Mazais bizness

Kā top? Zīmola Karl Walter tools naži

Monta Glumane, 13.04.2018

Sākumā top naža skice, tad tiek izvēlēts materiāls. Visbiežāk tiek izmantots tērauds, kuru meistars pasūta no Vācijas un Skandināvijas.

Foto: Matīss Markovskis

Jaunākais izdevums

Šajā piektdienā biznesa portāls db.lv ciemojas pie zīmola «Karl Walter tools» nažu izgatavotāja Cēsu pusē.

Zīmols radīts 2016. gadā, bet jau šobrīd Krišjāņa Grīnberga radītie naži ir apceļojuši gandrīz visu pasauli. Meistara amatu jaunais vīrietis nav nekur mācījies, bet gan iedvesmojies no Youtube video un nolēmis pamēģināt.

Šobrīd Krišjāņa nodarbošanās ir pārvērtusies pusslodzes uzņēmējdarbībā. «Ir lietas, ar kurām naudu var nopelnīt daudz vienkāršāk un ātrāk, bet šis ir darbs, kas piepilda. Sanāk kaut kas ārkārtīgi paliekošs. Es varu uztaisīt cilvēkam nazi, viņš to var lietot pats vai uzdāvina kādam citam, un tas reāli ir nododams mantojumā.»

Krišjānis cer laika gaitā nažu izgatavošanu pārvērst par pilna laika nodarbi un primāro ienākumu avotu.

Fotogrāfijas no ražošanas procesa skatāmas raksta galerijā!

Video: Matīss Markovskis

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Kā top? Rocket Bean Roastery Latvijas Nacionālā kafija

Laura Mazbērziņa, 18.05.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls db.lv viesojas kafijas grauzdētavā un kafejnīcā «Rocket Bean Roastery», lai iepazītos ar Latvijas Nacionālās kafijas tapšanas procesu.

Specialty kafijas būtība ir augsta kvalitāte un pilna kontrole pār ražošanas procesu, sākot no kafijas audzēšanas un beidzot ar tās pareizu grauzdēšanu. Kafijas pupiņas «Rocket Bean Roastery» iepērk no plantācijām Centrālamerikā, Latīņamerikā, Āfrikā un Indonēzijā, kā arī citām eksotiskām vietām, kuras paši grauzdētavas saimnieki regulāri apciemo jaunu kafijas garšu meklējumos.

Specialty kafijas ražošanai ir iespējams sekot līdzi no paša pirmā brīža. Ap 80% kafijas tiek audzēta nelielās audzētavās, divu līdz piecu hektāru platībā. Kafijas ražošanā netiek izmantota dabu piesārņojoša ķīmija un vidi noplicinošas tehnoloģijas. Kafijas ķirši tiek vākti ar rokām, pareizajā brīdī izvēloties pilnīgākās gatavības ogas. Tad tās tiek tīrītas, šķirotas un apstrādātas. «Rocket Bean Roastery» iepērk zaļas kafijas pupiņas un grauzdē tās tepat, Miera ielā, pēc savām receptēm. Dažādām kafijas šķirnēm un pat valstīm, kurās kafija aug, ir atšķirīga garšu buķete, stāsta Ancis Romanovskis, «Rocket Bean Roastery» grauzdētavas vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Zīmolu rada par godu vecvectēvam

Monta Glumane, 12.04.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krišjāņa Grīnberga radītie naži Karl Walter tools ir apceļojuši gandrīz visu pasauli.

Karl Walter tools zīmolu viņš radījis 2016. gadā. Meistara amatu jaunais vīrietis nav nekur mācījies, bet gan iedvesmojies no Youtube video un nolēmis pats pamēģināt.

«Ja paskatos atpakaļ uz to, ko es taisīju sākumā, tad tie galīgi nebija naži. Tagad jau tie pamazām sāk izskatīties un arī uzvesties kā naži,» saka zīmola idejas autors un nažu meistars Krišjānis Grīnbergs.

Jaunais meistars ar sievu Cēsu pusē sācis atjaunot senu īpašumu un, kā pats saka, uz pusslodzi strādā vecāku zemnieku saimniecībā, bet atlikušajā laikā darina nažus, no kuriem daži jau apceļojuši gandrīz visu pasauli. «Plāns ir šeit palikt un nekur citur nedoties. Pilsētā dzīvot es negribētu, man daudz labāk patīk lauku miers. Šis reģions un rajons man ir labi pazīstams, un te es jūtos ērti un labi.»

Komentāri

Pievienot komentāru