Latvijā iecienītāko zīmolu TOP 10 

Baltijā veikts pētījums liecina, ka iecienītākais zīmols Latvijā ir Swedbank, Lietuvā - Facebook, bet Igaunijā - Kalev. Latvijā neviens no pašmāju zīmoliem nav iekļuvis TOP 10. Lielākoties reģionālie un globālie zīmoli ieņem vadošās topa pozīcijas arī Igaunijā un Lietuvā.

Monta Glumane, 2018. gada 01. jūnijs plkst. 16:20
Tevi varētu interesēt

Pētījumu veicis uzņēmums Kantar Emor, kas ietilpst pētījumu uzņēmumu grupā Kantar.

Pēdējos četrus gadus pirmo vietu Latvijas topā ieņem Swedbank, bet Laima, kas ļoti ilgu laiku turējās otrajā vai trešajā vietā, šoreiz TOP 10 nav iekļuvusi. Atšķirībā no kaimiņvalstīm Latvijas topā ir vairāki tehnoloģiju zīmoli – piemēram, Samsung, Apple un Audi. Tāpat Latvijas iedzīvotāji augsti novērtējuši arī zīmolu Neste, kamēr citviet Baltijā neviens degvielas tirdzniecības uzņēmums zīmolu TOP10 nav iekļuvis.

Iecienītāko zīmolu TOP 10 visās trijās Baltijas valstīs ierindojušies tādi globāli zīmoli kā YouTube, Google un Swedbank, kā arī veikalu tīkls Maxima. Vietējie zīmoli topā lielākoties nav iekļuvuši, izņēmums ir vienīgi Igaunija, kurā pirmo vietu ieņem saldumu ražotājs Kalev, tam seko globālais zīmols YouTube, bet jau nākamie ir sabiedriskā raidorganizācija ERR un vietējais mazumtirdzniecības tīkls Selver. Savukārt septītā vieta atvēlēta Farmi Piimatööstus.

Trīs globālo zīmolu – Facebook, YouTube un Google – konkurencei katrā no Baltijas valstīm ir atšķirīgi rezultāti. Latvijā Facebook nav iekļuvis TOP 10, Igaunijā tas ir desmitajā vietā, bet Lietuvā – pirmajā.

Google Latvijā ierindojies trešajā vietā, bet Igaunijā un Lietuvā – piektajā, savukārt YouTube ieņem otro pozīciju Igaunijā, trešo – Lietuvā un septīto – Latvijā. Tādējādi Google un YouTube ir gana populāri Baltijā, savukārt par Facebook viedokļi dalās. Iemesls, visticamāk, nav Facebook atpazīstamības trūkums, bet gan ar to saistītie skandāli, kā noskaidrots Kantar Emor un Kantar TNS veiktajā pētījumā, vaicājot par zīmola pievilcību.

«Igaunijas TOP 10 iekļuvuši četri pasaules zīmoli, Latvijas topā seši un Lietuvā – septiņi, ja par starptautisku zīmolu uzskatām Lidl,» norāda Kantar Emor pētījumu eksperts Aivars Voogs. Pēdējās desmitgades laikā vietējiem zīmoliem ir arvien grūtāk sacensties ar starptautiskajiem zīmoliem. Šajā konkurencē veiksmīgi bijuši tikai Igaunijas tirgotāji.»

Pēdējo četru gadu laikā Lietuvā visiecienītākais zīmols ir bijis Google vai Facebook. Lidl, kas Lietuvas tirgū ienāca tikai pirms pāris gadiem, tagad kļuvis par otru iemīļotāko zīmolu. Pērn, tikai gadu pēc savas darbības uzsākšanas Lietuvā, Lidl jau ieņēma septīto vietu, un tas vēl nav pārstāvēts Latvijā vai Igaunijā. Kopumā pēdējo gadu laikā jauno tehnoloģiju un mediju zīmoli Lietuvā ir strauji kāpuši iecienītāko zīmolu topā.

