Quantcast
Pakalpojumi

Izsludināts konkurss par sabiedriskā transporta nodrošināšanu Kurzemē un Latgalē

Dienas Bizness, 21.10.2015

Jaunākais izdevums

Šodien, 21.oktobrī, izsludināts konkurss par sabiedriskā transporta pakalpojumu – pasažieru pārvadājumu ar autobusiem – nodrošināšanu 243 reģionālajos vietējos maršrutos Kurzemes un Latgales plānošanas reģionā. Pretendenti piedāvājumus Autotransporta direkcijai var iesniegt līdz šā gada 14.decembra plkst.11, informē direkcijā.

Minētais konkurss izsludināts par sabiedriskā transporta nodrošināšanu 243 maršrutos, kuri iekļauti deviņās lotēs – Ventspils, Kuldīga, Saldus, Aizpute, Priekule, Daugavpils, Rēzekne, Krāslava un Preiļi.

Plānots, ka konkursa uzvarētāji pasažieru pārvadājumus minētajos maršrutos uzsāks, sākot ar 2016.gada 1.jūliju. Ņemot vērā, ka pēc 2020.gada plānots veidot vienotu maršrutu tīklu visā Latvijā, nedalot atsevišķi starppilsētu un vietējos maršrutus, līgumi ar attiecīgajiem pārvadātājiem tiks slēgti līdz 2020.gada beigām.

Konkursā par sabiedriskā transporta nodrošināšanu Kurzemes un Latgales plānošanas reģionā tiks vērtēts saimnieciski izdevīgākais piedāvājums, kurā finanšu un tehniskā piedāvājuma īpatsvars sadalīts attiecīgā proporcijā – 70% cena un 30% tehniskais piedāvājums. Tehniskajā piedāvājumā tiks vērtēts autobusu vecums, tehniskais aprīkojums, pakalpojuma sniegšanas kvalitāte un drošība, kā arī papildu bonusi, piemēram, bezvadu interneta nodrošinājums, elektroniski – mājaslapā, speciālā aplikācijā u.tml. – pieejami sabiedriskā transporta kustības saraksti un pakalpojumu tarifi utt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jo tuvāk nāk brīdis, kad noslēgsies konkurss par pasažieru pārvadājumiem Latvijā, jo skarbāki ir pārmetumi Autotransporta direkcijai un tās vadītājam Kristiānam Godiņam.

Situācija ir gluži kā pie pokera galda, kad kārtis vēl nav redzamas, bet apkārt sēdošie izrunājas un slēpj dūžus piedurknēs, un visi spēlētāji vienlaikus nekad nesēž pie galda. Proti, Satiksmes ministrija, kas dod finansējumu, pārvadātāji, kuri piedalīsies konkursā, un šoferu arodbiedrības sarunājas pa stūriem, divatā, bet pie galda visi blefo.

Šoferi grib 10 eiro

5. jūlijā pie Autotransporta direkcijas (ATD) notika Latvijas Sabiedrisko pakalpojumu un transporta darbinieku arodbiedrības (LAKRS) rīkots pikets, kura galvenā prasība skanēja vienkārši: «10 eiro par nobraukto stundu autobusu šoferiem!» Bija aicinājums: «Godiņ, nāc ārā!» Bija citi saukļi, tomēr cauri visam vijās neapmierinātība par to, ka valsts vēl 2030. gadā autobusu šoferiem paredzējusi 6,05 eiro par nobraukto stundu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autotransporta direkcija (ATD) izsludinājusi konkursu par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu 333 reģionālajos maršrutos, kas ietilpst 10 maršrutu tīkla daļās, aģentūrai LETA pavēstīja ATD.

Pretendenti piedāvājumu par regulāro pasažieru pārvadājumu veikšanu ar autobusiem lotēs "Alūksne", Daugavpils", "Gulbene", "Jēkabpils", "Limbaži", "Ludza", "Madona", "Preiļi", "Rēzekne" un "Ziemeļkurzeme" ATD var iesniegt līdz 2017.gada 19.jūnijam.Konkursā tiks vērtēts saimnieciski izdevīgākais piedāvājums - ne tikai cena, bet arī tehniskais piedāvājums.

Tehniskajā piedāvājumā tiks vērtēts autobusu vecums (autobusu parka vidējais vecums nedrīkst pārsniegt 20 gadus, bet viena atsevišķa autobusa vecums - 25 gadus), tehniskais aprīkojums, pakalpojuma sniegšanas kvalitāte un drošība (piemēram, videonovērošana, kas fiksē transportlīdzekļa vadītāja sēdvietu), kā arī papildu bonusi (piemēram, individuālais apgaismojums autobusa salonā, audiāli un vizuāli pieejami sabiedriskā transporta kustības saraksti u.c.)."Ņemot vērā, ka ATD strādā pie jaunas sabiedriskā transporta pakalpojuma organizēšanas kārtības no 2021.gada, līgumi ar pārvadātājiem, kas uzvarētu šajā konkursā, tiks slēgti līdz 2020.gada 31.decembrim. Šobrīd ATD administrē 65 dažādus līgumus ar pārvadātājiem un šajos līgumos noteiktas atšķirīgas kvalitātes prasības un pakalpojuma sniegšanas standarti, tādējādi pasažieri un pārvadātāji ir nostādīti nevienlīdzīgā situācijā," norādīja direkcijas pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Zaudējumu kompensēšanai pasažieru pārvadātājiem vajadzīgi 3,2 miljoni eiro

