Jaunākais izdevums

Pasažieru un kravas auto, kā arī motociklu rezerves daļu tirgotājs SIA "Inter Cars Latvija" paplašina loģistikas centru Mārupē teju trīs reizes, informēja uzņēmuma vadītājs Kaspars Viļumsons.

No loģistikas centra Mārupē tiek apkalpoti ne vien uzņēmumi Latvijā, bet arī Igaunijā un Somijā.

Kopējās izmaksas loģistikas centra attīstībā ir 5,3 miljoni eiro. Pēc "Inter Cars Latvija" pasūtījuma "Lumi Capital" ieguldīja 3,8 miljonus eiro 6300 m2 lielā loģistikas centra izbūvē. "Inter Cars Capital Group" papildus ieguldīja 1,5 miljonus eiro loģistikas centra infrastruktūras un plauktu sistēmu izbūvē.

Pēc K. Viļumsona sacītā, šis ir būtisks solis, jo tas ļauj nostiprināt "Inter Cars Latvija" uzsākto attīstības ceļu – pārtapt no rezerves daļu izplatītāja par loģistikas uzņēmumu, kā arī attīstīt augstas kvalitātes pakalpojumu sniegšanu galapatērētājam, piemēram, centralizēti pārvaldot uzņēmumu auto parkus.

"Loģistikas centra paplašināšana ļaus koncentrēt visus mūsu krājumus vienuviet, tā saīsinot preču piegādes ķēdi un laiku. Šāda biznesa pieeja ir ļāvusi mūsu klientiem, autoservisiem, fokusēties uz savu pamatdarbību, nevis veidot noliktavas ar rezerves daļu krājumiem. Tas no vienas puses atbrīvo apgrozāmos līdzekļus, bet no otras – samazina vajadzību pēc papildu telpām vai arī noliktavas vietā var būt auto pacēlājs, kas reāli pelna," skaidro K. Viļumsons.

"Inter Cars Latvija" izmantotās loģistikas centra platības teju trīskāršosies - no esošajiem 3,7 tūkstošiem kvadrātmetru līdz 10,6 tūkstošiem kvadrātmetru. Savukārt preču vērtība, kas ir izvietota noliktavās sezonas laikā, pārsniedz 10 miljonus eiro.

2019. gadā uzņēmums ir strādājis ar 83,5 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 7% vairāk nekā iepriekšējā pārskata periodā. Kopējā peļņa pērn bijusi 1,876 miljoni eiro un salīdzinājumā ar 2018.gadu tā palielinājusies par 6,7%.

"Pašreizējās prognozes liecina, ka 2020.gadā uzņēmuma finanšu rādītāji saglabāsies stabili, iespējams pat ar nelielu pieaugumu. Arī mēs, līdzīgi kā citi transporta nozares uzņēmumi, izteikti izjutām Covid-19 pandēmijas ietekmi aprīlī un maijā. Taču jau jūlijā un augustā pārdošanas apjomi bija atgriezušies sezonai ierastajā līmenī un pat augstāk," stāsta K. Viļumsons.

Pēc uzņēmuma vadītāja novērotā, šovasar transportlīdzekļi tiek izmantoti caurmērā biežāk nekā citos gados, jo līdz ar ierobežotām iespējām ceļot cilvēki vairāk pārvietojas ar auto pa Latviju vai dodas uz kaimiņvalstīm – Lietuvu un Igauniju.

"Biežāka auto izmantošana, protams, nereti rezultējas ar biežāku nepieciešamību tos remontēt. Tas arī ir radījis augstāku pieprasījumu pēc rezerves daļām nekā tas ir ierasts sezonā, tāpēc mūsu uzņēmuma izaugsmes prognoze šogad, lai arī ir piesardzīga, tomēr ir stabila," teica K. Viļumsons.

Uzņēmums dibināts 2010.gadā, pašlaik tam ir 18 filiāles 12 pilsētās - Daugavpilī, Gulbenē, Jēkabpilī, Jelgavā, Liepājā, Mārupē, Ogrē, Rēzeknē, Rīgā, Valmierā, Ventspilī un Talsos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ieguldot 3,8 miljonus eiro, nekustamo īpašumu attīstītājs "Lumi Capital" paplašinājis Plieņciema loģistikas centru Mārupē.

Jaunās noliktavu telpas 6300 kvadrātmetru platībā ir nodotas nomniekam – uzņēmumam "Inter Cars", kas nodarbojas ar automašīnu rezerves daļu vairumtirdzniecību un uz ilgtermiņa līguma pamata telpas nomāja jau iepriekš.

"Loģistikas kompleksa paplašināšanas laikā ņēmām vērā visas pastāvīgā nomnieka intereses un vajadzības, kā arī dominējošās tendences loģistikas pasaulē. Esam gandarīti par paveikto – komplekss ir plašs, moderns, tam ir lieliska atrašanās vieta, un esam droši, ka īpašuma vērtība pieaugs un ieguldījumi atmaksāsies," stāsta "Lumi Capital" vadošais partneris Raiko Uri.

Būvdarbus veica "Mapri Ehitus OÜ" meitasuzņēmums Latvijā "Mapri Būve", un darbi sākās pagājušā gada septembrī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Auto importētājs sniedz atbalstu kvalitatīva mācību procesa nodrošināšanai

Lelde Petrāne, 01.06.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Volkswagen" un "Audi" automobiļu importētājs "Moller Baltic Import" parakstījis dāvinājuma līgumu vairāk nekā 60 000 eiro vērtībā par oriģinālo virsbūves remonta rezerves daļu nodrošināšanu Rīgas Valsts tehnikumam un Daugavpils Būvniecības tehnikumam jauno transportlīdzekļu krāsotāju, kā arī auto virsbūves remontatslēdznieku izglītības procesā.

Sākot ar 2020./2021. mācību gadu, pirmo reizi Latvijā abas mācību iestādes sāk īstenot izglītības programmu "Transportlīdzekļu krāsotājs", kuru līdz šim nebija iespējams apgūt.

"Mūsuprāt, ir svarīgi jaunajiem speciālistiem dot iespēju gan iemācīties pašu darba procesu, gan salīdzināt oriģinālo rezerves daļu kvalitāti ar analogu virsbūves rezerves daļu kvalitāti. Pieeja kvalitatīvām oriģinālajām rezerves daļām nodrošina iespēju augstākā līmenī apgūt amata prasmes, kas jaunajam speciālistam dos priekšstatu par pareizu remonta tehnoloģiju," skaidro "Moller Baltic Import" Virsbūvju remonta ekspertu programmas vadītājs Pēteris Rubulis.

Tehnikumi sagatavos šos audzēkņus atbilstoši profesionālai studiju programmai un dos vispārīgas zināšanas par darbnīcas procesu, kvalitātes, veselības aizsardzības prasībām, kā arī zināšanas par vides piesārņojuma prasībām un to ievērošanu. Abās izglītības iestādēs audzēkņi mācīsies jaunās un modernās telpās, kas radīs pareizu priekšstatu par nākotnes profesiju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dažu pēdējo nedēļu laikā preču biržā visai spēji augstāk devusies vairāku pārtikas izejvielu vērtība. Ja šāds kāpums ievilksies, tas var rezultēties arī ar kādu pārtikas preču cenu pieaugumu mazumtirdzniecības veikalu plauktos.

Šāda situācija uz pandēmijas krīzes iespaidā sarūkošu iedzīvotāju ienākumu fona draud vēl vairāk pasliktināt daļas sabiedrības dzīves kvalitāti.

Katrā ziņā kāds pārtikas cenu lēciens uz spējas ekonomikas krīzes fona varētu izrādīties visai problemātisks. Sevi piesakot Covid-19, sākotnēji gan pārtikas cenas daudzviet bija visai stabilas, kas deva zināmu cerību, ka no kādām plašākām reģionālām pārtikas krīzēm pasaulē tomēr izdosies izvairīsies. Pēdējā laikā gan parādās spriedumi, ka tas tā tomēr varētu arī nebūt. Piemēram, Bloomberg raksta: “Pasaule virzās uz bezprecedenta pārtikas krīzes pusi. Pandēmija traucē piegāžu ķēdes, negatīvi ietekmē ekonomikas un patērētu pirktspēju”.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kravu pārvadātājiem šobrīd situācija ir katastrofāla un krīze ir daudz smagāka nekā 2008.gadā, atzīst asociācijas "Latvijas auto" valdes priekšsēdētājs Aleksandrs Pociluiko.

"Ja godīgi, tad šobrīd kravu pārvadātājiem situācija ir katastrofāla, citādāk to nevaru raksturot. Situācija ir tāda, ka nestrādā rūpnīcas un uzņēmumi. Mēs esam tie, kas saņem preci vai kravu punktā A un aizgādā līdz punktam B, bet šobrīd nestrādā ne punkts A, ne punkts B," teica Pociluiko.

Viņš atzīmēja, ka šobrīd no kravām praktiski tiek piegādāti vien medikamenti un pirmās nepieciešamības preces.

Tāpat Pociluiko norādīja, ka dažas nozares ir apstājušās pilnībā, piemēram, mēbeļu pārvadāšana, auto rūpniecība.

"Rezerves daļas nevajag piegādāt, automašīnas arī nevajag. Būvniecība ir apstājusies pilnībā. Palikusi vien medicīnas preču un pārtikas produktu piegāde, bet arī tā ir samazinājusies par apmēram 50%," atzina Pociluiko, piebilstot, ka transports ir tā nozare, kurā sekas ir jūtamas ar nelielu aizkavēšanos. Skaidrāki rezultāti būs redzami turpmāko nedēļu laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Putnu fabrika Ķekava: Prognozes bija sliktākas nekā ir īstenībā

Lelde Petrāne, 13.07.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Prognozes par Covid-19 ietekmi uz Latvijas mājputnu tirgu bija sliktākas nekā pašreizējie dati rāda," atzīst Andrijus Pranckevičs, A/S "Putnu fabrika Ķekava" valdes priekšsēdētājs.

"Mūsu pārdošanas rezultāti apjoma ziņā šā gada jūnijā jau pārsnieguši pērnā gada jūnija rezultātus par 12% Latvijā un 4% Baltijā. Lai arī daudz cilvēku pašlaik dzīvo ar samazinātiem ienākumiem, kopumā, ārkārtas stāvoklim beidzoties, cilvēki šķiet atgriezušies pie ierastajiem patēriņa paradumiem. Vienlaikus esmu piesardzīgs un domāju, ka Covid-19 ietekmi izjutīsim vēl tuvākos sešus mēnešus, ja ne ilgāk," stāsta A. Pranckevičs.

Pašlaik "Putnu fabrikas Ķekava" mazumtirdzniecības veikalos iegādātās svaigās un gatavās produkcijas proporcija esot izlīdzinājusies pirmskrīzes līmenī. Pulcēšanās ierobežojumiem kļūstot brīvākiem, cilvēki vairāk laika pavada kopā ar ģimeni un draugiem un, kā ik gadu maijā un jūnijā, ievērojami aug pieprasījums pēc grila produktiem.

Komentāri

Pievienot komentāru