Jaunākais izdevums

Auto pārbūves uzņēmums SIA Electrify Ventspils pasažieru pārvadāšanas vajadzībām ir uzbūvējis pirmos elektriskos mikroautobusus, un to pārbūves darbi tiek pilnībā veikti Latvijā.

Kopējās investīcijas projektā ir 4,4 miljoni eiro, no kuriem 1,6 miljoni eiro ir Attīstības finanšu institūcijas ALTUM aizdevums energoefektivitātes projektiem.

No ražotnēm Jelgavā un Ogrē uz Ventspili devušies pirmie divi Mercedes-Benz Sprinter mikroautobusi, savukārt nākamie divi mikroautobusi ar 21 pasažieru sēdvietām Ventspilij tiks piegādāti tuvāko nedēļu laikā, bet atlikušie desmit līdz šī gada beigām.

"Latvija kļūst “zaļāka” un videi draudzīgāka, un tas notiek pateicoties mūsu uzņēmēju ilgtspējīgām idejām un spējai realizēt ambiciozus plānus. Investīcijas jaunos produktos, īpaši tajos, kas saistītas ar “klimatam draudzīgu” procesu izstrādi, palīdz radīt jaunas darba vietas, dod impulsu tautsaimniecības attīstībai, kā arī ir mūsu nākotnes konkurētspējas iespēja. Šim mērķim Eiropas Atveseļošanās un noturības mehānisma plānā esam paredzējuši līdzekļus tieši “zaļā” biznesa veicināšanai. Jo uzņēmēji novērtē un izmanto valsts sniegto atbalstu. To redzam arī SIA Electrify stāstā, kuram ar ALTUM atbalstu ir izdevies Latvijā radīt un īstenot videi draudzīgu projektu, kas aizsāks veselu ēru sabiedriskā transporta nozarē, vienlaikus – gādāt par Latvijas pienesumu Eiropas “zaļā kursa” mērķu sasniegšanai," teic ekonomikas ministrs Jānis Vitenbergs.

Šie ir pirmie elektriskie mikroautobusi, kuru inženiertehniskie darbi ir pilnībā veikti Latvijā, un ir sertificēti piedalīties satiksmē. Pasažieru pārvadāšanas vajadzībām pielāgotie mikroautobusi sākotnēji tiek pārbūvēti Jelgavas uzņēmuma SIA Universals LTD rūpnīcā, savukārt pēc tam aprīkoti ar Latvijas auto inženieru Andra Dambja un Kristapa Dambja (SIA eO) ražotu elektropiedziņas instalāciju, kas ir izpelnījusies atzinību arī starptautiskajos tirgos.

"ALTUM aizdevums bija būtisks pagrieziens, lai nodrošinātu nepieciešamos apgrozāmos līdzekļu ražošanas jaudas palielināšanai. Ja pirms tam mēneša laikā saražojām vienu līdz divus mikroautobusus, tad pēc aizdevuma saņemšanas strādājam ar jaudu vidēji pieci mikroautobusi mēnesī. Būtiski, ka ar ALTUM atbalstu esam varējuši piesaistīt un noslēgt līgumus ar klientiem jaunos tirgos," komentē SIA Electrify līdzīpašnieks Agris Amoliņš.

1,6 miljonu eiro finansējums pilnsabiedrībai Universāls Electrify piešķirts ALTUM energoefektivitātes programmas ietvaros, kas tiek finansēta no ALTUM zaļo obligāciju emisijā piesaistītajiem resursiem savukārt pārējo finansējumu veido aizņēmēja līdzfinansējums.

