Pakalpojumi

Izsolēs piedāvā ieiegādāties CSDD kapitāldaļas tehniskās apskates veikšanas uzņēmumos

LETA, 28.05.2021

Jaunākais izdevums

Latvijas autotransporta tehniskās apskates tirgus liberalizēšanas procesā divās izsolēs tiek piedāvāts iegādāties Ceļu satiksmes drošības direkcijas kapitāldaļas tehniskās apskates veikšanas uzņēmumos SIA "Autests" un SIA "Venttests", liecina SIA "Publisko aktīvu pārvaldītājs "Possessor"" ("Possessor", iepriekš - Privatizācijas aģentūras) paziņojums.

Izsoles tiek rīkotas, lai izbeigtu CSDD līdzdalību visos četros autotransporta tehnisko apskašu pakalpojumu sniegšanas uzņēmumos un nodotu šo pakalpojumu nodrošināšanu privātuzņēmēju rokās.

Kā aģentūrai LETA norādīja CSDD, pārējās divas izsoles, kurās paredzēts pārdot CSDD kapitāldaļas arī SIA "Auteko&TUV Latvia" un SIA "Scantest", varētu tikt izsludinātas nākamajā nedēļā, tomēr to rīkošana ir pilna "Possessor" atbildība, tādēļ direkcijas rīcība precīzas informācijas nav.

"Possessor" pauda, ka "Autests" ir trešais lielākais tehnisko apskašu pakalpojumu sniedzējs Latvijā ar stacijām Ogrē, Cēsīs, Limbažos, Jūrmalā, Krāslavā, Tukumā un Daugavpilī. Pagājušo gadu uzņēmums noslēdza ar 2,3 miljonu eiro ieņēmumiem un 253 000 eiro peļņu. Interesentiem tiek piedāvāts iegādāties SIA "Autests" 393 kapitāla daļas jeb 20% no pamatkapitāla. Kapitāla daļu paketes izsoles sākumcena ir noteikta 375 000 eiro apmērā.

Turpretī "Venttests" ir mazākais tehnisko apskašu pakalpojumu sniedzējs Latvijā, un tā vienīgā stacija atrodas Ventspilī. Izsolē tiek piedāvāts iegādāties 142 401 kapitāla daļas jeb 50% no pamatkapitāla. Kapitāla daļu paketes izsoles sākumcena - 310 000 eiro.

Abās elektroniskajās izsolēs pieteikšanās nosacīta līdz 11.jūlijam ieskaitot, piesakoties elektronisko izsoļu vietnē "izsoles.ta.gov.lv/". "Autests" izsoles dalībniekiem līdz pieteikuma iesniegšanai jāsamaksā drošības nauda 75 000 eiro apmērā, savukārt "Venttests" izsoles dalībniekiem - 62 000 eiro.

Kā ziņots, 2020.gada augustā Ministru kabinets atbalstīja rosinājumu tehniskās apskates pakalpojumus iepirkt kā ārpakalpojumus, tādējādi uzdodot CSDD pārdot savas kapitāldaļas četrās CSDD akreditētās sabiedrības - "Auteko&TUV Latvija", "Autests", "Scantest" un "Venttests".

CSDD ir valsts akciju sabiedrība. Direkcija reģistrē transporta līdzekļus Latvijā, izsniedz vadītāju apliecības, veic automašīnu tehnisko apskati un sniedz citus pakalpojumus. CSDD ienākumus gūst no pakalpojumu maksām. Direkcijas kapitāldaļu turētājs ir Satiksmes ministrija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Latvieši regulāri "iegrābjas" lietotos auto ar 700 000 km nobraukumu

Db.lv, 09.09.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nīderlande popularitātes ziņā ir TOP 5 valstu vidū, no kurām uz Latviju ved lietotus auto. Nīderlandē tiek iegādāti auto ar vidēji 326 000 km lielu nobraukumu, taču, nonākot Latvijā, tie "pazaudē" vidēji 59 000 km, secinājis auto vēstures pārbaudes uzņēmums autoDNA.

Salīdzinoši nelielā Eiropas Savienības dalībvalsts ir labi zināma lietotu auto pārdevējiem. Izvēle ir pietiekoši liela gan “plačos”, gan arī dažādās auto izsolēs. Uz Latviju dažādos veidos atceļo vidēji 13,5 gadus veci dīzeļi, kuriem vidējais nobraukums ir 326 000 km, taču teju pusē gadījumu nobraukums ir stipri lielāks.

