Jaunākais izdevums

Kāda pārbūvēta Maskavas noliktava, kas atrodas pilsētas industriālajā zonā, ir mājas Krievijas populārākajam interneta meklētājam Yandex.ru. Simtiem ikdienišķi ģērbušies darbinieku šajā noliktavā aprūpē portālu, kuru izmanto lielākā daļa Krievijas interneta lietotāju, raksta Business Week.

Tāpat kā kompānijas Google darbinieki, arī Yandex.ru uzturētāji savā darba vietā var izbaudīt masāžu un uzspēlēt biljardu vai galda tenisu.

Yandex šogad ieguva titulu Tehnoloģiju pionieris 2008. 2002. gadā tādu pašu titulu ieguva kompānija Google. Par spīti vairāku gadu mēģinājumiem Google nav izdevies iedzīt kompānijas konkurentu Krievijā.

"Rietumu portāli nespēj Krievijas interneta lietotājiem piedāvāt neko līdzīgu tam, ko Yandex.ru saviem tautiešiem piedāvā jau gadiem," apgalvo viens no Yandex veidotājiem un kompānijas izpilddirektors Arkādijs Voložs.

Yandex tirgus daļa Krievijā ir 55%. Vistuvākais kompānijas konkurents ir vēl viens Krievijas portāls Rambler ar 17% tirgus, kam seko Google, kas kontrolē 15% Krievijas tirgus.

Vairāk lasiet BusinessWeek.com.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autotransporta direkcija nolēmusi anulēt tīmekļvietnes un mobilās lietotnes pakalpojumu sniedzēja "Yandex Taxi" reģistrāciju, kā arī bloķēt mobilās lietotnes "Yandex Go" darbību, informē Autotransporta direkcijas pārstāve Zane Plone.

Viņa skaidroja, ka šāds lēmums pieņemts, konstatējot, ka tā nodrošina aktīvu datu apmaiņu ar serveriem, kas ir izvietoti Krievijā.

Tādējādi visiem elektronisko sakaru komersantiem tiks nosūtīts pieprasījums bloķēt mobilo lietotni un tīmekļvietni "Yandex Go".

No trešdienas, 23.marta, pārvadātāji vairs nedrīkstēs izmantot mobilo lietotni "Yandex Go" un šis pakalpojumu sniedzējs vairs nevarēs nodrošināt pakalpojumus Latvijas teritorijā, informēja Plone.

Viņa atzīmēja, ka atbilstoši Autopārvadājumu likumam autovadītājiem un pārvadātājiem, kuri turpinās izmantot "Yandex Go", var tikt piemērots sods par nereģistrētas tīmekļvietnes izmantošanu.

Autotransporta direkcija, veicot faktiskās situācijas novērtējumu attiecībā uz "Yandex Taxi" nodrošinātās mobilās lietotnes "Yandex Go" datu plūsmu, fiksēja IP adreses, uz kurām aplikācija "Yandex Go" nosūta un/vai saņem datus, un konstatēja, ka "Yandex Go" veic datu apmaiņu ar Krievijā esošiem serveriem, tādējādi secināts, ka dati par Latvijas teritorijā piedāvātajiem, pārvadātāja veiktajiem un atteiktajiem komercpārvadājumiem, autovadītājiem, transportlīdzekļiem, kā arī maksājumu karšu un veikto maksājumu dati tiek novirzīti iespējamai apstrādei un glabāšanai serveros, kas atrodas Krievijā.

Pakalpojumi

Vērtē sankcijām pakļautā Hudaverdjana saistību ar Latvijā reģistrēto Yandex Taxi

LETA,16.03.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autotransporta direkcija vērtē Eiropas Savienības (ES) sankcijām pakļautā Krievijas informācijas tehnoloģiju (IT) kompānijas "Yandex" izpilddirektora Tigrana Hudaverdjana saistību ar Latvijā reģistrēto tīmekļvietnes un mobilās lietotnes pakalpojumu sniedzēju "Yandex.Taxi", informēja Autotransporta direkcijas pārstāve Zane Plone.

Viņa norādīja, ka informāciju par Hudaverdjana iekļaušanu sankciju sarakstā ATD ir saņēmusi trešdienas rītā.

Šobrīd direkcija vērtē Hudaverdjana saistību ar "Yandex.Taxi", kas darbojas ar mobilo lietotni "Yandex Go". Plone norādīja, ka juridisko saistību konstatēšanas gadījumā "Yandex.Taxi" reģistrācija Latvijā tiks anulēta un mobilās aplikācijas "Yandex Go" darbība Latvijas teritorijā tiks bloķēta.

"Yandex Taxi" pārstāvji norādīja, ka "Yandex Go" serviss Latvijā turpina darboties kā ierasts.

Kompānijā pauda, ka Hudaverdjanam sankcijas ir piemērotas kā privātpersonai, tāpēc ne Krievijas "Yandex", ne kādam no tā meitasuzņēmumiem nav piemērotas sankcijas ASV, ES vai Lielbritānijā.

