Jaunākais izdevums

Tirdzniecības centra Mols 4.stāva autostāvvietā 29.augustā notiks tematiskā ballīte - salidojums tūnēto automašīnu un motociklu īpašniekiem un cienītājiem Men’s Toys.

Visi minēto auto un moto īpašnieki esot aicināti ierasties ar saviem spēkratiem un piedalīties parādē. Parāde sāksies plkst. 23:00 un ilgs līdz rītam.

Men’s Toys pasākuma laikā dalībnieki varēšot atpūsties, piedalīties dažādos konkursos, kā arī balsot par skaistāko tūnēto auto un motociklu.

Tūnēto spēkratu salidojuma idejas autors ir naktsklubs Colonnade, kas pasākumā nodrošinās mūziku.

Dalības maksa tūnēto auto īpašniekiem ir 10 Ls, motociklu īpašniekiem - 3 Ls. Ballītes dalībniekiem un parādes interesentiem - 2 Ls.

Transports un loģistika

200 miljonus eiro vērtajā armijas auto iepirkumā kā labākais novērtēts Somijas uzņēmuma piedāvājums

LETA,22.11.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkuma konkursā, kurā iecerēts izvēlēties uzņēmumu, kas par aptuveni 200 miljoniem eiro Latvijas armijai piegādās bruņotas automašīnas, kā atbilstoši kritērijiem labākais novērtēts Somijas uzņēmuma «Sisu Auto» piedāvājums, aģentūrai LETA neoficiāli apliecināja vairāki avoti aizsardzības resorā.

Saskaņā ar iepirkuma nolikumu, izvērtējumā ņemta vērā transportlīdzekļu «operacionālā veiktspēja, atbilstība bruņoto spēku izvirzītajām tehniskajām prasībām, finansiālais piedāvājums un piedāvātie piegādes drošības risinājumi».

Lai arī atbilstoši iepriekšminētajiem kritērijiem Somijas kompānijas piedāvājums novērtēts kā labākais, tomēr Aizsardzības ministrijā (AM) aģentūrai LETA vēl nekomentēja, vai iepirkuma komisija ir pieņēmusi lēmumu par uzvarētāju.

Pamatojoties uz iepriekšminētajiem kritērijiem, iepirkuma komisija un Nacionālie bruņotie spēki (NBS) testēja «Sisu Auto» piedāvātos transportlīdzekļus «GTP 4x4» un vēl trīs kompāniju piedāvātos spēkratus - ASV uzņēmuma «AM General» transportlīdzekļus «Humwee», Dienvidāfrikas kompānijas «Paramount Group» spēkratus «Marauder LAV», kā arī Turcijas kompānijas «Otokar» transportlīdzekļus «Cobra». Testēšana notikusi gan uz koplietošanas ceļiem, gan bezceļa apstākļos.

Transports un loģistika

200 miljonus eiro vērtajā NBS auto iepirkumā uzvarējusi Somijas kompānija; iesniegtas divas sūdzības

LETA,17.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkumā par aptuveni 200 miljoniem eiro vērtu bruņotu automašīnu piegādi Nacionālajiem bruņotajiem spēkiem (NBS) par uzvarētāju atzīta Somijas kompānija «Oy Sisu Auto Ab», taču divi no iepirkuma pretendentiem iesnieguši sūdzības.

Vairāki avoti aizsardzības resorā jau novembra beigās apliecināja, ka šajā iepirkumā kā atbilstoši kritērijiem labākais novērtēts Somijas uzņēmuma piedāvājums. Tagad Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājaslapā ievietotā informācija liecina, ka par uzvarējušo pretendentu atzīts tieši «Oy Sisu Auto Ab», taču sūdzības IUB ir iesnieguši divi citi pretendenti - Dienvidāfrikas kompānija «Paramount International Marketing» un ASV uzņēmums «AM General LLC».

Sūdzību izskatīšanas termiņš ir 20.decembris, kad paredzēta iesniegumu izskatīšanas komisijas sēde. Aizsardzības ministrijā (AM) sūdzību būtību nekomentēja.

Jau ziņots, ka saskaņā ar iepirkuma nolikumu, izvērtējumā ņemta vērā transportlīdzekļu «operacionālā veiktspēja, atbilstība bruņoto spēku izvirzītajām tehniskajām prasībām, finansiālais piedāvājums un piedāvātie piegādes drošības risinājumi».

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekskluzīvais triljonu kompāniju klubiņš pasaulē kļuvis nedaudz plašāks. Proti, tām Rietumvalstu publiskajām kompānijām, kuru vērtība nu pārsniedz vismaz vienu apaļu triljonu ASV dolārus, nupat pievienojies elektroauto ražotājs Tesla.

