Tehnoloģijas

Logitech paplašina darbību

,09.11.2007

Jaunākais izdevums

Uzņēmums Logitech informē, ka paplašina savu darbību digitālās mājas risinājumos, iegūstot uzņēmumu WiLife Inc, Db.lv informēja Sabiedrisko attiecību aģentūra pārstāvis Jānis Vanags.

Logitech vienojies, ka iegādāsies privāti pārvaldīto uzņēmumu WiLife Inc. par 24 miljoniem ASV dolāru un iespējamu maksājumu par sasniegumiem, kas saistīti ar noteiktiem nākotnes ieņēmumu mērķiem. Paredzams, ka pārņemšana noslēgsies novembra vidū.

“Iegūstot WiLife, Logitech varēs piedāvāt jaunu risinājumu klientu ērtībām un digitālās mājas vadībai,” atzīst Logitech Izstrādājumu grupas viceprezidents Žanīns Labrozs (Junien Labrousse).

“Uzņēmuma WiLife iegūšana paplašina Logitech pieaugošo ietekmi digitālās mājas risinājumos,” sacīja Logitech prezidents un valdes priekšsēdētājs Guerīno de Luka (Guerrino De Luca).

WiLife risinājumi piedāvā alternatīvu dārgajiem profesionālajiem mājas uzraudzības pakalpojumiem. Šo risinājumu veido datora programmatūra, līdz pat sešām bezvadu videokamerām un uztvērēja, kas pievienoti elektrības kontaktligzdām. Kameras un uztvērējs savstarpēji sazinās, izmantojot tehnoloģiju HomePlug, kas pārraida videosignālu, izmantojot ēkas elektroinstalāciju. Uzņemto video var glabāt datora cietajā diskā vai arī, glabāt izmantojot iespēju Internet by WiLife, WiLife tiešsaistes pakalpojumu piekļūt tam attālināti no datora un tādām līdznēsājamām ierīcēm kā tālrunis vai plaukstdators.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums Logitech 3. decembrī paziņoja par miljardās datorpeles saražošanu.

picturegallery.56989cca-0e30-4d99-8c16-698d3e1254a1

„Jau kopš pirmā Logitech P4 peles klikšķa 1982. gadā, Logitech pele ir spēlējusi nenovērtējamu lomu personālo datoru attīstībā” – tā Logitech prezidents un izpilddirektors Gerald P. Quindlen. „Pēdējo desmitgažu laikā dramatiski mainījies veids, kādā cilvēki izmanto datorus. Kādreiz tās bija ierīces tikai biznesam, taču mūsdienās dators ir cieši integrēts mūsu privātajā dzīvē. Logitech nepārtraukti meklē jaunus risinājumus, lai ņemtu vērā minētās pārmaiņas. Vien pēdējo piecu gadu laikā firma piedāvājusi pasaules pirmo lāzerpeli, superātru lapu šķirstīšanu, kā arī nano uztvērēju.”

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Logitech izstrādājusi jaunu tehnoloģiju Darkfield Laser Tracking, kas ļauj peli, izmantot uz caurspīdīga stikla, kā arī uz pulētām virsmām

Pagaidām šī tehnoloģija ir ieviesta divās pelēs Logitech Performance Mouse MX un Logitech Anywhere Mouse MX.

Parastā lāzera sekošanas tehnoloģija paļaujas uz peles sensora spēju uztvert virsmas struktūras detaļas. Jo virsma ir nevienmērīgāka, jo sensoram ir vieglāk noteikt orientierus, ko var izmantot precīzai kustību mērīšanai. Tā kā pulētas virsmas, piemēram, stikls, gandrīz vienmēr ir plakanas, tām nav pietiekami daudz detaļu, kas nepieciešamas parastās lāzera peles uztveršanas sensoram.

Lai sekotu uz stikla (vismaz 4 mm bieza), tehnoloģija Logitech Darkfield izmanto tumšo lauku mikroskopiju, lai uz šādām virsmām uztvertu mikroskopiskas daļiņas un mikroskrāpējumus, nevis sekotu virsmai. Līdzīgi kā mūsu acis redz skaidras nakts debesis, arī peles sensors redz tīros stikla apgabalus kā melnu pamatni ar spilgtiem punktiņiem — putekļiem. Sensors interpretē šo punktiņu kustību, lai sekotu tam, kur tieši ir novietota pele.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Logitech prezentē atskaņotājam iPod paredzēto skaļruņi Logitech Pure-Fi Anywhere, Db.lv informēja sabiedrisko attiecību aģentūra PR Stils.