Transports un loģistika

Lietuvas Nacionālais kiberdrošības centrs: Yandex.Taxi sūta datus uz Krievijas interneta adresēm

LETA,03.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Taksometru tiešsaistes pakalpojumu operatora «Yandex.Taxi» lietotne sūta datus uz Krievijas interneta adresēm, piektdien paziņoja Lietuvas Nacionālais kiberdrošības centrs, kas ir pakļauts Aizsardzības ministrijai.

«Veicot analīzi, Nacionālais kiberdrošības centrs konstatēja, ka lietotne pa šifrētu sakaru kanāliem regulāri pieslēdzas un uztur aktīvu savienojumu ar 11 unikālām IP adresēm, no kurām 10 pieder Krievijas Federācijai. Datu nodošana notiek cikliski,» teikts Nacionālā kiberdrošības centra ziņojumā.

Nacionālais kiberdrošības centrs joprojām iesaka Lietuvas iedzīvotājiem neizmantot šo lietotni.

Lietuvas Nacionālais kiberdrošības centrs norādījis, ka «Yandex.Taxi» lietotne pieprasa piekļuvi lielam daudzumam konfidenciālu lietotāju datu un atļaujas ierīces funkciju izmantošanai.

Analīzē secināts, ka lietotne ir kvalitatīva, tā ir labi optimizēta, datu nodošanai tiek izmantoti šifrēti kanāli.

Pakalpojumi

Viedoklis: Krievijas Yandex.Taxi vēlme ienākt Latvijā ir loģiska, jo tirgū ir plašas iespējas

LETA,01.08.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas tiešsaistes pakalpojumu operatora Yandex.Taxi vēlme ienākt Baltijas un arī Latvijas tirgū ir loģisks solis, jo ir skaidrs, ka tirgū neizbēgami ienāks jauni konkurenti, komentējot Yandex.Taxi nodomus, norādīja Taxify vadītājs Latvijā Juris Krūmiņš.

Krūmiņš skaidro, ka Yandex ir spēcīgākais spēlētājs Krievijā un tā ienākšana Baltijā un NVS valstīs ir loģisks nākamais solis. Ar Krievijas pārstāvi esot pārrunāta arī iespējamā sadarbība. «Jauni spēlētāji tirgū ir tikai apsveicami, jo tas liek uzņēmumiem būt inovatīviem, atšķirīgiem un nodrošināt labāku pakalpojumu gala patērētājiem, kas ir Taxify stiprā puse,» izteicās Krūmiņš.

Viņš gan norādīja, ka Rīgā vēl aizvien 75% taksometru pasūtījumu tiek veikti ar telefona zvana starpniecību vai «noķerot» taksometru uz ielas, līdz ar to gan Taxify, gan citām aplikācijām vēl esot plašas izaugsmes iespējas. Krūmiņš uzskata, ka iespējamā kopbraukšanas regulējuma ieviešana noteikti palielinātu braucienu skaitu un dotu iespēju aizvien vairāk klientu atļauties pasūtījuma transporta pakalpojumus.

Pakalpojumi

Tiesa noraida Yandex sūdzību par aizliegumu sniegt taksometru pakalpojumus Igaunijā

LETA/BNS,29.11.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tallinas Administratīvā tiesa noraidījusi apelāciju, ar kuru Krievijas taksometru pārvadājumu platforma "Yandex", kura Krievijai noteikto sankciju dēļ bija spiesta izbeigt savu darbību Igaunijā, apstrīdēja toreizējās ārlietu ministres Evas Marijas Līmetsas rīkojumu par darbības izbeigšanu, ziņo laikraksts "Postimees".

Pagājušā gada 31.martā, ņemot vērā Krievijas iebrukumu Ukrainā, Igaunijas valdība apstiprināja nacionālās sankcijas "Yandex", aizliedzot uzņēmuma darbību Igaunijā. Toreizējais ekonomikas un komunikāciju ministrs Andress Suts kā iemeslu šādam solim minēja Krievijas lēmumu, ka "Yandex" ir pienākums nodot tā apkopotos personas datus Krievijas speciālajiem dienestiem.

"Sankciju nolūks ir novērst Igaunijas lietotāju datu vākšanu un izmantošanu, ko veic Krievijas izlūkdienesti. Lai izmantotu "Yandex" lietotni, ir nepieciešams sniegt piekļuvi lielam daudzumam personas datu, kas tiek apstrādāti uzņēmuma serveros Krievijā un kas var tikt izmantoti izlūkošanas darbībās pret Igauniju un Eiropu. Pašreizējā politiskajā situācijā tas ir būtisks drauds Igaunijas drošībai," toreiz sacīja Suts.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas Aizsardzības ministrijai pakļautais Nacionālais kiberdrošības centrs, kas trešo mēnesi seko taksometru tiešsaistes pakalpojumu operatora «Yandex.Taxi» darbībai, atkārtoti ieteicis cilvēkiem neizmantot šīs kompānijas lietotni, piektdien vēsta Lietuvas sabiedriskais radio.

