Ražošana

Kā top? Rocket Bean Roastery Latvijas Nacionālā kafija

Laura Mazbērziņa, 18.05.2018

Tālāk galerijā skatāms kafijas tapšanas process!

Foto: Ieva Leiniša/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

Pievienot komentāru

Biznesa portāls db.lv viesojas kafijas grauzdētavā un kafejnīcā «Rocket Bean Roastery», lai iepazītos ar Latvijas Nacionālās kafijas tapšanas procesu.

Specialty kafijas būtība ir augsta kvalitāte un pilna kontrole pār ražošanas procesu, sākot no kafijas audzēšanas un beidzot ar tās pareizu grauzdēšanu. Kafijas pupiņas «Rocket Bean Roastery» iepērk no plantācijām Centrālamerikā, Latīņamerikā, Āfrikā un Indonēzijā, kā arī citām eksotiskām vietām, kuras paši grauzdētavas saimnieki regulāri apciemo jaunu kafijas garšu meklējumos.

Specialty kafijas ražošanai ir iespējams sekot līdzi no paša pirmā brīža. Ap 80% kafijas tiek audzēta nelielās audzētavās, divu līdz piecu hektāru platībā. Kafijas ražošanā netiek izmantota dabu piesārņojoša ķīmija un vidi noplicinošas tehnoloģijas. Kafijas ķirši tiek vākti ar rokām, pareizajā brīdī izvēloties pilnīgākās gatavības ogas. Tad tās tiek tīrītas, šķirotas un apstrādātas. «Rocket Bean Roastery» iepērk zaļas kafijas pupiņas un grauzdē tās tepat, Miera ielā, pēc savām receptēm. Dažādām kafijas šķirnēm un pat valstīm, kurās kafija aug, ir atšķirīga garšu buķete, stāsta Ancis Romanovskis, «Rocket Bean Roastery» grauzdētavas vadītājs.

«Kafija nekad vēsturē nav garšojusi tik labi, cik tagad. Es nerunāju tikai par mūsu kafiju, bet gan par industriju kopumā», viņš uzsver.

Informācija par kafijas pupiņu izcelsmi, novākšanas laiku, apstrādes metodi un garšas niansēm ir lasāma uz katra «Rocket Bean Roastery» kafijas iepakojuma.

«Par godu savas Tēvzemes simtgadei mēs radījām Latvijas Nacionālo kafiju,» stāsta A. Romanovskis. Kafija ir audzēta Hondurasā, tajā tiek izmantotas dažādas kafijas šķirnes, turklāt katrai šķirnei ir sava garša. Latvijas Nacionālajā kafijā var sagaršot sarkano ķiršu, brūkleņu un tumšās šokolādes nianses. Šī kafija ir bioloģiski sertificēta – tātad gan kafijas pupiņas ir novāktas bioloģiskās saimniecībās, gan arī Miera ielas grauzdētava ir bioloģiski sertificēta ražotne. Uzņēmumam ir noteikti kvalitātes standarti ne tikai ražošanā, bet arī garšas nodrošināšanā. «Grūti novērtēt investīciju apjomu, jo tās ir investīcijas vairāku gadu gaitā, tajā skaitā arī uzkrātās zināšanas», stāsta A. Romanovskis.

«Rocket Bean Roastery» ir arī oficiālie Igaunijas valsts simtgades kafijas ražotāji – tur šī kafija ir veikalu plauktos jau kopš gada sākuma. Savukārt Latvijas Nacionālā kafija ir pieejama kopš šīs nedēļas.

«Es ceru, ka Latvijas Nacionālā kafija kļūs par produktu, kuru ar lepnumu pasniegt gan savējiem, gan arī viesiem. Latviešiem ir jāiemācās svinēt dzīvi, un gribētos, lai Latvijas patērētāji novērtētu labu kafiju,» vēl A. Romanovskis Latvijai: «Lai gan izejvielas nav izaudzētas Latvijā, tepat uz vietas esam mēs, mūsu tehnoloģijas un zināšanas». Latvijas Nacionālās kafijas iepakojuma dizainā izmantoti Latvijas karoga un Simtgades logotipa motīvi, apvienojot tos ar «Rocket Bean Roastery» vizuālo identitāti.