Latvijā šie transportlīdzekļi nonāk jau ar mums visiem pieņemamo 200 000 – 250 000 km lielu nobraukumu. Labā ziņa ir tā, ka koriģēto automobiļu skaits turpina Latvijā samazināties, norāda autoDNA.

Saskaņā ar autoDNA datiem par vairāk nekā 2 000 lietotu automašīnu no Nīderlandes, visintensīvākā koriģēšana ir notikusi pavasara mēnešos. Martā, aprīlī un maijā 48% automašīnu ir melots par patieso nobraukumu. Marta mēnesī negodprātīgie auto pārdevēji atļaujas nodzēst arī lielāku kilometru skaitu– vidēji 74 000 kilometru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Bez atsevišķu atbalsta iniciatīvu ieviešanas Latvijā 2030.gadā būs ap 36 500 elektroauto

LETA, 20.01.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bez atsevišķu atbalsta iniciatīvu ieviešanas elektroauto iegādei Latvijā 2030.gadā būs ap 36 500 elektrisku automašīnu, AS "Latvenergo" prognozi trešdien Latvijas Pašvaldību savienības (LPS) Tautsaimniecības komitejas sēdē izklāstīja uzņēmuma Elektrotransporta uzlādes tīkla attīstītājs Ansis Valdovskis.

Viņš norādīja, ka, pēc "Latvenergo" prognozēm, par lūzuma punktu elektroauto iegādei Latvijā varēs uzskatīt 2024.gadu, kad paredzams, ka iekšdedzes auto un elektroauto cenas tirgū jau būs samērā līdzvērtīgas, kas pircējiem videi draudzīgā tipa automašīnas padarīs pievilcīgākas.

Vienlaikus Valdovskis pauda, ka "Latvenergo" strādā pie kompānijas tirdzniecības zīmola "Elektrum" publiskās uzlādes staciju izveides - 2019.gadā klientiem bija pieejamas septiņas pieslēgvietas, 2020.gadā - 36 pieslēgvietas, šī gada beigās paredzēts nodrošināt apmēram 84 pieslēgvietas, bet līdz 2022.gada beigām - 200 pieslēgvietas.

Tāpat Elektrotransporta uzlādes tīkla attīstītājs norādīja, ka Latvijā elektroauto uzlādes staciju infrastruktūru izbūvē pašlaik tiek izmantoti divi principi - Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) ievieš Latvijas elektroautomobiļu ātrās uzlādes tīklu "e-mobi", kas ir uz vispārēju pārklājumu orientēta un tiek izvietota uzlāde stacijas ik pēc 50 kilometriem, bet "Latvenergo" savu uzlādes staciju vietu izvēlē balstās uz pieprasījumu orientētu pieeju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar jaunajiem valdībā pieņemtajiem papildus ierobežojumiem ar mērķi samazināt Covid-19 izplatību no šodienas līdz 11.janvārim tiks pārtrauktas arī autoskolu braukšanas nodarbības un autoskolu eksāmeni, informēj Satiksmes ministrijas (SM) pārstāve Baiba Gulbe.

Tas saistīts ar vispārējām pieņemtajām prasībām, ka visa veida interešu izglītības un profesionālās ievirzes izglītības programmu apguve turpmāk jānodrošina attālināti.

Vai nākotnē autovadīšanu mācīsimies attālināti? 

Ārkārtējās situācijas ieviešana viesusi izmaiņas arī autoskolu darbībā - teorētiskās apmācības...

Gulbe atzīmēja, ka risku inficēties ar Covid-19 braukšanas nodarbību laikā palielina fakts, ka nodarbības ierasti ilgst vismaz stundu, un klients un pakalpojuma sniedzējs viens otram atrodas ļoti tuvu.

Tāpat autoskolām aizliegts klātienē īstenot arī pirmās palīdzības kursus.

Jau ziņots, ka Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) turpinās sniegt klientiem visus pakalpojumus, arī stājoties spēkā jaunajiem Covid-19 pandēmijas mazināšanai ieviestajiem ierobežojumiem.

Covid-19 izplatības ierobežošanai valdība ceturtdien, 17.decembrī, lēma par stingrāku ierobežojumu ieviešanu.

Ierobežojumi būs spēkā trīs nedēļas - līdz 11.janvārim un tie neskars iedzīvotāju pārvietošanās brīvību.

Ierobežojumi attieksies uz pulcēšanos un tirdzniecību.

