Jaunākais izdevums

Pasaulē lielākais personālo datoru ražotājs Hewlett-Packard (HP) tācis klajā ar vairākiem jauniem produktiem, ieskaitot plānu un vieglu klēpjdatoru, ziņo Reuters.

HP, kuram pat smagos ekonomiskos apstākļos izdevies palielināt tirgus daļu līdz 20%, paziņojis par jaunu datoru ar kompānijas jauno apakšzīmolu Envy. Jaunais plānais Envy varēšot cīnīties ar pasaulē līdz šim plānākajiem klēpjdatoriem MacBook Air un Dell Adamo.

HP arī iepazīstinājis ar jauno biznesa klases klēpjdatoru ProBok 5310m, kuru kompānija nodēvējusi par pasaulē plānāko pilnas jaudas klēpjdatoru. Tas būs 2.29 centimetrus biezs un tā cena ASV būs no 699 dolāriem.

Jauns ir arī HP Pavilion dm3, kura akumulators spēšot nodrošināt darbu pat līdz 10 stundām. Jaunā Pavilion klēpjdatora cena būšot no 549 dolāriem.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV tehnoloģiju kompānija Apple nākusi klajā ar jaunākajiem papildinājumiem MacBook Pro un MacBook Air klēpjdatoru saimē. Ierīces apveltītas ar jaudīgākiem procesoriem, grafiskajām kartēm un lielāku atmiņu.

Jaunākais MacBook Pro padarīts līdzīgāks plānajam MacBook Air; tā alumīnija korpuss tagad ir tikai 0,7 collas (aptuveni 1,8 centimetri) biezs, bet svars – 4,5 mārciņas (aptuveni divi kilogrami).

Tomēr MacBook Pro spilgtākā īpašība ir Apple jaunais tīklenes (retina) displejs, kas, pēc pašas kompānijas apgalvotā, ļauj nodrošināt augstāko klēpjdatoru ekrānu izšķirtspēju pasaulē.

Pretēji tehnoloģiju fanu cerētajam, ierīces aprīkotas ar Apple OS X Lion nevis jaunāko Apple OS 10.8 Mountain Lion operētājsistēmu. Tomēr Apple norāda, ka jaunākā MacBook Pro un MacBook Air īpašnieki varēs saņemt bezmaksas «Kalnu lauvas» versiju, kad tā būs pieejama tirdzniecībā.

Tehnoloģijas

Apple nāk klajā ar uzlabotiem MacBook Pro sērijas datoriem

Jānis Rancāns,25.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV tehnoloģiju kompānija Apple nākusi klajā ar kārtējiem klēpjdatoru sērijas MacBook Pro uzlabojumiem, raksta Los Angeles Times.

MacBook Pro ar 13 collu ekrānu, tagad būs aprīkots ar 2,4 Ghz divkodolu Intel i5 procesoru, un tā cena būs no 1,2 tūkstošiem ASV dolāru.

MacBook Pro ar 15 collu ekrānu tiks aprīkots 2,2 Ghz četru kodolu Intel i7 procesoru, kā arī 500 Gb lielu cieto disku un papildus AMD Radeon HD 6750M videokarti, šī datora cena būs no 1,8 tūkstošiem ASV dolāru.

Savukārt MacBook Pro ar 17 collu ekrānu tiks aprīkots ar 2,4 Ghz Intel Core i7 procesoru un AMD Radeon HD 6770M videokarti, bet tā cena būs sākot no 2,4 tūkstošiem ASV dolāru.

Uzlabotie MacBook klēpjdatori tiks aprīkoti ar Mac OS X Lion, kas ir jaunākā Apple operētājsistēma.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmumi augstu vērtē Apple ierīces, pateicoties to kvalitātei, drošībai un vienkāršai IT pārvaldībai. Uzņēmumiem, kam nepieciešami īpaši jaudīgi datori, pagājušajā nedēļā Apple atklāja ilgi gaidītu jaunumu - jauno 14 collu un 16 collu MacBook Pro. Visi MacBook lietotāji darba vajadzībām gūs labumu no šīm jaunajām funkcijām - jauni, īpaši spēcīgi procesori, vēl skaidrāki displeji, bagātīga savienojamība un kamera, kas piemērota aktuālajām prasībām. Lūk, galvenās izmaiņas, kas palīdzēs jums strādāt vēl produktīvāk.

1. Jaunās Apple mikroshēmas

Kopā ar jaunāko MacBook Pro Apple piedāvā vēl ātrākas datoru mikroshēmas - M1 Pro un M1 Max gatavas tikt galā ar resursietilpīgākajiem uzdevumiem.