Skaļruņi Pure-Fi Anywhere veidoti pēc līdznēsājamo skaļruņu Logitech mm50 parauga, kuri jau guvuši panākumus un ir kompānijas vislabāk pārdotie iPod atskaņotājam paredzētie skaļruņi.

Pure-Fi Anywhere ir aprīkoti ar uzlādējamu bateriju, kas tagad aprīkota ar uzlādes indikatoru, labāku ceļojumu somiņu un pārstrādāta izskata uzlabotu tālvadības pulti ar viena pieskāriena piekļuvi jaukšanas un atkārtošanas režīmam.

"Pirms nepilniem diviem gadiem kompānija Logitech bija pasaulē vadošā līdznēsājamo skaļruņu ražotāja, kuri paredzēti atskaņotājam iPod, un mēs esam pārliecināti, ka jaunie skaļruņi Pure-Fi Anywhere nodrošinās mums jaunus panākumus, jo tie aprīkoti ar iespējām, kas vēl vairāk nekā līdz šim uzlabo līdznēsājamību un savietojamību ar iPod atskaņotāju," uzsver kompānijas Logitech Audio biznesa nodaļas vadītājs Džefs Holove (Jef Holove).

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Logitech paziņo par jaunu skaņas sistēmu - telpiskās skaņas sistēma Logitech G51.

Logitech G51 nodrošina telpu aptverošu skaņu 360 grādos. Ar 155 vatu kopējo efektīvās vērtības jaudu skaļruņu sistēma G51 ir optimizēta tā, lai radītu augstas veiktspējas skaņu. Skaļruņi G51 ir aprīkoti ar tehnoloģiju Frequency Directed Dual Driver (FDD2), kas, novietojot divus dziņus katrā satelītā, rada vienveidīgu skaņas lauku. Tehnoloģija FDD2 novērš augsto frekvenču daļēju sakritību, kas ir nevienmērīgas skaņas cēlonis, kura agrāk bija galvenais šķērslis duālajiem skaļruņiem.

"G51 nodrošina atmiņā paliekošu telpiskās skaņas piedzīvojumu, kas ir vairāk nekā tikai spēļu cienītājiem paredzēta skaņa," uzsver kompānijas Logitech audio nodaļas vadītājs Džefs Holove (Jef Holove).

Biznesa tehnoloģijas

Logitech par 117 miljoniem dolāru iegādājas latvieša radīto Blue Microphones

Lelde Petrāne,03.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveices datoru un mobilo ierīču piederumu ražotājs Logitech veic lielu pirkumu. Kompānija paziņojusi, ka iegādājas Blue Microphones par 117 miljoniem ASV dolāru.

Līdz ar to Blue Microphones pievienosies Logitech zīmolu sarakstam.

Jāatgādina, ka Blue Microphones dibinājuši amerikāņu mūziķis Skipper Wise un latviešu ierakstu inženieris Mārtiņš Saulespurēns. Uzņēmuma nosaukums ir akronīms no Baltic Latvian Universal Electronics. Uzņēmuma galvenā mītne atrodas ASV.

1995. gadā dibinātais Blue Microphones pārdod mikrofonus, kuru cena ir no 60 līdz vairāk nekā 4000 ASV dolāru (par studijas tipa aparatūru). Blue Microphones produkciju izmanto pasaulslaveni mūziķi, piemēram, Bobs Dilans un Imagine Dragons.

Logitech savā blogā norāda: «Mēs iemīlējām Blue Microphones un tā produktus tajā momentā, kad par to uzzinājām. Un mēs esam pārliecināti, ka kopā varam darīt lielas lietas.»

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trešdien datoru ierīču ražotājs Logitech laidis klajā mazgājamu klaviatūru Washable Keyboard K310.

Saskaņā ar kompānijas pausto klaviatūra izturēs daudzas mazgāšanas reizes, un to droši var attīrīt, piemēram, liekot izlietnē zem ūdens strūklas. Citādi jaunā Logitech klaviatūra līdzinās jau iepriekš pircējiem piedāvātajām klaviatūrām.

Klaviatūra ir saderīga ar Windows XP, Windows Vista un Windows 7 operētājsitēmām.

Paredzams, ka Logitech jaunums būs pieejams ASV tirgū, sākot no šā gada augusta, un tās ieteicamā mazumtrdzniecības cena būs 39,99 ASV dolāri, bet Eiropas tirgū mazgājamā klaviatūra gaidāma oktobrī.

Jāteic gan, ka zem ūdens strūklas vai bļodā mazgājamas klaviatūras nav jaunums, piemēram, vietnē amazon.com var iegādāties Kensington mazgājamo klaviatūru, kuras cena ir 57 ASV dolāri, tāpat šādas klaviatūras ražo, piemēram, Duraflex, SterileFlat u.c.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas kapitāla SIA Interspiro Production, kas strādā Liepājas biznesa centrā, šogad nolēmis paplašināt ražošanu.

