Kravas automašīnu apsēstais autoceļš Brazīlijā jeb Nāves šoseja 

Autoceļš Brazīlijā no Rondonpolisas uz Soriso, pilsētu valsts centrālrietumu reģionā, nodēvēts par «Nāves šoseju». Šo nosaukumu ļoti labi atpazīst kravas automašīnu vadītāji, kas zina, ka uz šī autoceļa biežāk nekā citur notiek avārijas -  autovadītāji ceļu satiksmes noteikumiem šeit pievērš nelielu vērību, turklāt ceļš ir tik šaurs, ka kravas automašīnas, braucot garām cita citai pretējos virzienos, atrodas tik tuvu, ka teju saskaras.

Gunta Kursiša, 05.11.2012
1/20

Foto: REUTERS/SCANPIX

Šādu ainu novērojis Reuters fotogrāfs un žurnālists Naho Doče (Nacho Doce), kas nolēma pārbaudīt baumas par «Nāves šoseju», ar kravas automašīnas vadītāju dodoties ceļā no vienas valsts malas uz pretējo – Brazīlijas lielāko ostu Santos, pa ceļam iekraujot un izkraujot labību.

Kopumā Reuters žurnālistam ceļā nācās pavadīt desmit dienas, veicot piecu tūkstošu kilometru attālumu, lielāko daļu laika pavadot kravas automašīnā. Pa ceļam tika veikta kravas ielāde. Uz «Nāves šosejas» ierasta parādība ir pretējos virzienos garām braucošas kravas automašīnas, kura katra sver ap 70 tonnām, nereti veidojas arī kravas automašīnu sastrēgumi.

Par pierādījumu daudzajām autokatastrofām kalpo fotogrāfa iemūžinātie koka krusti šosejas malā, kā arī tālbraucēju stāstītais. Kāds šoferis ironizējis, ka Brazīlijas prezidentei Dilmai Rozefai (Dilma Rousseff) kāds varētu paskaidrot, ka kravas automašīnu riepas nav kvadrātveida. «Es nedomāju, ka viņa jebkad ir bijusi uz kāda no šiem ceļiem,» savus uzskatus par autoceļu piemērotību kravas pārvadājumiem pauda kāds šoferis.

Brazīlija lielā mērā ir atkarīga no kravas automašīnu kustības, jo upju savienojumi un dzelzceļš valstī nav labi attīstīts, raksta žurnālists.

Lielākās ostas statuss Brazīlijā un Latīņamerikā tradicionāli pieder Santos ostai, caur kuru ik gadu tiek eksportēti vairāk nekā 50 miljoni tonnu kravu un importēti ap 25 miljoniem tonnu kravu, kas visbiežāk ostā tiek nogādātas ar kravas automašīnām.

Caur Santos ostu no Brazīlijas visvairāk tiek eksportēts cukurs, soja, kā arī alkohols, apelsīnu sula, degviela. Savukārt ostā lielāko importa daļu veido mēslošanas materiāli, labība un sašķidrinātā naftas gāze, liecina dati eliora.com.

Jau pirms Saeimas vēlēšanām Jaunā Konservatīvā partija solīja, ka visas trīs Latvijas lielās ostas ir jāpaliek zem valsts jumta, tādēļ ASV sankcijas pret Aivaru Lembergu un vairākām juridiskajām personām ir uzlūkojamas kā politisko solījumu pildīšana un vienlaikus politiskās varas pārvēršana ekonomiskajā.

Tevi varētu interesēt

Brazīlijas puse ir veikusi nepieciešamās formalitātes, un šā gada 8.oktobrī ir stājies...

Ņemot vērā izskanējušos iebildumus, kravas auto rindu administrēšanas jautājumu...

1.oktobrī stāsies spēkā Eiropas Savienības un Brazīlijas Federatīvās Republikas nolīgums par...

Attīstības tirgiem nespējot cīnīties ar eirozonas parādu krīzes izraisītajām sekām, starptautiskā...

Brazīlijas pilsētā Riodeženeiro ieradušies Amazones indiāņu cilšu pārstāvji,...

Nepalaid garām

Dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" projekta īstenotāji atklājuši pirmās nākotnes infrastruktūras...

Nākamajā gadā uzņēmējiem gaidāms ne viens vien izaicinājums, taču tajā pašā laikā...

Par čeku loterijas devumu ēnu ekonomikas apkarošanā un nodokļu ieņēmumu palielināšanā varēs...

Ekonomikas izaugsmes bremzēšanās ir vērojama, taču vismaz tuvāko gadu laikā tik dziļa...

Latvijas tehnoloģiju uzņēmumi saredz iespēju darbiniekiem strādāt attālināti, taču ļaut strādāt...

Novembra sākumā Rīgā, Ģertrūdes ielā atklāts salons BG Suits, kas piedāvā gan...

Norisinājusies ikgadējā Dienas Biznesa rīkotā TOP 500 apbalvošanas ceremonija, kurā tiek atvērts...