Kiberdrošības eksperti konstatējuši, ka šī lietotne pieprasa pieeju sensitīviem klientu datiem un sūta tos uz Krievijas interneta adresēm.

Kā norādījis Nacionālā kiberdrošības centra vadītājs Rītis Rainis, nav tehnisku iespēju noskaidrot, cik cilvēku Lietuvā šo lietotni izmanto.

Kad «Yandex.Taxi» pirms trim mēnešiem sāka darbību Lietuvā, Nacionālais kiberdrošības centrs ieteica neinstalēt un neizmantot minēto lietotni, norādot, ka tā, iespējams, «rada apstākļus personas datu nelikumīgai vākšanai un uzkrāšanai, bet tas raisa bažas saistībā ar drošību».

Tika norādīts uz kompānijas iespējamo saistību ar Kremlim tuvām personām un uzsvērts, ka ir īpaši svarīgi, lai lietotne netiktu izmantota valsts ierēdņu un amatpersonu un Aizsardzības ministrijas darbinieku ierīcēs.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Yandex.Taxi sācis darboties Rīgā – Latvija kļuvusi par pirmo Eiropas Savienības valsti, kurā serviss uzsācis darbību. Izsaukt taksometru iespējams iOS un Android mobilajos pielikumos latviešu, krievu, angļu un citās valodās. Serviss automātiski nosaka lietotāja atrašanās vietu un nosūta pieprasījumu vistuvāk esošajam vadītājam.

Mašīnas piebraukšana Rīgā maksāšot ne vairāk par 0,71 eiro, bet pēc tam ne vairāk kā 0,36 eiro par kilometru vai 0,13 eiro par brauciena minūti, informē pakalpojuma sniedzējs. Tā, piemēram, aizbraukt no tirdzniecības centra «Spice» līdz «Laimas» pulkstenim varot par apmēram 4,60 eiro. No viesnīcas «Radisson Blu Elizabete Hotel» līdz starptautiskajai lidostai «Rīga» – par aptuveni 7,40 eiro. Samaksāt par vešanu var skaidrā naudā vai ar bankas karti pielikumā, tas paskaidro.

«Mēs jau pasen sākām domāt par ienākšanu Baltijas valstīs. Visvairāk piedāvājumu sadarboties tiek saņemts no Latvijas, tāpēc mēs nolēmām sākt ar Rīgu. Mūsu tehnoloģijas un algoritmi padara taksometru par ērtu un ne pārāk dārgu pilsētas transporta veidu. Yandex.Taxi automātiski nodod pieprasījumu vadītājam, kurš atbrauks visātrāk. Tādā veidā viņam nenākas ilgi gaidīt uz izsaukumu vai braukt pie klienta cauri visai pilsētai. Serviss rēķinās ar situāciju uz ceļa, lai izveidotu optimālu maršrutu. Nākamo pieprasījumu pēc vadītāja tas jau laicīgi meklē vietā, kurp taksometrs ved pasažieri. Šādas tehnoloģijas samazina braucienu pašizmaksu – vadītāji nopelna vairāk, savukārt lietotāji maksā mazāk,» stāsta Yandex.Taxi starptautiskās attīstības direktors Mušegs Saakjans.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viļņas mērs Remigijs Šimašus lūdzis Lietuvas Konkurences padomei izmeklēt, vai taksometru tiešsaistes pakalpojumu operatora «Yandex.Taxi» reklāma atbilst likumiem un vai tā nemaldina patērētājus.

Lietuvas galvaspilsētas pašvaldība paziņojusi, ka «Yandex.Taxi» reklāmā, kas tiek izplatīta pa dažādiem kanāliem, teikts, ka kompānija piedāvā taksometru pakalpojumus, un par to liecina arī uzņēmuma nosaukums, taču «Yandex.Taxi» vēl līdz šim Viļņas pašvaldībā nav lūdzis atļauju pārvadāt pasažierus ar vieglajām automašīnām.

«Mēs lūdzam sākt izmeklēšanu par iespējamu reklāmas likuma piektā panta pārkāpumu, kā arī pieņemt lēmumu par pagaidu pasākumu - noteikt par pienākumu pārtraukt publicēt reklāmu, kas neatbilst noteiktajām prasībām,» sacīts Viļņas mēra iesniegumā Konkurences padomei.

Mērs arī informējis Konkurences padomi, ka kompānijas «ETN Baltic» reklāmas stendos pilsētas ielās no trešdienas plānots izvietot «Yandex.Taxi» reklāmu, kas pēc pašvaldības domām, ir maldinoša. Pašvaldība kompāniju par to jau ir brīdinājusi.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas uzņēmējdarbības un informācijas tehnoloģiju ministrs Andress Suts plāno ierosināt valdībai aizliegt Nīderlandē reģistrētajam uzņēmumam "Yandex NV" organizēt taksometru pakalpojumus Igaunijā, otrdien paziņoja Igaunijas Ekonomikas un komunikāciju ministrijas preses dienests.