Saistībā ar Covid-19 izplatības ierobežošanu no 6.novembra līdz 11.janvārim valstī ir izsludināta ārkārtējā situācija. Ārkārtējās situācijas laikā noteikts pienākums nēsāt sejas maskas visās iekštelpās, tostarp sabiedriskajā transportā, izņemot mājās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš 2021. gada 1. janvāra vairs nedarbojas transportlīdzekļu ražotāja paplašinātās atbildības sistēma. Šī sistēma nodrošina atbildīgu un vides prasībām atbilstošu nolietoto automašīnu pārstrādi, tādēļ auto tirgotāja dalība šajā sistēmā ļāva piemērot dabas resursa nodokļa atvieglojumus savu klientu iegādātajiem jaunajiem auto, informē Auto asociācijas prezidents Andris Kulbergs.

Taču sakarā ar to ka Valsts vides dienestam, un šīs sistēmas operatoram SIA "Auto pārstrāde" nav izdevies vienoties par jauna līguma noslēgšanu, turpmāk visiem jauno auto pircējiem, veicot automašīnas reģistrāciju CSDD, ir jāveic dabas resursu nodokļa apmaksa 55 eiro apmērā, norāda A.Kulbergs.

Auto asociācija aicina Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju un Valsts vides dienestu iespējami īsā laikā rast risinājumu, lai atjaunotu ražotāju paplašinātās atbildības sistēmas darbību, kas nodrošina atbildīgu nolietoto auto pārstrādi un atbrīvo auto pircējus no papildus nodokļu sloga.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Auto pārbūves uzņēmums SIA Electrify Ventspils pasažieru pārvadāšanas vajadzībām ir uzbūvējis pirmos elektriskos mikroautobusus, un to pārbūves darbi tiek pilnībā veikti Latvijā.

Kopējās investīcijas projektā ir 4,4 miljoni eiro, no kuriem 1,6 miljoni eiro ir Attīstības finanšu institūcijas ALTUM aizdevums energoefektivitātes projektiem.

No ražotnēm Jelgavā un Ogrē uz Ventspili devušies pirmie divi Mercedes-Benz Sprinter mikroautobusi, savukārt nākamie divi mikroautobusi ar 21 pasažieru sēdvietām Ventspilij tiks piegādāti tuvāko nedēļu laikā, bet atlikušie desmit līdz šī gada beigām.

"Latvija kļūst “zaļāka” un videi draudzīgāka, un tas notiek pateicoties mūsu uzņēmēju ilgtspējīgām idejām un spējai realizēt ambiciozus plānus. Investīcijas jaunos produktos, īpaši tajos, kas saistītas ar “klimatam draudzīgu” procesu izstrādi, palīdz radīt jaunas darba vietas, dod impulsu tautsaimniecības attīstībai, kā arī ir mūsu nākotnes konkurētspējas iespēja. Šim mērķim Eiropas Atveseļošanās un noturības mehānisma plānā esam paredzējuši līdzekļus tieši “zaļā” biznesa veicināšanai. Jo uzņēmēji novērtē un izmanto valsts sniegto atbalstu. To redzam arī SIA Electrify stāstā, kuram ar ALTUM atbalstu ir izdevies Latvijā radīt un īstenot videi draudzīgu projektu, kas aizsāks veselu ēru sabiedriskā transporta nozarē, vienlaikus – gādāt par Latvijas pienesumu Eiropas “zaļā kursa” mērķu sasniegšanai," teic ekonomikas ministrs Jānis Vitenbergs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Elektrotransportlīdzekļu iegādei plāno piedāvāt valsts atbalstu 4500 eiro, informē Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijā (VARAM).

Lai sasniegtu izvirzītos klimata politikas mērķus transporta sektorā, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) ar partneriem atbildīgo nozaru ministrijās strādā pie vairāku instrumentu izstrādes, tai skaitā atbalsta mehānisma elektrotransportlīdzekļu iegādei.

VARAM Emisijas kvotu izsolīšanas instrumenta (EKII) ietvaros plānots sniegt atbalstu mazemisiju un bezemsiju automobiļu iegādei ar mērķi veicināt siltumnīcefekta gāzu emisiju samazināšanu.

Plānots rīkot atklātu projektu konkursu, un tā ietvaros tiks atbalstīta jaunu vai lietotu elektromobiļu iegāde.

Jaunu elektromobiļu iegādei paredzēts piešķirt atbalstu 4500 eiro apmērā, lietotiem elektromobiļiem un tā saucamajiem "plug-in" hibrīdiem - 2250 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas IT uzņēmums "JARVA" radījis jaunu un inovatīvu tehnoloģisko produktu – pilnībā automatizētu sistēmu, kas var sniegt ievērojamu palīdzību Latvijas un arī citu valstu policijas dienestiem un uzlabot satiksmes drošību uz valsts ceļiem un ielām.

