Transports un loģistika

Izmaiņas vilcienu Rīga-Zilupe kustības sarakstā

Ainars Sedlenieks [email protected],22.07.2005

Jaunākais izdevums

Akciju sabiedrība “Pasažieru vilciens atkārtoti informē, ka otrdien un ceturtdien, 26. un 28. jūlijā, dzelzceļa remontdarbu laikā paredzētas izmaiņas vilcienu Rīga-Zilupe kustības sarakstā. 26. jūlijā Viļānu stacijā, bet 28. jūlijā - Stirnienes stacijā tiks veikta pārmiju nomaiņa, tādēļ dīzeļvilciens Nr.608 Rīga-Zilupe minētajās dienās no Rīgas būs norīkots nevis plkst.8:00, kā parasti darba dienās, bet gan 2 stundas agrāk - plkst.6:10. No Jāņavārtiem vilciens aties plkst.6:20, no Salaspils – 6:32, no Ogres – 6:46, no Lielvārdes – 7:00, no Skrīveriem – 7:18, no Aizkraukles – 7:28, no Kokneses – 7:38, no Pļaviņām – 8:18, no Krustpils – 8:36, no Kūkām – 8:51, no Mežāres – 9:01, no Atašienes – 9:11, no Stirnienes – 9:28, no Varakļāniem – 9:38, no Viļāniem – 9:52, no Sakstagala – 10:04, no Rēzeknes 2.stacijas - 10:18, no Taudejāņiem – 10:28, no Cirmas – 10:35, no Ludzas - 10:47, no Istalsnas – 10:56, no Nerzas – 11:06, no Briģiem – 11:14 un Zilupē pienāks plkst.11:20. Minētajās dienās - 26. un 28. jūlijā - būs izmaiņas arī vilciena Nr.607 Zilupe (plkst.15:35)-Rīga (20:38) sarakstā. Vilciens no Zilupes aties plkst.17:24 (gandrīz 2 stundas vēlāk nekā ierasts), no Briģiem – plkst.17:31, no Nerzas – 17:40, no Istalsnas – 17:51, no Ludzas - 18:01, no Cirmas – 18:13, no Taudejāņiem – 18:20, no Rēzeknes-2 - 18:31, no Sakstagala – 18:46, no Viļāniem – 19:04, no Varakļāniem – 19:15, no Stirnienes – 19:25, no Atašienes – 19:44, no Mežāres – 19:56, no Kūkām – 20:12, no Krustpils – 20:27, no Pļaviņām – 20:57, no Alotenes – 21:07, no Kokneses – 21:16, no Aizkraukles – 21:27, no Ogres – 22:09, no Jāņavārtiem - 22:31 un Rīgā pienāks plkst.22:41. Atgādinām, ka sliežu remontdarbu dēļ posmā Atašiene-Stirniene, par ko ziņojām iepriekš, darba dienās līdz 1.novembrim ir atcelts vilciens Nr.603 Rēzekne (plkst.12:25)-Rīga (16:18).

Ražošana

Papildināta - Pasažieru vilciens vēlas iegādāties elektrovilcienus ar 400-450 sēdvietām

LETA, Žanete Hāka,14.09.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Pasažieru vilciens izsludinājis konkursu piepilsētas pasažieru elektrovilcienu un to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegādei un personāla apmācībai, liecina paziņojums Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā.

Iepirkuma paredzamā līgumcena nav noteikta, bet vilcieni jāpiegādā trīs gadu laikā. Par uzvarētāju tiks izvēlēts saimnieciski visizdevīgākais piedāvājums, kas izvērtēts saskaņā ar kritērijiem, kas noteikti iepirkuma procedūras dokumentos, uzaicinājumā iesniegt piedāvājumus, vai uzsākt sarunas. Iepirkums tiek rīkots sarunu procedūras veidā.

PV būtiski mainīs jaunā vilcienu iepirkuma nosacījumus, salīdzinot ar iepriekšējiem, un šajā iepirkumā vēlas iegādāties elektrovilcienus ar 400-450 pasažieru sēdvietām, šodien žurnālistiem sacīja PV finanšu direktors Māris Bremze.

Iepriekšējos iepirkumos PV vēlējās iegādāties vilcienus ar 250-270 sēdvietām. Bremze sacīja, ka prasība pēc ievērojami lielākiem vilcieniem saistīta ar to, ka pasažieru pārvadājumiem ir ievērojams potenciāls augt, līdz ar to augs arī ieņēmumi un tie palīdzēs refinansēt vilcienu iegādi. Patlaban PV izmantoto vilcienu ietilpība sešu vagonu variantā ir 540 sēdvietas, bet četru vagonu versijā - 330 sēdvietas.

Transports un loģistika

Izmaiņas Rēzeknes – Zilupes virziena vilcienu sarakstā

Ainars Sedlenieks [email protected],02.08.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Akciju sabiedrība “Pasažieru vilciens informē, ka tilta kapitālremonta laikā dzelzceļa posmā Rēzekne – Zilupe 9.augustā un pārmiju nomaiņas dēļ Viļānu stacijā 11.augustā paredzētas izmaiņas vilcienu Rīga-Zilupe-Rīga kustības sarakstā. 9.augustā un 11. augustā dīzeļvilciens Nr.608 Rīga-Rēzekne-Zilupe no Rīgas tiks norīkots nevis plkst.8:00, kā parasti darba dienās, bet gan 2 stundas agrāk - plkst.6:10. 9.augustā minētais vilciens Nr.608 Rīga (plkst.6:10)-Zilupe kursēs tikai līdz Rēzeknei (Rēzeknē pienāks plkst.10:17), 11. augustā – līdz Zilupei. No Jāņavārtiem vilciens aties plkst.6:20, no Salaspils – 6:32, no Ogres – 6:46, no Lielvārdes – 7:00, no Skrīveriem – 7:18, no Aizkraukles – 7:28, no Kokneses – 7:38, no Pļaviņām – 8:18, no Krustpils – 8:36, no Kūkām – 8:51, no Mežāres – 9:01, no Atašienes – 9:11, no Stirnienes – 9:28, no Varakļāniem – 9:38, no Viļāniem – 9:52, no Sakstagala – 10:04 un Rēzeknē pienāks plkst.10:17. No Rēzeknes 2.stacijas 11.augustā vilciens izbrauks plkst.10:18, no Taudejāņiem – 10:28, no Cirmas – 10:35, no Ludzas - 10:47, no Istalsnas – 10:56, no Nerzas – 11:06, no Briģiem – 11:14 un Zilupē pienāks plkst.11:20. Minētajās dienās būs izmaiņas arī vilciena Nr.607 Zilupe (plkst.15:35)-Rīga (20:38) sarakstā. 11.augustā vilciens no Zilupes aties plkst.17:24 (gandrīz 2 stundas vēlāk nekā ierasts), savukārt 9.augustā kursēs tikai no Rēzeknes plkst.18:31. 11.augustā minētais vilciens Nr.607 Zilupe (plkst.17:24)-Rīga no Briģiem aties plkst.17:31, no Nerzas – 17:40, no Istalsnas – 17:51, no Ludzas - 18:01, no Cirmas – 18:13, no Taudejāņiem – 18:20, no Rēzeknes-2 - 18:31, no Sakstagala – 18:46, no Viļāniem – 19:04, no Varakļāniem – 19:15, no Stirnienes – 19:25, no Atašienes – 19:44, no Mežāres – 19:56, no Kūkām – 20:12, no Krustpils – 20:27, no Pļaviņām – 20:57, no Alotenes – 21:07, no Kokneses – 21:16, no Aizkraukles – 21:27, no Ogres – 22:09, no Jāņavārtiem - 22:31 un Rīgā pienāks plkst.22:41. 9.augustā vilciens Nr.607 kursēs maršrutā Rēzekne-Rīga atbilstoši iepriekš minētajam 11.augusta kustības sarakstam (no Rēzeknes aties plkst.18:31, Rīgā pienāks plkst.22:41). Atgādinām, ka sliežu remontdarbu dēļ posmā Atašiene-Stirniene, par ko ziņojām iepriekš, darba dienās līdz 1.novembrim ir atcelts vilciens Nr.603 Rēzekne (plkst.12:25)-Rīga (16:18).