Tas paskaidroja, ka ministrs šādu aizliegumu ierosinās, jo "Yandex" klientu personīgie dati tiek glabāti serveros Krievijā un atbilstoši jaunam likumam, ko gatavojas pieņemt Krievijas parlaments, "Yandex" būs pienākums sniegt piekļuvi šiem datiem Krievijas drošības dienestiem.

Papildināta - Latvijā bloķēs Yandex Go; uzņēmums plāno lēmumu apstrīdēt

Autotransporta direkcija nolēmusi anulēt tīmekļvietnes un mobilās lietotnes pakalpojumu sniedzēja...

Suts arī norādīja, ka "Yandex" ir nozīmīgs uzņēmums Krievijā un ir cieši saistīts ar Krievijas varas iestādēm, un personas, kurām noteiktas Eiropas Savienības sankcijas, var gūt labumu no "Yandex" meitasuzņēmuma Nīderlandē darbības.

Yandex Go preses dienestā komentē, ka Krievijas likumprojektu, uz kuru atsaucas Igaunijas iestādes, var attiecināt tikai uz Krievijas juridiskajām personām un Krieviju. "Tam nav nekādas saistības ar citām valstīm, kurās darbojas mūsu pakalpojums, tostarp ar Igauniju. Yandex Go lietotni Igaunijā un daudzos citos starptautiskos tirgos pārvalda cits uzņēmums - Yandex.Taxi BV, ES bāzēts uzņēmums, kas reģistrēts Nīderlandē un kura darbība pilnībā atbilst ES noteikumiem un Vispārējai datu aizsardzības regulai (GDPR), kā arī Igaunijas likumdošanai. Tāpat kā līdz šim datus par uzņēmuma darbību ārpus Krievijas Federācijas var pieprasīt tikai ar oficiālu prasību Yandex.Taxi B.V. no Nīderlandes atbildīgajām iestādēm un tikai saskaņā ar noteiktām starptautiskajām procedūrām, piemēram, iesaistot Interpolu. Mūsu uzņēmumam ir augsta līmeņa drošības politika, ko apliecina starptautisks, publiski pieejams ziņojums par iekšējiem kontroles pasākumiem saistībā ar drošību, pieejamību, apstrādes integritāti un konfidencialitāti SOC2/3," norāda uzņēmumā.

Jau ziņots, ka līdzīgu iemeslu dēļ "Yandex" pārvadājumu organizēšanas pakalpojumi pagājušajā nedēļā tika aizliegti Latvijā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas taksometru tiešsaistes pakalpojumu operators «Yandex Taxi» pirmdien sācis darboties Igaunijas otrajā lielākajā pilsētā Tartu.

Līdz ar ar to Tartu kļūvusi par otro Igaunijas pilsētu, kur pieejami «Yandex Taxi» pakalpojumi. Kopš 1.maija tie pieejami Tallinā.

«Yandex Taxi» strādā nevis nepastarpināti ar vadītājiem, bet gan sadarbojas tikai ar taksometru firmām un dispečerdienestiem. Izsaukt taksometru iespējams mobilajā lietotnē. Serviss automātiski nosaka lietotāja atrašanās vietu un nosūta pieprasījumu vistuvāk esošajam vadītājam.

Par plānu ieiet Baltijas valstu tirgos «Yandex Taxi» paziņoja 2016.gadā. Kopš šā gada marta «Yandex Taxi» darbojas Rīgā.

Pēdējā laikā liela uzmanība «Yandex Taxi» pievērsta Lietuvā, kur Aizsardzības ministrijai pakļautais Nacionālais kiberdrošības centrs ieteicis neizmantot «Yandex Taxi» lietotni, jo konstatējis, ka šī lietotne sūta datus uz Krievijas interneta adresēm. Centrs norādījis, ka lietotnes vajadzība saņemt informāciju no mobilās ierīces «iespējams, rada apstākļus personas datu nelikumīgai vākšanai un uzkrāšanai, bet tas rada bažas saistībā ar drošību».

Transports un loģistika

Yandex.Taxi plāno ieiet Baltijas valstu, Kazahstānas un Gruzijas tirgos

LETA--INTERFAX,26.07.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas interneta meklētāja, portālu un tiešsaistes pakalpojumu operators Yandex plāno ar pakalpojumu Yandex.Taxi ieiet Baltijas valstu, Kazahstānas un Gruzijas tirgos.

Yandex meitasuzņēmums Yandex.Taxi plāno līdz gada beigām sākt darbību Rīgā, Tallinā, kā arī Kazahstānā un Gruzijā, intervijā laikrakstam Vedomosti atklāja Yandex.Taxi vadītājs.

Šomēnes Yandex.Taxi sāka darboties Erevānā un Minskā.

