Citas ziņas

LCC24.com salīdzina triju kategoriju lidsabiedrību cenas

Aivars Mackevics [email protected],01.03.2004

Jaunākais izdevums

Vācijas ceļojumu birojs Lufthansa City Center ir izveidojusi interneta ceļojumu biroju, kurš piedāvā iespēju sameklēt ikvienam piemērotu lidojumu maršrutu, ceļojumu, viesnīcu vai citu tūrisma produktu. www.lcc24.com ir apkopoti vairāk kā 700 lidsabiedrību līniju maršrutu piedāvājumus un lidojumu cenas, kā arī 33 zemo izmaksu lidsabiedrību un 17 čarterlidojumu piedāvājumus. Pirmo reizi klientiem tiek dota iespēja salīdzināt triju kategoriju lidsabiedrību piedāvājumus. Avots: Eiropa.lv

Citas ziņas

Latvijas tūrismam būs jāmainās

Aivars Mackevics [email protected],11.02.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas tūrismā tiek aktīvi diskutēts par zemo izmaksu lidsabiedrību piesaistīšanas lietderību mūsu ceļotāju apkalpošanai. Šo diskusiju pavada divi aspekti, proti, pirmkārt, tūrisma firmas baidās zaudēt savus līdzšinējos partnerus, kuru komisijas maksas ir garantējušas tūrisma firmām stabilus ienākumus un otrkārt, naktsmītnēm rodas iespēja paplašināt savu biznesu no tiešajiem lidojumiem bez tūrisma firmu starpniecības. Jārada jauns biznesa modelis Zemo izmaksu lidsabiedrības akcentēti izmanto tiešā mārketinga priekšrocības, pārdodot lidojuma biļetes bez starpniekiem internetā. Arī viesnīcas aizvien biežāk sāk izmantot šo mārketinga veidu, tādā veidā atstājot tūrisma aģentūras bez ierastajiem ienākumiem. Plašu rezonansi Rietumeiropā ir izpelnījies lidsabiedrības Lufthansa paziņojums par nulles komisijas maksas ieviešanu no 1. septembra. Tas ir radījis lavīnveida efektu, un arī citas tradicionālās lidsabiedrības kā KLM, Alitalia, SAS vai AUA steigšus cenšas paziņot par jaunajiem pakalpojumu apmaksas noteikumiem. Šie paziņojumi tūrisma firmas nostāda diezgan neizdevīgā pozīcijā, jo ierastais biznesa modelis ir zaudējis savu nozīmi. Daudzu tūrisma biroju darbība ir apdraudēta, jo tagad katrai ceļojumu aģentūrai būs pašai jānosaka sava pakalpojuma cena. Tas nozīmē, ka tūrisma firmām būs jārod jauni menedžmenta risinājumi, lai patērētājs būtu gatavs par pakalpojumu piemaksāt. Pēdējo gadu tendences ASV un Rietumeiropā parāda, ka ceļojumu biroju skaits strauji samazinās, jo standartizēto tūrisma produktu pārdošanu pārņem virtuālie ceļojumu biroji, piemēram, Travel24.com, Expedia.com, L’tour.de un citi. Līdz ar to tūrisma firmas meklē glābiņu ciešākā kooperācijā, attīstot jaunus pakalpojumus. “Smarttūrisms” iekaro Eiropu Zemo izmaksu lidsabiedrību pakalpojumi Rietumeiropā ir kļuvuši par ikdienišķu pakalpojumu, kurus labprāt izmanto ne tikai studenti, atpūtnieki un karalisko dzimtu pārstāvji, bet arī mazo un vidējo uzņēmumu darījumu cilvēki. Tūrisma eksperti norāda, ka tradicionālās lidsabiedrības saglabā savu tirgus daļu starpkontinentālajos lidojumos un kvalitātes pakalpojumos, bet zemo izmaksu lidsabiedrības veiksmīgi attīsta savu biznesu Eiropas iekšzemes tirgū. Tradicionālās lidsabiedrības notur savas pozīcijas lielpilsētu lidlaukos, bet zemo izmaksu lidsabiedrības investē reģionālajās lidostās. Rietumeiropā ir kļuvis moderns tā saucamais “smarttūrisms”, kur ceļotājs lēti nokļūst atpūtas vai darījumu vietā un ietaupīto naudu investē augstākas klases naktsmītnē vai restorānā. Eiropas lidojumu tirgū pašlaik norisinās īsta cīņa par pasažieriem, taču Latvijas gaisa satiksmes tirgū būtiskas cenu izmaiņas lidsabiedrību piedāvājumos vēl līdz šim nav piedzīvotas. Naktsmītnes pieprasa vairāk tūristu Latvijas naktsmītņu tirgus ik gadu palielinās un jo sevišķi reģionos, piemēram, Kurzemē vidēji ik gadus nāk klāt 20 jaunas viesnīcas vai viesu mājas. Tas palielina konkurenci un tāpēc Latvijas viesnīcu un restorānu asociācija ļoti pozitīvi atbalsta zemo izmaksu lidsabiedrību ienākšanu Latvijā, jo tas palielinātu apmeklētāju un nakšņotāju skaitu mūsu valstī. Piemēram, Skandināvijā pēc zemo izmaksas lidsabiedrību ienākšanas tirgū ir ievērojami pieaudzis pilsēttūrisms. Jāattīsta kompetence Latvijas tūrisma firmas saglabā augstu kompetenci ienākošā tūrismā biznesa viesu apkalpošanā, taču maz ir strādāts pie atpūtas ceļotāju apkalpošanas, kuri ierodas Latvijā kā lidsabiedrību klienti. Lietuva šajā jomā ir galvastiesu pārāka, jo jau vairākus gadus apkalpo čarterlidojumus no Vācijas. Liela nozīme šajā procesā ir arī tūrisma informācijas centru profesionalitātei, kurai būtu pēdējais laiks pāriet jaunā kvalitātē, proti, no pasīvās informēšanas uz aktīvu vietējo tūrisma produktu tirdzniecību. Šādā veidā atbalstot mazos uzņēmumus mārketinga aktivitātēs, jo lielajiem tūroperatoriem ar tik maziem uzņēmumiem sadarbība nav izdevīga. Rīga vai Jelgava Zemo izmaksu lidsabiedrību ienākšana Latvijā var radīt labvēlīgu biznesa vidi tieši reģionālā tūrisma attīstībai un veicināt, ka

