Kā top? Torte Cielaviņa 

Šajā piektdienā biznesa portāls Db.lv saviem lasītājiem piedāvā iespēju ielūkoties "Staburadzes" konditorejā un uzzināt, kā tiek gatavota torte "Cielaviņa".

Ilze Žaime, 14.02.2020
1/27

"Cielaviņas" tapšanas process skatāms tālāk galerijā!

Foto: PAULA ČURKSTE/LETA

Artilērijas ielā līdz ar "Staburadzi", kas šogad svin savu 110 gadu jubileju, tiek ražoti arī "Selga" cepumi un vafeles, "Laimas" zefīri, marmelādes un "Pedro" gatavās maltītes.

Kopš 2015.gada "Staburadze" ir daļa no "Orkla" grupas un tās meistari ik dienu izgatavo aptuveni 13 līdz 17 tūkstošus produktu. Taču no vairāk nekā 80 produktu klāsta, ko ražo "Staburadzē", populārākais ir tieši torte "Cielaviņa". Ik dienas tā veido 10 līdz 15% no konditorejā saražotās produkcijas apjoma.

Lai gan "Cielaviņas" gatavotāji mainījušies paaudžu paaudzēs, viss tortes gatavošanas process vēl joprojām ir pilnīgi roku darbs. Tās pirmsākumi meklējami laikā, kad "Staburadzes" nosaukums bija "17. jūnijs", stāsta "Orkla Latvija" komunikācijas direktore Lineta Mikša. Laikraksta "Rīgas Balss" 1984. gada 25.maija numurā vēstīts, ka šī jaunā torte, kas receptūras un garšas ziņā bijusi līdzīga tortei "Draudzība", veikalu plauktos parādījusies 1984. gada sākumā.

Šajā laikā katru dienu uzņēmums izcepis 400 šādas tortes, un gada laikā paredzēja pārdot jau ap 20 000 produkta vienību. Torte svērusi vienu kilogramu un maksājusi 4,90 rubļus.

Tortes receptūras autore ir bijusi konditorejas izstrādājumu ceha vadītāja Ausma Ābola. Viņa radījusi vairāk nekā desmit dažādas tortes, tai skaitā arī tolaik iecienīto "Sonāti". Tortes radītas sadarbībā ar toreizējo ceha vecāko inženieri Ritu Kadiķi.

Tāda problēma, ka tortes netiktu pārdotas un sabojātos, praktiski nepastāvot, jo nepieciešamais ražošanas apjoms, balstoties uz klientu pieprasījumu, tiek aprēķināts katru dienu, teic uzņēmumā.

Līdz 2012. gadam "Staburadze" ražoja līdz 200 tūkstošiem "Cielaviņu" gadā. Uzsākot aktīvu eksportu, šis skaitlis no 2012. līdz 2015. gadam sasniedza 350 tūkstošus gadā. Savukārt, pēdējos četrus gadus tiek saražots gandrīz divas reizes vairāk "Cielaviņu", tai skaitā tās tiek eksportētas uz astoņām valstīm.

Tortes nosaukums "Cielaviņa" ir reģistrēts kā preču zīme. L. Mikša stāsta, ka uzņēmums ir informēts par to, ka nereti tiek organizētas "Cielaviņu" pagatavošanas meistarklases, kā arī par to, ka kūciņas ar šādu nosaukumu tiek tirgotas arī citās konditorejās. Šādos gadījumos tas vienmēr informē iesaistītās personas par preču zīmes pārkāpumu.

"Cenšamies sargāt to, kas ir mūsu. Tā ir mūsu preču zīme, taču daži patiešām to nezina. Tai pat laikā mums ir lepnums un prieks, ka "Cielaviņa" ir populārākā torte Latvijā un visi atpazīst šo nosaukumu," piebilst L. Mikša.

2016. gadā "Orkla Latvija" Artilērijas ielas ražotnē pabeidza īstenot investīciju programmu 1,5 miljonu eiro apmērā. Tika iegādātas jaunas ražošanas iekārtas, veikti atjaunošanas un paplašināšanas darbi, kā arī tehnisko un sadzīves zonu izveidošana. Tāpat ražotnē tika pilnveidots gatavās produkcijas un izejvielu plūsmas process, kā arī veikti uzlabojumi sanitārajos punktos, lai tie atbilstu visaugstākajiem pārtikas drošības standartiem.

Pati ražošanas ēka piedzīvoja pārmaiņas 2017. gadā, kad "Orkla Latvija" ieguldīja 148 tūkstošus eiro tās siltināšanā, tādējādi veicinot arī CO2 izmešu samazinājumu.

Visi "Orkla" grupas uzņēmumi un to ražotnes strādā pēc rūpīgi izstrādātiem kvalitātes standartiem, kas apkopoti "Orkla pārtikas drošības sistēmā" (Orkla Food Safety System) un atbilst starptautiskajam BRC (British Retail Consortium) standartam. Tāpat "Staburadzes" ražotne ir akreditēta pēc ISO 22 000 (Pārtikas drošības pārvaldības sistēma), kā arī "Orkla Food Safety" standartu prasībām. Šāds novērtējums ir palīgs, stiprinot konkurētspēju gan vietējā tirgū, gan eksportā, norāda L. Mikša.

Tortes "Cielaviņa" tapšanas procesu soli pa solim aplūko galerijā!

Jaunākais izdevums