Uzņēmums plāno uzstādīt divas jaunas ražošanas līnijas, kas palielinās saražotā produkta pievienoto vērtību, Db informēja SIA Interspiro Production ražošanas vadītājs Sandris Gusts. "Ja līdz šim mēs vairāk izejmateriālu ievedām un Liepājā montējām, tad tagad šeit veiksim gandrīz visu ražošanas ciklu," skaidroja S. Gusts. Jaunās iekārtas prasīs arī 3 - 4 jaunas darbavietas.

SIA Interspiro Production Liepājas biznesa centrā darbu sāka 2008. gadā, pusgada ražošanas apgrozījums ( saražotās produkcijas vērtība) bijusi aptuveni 1.5 miljoni latu.

Interspiro Production ir Zviedrijas kompānijas Interspiro AB meitasuzņēmums, tā produkcija ir elpošanas ekipējums ūdenslīdējiem, ugunsdzēsējiem un ķīmiski bīstamā sfērā strādājošajiem. Uzņēmumā Liepājā strādā ap 30 darbinieku. Mātes uzņēmuma filiāles atrodas arī citur Eiropā, Amerikā, Tālajos Austrumos. Interspiro AB ir daļa no uzņēmumu grupas OCENCO, kuras pamati likti ASV.

Pasaulē

Logitech ceturkšņa tīrā peļņa gandrīz dubultojusies

Lelde Petrāne,28.10.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Logitech International SA ceturtdien paziņojusi, ka, pateicoties spēcīgajiem mazumtirdzniecības rādītājiem, kompānijas fiskālā otrā ceturkšņa tīrā peļņa gandrīz dubultojusies, ziņo MarketWatch. Kompānija arī paaugstinājusi apgrozījuma un saimnieciskās darbības ieņēmumu prognozes fiskālajam gadam kopumā, kas noslēgsies 2011.gada martā.

Datoru ierīču ražotājs informējis, ka tā tīrā peļņa otrajā ceturksnī sasniegusi 41 miljonu ASV dolāru jeb 23 centus uz akciju.

Attiecīgajā periodā iepriekšējā gadā tas nopelnīja 21 miljonu ASV dolāru jeb 11 centus uz akciju.

Apgrozījums pieaudzis par 17%, sasniedzot 582 miljonus ASV dolāru.

Raugoties nākotnē, Logitech prognozē, ka fiskālajā gadā kopumā tās apgrozījums būs no 2,35 miljardiem līdz 2,4 miljardiem ASV dolāru, bet saimnieciskās darbības ieņēmumi - no 170 miljoniem līdz 180 miljoniem ASV dolāru.

Citas ziņas

Logitech ieceļ menedžeri Latvijā

,31.10.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Datoru perifērijas ierīču ražotājs Logitech, novērtējot Latvijas tirgus potenciālu, pirmoreiz iecēlis menedžeri Latvijā - Gati Ozoliņu.

G.Ozoliņam (26) ir Rīgas Biznesa skolas MBA grāds. Pirms darba Logitech viņš strādājis uzņēmumā Groupe SEB Baltic, kur bijis mārketinga koordinators sadzīves elektrotehnikas zīmoliem Tefal, Moulinex, Krups.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mājsaimniecības Latvijā ir pilnas ar dārgu tehniku, kuru vairums cilvēku nezina kā vadīt, liecina pēc Logitech pasūtījuma veikts pētījums. Tiek lēsts, ka Latvijas iedzīvotāju īpašumā ir televizori, mājas audio sistēmas, skaļruņi, video un DVD atskaņotāji, satelītuztvērēji vismaz 756 miljonu latu vērtībā.

Par spīti tam, 24% mājsaimniecību tikai viena persona zina, kā vadīt visu mājas tehniku.

"Esam pasūtījuši šo pētījumu, lai noskaidrotu saistību starp līdzekļiem, ko eiropieši iegulda tehnikā savās mājās un viņu iespējām vadīt šo tehniku," sacījis Gregors Bīlers, Logitech patērētājelektronikas nodaļas viceprezidents Eiropā, piebilstot: "Šodienas mājas izklaides sistēmas kļūst aizvien dārgākas un sarežģītākas, bet cilvēku vajadzības nemainās – viņi tikai vēlas, lai viņu tehnika darbotos."

Pasaulē

Logitech, atsaucoties uz ekonomisko nedrošību, atsakās no mērķiem

Lelde Petrāne,22.09.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveices datoru ierīču ražotājs Logitech ceturtdien samazinājis savus 2012. gada mērķus, skaidrojot to ar nenoteiktību industrializēto valstu ekonomikās, ziņo thelocal.ch.