Citas ziņas

Zatlers grib ieviest ordeni dāmām

,10.04.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā savu kompetenci valsts apbalvojumu lietās, kā arī, pamatojoties uz Latvijas Republikas Satversmes 47.pantu, Valsts prezidents Valdis Zatlers ierosina Latvijas Republikas Saeimai izvērtēt iespēju veikt grozījumus Valsts apbalvojumu likumā, informēja Prezidenta preses dienests.

Savā pamatojumā Valsts prezidenta norāda:

''1. Latvijas valsts apbalvojumu nēsāšanas noteikumi ir vienoti gan dāmām, gan kungiem. Savukārt starptautiskā ordeņu nēsāšanas prakse liecina par atšķirībām ordeņu nēsāšanā abu dzimumu pārstāvjiem, it sevišķi augstākās – otrās šķiras un trešās šķiras apbalvojumiem, kas nēsājami ap kaklu.

Saskaņā ar starptautiskā protokola normām un vispārpieņemtajām tradīcijām, valsts apbalvojumi tiek nēsāti svētkos un svinīgos gadījumos pie svētku vai vakara tērpa. Kungiem ap kaklu nēsājamie ordeņi tiek apsieti zem virskreklu apkakles.

Tā kā dāmu svētku tērpi ir garās vakarkleitas, tad ordeņu nēsāšana ap kaklu sievietēm rada praktiskas dabas problēmas. Jāatzīmē, ka arī starptautiskajā praksē nav pieņemta valsts apbalvojumu nēsāšana, apsienot tos līdzīgi kaklarotai vai kopā ar kaklarotu tieši ap kaklu. Daudzu Eiropas Savienības valstu, tai skaitā arī Igaunijas normatīvajos aktos ir iestrādātas normas, paredzot dažu šķiru valsts apbalvojumu pielāgošanu to nēsāšanai pie dāmu apģērbiem, atbilstoši ordeņa nēsāšanas prasībām un tradīcijām.

Finanses

Banku pakalpojumu cenu salīdzināšanas vietnes izveidi uzticēs PTAC

Žanete Hāka,01.02.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patērētāju tiesību aizsardzības centram (PTAC) līdz 2018.gada 1.janvārim būs jāizveido banku maksājumu kontu tarifu salīdzinošu lapu vai rīku, liecina pirmdien Ministru kabineta komitejas izskatītais Finanšu ministrijas informatīvais ziņojums.

Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvā par maksājumu kontu tarifu salīdzināmību, maksājumu kontu maiņu un piekļuvi maksājumu kontiem ar pamatfunkcijām paredzēts, ka dalībvalstis nodrošina patērētājiem valsts mērogā bezmaksas pieeju vismaz vienai tīmekļa vietnei, kas salīdzina tarifus, kurus maksājumu pakalpojumu sniedzēji noteikuši pakalpojumiem, kas saistīti ar maksājumu konta apkalpošanu.

To mērķis būtu iekļaut iespējami plašāko piedāvājumu klāstu, lai sniegtu reprezentatīvu pārskatu, vienlaicīgi aptverot būtisku tirgus daļu.

Latvijā šobrīd nepastāv direktīvas noteiktajam standartam atbilstoša ar maksājumu kontu saistīto tarifu salīdzināšanas tīmekļa vietne. Populārākās vispārējās salīdzināšanas tīmekļa vietnes Latvijā ir salidzini.lv, kurpirkt.lv, cenuinfo.lv un gudriem.lv. Finanšu sektorā tirgus piedāvā tiešsaistē salīdzināt tikai apdrošināšanas produktu veidus un tarifus, ātro kredītu tarifu un patērētāju kreditēšanas tarifu salīdzināšanu. Vienīgi tīmekļa vietne gudriem.lv piedāvā salīdzināt arī maksājumu karšu tarifus un depozītu kontu noguldījumu procentu likmes. Tomēr šajā tīmekļa vietnē ir brīdinājums, ka lapas informācija ir pagaidu versijā un netiek regulāri atjaunota, skaidro FM.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijā ir vajadzīga latviešu pieredze — Dace Zundure turp devusies, lai palīdzētu attīstīt pārdošanas mākslu.

Iepriekš Rimi Baltic zemo cenu veikalu tīkla komercdirektore Baltijā, tagad Dace Zundure atbild par visiem Rimi Eesti Food iepirkumiem trīs mazumtirdzniecības tīklos un ir uzņēmuma kategoriju vadības direktore. Baltijas mazumtirdzniecības nozarē šāds amats parādījies salīdzinoši nesen.

«Esam vairāk sākuši analizēt produktus pa grupām un domāt, kā tos piedāvāt pircējiem, lai atvieglotu pirkuma izvēli. Piemēram, limonādi var pirkt, lai izdzertu tūlīt vai mājās. Atkarībā no tā cilvēki izvēlas mazāka vai lielāka tilpuma pudeles, kas savukārt nosaka to izvietojumu veikalā — limonāde tūlītējai lietošanai tiek novietota tuvāk izejai.

