Jaunākais izdevums

Kafijas grauzdēšanas uzņēmums Kalve Coffee 2023. gadā sasniedzis 2,49 miljonu eiro lielu apgrozījumu, kas ir par 38% vairāk nekā attiecīgajā laika periodā pērn. Kalve Coffee peļņa savukārt sasniedza 53 000 eiro.

“Kopš uzņēmuma izveides 2019. gadā esam nodrošinājuši stabilu izaugsmi, kas ir viena no Kalve Coffee vērtībām. Esam pierādījuši, ka varam gan pelnīt, gan padarīt nozari labāku, stingri pieturoties pie kvalitātes un ilgtspējīgas rīcības uzņēmuma ikdienā,” komentē Gatis Zēmanis, Kalve Coffee līdzdibinātājs un valdes loceklis.

“Lai arī esam pazīstami galvenokārt pateicoties mūsu kafejnīcām, uzņēmuma darbība sniedzas ievērojami plašāk. Jaunmārupē strādā Kalve Coffee plašā kafijas grauzdētava, kas nodrošina svaigi grauzdētu kafiju gan pašu vajadzībām, gan citiem klientiem, tāpat turpinām attīstīt gan kafijas aparātu nomas un apkopes servisu, gan mūsu interneta veikalu,” uzsver G.Zēmanis.

2023. gadā uzņēmums palielināja privāto un juridisko klientu skaitu, kā arī atvēra savu ceturto tirdzniecības vietu. Tāpat pērn Kalve Coffee kļuva par pirmo uzņēmumu Baltijas valstīs, kas saņēmusi ilgtspējas sertifikāciju B-Corp, kas ir zelta standarts ESG risku pārvaldībā.

Kalve Coffee ir veikusi nepieciešamos priekšdarbus nākamajam attīstības lēcienam un investējusi nepieciešamajā infrastruktūrā, lai savu kafejnīcu modeli attīstītu arī ārpus Latvijas robežām. Uzņēmuma grauzdētavā Jaunmārupē pieejama pietiekama papildu kapacitāte, lai šādu izaugsmi spētu nodrošināt.

Kalve Coffee ir specialty kvalitātes kafijas grauzdētāja, kuru 2019. gadā dibināja Gatis Zēmanis, Raimonds Selga un Jānis Andersons. Uzņēmumam ir četras kafejnīcas-tirdzniecības vietas Rīgā, kā arī viena Vācijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Specialty jeb augstākās kvalitātes kafijas grauzdēšanas uzņēmums SIA Kalve Coffee (KALVE) apgrozījums 2024. gada pirmajā pusgadā kāpis par 40% salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pērn, savukārt peļņa augusi 2,6 reizes.

“Šogad esam spēruši ārkārtīgi būtisku soli uzņēmuma tālākā attīstībā, paziņojot par plāniem gada otrajā pusē īstenot sākotnējo publisko akciju piedāvājumu (SPP/IPO). Paralēli tam esam turpinājuši demonstrēt stabilu izaugsmi, ko atspoguļo arī KALVE finanšu rezultāti. Pirmajā pusgadā uzņēmuma peļņa jau ir gandrīz divas reizes augstāka nekā aizvadītajā gadā kopā. Esam gandarīti par revidenta pozitīvo slēdzienu, un gada pirmajos sešos mēnešos vadības komanda tika papildināta ar vairākiem būtiskiem speciālistiem, tostarp pieņemot darbā jaunu finanšu direktoru,” uzsver Gatis Zēmanis, SIA Kalve Coffee līdzdibinātājs un valdes loceklis.

“Gada pirmajos sešos mēnešos KALVE Jaunmārupes grauzdētavā esam saražojuši par 15% vairāk kafijas, tādējādi nodrošinot augstāku ražošanas efektivitāti un pārdošanas apjomus gan Latvijā, gan mūsu eksporta tirgos. Pēc vadības aplēsēm, kuras ir atspoguļotas pārskatā, prognozētais 2024. gada nozares biznesa pieaugums reģionā varētu pat sasniegt 25-30%,” papildina Zēmanis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vēloties kļūt vēl pieejamākiem ikvienam kafijas baudītājam, specialty jeb augstākās kvalitātes kafijas grauzdēšanas uzņēmums SIA Kalve Coffee šī gada otrajā pusē plāno īstenot sākotnējo publisko akciju piedāvājumu un piesaistot vismaz vienu miljonu eiro turpmākai uzņēmuma darbības paplašināšanai.

