Jaunākais izdevums

Lidostu operatora BAA, kam pieder arī Londonas Hītrovas lidosta, vadītājs Kolins Metjū (Colin Matthews) CNN stāstījis, ka viņš atteiksies no savas prēmijas par 2010.gadu spēcīgā sniega izraisītā ceļošanas haosa dēļ.

«Es esmu 100% apmērā koncentrējies uz pasažieriem, mēs vēl neesam visus nogādājuši mājās,» viņš teicis. Taču atteicies atklāt, no cik lielas prēmijas ir atteicies.

«Es negribu runāt par savu atalgojumu. Es atteikšos no savas prēmijas par 2010. kalendāro gadu,» sacījis BAA boss, kad viņam vaicāts par baumām, ka viņš saņems slepenu prēmiju, kas balstīta uz peļņu. «Nav nekādas slepenas prēmijas,» viņš akcentējis.

Hītrova ir noslogotākā lidosta Eiropā un viena no tām, ko vissāpīgāk skāruši sliktie laika apstākļi.

Pēc jaunākās informācijas tā pilnībā varētu tikt atvērta lidojumiem ceturtdien.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apvienotās Karalistes aviokompānija “British Airways” paziņojusi, ka no nākamās rudens / ziemas sezonas palielinās lidojumu skaitu starp Rīgu un Hītrovas lidostu Londonā un turpmāk šajā maršrutā lidos katru dienu.

Lidojumu biežuma palielināšana paplašinās ceļošanas iespējas starp abu valstu galvaspilsētām gan individuāliem ceļotājiem, gan tūrisma industrijai kopumā. Lidojumi ikdienas režīmā tiks uzsākti 28. oktobrī, izmantojot Airbus 320 un Airbus 321 lidmašīnas.

Biļetes cena turp un atpakaļ lidojumam maksās, sākot no 90 eiro.

“Esam pateicīgi “British Airways” par sadarbību un pārliecību šī mūsu pasažieriem svarīgā maršruta izaugsmes iespējām, palielinot lidojumu biežumu līdz septiņām reizēm nedēļā. Ikdienas lidojumi un būtiski uzlabotie lidojumu laiki paplašinās iespējas pasažieriem lidot ar savienotajiem reisiem caur Londonas Hītrovas lidostu uz Ziemeļameriku, Āziju un citiem virzieniem katru dienu. Tāpat novērtējam Rīgas Investīciju un tūrisma aģentūras ieguldījumu darbā ar aviokompāniju un iespēju investēt Rīgas kā ceļojumu galamērķa popularizēšanā gan Apvienotajā Karalistē, gan plašākā “British Airways” maršrutu tīklā,” saka RIX Rīgas lidostas valdes priekšsēdētāja Laila Odiņa.

Transports un loģistika

Dubaijas lidosta pērn pasaulē lielākā pēc pasažieru skaita

BNS/INTERFAX,13.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dubaijas starptautiskā lidosta 2014.gadā kļuva par lielāko lidostu pasaulē pēc starptautiskajos reisos pārvadāto pasažieru skaita, apsteidzot Londonas Hītrovas lidostu, vēstīja laikraksts The Financial Times.

2014.gadā Dubaijas lidosta starptautiskajos reisos apkalpoja 71 miljonu pasažieru, bet Hītrovas lidosta - 68,1 miljonu pasažieru.

Viens no iemesliem tam ir Hītrovas lidostas darbības jaudu pārslodze.

«Hītrova zaudē daudz reisu Dubaijai, jo mēs spējam apkalpot tos maršrutus, kuriem Hītrovai vairs nepietiek ietilpības,» paziņoja Dubaijas lidostas ģenerāldirektors Pols Grifitss.

Dubaijas lidostas kļūšana par lielāko lidostu atspoguļo arī Dubaijā bāzētās Apvienoto Arābu Emirātu (AAE) nacionālās aviokompānijas Emirates Airlines straujo izaugsmi. Lidsabiedrībai šobrīd ir lielākā tālās distances lidmašīnu gaisa flote pasaulē.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviācijā attīstību nosaka cilvēku skaits reģionā un tā ekonomiskās attīstības parametri, līdz ar to izaugsmes epicentri arvien vairāk pārvietojas Āzijas virzienā, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Dubaijas vērienīgie plāni kļūt par pasaules aviācijas centru bija dzirdami jau vairākus gadus. Tie aktualizējās brīdī, kad pieņemts lēmums par valsts ekonomikas diversifikāciju, to balstot ne tikai uz naftu, bet arī tirdzniecību, transportu un tūrismu. Pērn Dubaijai izdevies spert vēsturisku soli tuvāk šiem plāniem. Ar 71 miljonu apkalpotajiem starptautiskajiem pasažieriem tai izdevies Londonas Hītrovas lidostai, kas pērn apkalpoja tikai 68,1 milj. starptautisko pasažieru, nocelt pasaules noslogotākās lidostas kroni. «Hītrova zaudēja Dubaijai, jo varam piedāvāt savienojumus, kam Hītrovas lidostai pietrūkst kapacitātes,» Financial Times norādījis Dubaijas Starptautiskās lidostas vadītājs Pols Grifits. Tomēr jāpiebilst, ka kopējā pasažieru skaita ziņā Hītrova joprojām pārspēj Dubaiju, pērn apkalpojot 73,4 miljonus pasažieru. Turklāt gan Hītrovas, gan Getvikas (pērn apkalpoti 38,1 milj.) lidostas Londonā ziņoja par rekordlielu pasažieru skaitu 2014. gadā, jaunu maršrutu atklāšanu uz straujas izaugsmes tirgu Ķīnā un Meksikā. Dubaijas lidostas izaugsmes pamatā ir valstij piederošās aviokompānijas Emirates ekspansija, kas tika dibināta 1985. gadā. Šobrīd Emirates pieder pasaulē lielākā starptautisko pasažieru pārlidojumu lidmašīnu flote, nodrošinot savienojumus starp Rietumiem, Āziju un Dienvidaustrumāziju. Dubaijas amatpersonas cer, ka 2020. gadā lidosta jau apkalpos 98,5 miljonus pasažieru, nodrošinot 22% darbavietas Dubaijas emirātā un trešdaļu no tā IKP. Taču ar to izaugsmes plāni vēl neaprobežojas. Otra Dubaijas lidosta – Al–Maktoum International, kas sāka apkalpot pasažierus 2013. gadā, pēc pilnīgas pabeigšanas 2022. gadā būšot spējīga apkalpot 120 miljonus pasažieru, kas ir par 40 miljoniem vairāk nekā Hītrovas pašreizējais maksimums.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dubaijas Starptautiskā lidosta Hītrovas lidostai atņēmusi pasaulē noslogotākās starptautiskās lidostas titulu, ja ņem vērā pasažieru skaitu gada griezumā, ziņo BBC.

Apvienoto Arābu Emirātu lidosta paziņojusi, ka tā 2014. gadā apkalpojusi nedaudz zem 70,5 miljoniem pasažieru. Hītrovas lidostā pasažieru skaits bijis ap 68,1 miljonu.

Dubaijas lidosta norādījusi, ka tā sasniegusi «vēsturisku pagrieziena punktu».

Hītrovas lidosta jau gadiem cenšas palielināt kapacitāti, un tieši tas tiek minēts kā galvenais iemesls Dubaijas uzvarai. Dubaijas mērķis esot kļūt par aviācijas globālo centru.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daudzi cilvēki, kuri apmeklē Apvienotās Karalistes galvaspilsētu Londonu, ir pieraduši lidot pār Temzu pirms lidmašīnas nosēšanās. Taču mazāk nekā 10 gadu laikā lidaparāti varētu piezemēties salas lidostā pašā upes vidū, vēsta CNN.

Futūristiskā izskata, sešu skrejceļu lidosta uz mākslīgās salas iecerēta aptuveni 80 kilometru attālumā no pilsētas centra.

Konsorcija, kuru izveidojis Londonas mērs Boriss Džonsons, ieceres varētu izmaksāt 47 miljardus Lielbritānijas sterliņu mārciņu (aptuveni 40 miljardus latu). Būvniecība varētu ilgt septiņus gadus.

Tā kā Hītrovas lidosta šobrīd darbojas ar 99% no tās jaudas, galvaspilsētai nepieciešami papildu skrejceļi, norādījis konsorcijs

Testrad.

Lidostas iecere upes vidū esot saistā ar vēlmi izvairīties no aviācijas trokšņa piesārņojuma, kas jau pašlaik ir problēma Londonā. London Britannia Airport vizualizācijās redzama ovālas formas struktūra ar skrejceļiem, kas atrodas vietā, kur upe paplašinās.

Pasaulē

Lai izvairītos no monopola, briti liek pārdot Stanstedas lidostu

Jānis Rancāns,19.07.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas lidostu operatoram BAA nāksies pārdot Stanstedas lidostu, kā arī atbrīvoties no Glāzgovas vai Edinburgas lidostas, lēmusi Lielbritānijas Konkurences komisija, vēsta BBC.

Jau 2009. gada martā komisija lika BAA pārdot Getvikas un Stanstedas lidostas, kā arī atteikties no vienas lidostas Skotijā, proti, Glāzgovas vai Edinburgas lidostas. BAA pārdeva Getvikas lidostu, bet apstrīdēja lēmumu pārdot pārējās.

Spānijas kompānijai Grupo Ferrovial piederošais lidostu operators BAA kontrolē Hītrovas, Southemptonas, Aberdīnas, Stanstedas, Glāzgovas un Edinburgas lidostas.

Lielbritānijas konkurences komisija uzskata, ka BAA ir pārāk liels monopols pār Skotijas un Londonas lidostām, kas «var negatīvi ietekmēt gan pasažierus gan arī lidsabiedrības».

Db.lv jau rakstīja, ka Lielbritānijas lidostu operators BAA 2010.gadā cietis 317 miljonu Lielbritānijas sterliņu mārciņu (262 miljoni latu) zaudējumus, ko veicinājis vulkānisko pelnu mākonis, streiki un sniegs.

Citas ziņas

airBaltic jaunā termināļa skiču konkursā saņemti 125 piedāvājumi

Vēsma Lēvalde,29.09.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas aviokompānijas airBaltic izsludinātajā starptautiskajā konkursā par jaunā termināļa ideju saņemti 125 arhitektoniskie risinājumi.

Iesniegtos pieteikumus pašlaik izskata starptautiska arhitektu žūrija, kas rezultātus plašākai publikai darīs zināmus līdz oktobra vidum, sola airBaltic. Arhitektiem koncepcija jāveido, paredzot termināļa sākotnējo pasažieru apkalpošanas jaudu 7 - 8 miljoni pasažieru gadā, kā arī iespēju to palielināt līdz 14 miljoniem pasažieru gadā. Interesi piedalīties konkursā bija izrādījuši arhitekti no 70 valstīm.

Konkursa žūrijā strādā britu arhitekts Markuss Lī, kurš pazīstams kā arhitekts Londonas Hītrovas 5.terminālim, kā arī Stirling balvas arhitektūrā saņēmējs par Madrides Barahas lidostas dizainu; īru izcelsmes inženiere, strādājusi arī pie Hītrovas lidostas 5.termināļa, Dervila Mičela; zviedru arhitekts, bijušais Zviedrijas arhitektu savienības priekšsēdētājs Oke Bejne; arhitektu biroja KUBS dibinātāja un līdzīpašniece Dace Putniņa; Rīgas pilsētas galvenais arhitekts Jānis Dripe un airBaltic prezidents un izpilddirektors Bertolts Fliks.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrība airBaltic paziņo par sadarbības lidojumu vienošanās paplašināšanu ar Lielbritānijas nacionālo aviosabiedrību British Airways no 2024. gada 19. septembra.

Šī paplašinātā sadarbības lidojumu vienošanās, sākot ar 2024. gada 1. oktobri, ļaus airBaltic pievienot savu lidojumu kodu (BT) British Airways maršrutā Rīga–Londonas Hītrovas lidosta–Rīga.

airBaltic prezidents un izpilddirektors Martins Gauss (Martin Gauss) norāda: “Esam gandarīti, ka varam paplašināt mūsu jau esošo ilgtermiņa sadarbības lidojumu vienošanos ar British Airways, mums tagad pievienojot mūsu kodu tās jaunajā maršrutā no Rīgas. Šī sadarbība ļaus gan airBaltic, gan British Airways pasažieriem piedāvāt lielāku elastību lidojumos starp Latviju un Lielbritāniju, kā arī citos maršrutos. Mēs ceram uz veiksmīgu sadarbību arī turpmāk.”

2024. gadā aprit desmit gadi, kopš abas lidsabiedrības sākotnēji noslēgušas sadarbības lidojumu vienošanos. Papildus tam, ka airBaltic tagad pievienos savu kodu British Airways maršrutā Rīga–Londonas Hītrovas lidosta–Rīga, Lielbritānijas nacionālā aviokompānija turpinās pievienot savu kodu (BA) airBaltic lidojumos no Rīgas un Tallinas uz Londonas Getvikas lidostu.

Pasaulē

BAA jāpārdod divas Lielbritānijas lidostas

Lelde Petrāne,14.10.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

BAA Ltd., kas ir īpašniece arī Londonas Hītrovas lidostai, uzlikts pienākums pārdot divas Lielbritānijas lidostas. Apelācijas tiesa noraidījusi tās prasību par regulējošu neobjektivitāti, pārbaudot nozari, ziņo Bloomberg.

Apelācijas tiesa apstiprinājusi Konkurences komisijas 2009.gada marta lēmumu, kas lika BAA pārdot Stanstedas lidostu netālu no Londonas un vai nu Glāzgovas, vai Edinburgas lidostu. BAA, kas pieder Madridē bāzētajai Ferrovial SA, pakļaujoties regulatora spiedienam, jau pārdeva Londonas Getvikas lidostu.

BAA drīkst paturēt Hītrovas, Sauthemptonas un Aberdīnas lidostas.

Aviokompānijas šo lēmumu uzņēmušas ar sajūsmu, norādot, ka no tā lielākie ieguvēji būs klienti.

Lidostu īpašnieks gan sacījis, ka tas, visticamāk, iesniegs apelācijas sūdzību Augstākajā tiesā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Spānijas infrastruktūras milzis "Ferrovial" ceturtdien paziņoja, ka pārdevis tam piederošos 19,75% Londonas Hītrovas lidostas akciju Francijas investīciju uzņēmumam "Ardian" un Saūda Arābijas valsts investīciju fondam.

Šī darījuma summa veido divus miljardus eiro.

"Ardian" un Saūda Arābijas fonds iegādājušies vēl 18% akciju no citiem akcionāriem. Tādējādi tiem kopā tagad pieder gandrīz 38% akciju holdingkompānijā "FGP Topco", kas kontrolē Lielbritānijas noslogotāko lidostu, un "Ferrovial" vairs nav tās lielākais akcionārs.

"Ardian" tagad pieder vairāk nekā 22% "FGP Topco" akciju, bet Saūda Arābijas valsts fonda īpašumā nonākuši aptuveni 15%.

"Ferrovial" novembrī paziņoja, ka panācis vienšanos pārdot tam piederošās akcijas arī Lielbritānijas Aberdīnas, Glāzgovas un Sauthemptonas lidostās Vācijas uzņēmumam.

"Ferrovial" Londonas Hītrovas lidostas akcijas iegādājās 2006.gadā, un sākotnēji uzņēmumam piederēja 56% akciju.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No saņemtajiem 125 Latvijas aviokompānijas airBaltic jaunā termināļa arhitektoniskajiem risinājumiem patlaban ir atlasīti vairāki varianti, kas nodoti izvērtēšanai arī plašākai sabiedrībai, liecina informācija airBaltic mājaslapā.

Db.lv jau vēstīja, ka arhitektiem koncepcija bija jāveido, paredzot termināļa sākotnējo pasažieru apkalpošanas jaudu 7 - 8 miljoni pasažieru gadā, kā arī iespēju to palielināt līdz 14 miljoniem pasažieru gadā. Interesi piedalīties konkursā bija izrādījuši arhitekti no 70 valstīm.

Konkursa žūrijā strādā britu arhitekts Markuss Lī, kurš pazīstams kā arhitekts Londonas Hītrovas 5.terminālim, kā arī Stirling balvas arhitektūrā saņēmējs par Madrides Barahas lidostas dizainu; īru izcelsmes inženiere, strādājusi arī pie Hītrovas lidostas 5.termināļa, Dervila Mičela; zviedru arhitekts, bijušais Zviedrijas arhitektu savienības priekšsēdētājs Oke Bejne; arhitektu biroja KUBS dibinātāja un līdzīpašniece Dace Putniņa; Rīgas pilsētas galvenais arhitekts Jānis Dripe un airBaltic prezidents un izpilddirektors Bertolts Fliks.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā aviosabiedrība airBaltic pagarina termiņu balsošanai par 10 jaunā termināļa arhitektoniskajām koncepcijām par mēnesi līdz 5.decembrim. Starptautiskajā konkursā par airBaltic jaunā termināļa dizainu kopumā tika saņemtas 125 arhitektoniskās koncepcijas.

Arhitektoniskās koncepcijas vidē ir apskatāmas Laikmetīgā mākslas muzeja KIM telpās Spīķeros, Natālijas Jansones salonveikalā Riija, viesnīcā Radisson Blu Hotel Latvia, iepirkšanās centros Spice Home un Galleria Riga, un pašā Vecrīgas centrā – Doma laukumā, kā arī internetā aplūkot un nobalsot var airBaltic blogā Wingtips vietnē blog.airBaltic.com. Skices tiek attēlotas bez informācijas par autoru, ievērojot tādu pašu anonimitātes principu, kāds tiek piemērots visām arhitektoniskajām koncepcijām, kuras tika nodotas starptautiskai ekspertu žūrijai.