Transports un loģistika

«Skyteam» uzņem savās rindās vienlaicīgi trīs lidsabiedrības

Aivars Mackevics [email protected],15.09.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šī gada 15. septembra lidsabiedrības KLM, Northwest un Continental Airlines oficiāli kļūst par lidsabiedrību savienības Skyteam dalībniecēm. Visas iepriekš minētās lidsabiedrības kādu laiku tika apsvērušas iespēju dibināt ceturto pasaules lidsabiedrību savienību Wings, taču izšķirošs pagrieziena punkts kļuva lidsabiedrību Air France un KLM apvienošanās. Tagad lidsabiedrību savienība Skyteam piedāvā pasažieriem papildus desmit jaunas bāzes lidostas un 141 lidojumu mērķa vietas. Jāatzīmē, ka lidsabiedrību savienībā ietilpst arī tāgad lidsabiedrības kā Aeromexico, Air France, Alitalia, CSA, Delta un Korean. Avots: Eiropa.lv

Transports un loģistika

«Skyteam» piešķir četrām lidsabiedrībām asociēto biedru statusu

Aivars Mackevics [email protected],10.06.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrību savienība Skyteam ar četrām lidsabiedrībām uzsāk jaunu programmu. Sākumā šīm lidsabiedrībām tiek piešķirts asociēto lidsabiedrību statuss un tām ir pieeja lielai daļai Skyteam lidojumu tīkla. Tajā pašā laikā, lai šīs integrācijas process noritētu veiksmīgi, Skyteam lidsabiedrības-dalībnieces piedalās kā sponsori. Patlaban asociēto lidsabiedrību statusu ir ieguvušas lidsabiedrības Air Europa ar lidsabiedrību Air France kā sponsoru, Copa Airlines ar lidsabiedrību Continental kā sponsoru, Kenya Airways ar KLM kā sponsoru un lidsabiedrība Tarom, ko sponsorēs Alitalia.

Transports un loģistika

2004.gads «Lufthansai» bija rekordgads

Aivars Mackevics [email protected],17.01.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācu lidsabiedrība Lufthansa 2004. gada decembrī palielināja pasažieru un kravu pārvadājumu apjomu. Kopumā pagājušajā gadā tika pārvadāti 50,9 miljoni pasažieru, kas ir jauns rekords. Tomēr neskatoties uz labajiem rādītājiem, zemo izmaksu lidsabiedrību bums, lika vācu lidsabiedrībai palikt sasprindzinājumā. Konkurējot ar zemajiem lidojumu tarifiem un patērētāju vēlēšanos arvien lētāk lidot, piemēram, ASV gada nogalē vispirms cenas lidojumiem ASV iekšienē par 50% samazināja trešā lielākā amerikāņu lidsabiedrība Delta Air Lines. Tas tika darīts zemo izmaksu lidsabiedrību spiediena rezultātā. Šim piemēram sekoja arī citas amerikāņu lidsabiedrības. Arī Lufthansa ar vilinošām cenām cenšas piesaistīt klientus. Tomēr, pēc analītiķu domām, daudzu zemo izmaksu lidsabiedrību cenu līmeni, kas daļu vietu pārdod par 19 vai 29 eiro, uzņēmums nespēs piedāvāt. Daudzu zemo izmaksu lidsabiedrību pieaugumu 2004. gadā vēl vairāk nekā Lufthansai izjūta, piemēram, Air Berlin, kas pārvadāja 12 miljonus pasažieru (+25,4%) - tādējādi pieauguma rādītājs ir divreiz lielāks nekā Lufthansai. Vācijā pirmo gadu strādājošā Easyjet jau pirmajā gadā pārvadāja 1,5 miljonus pasažieru. Un Germanwings, kurā netieši ir iesaistīta Lufthansa, paaugstināja pasažieru skaitu pat par 46%, sasniedzot 3,5 miljonus pasažieru. Tomēr salīdzinājumā ar citiem lielajiem Eiropas konkurentiem, Lufthansa stāvoklis ir visnotaļ labs. Tā piemēram, British Airways decembrī uzrādīja tikai 1,8% pieaugumu pasažieru skaita ziņā. Air France/KLM 2004. gada novembrī uzrādīja pasažieru skaita pieaugumu 3,2%. KLM jau ir izdarījusi secinājumus un no 1. janvāra ir pazeminājusi cenas par 40%.

Transports un loģistika

«Star Alliance» iegūst divus jaunus reģionālos partnerus

Aivars Mackevics [email protected],13.09.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrību savienība Star Alliance ir ieguvusi divus jaunus reģionālos partnerus, proti, slovēņu lidsabiedrību Adria Airways un horvātu lidsabiedrību Croatia Airlines. Līdz ar to alianse uzlabo savu lidojumu tīklu uz Dienvideiropu. Abi šie reģionālie partneri nebūs tieši pārstāvēti lidsabiedrību savienībā, bet gan caur lidsabiedrībām, ar kurām tās cieši kooperējas. Abas lidsabiedrības reprezentēs vācu lidsabiedrība Lufthansa. Adria AirwaysIata dalībniece piedāvā ik nedēļu 180 lidojumus uz 20 mērķa vietām, turpretī Croatia Airlines veic nedēļā 430 lidojumus uz 26 mērķa vietām ar tai piederošo 11 lidmašīnu lielo floti. Avots: Eiropa.lv