Citas ziņas

Latvijas 100 visvairāk nopelnījušie uzņēmēji

Kristīne Jančevska, Lato Lapsa, Baltic Screen, speciāli Db,18.01.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadīts vispelnošākais gads Latvijas uzņēmējdarbības mūslaiku vēsturē: ja pirms gada desmit uzņēmēji, kuriem piederošajām kapitāldaļām atbilda vislielākā gūtā peļņa, kopā bija sapelnījuši nepilnus 73 miljonus latu, tad tagad šī summa palielinājusies līdz 100 miljoniem latu.

To, ka gada laikā veiksmīgāko uzņēmēju gūtā peļņa ir būtiski palielinājusies, uzskatāmi parāda arī cits rādītājs: vēl pirms gada uzņēmējs, kuram piederošajām kompāniju kapitāldaļām atbilda 610 tūkstošu latu liela peļņas daļa, iekļuva lielākās peļņas guvēju pirmajā septiņdesmitpiecniekā (pirms diviem gadiem slieksnis bija tikai 410 tūkstoši latu). Tagad ar šādu peļņas rādītāju nav iespējams iekļūt pat pirmajā simtniekā – 610 tūkstoši latu dod tikai 129. vietu jaunajā, pēc Lursoft datiem sastādītajā Latvijas 100 visvairāk nopelnījušo uzņēmēju sarakstā.

Reizē ar peļņas rādītāju paaugstināšanos notikusi arī būtiska vispelnošāko nozaru maiņa: pirmajā desmitniekā tranzītuzņēmēji savas pozīcijas acīmredzami atdevuši nekustamo īpašumu jomas pārstāvjiem. Līdz ar to pelnošāko uzņēmēju pirmajā desmitniekā vairs nav atrodami «Ventspils grupējuma» savstarpējos konfliktos iesaistītais Oļegs Stepanovs un kādreizējais Ventspils naftas prezidents Igors Skoks, kā arī ar Ventspils mēra Aivara Lemberga uzņēmumu kapitāldaļām apdāvinātie bērni – Līga un Anrijs Lembergi.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šā gada decembra Cēsu ekspresis tiks pagarināts līdz Valmierai, bet Liepājas virzienā tiks norīkoti vēl divi vilcieni nedēļā, informē Pasažieru vilciena pārstāve Agnese Līcīte.

AS «Pasažieru vilciens» izskatīšanai Sabiedriskā transporta padomes sēdē ir virzījusi vairākus priekšlikumus izmaiņām vilcienu grafikā, lai uzlabotu vilcienu pasažieru ērtības un iespēju biežāk izmantot vilcienu satiksmi. 20.septembrī padome pieņēma lēmumu par Cēsu ekspreša pagarināšanu līdz Valmierai un papildu vilcienu norīkošanu Liepājas virzienā.

Sākot no š.g. decembra, tiks pagarināts vilciena ekspresreisa Rīga-Cēsis un Cēsis-Rīga maršruts līdz Valmierai, pa ceļam paredzot vilciena apstāšanos arī pieturvietā Lode. Vilciena atiešanas laiks no Cēsīm darbdienu rītos un pienākšanas laiks Cēsīs vakaros paliks līdzšinējais.

Tika apstiprināts arī priekšlikums papildināt vilcienu kustības sarakstu ar vairākiem vilcienu reisiem, tai skaitā maršrutā Liepāja-Rīga norīkot vilcienu sestdienās un maršrutā Rīga-Liepāja norīkot vilcienu svētdienās. Šāda iespēja tika rasta, ņemot vērā infrastruktūras lietošanas maksas samazināšanos, tādēļ virkne līdzšinējo vilcienu tehnisko reisu tiks iekļauta pasažieru pārvadājumu tīklā. Jauni vilcienu reisi tiks norīkoti arī maršrutos Rīga-Krustpils, Rīga-Skulte, Rīga-Aizkraukle, Rīga-Lugaži u.c. Par konkrētiem vilcienu atiešanas laikiem pasažieri uzzinās, stājoties spēkā jaunajam vilcienu kustības sarakstam.

Transports un loģistika

Ātrvilcieni starp Baltijas galvaspilsētām kursēs reizi divās stundās

Žanete Hāka,12.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rail Baltica ātrgaitas vilcieni no Tallinas uz Varšavu un no Tallinas uz Viļņu kursēs līdz četrām reizēm dienā katrā virzienā katrā no maršrutiem no brīža, kad līnija tiks atklāta un līdz sešām reizēm dienā katrā virzienā katrā no maršrutiem pēc 10 darbības gadiem, informē uzņēmuma pārstāvji.

Turklāt, līdz pat 10 vilcieniem dienā kursēs posmā Viļņa–Kauņa–Varšava. Tā rezultātā Rail Baltica nodrošinās ātru dzelzceļa savienojumu starp Baltijas valstu galvaspilsētām katras divas stundas.