IT gigants paziņojis - tagad tas cer, ka ieņēmumi finanšu gadā, kas noslēdzas 2012.gada 31. martā, sasniegs 2,4 miljardus ASV dolāru. Iepriekš tas prognozēja 2,5 miljardu ASV dolāru ieņēmumus.

Savukārt saskaņā ar jaunāko prognozi saimnieciskās darbības ienākumi (operating income) varētu samazināties līdz 90 miljoniem ASV dolāru no vismaz 143 miljoniem ASV dolāru atbilstoši iepriekšējai prognozei.

«Jūtos vīlies, ka mūsu pārskatītās fiskālā 2012. gada prognozes nav augstākas,» sacījis Logitech priekšsēdētājs Guerino De Luca, kurš tomēr piebildis, ka kompānijas stratēģija pagaidām nav mainījusies.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Google sadarbībā ar Intel un Sony nolēmuši izmēģināt spēkus televīzijā.

Reuters, atsaucoties uz drošiem avotiem, norāda, ka kompāniju mērķis ir sapludināt televīziju ar interneta biznesu. Jāatzīmē, ka visas trīs kompānijas pagaidām atturas no komentāru sniegšanas publiskajā telpā.

Sadarbībā iesaistītajām pusēm katram ir savs pienesums lielās lietas labā:

Google ir projekta idejas autors un tam dos operētājsistēmu Android. Intel izstrādās elektroniku, bet Sony visus jauninājumus montēs televizoros.

Jāatzīmē, ka šā projekta ietvaros izskan baumas, ka varētu pievienoties arī Logitech, kas ir pasaules līdere tālvadības ierīcēs. Reuters norāda, ka Logitech varētu šādiem Google TV ražot speciālas klaviatūras/vadības pultis.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānijas Logitech uzņēmums 3Dconnexion paziņo, ka viņu telpisko (3D) peļu izstrādājumu sērija tagad atbalsta tehnoloģiju Second Life Grid, kas ir uzņēmuma Linden Lab izstrādāta tiešsaistes telpiskas virtuālās pasaules platforma. Uzņēmuma 3Dconnexion telpiskās peles sekmē labāku telpisko objektu vadību un saskaņošanu.

Kamēr tradicionālās peles pārvalda kustības divdimensiju plaknē, 3Dconnexion telpiskās peles ļauj viegli pārvietoties un vadīt telpā. Tas nozīmē, ka ar platformu Second Life Grid tādas darbības kā pārvietošana, lidošana un projektēšana ir veicamas intuitīvāk. Projektējot, lietotājs vienlaikus var panoramēt, izmantot tālummaiņu un grozīt, nepārtraucot darbību, lai izvēlētos komandas.

“Spēja brīvi pārvietoties vidē un ap to, ir platformas Second Life pasaules mēroga iespēju izšķirošā komponente", sacīja uzņēmuma Linden Lab viceprezidents platformu un izstrādājumu attīstībā Džo Millers (Joe Miller). “Uzņēmuma 3Dconnexion telpiskajām pelēm piemīt spēja palielināt saplūšanu un pilnveidot mūsu pastāvīgo lietotāju vispārējās iespējas, un mēs vienmēr esam atvērti šādai attīstībai.”

Pakalpojumi

Pabeidz Sabiedrisko attiecību aģentūra PR Stils un Versus Grey apvienošanos

Gunta Kursiša,17.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēdzot uzņēmumu SIA Sabiedrisko attiecību aģentūra PR Stils un SIA Versus Grey apvienošanos, ir izveidots sabiedrisko attiecību un komunikācijas konsultāciju uzņēmums LEAD. Korporatīvā komunikācija, informē jaunizveidotā uzņēmuma pārstāvji.

Abi uzņēmumi uzsāka apvienošanās procesu 2012. gadā, un šobrīd tas ir pilnībā pabeigts. Apvienošanās mērķis ir uzņēmumu konkurētspējas paaugstināšana vietējā un starptautiskā tirgū.

Kopš 2012. gada janvāra uzņēmums darbojās apvienojot abu aģentūru nosaukumus PR Stils/Versus Grey.

Aģentūras klientu portfelī ietilpst tādi uzņēmumi kā Sony, Logitech, MasterCard, Itella, Renault u.c. Tāpat 2013. gada maijā uzņēmums konkursa kārtībā ir ieguva tiesības realizēt Ekonomikas ministrijas pārraudzībā esošo projektu Godīgs eiro ieviesējs.