Līdz šim šo uzņēmumu vidū atradās vien tehnoloģiju grandi Apple, Amazon.com, Microsoft un Alphabet. Pieminēšanas vērts gan ir vēl viens interneta milzis Facebook, kura vērtību pēdējā laikā negatīvi ietekmējuši reputācijas jautājumi un zināmas bažas par tālāku tā spēju augt. Tādējādi līdz ar Facebook akcijas cenas kritumu šim uzņēmumam šo ekskluzīvo klubiņu nācies pamest.

Tesla akcijas cena šajā pandēmijā ir faktiski katapultējusies stratosfērā, kur, piemēram, 2020. gada sākuma šī uzņēmuma kapitalizācija atradās aptuveni “vien” pie 75 miljardu ASV dolāru atzīmes. Tas nozīmē, ka Tesla vērtība šajā periodā ir palēkusies teju 13 reizes. Tesla kapitalizācija no 100 miljardiem ASV dolāriem līdz triljonam ASV dolāriem pieaugusi nepilnos divos gados.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) ir aizliedzis Aizsardzības ministrijai (AM) slēgt līgumu ar iepirkumā par aptuveni 200 miljonu eiro vērtu bruņoto automašīnu piegādi uzvarējušo Somijas kompāniju «Oy Sisu Auto Ab», liecina IUB mājaslapā publicētā informācija.

Sūdzības par iepirkuma konkursa rezultātiem bija iesnieguši divi iepirkumā neuzvarējušie uzņēmumi - Dienvidāfrikas kompānija «Paramount International Marketing» un ASV uzņēmums «AM General LLC».

Publicētajā IUB Iesniegumu izskatīšanas komisijas lēmumā norādīts, ka AM ir aizliegts slēgt vispārīgo vienošanos ar sarunu procedūrā noteikto uzvarētāju, kā arī ir atcelts iepirkumu komisijas lēmums par sarunu procedūras rezultātiem. Attiecīgi AM uzdots trīs mēnešu laikā novērst iesniegumu izskatīšanas komisijas konstatētos pārkāpumus, atkārtoti izvērtējot iesniegtos piedāvājumus.

IUB lēmumu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā mēneša laikā no lēmuma paziņošanas dienas.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizsardzības ministrija (AM) nolēmusi pārtraukt aptuveni 200 miljonus eiro vērto iepirkumu par bruņoto automašīnu piegādi, tāpēc rīkos jaunu transportlīdzekļu iepirkumu.

AM iepirkuma komisija ir nolēmusi pārtraukt iepirkumu par 4x4 vieglo un vidējo taktisko transportlīdzekļu iegādi, informēja AM Preses nodaļa.

Iepirkuma komisija ir secinājusi, ka Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) konstatētās nepilnības esošā iepirkuma procesa ietvaros nav iespējams novērst un, saskaņā ar Aizsardzības un drošības jomas iepirkumu likumu, sarunu procedūra ir jāpārtrauc.

Lai novērstu iepirkuma procesa nepilnības, nepieciešams veikt izmaiņas tehniskajā specifikācijā, ko saskaņā ar likumu, esošā procesa ietvaros nav iespējams veikt. Nepieciešams arī pārvērtēt transportlīdzekļu testēšanas kārtību. Lai to pilnvērtīgi izvērtētu un testētu tehniskos parametrus, nepieciešams citu valstu atbalsts, jo vairāku pozīciju testēšanai Nacionālo bruņoto spēku spējas nav pietiekamas. Līdz ar to, izmaiņas nepieciešams veikt arī testēšanas veidlapās, ko likums liedz darīt šī procesa ietvaros.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules lielākie publiski kotētie uzņēmumi jau kādu laiku sākuši informēt par savu iepriekšējā ceturkšņa sniegumu.

Šonedēļ kārta sniegt šādu informāciju pienāca elektroauto ražotājam Tesla, kas kļuvis par vienu no Rietumvalstu mazo investoru vispopulārākajiem uzņēmumiem saviem ieguldījumiem (arī Latvijas gadījumā). Šīs kompānijas akcijas cena pagājušogad pandēmijas apstākļos septiņkāršojās. Tāpat ar kolorītiem paziņojumiem interneta vidē visai regulāri klajā nāk uzņēmuma vadītājs Īlons Masks. Arī tas palīdz celt kompānijas popularitāti.

Peļņa no citiem laukiem

Lai nu kā – palīdz arī tas, ka Tesla sākusi ziņot par peļņu. Kompānija nupat atklājusi, ka tā tai iepriekšējā ceturksnī sasniegusi 438 miljonus ASV dolārus, kas tai ir jauns rekords. Tikmēr uzņēmuma apgrozījums minētajā periodā bijis 10,4 miljardu ASV dolāru apmērā. Kompānija arī ziņoja par saviem plāniem, kas paredz šogad pasaulē piegādāt uz pusi vairāk spēkratus nekā pagājušajā gadā (tādējādi tie varētu būt aptuveni 800 tūkstoši).