Plāns iekļauj arī divus nakts vilcienus: Tallina–Rīga–Kauņa–Varšava–Berlīne un Viļņa–Kauņa–Varšava–Berlīne, dodot iespēju pasažieriem sasniegt tālākus galamērķus Eiropā.

Katras 30 minūtes pasažieriem būs iespēja nokļūt no Rīgas Centrālās Stacijas uz Starptautisko lidostu «Rīga». Šis brauciens aizņems vien 10 minūtes.

Ātrgaitas vilcienu kustības intervāls ir balstīts paredzamo pasažieru pieprasījuma novērtējumā, kas tika veikts Rail Baltica Vilcienu kustības plāna 2026.-2056. gadam izstrādes ietvaros. Šo plānu izstrādāja Vācijas uzņēmums ETC Gauff Mobility GmbH, sadarbībā ar COWI A/S (Dānija) un Institut fur Bahntechnik GmbH (Vācija). Plāns atspoguļo modernu, integrētu pieeju, kas paredz, ka tirgus pieprasījums ir galvenais kritērijs, pēc kura tiek plānots vilcienu kustības grafiks.

Transports un loģistika

Janvārī atklās pasažieru vilcienu satiksmes savienojumu Viļņa – Rīga – Tallina

Db.lv,09.12.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas, Igaunijas un Lietuvas pasažieru vilciena pārvadātāji “Vivi”, ‘’Elron’’ un “LTG Link” uzsākuši vilcienu kustības sarakstu savstarpēju saskaņošanu, lai jau no nākamā gada sākuma nodrošinātu pasažieriem iespēju pilnvērtīgi ceļot ar vilcienu starp Baltijas valstīm.

Plānots, ka saskaņotais vilcienu kustības maršruts, kas savienos Baltijas valstu galvaspilsētas, būs pieejams, sākot no 6. janvāra.

Paredzēts, ka sākotnēji savienojums tiks īstenots ar visu trīs pārvadātāju ritošo sastāvu un sastāvēs no divām pārsēšanās reizēm – vienas Rīgā, bet otras Valgā, pārsēšanās laikam starp reisiem sastādot aptuveni 10 līdz 20 minūtes. Vienlaikus turpinās darbs, lai tuvākajā laikā pārsēšanās reižu skaitu samazinātu.

AS “Pasažieru vilciens” valdes priekšsēdētājs Raitis Nešpors atklāj, ka sagatavošanās posms vilcienu satiksmes nodrošināšanai Baltijas līmenī tiks uzsākts vēl agrāk, sākot no šī gada 15. decembra, kad pasažieru pārvadātājs “Vivi” posmā Rīga – Valga sava dīzeļvilciena atiešanas laiku pielāgos no Viļņas uz Rīgu kursējošā Lietuvas pārvadātāja “LTG Link” dīzeļvilciena pienākšanas laikam. Savukārt no nākamā gada 6. janvāra no Valgas līdz Tartu un tālāk Tallinai pasažieru pārvadājumi tiks veikti ar Igaunijas pārvadātāja “Elron” norīkotu un kustības saraksta ziņā pielāgotu papildu dīzeļvilcienu.

Citas ziņas

No 2007. gada 1. janvāra a/s Pasažieru vilciens ieviešjaunu braukšanas maksas tarifu sistēmu

,21.12.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pamatojoties uz a/s "Pasažieru vilciens" un Latvijas Autotransporta direkcijas noslēgto valsts pasūtījuma līgumu iekšzemes dzelzceļa pasažieru pārvadājumiem 2007. gadam, no 2007. gada 1. janvāra stājas spēkā jauna braukšanas maksas tarifu sistēma, kas izstrādāta tā, lai saglabātu pasažieriem pieejamas braukšanas biļešu cenas un vienlaikus varētu nodrošināt nepieciešamo pasažieru elektrovilcienu un dīzeļvilcienu kustības intensitāti.

Atbilstoši jaunajai braukšanas maksas tarifu sistēmai a/s "Pasažieru vilciens" biļešu cenas no 2007. gada 1. janvāra palielināsies vidēji par 20 procentiem. Tas nepieciešams, lai 2007. gadā nodrošinātu nepieciešamo pārvadājumu intensitāti un varētu aizvest visus dzelzceļa pasažierus. Pateicoties valsts dotācijas pieaugumam, kas nepieciešams, lai segtu augstās infrastruktūras izmaksas un cenu pieaugumu tautsaimniecībā, a/s "Pasažieru vilciens" radis iespēju 2007. gadā pasažieru pārvadājumu apjomus palielināt (skat. zemāk "Izmaiņas pasažieru pārvadājumu apjomos 2007. gadā").

Lai tarifu sistēmas izmaiņas negatīvi neietekmētu sociālekonomiski mazāk aktīvos iedzīvotājus un izlīdzinātu pasažieru plūsmu pa diennakts stundām, elektrovilcienos un dīzeļvilcienos darba dienas vidū īpaši norādītos vilcienos tiks piemērota braukšanas maksas atlaide 25%.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) ieplānojis veikt infrastruktūras modernizāciju, lai dzelzceļu tīklā varētu nodrošināt pasažieru vilcienu kustības ātrumu līdz 140-160 kilometriem stundā, informē LDz valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs.

Patlaban tikai atsevišķos posmos pasažieru vilcieni var attīstīt ātrumu līdz 120 kilometriem stundā, taču pārsvarā vilcienu kustības ātrums ir mazāks.

Pirmās dzelzceļa līnijas, kurās plānots veikt sliežu ceļu modernizāciju vilcienu kustības ātruma palielināšanai, ir Rīga-Jelgava un Rīga-Aizkraukle.

Šo posmu modernizācija izmaksās 70 miljonus eiro, no tiem 59,5 miljoni eiro ir Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējums, bet 10,5 miljoni eiro - LDz līdzfinansējums. Šajā iepirkumā pretendenti jau ir iesnieguši savus piedāvājumus un notiek to vērtēšana. Projektu plānots īstenot līdz 2023.gada decembrim.

Vilcienu kustības ātruma palielināšana ļaus samazināt brauciena ilgumu, piemēram, maršrutos Rīga-Aizkraukle un Rīga-Jelgava par 10 minūtēm. Savukārt maršrutā Rīga-Liepāja vilcienu kustības ātruma palielināšana ļautu samazināt brauciena ilgumu par vienu stundu un 10 minūtēm.

Tirdzniecība un pakalpojumi

Audzis dzelzceļa transporta pasažieru sūdzību skaits

Žanete Hāka,13.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā gadā par dzelzceļa transporta pārvadājumu nozares jautājumiem ir saņemtas 177 sūdzības un priekšlikumi, liecina Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas dati.