M1 Pro ir līdz pat 70% jaudīgāka par Apple pirmo M1 mikroshēmu. Šo jaudu nodrošina līdz pat 10 kodolu video karte un līdz pat 16 kodolu video karte. Jaunā mikroshēma arī atbalsta līdz pat 32 GB mikroshēmas RAM un datu pārneses ātrumu līdz pat 200 GB/sekundē.

Vēl jaudīgākā M1 Max mikroshēma dubulto datu pārneses ātrumu līdz 400 GB/s un atbalsta līdz pat 64 GB RAM. Ar līdz pat 32 kodoliem attēlu apstrādei, standarta M1 mikroshēmas veiktspēja ir četras reizes spēcīgāka nekā Nvidia GeForce 3080 mikroshēmai, kas atrodama īpaši jaudīgos spēļu klēpjdatoros.

Eksperti

Kad datu centru dzesē mamma daba. Air-to-air free cooling metode

Miks Stūrītis, www.citrus.lv, SIA Citrus Solutions valdes priekšsēdētājs,02.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas vasaras nav visparedzamākās un vienmēr vispiemīlīgākās no laika apstākļu viedokļa, bet, kad runa ir par datu centru dzesēšanu, tad mūsu vēsais klimats ir gana pateicīgs. Ārējās vides temperatūras izmantošana jeb air-to-air free cooling ir tikai viens no datu centru dzesēšanas veidiem, bet šobrīd tas ir viens no inovatīvākajiem risinājumiem un piedzīvo savu zvaigžņu stundu gan Eiropā, gan Amerikā. Galvenā priekšrocība šim dzesēšanas veidam ir ārkārtīgi zemās lietošanas izmaksas, kas ļauj iegūt līdzekļu ekonomiju ilgtermiņā, turklāt šāds dzesēšanas veids ir viens no videi draudzīgākajiem.

Vispirms jau jāsaka, ka pastāv divas – un visai fundamentāli atšķirīgas – iespējas, kā šo metodi pielietot datu centru dzesēšanai. Viena no iespējām – ielaižot āra gaisu datu centra telpās, to dzesējot vai nedaudz uzsildot. Otrs variants – āra gaiss tiek laists caur siltummaini, kurā temperatūra tiek nodota no āra gaisa uz datu centra gaisu. Āra gaiss netiek novadīts uz datu centra telpu, bet tiek padots uz āru. No tā arī izriet nosaukums air-to-air free cooling, jo pārsvarā dzesēšanas procesā tiek izmantots tikai aukstais āra gaiss, kas ir par brīvu, kā zināms.

Pirmais air-to-air dzesēšanas veids šobrīd piedzīvo savu popularitātes vilni Eiropā un Amerikā, taču tā izmantošanai ir zināmi ierobežojumi. Viens no ierobežojumiem ir mitrums. Ir vietas, kur vidējais mitruma līmenis gadā ir ļoti augsts. Un nemaz nav tālu jāmeklē. Paveramies pa logu. Kas tad tur notiek? Slapjš sniegs, lietus, mitrums. Tādi apstākļi kā pie mums, Baltijas valstīs vai Skandināvijā, diktē savus noteikumus un saka – nē, mums neder air-to-air metode, kur datu centra telpās gaisu ielaiž no āra. Šādos klimatiskos apstākļos šis risinājums nav izmantojams.

Tehnoloģijas

Papildināta - Apple izrāda iPad Air, operētājsistēmu Mavericks un jaunos Mac datorus

Dienas Bizness,22.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Apple 22. oktobrī notiekošajā pasākumā Sanfrancisko nākusi klajā ar vairākiem jaunumiem, ieskaitot planšetdatoru iPad Air un jaunu iPad Mini, nākamās paaudzes MacBook Pro klēpjdatoriem, Mac Pro galda datoriem un operētājsistēmu Mavericks.