Transports un loģistika

Eiropas zemo izmaksu lidsabiedrības uzsāk savstarpēju sadarbību

Aivars Mackevics [email protected],18.01.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas zemo izmaksu lidsabiedrība Germanwings paziņojusi par sadarbību ar poļu zemo izmaksu lidsabiedrību Centralwings, kas ir LOT Polish Airlines meitas uzņēmums. Abas lidsabiedrības vienojušās par jauna Eiropas zemo izmaksu pakalpojumu tīkla izveidi. Tas varētu būt sākums arī plašākai zemo lidsabiedrību sadarbībai Eiropā. Germanwings jau izveidojusi sadarbību arī ar Lielbritānijas zemo izmaksu lidsabiedrību bmi Baby. Germanwings un Centralwings vadītāji paredz, ka sadarbība varētu palielināt pieprasījumu par vidēji 10%. Germanwings Polijas -Vācijas aviācijas tirgu atzīst par vienu no stratēģiski svarīgākajiem. Sadarbības rezultātā biļetes gan uz Germanwings, gan uz Centralwings reisiem varēs rezevēt abu lidsabiedrību mājas lapās. Germanwings turpmāk paplašinās darbību reisos uz Varšavu, savukārt Centralwings - uz Hanoveri, Nirnbergu un Ķelni.

Citas ziņas

«Air France – KLM» piedāvā online reģistrēšanos

Aivars Mackevics [email protected],10.04.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrību Air France un KLM klienti kopš 4.aprīļa var izmantot jaunu pakalpojumu – online reģistrēšanos reisiem uz gandrīz visiem galamērķiem abu lidsabiedrību tīklos. E-biļetes īpašnieki var izvēlēties vēlamo sēdvietu un izdrukāt iekāpšanas karti no mājām vai citas interneta pieejas vietas. Ierodoties lidostā, iespējams nodot bagāžu, vai, ceļojot bez tās, uzreiz doties uz iekāpšanas terminālu. Reģistrējoties online vidē un izdrukājot iekāpšanas kartes no mājam, Air France un KLM klienti nu varēs ietaupīt vairāk laika, kā arī izbaudīt lielāku komfortu. Lidsabiedrību klienti jau tagad gūst labumu, pēc abu uzņēmumu darbības tīklu apvienošanas, vienotām cenām, apvienotās lojalitātes programmas Flying Blue, apvienotām uzgaidāmajām telpām un nu arī online reģistrēšanās iespējas. Air France-KLM arī turpmāk plāno veikt dažādas iniciatīvas lidsabiedrību darbības uzlabošanā nākamo mēnešu un gadu laikā.

Citas ziņas

«Oneworld» joprojām pasaules visstarptautiskākā lidsabiedrību savienība

Aivars Mackevics [email protected],04.10.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neskatoties uz to, ka lidsabiedrību alianses Oneworld konkurentiem ir izdevies pārvilināt vairākus alianses biedrus uz saviem grupējumiem, Oneworld joprojām apkalpo lielāko skaitu pasaules valstu un lidostu. Oneworld ir ne tikai internacionālākā lidsabiedrību alianse, bet arī piedāvā visplašāko pakalpojumu un akciju klāstu saviem klientiem. Nākamo mēnešu laikā lidsabiedrību alianse Oneworld piedāvās saviem klientiem jaunus maršrutus uz Tbilisi (Gruzija), Fēsu (Maroka), Pensalokolu (Florida), Salonikiem (Grieķija) un Splitu (Horvātija). Līdz ar to kopā lidsabiedrību savienības Oneworld biedri - Aer Lingus, American Airlines, British Airways, Cathay Pacific, Finnair, Iberia, LAN, Qantas saviem pasažieriem varēs nodrošinās nokļūšanu uz 581 vietām visā pasaulē. Avots: Eiropa.lv

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas lidsabiedrība «Wizz Air» saņēmusi pēdējo jauno Airbus lidmašīnu A321ceo ar HA-LTI reģistrāciju, informē aviokompānijā.

Šī ir «Wizz Air» pēdējā lidmašīna, kurai ir uzstādīts ražotāja pašreizējais dzinēja variants (ceo). Turpmāk visas jaunās Airbus lidmašīnas tiks piegādātas ar jauno dzinēja variantu (neo), kas nostiprinās «Wizz Air» pozīcijas pasaules zaļāko lidsabiedrību vidū.

Lidmašīnu jaunās paaudzes dzinēji un salona konstrukcija nozarē nodrošina degvielas izmaksu ietaupījumu par 20 procentiem. A321neo ir ievērojami draudzīgākas videi ar trokšņa līmeņa un slāpekļa oksīda izplūdes samazinājumu gandrīz par 50 procentiem salīdzinājumā ar iepriekšējās paaudzes lidmašīnām.

Pašlaik «Wizz Air» avioparkā ir 119 lidmašīnu (72 A320ceo, 41 A321ceo un 6 A321neo), turklāt lidsabiedrība ir veikusi vērienīgu Airbus lidmašīnu pasūtījumu (273 A320neo, A321neo un A321neo XLR). Pasūtījuma izpilde palielinās avioparku līdz 300 lidmašīnām, kas pārvadā 100 miljonus pasažieru gadā, ko atbalsta 10 tūkstošu kolēģu kolektīvs. Pasūtījumā ir iekļautas 20 varianta A321XLR (īpaši tālas darbības) lidmašīnas. Tas ļaus «Wizz Air» lidot 7–8 stundas ilgos maršrutos tikpat efektīvi kā īsākos reisos. Lidmašīnu palielinātā lidojumu tāluma iespēja ļaus «Wizz Air» vēl vairāk paplašināt tīklu un savienot punktus WIZZ kartē, kas pašlaik nav sasniedzami.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Viegli ir vienā dienā pateikt: mēs jūs vairs neapkalpojam, jo lidostu neapmierina jūsu samaksas disciplīna vai tās apmērs par sniegtajiem pakalpojumiem,» spriež lidostas Rīga vadītājs Aldis Mūrnieks, uzsverot, ka ir jāskatās plašāk, ņemot vērā valsts iedzīvotāju intereses, kuri izmanto Ryanair pakalpojumus.

