Pārtika

Kā top? Pakistānas kebabs

Ilze Žaime, 10.01.2020

"Pakistānas kebaba" tapšanas process skatāms tālāk galerijā!

Foto: PAULA ČURKSTE/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

Pievienot komentāru

Šonedēļ rubrikā "Kā top?" portāls Db.lv piedāvā aplūkot, kā uzņēmumā SIA "Radhe Krishna", kas pārstāv zīmolu "Pakistānas Kebabs", top vistas gaļas kebabs.

Pirms apmēram pieciem gadiem dibināto tīklu "Pakistānas Kebabs" šobrīd pārstāv divdesmit trīs ēdināšanas vietas visā Latvijā. Deviņu tirdzniecības vietu saimnieks, franšīzes ņēmējs Meet Godhani uz dzīvi Latvijā no Indijas pārcēlās pirms gada, un, sācis ar vienu ēdināšanas vietu, ik mēnesi biznesam piepulcēja jaunu. Viņa ikdienas darbs ir vadīt kebabu restorānu Merķeļa ielā, Rīgā, kur, kā viņš atklāj, dienā tiek pārdoti vairāk nekā simts kebabi.

90% ēdināšanas vietas apmeklētāju esot vietējie un regulāri klienti, biznesa portālam db.lv stāsta vadītājs.

Patreiz lielākā daļa "Pakistānas Kebaba" franšīžu pieder Indijas pilsoņiem. "Nesen ziņas pāršalca vēsts, ka mēs pasniedzam sliktas kvalitātes ēdienu, un kafejnīcās nav tikusi ievērota tīrība. Tā patiesi notika, taču ne šeit, bet gan cita atzara franšīzes uzņēmumā. Lai gan arī šo ēdināšanas vietu īpašnieki nāk no Indijas, tāpat kā es, tā ir liela zeme, cilvēki ir dažādi un katram piemīt atšķirīgs vadības stils," paskaidro M.Godhani.

M. Godhani vadītās deviņas kebabnīcas, no kurām astoņas atrodas Rīgā, savukārt viena Jelgavā, pārstāv SIA "Radhe Krishna", par kuru sūdzību no Pārtikas un veterinārā dienesta puses nav bijis. Tomēr negatīvā informācija par franšīzes uzņēmumiem ietekmējusi arī "Radhe Krishna" darbības rādītājus. "Tagad viss jau ir atgriezies ierastajās sliedēs," stāsta M.Godhani. "Mūsu regulārie apmeklētāji zina, kas ir mūsu kebabos, no kā tie sastāv un mums uzticas. Sliktu viedokli parasti pauž tie, kas šeit nav bijuši un nezina, ar ko atšķiramies".

Palielināt savā pārvaldībā esošo ēdināšanas vietu skaitu uzņēmējs pašlaik negrasās, taču jau tagad ir uzsācis procesu, lai veicinātu pārmaiņas esošajās deviņās uzņēmuma apkalpošanas vietās. Paredzēts gan veikt izmaiņas ēdienkartē un padarīt kebabu ēšanas pieredzi izsmalcinātāku, gan jau janvārī sākt pārdot arī alkoholu.

"Līdz šim alkoholu nepiedāvāja neviena "Pakistānas Kebaba" ēdināšanas vieta, kam iemesls bija tas, ka Pakistānā dominējošā reliģija - islāms - to nepieļautu. Tagad esam spēruši pirmos soļus licences iegūšanai. Franšīzes devējs, kas nāk no Pakistānas, šādu rīcību apstiprināja, līdz ar to tas problēmas neradīs," pārliecināts vadītājs.

Ideja par alkohola piedāvāšanu radusies, sekojot pieprasījumam no apmeklētāju puses. Savukārt, ēdienkarte būtiski nav mainīta kopš "Pakistānas Kebaba" pirmsākumiem. Jaunais vadītājs ir apņēmies, ieviešot pārmaiņas, sasniegt jaunu kvalitāti.

Lai gan uzņēmējs izmanto arī sociālos tīklus, galvenā reklāma esot laipni darbinieki. Tieši to apmeklētāji novērtējot visvairāk, pārliecināts M.Godhani. Jautāts, vai visi uzņēmuma klientu apkalpošanas darbinieki runā latviešu valodā, uzņēmējs atbild pozitīvi: "Daļa Latvijā uzturas un latviešu valodu mācās tikai pirmo gadu, līdz ar to apguvuši tikai pašus pamatus. Taču tie, kas strādā jau otro gadu, valodu ir apguvuši tekoši. Arī indieši tagad var sarunāties ar latviešiem latviešu valodā. Pēc studiju beigšanas gan viņi darbu pamet un atgriežas uz dzīvi Indijā."

Uzņēmumā tiek nodarbināti gan latvieši, gan uzbekistāņi, ēģiptieši, pakistāņi. Taču lielākā daļa darbinieku ir no Indijas. "Pēc ierašanās Latvijā viņi paši ar mums sazinās un mēs labprāt nodrošinām darbu," stāsta M.Godhani. Katrs darbinieks tiek apmācīts uz vietas.

Raugoties uz tik internacionālu kolektīvu, M.Godhani atzīmē, ka četrdesmit, piecdesmit gadus senā pagātnē šīs divas nācijas - indieši un pakistāņi - tiešām bijuši lieli ienaidnieki. "Tagad, atrodoties citā valstī, mūs saista ļoti labas attiecības. Dzīvojam, vadoties pēc cilvēcīgiem principiem, nevis atsaucoties tikai uz mūsu reliģiskajām atšķirībām. Mūsu uzņēmumā kopā strādā cilvēki no dažādām zemēm un problēmas neesam pieredzējuši".

Uzņēmējs pauž, ka kopumā bizness Latvijā sokas labi, lai gan nodokļi nozarē strādājošajiem ir augsti. Tāpat arī "Pakistānas Kebabs" ir "tajā pašā vilcienā", kur citi nozares pārstāvji, un ziemā cieš no zemāka apmeklētāju skaita. Dzīve Rīgā indietim šķiet mierīga. "Ja jūs vēlaties atpūsties, tad šī ir īstā vieta," viņš saka. Arī šeit cilvēki ir ļoti atšķirīgi, un kā ārzemju pilsonim viņam nākoties sastapties gan ar negatīvu attieksmi no līdzcilvēkiem, gan tieši pretējo - atbalstu īstajā brīdī.

Kebabu tapšanas procesu skatieties galerijā!