Šī starptautiskā konkursa mērķis ir piesaistīt pasaules līmeņa arhitektus, kuri var piedāvāt inovatīvu arhitektonisku un funkcionālu koncepciju jaunajam terminālim. Šī sākotnēji izstrādātā koncepcija jeb ideja tiktu izmantota kā pamats tālākajā termināļa kompleksa projekta izstrādē. Arhitektiem koncepcija bija jāveido, paredzot termināļa sākotnējo pasažieru apkalpošanas kapacitāti 7-8 miljoni pasažieru gadā, kā arī iespēju to palielināt līdz 14 miljoniem pasažieru gadā. Interesi piedalīties konkursā bija izrādīja arhitekti no 70 valstīm visā pasaulē.

Pasaulē

Hītrovas lidostas jaunais Termināls 2 durvis vērs gada laikā

Lelde Petrāne,04.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hītrovas lidostas jaunais 2,5 miljardus Lielbritānijas sterliņu mārciņu vērtais termināls durvis pirmajiem pasažieriem vērs tieši viena gada laikā, atsaucoties uz lidostas paziņojumu, vēsta BBC.

Privāti finansētais termināls T2 pēc tā atvēršanas 2014. gada 4. jūnijā apkalpos 20 miljonus cilvēku gadā. Tas aizstāj veco Terminālu 2, kas tika nojaukts 2009. gadā.

Paredzēts, ka T2 darbosies vairāk nekā 20 aviokompānijas un 25 tūkstoši darbinieku. Saskaņā ar plāniem katru dienu terminālu izmantos vidēji 55 tūkstoši pasažieru. Tajā būs 50 veikali, 17 bāri un restorāni.

Hītrovas jaunais termināls 5 tika atvērts 2008. gadā un piedzīvoja katastrofālu pirmo dienu ar garām rindām un tūkstošiem pazudušu bagāžas vienību. T2 tiks atvērts pa posmiem.

Pasaulē

Virgin Atlantic atsakās BAA maksāt lidostas nodevas

Ritvars Bīders,10.01.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Miljardiera Ričarda Brensona (Richard Branson) aviokompānija Virgin Atlantic atteikusies maksāt nodevas Lielbritānijas lidostu operatoram BAA saistībā ar tā lēno reakciju attiecībā uz pagājušā mēnesī piedzīvotajiem lielajiem sniega nokrišņiem, ziņo BBC.

Aviokompānija norāda, ka nemaksās BAA lidostas nodevas līdz brīdim, kad tiks publicēts BAA iekšējās izmeklēšanas ziņojums , kas gaidāms šā gada marta beigās.

Jau ziņots, ka vairāki tūkstoši pasažieru nācās nīkt lidostās vai viesnīcās pēc tam, kad lielā sniega dēļ tika slēgtas vairākas Lielbritānijas lidostas, ieskaitot Hītrovu, radot industrijai zaudējumus vairāku miljonu sterliņu mārciņu apmērā.

BAA gan norāda, ka apstākļi Hītrovas lidostā neesot bijuši tādi, lai radītu pamatu nodevas maksas ieturēšanai no Virgin Atlantic vai jebkuras citas aviokompānijas puses.

Virgin Atlantic, kas ir viens no lielākajiem BAA klientiem, kā arī citas aviokompānijas kritizējušas BAA darbu lielā sniega laikā, jo kompānijai pārāk ilgu laiku prasīja lidmašīnu notīrīšana un sagatavošana lidošanai, tādējādi radot būtisku reisu aizkavēšanos.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Spēcīgais sniegs pagājušā gada decembrī Lielbritānijas lidostu operatoram BAA izmaksājis 24 miljonus Lielbritānijas sterliņu mārciņu (aptuveni 20 miljonus latu), atsaucoties uz kompānijas sniegto informāciju, vēsta BBC.

Hītrovas un citu lidostu īslaicīga slēgšana decembrī ietekmēja daudzus tūkstošus aviopasažieru.

BAA decembrī savās sešās Lielbritānijas lidostās apkalpojusi 7,2 miljonus pasažieru, kas ir par 10,9% mazāk nekā tajā pašā mēnesī pirms gada.

Kā vēstīts, miljardiera Ričarda Brensona (Richard Branson) aviokompānija Virgin Atlantic atteikusies maksāt nodevas BAA saistībā ar tā lēno reakciju, saskaroties ar lielajiem sniega nokrišņiem.

Saskaņā ar BAA sniegto informāciju kritums pasažieru pārvadājumos decembrī gandrīz pilnībā saistāms ar bargo ziemu.

Gadā kopumā BAA apkalpojusi 103,9 miljonus pasažieru, kas ir par 2,8% mazāk, salīdzinot ar 2009.gadu.