SIA Sabiedrisko attiecību aģentūra PR Stils darbojās kopš 1995. gada, ietilpstot starptautiskajā Eurocom Worldwide tīklā. Savukārt SIA Versus Grey sniedza sabiedrisko attiecību un mārketinga pakalpojumus kopš 2006. gada, ietilpstot Euracsis starptautiskajā tīklā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sponsorēšanai ir nozīmīga loma biznesa attīstībā – šādu secinājumu varam izdarīt noklausoties Latvijas Dzelzceļa (LDz) amatpersonu skaidrojumu raidījuma De Facto žurnālistiem. Žurnālistu interesi radīja LDz Cargo ziedojums basketbola klubam VEF, kura Padomes priekšsēdētājs ir politiķis Edgars Jaunups (Vienotība).

Arī nozares ministrs Aivis Ronis, kurš devis atļauju šim ziedojumam, raidījumam apstiprinājis, ka «uzņēmuma vadība sniegusi pamatojumu, bet iemeslus sīkāk komentēt nevar, jo tā ir komercinformācija».

Grūti gan saprast kā Latvijas dzelzceļa kravu monopolpārvadātāja LDz Cargo konkurenti varētu savā labā izmantot informāciju par sponsorēšanai atvēlētajām summām un kādu skādi nodarītu uzņēmumam šīs informācijas publiskošana. Turklāt uzņēmuma īpašnieks ir valsts, tātad visi nodokļu maksātāji, kam ir tiesības zināt kā tiek tērēta uzņēmumā nopelnītā nauda.

Manuprāt, lietas būtība slēpjas dziļāk – nesakārtotajā sponsorēšanas mārketingā jeb attiecībās starp naudas devēju un saņēmēju. Pieredze liecina, ka Latvijā reti kura atbalstu prasošā organizācija ir spējīga sagatavot precīzu un pamatotu sponsorēšanas plānu, kas ietvertu arī skaidrojumu par gaidāmo atdevi no ieguldītā. Naudas prasītājs nespēj pamatot naudas devējam, ka, piemēram, par summu A saņemtā iespēja izvietot savu logo uz komandas spēles formas piedurknes, to redzēs B līdzjutēji, no kuriem C% atbilst sponsora mērķa auditorijai, no kuriem visticamāk D% apsvērs lēmumu pirkt sponsora preci vai pakalpojumu, bet E% to arī izdarīs. Un tieši tādu pat pamatojumu, ja sponsors būtu gatavs pirkt reklāmas laukumu spēles un treniņu krekla centrā, uz biksēm, spēles arēnas malās utt. Ja šāda informācija būtu b/k VEF arsenālā (tā būtu publiska, jo savādāk tai nav jēgas), tad De facto žurnālisti ietaupītu laiku sižeta veidošanā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ir pagājuši jau gandrīz 40 gadi kopš parādījās pirmās datorpeles, taču tagad tās dienas ir skaitītas. Tā uzskata vienas no vadošajām izpētes kompānijām Gartner analītiķi, kuri apgalvo, ka datorpeles pazudīs jau tuvāko 3 - 4 gadu laikā, raksta BBC.

Gartner uzskata, ka datorpeles funkcijas pilnībā aizstās skārienpaliktņi un tehnoloģijas, kuras spēs nolasīt komandas no cilvēka sejas.

"Ar peli strādāt ir labi, ja tiek izmantots galda dators, taču klēpjdatoros un citām mobilajās ierīcēs datorpeles laiks ir beidzies," saka viens no Gartner analītiķiem Stīvs Ptrentiss (Steve Prentice).

Analītiķu paredzējumi ir balstīti uz dažādu elektronikas preču ražotāju tendencēm. Ražotāji aizvien vairāk pievēršas jaunu un inovatīvu datora vadības risinājumu meklējumiem.

Analītiķi arī piebilst, ka viņi apzinās, ka daudziem (īpaši pašiem ražotājiem) šīs prognozes var šķist nepatiesas.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Deklarācija par Krišjāņa Kariņa (JV) topošā Ministru kabineta iecerēto darbību, par ko vienojušās koalīcijas partijas.

Saeima šodien lems, vai apstiprināt jauno valdību, kuru veidotu partiju apvienība "Jaunā Vienotība", partiju apvienība "Apvienotais saraksts" un Nacionālā apvienība.

Ievads

Krišjāņa Kariņa valdības mērķis: Latvijas ekonomikas transformācija labākai dzīvei Latvijā

Kopš Latvijas valsts neatkarības atgūšanas valsts un tās iedzīvotāji ir piedzīvojuši milzu pārmaiņas - pāreju no komandekonomikas uz tirgus ekonomiku, valsts un pašvaldību īpašuma privatizāciju, demokrātisko institūciju izveidošanu un nostiprināšanos, naudas un zemes reformas īstenošanu, pievienošanos Eiropas Savienībai (ES) un NATO militārajai aliansei.Šajā ceļā ir pārvarēti dažādi izaicinājumi, šobrīd sastopamies ar Krievijas agresīvo karadarbību Ukrainā, kura grauj likuma varā balstīto starptautisko kārtību un ir lielākais drošības apdraudējums Eiropai, radot milzīgas cilvēku ciešanas. Karadarbība ir izraisīju

Finanses

Evli paplašinās Krievijas virzienā

,25.02.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Evli Bank Plc paplašina darbību Krievijā, iegādājoties 49,9% kapitāla uzņēmumā Avanko Oy, kas ir specializējies Krievijas korporatīvo finanšu jomā un kura biroji atrodas Pēterburgā un Maskavā. Atlikušie 50,1% no uzņēmuma kapitāla pieder Avanko vadībai, Db.lv informēja Evli Securities IBS AS izpilddirektors un korporatīvo finanšu vadītājs Mikus Janvars.

Ar ilgu darbības pieredzi Krievijas finanšu tirgos, dziļu izpratni par vietējās saimnieciskās darbības procesiem un plašu vietējo kontaktu tīklu, Avanko ir izveidojis plašu klientu bāzi, kurā ietilpst kā Krievijas, tā starptautiskie uzņēmumi.

Ar Avanko starpniecību Evli Korporatīvo finanšu nodaļas resursus papildina 24 profesionāļi no Krievijas, kas turpmāk cieši sadarbosies ar jau esošajām Evli darba grupām Somijā, Zviedrijā, Igaunijā, Latvijā un Lietuvā.

„Šī paplašināšanās atbilst Evli stratēģijai un nostiprina mūsu konkurētspēju Baltijas jūras valstu reģionā. Evli galvenais tirgus ir Baltijas jūras valstu reģions, ieskaitot Krieviju un citas bijušās Padomju Savienības republikas. Izpratne par šī reģiona uzņēmumiem, nozarēm un tautsaimniecību ir viena no mūsu pamata iemaņām, kas nodrošina skaidras konkurences priekšrocības,” saka uzņēmuma Evli Bank Ģenerāldirektors Maunu Lehtimaki (Maunu Lehtimäki).

Finanses

SEB banka piešķir faktoringa finansējumu industriālā tekstila ražotājam Texora

Db.lv,12.06.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SEB banka piešķīruši faktoringa aizdevumu 200 000 eiro apmērā Latvijas uzņēmumam Texora, kas ražo industriālā tekstila produktus.

Uzņēmuma ražotnes atrodas ne tikai Jelgavā, bet arī Lielbritānijā un Spānijā, turklāt šobrīd tas būtiski paplašina darbību, pieņemot jaunus darbiniekus un iegādājoties iekārtas.

Pirms desmit gadiem dibinātais uzņēmums Texora ražo tekstila izstrādājumus kravu pacelšanai, stiprināšanai un drošībai (virves, štropes, siksnas u.c.). Faktoringa līgums ļaus uzņēmumam stiprināt naudas plūsmu laikā, kad tas būtiski paplašina savu darbību.

“Esam pieņēmuši jaunus darbiniekus un iegādājušies iekārtas 300 tūkstošu eiro vērtībā. Mūsu produktus piegādājām praktiski visā pasaulē, un pēdējo divu gadu laikā izjūtam būtisku pieprasījuma kāpumu. Faktorings ir piemērots finanšu instruments, kas palīdzēs nostiprināt uzņēmuma naudas plūsmu apstākļos, kad tas strauji aug un plāno arī turpmāku izaugsmi,” saka Texora valdes loceklis Edvīns Mineiķis.

Eksperti

Globālā masveida darbinieku atlaišana ir Latvijas uzņēmumu iespēja

Līna Lāsa, “Deel” paplašināšanās vadītāja Centrāleiropā un Austrumeiropā,22.12.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Energoresursu krīze, inflācijas radītais procentu likmju kāpums un tam sekojošās globālās ekonomiskās problēmas ir izraisījušas trešo lielāko NASDAQ lejupslīdi pēdējo divu desmitgažu laikā. Tam sekojusi masveida darbinieku atlaišana dažāda mēroga tehnoloģiju uzņēmumos.

