Grib atņemt kravas Somijai un Holandei 

Kaut arī valsts vēl aizvien neuztver komersantus kā partnerus, nozarei mērķi lieli

Egons Mudulis, 2017. gada 14. decembris plkst. 8:23

Normunds Krūmiņš

Foto: LETA

To sarunā sarunā ar Dienas Biznesu, atskatoties uz Latvijas Loģistikas asociācijas (LLA) 20 gadu vēsturi, norāda LLA valdes priekšsēdētājs Normunds Krūmiņš. LLA biedru vidū šobrīd ir 26 uzņēmumi un juridiskās personas un 13 individuālie biedri.

Fragments no intervijas, kas publicēta 14. decembra laikrakstā Dienas Bizness:

Kā Latvijā strādājošās loģistikas kompānijas redz sevi tuvākā un tālākā nākotnē?

Lielā globālā vīzija – kaut mazliet Somijas un Holandes aizvietotājs.

Kuras plūsmas tad gribat viņiem noņemt?

Austrumu plūsmas. Proti, lielie Eiropas zīmoli, kas šobrīd brauc uz NVS, Centrālāziju, lielākoties izmanto Somijas vai Holandes piedāvātos loģistikas risinājumus – konsolidācijas noliktavas, marķēšanas pasākumus, fiskālās noliktavas utt. Ja paprasīsiet angļu uzņēmumiem, kā viņi šobrīd brauc uz Āziju, viņi norādīs uz Roterdamu un Holandi. Tas it kā liekas jocīgi – samērā ātri pārbrauc pāri jūrai, bet tad «peries» cauri visai Eiropai. Taču tā tas ceļš iegājies. Redzam, ka varam paņemt daļu no šīs plūsmas.

Vai šajā sadaļā valsts līdzdalība ir būtiska?

Vairāk normatīvu ziņā, kā arī attiecībā uz publisko infrastruktūru, kā pieminētajos Lietuvas intermodālajos termināļos. Publiskās infrastruktūras veidošana var izpausties dažādi ‒ gan kā fizisku centru būvniecība, gan kā informācijas sistēmu veidošana.

Kā ar pretējo virzienu – Austrumi‒Eiropa?

Ja strādā viens virziens, otru pieslēgt ir stipri vienkāršāk, jo abos virzienos var noslogot transportēšanas vienības. Viņi nešķiro Rīga vai Klaipēda, jo attālumu atšķirība ir smieklīgi maza, raugoties no Centrālāzijas.

Latvijas loģistiķiem ir vēl kādas ieceres?

Otrs ir nostiprināties kā Baltijas centram.

Kāds tam ir pamats, jo Lietuvā būvē daudz vairāk loģistikas centru?

Protams, bet te ir jautājums par tirgus sasniedzamību, jo aizvest preces no Lietuvas uz Tallinu būs stipri ilgāk nekā no Rīgas. No Latvijas vari nakts ietvaros nosegt trīs galvaspilsētas.

Ja izdari pasūtījumu šodien, līdz vakaram tas tiek komplektēts un nākamajā rītā jau ir visiem Baltijas pircējiem pie durvīm. Principā tiek panākta dienas piegāde, bet no Viļņas un Tallinas to izdarīt būs grūtāk. Tāpēc arī Rimi un Maxima centrālās distrubūcijas noliktavas ir šeit.

Vai līdz Rail Baltica (RB) izveidei te varētu notikt kas būtisks loģistikas jomā?

Varētu atnākt Laimes lācis, ar to domājot kādu lielo spēlētāju, plūsmu īpašnieku piemēram, China Merchants Group, Duisport vai DP World.

Visu interviju Grib atņemt kravas Somijai un Holandei lasiet 14. decembra laikrakstā Dienas Bizness.

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Nepalaid garām

Restorānu nedēļas projekts lielu peļņu nenes, toties izvelk cilvēkus no mājām iepazīt...

Šodien Dienas Bizness rīkotajā preses konferencē par jaunāko izdevumu Miljonārs tika atklāti Latvijas...

No stacionāro fotoradaru sodiem valsts budžetā patlaban tiek iegūts mazāks finansējums nekā...

Vecie dēļi iegūst otro dzīvi SIA AW Latvia ražotajās mēbelēs un sienu...

Reizi mēnesī pie veikala «Preces no Vācijas» vērojama mūsdienām netipiska aina -...

«Mēs pārejam uz iknedēļas drukātā izdevuma formātu. Izmaiņas Dienas Biznesā ir vajadzīgas....

No šīs sadaļas
2017. gada 13. decembris plkst. 14:43

Omniva Latvija 13. decembrī uzsāka plānotos pakomātu tīkla paplašināšanas darbus, kas ietver...

2017. gada 13. decembris plkst. 10:26

Japānas slavenajā ātrvilcienā «Shinkansen» šonedēļ pirmoreiz tika konstatēts nopietns defekts...

2017. gada 13. decembris plkst. 8:12

Līdz gada beigām vēl neizdosies nacionālajai lidsabiedrībai airBaltic piesaistīt stratēģisko...

2017. gada 13. decembris plkst. 7:41

Jāmaksā par kravas transporta līdzekļiem (TL) virs 3,5 t; kopē Latvijas sistēmu...

2017. gada 12. decembris plkst. 15:30

Igaunijas sabiedriskā transporta risinājumu izstrādātājs «Ridango» parakstījis vienošanos...

2017. gada 12. decembris plkst. 12:38

Valdības sēdē, 12.decembrī lēma piešķir līdzekļus no neparedzētiem gadījumiem pārvadātāju...

2017. gada 12. decembris plkst. 11:53

Zemo izmaksu lidsabiedrība Wizz Air paziņojusi par jaunu maršrutu, kuru uzsāks martā no savas Rīgas...

2017. gada 12. decembris plkst. 10:42

Ar Bronkas infrastruktūru nocels kravas Baltijas valstu ostām...

2017. gada 11. decembris plkst. 14:17

Konkursā par starptautiskās lidostas «Rīga» jaunā daudzfunkcionālā pasažieru apkalpošanas...

2017. gada 08. decembris plkst. 17:33

Komercreģistrā reģistrēts AS Latvijas kuģniecība (LK) pamatkapitāla palielinājums 120 miljonu...