Latvijā uz vienu mājsaimniecību ir 2 vai vairāk televizori, liecina Hansa Līzings un OMD veiktā aptauja. Turklāt, katra 10. mājsaimniecība atzinusi, ka tās rīcībā ir vairāk nekā 4 televizori, Db.lv informēja Hansabankas pārstāvis Ivars Svilāns.
Aptaujas dati rāda, ka mājsaimniecībām ar augstiem ienākumiem (virs 500 Ls uz vienu ģimenes locekli) lielākoties ir 1 vai neviens televizors, bet ar zemiem ienākumiem (līdz 80ls) 80% atzīst, ka ir 2 vai 3 televizori. Tikai 1% no aptaujātajiem atzinuši, ka viņu mājās nav neviena televizora.
Aina Poiša, psiholoģe: "Šobrīd dominē divas izteiktas tendences: pirmkārt, ir cilvēki, kuriem mājās televizora nav vispār. Un viņi ar to lepojas, jo uzskata, ka tādējādi neļauj nolaupīt sev laiku, kuru iespējams aizpildīt daudz saturīgāk, nekā vienkārši blenžot ekrānā. Principā, tas tagad ir tā diezgan modīgi. Otrkārt, un šādi cilvēki ir izteiktā vairākumā, uz katru ģimenes locekli ir viens televizors. Tā teikt, pilnīga izvēles brīvība! Un patiesībā tas nemaz nav slikti, jo šādā veidā tiek likvidēti jebkādas domstarpību draudi: mammai - romantiskais kino, tētim - futbols, bērnam - Cartoon Network."
Speciālisti arī skaidro, ka televizoru lielā klātesamība mājsaimniecībās reizēm var radīt problēmas. Cilvēks ik pa reizei var pieķert sevi pie domas, ka bez televizora nemaz nespēj dzīvot. "Patiesībā, ārkārtīgi daudzās mājās šis kantainais draugs ir pārvērties par pastāvīgi klātesošu monstru, kurš dūc fonā un ik pa laikam piesaista tavu skatienu. Vienā brīdī tu pat neapjaut, ka ieslēdz to absolūti automātiski, tikko esi piecēlusies vai ienākusi mājā, bet izslēdz tikai, kad acis jau līp ciet", piepilda Aina Poiša.
Lielākā daļa mājsaimniecību (89%) atzīst, ka televizorus maina ik pēc 5 gadiem un retāk. vai nemaina vispār un šāda parādība ļoti izplatīta ir starp iedzīvotājiem vecumā no 40 līdz 49 gadiem. 46% mājsaimniecību arī atzīst, ka par televizoriem labprāt norēķinās uzreiz, bet 35% mājsaimniecību jauna televizora iegādei regulāri izmanto līzinga pakalpojumus vai vadās atkarībā no situācijas. Līzinga pakalpojumus jauna televizora iegādei biežāk izmanto mājsaimniecības ar vidēji augstiem ienākumiem (250 - 500Ls) 15%. Visbiežāk iegādātās preces līzingā ir veļas mašīna (35%), televizors (31%), dators (27%) un mobilais telefons (26%). Visaktīvāk elektropreces līzingā iegādājas laukos, no kurām biežāk pirktās ir datori (49%) un veļas mašīnas (48%).
OMD Latvija veiktās snapshot aptaujas laikā tika aptaujāti 933 cilvēki. Respondentiem tika uzdoti pieci jautājumi: cik televizoru ir viņu mājsaimniecībā, cik bieži tie tiek mainīti, vai televizorus un kādas vēl citas elektropreces iegādājas līzingā.