"ALTUM sadarbība ar uzņēmumu Electrify ir lielisks piemērs tam, kā ALTUM kā attīstības finanšu institūcija var veicināt ilgtspējīgu, videi draudzīgu biznesa projektu īstenošanu. Redzam, ka arvien pieaug interese no uzņēmējiem, kas vēlas ieviest risinājumus energoefektivitātes un atjaunojamo energoresursu izmantošanas jomā, un esam gandarīti, ka varam uzņēmējiem šādu finansējumu piedāvāt. Potenciāls šādu projektu īstenošanai Latvijā ir ļoti liels. Emitējot “zaļās” obligācijas, kapitāla tirgū piesaistījām finansējumu videi draudzīgu biznesa projektu īstenošanai visdažādākajās jomās, sākot ar transporta, siltumapgādes un apgaismojuma jomām līdz pat energoservisa kompānijām, kas darbojas uzņēmumu apkalpošanas sektorā. Tāpat zaļo projektu finansēšanai esam piesaistījuši resursus no Eiropas Investīciju bankas. Mūsu klientu īstenotie projekti pierāda, ka ieguldījumi atpelnās ar uzviju un esam gatavi arī turpmāk uzņēmumus atbalstīt gan ar finansējumu, gan kompetenci," norāda ALTUM valdes priekšsēdētājs Reinis Bērziņš

Līdz šim ALTUM izsniedzis aizņēmumus energoefektīviem projektiem arī tādās nozarēs kā centrālā siltumapgāde (28%), kokapstrāde (15%), dārzeņu audzēšana (10%), ilgtspējīgs transports (10%), LED apgaismojums (8%), metāla konstrukciju un to sastāvdaļu ražošana (8%), elektroenerģijas ražošana (8%) un citi (13%). Starp aizdevuma saņēmējiem ir gan mikro (34%), gan mazi (41%) un vidēji (21%), gan arī lieli uzņēmumi (2%).CSDD dati liecina, ka 2020. gada 1. jūlijā uzskaitē Latvijā kopumā bija 854 elektroautomobiļi, no kuriem astoņi ir autobusi. Līdz šim videi draudzīgu sabiedrisko transportu sākušas ieviest arī Rēzeknes un Jūrmalas pilsētas.

"Uzsākot pārvadājumus ar elektriskajiem autobusiem, plānojam saglabāt pasažieriem ērto un ierasto sabiedrisko transportu, nodrošinot augstu komforta līmeni un mazu intervālu starp reisiem. Pasažieru ieguvumi būs kluss un videi draudzīgs transports, savukārt pilsēta un tās iedzīvotāji kopumā iegūs tīrāku un klusāku pilsētvidi. Būtiski tiks samazināts arī pilsētvides piesārņojums – troksnis un autotransporta izmeši," teic Ventspils reiss direktors Arvis Bernics.

2020. gada 31. janvārī tika noslēgts piegādes līgums starp pašvaldības SIA Ventspils reiss un pilnsabiedrību Universals Electrify, apvienojoties divām kapitālsabiedrībām SIA Universāls LTD un SIA Electrify, par 14 elektroautobusu un to uzlādes staciju iekārtu piegādi Ventspils pilsētas pasažieru pārvadājumu veikšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Meklē investorus ar ūdeņradi darbināmu motorlaivu ražošanai

Db.lv, 16.05.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Auto pārbūves uzņēmuma SIA "Electrify" meitasuzņēmums AS "Electrify H2" sācis darbu pie ar ūdeņradi darbināmas motorlaivas izstrādes, un tā īstenošanai plāno piesaistīt 201 250 eiro no individuāliem pūļa investoriem, informē uzņēmuma pārstāvji.

"Electrify H2" iecere paredz izstrādāt pilnībā ar ūdeņradi darbināmas motorlaivas, piedāvājot ilgtspējīgākus transporta risinājumus ne tikai Latvijas tirgum.

"Electrify H2" vadītājs Agris Amoliņš skaidro, ka Eiropas Savienības (ES) mērķis ir līdz 2050.gadam kļūt klimata neitrālai. Šobrīd emisijas no transporta veido 25% no kopējā izmešu apjoma. Savukārt tirgū ir konkurētspējīgu transporta līdzekļu iztrūkums motorlaivu segmentā, kas atbilstu ilgtspējīgu mobilitātes risinājumu kritērijiem, un faktiski ūdenstransporta tirgū šobrīd nav ar ūdeņradi darbināmu peldlīdzekļu.

Uzņēmums jau šobrīd izstrādā motorlaivu, kas balstīsies uz ūdeņraža molekulu tehnoloģiju, kuras rezultātā vienīgais radītais blakus produkts ir tīrs ūdens.

Komentāri

Pievienot komentāru