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Savienība (ES) izrādīs tik daudz solidaritātes krīzes skartajai Latvijai, cik vien tā spēs, taču sākotnēji tai nepieciešams zināt sīkāk par tās izmaksu samazināšanas programmu.

Tā norādījis Grieķijas finanšu ministrs Janni Papatanasio (Papathanassiou), raksta Guardian.

«Situācija Latvijā ir sarežģīta. ES izrādīs solidaritāti, cik vien tā spēs... Mums jāuzzina vairāk detaļu,» Grieķijas finanšu ministrs norādījis tikšanās laikā ar ES valstu finanšu ministriem.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pilnvērtīgs Eiropas tirdzniecības karš ar Ķīnu droši vien aizsvilsies elektroauto jomā. Runa neesot vien tikai par vienas nozares nākotni, bet par visas Eiropas labklājības modeļa dzīvotspēju.

Septembris nesis jaunus asumus Eiropas tirdzniecības attiecībās. Vecajam kontinentam plaukstot problēmām ar varēšanu konkurēt, jādomā par līdzekļiem, kā aizsargāt savus ražotājus. Eiropā viena izšķirīga nozare ir autoražošana. Redzams, ka tagad tiek sperti soļi, lai kaut kā tai palīdzētu noturēties vismaz vietējā tirgū. Te gan var lēst, ka šādi soļi raisīs arī pretreakciju.

Proti, Eiropas Savienība (ES) nupat ziņojusi, ka tiks uzsākta izmeklēšana par Ķīnas subsīdijām tās elektrisko auto ražotājiem. Var domāt, ka šāda Ķīnas šīs nozares balstīšana tai devusi salīdzinoši negodīgu priekšrocību. Tālākais scenārijs paredz, ka šādi auto izkonkurē Eiropas spēkratus gan citos tirgos, gan pat Vecajā kontinentā uz vietas.

Nodokļi

Dienesta auto nodoklis: No uzņēmējiem prasa; ierēdņi - kur grib, tur brauc

Sanita Igaune, Madara Fridrihsone,09.09.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kamēr privātajiem uzņēmējiem ir jāpierāda, ka tie darba spēkratus neizmanto privātajām vajadzībām, ierēdņi dara kā pašiem liekas pareizāk, šodien raksta Dienas bizness.

Latvijā uzņēmumiem, kuri darba vajadzībām izmanto automašīnas ir divas iespējas, vai valstij maksāt tā dēvēto dienesta automašīnu nodokli, vai arī pierādīt, ka spēkrati netiek izmantoti privātām vajadzībām, kur talkā nāk dažādas auto ierīces. «Es domāju, ka būtu tikai loģiski, ja arī valsts institūcijas pierādītu, ka brauc tikai darba vajadzībām. Savādāk šobrīd komercstruktūras ir nostādītas mazliet citādā situācijā, kad valsts tām netic uz vārda,» DB uzsvēra Latvenergo transporta nodaļas vadītājs Edgars Utāns. «Uzskatu, ka valsts iestādēm noteikti vajadzētu izmantot GPS. Tad nebūtu spekulācijas par automašīnu izmantošanas atbilstību dienesta vajadzībām un, braucot no Rīgas uz Daugavpili nevarētu uzpildīt degvielu Jelgavā,» līdzīgās domās ir Lattelecom Transporta nodaļas vadītājs Jānis Rapa.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepriekšējās nedēļas noslēgumā Rīgā, Dzirciema ielā uzstādītas ceļazīmes Apstāties aizliegts, kas arī apkārt esošo daudzstāvu māju iedzīvotājiem liedz novietot savas automašīnas uz šīs ielas. Tas izraisījis ne vien iedzīvotāju neapmierinātību, jo viņiem nav, kur turēt savus spēkratus, bet radījis arī iespēju iekasēt soda naudas, jo cilvēki šajās vietās automašīnas turējuši gadiem ilgi un jaunuzstādītās ceļazīmes uzreiz nepamana.

