Jaunākais izdevums

Koplietošanas transportlīdzekļu programmaparatūras izstrādātājs "Atom Mobility" piesaista 200 tūkstošu eiro investīcijas no Igaunijas biznesa eņģeļu tīkla "EstBAN".

Finansējumu uzņēmums ieguva Igaunijas jaunuzņēmumu konferences "Latitude59" laikā, kur "Atom Mobility" ieguva arī 10 tūkstošu eiro finansējumu bez saistībām no "Latitude59", kā ar juridiskā biroja "Hedman Partners" atbalstu nākotnē.

Piesaistītais finansējums ļaus paplašināt pārdošanas un inženieru komandu. "Šobrīd strādājam 20 pilsētās 13 valstīs, bet piesaistītās investīcijas tuvāko divu gadu laikā ļaus mums būt simt pilsētās. Tas mums ļaus būt par vienu no lielākajiem spēlētājiem koplietošanas tirgū. Šo gadu plānojam pabeigt, strādājot 30 līdz 40 pilsētās," teic Artūrs Burņins, "Atom Mobility" (SIA "ATOM Tech") līdzdibinātājs.

Šobrīd "Atom Mobility" pakalpojumus izmanto 25 uzņēmumi dažādās valstīs. Šobrīd uzņēmums fokusējas uz Eiropu, jo par šo reģionu tam ir visvairāk zināšanu. Katru dienu kompānijas klientu sniegtos pakalpojumus izmanto aptuveni 10 tūkstoši cilvēku.

"Mēs piedāvājam platformu kā pakalpojumu, līdz ar mūsu klientam nav vajadzīgi iekšējie IT resursi. Viņam jārūpējas par operacionālo ikdienas darbu – kā un kur strādāt, kādus braucamrīkus izmantot utt.," saka A. Burņins.

"Atom Mobility" elektriskie skrejriteņi bija pirmie, kas pērn parādījās Rīgas ielās, piedāvājot koplietošanas pakalpojumus. "Tas bija mūsu pilotprojekts, lai iegūtu pieredzi par to, kā tas strādā. Mums nebija mērķa ļoti paplašināt mūsu darbību mobilitātes pakalpojuma sniegšanā, jo ir citi labi finansēti uzņēmumi, kas ar to nodarbojas. Mēs fokusējamies tieši uz programmatūru un piedāvājam to visā pasaulē – Eiropā, Skandināvijā, Kolumbijā. Strādājam arī ar pirmajiem klientiem ASV, Saūda Arābijā un Dienvidāfrikā," saka A. Burņins.

Vaicāts, kādi ir lielākie izaicinājumi, izstrādājot šāda veida risinājumu, viņš teic, ka nav viegli izstrādāt tāda līmeņa tehnoloģiju, ko var mērogot un klients nesaskaras ar tehniskām problēmām šajā procesā. "Svarīgi, lai tehnoloģija ir skaidra un saprotama jebkuram cilvēkam bez IT zināšanām," uzsver A. Burņins.

Viņš stāsta, ka dalīšanās ekonomika transporta jomā pēdējos pāris gados strauji aug, jo īpaši Covid-19 pandēmijas izraisītās ārkārtas situācijas laikā. Piemēram, šajā laikā arī auto nomas uzņēmumi, meklē jaunus biznesa modeļus, lai piedāvātu klientiem pakalpojumu ātrāk, ērtāk un lētāk. "Krīzes laikā ir svarīgi, lai vari paņemt mašīnu attālināti un nevajag tikties klātienē, lai parakstītu līgumu, tiktos ar auto nomas biroja darbinieku," norāda A. Burņins. Viņa skatījumā tirgu visvairāk virza koplietošanas elektriskie skrejriteņi un automašīnas, bet ražotāji neguļ uz lauriem un visu laiku parādās arvien jauni braucamrīki. Piemēram, Igaunijas kompānija "Comodule" ražo videi draudzīgākus skrejriteņus, kas kalpo ilgāko un kas ir vieglāk pārstrādājami.