Salīdzinot ar 2012.gadu, sūdzību skaits ir pieaudzis par 69 sūdzībām. Galvenokārt pasažieri ar savām pretenzijām ir vērsušies tieši pie pārvadātāja - AS Pasažieru vilciens, kas ir saņēmis 172 sūdzības. Regulatorā ir iesniegtas 5 sūdzības. Pārējie pasažieru pārvadātāji – SIA Gulbenes-Alūksnes bānītis un SIA LDZ Cargo – sūdzības nav saņēmuši.

Dzelzceļa transporta pasažieri uzņēmumā Pasažieru vilciens bieži vien ir vērsušies ar lūgumu atgriezt naudu par neizmantotajām braukšanas biļetēm sakarā ar vilciena kavēšanos vai atcelšanu (27% no sūdzībām) un priekšlikumiem par vēlamajām izmaiņām vilcienu kustības sarakstā (22% no sūdzībām). Salīdzinot ar 2012.gadu, minēto sūdzību un priekšlikumu skaits ir divkāršojies. Īpaši pieaudzis iesniegumu skaits par naudas atgriešanu no 11 iesniegumiem 2012.gadā līdz 46 iesniegumiem 2013.gadā. Pārvadātājs ir atvainojies pasažieriem un atgriezis naudu. Izskatot iesniegumus par vēlamajām izmaiņām vilcienu kustības sarakstā, AS Pasažieru vilciens nepieciešamās izmaiņas veicis iespēju robežās.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunos "Škoda Vagonka" ("Škoda") elektrovilcienus plānots sākt ekspluatēt, izmantojot Krievijā ražoto sakaru bloku "Blok" vilcienu kustības drošības sistēmu, ievērojot priekšnoteikumus drošības risku mazināšanai, pavēstīja AS "Pasažieru vilciens" pārstāve Sigita Zviedre.

Viņa skaidroja, ka jautājums par "Blok" vilcienu kustības drošības sistēmas izmantošanu elektrovilcienos ir padziļināti vērtēts ar kompetentajām iestādēm. Balstoties uz to rekomendācijām, ir izstrādāts risku mazināšanās pasākumu kopums, lai novērstu identificētos drošības riskus un nodrošinātu "Škoda" vilcienu drošu ekspluatāciju.

"Šobrīd tiek turpināts "Škoda" vilcienu ražošanas process, un elektrovilcienu ekspluatāciju ir plānots uzsākt ar "Blok" vilcienu kustības drošības sistēmu, ievērojot priekšnoteikumus drošības risku mazināšanai tās uzstādīšanas un ekspluatācijas procesā," norādīja Zviedre, piebilstot, ka vienlaikus "Pasažieru vilciens" sadarbībā ar kompetentajām iestādēm turpinās izvērtēt iespējas un papildu drošības risinājumus, lai šajos ģeopolitiskajos apstākļos pakāpeniski aizstātu Krievijas uzņēmumā izstrādātus tehniskos risinājumus ar Eiropas Savienībā (ES) vai Eiropas ekonomiskajā zonā ražotiem.

Transports un loģistika

Izmaiņas Zilupes virziena vilcienu kustības sarakstā

Ainars Sedlenieks [email protected],19.07.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Akciju sabiedrība “Pasažieru vilciens informē, ka 26. un 28. jūlijā dzelzceļa remontdarbu laikā paredzētas izmaiņas vilcienu Rīga-Zilupe kustības sarakstā. 26. jūlijā Viļānu stacijā, bet 28. jūlijā - Stirnienes stacijā tiks veikta pārmiju nomaiņa, tādēļ dīzeļvilciens Nr.608 Rīga-Zilupe minētajās dienās no Rīgas būs norīkots nevis plkst.8:00, kā parasti darba dienās, bet gan 2 stundas agrāk - plkst.6:10. No Jāņavārtiem vilciens aties plkst.6:20, no Salaspils – 6:32, no Ogres – 6:46, no Lielvārdes – 7:00, no Skrīveriem – 7:18, no Aizkraukles – 7:28, no Kokneses – 7:38, no Pļaviņām – 8:18, no Krustpils – 8:36, no Kūkām – 8:51, no Mežāres – 9:01, no Atašienes – 9:11, no Stirnienes – 9:28, no Varakļāniem – 9:38, no Viļāniem – 9:52, no Sakstagala – 10:04, no Rēzeknes 2.stacijas - 10:18, no Taudejāņiem – 10:28, no Cirmas – 10:35, no Ludzas - 10:47, no Istalsnas – 10:56, no Nerzas – 11:06, no Briģiem – 11:14 un Zilupē pienāks plkst.11:20. Minētajās dienās - 26. un 28. jūlijā - būs izmaiņas arī vilciena Nr.607 Zilupe (plkst.15:35)-Rīga (20:38) sarakstā. Vilciens no Zilupes aties plkst.17:24 (gandrīz 2 stundas vēlāk nekā ierasts), no Briģiem – plkst.17:31, no Nerzas – 17:40, no Istalsnas – 17:51, no Ludzas - 18:01, no Cirmas – 18:13, no Taudejāņiem – 18:20, no Rēzeknes-2 - 18:31, no Sakstagala – 18:46, no Viļāniem – 19:04, no Varakļāniem – 19:15, no Stirnienes – 19:25, no Atašienes – 19:44, no Mežāres – 19:56, no Kūkām – 20:12, no Krustpils – 20:27, no Pļaviņām – 20:57, no Alotenes – 21:07, no Kokneses – 21:16, no Aizkraukles – 21:27, no Ogres – 22:09, no Jāņavārtiem - 22:31 un Rīgā pienāks plkst.22:41. Atgādinām, ka sliežu remontdarbu dēļ posmā Atašiene-Stirniene, par ko ziņojām iepriekš, darba dienās līdz 1.novembrim ir atcelts vilciens Nr.603 Rēzekne (plkst.12:25)-Rīga (16:18).

Transports un loģistika

Piedāvā veidot esošā sliežu platuma savienojumu starp Rīgas stacijām pirms Rail Baltica 1.kārtas

LETA,03.09.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satiksmes ministrija (SM) saskaņošanai iesniegusi informatīvo ziņojumu, kurā piedāvā 2021.-2027.gada Eiropas Savienības (ES) daudzgadu budžeta periodā izveidot 1520 mm (milimetru) jeb jau tagad Latvijā esošajā sliežu ceļu platumā savienojumu no Rīgas Centrālās pasažieru stacijas līdz Rīgas lidostai pirms "Rail Baltica" projekta pirmās kārtas pabeigšanas, savukārt finansējumu plāno piesaistīt, pārdalot ES fondu finansējumu no citiem SM infrastruktūras projektiem, tostarp bateriju elektrovilcienu iegādes.

