Jaunākais izdevums

Jauna zīmola ienākšana tirgū pati par sevi ir uzmanības vērta, bet Polijā otrais lielākais sporta preču tirgotājs 4F turklāt ir arī Latvijas olimpiskās vienības tērpu dizainers. Kā stāsta kompānijas direktors un lielākais akcionārs Igors Klaja, attieksme pret šādām kolekcijām ir īpaša.

Fragments no intervijas:

Patiess notikums Latvijas austrumu pusē. Meitene veikalā saka, ka grib nopirkt treniņtērpu. Pārdevēja: «Jums ikdienai vai iziešanai?»

(Sarunas biedrs nogaidošs.)

Es to uztvēru kā joku.

Ahā! Es teiktu, ka sporta apģērbs var būt visam kam. Katrā ziņā atšķirība starp ikdienas apģērbu un sporta apģērbu ir jau neliela. Itālijā un Francijā slaveni dizaineri savās kolekcijās iekļauj sporta apģērbu elementus, un visā pasaulē var redzēt, ka cilvēki šos apģērbus un apavus valkā ne tikai sportam, bet kā dzīvesstila sastāvdaļu. Visai izplatīti ir valkāt uzvalku, bet ar sporta kurpēm, un izskatās labi.

Mums gan ir arī speciālas kolekcijas tikai profesionālajiem sportistiem, arī ļoti specifiskas, piemēram, skrējējiem, tramplīnlēcējiem, ātrslidotājiem, bet tās ir ļoti atšķirīgas no tā, ko pārdodam, tā teikt, normāliem cilvēkiem. Mūsu doma ir apmierināt visa veida klientu vajadzības.

Jūsu kā olimpiskās komandas ģērbēju ienākšana Latvijā pirms olimpiādes šķiet labi plānota.

Jā, tas nav nejauši. Un es gribu uzsvērt, ka mēs negribam, ka 4F ir vienkārši drēbes, ko valkāt, bet lai Latvijas klienti to uztvertu kā savu zīmolu. Mēs negribam būt poļu, bet vietējais zīmols, un sadarbība ar Latvijas Olimpisko komiteju tika sākta, lai pierādītu, ka mēs to spējam un gribam būt daļa no jūsu sabiedrības ģimenes.

Mūsu apģērbi katras valsts olimpiskajai komandai, ar kuru strādājam, ir īpaši. Katra tauta grib lepoties ar saviem olimpiešiem. Nav pat svarīgi, vai jums patīk sports – olimpiādes laikā visi ir patrioti. Bet kas notiek? Ļoti daudzu valstu komandām apģērbi ir vienādi, atšķiras tikai krāsas un dažas detaļas. Mēs savukārt piestrādājam, lai tie būtu tiešām individuāli, oriģināli tērpi.

Ar Latvijas komandu strādājam kādus divus gadus, un tagad, pirms Riodežaneiro spēlēm, ir laiks atvērt šeit arī veikalus; kopā tie būs trīs. Līdz ar olimpiskās komandas dizaineru tēlu mēs uzsvaru liekam arī uz modernām tehnoloģijām, kas tam piederas, tomēr tas viss ir par labu cenu. Es lēšu, ka līdzīga līmeņa produkti mums maksā līdz par 30% lētāk.

Visu interviju Ienāk olimpiskie ģērbēji lasiet 19. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

FOTO: Būvē prāmjus ūdenssatiksmei starp Bolderāju, Vecmīlgrāvi un Rīgas centru

Zane Atlāce - Bistere, 17.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kuģu būvētava BIC aluminium ir ielikusi ķīli pirmajam no sešiem prāmjiem, kas, kursējot starp Bolderāju, Vecmīlgrāvi un Rīgas centru, risinātu transporta problēmu Rīgā.

Pirmā prāmja būvniecību plānots pabeigt sešu mēnešu laikā. Pasažieru prāmis būs 24metrus garš un 6 metrus plats. Katrā prāmī būs vietas 130 pasažieriem un 50 velosipēdiem. Viena brauciena izmaksas tiek lēstas 4,50 eiro apmērā, par velosipēda pārvadāšanu papildus jāmaksā nebūs.

«Ideja radās pirms vairāk nekā desmit gadiem, kad sākām domāt, kā savienot Bolderājas un Vecmīlgrāvja teritorijas. Izpētot situāciju, secinājām, ka šim projektam diemžēl nav komerciāla pamatojuma, jo šo divu reģionu transporta izolācijas gados ir zaudētas visas sociālās saites. Pirms vairāk nekā 90 gadiem, kad Daugavgrīvas šoseja vēl neeksistēja, komunikācijai bija pieejams tikai upju transports, apkaimes iedzīvotāji abos Daugavas krastos bija ļoti tuvi, strādāja un atpūtās kopā, veidoja ģimenes. Pētījuma rezultātā sapratām, ka pilsētai nav nepieciešams tikai savienot Bolderājas un Vecmīlgrāvja krastus, bet gan vajadzīga jauna transporta sistēma, kas ļautu savienot abus upes krastus visā pilsētas garumā. Tā sākās darbs pie maršruta izstrādes un izpētes, tika nolemts sadalīt pilsētu ziemeļu un dienvidu daļās, kurām būtu kopīgi krustošanās punkti Vanšu tilta rajonā,» stāsta SIA BIC valdes priekšsēdētājs Igors Mitrofanovs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Sports