No sākotnējā publiskā akciju piedāvājuma piesaistītos līdzekļus plānots izmantot, lai jau 2025. gadā atvērtu pirmās sešas Kalve kafejnīcas-veikalus Igaunijā un Lietuvā, savukārt 2026. gadā izplestos jau ārpus Baltijas valstīm.

Tāpat piesaistītie līdzekļi ļaus efektivizēt un paplašināt ražotnes procesus, kā arī iegādāties iekārtas, daudzveidojot kafijas automātu piegādātāju portfolio un tādējādi uzlabojot piedāvājumu.

“Jebkuras uzņēmējdarbības pamatā ir spēja nodrošināt veselīgu finanšu plūsmu, ko mums ir izdevies izveidot. Kopš Kalve dibināšanas, mēs esam uzrādījuši stabilu izaugsmi, četru gadu laikā apgrozījumam palielinoties no 0,35 miljoniem līdz 2,49 miljoniem eiro. Taču visa pamatā slēpjas arī pieturēšanās mūsu vērtībām, domājot par to, kādu pasauli atstāsim nākamajām paaudzēm,” uzsver Gatis Zēmanis, SIA Kalve Coffee līdzdibinātājs un valdes loceklis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Vai ir vērts ieguldīt IPO?

Rolands Zauls, Swedbank Ieguldījumu produktu līnijas vadītājs,06.08.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Arvien biežāk dzirdam izskanam, ka kāds pašmāju uzņēmums plāno īstenot sākotnējo publisko akciju piedāvājumu jeb citiem vārdiem IPO. Kā piemēru var minēt tādus uzņēmumus kā Virši, Enefit Green, APF Holdings, un nule kā izskanējusi arī ziņa par Kalve Coffee.

Pirmkārt, ir apsveicami, ka uzņēmumi ir paplašinājuši savu redzes loku un kā finansējuma piesaistes iespējas izskata ne tikai finanšu iestāžu piedāvājumus, bet arī biržu. IPO nozīmē, ka uzņēmums akciju kotāciju biržā sāk pirmo reizi, visbiežāk ar mērķi piesaistīt jaunu kapitālu jaunu produktu izstrādei un ieviešanai tirgū, eksporta paplašināšanai, konkurentu vai sadarbības partneru pārpirkšanai. Taču jautājums no potenciālo investoru perspektīvas – vai un cik tas ir izdevīgi ieguldīt naudu IPO?

Kādu atdevi ir radījuši IPO?

IPO piemēri gan pasaulē, gan Latvijā ir dažādi, no tiem citi veiksmīgāki, citi mazāk. Daudz biežāk, protams, dzirdam labos piemērus. Viens no tādiem varētu būt Nvidia IPO, kas savu publisko akciju tirdzniecību īstenoja tālajā 1999.gadā. Ja tajā laikā tiktu investēti 10000 dolāru, tie šodien būtu pieauguši aptuveni līdz ~30 miljoniem dolāru. Lai gan šī atdeve ir iespaidīga, šādi piemēri ir salīdzinošs retums. Turklāt, neieskatoties uz iespaidīgo akcijas vērtību pieaugumu, Nvidia vēsturē bijuši arī periodi, kad uzņēmuma akcijas cena ir sabrukusi vairāk nekā par 50%. Piemēram, no 2021. gada novembra līdz 2022. gada oktobrim Nvidia akcijas cena bija samazinājusies par ~65%. Kritumu tajā laikā noteica satraukums par augošo procentu likmju ietekmi un tehnoloģiju pieprasījuma samazināšanā pēc Covid-19 beigām. Tāpat uzņēmuma akcijas cena krita no 2008. gada finanšu krīzes par ~80%. Tam, lai Nvidia atkarotu savu 2007. gada akcijas cenas virsotni, bija nepieciešami gandrīz deviņi gadi. Lai arī runājot par Nvidia, vienmēr tiek piesaukti spīdoši pieauguma procenti, šo akciju turēšana nemaz tik vienkārša ilgākā termiņā nav bijusi. Līdz ar to šī uzņēmuma veiksmes stāsts ne vienmēr izskatījies tik garantēts, kā varētu šķist tagad.

Komentāri

Pievienot komentāru