Starptautiskā lidosta Rīga finansiālās domstarpības ar Īrijas zemo cenu lidsabiedrību Ryanair plāno atrisināt sarunu ceļā, Rietumu Radio atzina Mūrnieks.

«Ar Ryanair ir jārunā, bet aviokompānija ir smags sarunu partneris un vairākās Eiropas lidostās tai neizdodas veikt sarunas pozitīvā gaisotnē,» atzīst Mūrnieks. Viņš norāda, ka Ryanair un lidostai Rīga ir dažāda izpratne par līguma punktiem - «viens uzskata, ka tas ir parāds, otrs, ka ne».

«Ņemot vērā, ka daudzi Latvijas iedzīvotāji devušies strādāt uz ārzemēm, Ryanair pilda arī tādu kā sociālo funkciju - ārzemēs strādājošajiem ir iespējas biežāk apciemot radiniekus Latvijā. Jāsaprot, ka, Ryanair aizejot no lidostas, par ceļošanu nāktos maksāt vairāk,» uzskata Mūrnieks, norādot, ka Ryanair Latvijā mainījis izpratni par ceļošanas tradīcijām.

Transports un loģistika

«Maersk Air» kļūst par «Sterling»

Aivars Mackevics [email protected],23.09.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpmāk dāņu lidsabiedrība Maersk Air tirgū parādīsies zem islandiešu lidsabiedrības Sterling vārda. Līdz ar abu lidsabiedrību apvienošanos, Sterling ar 30 lidmašīnu lielu floti un lidojumu maršrutiem uz 80 mērķavietām, tagad ir kļuvusi par vadošo zemo izmaksu lidsabiedrību Skandināvijā un ceturto lielāko zemo izmaksu lidsabiedrību Eiropā. Maersk Air integrācijas procesu tiek plānots pabeigt turpmāko 18 mēnešu laikā. Par godu abu lidsabiedrību apvienošanai tagad tiek piedāvātas 150 000 vienvirziena lidojumu biļetes visos lidsabiedrības lidojumos starp Eiropu un Dāniju par 34 eiro (cenā iekļauti lidostas nodokļi un nodevas, izņemot degvielas nodokli). Sīkāka informācija: www.sterling.dk

Transports un loģistika

«Austrian Airlines» šī gada pirmajos mēnešos samazinās pasažieru skaits

Aivars Mackevics [email protected],20.04.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrību Austrian Airlines grupa šī gada pirmajos trijos mēnešos ir apkalpojusi 1,86 miljonus pasažieru, kas ir par 3,9% mazāk nekā 2004. gada attiecīgā laika periodā. Īpaši nesekmīgi rezultāti bija lidsabiedrībai Lauda Air, kura cieta sakarā ar cunami izraisītajām sekām Āzijā. Čarterlidojumos samazinājās pasažieru skaits pat par 11,9%. Arī līniju lidojumu maršrutos šī gada pirmajos mēnešos nācās samierināties ar mazāku pasažieru skaitu (mīnus 2,8%). Lidsabiedrību grupai sēdvietu noslogojums samazinājās par 1,4%, sasniedzot 67,5%. Degvielas cenu kāpums varētu vēl vairāk ietekmēt lidsabiedrību darbību. Jāatzīmē, ka pie lidsabiedrību grupas pieder Austrian Airlines, Tyrolean ar Austrian Arrows marku, Lauda Air un tagad arī Slovak Airlines.

Transports un loģistika

Airbus un Ukraina vienojas par 22 lidmašīnu piegādi jaunajai valsts aviokompānijai

LETA--DPA,25.11.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas aviobūves uzņēmums "Airbus" ar Ukrainas Infrastruktūras ministriju parakstījis saprašanās memorandu par iespēju iznomāt vai iegādāties 22 lidmašīnas jaunajai Ukrainas valsts aviokompānijai, ceturtdien paziņoja kompānija.

"Airbus" norādīja, ka saskata potenciālu Ukrainas iespējās izveidot jaunu lidsabiedrību.

Kompānijas viceprezidents Kimons Sotiropuloss pauda pārliecību, ka "pareizs ir Ukrainas valdības lēmums šobrīd veidot jaunu Ukrainas lidsabiedrību".

Viņš izteica cerību, ka pēc pandēmijas gaisa pārvadājumu sektors atkopsies, piebilstot, ka Ukrainai ir "lielisks potenciāls izveidot jaunu lidsabiedrību", jo valstī ir tūrisma, biznesa un citas jaunas iespējas.

"Airbus" viceprezidents sacīja, ka jaunas aviokompānijas veidotājiem ir iespēja jau no paša sākuma ieguldīt labākās tehnoloģijās, piemēram, labākā flotē, kurai ir mazāks ogļskābās gāzes izmešu daudzums, mazāks degvielas patēriņš, kā rezultātā tā ir videi draudzīgāka.

Transports un loģistika

Nosauktas Eiropas drošākās lidsabiedrības

Jānis Rancāns,30.08.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Air France-KLM, British Airways un Lufthansa ir drošākās Eiropas lidsabiedrības, atzinusi Ženēvā bāzētā Gaisa transporta reitingu aģentūra (ATRA).

Savukārt par drošākajām ASV lidsabiedrībām atzītas MR Corporation, Continental Airlines, Delta Airlines, Southwest Airlines, United Airlines un US Airways, bet visdrošākā aviokompānija Āzijā ir Japan Airlines.

