Pakalpojumi

FOTO: Rožmalas: Vēlamies panākt, lai tūristi izbrauc ārpus Rīgas

Žanete Hāka, 05.12.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atpūtas komplekss Rožmalas aizvadījis sezonu, un kompleksa īpašnieki ir apņēmības pilni nākotnē paplašināt piedāvāto pakalpojumu klāstu, tādējādi piesaistot vēl vairāk apmeklētāju, stāsta atpūtas kompleksa mārketinga direktore Ilze Djačuka.

Rožmalas atrodas Ceraukstē, aptuveni 5 km no Bauskas centra, un pēdējo gadu laikā strādā, lai aizvien vairāk tūristu uzzinātu par atpūtas kompleksu, kura teritorijā atrodas ne tikai viesnīca, bet arī senas dzirnavas.

“Mēs ļoti vēlamies, lai Rīga iznāk uz laukiem, jo arī ārpus Rīgas ir daudz objektu, ko apmeklēt. Pēdējo gadu laikā šāda tendence ir vērojama - tiesa gan, varbūt tas notiek salīdzinoši lēnām, taču izteikti. Reģionos ir pieejami daudz un dažādi produkti, daudzi tūrisma objektu veidotāji ir ļoti inovatīvi, un var tikai apbrīnot cilvēku izdomu, tādēļ cerams, ka arī tūristi aizvien vairāk tos novērtēs un augs reģionu popularitāte” viņa piebilst.

Šī vasara kompleksā bijusi aktīva - ņemot vērā, ka kompleksa teritorijā ietilpstošās Ribbes dzirnavas svinēja 150 gadu jubileju, arī vasaras sezonā notikuši tam veltīti pasākumi.

Tāpat viesnīca šajā gadā aktīvi strādāja, lai palielinātu savu atpazīstamību. Tam palīdz arī pirms pāris gadiem restorānam piesaistītais šefpavārs Ingmārs Ladigs, ar kura palīdzību viesnīcas restorānā izveidota jauna ēdienkarte, iekļaujot šefpavāra izpratni par Latvijas ēdienu.

Ēdienkarte restorānā tiek mainīta divas reizes gadā - veidojot pavasara/vasaras un rudens/ziemas piedāvājumu. “Ēdieni mums ir starptautiski-nacionāli, ēdienkarte nav liela, taču ēdienus gatavojam individuāli, tie ir kā mākslas darbi, tāpēc gaidīšanas laiks varētu būt arī ilgāks. Mēs ļoti pārdomājam, kā noformēt ēdienu, pirms iekļaušanas ēdienkartē organizējam daudz degustācijas un tas ir sistemātisks darbs,” stāsta I. Djačuka. Klusās sezonas laikā gan ēdienkarte sašaurināta, bet līdz ar to gaidīšanas laiks saīsinās, ziemā vairāk tiek piedāvāti latviskie ēdieni.

Noslēdzoties sezonai, Rožmalu darbība kļuvusi rāmāka, taču īpašnieki negrasās sēdēt rokas klēpī salikuši - ideju tālākai attīstībai ir daudz, galvenais, lai pietiek laika tās visas ieviest dzīvē.

“Protams, beidzoties sezonai, ir pilnīgi jāpārorientējas uz nesezonu, un nav nekāds noslēpums, ka tūrima objektiem sezonā ir aktīvi jāstrādā un jāparāda sava rozīnīte, ar ko piesaistīt tūristus. Kā liecina Tūrisma un attīstības Valsts aģentūras dati, Rīgā arī ziemas periodā pieaug tūristu skaits, bet reģionā situācija ir citāda - reģionam jāspēj izdzīvot ar saviem resursiem.

Šajā gadā blakus viesnīcai atvērta arī atsevišķa brīvdienu māja Zeļļi. “Šis projekts mums ir labi sācies, - tā savā ziņā ir atsevišķa mājiņa, taču, no otras puses, ietilpst viesnīcas kompleksā, un viesi it kā dzīvo nedaudz atstatus, ar savu virtuvi un telpām, taču tajā pašā laikā, atrodas viesnīcas teritorijā, raksturo I. Djačuka.

Arī ziemā Rožmalas nedosies ziemas miegā, un vairāk liek akcentu uz dzirnavām, kurās piedāvā telpas kooperatīvajiem pasākumiem. Tāpat klientiem tiek piedāvāta sauna, āra kubls, ko izmantot mazākos pasākumos, bet skolēniem- ekskursijas dzirnavās, kurās viņi iepazīstas ar graudu ceļu un maizes tapšanas procesu, kā arī piedzīvojumu pasākumu “Apslēptā manta”.

