Jaunākais izdevums

Lai atbalstītu mobilitātes attīstību Latvijā, oktobra sākumā dibināta Latvijas Mobilitātes asociācija.

Pašlaik tās sastāvā ir Eiropas transporta platforma Bolt, skrejriteņu un elektroautomobiļu koplietošanas uzņēmums Fiqsy, automašīnu koplietošanas uzņēmumi CityBee un Carguru, un velosipēdu koplietošanas uzņēmums Nextbike.

Asociācijas mērķis ir veicināt mobilitātes pakalpojumu izplatību, kā arī uzlabot sabiedrības zināšanas un izpratni par tiem, to sniegtajām iespējām un ieguvumiem pilsētu transporta tīklu uzlabošanā. Viens no pirmajiem asociācijas uzdevumiem būs uzsākt diskusiju ar jauno Rīgas domes sastāvu, lai apspriestu Rīgas pilsētas attīstības plānus, mobilitātes pakalpojumu lomu tajos, kā arī dalītos pieredzē, lai veiksmīgi sagatavotos nākamajai mikromobilitātes pakalpojumu sezonai.

“Dibinot Latvijas Mobilitātes asociāciju, mēs virzāmies soli tuvāk tam, lai gan sabiedrība, gan likumdevēji labāk izprastu nozari, tās galvenos ieguvumus un izaicinājumus. Mēs plānojam ciešāk sadarboties ar valsts un pašvaldību iestādēm, lai veicinātu nepieciešamās infrastruktūras, piemēram, velojoslu, novietņu, uzlādes punktu un citu elementu, ieviešanu un attīstību Latvijas pilsētās, kā arī pilnveidotu un uzlabotu nozares regulējumu,” stāsta Bolt reģionālais vadītājs Latvijā Kārlis Ķezberis.

“Viens no priekšnosacījumiem, lai veiksmīgi ieviestu mūsdienīgus tehnoloģiskos risinājumus, tostarp domājot arī par mikro un “zaļo” mobilitāti, ir aktīvs darbs un komunikācija ar sabiedrību, lietotājiem un citām iesaistītajām pusēm, lai lauztu aizspriedumus un stereotipus, kas daļai sabiedrības saistās gan ar koplietošanas pakalpojumiem, gan elektromobilitātes risinājumiem. Līdz šim to esam darījuši katrs individuāli un turpmāk darīsim arī kopā – asociācijas vārdā,” komentē Māris Avotiņš, Fiqsy vadītājs un līdzīpašnieks.

“Mūsu mērķis ir tāds pats kā pašvaldībām: efektīvas transporta ekosistēmas attīstīšana, lai samazinātu automašīnu skaitu un tādējādi arī sastrēgumus un piesārņojumu. Mēs dzīvojam laikmetā, kad cilvēkam ir pieejama līdz šīm nebijusi pārvietošanās iespēju dažādība, kas privātās automašīnas uzturēšanu padara par neracionālu. Mobilitātes revolūcija jau notiek un tā tikai paātrināsies,” situāciju raksturo Carguru dibinātājs Vladimirs Reskājs.

“Viens var mēģināt sasniegt daudz, bet kopā tas izdosies daudz ātrāk. Mēs visi runājam par attīstību un to atbalstām, bet bieži gadās tā, ka komentējam lietu norisi no malas, tādēļ mēs izlēmām rīkoties,” piebilst CityBee Latvija vadītāja Egija Gailuma.

Sagaidāms, ka nākotnē organizācija apvienos vēl lielāku daļu transporta un mobilitātes pakalpojumu sniedzēju Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izdevniecība Dienas Bizness sadarbībā ar Circle K Latvia, Latvijas Auto asociāciju un SIXT Leasing Latvija 19. maijā rīko ikgadējo auto nozares forumu AUTO 2021.

Eiropa šobrīd mērķtiecīgi dodas Zaļā kursa virzienā, pieņemot arvien jaunus izaicinājumus CO2 nospieduma mazināšanai. Latvija, kā viena no ES dalībvalstīm, kura arī ir apņēmusies sasniegt izvirzītos mērķus Klimata plāna 2030 ietvaros, šobrīd aizvien meklē piemērotāko stratēģiju, jo šķēršļu ne mazums.

Vai ar atbalsta pasākumiem, kuri realizēti līdz šim, iecerētie mērķi ir sasniegti? To jautāsim nozares ekspertiem. Katrā ziņā, jauda auto nozares transformēšanai ir krietni jāpalielina, ja vēlamies tikt līdz pārējām Eiropas valstīm. Šajā ziņā, mums ir gan citu valstu piemēri, no kuriem paņemt labāko, gan ES atvēlētie finanšu līdzekļi dažādu programmu ietvaros, ar kuriem soli pa soli doties uz priekšu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izdevniecība Dienas Bizness sadarbībā ar Circle K Latvija, Latvijas Auto asociāciju un VW Moller Auto Lidosta rīko ikgadējo auto nozares forumu AUTO 2020.

Šogad AUTO 2020 atzīmēs jau desmito pastāvēšanas gadu kopš norisinās ikgadēja nozares foruma veidā. Forums ik gadu pulcē nozares profesionāļus, viedokļu līderus, ekspertus un auto nozares entuziastus. Arī šogad forums rosinās nozares pārstāvjus pārrunāt auto nozares aktualitātes, tendences un apstākļus, kam var būt būtiska ietekme uz auto nozari turpmākajos gados.

Auto nozares industrijā 2020. gads ir bijis satricinājumiem pilns un kā tas viss beigsies – nav vēl zināms. Ir skaidrs, ka sekas būs jūtamas vēl ilgi visā pasaulē, tostarp, arī Latvijā.