Pasaulē

Lielbritānijas lidostu operators BAA pērn cietis 317 miljonu zaudējumus

Lelde Petrāne,22.02.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas lidostu operators BAA 2010.gadā cietis 317 miljonu Lielbritānijas sterliņu mārciņu (262 miljoni latu) zaudējumus, ko veicinājis vulkānisko pelnu mākonis, streiki un sniegs, ziņo BBC.

Saskaņā ar kompānijas sniegto informāciju šo traucējumu dēļ zaudēti 2,8 miljoni pasažieru, jo īpaši Hītrovas lidostā.

Neskatoties uz zaudējumiem, kompānijas vadītājs Kolins Metjū (Colin Matthews) kompānijas sniegumu raksturojis kā spēcīgu. Viņš uz 2011.gadu raugās ļoti optimistiski.

BAA, kas pieder Spānijas Ferrovial, ir Hītrovas, Stanstedas, Edinburgas, Glāzgovas, Aberdīnas un Sauthemptonas lidostu īpašniece. Taču Konkurences komisija uzstāj, lai BAA pārdotu Stanstedas un Glāzgovas vai Edinburgas lidostas.

Pasaulē

BAA lidostās pasažieru skaits pieaudzis par 0,3%

Lelde Petrāne,10.08.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cilvēku skaits, kas izmantojuši Lielbritānijas lidostu operatora BAA lidostu pakalpojumus šā gada jūlijā, pieaudzis par 0,3% līdz 10,9 miljoniem, ziņo MarketWatch.

Saskaņā ar BAA sniegto informāciju Hītrovas lidostu izmantojuši 6,7 miljoni pasažieru, kas ir pieaugums par 3,5%, salīdzinot ar to pašu laika posmu iepriekšējā gadā.

BAA īpašnieks ir Spānijas celtniecības gigants Ferrovial.

BAA piederošās lidostas:

Hītrovas lidosta

Stanstedas lidosta

Edinburgas lidosta

Glāzgovas lidosta

Aberdīnas lidosta

Sauthemptonas lidosta

Neapoles lidosta

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Labāka pacelšanās un nosēšanās laika saskaņošana ir galvenais faktors, lai risinātu noslogotības problēmu lielākajās lidostās, liecina ES ziņojums, vēsta guardian.co.uk.

Eiropas noslogotākās lidostas varētu apkalpot par 28 miljoniem vairāk pasažieru katru gadu bez paplašināšanās vai papildu skrejceļiem, teikts ziņojumā.

Pētījumā, ko pasūtījusi Eiropas Komisija, teikts, ka efektīvāka pacelšanās un nosēšanās laika izmantošana varētu absorbēt daļu slodzes.

Sešās Eiropas lidostās - Hītrovas, Getvikas, Parīzes Orlī, Milānas Linate, Diseldorfas un Frankfurtes - pieprasījums jau pārsniedz kapacitāti lielākajā daļā dienas vai visu dienu.

Dažas no lielākajām Eiropas lidostām plāno paplašināties un varētu tikt galā ar pasažieru skaita pieaugumu, bet citas, ieskaitot Hītrovas lidostu, saskarsies ar arvien lielākiem «kapacitātes ierobežojumiem», norādīts ziņojumā.

Ražošana

Lielbritānijas noslogotākā lidosta izvēlas AS Valmieras stikla šķiedras meitas uzņēmuma produktu

Dienas Bizness,08.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Valmieras stikla šķiedra meitas uzņēmuma Valmiera Glass UK Ltd ražotā stikla šķiedras auduma tekstilmembrāna Atex tiek plaši izmantota Hītrovas lidostas jaunā termināļa būvniecībā, proti, griestu pārsegumā aptuveni 50 tūkstošu m2 platībā.

Pēc lidostas informācijas, jaunā termināļa ēka tiks atvērta 2014.gada 4.jūnijā.

«Mūsu meitas uzņēmuma Valmiera Glass UK Ltd ražotās produkcijas izmantojums tik sabiedriski nozīmīgā satiksmes mezglā kā Hītrovas lidosta viennozīmīgi ir liels sasniegums. Tas apliecina mūsu uzņēmuma ražotās produkcijas atbilstību mūsdienu modernās pasaules līmeņa kvalitātes prasībām,» norāda AS Valmieras stikla šķiedra valdes priekšsēdētājs Andris Oskars Brutāns.

Šis ir viens no apjomīgākajiem projektiem, kurā tiek izmantota Valmiera Glass UK Ltd izstrādātā Atex tekstilmembrāna.

