Tirdzniecība un pakalpojumi

Latvian Snacks audzis saldo uzkodu tirdzniecības apgrozījums, bet sāļo uzkodu - krities

Žanete Hāka, 22.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzkodu vairumtirgotājs SIA Latvian Snacks aizvadīto gadu raksturo kā neapmierinošu, liecina dati Lursoft.

SIA Latvian Snacks apgrozījums sasniedzis 3,47 miljonus latu, kas salīdzinājumā ar 2011.gadu ir par 2,15% vairāk. Pārskata gadu vairumtirgotājs noslēdzis ar 909,7 tūkstošu latu zaudējumiem, kas ir gandrīz divreiz vairāk nekā 2011.gadā.

Uzņēmuma vadība norāda, ka pērn tirdzniecības apjomu pieaugums uzkodu tirgū, salīdzinot ar 2011.gadu, ir samazinājies par 2%. Sāļajām uzkodām tirdzniecības apjoms sarucis par 10%, savukārt saldajām palielinājies par 48%. Uzņēmuma vadība min, ka tirdzniecības apjomu izmaiņas skaidrojamas ar konkurentu aktivitātēm un tirgus situācijas izmaiņām.

SIA Latvian Snacks, neskatoties uz tirgus daļas samazinājumu par 3,6%, aizvadītajā gadā saglabājis otro vietu Latvijas sāļo uzkodu tirgū.

Uzņēmuma turpmākās attīstības mērķis ir saglabāt augstu vietu sāļo uzkodu tirgū, kā arī attīstīt bezalkoholisko dzērienu tirdzniecību Latvijas teritorijā. Tāpat arī iecerēts turpināt sakārtot pārdošanas struktūru atbilstoši tirgus dinamikai, optimizēt izmaksas un panākt uzņēmuma turpmāko darbību ar peļņu.

SIA Latvian Snacks darbojas jau kopš 1995.gada, uzņēmuma vienīgais īpašnieks ir igauņu PepsiCo Eesti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Vai pārtikas rūpniecība ietur diētu?

Latvijas Bankas ekonomiste Agnese Rutkovska, 11.04.2019

1. attēls. Apstrādes rūpniecības kopā un tajā skaitā pārtikas produktu un dzērienu saražotās produkcijas apjoma un apgrozījuma indeksi (2000.g.=100%)

Avots: CSP, autores aprēķini

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apstrādes rūpniecības izlaide pēc pieklājīga izrāviena par 8,2% 2017. gadā pērn vairāk nekā uz pusi samazināja izaugsmes tempus, augot vien par 3.4%.

Bija nozares, kurām veicās labāk, piemēram, kokrūpniecībai, augsto tehnoloģiju nozarēm, un tādas, kurām šis nebija veiksmīgs gads. Viena no apakšnozarēm, kas lika visvairāk vilties, bija pārtikas produktu un dzērienu ražošana. Kādi šķēršļi stājās šīs nozares ceļā?

Šajā rakstā ieskatīsimies detalizētāk, soli pa solim palielinot un pietuvinot skatam dažādu pārtikas produktu grupu ražotāju sekmes un problēmas ilgākā laikā un tieši pēdējos gados.Pārtikas un dzērienu ražošanas pievienotā vērtība veido 21% no apstrādes rūpniecības jeb 2.5% no kopējās pievienotās vērtības. Tātad mēs runājam par gana nozīmīgu tautsaimniecības jomu. Ar šīs nozares produkciju mēs visi saskaramies ik dienu. Nemaz nerunājot par citiem aspektiem – pārtikas kvalitātes nozīmi mūsu veselībā, pārtikas ražošanas lomu valsts ekonomiskās neatkarības kontekstā utt. Tā teikt – var bez daudz kā iztikt, bet bez pārtikas nudien neiztiksim.

Komentāri

Pievienot komentāru