[Papildināta 2. rindkopa]

Jaunākais iPad savu nosaukumu Air nopelnījis, jo ir ievērojami plānāks par iepriekšējiem Apple planšetdatoriem. Tas, pēc Apple vadītāju teiktā prezentācijas pasākuma laikā, esot arī ātrāks un aprīkots ar kompānijas jauno A7 procesoru. iPad Air svars ir 454 grami.

iPad Air būs pieejams četrās krāsās - sudraba, baltā, pelēkā un melnā. Planšetdators iPad Air aprīkots ar 9,7 collu Retina ekrānu, A7 procesoru un piecu megapikseļu aizmugurējo kameru. Ierīces cena sākas no 499 ASV dolāriem par 16 GB modeli. Jaunā iPad piegādes sāksies no šā gada 1. novembra. Arī jaunākais iPad Mini aprīkots ar A7 procesoru un Retina ekrānu. Šīs ierīces cena sāksies no 399 ASV dolāriem par 16 GB versiju.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nesen laists klajā tehnoloģiju kompānijas Asus klēpjdators Zenbook UX21, kas lielā mērā atgādina Asus galvenā sāncenša – Apple radīto MacBook Air, vēsta mashable.com.

«Sajūta, turot rokās Asus jauno 999 ASV dolāru vērto klēpjdatoru Zenbook, ir līdzīga, kā turot rokās sāncenšu Apple radīto MacBook Air,» raksta mashable.com. Jaunais klēpjdators ir īpaši «plāns» - šaurākajā vietā tas ir vien trīs milimetrus plats, bet «biezākajā» vietā – 17 milimetrus plats.

Jauno Zenbook privātā pasākumā Manhetenā prezentēja Asus vadītājs Džonijs Šihs (Jonney Shih). Pasākuma laikā «Apple ēna bija neizbēgama», raksta medijs. Dž. Šihs tieši nesalīdzināja Zenbook ar MacBook Air, tomēr Asus veikums tika salīdzināts ar vārdā neminētu «sāncenšu produktu», kas var būt vienīgi Apple smalkākais klēpjdators. Tāpat pasākums tika atklāts ar klusuma brīdi Apple līdzibinātāja Stīva Džobsa piemiņai.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Šī gada sākums būs nozīmīgs satiksmes ministram, jo gandrīz pēc divu gadu stratēģiskā investora meklējumiem ir jāatrāda rezultāts.

Šī gada sākums būs nozīmīgs satiksmes ministram, jo gandrīz pēc divu gadu stratēģiskā investora meklējumiem ir jāatrāda rezultāts. Uzdevums nav vienkāršs, par ko varētu liecināt tas, ka ministrs vairs nerunā par stratēģiskā investora piesaisti, bet, iespējams, uz valdību virzīs finanšu investora piedāvājumu.

Daudzi igauņi un lietuvieši mūs apskauž par Air Baltic un Rīgas kā Baltijas avio nozares centru, tomēr uzņēmuma uzturēšana ir prasījusi lielus valsts līdzekļus, jo īpaši pēc B. Flika atstātā «mantojuma», ar kura sekām uzņēmums cīnās vēl šodien.

Valsts pēdējo sešu gadu laikā uzņēmumā Air Baltic ir ieguldījusi apmēram 220 miljonus eiro: no 2010. līdz 2012. gadam tika veiktas ap 140 miljonu eiro valsts investīcijas, ieskaitot LVRTC iegādātās 0% obligācijas un divus kapitalizētus valsts aizdevumus, bet 2015. gada nogalē valsts ieguldīja vēl 80 miljonus eiro kopā ar Vācijas investoru Ralfu Dīteru Montāgu-Girmesu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju gigants Apple izstājies no ASV Elektronisko preču vides novērtējuma rīka (EPEAT) sertifikācijas programmas, apgalvojot, ka tā vairs neatbilst kompānijas preču «dizaina ievirzei».

Pēdējos gados visiem Apple produktiem bija piešķirts EPEAT zelta sertifikāts. Apple EPEAT norādījusi, ka pametīs programmas reģistru un vairs neiesniegs savus produktus vērtēšanai, vēsta Wall Street Journal. EPAT izteikusi sarūgtinājumu par šādu kompānijas lēmumu un paudusi cerības, ka Apple nākotnē programmā atgriezīsies.

Lai gan EPEAT nav minējusi iemeslus, kas likuši Apple pamest programmu, tomēr organizācijas vadītājs Roberts Frisibjs (Robert Frisbee) sarunā ar WSJ atzinis, ka kompānijas lēmums saistīts ar produktu dizainu, kas vairs neatbilstot EPEAT prasībām.

Viņš norādīja, ka EPEAT nesertificētu jaunāko Apple MacBook Pro, jo ierīces baterija pielīmēta pie korpusa, tādējādi neesot iespējams to nodot otrreizējai pārstrādei. Kompānija Apple atteikusies no komentāriem un norādījusi, ka piedāvā vairākas citas otrreizējās pārstrādes programmas.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtdien tehnoloģiju kompānija Apple prezentēja jauno MacBook.