Skaļākie gadījumi kā Twitter, Meta un LinkedIn ir plaši apspriesti publiskajā telpā, taču šādas problēmas skārušas arī virkni citu uzņēmumu. Tas nav pārsteigums – uzņēmumi samazina algu fondu, lai pazeminātu kopējos tēriņus. Šis ir lielisks brīdis Latvijas uzņēmumiem iesaistīties starptautisko tirgu apguvē un pārtvert izcilus darbiniekus, kādu trūkst tuvākajā apkārtnē.

Pēdējā laikā dažādu krīžu pasaulē nav trūcis. Krīzes tik bieži ir dēvētas par iespējām, ka tas jau kļuvis klišejiski. Taču tā joprojām ir taisnība. Saspringtā ekonomiskā situācija pasaulē, kas daudziem pieredzējušiem zīmoliem liek atlaist virkni lielisku darbinieku, paplašina apvāršņus jaunuzņēmumiem, kam pēkšņi ir pavērusies iespēja piesaistīt izcilus darbiniekus un veicināt izaugsmi, kamēr konkurenti “ar stāžu” spiež bremzes. Kā liecina Google un Civitta pētījums, Latvijā 2021. gadā bija 626 jaunuzņēmumi, Baltijas reģionā kopā – 3021. Nodarbinātība jaunuzņēmumos pēdējos gados ir augusi sevišķi strauji, Latvijā sasniedzot 12% gadā, kamēr citās vadošajās nozarēs kā ražošana, tirdzniecība un transports tā nav pārsniegusi 1% vai pat bijusi ar mīnus zīmi. Vienlaikus vairāk nekā trešā daļa Latvijas jaunuzņēmumu norāda uz izcilu pārdošanas speciālistu un tehnisko darbinieku – datu analītiķu, mākslīgā intelekta speciālistu, programmētāju – trūkumu kā vienu no lielākajiem izaicinājumiem līdzās riska kapitāla piesaistes problēmām. Globālais atlaišanas vilnis var izrādīties lieliska iespēja izaugsmei.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas elektroauto uzlādes tīkls Eleport paplašina staciju tīklu, uzstādot pirmās trīs uzlādes stacijas Latvijā, tādējādi kļūstot par starptautisku uzlādes tīklu.

Jaunās stacijas ne tikai paplašina uzlādes iespējas elektroauto īpašniekiem, bet arī veic uzlādi no 100% atjaunojamiem energoresursiem.

Jaunās elektroauto uzlādes stacijas ir uzstādītas stāvlaukumos trīs vietās Rīgā, pie Realto īpašumā esošajiem biznesa centriem – Juglā pie biznesa centra “Manufaktūra”, Purvciemā pie biznesa centra “Ferrum” un “Braslas biznesa centra”.

“Latvijas iedzīvotāju interese elektroauto iegādē gadu no gada apsteidz iepriekš izteiktās prognozes. Līdz ar augošu pieprasījumu pēc zaļākiem transportlīdzekļiem rodas vajadzība pēc sakārtota un ērta uzlādes tīkla, kas ir pieejams elektroauto īpašniekam neatkarīgi no izvēlētā maršruta. Šīs trīs stacijas ir tikai sākums plašam un ilgtspējīgam uzlādes tīklam Latvijā, veicinot klimatneitrālas transporta nozares attīstību,” norāda “Eleport Latvija” vadītājs Kārlis Mendziņš.

Reklāmraksti

Mājaslapas tulkošana un lokalizācija jeb kā kļūt vēl veiksmīgākam eksporta tirgū?

Sadarbības materiāls,09.01.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jebkura biznesa veiksmes pamatā ir ne tikai kvalitatīvi produkti un pakalpojumi, bet arī rūpīgi un gudri pārdomāta uzņēmuma atpazīstamības stratēģija. Ne velti vairums izvēlas sākt ar sava uzņēmuma galveno vizītkarti – mājaslapu. Šis solis ir ļoti nozīmīgs uzņēmuma attīstības posms, jo potenciālie klienti un pircēji šodien arvien biežāk pirkumus izvēlas tieši interneta vidē. Tehnoloģiju attīstība, kā arī nesenā pandēmija ir ievērojami paātrinājusi e-komercijas procesus, palielinot konkurenci arī virtuālajā vidē. Lai panāktu, ka klients izvēlas tieši jūsu preci vai pakalpojumu, vairs nepietiek ar sevis prezentēšanu vien – ir nepārtraukti jārūpējas, lai uzņēmuma mājaslapa būtu dinamiska, saistoša un saprotama. Tātad regulāri ir jāveido kvalitatīvs un noderīgs saturs klientam saprotamā valodā. Vai zinājāt, ka šobrīd Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra piedāvā finansiālu atbalstu līdz pat 80 % apjomā uzņēmumu tīmekļa vietņu izstrādei, uzlabošanai un pielāgošanai? Tā ir lieliska iespēja tiem Latvijas uzņēmējiem, kuri vēl tikai domā par eksporta tirgu un savu tīmekļa vietņu lokalizāciju ir atlikuši uz vēlāku laiku. Starptautiskās konkurētspējas veicināšanas atbalsta programma būs aktīva vēl tikai līdz 2023. gada augustam.

