Jaunākais izdevums

Maizes un konditorejas cepšana ir viena no energoietilpīgajām nozarēm, jo krāsnis un viss ražošanas cikls ir tieši atkarīgs no gāzes un elektrības cenu pieauguma, kas ir kritiski straujš, atzina maizes ceptuves SIA "Liepkalnu" vadības pārstāve Agne Eglīte.

Tāpat viņa norādīja, ka izejvielu cenas ietekmē dažādu apstākļu ķēdes reakcija, un galu galā "Liepkalni" saskaras ar situāciju, kad ļoti bieži no izejvielu piegādātājiem saņem paziņojumus par cenu kāpumu nedēļas, labākajā gadījumā - divu ietvaros, un prognozēt produktu pašizmaksu ir gandrīz neiespējami.

"Mūsu produkti ir ļoti atkarīgi arī no miltu cenām, kuras šobrīd vēl gada pēdējam ceturksnim nav precīzi zināmas," sacīja Eglīte.

Uzņēmuma vadība cenšas stratēģiski domāt un samazināt izmaksas, kur vien tas iespējams, lai maksimāli novērstu cenu kāpuma smaguma uzlikšanu uz klientu pleciem.

Piemēram, tiek projektētas un ieviestas dabasgāzes izmantošanas alternatīvas, izmantojot sašķidrināto gāzi. Tāpat tiek efektivizēti dažādi elektroenerģijas patēriņa posmi - plānots un optimizēts iekārtu darbības cikls. Kā norāda "Liepkalnu" vadības pārstāve, dažkārt optimizācija prasa nestandarta lēmumus.

Ņemot vērā elektrības biržas cenas ievērojamās svārstības, uzņēmumam nācies uz konkrētu stundu, kad cena bijusi ekstremāli augsta, krāsnis izslēgt pavisam un atsākt cept tad, kad cena atkal nokritusies.

"Darbiniekiem šeit arī nākas pielāgoties, un paldies viņiem par sapratni brīžos, kad dažādi lēmumi liek pārkārtoties," komentēja Eglīte.

Tāpat uzņēmums jau 2020.gadā uzstādījis saules paneļus ražotnē Liepsalās, taču tie saulainākajās dienās, vasaras mēnešos spēj maksimāli saražot vidēji tikai 1/10 daļu no ražotnē nepieciešamā elektroenerģijas daudzuma.

Tāpat, lai samazinātu izmaksas, uzņēmums šā gada pavasarī pieņēmis lēmumu slēgt vienu no uzņēmuma ražošanas struktūrvienībām Pierīgā, tirdzniecības centrā "A7", pārstrukturizējot ražošanu uz citām uzņēmuma esošajām struktūrvienībām.

Kā norādīja Eglīte, lai cik smags šis lēmums būtu bijis, tas vērtējams kā veiksmīgs, jo palīdzējis uzņēmumam samazināt kopējās izmaksas.

Jau vēstīts, ka 2020.gadā "Liepkalni" strādāja ar apgrozījumu 8,955 miljonu eiro apmērā, kas ir par 10,5% vairāk nekā gadu iepriekš, bet kompānijas peļņa pieauga par 96,6% un bija 542 676 eiro. Dati par pagājušo gadu vēl nav publiskoti.

Kompānija "Liepkalni" reģistrēta 1992.gadā, un tās pamatkapitāls ir 194 682 eiro, liecina "Firmas.lv" informācija. Uzņēmums pilnībā pieder Dagnim Čākuram.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai veicinātu mazo un vidējo uzņēmumu attīstību un konkurētspēju, 23. martā ar tiešsaistes lekciju par biznesa izaugsmes plānošanu jau septīto reizi tiks uzsākta SEB bankas uzņēmumu Izaugsmes programma.

Tās ietvaros 13 dažādu nozaru uzņēmumi turpmāko sešu mēnešu garumā ekspertu un mentoru vadībā pilnveidos zināšanas un prasmes tādās jomās kā inovācijas, izaugsmes domāšana, mārketings un produktu vadība, kā arī mūsdienīga finanšu plānošana un ilgtspēja.

Šogad Izaugsmes programmu SEB banka īsteno sadarbībā ar inovāciju vadības uzņēmumu “Helve”. Dalība Izaugsmes programmā ir bez maksas un tā paredzēta Latvijā reģistrētiem uzņēmumiem ar vismaz divu gadu pieredzi uzņēmējdarbībā. Kopš 2018. gada Izaugsmes programmu absolvējuši jau vairāk nekā 70 Latvijas uzņēmumu.

SEB Inovāciju vadītāja Irēna Vercmane: “Lielai daļai uzņēmumu šobrīd jāvelta papildu resursi, lai risinātu operatīvos jautājumus, kas saistīti ar ģeopolitisko situāciju un tās izraisīto ietekmi gan uz piegādes ķēdēm, gan noieta tirgiem. Taču tas nenozīmē, ka nepieciešamība stratēģiski domāt soli uz priekšu būtu kļuvusi nebūtiska. Šajos apstākļos vēl jo svarīgāk ir attīstīt spēju izaicinājumos saskatīt jaunas iespējas, lai nodrošinātu sava biznesa ilgtspēju. Tāpēc prieks, ka mūsu uzņēmēji saglabā izaugsmes ambīcijas un vēlas gan papildināt jau esošās zināšanas, gan apgūt ko jaunu savai attīstībai.”

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasniegtas e-komercijas gada balvas labākajiem e-veikaliem Latvijā vienpadsmit dažādās kategorijās. Žūrijas vērtējumā par kopvērtējuma līderi un Grand Prix ieguvēju atzīts uzņēmums VeloSock.

Tāpat noskaidrotas arī iedzīvotāju iemīļotākās iepirkšanās interneta vietnes, kā arī pasniegtas konkursa "E-komercijas zvaigzne 2022" sadarbības partneru simpātiju balvas.

Konkursā žūrijas vērtējumā par līderi kopvērtējumā un Grand Prix ieguvēju atzīts uzņēmums VeloSock, kuru pazīst velo entuziasti visā pasaulē, pateicoties tā ražotajam inovatīvajam produktam – velosipēdu pārvalkiem. VeloSock apbalvots ar īpašu stikla kausu, ko izgatavojis latviešu mākslinieks un dizaineris Artis Nīmanis.

Sekojot pasaules tendencēm, šogad konkursā ieviestas trīs jaunas kategorijas - "Ilgtspēja", "Pieejamība" un "E-komercijas kampaņas". Kategorijā "Ilgtspēja" Zelta apbalvojumu saņēma uzņēmums Burka. Uzņēmums TestDevLab veiktā pieejamības audita rezultātā Zelta apbalvojumu nominācijā "Pieejamība" saņēma interneta veikals Es Mīlu Kafiju. Savukārt kategorijā "E-komercijas kampaņas" augstāko - Sudraba - novērtējumu saņēma Bite un Pranamat.

Komentāri

Pievienot komentāru