Jaunais MacBook Pro ir par 14-15% plānāks nekā iepriekšējais MacBook Pro un kompānija piedāvās 13 un 15 collu modeļus sudraba vai tumši pelēkā krāsā.

Jaunums ir ineraktīvā josla – Touch Bar. Tā izvietota līdzšinējo funkciju pogu vietā un reaģē uz lietotāja pieskārieniem un žestiem. Tāpat josla mainās atkarībā no izmantotās programmas – piemēram, lietojot internetu, Touch Bar rādīs grāmatzīmes vai arī piedāvās iespēju atvērt jaunu lapu, pārvietoties starp lapām vai doties uz citu mājaslapu. Jaunais MacBook Pro tiks piedāvāts gan ar jauno joslu, gan bez.

Blakus Touch Bar izvietots arī Touch ID, kurā izmantots tas pats sensors, kas iPhone 6S un 7. Touch ID arī būs ērts, pārvietojoties no viena lietotāja profila uz otru, vienkārši pieskaroties pogai.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zemo izmaksu lidsabiedrība Wizz Air šogad no Rīgas lidostas plāno pārvadāt 348 000 pasažieru, šodien žurnālistiem sacīja Wizz Air komercdirektors Ģerģs Abrāns.

Pagājušajā gadā Wizz Air no Rīgas pārvadāja 230 000 pasažieru.

Sākotnēji Wizz Air Rīgas lidostā atklājis bāzi ar vienu jaunu Airbus A320 lidmašīnu un vienlaikus sāks lidojumus četros jaunos maršrutos.

Jaunie maršruti būs no Rīgas uz Barselonu Spānijā, Donkasteru Šēfildu Lielbritānijā, Dortmundi Vācijā un Parīzi (Bovē) Francijā, kā arī Wizz Air palielinās reisu biežumu uz Londonu (Lutonu) Lielbritānijā un Oslo (Torpu) Norvēģijā. Cenas būs, sākot no 14,99 eiro.

Abrāns sacīja, ka šī Wizz Air ir jau 17.bāze. «Līdztekus papildus radītajām ceļošanas iespējām Latvijas tirgū esam arī izveidojuši Latvijā vairākas jaunas darbavietas gan Wizz Air, gan arī pie saviem biznesa partneriem,» sacīja Abrāns.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sasniegt biznesa plānā nospraustos mērķus Igaunijas nacionālajai aviokompānijai Estonian Air pagaidām nav bijis pa spēkam. Kompānijas vadība sola uzlabot tās rādītājus otrajā pusgadā. Kopš Estonian Air vadību pērnā gada vasarā pārņēma bijušais airBaltic komercdirektors Tero Taskila, Igaunijas aviokompānija izvirzījusi sev daudz ambiciozākus mērķus nekā līdz tam un kļuvusi reģiona aviācijā daudz pamanāmāka.

Īstenojot līdzīgu taktiku kā iepriekš airBaltic, Estonian Air īsā laikā kļuva par visstraujāk augošo aviokompāniju Eiropā, šā gada otrajā ceturksnī pārvadājot par 90% pasažieru vairāk nekā iepriekš šajā periodā, bet šā gada jūnijā Estonian Air pirmo reizi vēsturē mēneša laikā pārvadāja vairāk nekā 100 tūkst. pasažieru. Arī vietu piepildījums pret 2011. gadu pieauga par 10% līdz 78%. Straujā izaugsme vairākiem nozares ekspertiem ļāva jūsmot par «jauno reģiona airBaltic», kamēr citi palika skeptiski, sakot, ka Estonian Air ar pārāk lielajām ambīcijām pasažieru skaita pieaudzēšanā uz lētu biļešu rēķina finansiāli noasiņo.

Tehnoloģijas

Apple: atteikšanās no «zaļās» sertifikācijas bija kļūda

Jānis Rancāns,16.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV tehnoloģiju kompānija Apple atgriezīsies Elektronisko preču vides novērtējuma rīka (EPEAT) sertifikācijas programmā. Kompānija norāda, ka lēmums pamest EPEAT bija «kļūda».

«Ir svarīgi saprast, ka mūsu apņemšanās aizsargāt vidi nekad nav mainījusies, šodien tā ir tik pat stipra, kā vienmēr,» paziņojumā norādīja Apple datortehnikas viceprezidents Bobs Mansfilds (Bob Mansfield), vēsta CNN.