Kā portālam db.lv stāstīja Rīgas Domes Satiksmes departamenta pārstāve Una Ahuna-Ozola, ierosinājums par satiksmes organizācijas izmaiņām Dzirciema ielā tika izskatīts Departamenta konsultatīvās padomes Par satiksmes koordināciju Rīgā 2012. gada 13. jūlija sēdē, kurā piedalījās pārstāvji no Valsts Policijas, VAS Ceļu satiksmes drošības direkcija, VAS Latvijas Valsts ceļi, SIA Rīgas Satiksme u.c. iestādēm. Padomes dalībnieki atbalstīja ceļa zīmju Nr. 326 Apstāties aizliegts ar papildzīmēm Nr.822 Darbības laiks (7:00-22:00) uzstādīšanu Dzirciema ielas posmā no Buļļu ielas līdz Vaidelotes ielai, no Mazās Stacijas ielas līdz Purvu ielai un no Vaidelotes ielas līdz Slokas ielai.

Nodokļi

Ministrijas uzskaites veic ar ceļa zīmēm

Sanita Igaune, Māris Ķirsons,08.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministrijas joprojām nevēlas pierādīt, ka darba spēkratus neizmanto privātajām vajadzībām, kamēr uzņēmēji jūtas diskriminēti, raksta Dienas bizness.

Valsts paspārnē ir daudz iestāžu un institūciju, kuru rīcībā ir spēkrati, tāpēc DB nolēma ielūkoties ministriju auto parkos un noskaidrot, kā tās veic auto izmantošanas uzskaiti. Ministriju rīcībā pārsvarā ir pāris mašīnas, kas ir gan īpašumā, gan tiek nomātas. Lai gan uzņēmējiem ir jāpierāda, ka tie savus spēkratus neizmanto privātajām vajadzībām, ministrijas šādu kontroli un uzskaiti veic, aizpildot ceļa zīmes. Tikai viena no DB aptaujātajām ministrijām - Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) norādīja, ka tā pašlaik apsver iespēju ieviest t. s. GPS ierīces.

«Galvenie iemesli ir uzlabot automašīnu izmantošanas efektivitāti, kā arī loģistiku kopumā,» DB skaidroja VARAM Sabiedrības informēšanas nodaļas vadītāja vietniece Kristīne Barševska. Kopumā ministrijās automašīnu ekspluatācijas kārtību nosaka transportlīdzekļu izmantošanas procedūra, kurā noteikts, ka iespējams auto izmantot tikai konkrētās ministrijas funkciju veikšanai. «Procedūrā arī atrunāts, kā darbiniekiem transportlīdzeklis jārezervē, norādot brauciena datumu, laiku, mērķi, maršruts, galamērķa adrese,» DB uzskaitīja Veselības ministrijas (VM) Komunikāciju daļa.

Citas ziņas

FOTO: Visvairāk zagtie auto modeļi 2018.gadā

Elīna Pankovska,30.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan zagļi iecienījuši jaunākus auto, pērn visvairāk zagtas bija desmit gadus un vecākas mašīnas.

Latvijā pēdējos gados nozagto transportlīdzekļu skaits turpina samazināties, tomēr kopumā tas joprojām ir salīdzinoši augsts. Aplūkojot 10 gadu posmu, secināms, ka nozagto auto skaits samazinājies vairāk nekā uz pusi. Proti, 2008. gadā Latvijā gada laikā tika nozagti vairāk nekā divi tūkstoši automašīnu, bet pagājušajā gadā tie bija 760 spēkrati. Vēl 2017. gadā kopumā tika nozagtas 854 automašīnas, liecina Iekšlietu ministrijas informācijas centra apkopotie dati. Arī apdrošinātāja Gjensidige Latvija pieejamā informācija liecina, ka salīdzinājumā ar 2017. gadu būtiski samazinājies auto zādzību skaits, īpaši jauno auto segmentā. Vairākus gadus zagļi visvairāk bija iecienījuši Volkswagen markas automašīnas, kā arī Audi un BMW. Tomēr pēdējā pusotra gada laikā tendences ir mainījušās un BMW zagto auto topā ir izvirzījies vadībā – pērn kopumā tika nozagtas 212 BMW markas automašīnas. Pagājušajā gadā visvairāk zagtas BMW X5 – kopumā 42 šādas automašīnas. Otrajā vietā Volkswagen ar 133 nozagtām automašīnām, bet trešajā vietā ir Audi (113).

Auto

Latvijā pērn reģistrēti vairāki desmiti vēsturisku automobiļu

Žanete Hāka,27.02.2017

Visneparastākais 2016. gadā reģistrētais spēkrats Latvijā ir 1903. gadā izgatavotais spēkrats KRASTIN, kas ir vecākais reģistrētais automobilis Baltijas valstīs. Zīmīgi, ka šo automobili ir izgatavojis latvietis Augusts Krastiņš, kurš 19. gadsimta beigās emigrēja uz ASV. Viņš 1901. gadā Klīvlendā nodibināja KRASTIN AUTOMOBILE COMPANY un uzsāka automobiļu ražošanu. Diemžēl 1903. gadā rūpnīca nodega un ražošana netika atjaunota. Latvijā reģistrētais spēkrats ir vienīgais zināmais, kas saglabājies līdz mūsdienām. 2016. gada novembrī KRASTIN automobilis sekmīgi startēja prestižajā seno spēkratu braucienā LONDON TO BRIGHTON VETERAN CAR RUN, kurā var piedalīties spēkrati, kas ražoti līdz 1905. gadam. Šobrīd KRASTIN automobilis ir eksponēts Rīgas Motormuzejā.

