Citas ziņas

Latvija neatbalsta projektu par automobiļu nodokļiem

,07.05.2007

Jaunākais izdevums

kuriem apliek vieglos automobiļus, jo direktīvas projektā paredzētie ES vienotie noteikumi transportlīdzekļu reģistrācijai un ikgadējo nodokļu aprēķinam ir nepamatoti sarežģīti un sadārdzinātu administrēšanu, informē Latvijas Republikas Finanšu Ministrija Komunikācijas departaments.

Šādu Latvijas viedokli otrdien, 8.maijā Briselē notiekošajā Eiropas Savienības Ekonomisko un finanšu jautājumu padomes (ECOFIN) sanāksmē paudīs Latvijas finanšu ministrs Oskars Spurdziņš. Latvijas pozīcija visos padomes darba kārtības jautājumos tika apstiprināta Ministru kabineta ārkārtas sēdē pirmdien, 7.maijā.

Paredzēts, ka ECOFIN sanāksmes laikā pēc Vācijas prezidentūras ierosinājuma finanšu ministri apspriedīs Padomes direktīvas projektu par nodokļiem, ar kuriem apliek vieglos automobiļus. Tas ticis izstrādāts, lai uzlabotu iekšējā tirgus funkcionēšanu, kā arī īstenotu Kopienas stratēģiju samazināt CO2 emisiju no vieglajiem automobiļiem. Būtiskākie Vācijas prezidentūras identificētie jautājumi šim brīdim ir:

1. Automobiļu reģistrācijas nodokļa un transportlīdzekļu ikgadējās nodevas atmaksas sistēmas radīšana.

2. Reģistrācijas nodokļa atcelšana.

3. Automobiļu reģistrācijas nodoklis un transportlīdzekļu ikgadējā nodeva aprēķināšana, pamatojoties uz CO2 emisiju.

Gadījumā, ja direktīvas projekts tiktu apstiprināts un īstenots tā patreizējā redakcijā, Latvijā būtu būtiski jāmaina nodokļu un nodevu sistēma automobiļiem, kā arī jāveic izmaiņas to administrēšanā.

Tādēļ Latvija pēc būtības neatbalsta direktīvas projektu, jo tajā paredzētie harmonizētie noteikumi transportlīdzekļu reģistrācijai un ikgadējo nodokļu aprēķinam ir nepamatoti sarežģīti, kā arī nodokļa aprēķināšanas, iekasēšanas un atmaksas sistēma tiktu balstīta uz vairākiem subjektīviem kritērijiem. Direktīvas projektā paredzētā nodokļu harmonizācija būtiski sadārdzinātu nodokļu administrēšanu. Latvija uzskata, ka šī nodokļa piemērošanas jautājums ir dalībvalstu kompetencē un ir jāmeklē citi, efektīvāki instrumenti, ar kuriem veicināt CO2 emisijas samazināšanos.

Pilns Finanšu ministrijas sagatavotā informatīvā ziņojuma teksts par ECOFIN darba kārtības jautājumiem pieejams FM mājas lapā internetā http://www.fm.gov.lv/

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Centrālās vēlēšanu komisijas statistika liecina, ka starp Rīgas domes deputātu kandidātiem atrodams arī liels skaits dažādu uzņēmumu pārstāvju.

Tā vēlēšanās startē gan valdes priekšsēdētāji, gan valdes locekļi, gan direktori, gan citi augstākā līmeņa uzņēmumu darbinieki.

Lūdzām daļai no viņiem sniegt atbildes uz diviem jautājumiem:

1. Vai šis ir Jūsu pirmais starts politikā?

2. Kādēļ izlēmāt iet politikā? Kāda ir Jūsu motivācija un kādi ir plāni?

(Partijas sakārtotas secībā, kādā tās atrodamas cvk.lv)

Atbildes:

- Politisko partiju apvienība Saskaņas Centrs, Partija Gods kalpot Rīgai

Deņiss Jeļizarovs, dzimšanas gads: 1981, dzīves vieta: Rīga, tautība: nav norādīta

Eksperti

FOTO: TOP 10 pēc apjoma lielākie automobiļu ražošanas nozares uzņēmumi Latvijā

Db.lv,11.10.2018

SIA Bucher Municipal

Neto apgrozījums, milj.eiro (2017): 47.9

Neto apgrozījuma pārmaiņas, milj.eiro (2017/2013): 30.4

Neto apgrozījuma pārmaiņas, % (2017/2013): 174

Produkcijas apraksts: Komunālo mašīnu ražošana.

Citas piezīmes: 2015.-2016.g. atklāja trīs jaunas montāžas līnijas, kuras tika pārceltas no Lielbritānijas un Šveices rūpnīcām.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apstrādes rūpniecība pēdējos gados demonstrējusi labu izaugsmi, un viena no nozarēm, kas to sekmējusi, ir automobiļu, piekabju un puspiekabju ražošana. Vēl vairāk - autobūves nozare šogad augusi visstraujāk, un līdzšinējie investīciju plāni liek cerēt uz strauju izaugsmi arī nākotnē, prognozē Latvijas Bankas ekonomiste Agnese Rutkovska.

Šī ziņa daudzos skeptiķos izraisa vismaz smīnu, ja ne skaļus smieklus, – kopš kura laika Latvija ražo automobiļus? Šķiet, vidējam latvietim pašmāju automobiļu ražošana asociējas tikai ar padomju laikā ražotajiem mikroautobusiem «Latvija» un pastāv uzskats, ka nedz pirms tam, nedz pēc nozare nav eksistējusi un vairs neeksistē. Tomēr tā nebūt nav, viņa uzsver.