LETA, 21.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sabiedriskā transporta padome uzdevusi Autotransporta direkcijai (ATD) vērsties Satiksmes ministrijā (SM) ar lūgumu valdībai piešķirt papildu finansējumu 2016.gadā 3 196 971 eiro apmērā zaudējumu kompensēšanai par pasažieru pārvadāšanu reģionālajos un pilsētas nozīmes maršrutos, liecina septembra sākumā notikušās Sabiedriskās transporta padomes sēdes protokols.

Padomes sēdē ATD informēja par 2016.gada pirmā pusgada rezultatīvajiem rādītājiem sabiedriskajā transportā, tostarp pārvadāto pasažieru skaitu, kopējiem ieņēmumiem, kopējiem izdevumiem, no valsts budžeta kompensējamiem zaudējumiem, izmaksāto valsts budžeta dotāciju un nobraukumu.

Sabiedriskā transporta padome nolēma uzdot ATD direkcijai vērsties SM ar aicinājumu lūgt valdību piešķirt papildu finansējumu 2016.gadā 3 196 971 eiro apmērā zaudējumu kompensēšanai par pasažieru pārvadāšanu reģionālajos un pilsētas nozīmes maršrutos, ņemot vērā 2016.gada pirmo sešu mēnešu faktiskos rezultātus.

ATD pārstāve Zane Plone norādīja, ka attiecīgais lūgums SM tiks nosūtīts nākamnedēļ.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Bezkontakta maksājumu ieviešana nevedas

Egons Mudulis, 03.09.2015

Liepājas sabiedriskajā transportā sākusies Norvik piedāvātās sistēmas testēšana, taču konkrēti termiņi, kad pilsētā ikviens varēs izmantot sīkmaksājumu kartes norēķiniem par braucienu, vēl nav zināmi.

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par iespēju nopirkt biļeti sabiedriskajā transportā, izmantojot bezskaidras naudas norēķinus, tiek spriests jau gadiem; šobrīd bankas nav gatavas piedāvāt atbilstošus pakalpojumus – tikai viena izdod attiecīgu karti, ceturtdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Lai valstij, pašvaldībām un pārvadātājiem būtu pilnīgāka aina par pirmsskolas vecuma bērniem, invalīdiem, bāreņiem un politiski represētajiem paredzēto līdzekļu vai dažādu pašvaldības piešķirto atlaižu izlietojumu, liela loma paredzēta bezskaidas naudas pakalpojumiem, kas fiksē katru gadījumu, kur un cik bieži nauda tiek izmantota. Bezkontakta maksājumu karšu izmantošanas iespēju sabiedriskajā transportā paredz martā pieņemtie Ministru kabineta (MK) Noteikumi par pasažieru kategorijām, kuras ir tiesīgas izmantot braukšanas maksas atvieglojumus. Līdz šim šajā jomā vērojamas diezgan lielas kaislības, un lielākoties bankas vēl nav gatavas piedāvāt atbilstošus pakalpojumus. No vienas puses tas ir saprotams, jo tās ir noteiktas izmaksas un nav pārliecības par investīciju atpelnīšanās laiku, no otras puses – tas varētu dot pienesumu kopējā klientu skaitā, tādējādi atņemot konkurentiem klientus, kuri ikdienā izmantotu konkrētās bankas pakalpojumus. Šobrīd šādu karti izdod tikai viena banka, lai gan šajā virzienā darbojas arī citi finanšu pakalpojumu uzņēmumi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

10. oktobris bija diena, kad jāatver pretendentu pieteikumi Autotransporta direkcijas (ATD) izsludinātajā konkursā par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu laikā no 2021. gada sākuma līdz 2030. gada beigām.

Nebūs! 7. oktobrī ATD pagarināja pieteikumu pieņemšanu līdz šā gada 21. novembrim. Iepriekš pagarinājums bija no 10. septembra līdz 10. oktobrim. DB jau rakstīja, ka spēle pie ATD galda vairāk atgādina blefu nekā pamatotu vairāksolīšanu. Tas apstiprinās, jo tikai tad, ja rokās ir neskaidras kombinācijas, tās atklāt ir bailīgi. Runa te nav tikai par pārvadātājiem, kuriem neskaidrību ir bijis tik daudz, ka viņi pamanījušies iesniegt Iepirkumu uzraudzības birojā čupu sūdzību.

Kā viens no spēlētājiem pie ATD galda ir valsts, kas šajā iepirkuma spēlē tur banku. Šīs spēles ideja ir, lai visi būtu ieguvēji!