Foto: Auto asociācija

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn Latvijā reģistrēti 186 spēkrati, kas sasnieguši cienījamu vecumu – 30 un vairāk gadus. Šis skaitlis aug ar katru gadu, un arī 2016. gads nebija izņēmums, jo reģistrēts par 60 spēkratiem vairāk nekā 2015. gadā, informē Auto asociācija.

2016. gads bijis īpaši ražīgs vēsturisko spēkratu reģistrācijā. Ne visi spēkrati, kas sasnieguši 30 gadu vecumu, automātiski tiek uzskatīti par vēsturiskiem. Lai iegūtu vēsturiska spēkrata statusu, automobilim ir jāveic spēkrata sertifikācija jeb atbilstības pārbaude. Šo sertifikātu izsniedz uz pieciem gadiem, un pēc šiem pieciem gadiem spēkrats ir jāpārsertificē, ja ir vēlme saglabāt tā statusu. Vēsturisko spēkratu skaits Latvijā tradicionāli pieaug. Ja 2015. gadā Latvijā bija 526 sertificēti vēsturiski spēkrati, tad 2016. gadā šis skaitlis ir sasniedz 573 spēkratus.

2016. gadā Latvijā ir uzstādīts vecākā reģistrētā automobiļa rekords. Tas ir 1903. gada auto, kas reģistrēšanas brīdī bija sasniedzis 113 gadu vecumu. Šis ir arī šobrīd vecākais reģistrētais spēkrats Baltijas valstīs. Tomēr lielākā daļa reģistrēto „senioru” ir gados jaunāki, un tie ir tādu populāru ražotāju spēkrati kā Mercedes-Benz, BMW, Volvo u.c.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Komersanti aicina Saeimu celt reprezentatīvo auto slieksni, lai nevajadzētu reģistrēt spēkratus kaimiņvalstīs, kur labvēlīgāka nodokļu politika.

Šajās dienās Saeimā tiek izskatīts likumprojekts, kas Latvijas uzņēmējiem, kuri savā darbībā izmanto arī ekskluzīvas jeb luksus klases automašīnas, liks izvērtēt iespējas reģistrēt uzņēmumam piederošos spēkratus kādā no kaimiņvalstīm, kur nodokļu slogs, salīdzinot ar Latviju, ir nesalīdzināmi mazāks, norāda mežistrādes uzņēmuma Stiga RM valdes loceklis Andris Ramoliņš. DB (09.09.2013.) jau rakstījis, ka zemāku izmaksu dēļ aizvien vairāk Latvijas iedzīvotāju un uzņēmumu izvēlas saviem auto Lietuvas un Igaunijas numura zīmes.

Ja tiks pieņemti «Grozījumi pievienotās vērtības nodokļa likumā», kas paredz, ka turpmāk par luksus klases automašīnām un ar tiem saistītiem izdevumiem vairs nebūs iespējams saņemt PVN priekšnodokļa atmaksu, daudzi vēlēsies reģistrēt savas automašīnas citās valstīs, kur nodokļu sistēma ir draudzīgāka un biznesu atbalstoša, brīdina A. Ramolinš. DB jau raktījis, ka Auto asociācija atbalsta šos grozījumus, ja vien līdz 50 tūkst. Ls (ar PVN) tiek celts reprezentatīvo auto cenas slieksnis.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad lietotu auto tirgotājs "Longo Group" plāno trīskāršot 2019. gada apgrozījumu un sasniegt 35 miljonu eiro atzīmi.

"Pie šī brīža tempiem tas ir reāli. Šomēnes tuvojamies diviem miljoniem eiro un, pat paliekot tādā līmenī, jau būs 25 miljoni gadā. Mēs darām daudz, lai tempu palielinātu, tāpēc ceram uz 35 miljoniem eiro," teic Edgars Cērps, AS "Longo Group" valdes loceklis.

Tālākā nākotnē uzņēmums mērķē uz vismaz simt miljonu eiro gada apgrozījumu. Šī gada beigās plānots sasniegt četru miljonu eiro apgrozījumu mēnesī, pārdodot vismaz 500 spēkratus.

"2020. gads ir iesācies labi un janvārī esam pārdevuši trīsreiz vairāk auto nekā pērnā gada janvārī," saka E. Cērps.