Pētījums tika veikts šī gada aprīlī, aptaujājot Latvijas, Igaunijas un Lietuvas iedzīvotājus vecumā no 15 līdz 74 gadiem. Izlases kopa tika izveidota proporcionāli katras valsts iedzīvotāju skaitam. Katrā valstī tika aptaujāti vismaz tūkstotis cilvēku, un aptaujā tika iekļauti vairāk nekā 150 zīmoli visā Baltijā.

Latvijā iecienīto zīmolu TOP 10 skatiet raksta galerijā!

Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2018. gada 23. maijs plkst. 15:51

Eiropas Savienība (ES) apstiprinājusi šifrēto viedtālruni «Sectra Tiger/R» darbam ar informāciju,...

2018. gada 23. maijs plkst. 7:13

Nesen kļuvis zināms, ka Latvijas izglītībai nozīmīgā programma «Iespējamā misija» saskārusies...

2018. gada 15. maijs plkst. 9:00

Meklējot produktīvākus darba instrumentus, uzņēmumi aizvien biežāk dod priekšroku klēpjdatoru...

2018. gada 08. maijs plkst. 17:39

Vācijas autobūves uzņēmums «Audi» apturējis jaunākā «A6» modeļa piegādes saistībā ar aizdomām,...

2018. gada 09. maijs plkst. 13:45

Aizvien vairāk iedzīvotāju kā pamata interneta pieslēgumu mājai (datoram un planšetēm) izvēlas...

Nepalaid garām

7,03 miljoni eiro – tāds bijis lielākā Valsts vienotajā datorizētajā zemesgrāmatā pērn...

Šobrīd Latvijas veikalos nav iespējams iegādāties AS Dzintars krēmu Niveja, biznesa portālam...

Dzērienu ražotājs Coca-Cola pirmo reizi atklājis, ka viena gada laikā tas izmanto...

Kontekstā ar pašlaik aktuālajiem Iedzīvotāju ienākuma nodokļa (IIN) parādiem sociālajos tīklos...

Saskaņā ar starptautiska pārtikas atkritumu mazināšanai veltīta projekta Fusions datiem aptuveni...

Grupas Prāta Vētra bundzinieks, mūziķis Kaspars Roga šā gada maija sākumā skatītājiem...

No šīs sadaļas
2018. gada 08. augusts plkst. 0:05

Vai vēlaties pienācīgi un kvalitatīvi aprīkot plašas un modernas noliktavas, kurās ir...

2018. gada 02. jūnijs plkst. 11:23

Atzīmējot Latvijas valsts simtgadi, Latvijas ražotāji izstrādājuši dažādus produktus. Tam esam...

2018. gada 01. jūnijs plkst. 11:27

H&M jaunā apģērbu kolekcija Love For All, kuras mērķis ir «svinēt mīlestību,...

2018. gada 01. jūnijs plkst. 11:25

Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera (LTRK), biedrība «Zemnieku Saeima» (ZSA) un Latvijas...

2018. gada 01. jūnijs plkst. 7:27

Pieczvaigžņu dizaina viesnīcas Grand Poet Hotel izveidē investēti vairāk nekā 30 miljoni...

2018. gada 01. jūnijs plkst. 6:36

Godīga konkurence publiskajos iepirkumos un pašvaldību vēlme iesaistīties uzņēmējdarbībā...

2018. gada 31. maijs plkst. 15:47

Autostāvvietu apsaimniekotāja SIA «Europark Latvia» padomē 30.maijā reģistrētas izmaiņas -...

2018. gada 31. maijs plkst. 13:26

Sūtījumu piegāžu uzņēmums «DPD Latvija» maijā atzīmē savu 20. darbības gadu. Aizvadīto...

2018. gada 31. maijs plkst. 11:50

«Šajā pride sezonā H&M pievienojas ballītei ar savu jauno kolekciju Love For...

2018. gada 31. maijs plkst. 9:55

Circle K Latvia izpilddirektore Gunta Jēkabsone ir pārliecināta, ka ledus ir salūzis...