Valsts grib tērēt mazāk, pārvadātāji grib nopelnīt, bet iedzīvotāji grib visur braukt ar sabiedrisko transportu uz katru Latvijas nostūri.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Vidzemes plānošanas reģions: Reģionā par vismaz 150 plānots samazināt sabiedriskā transporta reisu skaitu

LETA, 15.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vidzemes plānošanas reģionā (VPR) par vismaz 150 reisiem plānots samazināt esošo sabiedriskā transporta maršrutu reisu skaitu, paziņoja Vidzemes plānošanas reģiona sabiedrisko attiecību vadītāja Anita Āboliņa.

Šāds secinājums VPR radies, salīdzinot Autotransporta direkcijas (ATD) iesūtīto maršrutu reisu sarakstu ar pašreizējā maršruta tīklā esošajiem.

«Piemēram, veicot reisu salīdzinājumu, redzams, ka reisā Rīga-Valmiera ir par desmit reisiem mazāk, tajā pat laikā ar ideju par dzelzceļu kā «mugurkaulu» tur ir maz sakara, jo ar dzelzceļu sakrīt tikai reisa galapunkti. Tajā pat laikā ir samazināti arī četri Rīga-Cēsis reisi, kas arī darīts, sekojot jaunajai politikai - pārcelt pasažierus uz vilcieniem. Jā, konkrētajā maršrutā ceļā pavadītais laiks ir ievērojami īsāks, taču tajā pat laikā virknei pasažieru šis maršruts nav piemērots,» paziņoja VPR Sabiedriskā transporta nodaļas vadītāja Inita Ozoliņa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Rīgas mikroautobusu satiksme: Problēma ir sistēmā, nevis pārvadātājos

Jānis Goldbergs, 02.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas mikroautobusu satiksme norāda uz Autotransporta direkcijas nepadarīto darbu.

Valsts Autotransporta direkcija (ATD) publiskajā telpā vērsās pret pilnsabiedrību Rīgas mikroautobusu satiksme (RMS) ar aizdomām par iespējamu krāpniecību aizdomīgi daudz pārvadāto invalīdu skaita dēļ, saņemot vairāk dotāciju. Uzņēmums pārmetumus noliedz un norāda uz ATD nepadarītajiem darbiem.

Dienas Bizness situāciju skaidrot aicināja RMS pārstāvi, SIA B-Bus valdes priekšsēdētāju Vitāliju Komaru. SIA B-Bus uzņēmumu grupā ietilpst struktūrvienības – pilnsabiedrība Rīgas mikroautobusu satiksme, SIA Sabiedriskais autobuss, SIA Ekspress-Ādaži, SIA Migar un UAB B-Bus Lietuvā.

Fragments no intervijas

Kāds ir iemesls teikt, ka ATD pārmetumi par pārlieku liela skaita invalīdu pārvadājumiem RMS ir nepamatoti?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš pērnās vasaras, kad Autotransporta direkcijā (ATD) izveidots Taksometru vadītāju reģistrs, tajā reģistrējušies teju 6000 šoferu, bet mašīnas reģistrētas 30 reizes mazāk, apgalvo ATD

«Licenču kartīšu skaits, kas komersantiem tiek izsniegtas uz katru vieglo automobili, ir aptuveni 30 reizes mazāks nekā reģistrēto autovadītāju skaits. Tas norāda uz nepieciešamību pastiprināt kontroles pasākumus. Jau no 1. septembra visām tīmekļa vietnēm, ar kuru starpniecību var izsaukt pārvadājumu pakalpojumu, būs jābūt reģistrētām vienotā reģistrā,» Dienas Biznesu informēja ATD sabiedrisko attiecību vadītāja Zane Plone.

Dienas Bizness jau iepriekš rakstījis, ka ne visas vieglās automašīnas, kas pārvadā pasažierus, mūsu valstī ir uzskatāmas par taksometriem. Īstos taksometrus no citiem pasažieru pārvadātājiem iespējams atšķirt pēc numuriem. Taksometriem numuri ir dzelteni, bet pasažieru pārvadātājiem balti. Reāli pasažierim tas neko neizsaka, jo visi viņu ir gatavi aizvest līdz galamērķim par kaut kādu samaksu. Atšķirības ir izveidojušās birokrātiskajās cīņās par nodevu ieņēmumiem, precīzāk – pašvaldībām arī no kaut kā jādzīvo. Proti, vēsturiskajiem taksometriem licences izsniedz plānošanas reģioni un republikas nozīmes pilsētas. Taksometrus, kas ir taksometri ne tikai pēc savas eksistences jēgas, bet arī pēc likuma burta, stingrāk pieskata. Piemēram, uz taksometriem noteikti ir jābūt pazīšanās zīmēm, gaismas kontrolsignāliem, jābūt īpašai taksometra numurzīmei, kas ir dzeltena. Arī licencēšana ir skarbāka – ir jāsaņem licence uzņēmumam un licence mašīnai katrā plānošanas reģionā vai republikas nozīmes pilsētā, kurā tiek veikti pārvadājumi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autotransporta direkcija grib skaidrību līdz rudenim; pārvadājumus var atdot autobusiem

To sarunā ar Dienas Biznesu norāda valsts SIA Autotransporta direkcija (ATD) valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.