Jaunā tehnoloģija, kas darbojas pilnībā automatizētā režīmā, ļaus policijas darbiniekiem ceļu satiksmē konstatēt gan Ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumus, gan kontrolēt, vai automašīna, kas piedalās ceļu satiksmē, ir apdrošināta, tā nav zagta, vai, piemēram, tās īpašniekam nav liegtas vadītāja tiesības.

"Būtībā var teikt, ka esam radījuši "mobilo policijas iecirkni"," uzsver SIA "JARVA" valdes loceklis un IT nodaļas vadītājs Jānis Bērziņš, komentējot uzņēmuma izstrādāto jauno produktu, kuram līdzīgu šobrīd nav ne tikai Latvijā, bet visā reģionā.

"Pats svarīgākais, ka mūsu izstrādātās tehnoloģijas un inovatīvā pieeja policijas darba atvieglošanai varēs ievērojami uzlabot satiksmes drošību uz ceļiem, kā arī nodrošināt ātru un efektīvu kontroli, lai novērstu Ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumus," norāda uzņēmuma "JARVA" valdes loceklis. J.Bērziņš ir gandarīts, ka jau šobrīd par "EUNOMIA" tehnoloģiju un sistēmu ir ieinteresējušās vairākas vadošās ārvalstu kompānijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no Latvijas vadošajiem IT uzņēmumiem “JARVA” ir radījis jaunu un inovatīvu tehnoloģisko produktu – pilnībā automatizētu sistēmu, kas var sniegt ievērojamu palīdzību Latvijas un arī citu valstu policijas dienestiem un uzlabot satiksmes drošību uz valsts ceļiem un ielām. Jaunā tehnoloģija, kas darbojas pilnībā automatizētā režīmā, ļaus policijas darbiniekiem ceļu satiksmē konstatēt gan Ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumus, gan kontrolēt, vai automašīna, kas piedalās ceļu satiksmē, ir apdrošināta, tā nav zagta, vai, piemēram, tās īpašniekam nav liegtas vadītāja tiesības.

“Būtībā var teikt, ka esam radījuši “mobilo policijas iecirkni”,” uzsver SIA “JARVA” valdes loceklis un IT nodaļas vadītājs Jānis Bērziņš, komentējot uzņēmuma izstrādāto jauno produktu, kuram līdzīgu šobrīd nav ne tikai Latvijā, bet visā reģionā. “Pats svarīgākais, ka mūsu izstrādātās tehnoloģijas un inovatīvā pieeja policijas darba atvieglošanai varēs ievērojami uzlabot satiksmes drošību uz ceļiem, kā arī nodrošināt ātru un efektīvu kontroli, lai novērstu Ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumus,” norāda uzņēmuma “JARVA” valdes loceklis. Jānis Bērziņš ir gandarīts, ka jau šobrīd par “EUNOMIA” tehnoloģiju un sistēmu ir ieinteresējušās vairākas vadošās ārvalstu kompānijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmoreiz reģistrēto vieglo automobiļu vecums Latvijā gandrīz 50% gadījumu ir vismaz 11 gadi, lielākā daļa auto darbojas ar dīzeļdegvielas un benzīna dzinēju; nozares eksperti norāda, ka nākotnē lietotāji būs spiesti izvēlēties zaļākus auto.

2021. gada 2. ceturksnī Latvijā reģistrēti 4237 jauni vieglie transportlīdzekļi, no kuriem 2918 darbināmi ar benzīnu, 1066 – ar dīzeli, 149 – ar elektrību, 70 – ar benzīnu un naftas gāzi, 29 – ar elektrību un benzīnu, bet 5 – ar dabasgāzi, liecina Ceļu satiksmes un drošības direkcijas (CSDD) dati. Reģistrēti arī 927 kravas transportlīdzekļi, no kuriem būtiski lielākā daļa jeb 857 auto darbināmi ar dīzeļdegvielu.

Nozares pārstāvji un eksperti DB organizētajā konferencē Enerģētika 2021: konkurētspēja un tirgus stabilitāte ceļā uz klimata mērķu sasniegšanu pauda, ka nākotnē ar iekšdedzes dzinēju aprīkoto auto skaits Latvijā varētu sarukt, jo Eiropas Savienības (ES) ambiciozo mērķu dēļ zaļākai būs jākļūst arī transporta nozarei.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts vides dienests (VVD) konstatējis nelikumību Talsu novada Kolkas pagasta pludmalē, kur izvietotas divas laivas, kas pielāgotas tūrismam, izveidojot uz tām viesu izmitināšanai pielāgotas konstrukcijas.