Ziņojumā teikts, ka ir izstrādāts optimizēts tehniskais risinājums dzelzceļa savienojuma izveidei no Rīgas Centrālās stacijas līdz Rīgas lidostai, kā arī, uzlabojot esošo pasažieru vilcienu kustību savienojumā no Rīgas centra līdz multimodālai pasažieru stacijai "Daugavkrasti" Salaspilī, tādējādi nodrošinot iespēju savienoties ar "Rail Baltica" 1435 mm līniju, teikts ziņojumā.

Līdz ar to sākotnējā fāzē pa "Rail Baltica" kursējošie starptautiskie ātrvilcieni Rīgā neienāks, bet piestās Salaspilī. SM valsts sekretāra vietniece "Rail Baltica" jautājumos Kristīne Malnača tomēr uzsvēra, ka pieņēmums par Salaspili ir pāragrs, jo pagaidām nevar apgalvot, ka Eiropas platuma sliežu ceļš netiks izbūvēts Rīgā. "SM vēl iesniegs Ministru kabinetam "Rail Baltica" ieviešanas scenāriju un tas būs Ministru kabineta lēmums. Pagaidām SM piedāvā no pašlaik pieejamajiem ES fondu līdzekļiem izdarīt visu iespējamo, lai uzlabotu pasažieriem pieejamās iespējas," sacīja Malnača.

Transports un loģistika

16. un 17.novembrī mainīts Aizkraukles virziena vilcienu saraksts

Db Online [email protected],14.11.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Akciju sabiedrība “Pasažieru vilciens” atkārtoti informē, ka trešdien un ceturtdien, 16. un 17.novembrī, sliežu remontdarbu dēļ dzelzceļa posmā Lielvārde–Ogre laikā no plkst.10:30 līdz 16:40 būs izmaiņas daudzu Aizkraukles, Rēzeknes un Daugavpils virziena vilcienu kustības sarakstā. Vairāki elektrovilcieni būs atcelti visā maršrutā vai atsevišķos dzelzceļa iecirkņos. Lai nodrošinātu pasažieru pārvadājumus minētajās dienās, vairāku elektrovilcienu un dīzeļvilcienu kustības sarakstos tiks noteiktas papildu pieturas un ieviestas kursēšanas laiku izmaiņas. 16. un 17.novembrī nekursēs vilcieni • Nr.604 Rīga-Rēzekne, kas no Rīgas atiet plkst.8:00 un Rēzeknē pienāk plkst.12:01; • Nr.603 Rēzekne (plkst.12:25)-Rīga (16:18); • Nr.6226 Rīga (plkst.13:20)-Aizkraukle (14:50); • Nr.6227** Lielvārde (plkst.13:27)-Rīga (14:33); • Nr.6233 Aizkraukle (plkst.15:02)-Rīga (16:36). Dīzeļvilciens Nr.608 Rīga (plkst.10:10)-Zilupe (15:06) 16. un 17.novembrī no Rīgas izbrauks 2 stundas agrāk - plkst.8:00 un līdz Rēzeknei kursēs atceltā vilciena Nr.604 Rīga (plkst.8:00)-Rēzekne (plkst.12:01) saraksta laikā. No Rēzeknes 2.stacijas tas aties plkst.12:03, no Taudejāņiem – plkst.12:13, no Cirmas – 12:20, no Ludzas - 12:32, no Istalsnas – 12:41, no Nerzas – 12:51, no Briģiem – 12:59 un Zilupē pienāks plkst.13:05. Tikai līdz Ogrei šajās dienās kursēs vilcieni Nr.6220 Rīga (plkst.10:45)-Aizkraukle, kā arī Nr.6218, Nr.6222**, Nr.6224** un Nr.6232 Rīga-Lielvārde, kuri no Rīgas atiet plkst.9:48, 11:50, 12:40 un plkst.14:48. Minētais vilciens Nr.6222** Rīga (plkst.11:50)-Ogre 17.novembrī no Rīgas izbrauks plkst.12:00, arī no visām pārējām maršruta pieturām līdz Ogrei aties 10 minūtes vēlāk nekā parasti un Ogrē pienāks plkst.12:46. Elektrovilcieni Nr.6223, Nr.6229** un Nr.6235 Lielvārde-Rīga, kas no Lielvārdes pēc saraksta atiet plkst.11:56, 14:11 un plkst.16:12, 16. un 17.novembrī būs atcelti iecirknī Lielvārde-Ogre un kursēs maršrutā Ogre-Rīga. Minētais vilciens Nr.6223 Lielvārde (plkst.11:56)-Rīga (13:01) 17.novembrī kursēs no Ogres plkst.12:37 (nevis 12:17), arī no pārējām maršruta pieturām aties 20 – 22 minūtes vēlāk nekā ierasts un līdz ar to Rīgā pienāks plkst.13:23. Vilciens Nr.6229 Lielvārde (plkst.14:11)-Rīga (15:13) 16. un 17.novembrī kursēs no Ogres plkst.14:27 (nevis 14:32). No pārējām posma Ogre-Salaspils pieturām tas izbrauks 4 minūtes agrāk un papildus apstāsies arī Dārziņos, Rumbulā un Gaismā. No Šķirotavas līdz Rīgai vilciens kursēs saskaņā ar noteikto sarakstu. Elektrovilciens Nr.6225 Aizkraukle-Rīga, kas no Aizkraukles atiet plkst.12:30 un Rīgā pienāk plkst.14:03, 16. un 17.novembrī būs atcelts iecirknī Aizkraukle-Ogre un kursēs tikai no Ogres plkst.13:17 (nevis plkst.13:23). No citām posma Ogre-Salaspils stacijām vilciens aties 5 minūtes agrāk un papildus pieturēs arī Dolē, Dārziņos, Rumbulā un Gaismā, savukārt no Šķirotavas līdz Rīgai kursēs atbilstoši sarakstam. 16. un 17.novembrī tiks mainīts arī vairāku citu vilcienu kustības saraksts. Dīzeļvilciens Nr.610 Rīga (plkst.13:10)-Daugavpils (16:48) no Rīgas līdz Ogrei kursēs atbilstoši sarakstam un papildus pieturēs Ķegumā (plkst.13:57), Jumpravā (plkst.14:14) un Skrīveros (plkst.14:24), tādēļ no Aizkraukles un Kokneses izbrauks 3 – 5 minūtes vēlāk. No Pļaviņām līdz Daugavpilij vilciens kursēs sarakstā noteiktajā laikā. Dīzeļvilciens Nr.601 Daugavpils (plkst.13:10)-Rīga (16:50) minētajās dienās no Daugavpils izbrauks 2 stundas vēlāk – plkst.15:12 un nepieturēs Ozolsalā un Alotenē. No Līksnas tas aties plkst.15:27, no Vaboles – 15:34, no Nīcgales – 15:46, no Jersikas – 16:02, no Līvāniem – 16:13, no Trepes – 16:25, no Krustpils – 16:42, no Pļaviņām – 16:58, no Kokneses – 17:33, no Aizkraukles – 17:49, no Lielvārdes – 18:16, no Ogres – 18:34, no Salaspils – 18:47, no Jāņavārtiem – 18:59 un Rīgā pienāks plkst.19:08. Dīzeļvilciens Nr.605** Krustpils (plkst.11:48)-Rīga (14:11) 16. un 17.novembrī no Krustpils izbrauks plkst.11:40, arī no pārējām stacijām līdz Lielvārdei aties 7 - 13 minūtes agrāk un papildus a