Uzņēmums darbojas kopš 2018. gada. Novembrī "Atom Mobility" ieguva grantu konkursa "Atspēriens" finansējumu desmit tūkstošu eiro apmērā, bet vēlāk piesaistīja 50 tūkstošu eiro investīciju no vietējās kompānijas SIA "ITG Group".

"Kopš tā laika paši finansējam savu darbību, esam pelnošs uzņēmums. Tas nav raksturīgi visiem jaunuzņēmumiem, tāpēc diezgan ilgi izvēlējāmies, ko piesaistīt kā pirmo nopietno investoru. Izvērtējām vairākas iespējas un nolēmām sākt ar Igaunijas biznesa eņģeļiem, jo viņiem ir liela pieredze ar sēklas stadijas investīcijām un to, kā sagatavot nākamajiem investīciju raundiem," saka A. Burņins.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā jauno sezonu atsākuši koplietošanas skrejriteņu nomas uzņēmumi, tirgum pievienojies jauns dalībnieks "Scoot911".

"Covid 19" radītās ārkārtas situācijas un ierobežojumu dēļ, kā arī reaģējot uz Eiropas Komisijas rekomendācijām mazāk izmantot sabiedrisko transportu, ievērot distanci un braukt ar alternatīviem transportlīdzekļiem (velosipēdiem, elektriskajiem skrejriteņiem), sezonu nolemts uzsākt pēc iespējas ātrāk.

"Jau no 1. aprīļa ielās "palaidām" vairāk nekā 200 skrejriteņus. Brauciens ar tiem ir ne tikai ātrāks un lētāks, salīdzinot ar braucienu ar automašīnu, bet arī drošāks, salīdzinot ar sabiedrisko transportu," saka Ričards Šukis, koplietošanas uzņēmuma "Scoot911" vadītājs.

"Scoot911" preču zīmi pārvalda "RSInvestment Group OU", kas darbību veic Eiropā, ASV un Tuvajos Austrumos. "Scoot911" skrejriteņi ir ražoti speciāli dalīšanās pakalpojuma vajadzībām: ar lielākiem riteņiem, platāku platformu, īpaša dizaina (tumšajā diennakts laikā atstaro gaismu), ar iespēju bez uzlādes nobraukt 65 km attālumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan tas ir mazāk par 0,1% no tirgus, Latvijas finanšu tehnoloģiju jaunuzņēmuma "Jeff App" līdzdibinātājs Toms Niparts ir pārliecināts, ka iespējamais izaugsmes potenciāls ir milzīgs.

"Turklāt tas ir tikai mūsu pirmais tirgus Āzijā," viņš uzsver. Pirmo klientu attieksme pret risinājumu esot visnotaļ laba un atgriežas tie, kas reģistrējušies pirms kāda laika.

Uzņēmuma stratēģija šajā tirgū ietver vairākus soļus. Sākumā tas piedāvā vietējiem finanšu uzņēmumiem nepieciešamu risinājumu, kas risina pamatvajadzību: piesaista jaunus klientus. "Kad esam iekarojuši atpazīstamību un nodibinājuši attiecības, piedāvājam papildu pakalpojumus – alternatīvos datus. Augustā laidām klajā mobilo lietotni, kuru drīzumā sāksim jaudīgi reklamēt. Tuvāko mēnešu laikā lietotājiem būs arī iespēja saņemt izdevīgākās banku kredītkartes un finansējuma iespējas ar mopēda vai motocikla nodrošinājumu, kas Āzijā ir būtiski. Pakāpeniski pāriesim no tā, ka esam kā "Tinder" piemērotākā aizdevuma atrašanai uz aplikāciju īpašajiem piedāvājumiem, kas nozīmē, ka piedāvājam atrast ne vien finansējumu, bet arī apdrošināšanu, telekomunikāciju pakalpojumus u. tml. Šāds risinājums mums dos vairāk datu par lietotāju uzvedību, kas ilgtermiņā ļauj veidot kredītvērtējumu, kas ir viens no mūsu lielākajiem mērķiem," ieskicē T. Niparts.

Komentāri

Pievienot komentāru