Mājaslapu lokalizācijas tendences

Uzņēmumu mājaslapu tulkošana un lokalizācija valodu pakalpojumu tirgū nav nekas jauns, taču pēdējos gados pieprasījums pēc šī pakalpojuma ir sevišķi aktualizējies. Uzņēmēji neapstājas pie sasniegtā un paplašina savu tirgu, kas nozīmē, ka nepieciešamība pēc satura dažādās valodās pieaug. Jāsaprot, ka tīmekļa vietnes lokalizācija un tulkošana ir divi atšķirīgi procesi: tulkošana ir avota valodas teksta pārnešana mērķa valodā, savukārt lokalizācija ir daudz plašāks process, kas ietver gan tulkošanu, gan valodas pielāgošanu konkrētajam tirgum un kultūrai, gan arī satura atbilstību SEO parametriem. 2022. gada decembrī CSA Research veiktajā pētījumā vērojamas vairākas šobrīd būtiskas tendences globālajā mājaslapu lokalizācijas tirgū:

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts ieņēmumu dienests (VID) atgādina, ka gadījumos, kad fiziskā persona iznomā vai izīrē nekustamo īpašumu, tas ir uzskatāms par fiziskās personas saimniecisko darbību, kas ir jāreģistrē VID.

Ja fiziskā persona ienākumu gūst no nekustamā īpašuma iznomāšanas vai izīrēšanas, personai ir iespēja izvēlēties atvieglotu reģistrācijas kārtību, informējot VID par noslēgto īres vai nomas līgumu piecu darbdienu laikā no līguma noslēgšanas dienas.

Veicot uzraudzības pasākumus, VID ir konstatējis, ka viens no izplatītākajiem fizisko personu veiktās saimnieciskās darbības veidiem ir tieši nekustamā īpašuma izīrēšana vai iznomāšana, tostarp tos piedāvājot dažādos interneta portālos, piemēram, www.ss.lv, www.booking.com, www.zip.draugiem.lv, www.airbnb.com u.c.

Tādēļ VID aicina fiziskās personas pildīt savu nodokļa maksātāja pienākumu un, izpildoties saimnieciskās darbības reģistrēšanas nosacījumiem, reģistrēt saimniecisko darbību, deklarēt un nomaksāt nodokļus.

Nodokļi

VID negrasās pastiprināti tvarstīt dzīvokļu izīrētājus, kas nemaksā nodokļus

LETA,23.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts ieņēmumu dienests (VID) neplāno īpašus papildu kontroles pasākumus tiem dzīvokļu izīrētājiem, kuri nemaksā nodokļus, aģentūrai LETA sacīja VID Sabiedrisko attiecību daļā.

LETA jau ziņoja, ka, spriežot par ēnu ekonomikas apkarošanu, Saeimas Nodokļu politikas apakškomisijas deputāti februāra vidū mudināja VID pievērst vairāk uzmanības dzīvokļu izīrētājiem, kuri nepilda nodokļu nomaksas pienākumu un nesamaksā nodokļus par dzīvokļu izīrēšanu.

VID norāda, ka viena no dienesta darbības prioritātēm ir preventīvais un nodokļu kontroles darbs ar personām, kuras, pēc VID rīcībā esošās informācijas, veic nereģistrētu saimniecisko darbību vai nedeklarē visus ienākumus, kas gūti saimnieciskās darbības rezultātā.

Par fiziskās personas saimniecisko darbību ir uzskatāma jebkura darbība, kas vērsta uz preču ražošanu, darbu izpildi, tirdzniecību un pakalpojumu sniegšanu par atlīdzību, un tā ietver arī ar uzņēmuma līguma izpildi saistīto darbību, profesionālo darbību, nekustamā īpašuma apsaimniekošanu, komercaģenta, māklera un individuālā komersanta darbību, kā arī fiziskās personas īpašumā esoša individuālā uzņēmuma - arī zemnieka un zvejnieka saimniecības - darbību.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot ar šī gada 29. oktobri no Kauņas pilsētas lidostas var doties jau uz divām Londonas lidostām - Lutonu un Stanstedu. Šo pakalpojumu nodrošina Īrijas zemo cenu aviokompānija Ryanair, ziņo TravelNews.lv.

Reisi tiek veikti divas reizes nedēļā - trešdienās un svētdienās.