Latvijai un latviešiem (dažu interesantu faktu dēļ paplašināšu stāstu arī izcelsmes virzienā) ir saistība ar automobiļu ražošanu teju kopš autobūves pirmsākumiem, tādēļ, pirms aplūkojam nozares sniegumu pēdējās desmitgadēs, nedaudz ielūkosimies vēsturē. To palīdzēs atklāt Rīgas Motormuzeja informācija, Edvīna Liepiņa un Andra Biedriņa grāmata «Rīgas auto» un citi avoti, saka eksperte.

Transports un loģistika

Plāno likvidēt autostāvvietas Raiņa bulvārī

,02.05.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atbilstoši tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS veiktās aptaujas datiem, 68.7 procenti rīdzinieku atbalsta iespēju izveidot īpašu sabiedriskā transporta joslu Raiņa bulvārī, likvidējot autostāvvietas ielas malā, biznesa portālu Db.lv informēja Rīgas dome.

Šo ieceri pilnībā atbalstījuši 37.9 procenti respondentu, vēl 30.8 procenti izvēlējušies atbildi "drīzāk atbalstu".

Ieceri izveidot sabiedriskā transporta joslu Raiņa bulvārī neatbalsta 11.9 procenti, tostarp pilnībā to neatbalsta tikai 5.3 procenti aptaujāto.

19.5 procenti respondentu savu viedokli nav pauduši.

Atbalstu sabiedriskā transporta joslas ierīkošanai Raiņa bulvārī cilvēki ir pauduši neatkarīgi no tā, vai viņiem ir automašīna (atbalsta 70.2 procenti, neatbalsta 15.1 procents) vai tās nav (atbalsta 67.7 procenti, neatbalsta 8.9 procenti).

Sievietes pret šo ieceri izturas nedaudz pozitīvāk (atbalsta 71.7 procenti, neatbalsta 8.0 procenti) nekā vīrieši (atbalsta 65.0 procenti, neatbalsta 16.6 procenti), bet attieksme vecuma grupās un atkarībā no tautības ir stipri līdzīga.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad arvien vairāk savu popularitāti lietotu automobiļu tirgū nostiprina dīzeļi, informē Auto asociācija.

Vairāk nekā 85% no ievestajiem vieglajiem pasažieru automobiļiem (M1) ir ar dīzeļdzinēju aprīkoti, kas ir par 3,4 procentpunktiem vairāk nekā pirms gada. Arī ievestā automobiļa vecums palielinājies līdz 11 gadiem, kas ir par ceturtdaļu gada lielāks, un nemainīgi – Vācija ir pārliecinoša vairākuma automobiļu iepriekšējā reģistrācijas valsts. Gandrīz puse ievesto automobiļu nāk no Vācijas.

2018. gada pirmajā pusē par 6% ir samazinājies lietotu pasažieru automobiļu imports, un līdz 30. jūnijam tika ievesti nedaudz vairāk par 23 000 lietotu vieglo pasažieru automobiļu, kas ir par 1500 vienībām mazāk nekā gadu iepriekš attiecīgajā laika posmā. Kur palika šie 1500 automobiļu pircēji? 400 nopirka jaunus automobiļus, bet atlikušie 1100+ izvēlējās automobili nemainīt, jo, iespējams, cena automobilim ar nodokļiem nelikās vairs tik pievilcīga.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kontekstā ar plāniem no nākamā gada ieviest vieglo automobiļu reģistrācijas nodokli, Dienas Bizness aplūkoja situāciju Latvijas auto tirgū. Pirmoreiz reģistrēto vieglo automobiļu vecums Latvijā ir vismaz 11 gadi un lielākā daļa Latvijā reģistrēto auto darbojas ar dīzeļdegvielas dzinēju, liecina CSDD sniegtie dati.

2019.gadā Latvijā pirmoreiz reģistrēto automašīnu skaits, kurām bija 11 vai vairāk gadu veidoja 48,5% jeb tās bija 33 009 automašīnas. Savukārt pavisam jaunās, pirmoreiz reģistrētās automašīnas, kuru vecums bija līdz 2 gadiem, veidoja 28,1% jeb 19 118 automašīnas. No 6 līdz 10 gadus vecie spēkrati veidoja 17% no pirmoreiz reģistrētajām automašīnām jeb 11 595 automašīnas. Vismazāko daļu veidoja no 3 līdz 5 gadu vecās automašīnas - 6,4% jeb 4352 vienības. Kopumā pērn pirmoreiz reģistrēto vieglo automobiļu skaits bija 68 074.

Rosina zemizmešu automašīnām nepiemērot nodokļus

Auto asociācija, Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera (LTRK) un Latvijas Darba devēju...

CSDD sniegtie dati liecina, ka laika posmā no 2004.gada līdz 2019.gadam vismazākais pirmoreiz reģistrēto automašīnu skaits, kuru vecums ir 11 vai vairāk gadi, tika reģistrētas 2007.gadā, kad tās Latvijā bija 26,3% jeb 28 192 no kopējā pirmoreiz reģistrēto vieglo automobiļu skaita. Nākamos gadus šādām automašīnu skaitam bija tendence pieaugt.

Ja pavēro pirmoreiz reģistrēto vieglo automobiļu skaitu pēc markas, tad pērn populārākā bija "Volkswagen" (10 891), "Volvo" (8274), "BMW" (7155), "Audi" (7030), "Toyota" (5448) un "Opel" (3795).