FOTO: Latvijas Olimpiskās komandas tērpos mode saplūst ar tehnoloģijām

Rūta Lapiņa, 22.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trešdien, 22. novembrī, tika prezentēta Latvijas Olimpiskās komandas apģērbu kolekcija 2018. gada Ziemas Olimpiskajām spēlēm Phjončhanā, kurā mode saplūst ar tehnoloģijām, atzīst uzņēmuma OTCF, kam pieder sporta preču zīmols 4F, un kas ir apģērbu kolekcijas ražotājs, vadītājs Igors Klaja.

«Mēs darījām visu iespējamo, lai šajā kolekcijā apvienotu mūsdienu tehnoloģijas, piemēram, augstas kvalitātes elpojošus bezšuvju audumus, ūdensnecaurlaidīgus materiālus un tradicionālos latviešu elementus. Kolekcijas krāsas ir balts, pelēks un latviešu sarkanais tonis, kolekcijas dizains papildināts ar Latvijas Olimpiskās komandas identitātes zīmi - pinumu, kas simbolizē komandas spēku un vienotību», stāsta I. Klaja.

Kolekcija ir izgatavota no īpaši moderniem materiāliem – ūdensizturīgiem un tajā pašā laikā elpojošiem audumiem, softshell NeoDry ar DWR apdari, kas veiksmīgi aizsargā pret aukstumu un vēju, teflona apdare, kas novērš ūdens absorbciju. Lāzera griezumi lielākai izturībai, ūdens necaurlaidīgi rāvējslēdzēji ar speciālu apdari kabatām, magnētiskās aizdares, atstarojoša un dekoratīva apdruka, skārienjutīga sistēma cimdiem un daudz citu aizraujošu elementu, kas izmantoti Olimpiskās kolekcijas radīšanā. «Šajā kolekcijā mode saplūst ar tehnoloģijām. Inovatīvi risinājumi palīdz pārvarēt ekstremālos laika apstākļus. Standarta šuvju vietā mēs izlēmām izmantot metinātas šuves. Esam izmantojuši arī lāzergriešanas tehniku, lai palielinātu izturību,» saka I. Klaja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Katram olimpietim pienāksies 30 apģērba gabali, pieci apavu pāri un 18 aksesuāri

Dienas Bizness, 03.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas olimpiskās komandas apģērbu kolekciju olimpiskajām spēlēm Riodežaneiro veidojusi piecpadsmit radošu augstākās klases dizaineru komanda un tās veikums plašākai publikai tiks prezentēts 10.maijā.

Kolekcija ir veidota tradicionālās Latvijas krāsās — baltā, bordo un pelēkā, turklāt ir izmantota Latvijas olimpiskās komandas identitātes zīme — pīne. Katrs Latvijas olimpiskās komandas dalībnieks saņems apģērbu komplektus, kas ietver tērpus olimpisko spēļu atklāšanas ceremonijai, treniņiem un ikdienai, kā arī aksesuārus: saulesbrilles, cepures, somas, mugursomas un apavus. Katrs komplekts sastāv no 30 apģērba gabaliem, pieciem pāriem apavu un 18 aksesuāriem.

«Mēs ļoti priecājamies, ka pagājušajā gadā Latvijas Olimpiskā komiteja atzina mūs par pietiekami cienīgiem un uzticamiem, lai veidotu apģērbu tās olimpiešiem, — tas mums ir liels gods. Mēs sagatavosim formas tērpus sportistiem, kas piedalās vasaras olimpiskajās spēlēs Riodežaneiro (2016. gadā), ziemas olimpiskajās spēlēs Phjončhanā (2018. gadā) un citos svarīgos sporta pasākumos, kas norisināsies no 2017. līdz 2020. gadam, piemēram, Eiropas Jaunatnes olimpiskajā festivālā un Jaunatnes olimpiskajās spēlēs,» saka uzņēmuma OTCF, kam pieder zīmols 4F, vadītājs Igors Klaja.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apģērbu komplekts ikvienam Latvijas olimpietiem, kas dosies uz Riodežaneiro olimpiskajām spēlēm, izmaksās aptuveni 1700 eiro, otrdien jauno tērpu demonstrēšanas pasākumā pastāstīja Latvijas Olimpiskās komitejas (LOK) prezidents Aldons Vrubļevskis.