Saskaņā ar uzņēmuma sniegto informāciju Yandex.Taxi lietotne ir populārākā šāda veida lietojumprogramma Maskavā, Sanktpēterburgā un Jekaterinburgā.

Nākamajos divos gados Yandex.Taxi cer kļūt par populārāko transporta lietojumprogrammu visā Neatkarīgo Valstu Sadraudzībā un neizslēdz iespēju iegādāties citus līdzīgus uzņēmumus, atklāja Yandex.Taxi vadītājs.

Yandex.Taxi sadarbojas tikai ar taksometru firmām un darbojas vairāk nekā 20 pilsētās Krievijā un Neatkarīgo Valstu Sadraudzībā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas taksometru tiešsaistes pakalpojumu operators YandexTaxi uzsācis savu darbību Helsinkos ar citu nosaukumu Yango.

Mobilā aplikācija Yango ir pieejama Somijas iedzīvotājiem Google Play vai App Store aplikāciju vietnēs, šī aplikācija ir somu, latviešu, krievu, angļu un citās valodās. Tūristiem no Latvijas, kuriem jau ir Yandex.Taxi aplikācija, braucienu rezervācijas Helsinkos var veikt caur jau esošo aplikāciju – nav nepieciešams ielādēt jaunu aplikāciju.

Brauciena izmaksas ar Yango aplikāciju Helsinkos sākas no 3 eiro, tas ietver vienu kilometru un trīs minūtes ceļā. Pēc tam – pilsētā ne vairāk kā 1,20 eiro par kilometru un 0,15 eiro par minūti ceļā (sastrēgumu stundās – 0,45 eiro). Pasūtot braucienu, aplikācija aprēķina precīzu cenu, ņemot vērā tā brīža satiksmes situāciju, un cena nemainīsies, pat ja vadītājs iekļūs sastrēgumā vai nolems to apbraukt. Norēķināties par braucienu ar Yango starpniecību var ar aplikācijā pievienotu bankas karti vai arī skaidrā naudā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā, ka mobilā lietotne "Yandex.Taxi" un tīmekļvietne "taxi.yandex.lv" joprojām nav reģistrēta, bet turpina sniegt pakalpojumus, Autotransporta direkcija pieņēmusi lēmumu tās bloķēt.

No šā gada 22. janvāra tīmekļvietnes un mobilās lietotnes pakalpojumu sniedzējiem, ar kuras starpniecību var izsaukt un apmaksāt pārvadājumu pakalpojumus ar vieglo automobili, jābūt reģistrētiem Autotransporta direkcijā. Tie, kuri nav reģistrējušies, Latvijā savus pakalpojumus piedāvāt nedrīkst. Līdz šim reģistrējies ir tikai Igaunijas uzņēmums "BOLT TECHNOLOGY OÜ".

Autotransporta direkcija un kontrolējošās institūcijas ir fiksējušas, ka mobilā lietotne "Yandex.Taxi" un tīmekļvietne "taxi.yandex.lv" turpina sniegt pakalpojumus, neskatoties uz to, ka nav reģistrētas, tāpēc direkcija ir vērsusies pie visiem elektronisko sakaru komersantiem ar lūgumu tās bloķēt.

Tehnoloģijas

Krievu Yandex varēs atrast Facebook lietotāju ierakstus un komentārus

Gunta Kursiša,15.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālais tīkls Facebook piekritis dalīties ar publiski pieejamiem savu lietotājiem ar Yandex, Krievijas lielāko meklētāju internetā, vēsta BBC.

Vienošanās paredz, ka Yandex būs pilna piekļuve Facebook Krievijas, Turcijas un NVS valstu, tostarp Ukrainas, lietotāju publiskajiem datiem.

Yandex pieejamā Facebook lietotāju informācija būs sociālā tīkla lietotāju ieraksti un to komentāri. Savukārt profilus un lietotāju ierakstus, kuri Facebook atzīmēti kā «privāti», nebūs pieejami meklētājam.

Facebook un Yandex sadarbība palīdzēšot Krievijas interneta meklētājam uzlabot savus meklēšanas rezultātus, savukārt Facebook iegūšot apmeklētāju skaita pieaugumu Krievijā.

«Tuvākajā nākotnē Yandex meklēšanas rezultātos tiks iekļauti ne vien Facebook lietotāju ieraksti, bet arī citu sociālā tīkla apmeklētāju komentāri,» paziņojuši Yandex pārstāvji.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Yandex" ietvaros sāk darboties "Go" - lietotne, kas vienuviet apvieno vairākus pakalpojumus.

Latvijā lietotnē "Yandex Go" ir apvienota iespēja pasūtīt automašīnu braucieniem pa pilsētu un tūlītēja sūtījumu piegāde; vairākās citās valstīs pieejama arī ēdienu piegāde no restorāniem un pārtikas piegāde no veikaliem, sabiedriskā transporta kustības "dzīvais" grafiks, auto koplietošana un braucieni ar personīgo autovadītāju.