«Rocket Bean Roastery» ir vairāk pazīstami pasaules, nevis Latvijas tirgū, un ar Latvijas Nacionālo kafiju uzņēmums vēlas šo situāciju mainīt, padarot labas kafijas ražošanas tradīcijas novērtētas arī Latvijā un veicinot zīmola atpazīstamību.

Zīmols startējis daudzos pasaules kafijas festivālos. Piemēram, nesen apmeklētajā kafijas festivālā Helsinkos divas «Rocket Bean Roastery» kafijas sīvā vietējo ražotāju konkurencē ieguva divas trešās vietas. Šogad uzņēmuma komanda piedalījusies arī Londonas, Oslo, Tallinas, Lietuvas, Indonēzijas un citos kafijas festivālos. Kafija tiek eksportēta uz daudzām pasaules valstīm – gandrīz visu Eiropu, Tuvajiem Austrumiem, Ameriku, Taivānu, Jaunzēlandi, Japānu un citviet, un katru gadu eksporta tirgus mainās.

Ik gadu «Rocket Bean Roastery» apgrozījums aug par 30%, taču uzņēmums arī iegulda lielus resursus attīstībā – jaunu produktu izveidē, eksporta tirgu iekarošanā un zīmola attīstībā. SIA «Rocket Bean Roastery» ir noslēdzis līgumu ar Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru par atbalsta saņemšanu pasākuma «Starptautiskās konkurētspējas veicināšana» ietvaros, ko līdzfinansē Eiropas Reģionālās attīstības fonds.

A. Romanovskis, lūgts komentēt negatīvās tendences Latvijas tirgū, norāda uz akcīzes nodokļa piemērošanu kafijai Latvijā. «Lielbritānijā par kafiju nav jāmaksā nedz pievienotās vērtības nodoklis, nedz akcīzes nodoklis, līdz ar to arī kafija ir lētāka. Arī mūsu kaimiņvalstīs kafijai akcīzes nodoklis netiek piemērots. Pašlaik jebkura veida kafijai akcīzes nodoklis ir 142,20 eiro par katriem 100 kilogramiem jeb nepilni 1,5 eiro par kilogramu, nosaka likums par akcīzes nodokli.»

Biznesa portāls db.lv vēlējās noskaidrot, vai «Rocket Bean Roastery» kafejnīcā atbalsta dzēriena iegādi, ja klients to vēlas paņemt līdzi savā krūzē. ««Rocket Bean Roastery» ir pašiem savas termokrūzes, strādājam arī pie jaunu vairākkārt lietojamu krūžu nodrošināšanas mūsu viesiem», stāsta A. Romanovskis. Uzņēmums vēlas tuvā nākotnē ieviest «less waste» jeb mazāk atkritumu principu, tāpēc vienreiz lietojamie trauki būs videi draudzīgāki, savukārt vairākkārt lietojamie – viesiem pieejami un atbildīgi ražoti. Katrs viesis, kuram ir līdzpaņemtā krūze, saņem atlaidi savam dzērienam. «Latvieši – tas ir spēks, zināšanas un darba tikums. Ar šādu devīzi mēs radām savu kafiju un vēlamies, lai šī doma būtu klātesoša ikvienam Latvijas iedzīvotājam,» stāsta A. Romanovskis.

Fotogrāfijas no ražošanas procesa skatāmas raksta galerijā!

Tev varētu interesēt arī:

Kā top? Kartupeļu čipsi ar krējuma un lociņu garšu

Kā top? Zīmola Rūdolfs bērnu biezeņi

Kā top: Bērzu sulas sīrups Birzī

Kā top? Zīmola Karl Walter tools naži

Kā top?: Zinātniskajam institūtam Somijā paredzētā tunika Lindström Prodemrūpnīcā Tukumā