VVD aicina iedzīvotājus neizmantot nelikumīgās tūrisma mītnes “laivas-mājas”, kas starptautiskajās naktsmītņu rezervēšanas platformās Booking.com, Airbnb.com. tiek izīrētas ar nosaukumu “Baltic Maldives”.

VVD devis pārkāpējam, kurš šajā pludmalē nodarbojas ar tūristu izmitināšanu zvejai paredzētās, bet patvaļīgi tūrisma pakalpojumu sniegšanai pielāgotās laivās, termiņu līdz 17.augustam pārvietot tās normatīvajos aktos atļautā vietā, vienlaikus brīdinot, ja norādījumi netiks pildīti, VVD kā izpildiestāde uzsāks izpildi piespiedu kārtā un izņems prettiesiski novietotās konstrukcijas. Visi ar izņemšanu saistītie izdevumi būs jāsedz pārkāpējam.

16.augustā no Rīgas līča pludmales Kolkā aizvestas nelikumīgi izvietotās tūrisma mītnes "laivas-mājas", novēroja aģentūra LETA.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Inovāciju tehnoloģiju uzņēmums LMT sadarbībā ar Ceļu satiksmes drošības direkciju (CSDD) Rīgā, Biķernieku trasē, izveidojis pirmo 5G testa vidi/trasi, kas turpmāk tiks izmantota dažādu inovatīvu risinājumu izpētei, attīstībai un testēšanai, tostarp autonomo un savienoto auto, satiksmes vadības, drošības un citu digitālo risinājumu testiem.

Plānots, ka pirmajā 5G testa trasē Latvijā tiks īstenoti arī starptautiski Eiropas izpētes projekti. Pirmie savienoto pašbraucošo auto testi 5G tīklā Biķernieku trasē tiks aizvadīti jau 20. augustā, LMT diskusijas “5G loma satiksmes drošības uzlabošanā” laikā, kas notiks sarunu festivāla LAMPA ietvaros.

Tiek lēsts, ka satiksme un loģistika būs viena no pirmajām nozarēm, kur 5G sniegtās priekšrocības varēs novērtēt jau salīdzinoši drīz.

Nozares eksperti visā pasaulē jau tuvākajos gados prognozē bezpilota auto ienākšanu ikdienas satiksmes plūsmā, tāpat arī dronu veiktas piegādes loģistikā kļūs par daļu no mūsu ikdienas.

“Šobrīd starptautiskā līmenī tiek veikti pētījumi par autonomo auto pozitīvo pienesumu valstu ekonomikām, tāpat tiek pētītas potenciālās izmaiņas nozarēs, kas saistītas ar pasažieru pārvadājumiem. Lūkojoties uz apkārt notiekošo, ir skaidrs, ka Latvijai kā tehnoloģiski attīstītai valstij jāieņem aktīva pozīcija un mums pieejamie resursi ir jāiegulda nākotnes iespēju izpētē, jo tas būtiski var ietekmēt mūsu valsts labklājību ilgtermiņā,” norāda LMT prezidents Juris Binde.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Ārvalstu investori iesaka Latvijai definēt transporta nozares skaidru ilgtermiņa stratēģiju

LETA, 17.09.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ārvalstu investori iesaka Latvijai definēt transporta nozares skaidru ilgtermiņa stratēģiju, lai veicamās darbības saskaņotu ar plāniem, nodrošinātu koncentrēšanos uz gala mērķi, atbalstītu jaunu uzņēmējdarbības virzienu izstrādes iespējas, kā arī palīdzētu Latvijas ekonomikai.

Tas pausts Ārvalstu investoru padomes Latvijā (FICIL) nostājā par transporta un infrastruktūras jautājumiem.

Lai īstenotu stratēģiju, jānosaka skaidri mērķi un prioritātes, kā arī nepieciešams definēt izmērāmas darbības un regulārus starpmērķus, iesaka FICIL. Iznākumam, ieguldījumiem un ieguvumiem jānosaka galvenie darbības rādītāji (KPI), lai nodrošinātu visaptverošu plānošanu. Ieteicams KPI noteikt katram gadam, lai biežāk varētu novērtēt progresu attiecībā uz svarīgākajiem mērķiem.

FICIL ieskatā reformām jābūt rūpīgi pārdomātām un izsvērtām, lai tās iekļautos plašākos valsts plānos un atbalstītu ilgtermiņa valsts stratēģiju, nevis otrādi. Ieinteresētās puses jāiesaista jau no paša reformu izstrādes sākuma.

Komentāri

Pievienot komentāru