Db.lv jau vēstīja, ka aizvadītajā nedēļā Apple nolēma izstāties no EPEAT programmas. Pēc šāda Apple lēmuma Sanfrancisko pilsētas vadība plānoja aizliegt vietējām valdības aģentūrām iegādāties Apple produktus. Līdzīgi bija iecerējušas rīkotos arī vairākas ASV universitātes.

Daudzas ASV kompānijas iegādājas tikai EPEAT sertificētas ierīces, savukārt ASV valdības rīcībā esošajām iekārtām 95% gadījumu jābūt ar minēto sertifikātu.

Transports un loģistika

Papildināta - Latvijā bāzētā aviokompānija Primera Air bankrotēja, jo auga par ātru

Egons Mudulis/Zane Atlāce - Bistere,02.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nozares eksperti kā iemeslu Latvijā bāzētās zemo cenu aviokompānijas Primera Air bankrotam min ilgtspējas trūkumu izvēlētajā attīstības modelī.

«Par daudz izaugsmes, ko nespēja pacelt. Īstermiņā zaudējums Latvijas ekonomikai, bet pieredze rāda, ka vieta tukša nepaliek,» par kārtējo upuri gaisa pārvadājumu jomā, kur valda asa konkurence, norāda aviācijas eksperts Tālis Linkaits. Viņš arī atzīmējis, ka pērn Latvijā bazētajā kompānijā bija 113 darbinieki, 95 milj. eiro apgrozījums, bet 1,5 milj. eiro samaksāti nodokļos.

Par lēmumu uzsākt bankrota procedūru Primera Air paziņoja jau pirmdien.1.oktobrī pilotiem un stjuartiem adresētajā kompānijas lidojumu vadītāja izsūtītajā epastā. Tajā kā viens no iemesliem šādam iznākumam minētas augstās izmaksas. Proti, jauno Airbus lidmašīnu piegāžu aizkavēšanās likusi lidaparātus nomāt, izmaksām kļūstot pārāk augstām. Savukār Airbus piegāžu kavēšanās saistīta ar problēmām dzinēju ražošanā, vēstīja Bloomberg. Primera vairāku mēnešu ilgie centieni sameklēt ilgtermiņa finansējumu nevainagojās panākumiem, līdz ar ko tai nav bijusi cita izvēle, kā vien uzsākt bankrota procedūru.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zemo izmaksu lidsabiedrība Wizz Air izsludina jaunu maršrutu no Rīgas uz Kijevu Ukrainā.

Jaunais maršruts no 2019. gada 2. marta būs pieejams trīs reizes nedēļā – otrdienās, ceturtdienās un sestdienās. Cena būs sākot no 24,99 eiro.

Pirmais Wizz Air lidojums no Rīgas notika 2010. gada martā, un kopš tā laika ar Wizz Air uz Latviju un no tās ir lidojuši vairāk nekā 1,9 miljoni pasažieru. 2014. gadā Wizz Air izveidoja bāzes vadību Latvijas galvaspilsētā un tagad Rīgas lidostā ir izvietotas divas Airbus A320 lidmašīnas. Wizz Air Latvijā klientu apkalpošanā nodarbina vairāk nekā 70 apkalpes locekļus. 2018. gada pirmajos septiņos mēnešos, vairāk nekā 370 000 pārvadāti Latvijas pasažieri, kas ir par 21% vairāk nekā iepriekšējā gada attiecīgajā periodā.

Transports un loģistika

Estonian Air atteiksies no pasūtītajām lidmašīnām

Jānis Rancāns,20.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas nacionālā lidsabiedrība Estonian Air atteikusies no divām iepriekš pasūtītajām, bet vēl nesaņemtajām Embraer E190 lidmašīnām, kas, saskaņā ar jauniem apstākļiem aviokompānijai vairs nav vajadzīgas.

Kaimiņvalsts aviokompānija atklājusi arī, ka samaksājusi soda naudu par līguma laušanu, tomēr nav nosaukusi tās apmērus, vēsta Igaunijas raidsabiedrība ERR. Marta sākumā Estonian Air valdes priekšsēdētājs Erki Rāsuke izteicās, ka, lai pārtrauktu dažādu iepriekš noslēgtu līgumu darbību, lidsabiedrība paredzējusi tērēt aptuveni astoņus miljonus eiro no valdības piešķirtā kredīta.