Lai noteiktu lidsabiedrību drošību – ATRA izpētījusi publiski pieejamo informāciju par 15 kritērijiem, kā, piemēram, lidsabiedrību izmantoto lidmašīnu vidējais vecums un flotes viendabīgums, raksta France24.

Aģentūra arī uzsver, ka, lai runātu par lidsabiedrību drošību, nepieciešams pievērst uzmanību ne tikai negadījumu skaitam, bet arī «tehniskajiem, cilvēciskajiem, organizatoriskajiem un ārējiem faktoriem».

Citas ziņas

Latvijas uzņēmēji apsteidz igauņus gatavībā analizēt savu ilgtspēju

Gunta Kursiša,07.04.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmumu skaits, kas ir pieteikušies aizpildīt Ilgtspējas indeksa pašvērtējuma anketas, arī šogad ir priekšā kaimiņiem igauņiem.

Šogad sava uzņēmuma korporatīvās darbības novērtējumu Ilgtspējas indeksam ir aizpildījuši 73 Latvijas uzņēmumi. Pārsvarā indeksa noteikšanai ir pieteikušies lieli un starptautiski uzņēmumi, tomēr šogad būtiski ir pieaugusi arī nacionālā kapitāla uzņēmumu vēlme noteikt savu ilgtspējas līmeni, pavēstīja Liena Muraškina, Ilgtspējas indeksa komunikācijas konsultante.

Visplašāk Ilgtspējas indeksā pārstāvētās nozares ir tirdzniecība (18%), apstrādes rūpniecība (11%) un pakalpojumu sniedzēji (8%).

Šogad indeksam ir pieteikušies un izglītības programmā piedalījās 116 uzņēmumi, no kuriem 73 brīvprātīgi veica savas korporatīvās darbības novērtējumu, lai iegūtu atzinību par līdzšinējo veikumu, kā arī saņemtu ieteikumus turpmākajai uzņēmuma darbībai.

Eksperti

Naftas cenu ietekme uz Latvijas patēriņa cenām

Latvijas Bankas ekonomisti Oļegs Krasnopjorovs un Andrejs Bessonovs,09.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Naftas cenai pieaugot par 10%, patēriņa cenu līmenis Latvijā vidējā termiņā palielinās par 0.6%, liecina pētījuma rezultāti. (Raksts balstīts uz Latvijas Bankas ekspertu veikta pētījuma, kas pilnā apjomā tiks publicēts vēlāk.)

Pēdējo mēnešu laikā tirgus vairākas reizes pārskatīja naftas cenu prognozes uz leju. Investoru bažas noteica gan lēnāks globālās ekonomikas attīstības temps (kas nozīmē arī mazāku pieprasījumu pēc naftas produktiem), gan arvien pieaugošā naftas ieguve ASV. Šķita, ka situācija būtiski mainījās 14. septembrī, kad uzbrukumā cieta vairāki Saūda Arābijas naftas rūpniecības objekti, tajā skaitā pasaules lielākā naftas pārstrādes rūpnīca Abkaikā. Jau pirmajās stundās pēc biržas atvēršanas tas noteica naftas cenas kāpumu par vairāk nekā 10%.

Trīs nedēļu laikā pēc uzbrukuma naftas cena atgriezās iepriekšējā līmenī. Saūda Arābijai atjaunojot naftas ieguves apjomu ātrāk, nekā to gaidīja investori. Tomēr šīs gadījums uzskatāmi parāda, cik svārstīga var būt naftas cena. Ja naftas cenas kāpums izrādītos noturīgs, cik lielā mērā tas ietekmētu patēriņa cenu dinamiku Latvijā? Kādu produktu un pakalpojumu cenas visvairāk reaģē uz naftas cenas svārstībām? Caur kādiem kanāliem un cik ātri naftas cenu dinamika izpaužas Latvijas patēriņu cenās? Vairāk par to – šajā rakstā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bijušais Jūrmalas mērs Trencis ar triju zvaigžņu ordeni ieteicis apbalvot Jaunā viļņa rīkotājus, vēsta TV 3 raidījums Nekā Personīga.

Ir ierosināts ar Triju Zvaigžņu ordeni vai tā goda zīmi apbalvot vairākus cilvēkus, tostarp Krievijas pilsoni, kurš iesaistīts Jūrmalas mūzikas festivālā Jaunais vilnis.

Idejas autors ir Tautas partijas biedrs un bijušais Jūrmalas mērs Ģirts Trencis. Jaunā viļņa rīkotāji esot snieguši ievērojamu personisku un profesionālu ieguldījumu, par ko viņiem pienākoties saņemt Triju Zvaigžņu ordeni, kas tiek piešķirts par sevišķiem nopelniem Tēvijas labā.

Raimonds Pauls, kurš ir viens no konkursa žūrijas līdzpriekšsēdētājiem atzīst, ka apbalvošanas ierosinājums ne visiem Latvijā patiks. Paulam pašam neesot nekādu iebildumu, ka Triju Zvaigžņu ordeni saņemtu, piemēram, Igors Krutojs, kurš tiek dēvēts ne tikai par festivāla idejisko tēvu un Krievijas šovbiznesa karali, bet ir arī talantīgs komponists.

Ekonomika

Cenu kāpums Latvijā šobrīd jau līdzinās 2007. un 2008. gadā pieredzētajam

Db.lv,08.12.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patēriņa cenu pieaugums Latvijā pēdējos mēnešos ir bijis viens no straujākajiem pēdējo 20 gadu laikā, un inflācijas dinamika šobrīd jau līdzinās 2007. - 2008. gadā pieredzētajam, norāda banku analītiķi.

Kā liecina Centrālās statistikas pārvaldes publicētā informācija, novembrī patēriņa cenas Latvijā palielinājās par 7,5 % salīdzinājumā ar 2020. gada novembri, savukārt tikai kopš šī gada augusta patēriņa cenas Latvijā ir augušas par 3,7 %. Lai arī patēriņa cenu kāpums šobrīd līdzinās 2006. – 2008. gada periodam, inflācijas iemesli šoreiz ir citi. Šobrīd Latvijas ekonomikā nav vērojamas būtiskas ekonomikas nesabalansētības vai pārmērības, un inflāciju pamatā ir izraisījuši ārējie faktori.

Patēriņa cenas Latvijā šobrīd visvairāk ietekmē naftas cenu kāpums un enerģētikas krīze Eiropā, kas ir izveidojusies dažādu ekonomisku un politisku faktoru, kā arī laikapstākļu rezultātā, norāda bankas Citadele ekonomists Mārtiņš Āboliņš.

Transports un loģistika

«Air France-KLM» divkāršo peļņu

Aivars Mackevics [email protected],06.09.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas lielākā lidsabiedrība Air France-KLM, pateicoties tūrisma nozares uzplaukumam pēc krīzes, kā arī uzņēmumu apvienošanās efektam, pirmajā saimnieciskās darbības ceturksnī ir vairāk kā divkāršojusi savu peļņu. Air France un KLM apvienošanās notika pirms gada, taču tikai šī gada maijā tā pilnībā tika pabeigta, un tādējādi tika radīts pēc apgrozījuma lielākais lidsabiedrību koncerns pasaulē. Pirmajā šī gada ceturksnī lidsabiedrība ir guvusi peļņu pirms nodokļiem 95 miljoni eiro apmērā. Arī uzņēmuma operatīvā peļņa, bez ārkārtas ieņēmumiem no lidmašīnu pārdošanas, bija pozitīva un sastādīja 156 miljonus eiro. Apgrozījums no aprīļa līdz jūnijam pieauga par vairāk kā 12% un sasniedza 4,46 miljardus eiro. Air France-KLM plāno 2004/2005 saimnieciskajā gadā ievērojami palielināt savu peļņu. Piecu gadu laikā lidsabiedrība paredz gūt labumu no līdz šim pasaulē lielākās starptautiskās uzņēmumu apvienošanās izmaksu samazināšanas un produktivitātes paaugstināšanas rezultātā, kas kopumā varētu sastādīt 500 miljonus eiro. Nedrošības faktors tomēr ir aizvien pieaugošās degvielas cenas. Uztādītais peļņas mērķis ir sasniedzams, ja degvielas cena nepārsniegs 40 ASV dolārus par barelu (159 litri). Katrs nākošais dolārs pie degvielas cenas palielinātu uzņēmuma izdevumus par 5 miljoniem ASV dolāru. Arī lidsabiedrība Lufthansa, trešajam lielākajam lidsabiedrību koncernam Eiropā, degvielas cenas ir radījušas peļņas samazinājumus. Pirms dažām nedēļām arī Lufthansa pēc citu lielo lidsabiedrību parauga ieviesa degvielas nodokli, kas paaugstināja aviobiļešu cenas. Avots: Eiropa.lv

Finanses

PTAC līdz 2018. gadam būtu jāievieš maksājumu kontu tarifu salīdzināšanas rīks

Žanete Hāka,22.03.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrdien, 21. martā, Ministru kabineta (MK) sēdē tika izskatīts Finanšu ministrijas (FM) sagatavotais informatīvais ziņojums par tarifu, kas saistīti ar maksājumu kontu, salīdzināšanas mehānisma izveidi, informē FM.

Tas paredz saskaņā ar Eiropas Savienības (ES) Padomes un Parlamenta direktīvas prasībām līdz 2018. gadam Latvijā nodrošināt bezmaksas pieeju vismaz vienai tīmekļa vietnei, kas salīdzina tarifus, kurus maksājumu pakalpojumu sniedzēji noteikuši maksājumu konta apkalpošanai.

Šobrīd Latvijā finanšu sektorā tirgus piedāvā tiešsaistē salīdzināt tikai apdrošināšanas produktu veidus un tarifus, “ātro kredītu” tarifus un patērētāju kreditēšanas tarifus. Tiek piedāvāts salīdzināt arī maksājumu karšu tarifus un depozītu kontu noguldījumu procentu likmes, bet šī informācija netiek regulāri atjaunota. Šobrīd informācija par tarifiem, kas saistīti ar maksājumu kontu, ir nepārskatāma un meklējama pie katra maksājumu pakalpojumu sniedzēja individuāli. Tādējādi patērētājam tiek apgrūtināta iespēja veikt kvalitatīvu tarifu salīdzinājumu un daļa patērētāju izvēlas nemainīt savu maksājumu pakalpojumu sniedzēju.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas lidsabiedrības šogad varētu ciest zaudējumus 1,2 miljardu ASV dolāru apmērā. Zaudējumu apmēru daļēji varētu izraisīt pirmās un biznesa klases ceļotāju skaita samazināšanās, prognozējusi Starptautiskā gaisa satiksmes asociācija (IATA).

Kopumā pasaules lidsabiedrības 2012. gadā varētu nopelnīt 4,1 miljardu ASV dolāru, liecina IATA aprēķini. Iepriekš IATA prognozēja, ka pasaules lidsabiedrību peļņa būs trīs miljardu ASV dolāru apmērā, vēsta Financial Times. IATA savu prognozi mainījusi ņemot vērā to, ka daudzas lidsabiedrības cēlušas biļešu cenas.