Db.lv jau rakstīja, ka 2019. gadā Baltijā pārdevis 2350 automašīnas un sasniedz 12,5 miljonus eiro apgrozījumu. Aptuveni pusi apgrozījuma - gandrīz sešus miljonus eiro - veidoja darbība Latvijā, pārdodot gandrīz teju tūkstoš automašīnas.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sestdien, 22. augustā Rīgas pilsētas svētku ietvaros notiks seno spēkratu salidojums Rīga Retro -2009. Pasākums būs veltīts Rīgas Motormuzeja 20 gadu jubilejai un Russo-Balt 100 gadu jubilejai. Pasākumā publikai tiks parādīti vairāk nekā 80 antīkie automobiļi un 40 retro motocikli.

Kā unikālākos pasākuma eksponātus var minēt 1941. gada ugunsdzēsēju auto HENSCHEL typ 33 D1, gandrīz gadsimtu vecos spēkratus Buick – Six un Panhard-Levassor 20 CV, kā arī pirms otrā pasaules kara ražoto Mercedes – Benz 230 (W143). Pasākumā būs apskatāmi arī 50-60 gados ASV ražotie spēkrati un padomju gados populārie auto Pobeda, ZIM, Volga u.c.

Pasākums sāksies plkst. 10:00 Biķernieku sporta bāzē, kur notiks auto regularitātes brauciens, kā arī motociklu veiklības stafete un sprints. Pirms plkst. 12:00 senie spēkrati dosies uz Daugavas krastmalu, kur trīs stundas varēs apskatīt antīkos spēkratus. Bet pēc plkst. 15:00 spēkrati dosies improvizētā rallija pārbraucienā uz Saulkrastiem.

Auto

Zīmola stāsts: Rīgas Motormuzejs atzīmē 30 gadu jubileju

Laura Mazbērziņa,16.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aprīlis Rīgas Motormuzejam (RMM) ir īpašs mēnesis, jo pirms 30 gadiem, 1989.gada 22. aprīlī īstenojās seno spēkratu kolekcionāru un entuziastu sapnis par savu mājvietu – svinīgā ceremonijā, klātesot simtiem cilvēku, tika atklāts motormuzejs.

Ideja par seno spēkratu muzeju Latvijā dzima jau 20. gadsimta septiņdesmitajos gados, kad neliela entuziastu grupa – Latvijas Antīko automobiļu klubs - iedibināja tam laikam vēl nebijušu kustību – seno spēkratu salidojumus un rallijus. Šie pasākumi pulcēja ne tikai seno spēkratu īpašniekus, bet arī skatītāju tūkstošus.

Muzeja ēka ir modernās arhitektūras piemineklis, tās fasādes daļa uzrunā kā stilizēta Rolls Royce markas automobiļa radiatora maska.

2016. gadā pēc trīs gadus ilgas rekonstrukcijas muzejs tika atvērts jaunā veidolā. Muzeja trijos stāvos izvietoti vairāk nekā simts automobiļi un motocikli, vairāki desmiti interaktīvo stendu, rotaļu zona bērniem, kafejnīca un konferenču zāle 200 personām.

Enerģētika

Ignitis ON uzstādījis līdz šim jaudīgāko elektrouzlādes staciju Baltijas reģionā

Db.lv,21.09.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viedo enerģijas risinājumu uzņēmums Ignitis, kas pārvalda Lietuvā lielāko elektrisko transportlīdzekļu ātrās uzlādes tīklu Ignitis ON, ir uzstādījis Baltijā pirmo 400 kW uzlādes staciju, kas sniedz iespēju elektroauto uzlādēt aptuveni 7 minūtēs. Tā patlaban ir jaudīgākā elektroauto uzlādes stacija Baltijas reģionā.

Kā norāda Ignitis elektroauto tīkla attīstības vadītājs Andrius Šeršniovas, šis ir vēsturisks notikums un nozīmīgs uzņēmuma sasniegums, kas liecina par straujo tehnoloģiju attīstību šajā tirgus segmentā. Īpaši jaudīgā uzlādes stacija atrodas Viļņā līdzās noslogotajam maģistrālajam ceļam blakus Gariūnu tirgum un ātrās ēdināšanas restorānam Hesburger.

Andrius Šeršniovas uzsver, ka šodien notikusī Baltijā jaudīgākās uzlādes stacijas atklāšana ir daļa no Ignitis ON ambiciozajiem stratēģiskajiem plāniem paplašināt viedos risinājumos balstīto elektroauto uzlādes infrastruktūru Baltijā, padarot to ērtu autovadītājiem un vienlaikus sekmējot energoefektivitāti un vides ilgtspējību.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No aptuveni 155 tūkstošiem cilvēku, kam šobrīd ir piešķirts bezdarbnieka statuss, 44% izteikuši gatavību braukt meklēt darbu ārzemēs. Šādi skaitļi nebūtu uzskatāmi par neko īpašu Vācijā, Polijā vai kādā citā lielvalstī, bet Latvijā ir vien nedaudz vairāk par diviem miljoniem iedzīvotāju, ieskaitot pensionārus, bērnus utt.