Šajā gadā sezonā Rožmalās strādāja 20 darbinieki, un, runājot par darbaspēka pieejamību, I. Djačuka atzīst, ka veicas visādi: Tendence nav viennozīmīga un veicas visādi, taču liela darbinieku mainība nenotiek.

Kopumā viesnīcas ēkā izvietoti 13 numuriņi, kas ir divstāvīgi ar guļamistabu otrajā stāvā un atpūtas istabu pirmajā stāvā. Viesnīcas interjerā ir izmantots koks un lins. Viesnīca ir draudzīga arī saimniekiem ar mājdzīvniekiem - pirmajā stāvā atrodas divi numuriņi, kuros uzņem saimniekus kopā ar viņu mājdzīvniekiem. Kompleksa ārpusē atrodas arī sporta un bērnu laukumi, vasarā aplūkojami dzīvnieki un pieejamas citas izklaides.

Runājot par klientiem, I. Djačuka stāsta, ka sezonas laikā daudzi viesi piesakās caur vietni booking.com, tāpat ir daudzi braucēji, kas garām braucot iegriežas viesnīcā, tūristi ar autobusiem, kas dodas uz tuvējiem apskates objektiem. Viesnīcas noslodze šajā gadā, salīdzinot ar iepriekšējo sezonu, bijusi labāka.

Rožmalas kopā ar citiem tuvākajā apkārtnē esošajiem uzņēmumiem izveidojuši maršrutu Lielceļa kaimiņi, apmeklējot četrus pa ceļam esošus objektus, tādējādi popularizējot šo reģionu. I. Djačuka uzskata, ka tuvākajiem tūrisma objektiem ir jādraudzējas, jo tā var piesaistīt pēc iespējas vairāk tūristu, kuri brauc uz vienu objektu un apmeklē arī citus tuvumā esošos objektus. Rožmalu atrašanās vieta rada savas priekšrocības - šis ir gandrīz viduspunkts starp Lietuvu un Igauniju, tādēļ kompleksā nereti tiek rīkoti arī starptautiskie pasākumi. Arī apkārtējā infrastruktūra ir salīdzinoši laba - gar kompleksu ved šoseja.

Nākotnē viesnīca vēlētos vairāk aktivizēt sadarbību ar tūristu grupām, kā arī ir vēl daudzi citi plāni, kā uzlabot kompleksa popularitāti, uzsver I. Djačuka. Nākotnē Rožmalas plāno objektus arī ārpusē - takas un lapenes ārpus viesnīcas teritorijas. “Ideju un darbu ir daudz, vēlamies tās visas realizēt, lai Rožmalas būtu daudz pieejamākas un redzamākas, un lai cilvēki par mums zinātu. Mēs ļoti vēlamies, lai tūristi no Rīgas izbrauc uz laukiem, jo arī reģionos ir daudz interesantu objektu un to kļūst aizvien vairāk,” viņa piebilst.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Viesnīca: Darbinieku atlase faktiski jāsāk no jauna

Žanete Hāka, 01.06.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ārkārtas situācijas laikā viesnīca "Rožmalas" bija slēgta un šobrīd darbību atsāk daļēji - atveram viesnīcu un restorānu darbam sestdienās un svētdienās, stāsta viesnīcas pārstāvji.

"Ja ir pieprasījums, kas nosedz darbinieku darba algas izmaksu, pieļaujam izmitināšanas un ēdināšanas pakalpojumus arī citās dienās, pēc pieprasījuma," norādīja viesnīcā.

Šobrīd, pēc viņas teiktā, vērojams pieprasījums no Latvijas iedzīvotājiem, kas brīvdienās ar auto apceļo Latviju. Kāzas tiek atceltas vai pārliktas tuvāk septembrim un uz rudens pusi. Manāma tendence, ka kāzas no 50-60 personām tiek samazinātas līdz 25 personām. Pārsvarā ir privātpersonu pieprasījumi - restorāna pakalpojumi, jubileju svinības ar nelielu viesu skaitu.

Viņa gan piebilst, ka ir daži interesanti pieprasījumi no uzņēmumiem, kas krīzē nav cietuši, viņa novērojusi. Viens no tiem ir uzņēmums, kas saviem darbiniekiem (līdz 20 personām), organizējot riteņbraukšanas ceļojumu, lai apceļotu vietējo novadu, rezervē numuriņus un vakariņas. Cits uzņēmums vairākas dienas mazā sastāvā (līdz 15 personām) organizē darbu citā vidē viesnīcā, katram darbiniekam izvēloties savu numuriņu un ēdināšanas pakalpojumus.

Komentāri

Pievienot komentāru