Kā daži no pēdējiem projektiem, kuros pielietotas Atex tekstilmembrānas, AS Valmieras stikla šķiedra min Zénith de Strasbourg daudzfunkcionālā arēna Francijā, Shanghai Expo izstāžu ēka Ķīnā un Vācijas uzņēmuma Sedus Stoll izpētes centrs.

Pasaulē

BAA varētu izvairīties no streika Lielbritānijas lidostās

Lelde Petrāne,17.08.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Streiks, kas būtu paralizējis sešas Lielbritānijas lidostas vasaras brīvdienu sezonas laikā, visticamāk, nenotiks, jo operatoram BAA un darbinieku pārstāvjiem izdevies vienoties, ziņo MarketWatch.

Lielbritānijas lidostu operators BAA un arodbiedrība Unite panākuši principiālu vienošanos par uz zemes strādājošo darbinieku atalgojumu.

Streika iemesls bija BAA piedāvājums paaugstināt atalgojumu par 1%, arodbiedrības biedri prasīja pieaugumu par 2,5%. Sīkāka informācija par vienošanos tiks paziņota vēlāk.

BAA īpašnieks ir Spānijas infrastruktūras milzis Grupo Ferrovial SA.

BAA piederošās lidostas Lielbritānijā:

Hītrovas lidosta

Stanstedas lidosta

Edinburgas lidosta

Glāzgovas lidosta

Aberdīnas lidosta

Sauthemptonas lidosta

Ražošana

Valmieras stikla šķiedra jauna uzņēmuma izveidē ASV ieguldīs 6,5 miljonus dolāru

Žanete Hāka,17.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Valmieras stikla šķiedra, izvērtējot turpmāku uzņēmuma attīstību, sākusi darbības Valmiera Glass USA Corp dibināšanai ASV, liecina kompānijas paziņojums NASDAQ OMX Riga.

Pašreiz AS Valmieras stikla šķiedra vadība veic sarunas ar ASV valsts iestādēm par uzņēmuma iespējamo atrašanās vietu un risina citas ar biznesa uzsākšanu nepieciešamās formalitātes.

Pagaidām tiek apsvērts, ka Valmiera Glass USA Corp. uzsāks ražošanu 2015.gada pirmajā kvartālā, pirmajā posmā jaunajā ražotnē ieguldot 6,5 miljonus dolāru. Plānots, ka uzņēmums ASV ražos stikla šķiedras produktus ar augstu pievienoto vērtību.

Lai saglabātu uzņēmuma uzrāvienu un izaugsmi ilgtermiņā, plānots turpināt paplašināt Valmiera Glass Grupas pozīcijas pasaules tirgū.

Jaunas ražotnes izveide ASV ir likumsakarīgs, loģisks un uz klientu orientēts biznesa attīstības solis, norāda kompānijas pārstāvji. Katru gadu pārdošanas apjomi Ziemeļamerikā pieaug, pērn attiecībā pret 2012.gadu tie pieauga par 36%, eksportējot 14% no kopējā uzņēmuma apgrozījuma tieši uz ASV un Kanādu. Ar ražotnes izveidi ASV tiks panākts, ka produkcija būs tuvāk pieejama klientam, samazināsies preces piegādes termiņi, ilgtermiņā paaugstināsies uzņēmuma ienesīgums un veidosies ciešākas partnerattiecības ar nozīmīgākajiem klientiem. Jauna ražotne ASV dos jaunas iespējas biznesa izaugsmei un stiprinās uzņēmuma pozīcijas stikla šķiedras produktu tirgū visā pasaulē, skaidro kompānija.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuva gada laikā cer atrast starptautisku lidsabiedrību, kas varētu veikt biznesa reisus starp Viļņu un Londonu, trešdien preses konferencē paziņojis triju Lietuvas lidostu operatorkompānijas Lietuvos oro uostai ģenerāldirektors Ģedimins Almants.

Pēc viņa teiktā, konkurss par šāda pakalpojuma sniegšanu varētu tikt izsludināts šā gada nogalē vai nākamā gada sākumā.

«Izraudzīts stingrs formāts - Sabiedrisko pakalpojumu sniegšanas saistības, kas paredz skaidru birokrātisko procesu, kurš jāsaskaņo ar Eiropas Komisiju (EK). Tas jau uzsākts, lai mēs varētu nodrošināt šos reisus, nepārkāpjot noteikumus attiecībā uz valsts atbalstu,» norādījis Almants. «Saskaņojam ar EK, ar lidsabiedrībām, ar lidostām. Izraudzīta arī lidosta - tā būs Londonas Sitijas lidosta.»