Fragments no intervijas:

Lai ATD piedāvātā sabiedriskā transporta koncepcija īstenotos, jātiek skaidrībā par dzelzceļa pārvadājumiem. Valdība atkal izdomāja, ka vēl jāpadomā. Ko un kad ATD ir svarīgi zināt par vilcienu iepirkumu, lai kādā brīdī nebūtu jādomā jauna stratēģija, jāmaina konkursa noteikumi?

Mums ir jāzina, būs vai nebūs jauni elektrovilces sastāvi. Ja būs, tad jāzina piegādes grafiks pa gadiem. Tas mums ir jāzina līdz šī gada rudenim, pats vēlākais novembrī. No tā ir atkarīgs maršrutu tīklu kilometru apjoms, un vairāk paliek autobusiem, ja vilcienu sastāvs netiek atjaunots. Ar esošo resursu VAS Pasažieru vilciens (PV) palielināt apjomu vairāk nevar. Ja ir jauni vielcieni, tad turpinām plānošanu sadarbībā ar PV, ņemot vērā, ka vilcieni ir pārvadājumu mugurkauls. Gan ne visā Latvijā, bet Pierīgā, elektrozonā un līdz Siguldai dīzeļvilcieni, kur kopumā ir 95% pasažieru. Tur daļa kilometru tiek pārlikta no autobusiem uz vilcieniem, un Jūrmalas, Ogres, Aizkraukles virzienā ir potenciāls izmantot efektīvāk vilcienus – taču tikai gadījumā, ja ir jauni sastāvi. Manā rīcībā esošajā plānā minēts, ka pirmie vilcieni parādās ar 2019. g. Lai tas notiktu, ir pēdējais laiks izsludināt konkursu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Mazinās administratīvo slogu starptautiskajiem autobusu pārvadājumiem

Dienas Bizness, 09.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mazinās administratīvo slogu pārvadātājiem, kas veic pasažieru starptautiskos regulāros un neregulāros pārvadājumus ar autobusiem, informē Satiksmes ministrijas (SM) Sabiedrisko attiecību speciālists Rolands Rumba.

To paredz otrdien, 9. jūnijā, Ministru kabinetā (MK) akceptētie grozījumi MK noteikumos par pasažieru starptautiskajiem pārvadājumiem ar autobusiem, to organizēšanas, veikšanas, maršrutu atklāšanas, grozīšanas un slēgšanas kārtību.

Lai mazinātu administratīvo slogu personām, kurām nepieciešams saņemt atļauju neregulārajiem starptautiskajiem pārvadājumiem, un paaugstinātu VSIA Autotransporta direkcija (ATD) sniegto pakalpojumu efektivitāti, plānots izstrādāt informācijas sistēmas funkcionalitāti.

Attiecīgie MK noteikumu grozījumi vērsti uz to, lai minēto pakalpojumu saņemšanai persona varētu pieteikties arī elektroniski, aizpildot speciālu tiešsaistes formu ATD tīmekļa vietnē, identifikācijai izmantojot vienotajā valsts un pašvaldību pakalpojumu portālā latvija.lv pieejamos personas identifikācijas līdzekļus. Tādējādi pieteikties atļaujas saņemšanai, izmantojot ATD mājaslapā pieejamo elektronisko pakalpojumu, personas, kurām nepieciešams saņemt atļauju neregulārajiem starptautiskajiem pārvadājumiem, varētu arī bez elektroniskā paraksta, tikai ar identificēšanos minētajā portālā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autotransporta direkcija (ATD), izskatot pārvadātāju sūdzības, drīkst pieņemt lēmumu pagarināt sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu ar autobusiem reģionālās nozīmes maršrutu tīklā.

Tā kārtējā sēdē 4. oktobrī nolēma Sabiedriskā transporta padome. «Autotransporta direkcijas iepirkumu komisija sanāks un sēdē izskatīs visus dokumentus un sūdzības. Tiks izvērtēti sūdzību argumenti un jautājumi. Atbilstoši tiem komisija pieņems lēmumu. Tas būs skaidrs 7. oktobrī,» Dienas Biznesam sacīja Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.

Otrā atlikšana

Iepirkumam par sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu ar autobusiem reģionālās nozīmes maršrutu tīklā, kas paredz pārvadātāju noteikšanu visā Latvijā līdz 2030. gadam, draud vismaz otrreizēja atlikšana, jo Iepirkumu uzraudzības birojā par šo konkursu iesniegtas vairākas sūdzības. Sākotnēji iepirkuma pieteikumus ATD bija paredzēts atvērt 10. septembrī, bet neilgi pirms piedāvājumu atvēršanas termiņa beigām tika izdarīti grozījumi un ATD izziņoja iepirkuma pagarinājumu līdz 10. oktobrim.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Esam neizpratnē par atspoguļoto medijos saistībā ar ATD konkursa rezultātiem

SIA "Sabiedriskais autobuss" valdes priekšsēdētājs Edvīns Strickis, 03.06.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA "Sabiedriskais autobuss" (SA) ir sašutis par publiskajā vidē izskanējušiem atsevišķu pašvaldību transporta uzņēmumu un mediju izplatītajiem nepatiesajiem apgalvojumiem saistībā ar Valsts SIA "Autotransporta direkcija" (ATD) konkursa rezultātiem par sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu, kas nav balstīti uz konkrētiem un pierādāmiem faktiem, bet gan uz emocionāliem izteikumiem.

Tas, kas pašreiz notiek publiskajā telpā, ir pielīdzināms cirka izrādei, kurā atsevišķi pašvaldību transporta uzņēmumi, kuri zaudēja ATD rīkotajā konkursā, ar emocionāliem izteikumiem vēršas pret uzņēmumu, jo nespēj samierināties ar zaudējumu. Lai pieliktu punktu dažāda veida spekulācijām publiskajā vidē, SA ar konkrētiem statistikas datiem apliecinās, ka "B-Bus" grupas uzņēmumi var nodrošināt ATD konkursā noteiktās tehniskās un kvalitātes prasības.

"B-Bus" grupā šobrīd ietilpst šādi Latvijas un Lietuvas uzņēmumi: SIA "EKSPRESS ĀDAŽI", SIA "MIGAR", SIA "SABIEDRISKAIS AUTOBUSS", SIA "RĪGAS MIKROAUTOBUSU SATIKSME", UAB "TRANSREVISS" un UAB "UMA TRANS". "B-Bus" grupas uzņēmumi apkalpo Latvijas un Lietuvas rajona un starppilsētu pārvadājumus, kā arī nodrošina pasažieru pārvadājumus Rīgas un Viļņas pilsētas maršrutos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autotransporta regulāro pārvadājumu maršruta tīklā optimizācija varētu skart apmēram 5%, piektdien intervijā Latvijas Televīzijas raidījumam «Rīta Panorāma» sacīja Autotransporta direkcijas (ATD) valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.

«Maršrutu tīklam uzlabojumi ir iespējami un noteikti ir nepieciešami. Mūsu piedāvājums (..) veido samazinājumu par nedaudz vairāk kā 5% no maršrutu tīkla. Ja mūsu maršrutu tīkls ir nedaudz vairāk kā 80 miljoni kilometru, tad mēs šajā gadījumā runājam par nedaudz vairāk kā četru miljonu kopējo samazinājumu,» teica Godiņš.

Viņš norādīja, ka gan 2016.gads, gan arī 2017.gads iezīmējās ar samērā būtisku finansējuma nepietiekamību, lai nosegtu zaudējumus, kas veidojas nodrošinot pakalpojumus esošā tīkla ietvaros. 2017.gadā salīdzinājumā ar 2014.gadu pasažieru skaits samazinājās par 12%, bet salīdzinājumā ar 2012.gadu kritums ir par gandrīz 20%. «Ja ieņēmumi samazinās, bet pieaug izdevumi, tad, pat ja maršruta tīkls nemainās, šis apmērs, kas ir nepieciešams, lai segtu zaudējumus, kļūst lielāks,» piebilda Godiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoostu jautājumā saduras valsts, pārvadātāju un īpašnieku pretrunīgās intereses.

Pēc iespējas mazākas dotācijas, pēc iespējas mazāka maksa un pēc iespējas lielāki ieņēmumi – tādas ir trīs iesaistīto pušu, neskaitot pašvaldības (nosaka autoostu izvietojumu un skaitu), dažādās vēlmes, kuras ar jaunu sparu uzvirmo diskusijās par Satiksmes ministrijas (SM) virzīto Ministru kabineta (MK) projektu Autoostu noteikumi. To izstrādi paredz pērnā gada septembrī Saeimas pieņemtie grozījumi Autopārvadājumu likumā. Tie savukārt paredz, ka valdība nosaka autoostu reģistrācijas, pārreģistrācijas, reģistrācijas apturēšanas un anulēšanas, kā arī autoostu darbības uzraudzības kārtību; autoostu kategorijas un obligāti sniedzamos pakalpojumus; kā arī kārtību, kādā no valsts budžeta finansē autoostu sniegtos pakalpojumus. Savukārt valsts SIA Autotransporta direkcija (ATD) reģistrē, aptur vai anulē autoostas reģistrāciju. Autoostu noteikumiem bija jābūt izdotiem līdz šā gada 30. jūnijam, taču, visticamāk, topošais normatīvais akts pilnā mērā stāsies spēkā vien 2021. gada sākumā, lēš ATD valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš. Taču autoostu reģistrāciju direkcija plāno pārņemt no SM jau no nākamā gada marta.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts nosaka sabiedriskā transporta biļešu tarifus un paredz dotāciju apjomus pārvadātājiem, arodbiedrība prasa lielākas algas šoferiem, bet uzņēmēji protestē, jo neredz iespēju algas palielināt valsts noteikumu dēļ.

Dienas Bizness jau rakstīja par Sabiedriskā transporta attīstības koncepciju 2021. - 2030. gadam, kas paredz par sabiedrisko pasažieru pārvadājumu mugurkaulu padarīt dzelzceļu, investējot dzelzceļa elektrifikācijā un samazinot autobusu dotētos pārvadājumus vilcieniem paralēlajās līnijās. Autotransporta direkcijas prognoze šoferu algām jau pieminētajā koncepcijā 2030. gadā sasniedz 6,05 eiro stundā. Šādi dati tiek sniegti auditorkompānijai PriceWaterhouseCoopers, kas veica pētījumu un prognozes, proti, viņu uzdevums nebija prognozēt reālās algas, bet strādāt ar uzdotu valsts standartu. Rezultātā jau jūnijā uzsākamais sabiedriskā transporta pakalpojumu atklātais konkurss, kas noteiks pārvadātājus Latvijā turpmākajiem 10 gadiem, izskatās apdraudēts. Risks ir, ka, nepalielinot algas, autobusu vadītāju vienkārši nebūs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Bezkontakta karšu norēķini transportā arvien bez kompromisa

Egons Mudulis, 23.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts institūciju, banku, pārvadātāju un tehnoloģiju ieviesēju starpā vienprātība nav panākta, piektdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Pēc trīs mēnešu darba valsts SIA Autotransporta direkcija (ATD) gatavojas valdībai likt galdā risinājumu gadiem muļļātajai problēmai ar bezkontakta karšu izmantošanu norēķiniem sabiedriskajā transportā. Ne visas iesaistītās puses gan ir apmierinātas ar ATD piedāvājumu. DB jau rakstījis, ka valdība atlika līdz nākamā gada vidum Ministru kabineta (MK) noteikumu stāšanos spēkā, kas paredzēja bezkontakta bankas karšu izmantošanu, lai varētu identificēt atlaižu saņēmējus (tostarp invalīdus, bāreņus, politiski represētos). Bezkontakta maksājumus varētu veikt arī ikviens cits, kam būtu šādas kartes, arī pašvaldības varētu tās izmantot savu iedzīvotājiem sniegto atvieglojumu administrēšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atvieglojumu saņēmēji varēs izvēlēties identifikācijas veidu; ministri neapmierināti ar ieviešanas termiņu, otrdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Pēc vairāku gadu ņemšanās ap to, kā reizē identificēt sabiedriskajā transportā pasažierus, kuri saņem braukšanas maksas atvieglojumus, un ieviest bezskaidras naudas norēķinus, Ministru kabineta komiteja atbalstījusi valsts SIA Autrotransporta direkcija (ATD) piedāvāto modeli. Satiksmes ministrijai (SM) doti divi mēneši, lai nāktu klajā ar detalizētiem priekšlikumiem sistēmas ieviešanai.

DB jau rakstījis, ka ATD piedāvātā sistēma paredz, ka braukšanas maksas atvieglojumu saņēmēji ‒ invalīdi, bāreņi vai politiski represētie ‒ varēs izvēlēties sev ērtāko identifikācijas līdzekli. Tas būs vai nu bankas bezkontakta maksājumu karte, Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes (PMLP) izsniegta eID karte, e-talons Rīgā vai, iespējams, Labklājības ministrijas izsniegta invalīdu apliecība, kas būtu validējama sabiedriskajā transportā. Pēc ATD valdes priekšsēdētāja Kristiāna Godiņa teiktā, šādu atvērtu sistēmu atbalsta arī klienti, proti, nevalstiskās organizācijas, kas pārstāv atvieglojumu saņēmējus. Patlaban šāds statuss ir 132 tūkst. personu, bet nākamā gada otrajā pusgadā tiem pievienosies arī daudzbērnu ģimenes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Taksometru jomu un pārvadājumus ar baltajiem numuriem cer sakārtot ar bargākiem sodiem, piektdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

No piektdienas pasažieru komercpārvadājumus ar taksometru drīkst veikt, ja pārvadātājs ir saņēmis speciālo atļauju (licenci), ko izsniedz republikas pilsētu pašvaldības un plānošanas reģioni, bet pasažieru komercpārvadājumus ar vieglo automobili (baltajiem numuriem un netrafarētiem auto) drīkst veikt, ja pārvadātājs ir saņēmis speciālo atļauju (licenci), kuru izsniedz valsts SIA Autotransporta direkcija (ATD). Savukārt tiesības vadīt transportlīdzekli pasažieru komercpārvadājumos ar taksometru vai vieglo automobili ir tādai personai, kuras stāžs, vadot B transportlīdzekļu vadītāju apliecību kategorijai atbilstošus transportlīdzekļus, ir vismaz trīs gadi un kura ir reģistrēta ATD taksometru vadītāju reģistrā, paredz Autopārvadājumu likums. Bez sodu palielināšanas par likuma un tam pakārtoto Ministru kabineta noteikumu prasību pārkāpumiem nozarē gan gaidāms lielāks bardaks, izriet no nozares uzraugu un spēlētāju teiktā.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

Ar komfortu pabraukt garām pieturvietai

Anita Kantāne - galvenās redaktores vietniece, 19.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autotransporta direkcijas (ATD) izsludinātā konkursa dēļ «praktiski visiem Latvijas pārvadātājiem ir jānomaina autoparks. Latvija atkal ir izcēlusies pārmērību ziņā,» šādu secinājumu Dienas Biznesam pauda Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas prezidents Ivo Ošenieks, komentējot valsts iepirkumu, kas paredz sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu ar autobusiem reģionos.

Līdz 9. septembrim pārvadātājiem ATD ir jāiesniedz savi piedāvājumi par sabiedriskā transporta organizēšanu Latvijas reģionālajā tīklā no 2021. līdz 2030. gadam.

Tas, ka I. Ošenieka secinājums nav pārspīlējums, redzams pēc 14. augusta Gulbenes novada domes sēdes, kurā tika izskatīts SIA Gulbenes autobuss lūgums no pašvaldības budžeta garantēt 5 milj. eiro lielu aizņēmumu. Lūgumu pēc garantijas uzņēmums pamatoja ar startēšanu ATD izsludinātajā konkursā, kurā gulbenieši plāno piedalīties kopā ar sadarbības partneri SIA Balvu autotransports. Jau izskanējuši vietējo iedzīvotāju pārmetumi Gulbenes autobusam par nespēju savlaikus organizēt sava autoparka nomaiņu, taču šoreiz jāteic, ka konkursa nolikums paģēr vairāk, nekā varēja paredzēt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Trēziņš: Latvijas pārvadātājiem marta beigās var kļūt problemātiski vest kravas uz Krieviju

LETA, 23.02.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Joprojām ir apgrūtināta autopārvadājumu veikšana uz Krieviju no Latvijas muitas noliktavām un ostām, izmantojot divpusējās atļaujas, jo tad jārēķinās ar naudas sodiem, aģentūru LETA informēja "Latvijas auto" prezidents Valdis Trēziņš.

Viņš skaidro, ka Krievijas dienesti Latvijas pārvadātājiem pieprasa dokumentus, kas tiešā veidā neattiecas uz pārvadājumu veikšanu, un divpusējās atļaujas vairs nav iespējams izmantot gadījumos, ja Latvijā tiek iekrautas trešo valstu izcelsmes preces. Patlaban, kamēr vēl pietiek trīspusējo atļauju, pārvadātāji savu darbu turpinot, taču, tā kā to skaits ir nepietiekošs, jau marta beigās tās būs beigušās, un tad sākšoties lielas problēmas, atzīst Trēziņš.

Būtiski šajā situācijā esot atrast risinājumu, prognozējot, ka Krievija spers kompromisa soļus. Patlaban Maskava esot apņēmusies līdz 15.aprīlim precizēt pagājušā gada decembrī ieviestās normas. Tas noticis, pateicoties tam, ka no jaunās kārtības būtiski cieš arī Polijas pārvadātāji.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz šā gada 10. oktobrim ir pagarināta pieteikšanās sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanas konkursam, un Autotransporta direkcija ir veikusi korekcijas konkursa nolikumā.

Konkursā tiek meklēti pārvadātāji, kuri no 2021. līdz 2030. gadam16 maršrutu tīkla daļās Latvijā nodrošinās sabiedriskā transporta pakalpojumus. «Iesniegšanas termiņš pagarināts sakarā ar atsevišķiem tehniskiem precizējumiem maršrutu tīklā, kā rezultātā nepieciešamas korekcijas arī konkursa nolikumā,» informēja VSIA Autotransporta direkcija (ATD) sabiedrisko attiecību vadītāja Zane Plone. Latvijas pasažieru pārvadātāju asociācijas (LPPA) prezidents Ivo Ošenieks Dienas Biznesam uzsvēra, ka korekcijas ir būtiskas un paredz, ka pārvadātājiem piedāvājumi pilnībā jāpārstrādā, tājā pašā laikā uzsverot, ka galvenā kļūme iepirkumā nav atrisināta.

Izmaiņas pieejamībā

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Pēc tarifu vienādošanas Pierīgas autobusu maršrutos cena varētu pieaugt pat par 15%

Dienas Bizness, 09.09.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz šā gada beigām plānots visā valstī ieviest vienotus tarifus braukšanai reģionālo vietējo autobusu maršrutos. Šī procesa rezultātā pasažieriem jārēķinās ar izmaiņām autobusu biļešu cenās. Ir maršruti, kur izmaiņas ir niecīgas, atsevišķos maršrutos būs biļešu cenu pazemināšanās, dažos virzienos gan nāksies maksāt dārgāk. Vislielākās izmaiņas būs pasažieriem Pierīgas autobusu maršrutos, kur cena varētu pieaugt pat par 15%, trešdien raksta laikraksts Diena.

Saskaņā ar Autotransporta direkcijas (ATD) informāciju pašlaik reģionālo maršrutu autobusu pārvadājumos ir 24 dažādi tarifi un dažādi biļešu cenu noteikšanas principi, kas atšķiras ne tikai dažādiem pārvadātājiem, bet arī vienam pārvadātājam dažādos reģionos, un pašlaik biļešu cenu atšķirības par vienāda garuma maršrutu dažādās valsts vietās var sasniegt pat 0,40 eiro.

Lai veicinātu iedzīvotāju pārvietošanos ar sabiedrisko transportu, mērojot tālākas distances, plānots, ka tarifu vienādošanas rezultātā brauciena maksa pēc 33. brauciena kilometra samazināsies, un šis samazinājums var būt pat vairāk nekā viens eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

Redakcijas komentārs: Sabiedrisko transportu reformēs pirms novadiem

Anita Kantāne - galvenās redaktores vietniece, 17.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vai esat redzējuši, ka uz ielas notiek remontdarbi vienā un tajā pašā vietā ik pēc pāris gadiem?

Pirmajā remontdarbu laikā notiek ūdensvada un kanalizācijas tīklu rekonstrukcija, pēc tam tiek uzliets jauns asfalts.

Nākamajā gadā tiek izbūvēta siltumtrase, pirms tam uzlaužot jauno asfaltu, lai pēc tam to atkal ieklātu. Sabiedrība uz to noskatās un padomā: varēja taču vienā gadā veikt darbus. Ieekonomētu neērtības un finanses.

Līdzīga situācija šobrīd ir ar jauno sabiedriskā transporta koncepciju. Jau tuvākajās nedēļās pārvadātāji gaida konkursa nolikumu, kas meklēs uzņēmumus sabiedriskā transporta organizēšanai Latvijā no 2021. līdz 2030. gadam. Plānots, ka finansiāli vērienīgais iepirkums noslēgsies novembrī un uzņēmumi kopā ar pārvadājumu lotēm iegūs desmit gadus ilgas saistības.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Komercpārvadājumu dokumentu saņemšanai varēs pieteikties elektroniski

Dienas Bizness, 21.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tiks nodrošināta iespēja Eiropas Kopienas atļaujas, tās kopijas un autovadītāja atestāta starptautiskajiem komercpārvadājumiem ar autotransportu Eiropas Savienības teritorijā saņemšanai pieteikties elektroniski.

Tas atvieglos attiecīgo dokumentu saņemšanu un nodrošinās lielākas ērtības iesaistītajām personām, tāpēc ir izstrādāti grozījumi noteikumos Kārtība, kādā izsniedz, anulē vai uz laiku aptur Eiropas Kopienas atļaujas, Eiropas Kopienas atļauju kopijas un autovadītāja atestātus starptautiskajiem komercpārvadājumiem ar autotransportu Eiropas Savienības teritorijā. Minētie grozījumi otrdien, 21.jūnijā, tika pieņemti Ministru kabineta sēdē.

Lai elektroniski pieteiktos Eiropas Kopienas atļaujas, tās kopijas vai autovadītāja atestāta saņemšanai, būs jāizmanto e-pakalpojums: jāaizpilda speciāla tiešsaistes forma Autotransporta direkcijas (ATD) tīmekļvietnē, tādējādi samazinot administratīvo slogu pārvadātājiem un uzlabojot Autotransporta direkcijas darba efektivitāti. Elektronisko dokumentu apmaiņai un personas identitātes pārbaudei paredzēts izmantot Vienoto valsts un pašvaldību pakalpojumu portālu www.latvija.lv. Pārvadātājiem vai to pilnvarotajiem pārstāvjiem tiek saglabāta arī iespēja iesniegumu minēto dokumentu saņemšanai iesniegt personiski ATD, vai to nosūtīt pa pastu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sabiedriskajā transportā banku karšu izmantošanu vēl aizvien neparedz, pirmdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Ilgstoši muļļātais jautājums par bezskaidras naudas norēķinu ieviešanu sabiedriskajā transportā visā Latvijā kārtējo reizi atdūries pret iesaistīto pušu dažādo izpratni un interesēm. Satiksmes ministrijas (SM) SIA Autotransporta direkcija (ATD) vēl decembrī sagatavotais informatīvais ziņojums, kurā tiek piedāvāti jautājuma risinājumi, līdz valdības sēdei kā netiek, tā netiek, bet ministriju pārstāvju tikšanās pie vienota kopsaucēja tā arī nav novedusi. DB jau rakstījis, ka gadiem ar dažādu intensitāti ilgušajās diskusijās SM/ATD pārstāvji norādījuši uz dažādām privātām interesēm, kas neesot racionālas, no valsts viedokļa raugoties. Proti, vispirms tika piesaukta SEB banka saistībā ar Jelgavnieka karti, ko gribot ieviest visā valstī. Vēlāk sliktā zēna lomu piedēvēja Norvik Bankai, kura gribot atņemt skandināvu bankām klientus. Tobrīd tā vienīgā bija gatava piedāvāt bezkontakta kartes, līdz ar ko pelnītu no transakcijām, kas tiktu veiktas, atvieglojumu saņēmējiem norēķinoties par braukšanu. Tāpat aizvien tiek piesauktas bijušās premjeres Laimdotas Straujumas ārštata padomnieka Normunda Berga intereses, kura uzņēmums saistīts ar attiecīgo IT sistēmu izstrādi norēķinu veikšanai. Savukārt otra puse pārmeta SM/ATD nevēlēšanos izskaust krāpniecību ar t.s. nulles biļetēm, kas nodarot valstij miljonos mērāmus zaudējumus.

Komentāri

Pievienot komentāru