Kā nozare attīstīsies tālāk? Un pats galvenais – kādā virzienā? Auto nozares attīstības stratēģija nav skaidra – kam tiks dota priekšroka? Elektroauto, CNG, hibrīdiem vai kam? Kas notiks ar novecojošo autoparku un kā valsts ilgtermiņā risinās aizvien lielo pieprasījumu pēc lietotajiem auto no Rietumeiropas ar dabai nedraudzīgiem dīzeļdzinējiem Latvijas iedzīvotāju pirktspējas dēļ? Auto industrija ir pilnībā atkarīga no valsts ekonomiskās attīstības un, Eiropas uzsāktā zaļā kursa ietekmē, tā piedzīvos paša lielākās pārvērtības, ka, savukārt, ietekmēs visas pārējās tautsaimniecības nozares.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Militārās rūpniecības uzņēmums Patria veidos industriālo klasteri Latvijā

Lelde Petrāne, 13.05.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Somijas militārās rūpniecības uzņēmums "Patria" aicina Latvijas uzņēmumus uz sadarbību, kuras mērķis ir nodibināt industriālo klasteri militārās rūpniecības vajadzībām.

"Patria" aicina pieteikties Latvijas uzņēmumus no tādām nozarēm kā metālapstrāde, elektronikas sastāvdaļu ražošana, gumijas un plastikas izstrādājumu ražošana, inženierzinātņu nozares u.c. Industriālā klastera mērķis ir atbalstīt iespējamo "Patria" 6 x 6 bruņumašīnu izstrādi un ražošanu Nacionālo Bruņoto spēku (NBS) vajadzībām un citiem starptautiskiem klientiem.

Uģis Romanovs, "Patria Latvija" izpilddirektors, informē: "Klastera izveidošana palīdzēs attīstīt militārās rūpniecības nozari Latvijā, tiks iedibinātas jaunas vietējo piegāžu ķēdes un perspektīvā izveidota starptautiska ilgtermiņa partnerība. Šie procesi veicinās jaunu zināšanu rašanos, darba vietas un Latvijas uzņēmumu eksporta potenciālu. Novērtējam Aizsardzības ministrijas atbalstu šī klastera veidošanā".

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Jauns auto nodoklis: vēl vecāki auto un lielāka nabadzība

Jānis Ozoliņš, Latvijas Transportlīdzekļu Tirgotāju Asociācijas direktors, 06.10.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Transportlīdzekļu Tirgotāju Asociācija (LATTA) pievērš politiķu un sabiedrības uzmanību absurdam jaunam reģistrācijas nodoklim, kuru no 2021.gada, ja tam piekritīs Saeima, plānots piemērot par 4 gadiem vecākiem transportlīdzekļiem.

Auto pirkumam pieejamie līdzekļi tā jau ne turīgajam vidējam Latvijas pircējam jaunā nodokļa dēļ samazināsies, liekot izraudzīties vēl vecākus transportlīdzekļus. Videi draudzīgu transportlīdzekļu iegādi citur pasaulē panāk, valstij atbalstot to iegādi, nevis sodot nāciju ar "mazāk turīgo iedzīvotāju mobilitātes nodokli".

Saeimas uzdevums ir lemt pret vai par Ministru kabinetā 2020.gada 29.septembrī izskatītajiem grozījumiem likumā par transportlīdzekļu ekspluatācijas nodokli, kas paredz ieviest jaunu transportlīdzekļu reģistrācijas nodokli. Piemēram, par vidēja izmēra lietotu ģimenes auto, kas aprīkots ar dīzeļdzinēju iecerēts papildus iekasēt 240-680 eiro. Vienlaicīgi, aizbildinoties ar vides aizsardzību un aprēķinu metodikas maiņu iecerēts palielināt transportlīdzekļu ekspluatācijas nodokļa maksājumus. Piemēram, pat par vienass piekabi vai puspiekabi (līdz 750 kg), kas izmešus nerada, turpmāk plāno prasīt 60 eiro gadā (šobrīd nodokli nepiemēro). Latvijā jau šobrīd ir augstākie auto nodokļi Baltijas valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas autopārvadājumu uzņēmumi arvien biežāk meklē iespējas pārcelt savu biznesu ne tikai uz Poliju, bet nu jau arī uz Latviju, jo šoferu trūkuma dēļ izjūk loģistikas ķēdes un klienti lauž līgumus, paziņojusi Lietuvas nacionālā autopārvadātāju asociācija "Linava".

Kā piektdien preses konferencē pastāstījis asociācijas ģenerālsekretārs Zenons Buivīds, nelabvēlīgās biznesa vides dēļ aizvien vairāk uzņēmumu cenšas pārcelties uz Poliju, Vāciju, Nīderlandi, Beļģiju, bet pēdējā laikā - arī uz Latviju.

Pēc viņa teiktā, īpaši sarežģīta situācija ir mazajos un vidējos uzņēmumos, kuros strādā līdz pussimtam darbinieku.

"Tie jau ilgu laiku balansē uz izdzīvošanas robežas un sāk skatīties uz Latvijas pusi, kur ir labvēlīgāka uzņēmējdarbības vide un tiek pieņemti darbā šoferi no trešajām valstīm. Latvija ir vēl neatrastu iespēju zeme, kur ir labvēlīgāki apstākļi izdzīvošanai un attīstībai," norādījis Buivīds, piebilstot, ka pārvadātāju zaudējumi sasniedz desmitiem miljonus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru