"Reklamēties internetā ir moderni," tā atzīst aptaujātie interneta lietotāji mediju aģentūras Media House un pētījuma kompānijas Gemius veiktajā pētījumā.
38% aptaujāto atzina, ka viņuprāt internetā reklamējas modernas kompānijas. 30% atzina, ka kompānijas, kuras par galveno reklāmas kanālu izmanto internetu, esot tehnoloģiski advancētas. Savukārt 20% atzīst, ka šie uzņēmumi ir dinamiski, un tikai 16% ir pārliecināti, ka šo kompāniju produkti vai pakalpojumi domāti šauram patērētāju lokam.
"Līdz 2009. gadam prognozējams reklāmas tirgus apjoma pieaugums interaktīvajā vidē līdz pat 12 miljoniem latu, kas ir nedaudz vairāk kā žurnālu reklāmas ieņēmumi 2006. gadā. Tā, ja pērn interaktīvo mediju tirgus daļa bija 4, 3%, tad līdz 2009. gadam tas pieaugs līdz 8, 6%. Tātad arvien vairāk kompānijas sāk izprast, ka tieši interaktīvie mediji ir un būs viens no visefektīvākajiem veidiem sasniegt un informēt savu mērķauditoriju. Jo mūsdienu tehnoloģiju jomā izglītotāks kļūst patērētājs, jo straujāk šai jomā jāaug reklāmas devējiem," atzīst Media House valdes loceklis Juris Liepiņš.
Šobrīd visbiežāk reklāmas internetā izvieto telekomunikāciju, avio pārvadājumu, automašīnu un finanšu segmenta klienti. J. Liepiņš uzskata, ka tuvākajā laikā nozaru loks strauji paplašināsies.
23% aptaujāto bieži meklē papildus informāciju par reklamēto produktu
Analizējot pētījuma rezultātus par to, kā interneta lietotāji uztver interneta reklāmas, secināts, ka 23% aptaujāto bieži vai ļoti bieži meklē papildus informāciju par internetā reklamēto produktu. Savukārt 87% interneta lietotāju atzina, ka nekad nav nopirkuši produktus uzreiz pēc klikšķināšanas uz reklāmas, kas saistīta ar interneta veikalu. Tai pat laikā 26% no tiem vēlētos šādu iespēju izmantot.
Pētījumu kompānijas Gemius pārstāvis Lauris Lietavietis: "Šie 23% ir milzīgs potenciāls reklāmas devējiem, jo tie ir potenciālie klienti, kas jau ir pauduši interesi par konkrēto produktu. Reklāmas devēju interesēs būtu darīt visu, lai, nonākot kampaņas mērķa lapā, šiem patērētājiem tiktu sniegta pēc iespējas kvalitatīvāka un izsmeļošāka informācija par produktu. Mērķa lapa, tā ir iespēja turpināt sarunu ar potenciālu klientu. Tāpat arī fakts, ka 26% labprāt vēlētos iespēju iegādāties produktu jau mērķa lapā, rosina nopietni piestrādāt pie kampanas mērķa lapas satura".
Veiktā pētījuma mērķis ir noskaidrot Latvijas interneta lietotāju interneta lietošanas paradumus, attieksmi pret reklāmām un reklāmu citos medijos. Kopumā pētījumā tika apkopoti 2769 respondentu viedokļi.