Protams, ne jau visi, kas ir izteikuši šādu vēlmi, Latviju arī pametīs — ne visiem pietiks uzņēmības to izdarīt. Tomēr tendence ir pietiekoši nepatīkama, pat bīstama. Jā, ir taisnība apgalvojumam, ka pašreizējais izbraukšanas vilnis nebūt nav pirmis, un vismaz vienu tādu mēs jau pirms dažiem gadiem esam piedzīvojuši, kad divi populārākie darba meklētāju galamērķi bija Īrija un Lielbritānija. Taču situācija starp to laiku un šodienu ir būtiski atšķirīga. Šā gadsimta sākumā Latvijā nebija faktiski nekādu problēmu atrast darbu un tajā pilnīgi mierīgi strādāt, taču neapmierinātību pamatoti vai nepamatoti varēja izraisīt salīdzinoši zemais atalgojums.

Citas ziņas

Centīsies pārliecināt valdību par kosmosa nozares perspektīvām

Vēsma Lēvalde,16.07.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kosmosa industrijā katrs ieguldītais eiro var nest atpakaļ valsts ekonomikā četrkārtīgu peļņu no Eiropas Kosmosa aģentūras pasūtījumiem.

Par to šodien, 16. jūlijā, Irbenes radiolokācijas stacijas zinātnieki mēģinās pārliecināt Ministru prezidentu un valdības pārstāvjus, kas apmeklē Irbeni. «Dānijas piemērs liecina, ka katrs ieguldītais eiro kosmosa industrijā pēc tam atnesa 4,5 eiro atpakaļ valsts budžetā,» DB norādīja Ventspils Augstskolas mācībspēks, vairāku zinātnisko prjektu vadītājs Valdis Avotiņš. Irbenē valdības pārstāvjus iepazīstinās ar jau panākto dažādu starptautisku projektu ietvaros, Latvijas zinātnieku sasniegumiem, kā arī izrādīs unikālo kosmosa pētniecības centru.

«Mērķis ir pārliecināt valdību, ka bez tālākas modernizācijas mēs nespēsim konkurēt, jo tehnoloģijas attīstās ļoti strauji,» sacīja V. Avotiņš. Irbenes centrs aktīvi strādā ar ES finansējuma piesaisti projektiem – jau apstiprināts projekts, kas paredz ar Eiropas Sociālā fonda atbalstu piesaistīt zinātniekus no observatorijām Krievijā, un Zviedrijā. Savukārt infrastruktūras modernizācijai nepieciešams ERAF atbalsts. «Mums jau ir sagatavots projekts, ir tehniski ekonomiskais pamatojums, gaidām, kad apstiprinās atbilstošos Ministru kabineta noteikumus, lai varētu projektu iesniegt,» stāsta V. Avotiņš.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Laulība valstij un Baltijas Aviācijas sistēmām (BAS), kas izrādījies neprognozējams un neuzticams partneris airBaltic pārvaldīšanā, jebkurā gadījumā ir jāšķir, jautājums ir tikai par veidu, kā to labāk darīt.»

To Db.lv sacīja labi informēts avots par airBaltic, kurš vēlējās palikt anonīms. Viņaprāt, valstij ir tikai divi ceļi, vai nu turpināt uzticēties, ka BAS ir godprātīgs partneris un izrādīs pretimnākšanu, taču tā kā pēdējie notikumi par šādām sadarbības iespējām neliecinot, valstij airBaltic akcijas no BAS ir jāatpērk. Protams, esot jācenšas sarunāt pēc iespējas zemāku darījuma summu, nevis BAS minēto 91 miljonu latu, tomēr airBaltic iegādes summa vēl automātiski nenozīmējot, ka par šādu summu papildus būs jākonsolidē valsts budžets. «Par šo darījumu ir jārunā ar Starptautisko Valūtas fondu, jo bez savas aviosabiedrības nav iespējama Rīgas lidostas attīstība, kas savukārt nozīmē, ka savā ekonomiskā attīstībā Latvija vēl vairāk atpaliks no pārējām Baltijas valstīm. Taču tā kā pasaules prakse liecina, ka valsts nav labs operators lidkompānijām, tad pēc airBaltic iegādes valstij ir jāsameklē profesionāls aviosabiedrības operators, tomēr nepieļaujot tās pašas kļūdas, ko savulaik ar BAS, kas nozīmē, ka akcionāru līgumam ir jābūt pareizi un valstij izdevīgi noslēgtam jau no paša sākuma,» tā DB avots.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai cik talantīgi būtu cilvēki jūsu komandā, ļoti iespējams, ka daļu no izcilības attur noteikts ieradumu kopums. Kādam raksturīgi visā saskatīt potenciālās problēmas, cits nepārtraukti uz saviem pleciem uzņemas pārāk daudz, kamēr trešais sasniedz savus mērķus uz cilvēcisko attiecību rēķina.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) šodien no Valsts policijas izolatora Čiekurkalnā atbrīvojis pirmdien aizturēto Rīgas tūrisma attīstības biroja (RTAB) valdes locekli Vitu Jermoloviču, apstiprināja viņas aizstāvis Raivo Klotiņš.