"Go" aizstās pašreizējo lietotni "Yandex.Taxi". Apvienojot vienā lietotnē vairākus pakalpojumus, "Yandex Go" vadītāji, kas izpilda servisa pasūtījumus, mazāk atradīsies dīkstāvē un nepavadīs laiku, gaidot pasūtījumus, norāda uzņēmumā.

Reizē ar nosaukumu mainīsies arī "Yandex Go" saskarne, taču tajā tiks saglabāts "Yandex.Taxi" stils.

Transports un loģistika

Atcelta Yandex.Taxi darbības ierobežošana Latvijā

Lelde Petrāne,16.03.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autotransporta direkcija ir pārbaudījusi "Yandex.Taxi" iesniegtos dokumentus un pārliecinājusies par to atbilstību normatīvo aktu prasībām, tāpēc ir pieņemts lēmums reģistrēt "Yandex.Taxi" kā tīmekļvietnes vai mobilās lietotnes pakalpojumu sniedzēju. Tādējādi tiks atcelta mobilās lietotnes "Yandex.Taxi" un tīmekļvietnes "taxi.yandex.lv" darbības ierobežošana Latvijas teritorijā.

Autotransporta direkcija vērsīsies pie elektronisko sakaru komersantiem ar lūgumu atbloķēt mobilo lietotni "Yandex.Taxi" un tīmekļvietni taxi.yandex.lv. Plānots, ka tuvāko dienu laikā tās atjaunos savu darbību.

Šobrīd Latvijā ir reģistrējušies divi šādu pakalpojumu sniedzēji – "BOLT TECHNOLOGY OÜ" un "Yandex.Taxi".

Arī pēc pakalpojuma sniedzēju reģistrēšanas Autotransporta direkcija kopā ar kontrolējošajām institūcijām turpinās sekot līdzi tam, lai tiktu izpildīta normatīvajos aktos noteiktā kārtība, kā nodrošināt pārvadājumu pakalpojumu, izmantojot mobilo lietotni vai tīmekļvietni.

Pakalpojumu sniedzējam jānodrošina, lai ar konkrētās tīmekļvietnes vai mobilās lietotnes starpniecību pakalpojumus pasažieriem varētu piedāvāt tikai licencēti komersanti, kuri ir saņēmuši licences kartīti par katru transportlīdzekli, ar ko tiek veikti pārvadājumi. Tāpat tam jāpārliecinās, ka autovadītāji, kuri nodrošina pasažieru komercpārvadājumus, ir reģistrēti Taksometru vadītāju reģistrā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par Google mārketingu mēs, digitālās mārketinga aģentūras MMN pārstāvji saucam Google Ads reklāmu platformas sniegtās iespējas un mājaslapas SEO optimizāciju uz Google dabiskiem meklēšanas rezultātiem. Abas šīs iespējas uzņēmējiem sniedz lielu potenciālu sasniegt to mērķauditoriju, kas jau ir ieinteresēta produktā vai pakalpojumā. Šodien apskatīsim šo mārketinga kanālu attīstības tendences, par ko vairāk diskutē speciālisti 2022.gadā.

Pirmās puses datu nozīme

No vairākiem aspektiem skatoties, pirmās puses datu, tas ir uzņēmuma/mājaslapas pašu datu nozīme pieaug arvien straujāk. Šobrīd ir privātuma laikmets, daudziem tas ir svarīgs aspekts - gan dažādas organizācijas, valstis, savienības, gan arī sabiedrība satraucas par to, kur nonāk interneta lietotāju dati un kā tie tiek izmantoti.

Trešās puses dati kļūst arvien nepieejamāki un lielās reklāmas platformas diezgan strauji pāriet uz tikai pirmās puses datu izmantošanu. Tas nozīmē, ka jaunam spēlētājam konkrētā digitālās reklāmas tirgū būs daudz grūtāk un dārgāk iekarot vēlamo auditoriju nekā uzņēmumam, kurš tajā jau kādu laiku apgrozās.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Google jaunā konfidencialitātes politika pārkāpj Eiropas Savienības (ES) likumu, pavēstījis Eiropas komisijas (EK) tieslietu komisārs, vēsta BBC. Savukārt portāls Techland Time jau apkopojis veidus, kā lietotājs var izvairīties no Google konfidencialitātes politikas. Jaunā Google konfidencialitātes politika, kas stājusies spēkā šā gada 1. martā, paredz to, ka dati, kas izmantoti Google pakalpojumu sniedzējiem var tikt izmantoti arī kompānijas citās platformās, piemēram Youtube, Gmail un Blogger. Google uzskata, ka tā jaunā politika atbilst ES likuma normām, savukārt datu regulatori Francijā pauduši bažas par Google konfidencialitātes politikas legalitāti un ir uzsākuši Eiropas mēroga izmeklēšanu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Publiski izskanējusi neoficiāla informācija, ka Krievijas tiešsaistes pakalpojumu operators Yandex.Taxi, iespējams, jau pavisam drīz varētu uzsākt savu darbību Rīgā. Taksometru nozares pārstāvji gan atzīmē, ka Yandex.Taxi jau pāris gadus taisās darboties Latvijā, bet tā arī tas nav noticis.