Februārī Igaunijas valdība pieņēma lēmumu Estonian Air piešķirt papildus kredītu 16,6 miljonu eiro apmērā. Iepriekš Igaunijas valdība problēmu nomocītajai lidsabiedrībai bija piešķīrusi aizdevumu 8,3 miljonu eiro apmērā. Kopumā Igaunija plānot lidsabiedrībai piešķirt 37 miljonus eiro. Igaunijas veikto Estonian Air glābšanu izmeklē Eiropas Komisija.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālās lidsabiedrības AS Air Baltic Corporation (airBaltic) komercdirektora Tero Taskilas pāriešana uz Igaunijas nacionālo lidsabiedrību Estonian Air ir nopietns zaudējums airBaltic, sacīja aviācijas eksperts Tālis Linkaits.

Vienlaikus tas esot labs ieguvums Estonian Air.

«Lielā mērā tieši Taskilas nopelns bija airBaltic stratēģijas maiņa, Rīgas izveidošana par reģionālo pārvadājumu centru, aktīva airBaltic darbība Somijas tirgū,» sacīja eksperts.

Šis gadījums vēlreiz parādot, ka airBaltic darbojas brīvā tirgū, kur jākonkurē par labiem vadītājiem, tāpēc Latvijas valsts mēģinājumi noteikt ierobežojumus šīs kompānijas darbinieku algām, piemēram, diskusija par pilotu algām un sociālajām iemaksām, vai cita veida ierobežojumu noteikšana airBaltic vadošajam personālam pazeminot uzņēmuma konkurētspēju.

Pasaulē

Turpinot stratēģiju, Estonian Air sāks sadarbību ar Air France

Gunta Kursiša,19.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas nacionālā aviokompānija Estonian Air sāks sadarboties ar franču Air France.

Air France un Estonian Air sadarbības lidojumi sāksies šā gada 16. jūlijā, un Igaunijas lidsabiedrība veiks lidojumus pirmdienās, otrdienās, ceturtdienās, piektdienās un svētdienās.

«Sadarbības dibināšana ar vienu no pasaules lielākajām lidsabiedrībām ir nozīmīgs solis Estonian Air darbības attīstībā un saskan ar lidsabiedrības stratēģiju,» paziņojumā norāda Estonian Air pārstāvis Rauno Parrass (Rauno Parras).

Air France savukārt pauž, ka noslēgtā sadarbība aviokompānijai pavērs attīstības iespējas «Estonian Air tirgū».

Vienvirziena biļetes cena maršrutā Parīze-Tallina maksās sākot no 82,9 eiro (ieskaitot nodokļus), bet no Tallinas uz Parīzi – sākot no 59,9 eiro (ieskaitot nodokļus), pērkot Estonian Air mājas lapā.

Transports un loģistika

Wizz Air pērk 11 Airbus lidmašīnas ar Ķīnas līzinga kompānijas palīdzību

Dienas Bizness,26.11.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zemo izmaksu lidsabiedrība Wizz Air noslēgusi pirmo līzinga līgumu ar CCB Financial Leasing par 11 Airbus lidmašīnām A321ceo1 un šis ir līdz šim lielākais aviokompānijas līzinga līgums, informē uzņēmumā.

Šo lidmašīnu piegāde Wizz Air ir paredzēta 2016. un 2017.gadā.

Šis līgums turpina paplašināt Wizz Air un Ķīnas finansistu sadarbību, norāda Wizz Air vadītājs Jožefs Vāradi.

Savukārt CCB Financial Leasing prezidents Vans Cjans izteicis gandarījumu «par tik svarīgu klientu, kāds ir Wizz Air». Ķīnas Celtniecības bankas internacionalizācijas stratēģijas ietvaros CCB Financial Leasing turpināšot paplašināt klātbūtni pasaules aviācijas līzinga tirgū, izmantojot savu Īrijas platformu.

Šis līgums atbilstot Wizz Air pārdošanas ar atpakaļ saņemšanu nomā uzņēmējdarbības modelim, kad uzņēmums tieši vienojas un noslēdz līgumu ar Airbus par jaunām lidmašīnām un pēc tam noslēdz līgumu ar iznomātāju par pārdošanu ar atpakaļ saņemšanu nomā.

Transports un loģistika

Ceļojumiem izvēlas aviotransportu

Aļona Zandere,17.08.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zemo aviobiļešu cenu dēļ izteikti lielākā daļa tūristu izvēlas aviolidojumus; arī Latvijā pārvietošanās lidojot pieaug

Aviolidojumu nozīme attiecībā uz Latvijas ārējo tūrismu arvien pieaug. Kaut gan ekskursijas ar autobusiem vai braucieni ar kruīza kuģiem bauda uzticīgo klientu pieprasījumu, teju visi tūrisma operatori lielākoties piedāvā tādas ceļojumu paketes, kurās paredzēti pārlidojumi ar lidmašīnu.