Savukārt vismazāk Latvijā pērn tika pirmoreiz reģistrēti šādi vieglie auto - "Infiniti" (25), "Ssang Yong" (26) un "Tesla" (41). Kopumā no pērn pirmoreiz reģistrētajiem auto 44 604 bija 5 vai vairāk gadus veci, bet 23 470 auto vecums bija līdz 5 gadiem.

CSDD dati liecina, ka uz 01.01.2020 Latvijā reģistrētas 727 164 vieglās automašīnas, no kurām 447 468 dzinēju veids ir dīzeļdegviela. Šo dzinēju veids ar katru gadu Latvijā pieaug. Savukārt 230 506 automašīnas Latvijā darbojas ar benzīna dzinēju.

Savukārt trešais populārākais dzinēja veids ir benzīns un gāze - Latvijā šī gada sākumā reģistrēti 27 828 automobiļi. Šī dzinēju veida popularitāte Latvijā ar katru gadu samazinās. 90,4% šo automašīnu turētāji ir fiziskas personas, savukārt 9,6% juridiskas.

Jau ziņots, ka no nākamā gada ar mērķi novērst vecu un videi nedraudzīgu vieglo automašīnu reģistrēšanu Latvijā plānots ieviest vieglo automobiļu reģistrācijas nodokli, paredz 31.septembrī Ministru kabinetā (MK) atbalstītie grozījumi Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likumā.

Satiksmes ministrija skaidroja, ka grozījumu mērķis ir līdzsvarot vieglo automobiļu un kravas automobiļu ar pilnu masu līdz 3500 kilogramiem transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likmes un to aprēķināšanas kārtību, kā arī noteikt autobusu un kravas automobiļu transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa aprēķināšanas kārtību atbilstoši to dzinēja izmešu līmenim.

Tāpat likumprojekts paredz ieviest jaunu vieglo automobiļu reģistrācijas nodokli, ar mērķi novērst vecu un ekoloģiski kaitīgu vieglo automobiļu reģistrēšanu Latvijā.

Vieglo automobiļu reģistrācijas nodokļa likmes ir noteiktas atkarībā no vieglā transportlīdzekļa degvielas tipa. Mērķis ir veicināt "tīro" un energoefektīvo transportlīdzekļu tirgu, ņemt vērā to darbmūža ietekmi uz enerģētiku un vidi, tostarp enerģijas patēriņu un oglekļa dioksīda un noteiktu piesārņotāju - slāpekļa oksīdu, metānu nesaturošo ogļūdeņražu un cieto daļiņu - emisiju apmēru.

Par likumu grozījumiem vēl jālemj Saeimai.

Tirdzniecība un pakalpojumi

Møller Baltic Import sasniedzis jaunus rekordus

Db.lv,09.01.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Møller Baltic Import (MBI), Audi automašīnu importētājs Latvijā un Lietuvā, kā arī Volkswagen importētājs Baltijas valstīs, 2023. gadu noslēdzis, piegādājot vairāk nekā 9000 automašīnu.

“Møller Baltic Import 2023. gadā uzrādījis ļoti pārliecinošus rezultātus gan finansiāli, gan ar mūsu pārstāvēto zīmolu jaunu auto pārdošanas rādītājiem. Audi 2023. gadā ir sasniedzis visu laiku labāko rezultātu. Zīmols pirmo reizi ieņēma pirmo vietu premium klases automobiļu konkurencē Lietuvā, savukārt Latvijā – klientiem piegādāts rekordliels automobiļu skaits, saglabājot otro vietu premium segmentā. Volkswagen zīmolam pagājušais gads aizritēja elektrifikācijas zīmē. Volkswagen sasniedza savu mērķi kļūt par lielāko elektrisko automobiļu piegādātāju Latvijā un Lietuvā. Tikmēr Volkswagen komerctransporta zīmola automobiļu piegādes klientiem Baltijā pieauga par 9%, un tā autoparks tika elektrificēts ar ID. Buzz un eCrafter modeļiem. Pārliecinoši pārdošanas rezultāti likumsakarīgi liecina par to, ka arī finansiāli 2023. gads ir bijis ļoti spēcīgs. Šādi rezultāti ir sasniegti, pateicoties ļoti ciešai sadarbībai ar Volkswagen un Audi rūpnīcām un mūsu mazumtirdzniecības partneru profesionālajam un mērķtiecīgajam darbam visā Baltijā. 2024. gadā mums būs jāspēj pielāgoties pārmaiņām, kā arī iespējamai lēnākai tirgus izaugsmei. Pēdējo gadu notikumi pasaulē ir būtiski izmainījuši ierasto lietu kārtību, kā rezultātā ir nepieciešams pieņemt pārdomātus, bet ātrus lēmumus. 2024. gadam esam noteikuši ambiciozus mērķus. Mēs piedāvāsim spēcīgu ar iekšdedzes dzinējiem aprīkotu modeļu klāstu, piemēram, pilnīgi jauno Volkswagen Tiguan un T-Cross, kā arī jaunus pilnībā elektriskus automobiļus, piemēram, Volkswagen ID.7 un ID.7 Tourer, ID. Buzz septiņu sēdvietu versiju un pirmos Audi elektroauto, kas ražoti uz PPE (Premium Platform Electric) platformas, – Q6 e-tron un Audi A6 e-tron. Pāri visam mēs jo īpaši fokusēsimies uz klientu pieredzes pilnveidošanu, kas ir svarīga prioritāte kā Volkswagen un Audi rūpnīcās, tā arī Baltijas tirgū,” saka vairumtirgotāja Møller Baltic Import izpilddirektore Ilze Grase-Ķibilde.

Enerģētika

Vai uzlādes infrastruktūra ir pietiekami laba, lai Baltijā varētu pāriet uz elektroauto?

Db.lv,11.07.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējā laikā sabiedrībā ir aktualizējušās diskusijas un šaubas par elektrisko automobiļu nākotni. Vai nākotne patiešām ir elektriska un vai uzlādes infrastruktūra ir pietiekami laba, lai iegādātos elektroauto?

Šie un citi jautājumi tika aplūkoti Moller Baltic Import nesen rīkotajā vebinārā “Elektroauto uzlādes infrastruktūra Baltijas valstīs”.

Pāreja uz elektriskajiem transportlīdzekļiem Baltijā uzņem apgriezienus, sekojot pasaules tendencēm ilgtspējīgas mobilitātes jomā. Tomēr, lai gan Lietuvā, Latvijā un Igaunijā elektrisko transportlīdzekļu skaits strauji pieaug, šo transportlīdzekļu atbalstam nepieciešamā infrastruktūra ir tikusi kritizēta, jo elektroauto skaits ir pieaudzis straujāk, nekā publiskā uzlādes infrastruktūra. Autoražotāju un uzlādes infrastruktūras attīstītāju aktīvais darbs šo plaisu ir ievērojami mazinājis, padarot patērētājiem vieglāku izvēli par labu elektroauto iegādei.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts ieņēmumu dienests (VID), regulāri veicot nodokļu nemaksāšanas risku izvērtējumu, ir konstatēts, ka tieši automobiļu apkopes un remonta nozarē ir augsts nodokļu nemaksāšanas riska īpatsvars, informē VID.

Tādēļ nodokļu disciplīnas uzlabošanai automobiļu apkopes un remonta nozares nodokļu maksātājiem VID ir noteicis divu taksācijas mēnešu nogaidīšanas periodu – jūliju un augustu. To laikā nodokļu maksātājiem tiek dota iespēja pašiem novērst pārkāpumus nodokļu aprēķinu jomā un deklarēt gan saimnieciskās darbības ieņēmumus, gan darbiniekus, gan darbiniekiem aprēķinātās algas pilnā apmērā. Pretējā gadījumā VID uzsāks vērienīgus preventīvos un represīvos pasākumus automobiļu apkopes un remonta nozares nodokļu maksātājiem.

VID ēnu ekonomikas apkarošanā kā vienu no prioritārajām nozarēm ir noteicis automobiļu apkopes un remonta nozari. Attiecīgi VID šajā nozarē strādājošiem nodokļu maksātājiem pievērsīs īpaši pastiprinātu uzmanību, kas nozīmē, ka tieši šīs nozares nodokļu maksātājiem nodokļu nemaksāšanas risku konstatēšanas gadījumā vispirms tiks veikti preventīvie nodokļu administrēšanas pasākumi un nepieciešamības gadījumā arī nodokļu kontroles pasākumi.

Citas ziņas

Mercedes-Benz kravas automobiļi iekaro līdera pozīcijas Centrālās un Austrumeiropas tirgos

,30.06.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daimler prezentē jaunu Mercedes-Benz Actros modeli un organizē tūri pa astoņām Centrālās un Austrumeiropas valstīm.

Jaunā Mercedes-Benz kravas automobiļu modeļa Actros starptautiskās iepazīšanās tūres laikā kravas automobiļu karavāna apceļos astoņas Centrālās un Austrumeiropas starptautisko pārvadājumu valstis, veicot jaunā automobiļa prezentācijas, Db.lv informē Inga Melngalve, SIA Domenikss mārketinga nodaļas vadītāja.

Actros kravas automašīnu kolonna devās ceļā no Igaunijas, 25. jūnijā sasniedzot Latviju un Lietuvu. Pēc tam plānots apceļot citas Centrāleiropas valstis – Poliju, Čehiju, Ungāriju, Rumāniju un galamērķi sasniegt 17. jūlijā Bulgārijas galvaspilsētā Sofijā.

Jauno kravas automobiļu ar pilno masu virs 16 tonnām tirgus rādītāji astoņās apceļotajās valstīs 2007. gadā sasniedza jaunus pārdošanas rekordus, kopumā tika pārdotas apmēram 55 000 vienības. Salīdzinot ar 2006. gada rādītājiem, kad kopējais pārdoto kravas automobiļu skaits sasniedza 35 100 vienību, vērojams pieaugums par vairāk nekā 56%.

Auto

Kravas automobiļu vadītājiem mācīs braukt ekonomiski

Aldis Zelmenis,05.07.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ, sākot no otrdienas, 6. jūlija līdz pat sestdienai, 10. jūlijam, Mercedes-Benz Driver Training Show ietvaros Rīgā SIA Domenikss organizēs speciālus testa braucienus kravas automobiļu vadītājiem.

To laikā, apgūstot gan teoriju, gan praktiskās iemaņas, vairāk nekā 50 automobiļu vadītāji tiks iepazīstināti ar jaunākajām Mercedes-Benz kravas automobiļu tehnoloģijām un iespējām, kā arī ekonomiskas, videi draudzīgas un drošas braukšanas paņēmieniem intensīvas satiksmes apstākļos. Mercedes-Benz kravas automobiļu eko braukšanas apmācību vadīs pieredzes bagāti profesionāļi no Daimler AG Global Training departamenta Štutgartē sadarbībā ar Domenikss apmācību nodaļas speciālistiem.

«Pēdējo gadu laikā, strauji pieaugot kravas automobiļu skaitam, ne tikai Latvijā, bet arī visā Eiropā ievērojami pieaugusi satiksmes intensitāte. Tai pat laikā ir mazinājusies kravas automobiļu vadītāju profesionālā kompetence, jo tirgū ienāk daudz jaunu vai darbam ar smagsvara kravas automobiļiem nepieredzējušu vadītāju. Abi šie faktori veicina šāda veida apmācību nepieciešamību, apgūstot un iepazīstot jaunākās tendences pareizā automobiļu vadīšanā, kas ir svarīgas un absolūti nepieciešamas ikvienam automobiļa vadītājam,» norāda Aivis Zapereckis, SIA Domenikss Kravas automobiļu tirdzniecības un mārketinga vadītājs.

Auto

Latvijā visvairāk ir 11–15 gadus veci automobiļi

Dienas Bizness,21.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gada laikā valstī pieaudzis gan jaunu, gan importētu lietotu automobiļu pārdošanas darījumu skaits. Pēc transporta sludinājumu portāla latauto.lv datiem, pirmajā šī gada ceturksnī tika nopirkts par 5,1 % vairāk jaunu transportlīdzekļu, bet lietotu importētu – par 8,5% vairāk nekā pērn šajā pašā laikā.

Tāpat šī gada pirmajā ceturksnī valstī ievests par 29,7% vairāk 11 – 15 gadus vecas automašīnas nekā šajā pašā periodā pirms gada.

«Salīdzinot ar pagājušā gada pirmajiem mēnešiem, lietotu importētu automobiļu darījumu skaits pieaudzis no 11 tūkstošiem līdz 11,5 tūkstošiem, bet jaunu automobiļu – no 3,4 tūkstošiem līdz 3,7 tūkstošiem, » – situāciju automobiļu tirgū komentē latauto.lv pārdošanas vadītājs Andris Mālnieks.

Latvija ir vienīgā no trim Baltijas valstīm, kurā paaugstinājies lietotu importētu automobiļu pārdošanas darījumu skaits gada laikā. Igaunijā pirmajos šī gada mēnešos importēto automobiļu skaits samazinājies par 3,5%, bet Lietuvā – pat par 17,9%.

Tirdzniecība un pakalpojumi

Auto īpašnieki noguruši no nokalpojušu automašīnu ekspluatācijas, aktīvāk pērk jaunas

Žanete Hāka,15.01.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2017. gadā noturēt iepriekšējo gadu līmeni bija liels izaicinājums, jo, mainoties automobiļu reģistrācijas kārtībai Latvijā, reeksports (automobiļu pārdošana ārpus valsts teritorijas) kļuva mazāk atraktīvs, liecina Latvijas Auto asociācijas informācija.

Lielais policijas iepirkums tika piegādāts, bet citu ievērojamu darījumu tirgū nebija. Tas nozīmēja, ka bija ievērojami jāpieaug vietējam pieprasījumam pēc jauniem automobiļiem.

Un tas notika – 2017. gads beidzās ar 2% pieaugumu vieglo pasažieru automobiļu un vieglā komerctransporta segmentā, sasniedzot 18 934 jaunu automobiļu reģistrāciju, neskatoties uz to, ka reeksports samazinājās gandrīz uz pusi un no jaunām ievestajām automašīnām pēc pirmās reģistrācijas valsti pamet vien 2000 vienības. Tā visa rezultātā jaunu automobiļu reģistrācija pastāvīgai lietošanai Latvijā ir pieaugusi par 12%, kas ir par 1870 vienībām vairāk nekā 2016. gadā.

Pieprasījuma pieaugumu veicināja vairāki faktori, skaidro Auto asociācijas pārstāvji.

Auto

Ik gadu samazinās valsts dienesta auto kopējie izdevumi

Gunta Kursiša,20.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienesta vieglo automobiļu skaits un kopējie uzturēšanas izdevumi ar katru gadu ir konsekventi samazinājušies, liecina Finanšu ministrijas (FM) informatīvais ziņojums par dienesta vieglo automobiļu izdevumiem valsts pārvaldes iestādēs.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saeima šodien galīgajā galīgajā lasījumā pieņēma Informācijas par ieņēmumiem un ienākuma nodokļiem atklāšanas likumu, kas nosaka plašāk publiskot komercsabiedrību ienākuma nodokļu informāciju.

Finanšu ministrijā iepriekš skaidroja, ka jaunā likuma mērķis ir palielināt korporatīvo pārredzamību un uzlabot publisko kontroli par komercsabiedrību ienākuma nodokļu informāciju, nodrošinot starptautisku koncernu (grupu) un atsevišķu komercsabiedrību publiskus pārskatus par ieņēmumiem, ienākuma nodokļiem un saimniecisko darbību rezidences valstī un sadalījumā pa nodokļu jurisdikcijām neatkarīgi no koncerna galvenās mātes sabiedrības reģistrācijas vietas.

Likumā ir iekļauts galvenās mātes sabiedrības pienākums sagatavot, iesniegt un publiskot pārskatu par ienākuma nodokļiem, ja saskaņā ar konsolidētā finanšu pārskata datiem attiecīgā koncerna (grupas) konsolidētie ieņēmumi divus pārskata gadus pēc kārtas (gan kārtējā, gan iepriekšējā pārskata gadā) galvenās mātes sabiedrības bilances datumā pārsniedz 750 miljonus eiro.

Ražošana

Eiropas Komisija pastiprina noteikumu prasības, lai uzlabotu automobiļu drošību un nekaitīgumu videi

Žanete Hāka,27.01.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija iesniegusi tiesību aktu priekšlikumus, kuru mērķis ir nodrošināt, ka automobiļu ražotāji stingri ievēro visas ES prasības drošības, vides aizsardzības un ražošanas jomā, informē EK.

Komisija ierosina vērienīgi pārstrādāt tā dēvēto ES tipa apstiprināšanas tiesisko regulējumu. Saskaņā ar patlaban spēkā esošajiem noteikumiem valstu iestādes vienīgās atbild par sertificēšanu, ar ko apliecina, ka transportlīdzeklis atbilst visām prasībām tā laišanai tirgū, un uzrauga ražotāju atbilstību attiecīgo ES tiesību aktu prasībām. Šodien iesniegtie priekšlikumi transportlīdzekļu testēšanu padarīs neatkarīgāku un pastiprinās apritē jau nonākušo automobiļu uzraudzību. Labāka pārraudzība Eiropas līmenī nostiprinās sistēmu kopumā.

Komisija, jau pirms gaismā nāca fakti par Volkswagen rīcību, bija uzsākusi ES tipa apstiprināšanas tiesiskā regulējuma pārskatīšanu. Kopš tā laika Komisija secinājusi, ka, lai novērstu pārkāpumu atkārtošanos, ir vajadzīgas tālejošākas reformas. Šodien klajā laistais regulas priekšlikums par mehānisko transportlīdzekļu apstiprināšanu un tirgus uzraudzību papildina centienus ieviest stingrākus emisiju testus (emisiju testēšanu reālos braukšanas apstākļos).

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada augustā atbalsts Latvijas pārejai no lata uz eiro sasniedzis rekordzemu līmeni – kopumā to atbalstījuši tikai 13% iedzīvotāju, liecina pētījumu centra SKDS veiktās aptaujas dati.

Atbalsts eiro ieviešanai ir zemākais kopš 2004. gada, kad pētījumu centrs SKDS uzsācis mērīt iedzīvotāju attieksmi šajā jautājumā.

Saskaņā ar aptaujas datiem pilnībā pāreju uz eiro augustā atbalstīja tikai trīs procenti iedzīvotāju. Savukārt 10% to vērtējuši kā drīzāk atbalstāmu.

Pāreju no lata uz eiro augustā neatbalstīja 59% iedzīvotāju. No tiem 36% to nemaz neatbalsta, bet 24% - drīzāk neatbalsta. Neitrālu attieksmi pret šo jautājumu izvēlējušies paust 20% iedzīvotāju.

Tas liecinot, ka viņiem, iespējams, ir pieņemams jebkurš no šiem iespējamiem iznākumiem, norāda SKDS.

Biežāk nekā caurmērā pārēju no latiem uz eiro atbalstījuši gados jaunākie Latvijas iedzīvotāji (vecuma grupa no 18 līdz 24 gadiem – 18%), iedzīvotāji ar augstiem ienākumiem (18%), kā arī Latgalē dzīvojošie (19%).

Auto

Lietoto auto tirgū pērn visvairāk pirkti Volkswagen Passat, Audi A4 un Volkswagen Golf

Dienas Bizness,24.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2014. gadā Latvijā visvairāk pirktie lietoto automobiļu modeļi ir Volkswagen Passat, Audi A4 un Volkswagen Golf. Savukārt vislabāk pirkto jauno automobiļu virsotni iekarojis Škoda Yeti, liecina transporta sludinājumu portāla LATAUTO.lv un Autotyrimai apkopotie dati.

Salīdzinot ar 2013. gadu, pagājušajā gadā tika iegādāti 2728 Volkswagen Passat (par 90 vienībām jeb par 3,4% vairāk), 2620 Audi A4 (par 182 vienībām jeb par 7,5% vairāk) un 2568 Volkswagen Golf modeļa lietoti automobiļi. Pēc šiem trīs vācu ražojuma sp ēkratiem ierindojas Volvo V70/XC70 no Zviedrijas – tika nopirkti 2496 šo automobiļu jeb par 357 vienībām vairāk nekā visa 2013. gada laikā.

Portāls novērojis, ka Latvijā ievērojami palielinājusies Volvo V70/XC 70 un Volvo S40/V40/V50 automobiļu pārdošana. «Lai arī to pārdošana paaugstinājās attiecīgi par 16,7% un 16%, tāpat kā 2013. gadā, tie saglabājās ceturtajā vietā labāk pārdoto lietoto automobiļu desmitniekā, savukārt „Volvo S40/V40/V50” modeļu automobiļi no paša desmitnieka beigām pakāpās uz septīto vietu», - apgalvo LATAUTO.lv pārdošanas vadītājs Andris Mālnieks.

Eksperti

Kuģa kursu nosaka kapteinis, nevis vējš

Miks Stūrītis, SIA Citrus Solutions valdes priekšsēdētājs,14.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Projektu vadība. Ar ko gan to varētu salīdzināt? Pavisam klišejiski – ar kuģa vadību. Bet šis salīdzinājums visoptimālāk parāda šī termina nozīmīgumu. Kāpēc tā? Tūlīt paskaidrošu.

Lai arī kāds būtu uzņēmuma darbības veids, tas nevar īstenot nekāda veida projektu, ja nav atbilstošas projektu vadības. Skaidri formulēti projektu vadības standarti nosaka to, cik veiksmīgi tiks īstenoti projekti. Savukārt veiksmīgi īstenoti projekti nosaka virzienu jeb kursu, kurā uzņēmums stūrē. Ja uzņēmumā nav izstrādāti projektu vadības standarti, var visai droši apgalvot, ka tas ir tas pats, kas būtu, ja uzņēmumam nebūtu vadības. Kuģis peldētu savā vaļā – kur vēji pūš, kur straumes nes. Varbūt kādreiz paveicas un aiznes pareizajā virzienā. Bet varbūt nē. Un visticamāk, ka nē. Ilgtermiņā šāda dreifēšana atklātos ūdeņos nekam neder.

Tirdzniecība un pakalpojumi

Visvairāk pieaudzis 6-10 gadu vecu automobiļu imports

Žanete Hāka,17.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā gadā Latvijā tika ievests pat par trešdaļu vairāk automobiļu nekā 2012. gadā, un pavisam valstī gada laikā tika ievesti 46,4 tūkstoši automobiļu, taču visvairāk pieaudzis 6-10 gadu vecu automobiļu imports, liecina transporta sludinājumu portāla Autoplius.lv dati.

Šīs vecuma grupas importēto automobiļu skaits salīdzinājumā ar 2012. gadu pieaudzis gandrīz par pusi – 46%. Tieši pirms 6-10 gadiem ražotie automobiļi pagājušajā gadā Latvijā tika importēti visvairāk – gandrīz 20 tūkstoši.

Pēc Autoplius.lv pārdošanas vadītāja Andra Mālnieka teiktā, lietoto automašīnu importa palielināšanos daļēji ietekmēja eiro ieviešana: «Pagājušajā gadā Latvijā atdzīvojās gan nekustamā īpašuma, gan automašīnu tirgus. Daļa cilvēku gribēja iztērēt iekrājumus latos, daļa baidījās no cenu palielināšanās, tāpēc aktīvāk nekā pirms tam izvēlējās iegādāties automašīnas. Palielinoties pieprasījumam, ievērojami palielinājās visu vecuma grupu importēto lietoto automašīnu skaits,» saka A. Mālnieks.

Auto

Pārdotāko automašīnu modeļu TOP 5

Dienas Bizness,13.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2015. gada pirmajā pusē Latvijā ievesti 23 326 vieglie pasažieru automobiļi (M1), kas ir par 2% vairāk nekā 2014. gada pirmajā pusē (22 772). Papildus šī gada pirmajā pusē Latvijā ievesti arī 1705 N1 klases automobiļi, kas ir vieglais komerctransports ar pilnu masu līdz 3.5t, informē Auto asociācijas pārstāvis Pēteris Rubulis.

Pārdotāko automašīnu tops ir palicis nemainīgs un patērētāji vēl joprojām paliek uzticīgi Volkswagen (17.1%), Volvo (14.6%), Audi (12.2%), BMW (10.7%) un Opel (10.7%), kas kopā veido 63.2% no visu pirmo reizi Latvijā reģistrēto lietoto vieglo pasažieru automobiļu skaita.

Vieglā komerctransporta populārāko transportlīdzekļu topu veido Volkswagen, kas aizņem gandrīz trešdaļu vieglā komerctransporta tirgus (31.3%), Mercedes Benz (16.1%) un Renault (13.5%), kas ir izteikti spēcīgi vieglā komerctransporta ražotāji ar plašu modeļu piedāvājumu visām lietotāja vajadzībām.

«Lietota vieglā komerctranporta tirgus daļa ir divas reizes mazāka, kā jaunam. Tas ir saistīts ar to, ka uzņēmumi savus autoparkus cenšas uzturēt iespējami jaunus un nomaiņas gadījumā jaunu a/m iegāde tiek uzskatīta par ekonomiski pamatotāku, » skaidro Auto Asociācijas viceprezidents Ingus Rūtiņš.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lietotu automobiļu tirgus 2016. gadā nav piedzīvojis būtiskas izmaiņas, izņemot to, ka 2016. gadā ir par 11% mazāk reģistrēti vieglie pasažieru automobiļi, liecina Auto asociācijas dati.

Pērn Latvijā pirmoreiz reģistrēti nepilni 43 500 vieglo pasažieru automobiļu, kas ir par 5366 vienībām mazāk nekā gadu iepriekš. 2016. gads ir jau otrais gads pēc kārtas, kad lietotu automobiļu imports samazinās. 2015. gadā samazinājums bija tikai 2%, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, bet 2016. gadā jau ievērojami vairāk – 11%. Pamatā izskaidrojumi ir divi – daļa lietotu automobiļu pircēju sliecas par labu jauna spēkrata iegādei operatīvajā līzingā, bet otra daļa novērtē jau Latvijā ekspluatētos spēkratus, un sauklis Tikko no Vācijas vairs nav pārdošanas garants. Pateicoties CSDD gadiem uzkrātajai odometru rādījumu datubāzei un tirgū ienākot publiski pieejamiem automobiļu vēstures pārbaudes rīkiem kā, piemēram, autoDNA.lv, Latvijā ekspluatētās automašīnas ar pārskatāmu nobraukuma vēsturi tiek novērtētas.