Tomēr Eiropas lidsabiedrības joprojām cieš no reģiona parādu krīzes ietekmes, norādīja IATA. «Neskatoties uz politiķu pūlēm, eirozonas krīze turpinās. Ne tikai ekonomika ir vāja – Eiropā ir vairāki nedraudzīgi apstākļi, lai nodarbotos ar aviācijas biznesu – apgrūtinošas regulācijas, augsti nodokļi un novecojušas gaisa satiksmes kontroles,» sacīja IATA ģenerāldirektors Tonijs Tailers.

Citas ziņas

«Star Alliance» vienojas ar «Amadeus» par kopīgu informācijas tehnoloģiju platformu

Aivars Mackevics [email protected],12.09.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrību savienība Star Alliance kopā ar biedru lidsabiedrībām Lufthansa un United Airlines attīstīs jaunu IT sistēmu paaudzi lidsabiedrību pasažieru apkalpošanas nozarē. Iesaistītie dalībnieki kopā ir devuši uzdevumu IT apgādātājam Amadeus, kas specializējas ceļojumu tehnoloģijās, izstrādāt aliansei kopīgu IT platformu (Common IT-Platform). Tās ietvaros Lufthansa un United Airlines aizvietos šobrīd esošo veco IT sistēmu sastāvdaļas. Tiek plānots to izplatīt arī starp citām biedru lidsabiedrībām. Star Alliance vadītājs J.Albrehts atzīst, ka ar Star Alliance kopīgo IT platformu tiks īstenoti ilgtermiņa stratēģiskie mērķi. Galvenais mērķis ir uzlabot klientu apkalpošanu, ievērojami samazināt IT izmaksas, kā arī daudz ātrāk ieviest tirgū jaunus produktus. Hosē Antonio Tazons (José Antonio Tazón), Amadeus prezidents un vadītājs: “Mēs esam lepni par to, ka esam izvēlēti no slavenāko IT piedāvātāju vidus. Šis paziņojums izceļ "Altea suite" unikālo vērtību IT risinājumu nozarē lidsabiedrībām un aliansēm patreizējos konkurences apstākļos.” Lufthansa un United Airlines aizvietos savas līdzšinējās vecās sistēmas ar vienu kopīgu tehnoloģiju platformu, kas balstīsies uz nozares vadošajiem produktiem, kā arī jaunākajām tehnoloģijām. Jauno sistēmu pielāgos, lai labāk izpildītu klientu prasības mainīgajos tirgus apstākļos un vienlaicīgi tā ļaus partneru lidsabiedrībām ievērojami samazināt izdevumus. „Jaunā kopīgā IT platforma ir nozīmīgs solis gan pasažieriem, gan Star Alliance un Lufthansa, kas piedāvās klientiem vēl labāku apkalpošanu sākot ar rezervēšanu un līdz pat biļešu reģistrēšanai“, skaidro W.Meirhūbers (Mayrhuber), Deutschen Lufthansa AG valdes priekšsēdētājs. Viņš arī atzīst, ka kopīga IT produkta izveide liecina par padziļinātu sadarbību Star Alliance ietvaros, attīstot kopīgus produktus un Star Alliance nav pārdošanas un mārketinga apvienība, bet gan alianse, kas strādā klientu labā. Šobrīd lidsabiedrību izmantotās IT sistēmas balstās uz dažādām tehnoloģijām, bet jaunā platforma būs balstīta uz vienotu tehnisko infrastruktūru un programmatūru. Jaunās sistēmas būtība ir uzlabota klientu apkalpošanas darbība, gan pārdošanas nozarē, gan arī lidostas reģistrācijas nodaļā un tā ietver tādus darījumus kā lidojumu plānu, pieejamību, regularitāti, rezervēšanu, lidojumu cenas, biļešu izsniegšanu un piereģistrēšanu. Labāku klientu apkalpošanu sasniegs, pateicoties vienkāršākai lietošanai, kā arī pateicoties kopīgai datu bāzei un uzlabotai datu kvalitātei, kas būs pieejami lidsabiedrības apkalpošanas personālam, apkalpojot Star Alliance klientus. G.Tiltons, United priekšsēdētājs uzskata, ka Star Alliance kopīgā IT platforma ļaus piedāvāt klientam tādu pakalpojumu, kādu viņš vēlas: ērti un vienkārši. Tāpat kā United, tā arī Star Alliance koncentrējas uz to, lai visefektīvākajā veidā sasniegtu vislabāko iespējamo klientu apmierinātības līmeni. Pateicoties kopīgajai IT platformai, kas balstās uz jaunāko tehnikas stāvokli, lidsabiedrības dažādos veidos spēj ietaupīt izdevumus. Tas ietver sevī sākotnējās attīstības, apkalpošanas un turpmākās attīstības izmaksas. Automatizējot darījuma procesus, ir iespējams vēl papildus ietaupīt izmaksas. Turklāt platforma ļaus lidsabiedrībām ātrāk tirgū ieviest jaunus produktus un paplašināt darbību. „Kopīgā IT platforma ir piemērs tam, kādu mēs iedomājamies sadarbību nākotnē Star Alliance ietvaros. Līdz šim ļoti bieži mums bija jānodarbojas ar to, lai padarītu pieejamos produktus atbilstīgus aliansei. Kopīgās IT platformas gadījumā jau no paša sākuma runa bija par to, lai ieviestu vienu produktu mūsu sadarbības lidsabiedrībām“, tā uzsver J. Albrehts, Star Alliance vadītājs. 2006. gada 2. pusē Lufthansa uzsāks pārnest patreizējās sistēmas pirmās funkcijas uz kopīgo IT platformu. Pilnīga sistēmas pārveide ir jāpabeidz līdz 2007. gada beigām. United patreiz strādā pie tā, lai galīgi noteiktu sistēmas pār