Ceļojumu biroja Jēkaba ceļojumi direktore Ilze Alksne DB stāsta, ka apmēram 80% uzņēmuma klientu izvēlas tādu ceļojumu maršrutus, kuros iekļauti arī aviopārvadājumi. Varētu pieļaut, ka iemesls ir zemās aviobiļešu cenas, tomēr I. Alksne to neapstiprina: «Tā īsti nevaram runāt par aviobiļešu cenu kritumu, jo aviobiļetes ir lētas tikai tad, ja tās tiek nopirktas laicīgi. Ja izvēlas lidojumu pēc dažām dienām, tad cenas parasti nav zemas. Zemākas cenas vēl ir novērojamas virzienos, kur nav īsti sezona un tūristi brauc mazāk.»

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Informācijas komunikāciju tehnoloģiju uzņēmums AS Capital sācis jaunā portatīvā datora Apple MacBook tirdzniecību, informē AS Capital mazumtirdzniecības vadītājs Reinis Mutulis.

Apple MacBook modeļi ir ar 1.1 vai 1.2 GHz Intel Core M procesoriem un 256 vai 512 GB PCIe zibatmiņu un 8GB operatīvo atmiņu. MacBook ir pirmais Apple portatīvais dators, kurš pieejams zelta, pelēkā un sudrabainā krāsā, līdzīgi kā iPad planšetdatori un iPhone viedtālruņi.

923 g vieglais un 13.1 mm plānais MacBook ir aprīkots ar 12" Retina izšķirtspējas ekrānu, jaunas Butterfly tehnoloģijas izgaismotu pilnizmēra tastatūru, un ir pirmais portatīvais dators, kura skārienpaliktnis spēj atšķirt piespiediena spēku. Datoram ir jaunā standarta USB-C pieslēgligzda, kura vienlaikus nodrošina gan lādēšanu, gan video un datu pārraidi.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju kompānija Apple nav no jauna izgudrojusi riteni, laižot klajā iPad Air, tomēr planšetdators ir jūtams uzlabojums starp konkurentu produktiem, atzinuši tehnoloģiju apskatnieki.

Apple savus jaunos produktus izvērtēšanai piešķir tikai atlasītu tehnoloģiju mediju pārstāvjiem, tādējādi nav pieejams plašs ierīces apskatu klāsts. Tomēr tie tehnoloģiju speciālisti, kas Apple iPad Air turējuši savās rokās, norāda uz dažādiem ierīces uzlabojumiem.

Wall Street Journal tehnoloģiju apskatnieks Volts Mosbergs norādījis, ka Apple iPad Air ir līdz šim labākais planšetdators, kuru viņam nācies redzēt. «Tas nav tikai tāpēc, ka tas ir padarīts tievāks un dizaina ziņā vienkāršāks, bet arī tāpēc, ka Apple piedāvā vairāk nekā 475 tūkstošus lietojumprogrammu, kas piemērotas planšetdatoriem. Tas ir daudz vairāk nekā piedāvā citi ražotāji,» raksta V. Mosbergs. Eksperts arī atzīmējis iPad Air baterijas darbības ilgumu, kas spējot darbināt ierīci vairāk nekā 12 stundas.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas valdība izlēmusi aizdot nacionālajai lidsabiedrībai Estonian Air 8,3 miljonus eiro, lai ļautu saglabāt aviokompānijai tās maršrutu tīklu, informē BBN.

Tāpat nolemts, ka, līdz 2013. gada 1. janvārim Igaunijas Ekonomikas ministrija prezentēs valsts lūgumu pēc atbalsta Eiropas Komisijā.

Līdz nākamā gada 28. februārim ministrijai būs jāprezentē valdībai Estonian Air restrukturizācijas plāns.

Līdzekļi aviokompānijas vajadzībām tiks ņemti no rezervju fonda.

Tajā pašā laikā, kamēr valdība lēmusi aviokompānijai piešķirt miljonus, lidsabiedrība slēgusi jaunu vienošanos ar Estonian Air Salona apkalpes apvienību (Estonian Air Cabin Crew Union, ESSA), kas būs spēkā līdz 2013. gada beigām. Vienošanās skar darba un atpūtas laika sadalījumu, sociālās garantijas, darba apstākļus, atalgojumu un aviokompānijas un arodbiedrības attiecības.