Tirdzniecība un pakalpojumi

Skandi Motors apgrozījums sasniedz 25 milj. LVL

,03.03.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hyundai automobiļu oficiālais pārstāvis Latvijā - SIA Skandi Motors 2007.gadu noslēdzis ar 25 milj. LVL neto apgrozījumu un 1748 pārdotiem automobiļiem, Db.lv informēja uzņēmuma pārstāvji.

Pārdotākie auto modeļi 2007.gadā bija Hyundai Getz (498 automobiļi), Hyundai Santa Fe (402 automobiļi), Hyundai Sonata (180 automobiļi) un Hyundai Tucson (179 automobiļi). Panākumus guva arī gada nogalē Latvijas tirgū ienākušais Hyundai i30, kas radīts īpaši Eiropas tirgum. Aizvadītajā gadā Skandi Motors pārdevis 113 automobiļus Hyundai i30.

Skandi Motors valdes loceklis Ainārs Liljē saka, ka ''aizvadītais gads Latvijas jaunu automobiļu tirgū bija pārmaiņu gads – ja tā sākums bija entuziasma pilns un ar strauju izaugsmi, tad gada otrā pusē Latvijas valdības ieviestie inflācijas samazināšanas pasākumi bremzēja tirgus attīstību. Skandi Motors pārdošanas apjomi aizvadītajā gadā bija stabili. Salīdzinājumā ar 2006.gada rezultātiem, vērojams neliels samazinājums, taču tas vairāk skaidrojams ar 2006.gadā notikušo ievērojamo Valsts policijas pasūtījumu - kopumā 566 Hyundai automobiļu, kas sastādīja vairāk kā ¼ daļu no togad Skandi Motors pārdotajiem automobiļiem''.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienesta transportlīdzekļu nomas konkursa komisija izsludinājusi atklātu konkursu par 549 automobiļu nomu. Šogad pirmo reizi konkursa nolikumā ir ietvertas stingras vides prasības - atbilstība EURO IV vai EURO V emisijas prasībām, kā arī viens no vērtēšanas kritērijiem būs oglekļa dioksīda (CO2) emisija.

Saskaņā ar Ministru kabineta sniegto informāciju no 549 automobiļiem 16 domāti ministriju un īpašu uzdevumu ministru sekretariātiem, 10 automobiļi domāti - Satversmes tiesas, Augstākās tiesas, prokuratūras, SAB, KNAB un Informācijas analīzes dienesta vajadzībām.

523 automobiļi ir plānoti ministriju un sekretariātu padotībā esošo valsts iestāžu, t.sk. 82 automobiļi ir domāti Pārtikas un veterinārajam dienestam, 67 Valsts meža dienestam, 31 NBS nodrošinājuma pavēlniecībai, un citu iestāžu vajadzībām. Pieteikšanās termiņš ir šā gada 9.jūlijs.

Konkursa paziņojums un nolikums publicēts un pieejams Ministru kabineta mājas lapā internetā www.mk.gov.lv sadaļā Valsts kanceleja/Valsts iepirkums.

Auto

Pirktākie lietoto auto modeļi 2017.gadā

Zane Atlāce - Bistere,05.02.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Auto asociācija 2018. gadā prognozē 10% pieaugumu lietotu automobiļu segmentā.

Latvijas lietotu vieglo automobiļu tirgus 2017. gadā «atdzīvojās» pēc pēdējo divu gadu lēnās lejupslīdes – pērn reģistrētas gandrīz 54 000 lietotas vieglās pasažieru automašīnas, kas ir par 16% vairāk nekā gadu iepriekš, kad pirmoreiz reģistrētas tika 46 600 lietotas pasažieru automašīnas, informē Auto asociācijas pārstāvis Pēteris Rubulis.

Tiesa, vidējā ievestā automobiļa vecums palielinājās - ar katru gadu samazinās to automobiļu imports, kas ir jaunāki par 10 gadiem, un 2017. gadā ir ievērojami palielinājies ievesto automobiļu skaits segmentā, kas ir vecāki par 10 gadiem.

46% no populārākajiem 10 modeļiem ir vecuma robežās no 11-15 gadiem, kas ir 2002. gada līdz 2006. gada spēkrati.

Citas ziņas

Domenikss pārdoto kravas automobiļu skaits audzis par 11%

,21.08.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Domenikss grupas uzņēmumu apgrozījums 2008. gada pirmajos sešos mēnešos pārsniedzis 27 miljonus latu, un, salīdzinājumā ar attiecīgo periodu 2007. gadā, tas samazinājies par nedaudz vairāk kā 10%.

Arī kopējais pārdoto automobiļu skaits šā gada pirmajā pusgadā ir samazinājies par 21%, salīdzinot ar attiecīgo periodu iepriekšējā gadā. Lai arī vieglo automobiļu segmentā šobrīd jūtams pārdošanas apjomu kritums, izaugsme vērojama kravas automobiļu grupā, kur pārdoto vienību skaits palielinājies.

Kopumā 2008. gada pirmajos sešos mēnešos Domenikss realizējis 739 vienības. Ņemot vērā valsts ekonomisko situāciju, Domenikss pārdoto automobiļu skaita samazinājums vērojams vieglo automobiļu segmentā. Savukārt pārdoto vienību apjoma pieaugums raksturo kravas automobiļu segmentu, kas, salīdzinājumā ar attiecīgo periodu iepriekšējā gadā, audzis par aptuveni 11%.