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau 2014. gada vidū Rīgā būs pieejami pirmie jaunie vilcieni, kā to paredz izstrādātais vilcienu piegādes grafiks, savā paziņojumā norāda Spānijas kompānija Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF).

CAF norāda, ka, kopš Pasažieru vilciens (PV) atzina CAF par konkursa uzvarētāju, ir bijuši dažādi mēģinājumi mainīt iepirkuma procedūras rezultātus, lai atceltu lēmumu par tiesībām noslēgt līgumu, mēģinājumi pārtraukt iepirkuma procedūru un sākt jaunu iepirkumu, kā arī aizkavēt līguma noslēgšanu, lai nebūtu iespējams izpildīt piegādes grafiku, kā arī vispār nepieļaut līguma noslēgšanu. Gan Iepirkumu uzraudzības birojs, gan tiesa noraidīja līdz šim izskatītos pieteikumus kā nepamatotus. Līdz ar tiesas saņemto atļauju slēgt līgumu un līguma noslēgšanu, iepirkuma procedūra ir pabeigta, un ir uzsākts darbs pie līguma izpildes.

Transports un loģistika

Intervija: Rīgas vagonbūves rūpnīca iekaro NVS valstu tirgus

Egons Mudulis,22.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Modernizē elektrovilcienus Azerbaidžānai; ražos tramvajus Ufai

Līdztekus dīzeļvilcienu modernizācijai VAS Pasažieru vilciens (PV) vajadzībām AS Rīgas vagonbūves rūpnīca (RVR) iesaistījusies arī citos projektos, par kuriem intervijā Dienas Biznesam stāsta uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Gatis Kamarūts.

Cik tālu pavirzījies RVR iecerētais – jauns vilciena modelis, zemās grīdas tramvajs – gada laikā kopš DB intervijas ar RVR 100% akciju īpašnieka SIA East-West Industrial Group valdes locekli Eduardu Bozi?

Ja skatāmies laika periodu nedaudz vairāk par gadu, ir realizēti jaunbūves projekti, piemēram, šaursliežu vilciens (Novij Afon alu tramvajs) vienā eksemplārā, un garantijas laikā nav bijušas nevienas reklamācijas. Protams, pamatlieta, pie kā strādājam, ir dažādi modernizācijas projekti. Viens no pēdējiem ir Azerbaidžānas dzelzceļam domātie pieci četrvagonu elektrovilcieni. Trīs vilcieni jau atrodas Baku, tuvākajā laikā tiks nosūtīti arī pārējie. Izaicinājums bija piegādāt pirmo vilcienu līdz Eiropas spēļu sākumam. Šī gada sākumā vienojāmies ar klientu, un pirmie divi sastāvi tika piegādāti jūnija pirmajās dienās.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Centrālās vēlēšanu komisijas statistika liecina, ka starp Rīgas domes deputātu kandidātiem atrodams arī liels skaits dažādu uzņēmumu pārstāvju.

Tā vēlēšanās startē gan valdes priekšsēdētāji, gan valdes locekļi, gan direktori, gan citi augstākā līmeņa uzņēmumu darbinieki.

Lūdzām daļai no viņiem sniegt atbildes uz diviem jautājumiem:

1. Vai šis ir Jūsu pirmais starts politikā?

2. Kādēļ izlēmāt iet politikā? Kāda ir Jūsu motivācija un kādi ir plāni?

(Partijas sakārtotas secībā, kādā tās atrodamas cvk.lv)

Atbildes:

- Politisko partiju apvienība Saskaņas Centrs, Partija Gods kalpot Rīgai

Deņiss Jeļizarovs, dzimšanas gads: 1981, dzīves vieta: Rīga, tautība: nav norādīta

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā gadā reģistrēti kopumā 16,36 tūkstoši jaunu uzņēmumu, liecina Lursoft dati.

Salīdzinot ar 2012.gadu, pagājušā gadā reģistrēto uzņēmumu skaits sarucis, taču jaunreģistrēto uzņēmumu skaita kritums nebūt nenozīmē, ka būtu samazinājusies arī jauno uzņēmēju radošā pieeja, izvēloties savu uzņēmumu nosaukumus. Veicot pētījumu par 2013.gadā reģistrēto uzņēmumu nosaukumiem, Lursoft secinājis, ka radoši ļaudis dzīvo visā Latvijas teritorijā, sākot ar Liepāju, beidzot ar Daugavpili.

Vairāki uzņēmēji saviem uzņēmumiem izvēlējušies nosaukumus, kuri liek uzreiz noprast par komersanta darbības jomu. Tādi ir, piemēram, Beķerfeja, Ātra Paka, Kārumu fabrika, Prieks Būvēt, Tortes fabrika. Lursoft novērojumi arī liecina, ka nezūdoša ir cilvēku vēlme uzņēmumu nosaukumos iepīt pozitīvisma pilnus vārdus, kas, pavisam iespējams, nākotnē varētu līdzēt veiksmīgi vairot klientu loku. Starp interesantākajiem pērn reģistrēto uzņēmumu nosaukumiem, kuri tā vien vairo ticību savām spējām un rada optimismu, noteikti jāmin Yes, we can, Laimīgie nami, Good Feeling, Labs dzēriens, Tīri un Skaisti, Patiesi ar Mīlestību, Pozitīvo emociju aģentūra, Happy Latvia, tomēr ir uzņēmēji, kuri uzskata, ka lietas ir jāsauc īstajos vārdos, tādēļ pagājušajā gadā arī reģistrēti uzņēmumi, kuriem ir tādi nosaukumi kā Cerība resnīšiem un Pēdējā aģentūra.