Transports un loģistika

Lietuvieši cer, ka Air Lituanica pacelties gaisā palīdzēs Estonian Air

Gunta Kursiša,19.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viļņas mēra iniciētajai lietuviešu lidsabiedrībai Air Lituanica nav izdevies atrast stratēģisko investoru, tomēr aviokompānija noslēgusi sadarbības līgumu ar Igaunijas nacionālo aviokompāniju Estonian Air, vēsta BBN.

Viļņas mēra Artura Zuokas virzītā aviokompānija savu pirmo lidojumu uz Briseli plāno 30. jūnijā, savukārt lidojumi uz Amsterdamu tiks veikti jūlija sākumā. No Estonian Air lietuviešu aviokompānija līdz 2015. gada beigām īrēs lidmašīnu Embraer 175.

Biļetes uz lidojumiem jau tiek pārdotas, izmantojot Estonian Air biļešu iegādes sistēmu. Pati Estonian Air, kā jau iepriekš vēstīts, pašlaik meklē izdzīvošanas iespējas. Estonian Air šā gada pirmajos piecos mēnešos pārvadājusi 220,9 tūkstošus pasažieru, kas ir par aptuveni trešdaļu mazāk nekā pirms gada, kad Estonian Air pasažieru skaits bija 323,2 tūkstoši. Maijā Estonian Air piedāvāto sēdvietu skaits lidmašīnās ir par aptuveni 45,5% mazāks nekā 2012. gada attiecīgajā mēnesī, un par aptuveni 23% mazāks nekā 2011. gada maijā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Deklarācija par Krišjāņa Kariņa (JV) topošā Ministru kabineta iecerēto darbību, par ko vienojušās koalīcijas partijas.

Saeima šodien lems, vai apstiprināt jauno valdību, kuru veidotu partiju apvienība "Jaunā Vienotība", partiju apvienība "Apvienotais saraksts" un Nacionālā apvienība.

Ievads

Krišjāņa Kariņa valdības mērķis: Latvijas ekonomikas transformācija labākai dzīvei Latvijā

Kopš Latvijas valsts neatkarības atgūšanas valsts un tās iedzīvotāji ir piedzīvojuši milzu pārmaiņas - pāreju no komandekonomikas uz tirgus ekonomiku, valsts un pašvaldību īpašuma privatizāciju, demokrātisko institūciju izveidošanu un nostiprināšanos, naudas un zemes reformas īstenošanu, pievienošanos Eiropas Savienībai (ES) un NATO militārajai aliansei.Šajā ceļā ir pārvarēti dažādi izaicinājumi, šobrīd sastopamies ar Krievijas agresīvo karadarbību Ukrainā, kura grauj likuma varā balstīto starptautisko kārtību un ir lielākais drošības apdraudējums Eiropai, radot milzīgas cilvēku ciešanas. Karadarbība ir izraisīju

Pasaulē

Papildināta - Estonian Air, iespējams, vajadzēs papildus finansējumu; samazinās reisu skaitu no Rīgas

Jānis Rancāns,23.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas nacionālā aviokompānija Estonian Air cieš nopietnas grūtības tāpēc šā gada nogalē vai arī nākamā gada sākumā, lidsabiedrībai būs nepieciešams papildus finanšu ieguldījums, atsaucoties uz laikrakstu Eesti Päevaleht, vēsta kaimiņvalsts raidsabiedrība ERR.

Laikraksts aprēķinājis, ka kompānija neesot sasniegusi jaunā vadītāja Tero Taskilas prognozēto apgrozījumu un lidsabiedrību joprojām nomoka zaudējumi. Aizvadītajā gadā Estonian Air zaudējumi bijuši augstākie lidsabiedrības vēsturē – 17,3 miljoni eiro. Salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem, tie auguši 6,6 reizes.

Lidsabiedrības zaudējumi aizvadītajā gadā un šā gada pirmajā pusē varot sasniegt tik pat lielu summu, kādu Igaunijas valdība jau iepriekš ieguldījusi Estonian Air, lai to atbalstītu. Līdz šim Igaunija lidsabiedrībai piešķīrusi 30 miljonus eiro.

Kā Db.lv noskaidroja Rīgas lidostā, tad Igaunijas lidsabiedrība iecerējusi samazināt reisu skaitu no Rīgas. Pašlaik Estonian Air no un uz Rīgu lido 17 reizes nedēļā. Lidojumus starp abām galvaspilsētām Estonian Air, pēc vairāk nekā desmit gadu pārtraukuma, atsāka martā.