Jermolovičas atbrīvošana nozīmē, ka KNAB nav lūdzis tiesai viņai piemērot bargāko drošības līdzekli - apcietinājumu.

Patlaban nav zināms kāds ar brīvības atņemšanu nesaistīts drošības līdzeklis partijas «Gods kalpot Rīgai» valdes loceklei Jermolovičai tiks piemērots.

KNAB policijas īslaicīgās aizturēšanas vietā ievietoja arī RTAB biroja vadītāju Ingunu Priedīti.

KNAB nav savas īslaicīgās aizturēšanas vietas, tāpēc šim mērķim izmanto VP īslaicīgās aizturēšanas vietu Čiekurkalnā VP centrālās ēkas pēdējā stāvā jeb tā sauktajās Septītajās debesīs.

RTAB valdē strādā Guntars Grīnvalds, Jermoloviča un Rīgas domnieks Maksims Tolstojs (S). Tolstojam no 12. līdz 14.maijam bija paredzēts komandējums Krievijā, Kazaņā, taču šodien viņš darbā nav ieradies. RTAB nav zināms, kur Tolstojs atrodas. Patlaban nav zināms, vai KNAB izrādīs interesi par Tolstoju un bija ieplānojis arī viņa aizturēšanu. Aģentūrai LETA gan zināms, ka patlaban Tolstojs nav aizturēts.

Foto

Mazda Milānas dizaina nedēļai rada īpašas formas velosipēdu un dīvānu

Dienas Bizness,15.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Milānas dizaina nedēļā līdz pat 19.aprīlim zīmols Mazda nesen atvērtajās Mazda Design Space telpās Breras dizaina rajonā izrādīs divus KODO un japāņu dizaina iedvesmotus izstrādājumus - KODO koncepcijā veidoto velosipēdu un dīvānu, informē Inchcape Motors pārstāve Jana Garanča.

KODO koncepcijas velosipēds atspoguļo japāņu mākslas un dizaina filozofiju, kurā vairāk nozīmē mazāk, saglabājot mūsdienīga sacīkšu velosipēda īpašības. Mazda meistari uzlaboja tā rāmja dizainu līdz pilnībai, radot viegluma, izveicības un ātruma izjūtu. KODO koncepcijas dīvāna izstrādē ir izmantota tāda pati pieeja, atrodot ideālo līdzsvaru starp formu un funkciju. Tā izveides procesā sadarbojās Milānā dzīvojošie Mazda Europe dizaineri un radošie direktori Setsu un Šinobu Ito un prasmīgi itāļu mēbeļu ražotāji

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas spiedzei Annai Čepmenai jeb Annai Kušhenko nākotnē ir iespējama politiskā karjera Krievijā, ziņo newsweek.com.

Viņa ir arī vietējā varone savā dzimtajā pilsētā Volgogradā, kur Kremļa atbalstītāja jauniešu partija pagājušajā nedēļā ierosinājusi spiedzi iecelt par goda pilsoni. Kamēr A.Čepmena atradās cietumā ASV, Volgogradas oficiālais laikraksts arī bija izsludinājis dziesmu rakstīšanas konkursu, lai parādītu morālo atbalstu. «Mēs par viņu domājam kā par varoni,» norāda konkursa organizators Sergejs Onošenko.

Dziesma, kura uzvarēja, satur šādas rindiņas: «Cietums tevi nav salauzis. Tu neesi nodevusi nevienu mūsu noslēpumu.»

Savukārt Liberāli demokrātiskā Krievijas partija var būt A.Čepmenas biļete uz nacionālo politiku. Šīs partijas viens no pārstāvjiem Aleksandrs Potapovs teicis, ka viņš darīs visu, lai veicinātu viņas kandidatūru nākamajas Domes vēlēšanās 2012.gadā, A.Čepmena izrādīs interesi.