Transports un loģistika

Vilciena Viļņa-Rīga-Tallina biļeti varēs iegādāties pie viena pārvadātāja

LETA,07.01.2025

AS "Pasažieru vilciens" valdes priekšsēdētājs Raitis Nešpors (no kreisās), Lietuvas pasažieru pārvadātāja "LTG Link" izpilddirektore Kristina Meide un Igaunijas pasažieru pārvadātāja "Elron" izpilddirektors Lauri Betlems piedalās pasažieru vilcienu satiksmes savienojuma Viļņa-Rīga-Tallina atklāšanas pasākumā Rīgas Centrālajā dzelzceļa stacijā.

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vilciena satiksmes savienojumā Viļņa-Rīga-Tallina patlaban pasažieriem ir jāiegādājas biļetes pie katra no Baltijas valstu pārvadātājiem - pie "Pasažieru vilciena" (PV) posmā Rīga-Valga, pie "Elron" posmā Valga-Tallina un pie "LTG Link" posmā Viļņa-Rīga, tomēr februāra vidū ir plānots ieviest iespēju elektroniski iegādāties visas biļetes pie jebkura no trim pārvadātājiem, sacīja PV valdes priekšsēdētājs Raitis Nešpors.

Nešpors skaidroja, ka, piemēram, posmam Rīga-Valga biļeti varētu iegādāties pie jebkura operatora, kā arī biļetes visiem posmiem savienojumā Viļņa-Rīga-Tallina varētu iegādāties pie viena pārvadātāja.

"Visticamāk, formāts būs trīs atsevišķas biļetes, jo tas ir saistīts ar katras valsts nodokļu likumdošanu," piebilda Nešpors.

Nešpors piebilda, ka bija izvēle šī savienojuma atklāšanu iepauzēt trīs mēnešus vai to sākt tagad. "Tika pieņemts lēmums sākt tagad, tāpēc saprotam, ka pasažieriem nav ērti ar pārsēšanos un biļešu iegādi, bet process tiks vienkāršots" norādīja Nešpors.

Vilcienu satiksmes savienojumā Viļņa-Rīga-Tallina patlaban pasažieriem ir jāpārsēžas divas reizes - Rīgā un Valgā, tomēr Latvija plāno nomāt vilcienu no "LTG Link", lai vilciens no Viļņas uz Rīgu varētu turpināt ceļu līdz Valgai un atpakaļ. Tādējādi pārsēšanās Rīgā vairs nebūtu jāveic.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No pirmdienas, 6.janvāra, darbību uzsāk jaunais pasažieru vilcienu savienojums starp Baltijas valstu galvaspilsētām, ko nodrošinās Lietuvas, Latvijas un Igaunijas pārvadātāji pa dzelzceļu - "LTG Link" posmā Viļņa - Rīga, "Vivi" posmā Rīga - Valga un "Elron" posmā Valga - Tallina.

Lai novērtētu maršruta priekšrocības, plānots, ka pirmdien pirmajā braucienā dosies arī visu trīs pārvadātāju - "Vivi", "Elron" un "LTG Link" - vadība.

"Jaunais dzelzceļa savienojums starp Viļņu, Rīgu un Tallinu ir svarīgs solis Baltijas valstu reģionālās mobilitātes uzlabošanā. Tas ne tikai savieno mūsu galvaspilsētas ērtāk un efektīvāk, bet arī simbolizē ciešu sadarbību starp Baltijas valstīm, lai nodrošinātu mūsdienīgu un pasažieriem draudzīgu transporta risinājumu. Paldies "Vivi" par ieguldīto darbu!", pauž Latvijas republikas satiksmes minists Kaspars Briškens.

Pirmajā etapā savienojums tiks īstenots ar visu trīs pārvadātāju ritošo sastāvu un sastāvēs no divām pārsēšanās reizēm - vienas Rīgā, bet otras Valgā, pārsēšanās laikam starp reisiem sastādot 12 - 19 minūtes. Vienlaikus, turpinot darbu pie savienojuma pilnveidošanas, paredzēts, ka jau tuvākajā laikā pārsēšanās reižu skaits varētu tikt samazināts.

Šodien laikrakstā

Rīgas vagonbūves rūpnīcā izstrādās jaunu vilcienu un zemās grīdas tramvaju

Māris Ķirsons,03.06.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

A/s Rīgas vagonbūves rūpnīca (RVR) sāksies jauna ēra – tuvāko gadu laikā tiks izstrādāts un tirgū piedāvāts piepilsētas pasažieru vilciens, kā arī zemās grīdas tramvajs.

To intervijā Dienas Biznesam atklāj RVR 100% akciju īpašnieka SIA East-West Industrial Group valdes loceklis Eduards Boze. Viņa vadītais uzņēmums izsolē no likvidējamās a/s Latvijas krājbanka par 4,5 milj. eiro iegādājās ne tikai šajā bankā ieķīlātās a/s RVR 100% akcijas, bet arī prasījuma tiesības vairāk nekā 13,7 milj. eiro apmērā. Jaunais īpašnieks iecerējis RVR izveidot mašīnbūves un metālapstrādes klasteri, cenšoties reanimēt ne tikai pasažieru vilcienu ražošanu, bet arī to projektēšanu. Pašlaik svarīgākais būs ar metālapstrādes pasūtījumiem nodrošināt darbu vairākiem RVR iecirkņiem.

DB Viedoklis

DB viedoklis: Jaunu vilcienu konkurss – pasažieriem vai politiķiem?!

Māris Ķirsons, DB žurnālists,28.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jauni pasažieru vilcieni Latvijā ir sen gaidīts un lolots sapnis, kura īstenotājiem tā arī nav izdevies to materializēt, bet politiķiem nav bijis iespējas pagozēties uz jauno vilcienu fona un ar to nopelnīt reitinga punktus un, vēl jo vairāk, vēlētāju balsis.

Vakar starts tika dots nosacīti otrajam lielajam cēlienam jauno pasažieru vilcienu lugā, kuru pēc pirmā garā cēliena varēja dēvēt par traģikomisku farsu. Iepriekšējais vilcienu konkurss rezultējās pat ar noslēgtu līgumu ar Spānijas CAF, kas bija gatava šos vilcienus montēt Latvijā, dodot iespēju RVR zīmolam atdzimt, savukārt valstij – dodot darba vietas, nodokļus gan tiešā, gan netiešā veidā. Nekas no tā nepiepildījās. Vēl pirmā cēliena izskaņā jauno pasažieru vilcienu iepircēja valde zaudēja savus amatus. Vai pašreizējā valde savu priekšteču pieredzi ir izstudējusi un atšifrējusi visus ar to saistītos liktenīgos knifiņus? To parādīs laiks. Taču cerēt, ka šoreiz viss būs «mierīgi», laikam nevajadzētu. Kāpēc?!