Taksometru izsaukšanas platformas Taxify vadītājs Latvijā Juris Krūmiņš uz jautājumu, kā vērtē jauna spēlētāja ienākšanu, DB norāda, ka visu laiku kāds baumo par ārzemju aplikāciju ienākšanu Latvijā. Arī Uber jau 2014. gadā plānoja sākt darbību Latvijas tirgū, tomēr to vēl nav izdarījuši.

«Konkurentu ienākšanu nozarē vērtējam pozitīvi, jo konkurence uzlabo pakalpojuma kvalitāti iedzīvotājiem. Tirgus ir pietiekami liels vairākiem spēlētājiem. 98% braucienu notiek ar privāto transportlīdzekli vai sabiedrisko transportu, tāpēc ir kur augt. Turklāt liela daļa iedzīvotāju joprojām izmanto dispečeru pakalpojumus, lai izsauktu taksometru. Tas viss nākamo gadu laikā mainīsies. Taxify tirgū ir nostiprinājis savu pozīciju un strādā pie citiem inovatīviem risinājumiem, lai uzlabotu konkurētspēju,» piebilst J. Krūmiņš.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas taksometru tiešsaistes pakalpojumu operators Yandex.Taxi uzsācis darbību Daugavpilī, informē uzņēmumā.

Iekāpšana automašīnā, pirmie 2 kilometri ceļā un 6 brauciena minūtes nemaksā vairāk kā 2 eiro, savukārt, turpmākais brauciens — ne vairāk kā 0,41 eiro par kilometru un 0,05 eiro par minūti.

Yandex.Taxi izmanto pašu izstrādātus tehnoloģiskos risinājumus: kartes, maršrutēšanu, navigāciju, viedo pasūtījumu sadales sistēmu. Yandex.Taxi EMEA & CIS direktors Arams Sargasjans norāda, ka šāda pieeja palīdz samazināt to laiku, kamēr taksometri pārvietojas bez pasažieriem vai atrodas dīkstāvē, tādējādi — pasūtījumu kļūst vairāk, vadītāju ieņēmumi — lielāki, bet braucieni — lētāki.

Jau automašīnas pasūtīšanas brīdī servisa lietotājs redz precīzu maksu par gaidāmo braucienu. Gadījumā, ja vadītājam nācies novirzīties no maršruta, piemēram, ceļa remontdarbu dēļ, braucienam noslēdzoties maksa nemainīsies. Norēķināties par braucienu var gan skaidrā naudā, gan lietotnē, izmantojot maksājumu karti — summa tiks iekasēta automātiski.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja jau tiek izmantotas Google reklāmas, iespējams, ir nācies aizdomāties, vai ir vērts ieguldīt arī SEO. Galu galā, mājaslapa jau parādās meklēšanas rezultātu augšgalā, pateicoties apmaksātām reklāmām, tad kāpēc gan investēt arī ar SEO? Patiesībā SEO un Google reklāmas ir divas dažādas stratēģijas, kas var lieliski papildināt viena otru. Pat ja Google reklāmas sniedz rezultātus, SEO var piedāvāt ilgtermiņa ieguvumus, ko vien ar reklāmām nav iespējams nodrošināt.

Šajā rakstā tiks izskaidrots, kā SEO atšķiras no Google reklāmām un kā abu kombinācija var palīdzēt uzņēmumam gūt lielākus panākumus internetā.

SEO un Google reklāmas: kāda ir atšķirība?

Vispirms jānoskaidro galvenās atšķirības starp SEO un Google reklāmām. Google reklāmas ļauj uzņēmumiem izmantot PPC (maksā par klikšķi) modeli, kas nozīmē, ka tiek veidotas pielāgotas reklāmas, kuras parādās Google meklēšanas rezultātu augšgalā. Pielāgojot reklāmas atbilstoši atslēgvārdiem, iespējams piesaistīt auditoriju tieši tad, kad viņi meklē konkrētus risinājumus.

SEO, savukārt, ir process, kura laikā mājaslapa tiek uzlabota, lai tā labāk parādītos organiskajos (neapmaksātajos) meklēšanas rezultātos. Rezultāti var nebūt redzami uzreiz, bet SEO ir ilgtermiņa ieguldījums, kas laika gaitā nodrošina stabilu un regulāru apmeklētāju plūsmu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Laikā, kad tradiconālā iepirkšanās ir ierobežota, bet uzplaukst e-komercija, daudzi uzdod jautājumu: “Kādas iespējas mums sarūpējis Google?“. Tas ir visai loģiski, jo par Google mārketinga iespējām ir dzirdējis ikviens mārketinga speciālists neatkarīgi no tā darbības virziena. Šajā rakstā aplūkosim to, ko tad mums piedāvā viens no virtuālās pasaules smagsvariem.