Vienlaikus viņš pieļāvis iespēju, ka konkurss netiks izsludināts, ja interesi par šādiem reisiem neizrādīs neviena lidsabiedrība.

Lietuvos oro uostai jau labu laiku cenšas piesaistīt kādu tradicionālo aviokompāniju, kura varētu pārvadāt biznesa klientus starp Viļņu un Londonas Sitijas, Hītrovas vai Getvikas lidostām pietiekami ērtā laikā un piemērotās lidmašīnās.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā atgriežas Lielbritānijas nacionālā aviokompānija "British Airways", kas ziemas sezonā atsāks lidojumus starp Rīgu un Londonu, informēja VAS "Starptautiskā lidosta "Rīga"" pārstāvji.

Lidostas pārstāvji vēsta, ka "British Airways" veiks lidojumus uz Londonas Hītrovas lidostu trīs reizes nedēļā - otrdienās, ceturtdienās un svētdienās.

"British Airways" savulaik no 1997.gada veica lidojumus starp Londonu un Rīgu. Tie tika pārtraukti 2007.gada martā. Lidsabiedrība šo lēmumu skaidroja ar to, ka šis maršruts nenesa peļņu.

Jau vēstīts, ka lidostas apgrozījums pagājušajā gadā bija 57,924 miljoni eiro, kas ir par 82,3% vairāk nekā 2021.gadā, kā arī uzņēmums strādāja ar 286 498 eiro peļņu pretēji zaudējumiem gadu iepriekš.

Starptautiskā lidosta "Rīga" ir lielākais aviosatiksmes mezgls Baltijas valstīs.

Pasaulē

Ryanair plāno lidot uz lielajām lidostām un paaugstināt cenas

Lelde Petrāne,23.09.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ryanair Holdings Plc apsver iespēju atklāt maršrutus uz galvenajām Eiropas lidostām. Izaugsmes palēnināšanās liekot reģiona vadošajam zemo cenu pārvadātājam mainīt stratēģiju, kuras pamatā ir lidošana tikai uz lētiem termināliem, ziņo Bloomberg.

Lidošana ir lielākām lidostām ļautu piesaistīt vairāk biznesa ceļotāju, bet arī paaugstinātu vidējo biļetes cenu, jo palielinātos izmaksas. Lielās lidostas tagad - pēc lejupslīdes - ir atvērtākas sarunām ar Ryanair, stāstījis aviokompānijas vadītājs Maikls O'Līrijs. «Gandrīz ikviena lidosta Eiropā, uz kuru mēs nelidojam, runā ar mums,» intervijā stāstījis aviokompānijas vadītājs.

Viņš norādījis, ka, cenām pieaugot, aviokompānija vairāk koncentrēsies uz kvalitāti un klientu apmierinātību. «Bet vai mēs pēkšņi pakāpsimies no vidējās cenas 34 eiro uz 100 eiro? Nē!,» viņš sacījis.

M. O'Līrija plāns, kas pastiprina konkurenci ar British Airways Plc un EasyJet Plc, izslēdzot tikai Londonas Hītrovas lidostu, Parīzes Šarla de Golla lidostu un Frankfurtes starptautisko lidostu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta telefonijas uzņēmums Skype uzsācis paplašināšanos Eiropā un pieņems darbā 400 cilvēkus. Microsoft piederošā kompānija uzsākusi arī agresīvu reklāmas kampaņu, kurā vēršas pret sociālajiem tīkliem.

Jaunus darbiniekus Skype vispirms plāno nolīgt Londonā un Stokholmā, bet pēc tam – Tallinā, Prāgā un Kalifornijā. Paredzēts, ka kopumā Skype darbinieku skaits pasaulē sasniegs 1,6 tūkstošus. Tāpat interneta telefonijas uzņēmums plāno atvērt jaunu tehnoloģiju centru Londonā.

Kā BBC pastāstīja Skype viceprezidents Riks Osterlohs (Rick Osterloh), uzņēmums meklē programmētājus, produktu pārvaldības speciālistus un dizainerus. «Mums ir projekts, kas saistīts ar «lieliem datiem» - kā izmantot lietotāju radītos datus, lai uzlabotu mūsu piedāvāto produktu kvalitāti,» sacīja R. Osterlohs.

Tāpat Skype uzsākusi reklāmas kampaņu, kas nosaukta par «Pienācis laiks Skype». Tās galvenā doma ir, ka sociālajos tīklu lietotāji kļūst par «izolētiem sociālo mediju zombijiem,» kamēr Skype izmantošana ir vienīgais veids kādā iespējams palikt par cilvēku, nepārtraucot socializāciju tiešsaistē, raksta Business Insider.