LOK ir vienojies ar Polijas kompāniju 4F par apģērbu piegādi sportistiem nākamajos četros gados. Šodien tika prezentēti Latvijas olimpiskās delegācijas tērpi Riodežaneiro olimpiskajām spēlēm, un, kā atzina klātesošie sportisti, pagaidām nekādu iebilžu par apģērbu funkcionālo kvalitāti viņiem nav.

Poļu zīmols 4F nodrošinās Latvijas sportistu, arī jaunatnes komandu, apģērbu nākamajos četros gados, tātad arī 2018.gada Ziemas olimpiskajās spēlēs Dienvidkorejā. Vrubļevskis atzīmēja, ka sadarbība četru gadu ciklā palīdzēs veidot vienotu nacionālo komandu identitāti starptautiskajās sacensībās.

«4F ražos pilnīgi visus Latvijas olimpiskās komandas tērpus, kurus sportisti izmantos sacensībās, oficiālajās ceremonijās un brīvajā laikā līdz pat 2020.gadam. 4F ražos pilnīgi visu, sākot ar atklāšanas ceremonijas tērpiem, beidzot ar zeķēm, sporta apaviem un somām, kuras lietos latviešu sportisti,» stāstīja Vrubļevskis, atgādinot, ka tērpu ražotājs tika izvēlēts iepirkuma rezultātā, kurā pieteicās divi dalībnieki.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Sporta apģērbu zīmols 4F atver pirmo veikalu ārpus Rīgas

Zane Atlāce - Bistere, 04.11.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piektdien, 4. novembrī, pulksten 10 Valmieras tirdzniecības centrā «Valleta» tika atvērts sporta zīmola 4F ceturtais veikals.

«Pirmie trīs mūsu veikali uzsāka darbu Rīgā šā gada pirmajā pusē, tagad ir pienācis laiks doties ārpus galvaspilsētas un piedāvāt mūsu sportisko kolekciju Latvijas iedzīvotāju uzmanībai vienā no lielākajiem reģionālajiem centriem — Valmierā,» saka uzņēmuma OTCF, kam pieder zīmols 4F, vadītājs Igors Klaja.

Pirmie trīs sporta apģērbu 4F veikali ir uzsākuši darbu Rīgā: pirmais atrodas Pārdaugavā — modes un izklaides centrā «Rīga Plaza», otrais tirdzniecības centrā «Origo», bet trešais atrodas iepirkšanās centrā «Domina Shopping».

Ceturtais veikals ietilpst 4F darba plānā Latvijas tirgū gan galvaspilsētā, gan ārpus tās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Start-up

Slimnīcas vietā top grandioza startup pilsētiņa

Anda Asere, 06.04.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš pagājušā gada novembra Viļņā darbojas Vilnius Tech Park, kur mājas atraduši vietējie un ārzemju jaunuzņēmumi, riska kapitāla fondi, akselerators, inkubators un dažādu atbalsta pakalpojumu sniedzēji

Vietā, kur atrodas Vilnius Tech Park, 17. gadsimtā uzcelta Sapiegu pils un iekopts parks. 19. gadsimtā cariskā Krievija to nopirka un izveidoja militāro slimnīcu. Visās ēkās, kur tagad atrodas Viļņas tehnoloģiju parks, līdz pat 2015. gadam atradās slimnīca.

«Šis komplekss ir ievērojams pilsētas kultūras un vēsturiskais mantojums. Remontdarbiem bija vajadzīgi lieli līdzekļi, jo tā ir liela teritorija, un pašvaldībai nebija iespējams veikt tik lielas investīcijas. Divi privātie investori nāca klajā ar ideju pārvērst bijušo slimnīcu par Vilnius Tech Park,» stāsta Monika Poškaitīte (Monika Poškaitytė), Vilnius Tech Park korporatīvās partnerības vadītāja. Parka izveidotāji ir Darjus Žakaitis (Darius Žakaitis) un Igors Macaņuks (Igor Matsanyuk). D. Žakaitis ir Baltijas pirmā jaunuzņēmumu akseleratora Startup Highway dibinātājs, investējis vairāk nekā 20 dažādos startup, bet I. Macaņuks ir riska kapitāla fonda imi.vc dibinātājs, kurš arī ir investējis jaunuzņēmumos un pirms dažiem gadiem no Krievijas pārcēlies uz Lietuvu. Viņiem abiem šis projekts ir iespēja atrast labākās komandas, kam palīdzēt augt, tādējādi nākotnē viņiem ir iespēja nopelnīt ar savu pašreizējo ieguldījumu ekosistēmā. Kopumā projektā investēti pieci miljoni eiro privāto līdzekļu. Pašvaldība ir iznomājusi ēkas Vilnius Tech Park uz 25 gadiem par samazinātu cenu, bet ar specifiskiem noteikumiem, tostarp, cik daudz organizācijai ir jāiegulda ēku renovācijā, kādas aktivitātes jāveic.

Komentāri

Pievienot komentāru