AdWords ir vēsture

Meklēšanas rezultātu pārskats liecina, ka joprojām tiek meklēti AdWords pakalpojumi. Nevar teikt, ka tas ir nepareizi, jo šāds pieprasījums meklētājā sniedz ļoti plašu atbilžu loku. Tomēr, kopš 2018. gada rudens tieši šada platforma vairs nepastāv. To ir aizvietojis cits Google produkts - Google Ads. Šis solis nebija nejaušs, bet no Google puses visai apzināts. Līdz ar to, ir vērts aplūkot, kādēļ uzņemums spēra šadu soli?

Kādi ir Google Ads pakalpojumi?

AdWords kā pakalpojums nav pazudis, bet iekļāvies jaunajā platformā. Google Ads saistās ne tikai ar darbības algoritmu atjauninājumu, bet arī ar Google centieniem apvienot visus reklāmas izvietošanas pakalpojumus vienuviet. Līdz ar to šobrīd, izmantojot vienu platformu, iespējams veidot un pārvaldīt trīs dažādus reklāmu veidus. Tie ir:

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada sākumā Google ieviesusi jaunu privātuma politiku, kas raisījusi bažas, vai tā nav pretrunā ar personas privātuma tiesībām. Trīs datornozares speciālisti dalās savā redzējumā par Google jauno politiku, paužot pilnīgi pretējus viedokļus, vēsta BBC.

«Uzdevu sev jautājumu, vai man patīk Google pakalpojumu izmantošanas noteikumi un vai esmu gatavs tos ievērot? Abos gadījumos atbilde bija noraidoša,» stāsta Extreme Labs rīkotājdirektors Toms Hendersons (Tom Henderson). Viņš pieņēma lēmumu atteikties no Google pakalpojumiem, ieskaitot YouTube, Blogger un Gmail, kā arī uzrakstīja manifestu IT pasaulei - Kā es izšķīros ar Google (How I divorced Google). Pēc manifesta publicēšanas ir pagājuši aptuveni četri mēneši, un Extreme Labs rīkotājdirektors norāda, ka šajā laikā viņš nav izmantojis meklētāja gigantu vai kādu no citiem kompānijas pakalpojumiem. Viņš norāda, ka aizvien «ilgojas» pēc YouTube, tomēr tagad video skatās Vimeo. Braukšanas norādījumu saņemšanai viņš izmanto MapQuest, bet meklētāja vietā – platformu Duck Duck Go, kas ir speciāli radīta privātuma aizsargāšanai.

Tehnoloģijas

48 gadu vecumā miris Krievijas interneta giganta līdzdibinātājs

Jānis Rancāns,29.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas interneta giganta Yandex līdzdibinātājs Iļja Segalovičs miris pēc cīņas ar kuņģa vēzi.

Kaimiņvalsts kompāniju I. Segalovičs dibināja kopā ar skolasbiedru Arkādiju Voložu 1997. gadā. Patlaban Yandex ir Krievijas lielākā interneta kompānija. Yandex tirgus vērtība aplēsta desmit miljardu ASV dolāru apmērā un tai Krievijā ir divreiz lielāka tirgus daļa nekā Google.

Kuņģa vēzis I. Segalovičam tika atklāts pirms gada un sākotnējā ārstēšana solīja labus rezultātus, tomēr aizvadītajā nedēļā viņa stāvoklis strauji pasliktinājās.

Yandex pārstāvji norāda, ka kuņģa vēža ārstēšana ar ķīmijterapiju bijusi veiksmīga, tomēr I. Segalvičam ļaundabīgs audzējs izveidojās arī smadzenēs, kas kalpojis par pēkšņās nāves iemeslu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nīderlandē bāzētā holdingkompānija "Yandex N.V" pirmdien paziņoja par ilgi gaidīto biznesu pārdošanu Krievijā un vairākos citos tirgos.

"Yandex N.V" norāda, ka pārdos šīs struktūrvienības, kas veido līdz pat 95% no grupas kopējiem ienākumiem, aktīviem un darbiniekiem, Krievijas investoru konsorcijam par 475 miljardiem rubļu (4,7 miljardi eiro).

Šis darījums ir viens no lielākajiem laikā, kad no Krievijas tirgus aiziet starptautiski uzņēmumi pēc Maskavas atkārtotā iebrukuma Ukrainā.

Turklāt ar šo darījumu tiek pārtrauktas gandrīz 20 gadus ilgušās rietumvalstu investīcijas Krievijas informācijas tehnoloģiju lieluzņēmumā "Yandex".

"Yandex N.V", kuras akcijas kotētas ASV fondu biržā, par biznesu pārdošanu jau bija domājusi vairāk nekā 18 mēnešus.

Holdingkompānijas īpašumā saglabāsies daži no "Yandex" starptautiski koncentrētiem biznesiem, tostarp mākslīgā intelekta atbalstītas mākoņdatošanas un datu platformas, kā arī automobiļu pašvadības tehnoloģijas.