicas. Taču, kā zināms, katrā jokā ir daļa patiesības. Varbūt kādreiz. Franšīzi mēs labprāt piedāvātu. Tuvākā un tālākā nākotnē zīmolu Red Sun Buffet redzam vairāk attīstoties pludmalē,» spriež Red Sun Buffet īpašnieks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sešas pludmales kafejnīcas ik vasaru sagaida atpūtniekus Liepājā, un to attīstība ir gluži kā kopīgs pilsētas veiksmes indikators

No sešām pludmales kafejnīcām četras ir sezonālas, bet divas spēj darboties visu gadu. Pludmales kafejnīca Red Sun Buffet Liepājā šajā jomā bija celmlauzis, tagad pievienojusies arī 7. Līnija.

Kopumā pludmales kafejnīcās vasarās nodarbināti vairāk nekā 50 cilvēki, bet šovasar līdz ar izaugsmi to skaits varētu pieaugt. Sezonālo kafejnīcu ienākumi ir ļoti atkarīgi no laika apstākļiem, Dienas Biznesam pēc pašvaldības pētījumiem apstiprināja Liepājas domē.

Saglabā komandu

SIA V. Rozgas komercfirma izklaides biznesā darbojas jau 28 gadus, un pludmales kafejnīca 7.Līnija ir uzņēmuma visjaunākā struktūra. Kopumā komercfirmai ir trīs struktūrvienības - naktsklubs Klubs Big7, Star Cafe un 7.Līnija.

Komentāri

Pievienot komentāru