Transports un loģistika

LDZ CARGO izvietos kravas vilcienu komercapskates vārtus arī Šķirotavā un Jelgavā

Monta Glumane,06.04.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinot automatizētās kravas vilcienu komercapskates un vagonu numuru norakstīšanas sistēmas ieviešanu, VAS «Latvijas dzelzceļš» meitassabiedrība SIA «LDZ CARGO» 2018.gadā paplašinās sistēmu ar vēl diviem kravas vilcienu apskates vārtiem Šķirotavā un Jelgavā, informē uzņēmums.

Sistēmas ieviešana uzsākta 2014.gadā ar pilotprojektu Rēzeknē virzienā no Sebežas. 2015.gadā sistēma tika paplašināta ar vēl trīs objektiem - Daugavpilī virzienā no Bigosovas (Baltkrievijas) un Radvilišķiem (Lietuvas) un Rēzeknē virzienā no Pitalovas.

Šogad plānots turpināt sistēmas ieviešanu, nodrošinot visu no ārvalstu dzelzceļiem ienākošo un nosūtāmo vilcienu viedo kontroli un videomateriāla pieejamību arhīvā. Šim mērķim tiks izveidoti vēl divi sistēmas objekti - Šķirotavā un Jelgavā.

«LDZ CARGO» uzsver - kravas vilcienu komercapskates sistēmas ieviešanai ir trīs būtiski ieguvumi. Pirmkārt, izmantojot komercapskates un numuru norakstīšanas sistēmu tiek panākta augstāka darba un ekonomiskā efektivitāte, organizējot vilcienu pieņemšanas procesu. Veicot ar vilcienu pieņemšanu saistītos procesus attālināti, tiek panākts augstāks darba drošības līmenis un labāki darba apstākļi. Viedā vilcienu komercapskates tehnoloģija ļauj saīsināt vilcienu tehnoloģiskās apstrādes laiku un tādējādi paaugstināt dzelzceļa pārvadājumu konkurētspēju.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar zīmolu "Elron" strādājošais Igaunijas valstij piederošais pasažieru vilcienu operators "Eesti Liinirongid" tiešos vilcienu reisus starp Tartu un Rīgu plāno sākt vasarā, sacīja "Elron" izpilddirektors Lauri Betlems.

Pēc viņa teiktā, kompānija ir vilcienu autorizācijas procesa vidū, bet pirmo testa braucienu no Valgas uz Rīgu plānots veikt jau nākamo divu nedēļu laikā.

"Mēs ceram sākt nodrošināt tiešos reisus starp Tartu un Rīgu šī gada vasarā," uzsvēra Betlems.

Viņš skaidroja, ka lielākā problēma maršruta atklāšanai ir bijusi vilcienu autorizācija Latvijā, jo process ir aizņēmis daudz ilgāku laiku, nekā sākotnēji tika gaidīts.

Savukārt AS "Pasažieru vilciens" (PV) valdes priekšsēdētājs Raitis Nešpors papildināja, ka patlaban ir saņemta atļauja, ka "Elron" var testēt Latvijas dzelzceļa infrastruktūru un veikt pirmos testus.

"Process iet uz priekšu, tomēr laikam Igaunijas kolēģi bija pārāk optimistiski, jo desmit gadus atpakaļ situācija bija citādāka, bet tagad Eiropas standarti ir krietni stingrāki," pauda Nešpors.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts lielāko zemes platību īpašnieki - fiziskās un juridiskās personas

Ja gadu iepriekš gandrīz piektā daļa Latvijas lielāko privāto zemes īpašnieku – fizisko personu pēdējā gada laikā bija šķīrušies no ievērojamas daļas savu zemes platību, tad aizvadītajā gadā šajā ziņā valdījis sastingums.

Kā rāda jau tradicionālā ikgadējā informācija par Latvijas, Rīgas, Jūrmalas un Rīgas rajona lielāko un vērtīgāko zemes platību īpašniekiem, ko Baltic Screen apkopojis, balstoties uz Valsts zemes dienesta atlasītajiem datiem, jaunpienācēji zemes megaīpašnieku vidū ir uz pirkstiem skaitāmi, savukārt būtiskākās pārmaiņas saistītas ar kadastrālo vērtību maiņu un zemes nonākšanu no fizisko personu īpašuma šīm pašām personām piederošu kompāniju rokās.

Citas ziņas

Izmaiņas Saulkrastu virziena vilcienu sarakstos

,10.11.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sliežu remontdarbu laikā dzelzceļa posmā Mangaļi-Ziemeļblāzma 11. un 13.novembrī noteiktas būtiskas izmaiņas vakarā (pēc plkst.19:00) kursējošo Saulkrastu virziena vilcienu kustības sarakstos. Vairāki elektrovilcieni būs atcelti dzelzceļa iecirkņos Rīga-Ziemeļblāzma vai Mangaļi-Skulte. Atcelto elektrovilcienu vietā vairāki vilcieni savukārt tiks norīkoti iecirkņos Rīga-Mangaļi un Ziemeļblāzma-Skulte, informē AS Pasažieru vilciens.

Pasažieru pārvadājumus starp Mangaļu un Ziemeļblāzmas stacijām nodrošinās speciāli norīkoti autobusi. Šos autobusus apkalpos vilcienu konduktori kontrolieri, un tajos būs derīgas dzelzceļa braukšanas biļetes. Autobusu atiešanas un pienākšanas laiki Mangaļu un Ziemeļblāzmas stacijās iespēju robežās būs saskaņoti ar vilcienu kustības sarakstu. Ziemeļblāzmā pasažieru iekāpšana autobusos paredzēta Vecāķu prospektā pie dzelzceļa stacijas, savukārt Mangaļos – Viestura prospektā autobusu pieturā Lēdurgas iela Vecmīlgrāvja virzienā.

11.novembrī un 13.novembrī:

Vilciens Nr.6158 Rīga (plkst.19:20)-Skulte (20:32) no Rīgas izbrauks plkst.19:08 un arī no visām pārējām maršruta stacijām aties 12 - 13 minūtes agrāk nekā parasti, tādēļ Skultē pienāks plkst.20:19.