Jaunākais izdevums

Satiksmes ministrijai (SM) līdz nākamajai nedēļai jāsagatavo raksturojums aizdomās par pusmiljona eiro liela kukuļa pieņemšanu apcietinātajam bijušajam VAS Latvijas dzelzceļš (LDz) vadītājam Uģim Magonim. Viņa advokāti raksturumu plāno iesniegt tiesā, kam nākamnedēļ jāpārskata pirms diviem mēnešiem - 8. augustā - Magonim piemērotais drošības līdzeklis – apcietinājums, piektdien raksta laikraksts Diena.

Magoņa izredzes nākamnedēļ iznākt brīvībā tiek vērtētas kā niecīgas, jo bijušais LDz šefs, izmantojot likumā dotās tiesības neliecināt pret sevi, līdz šim ne reizi nav sniedzis liecības Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) izmeklētājiem. To, ka pretēji dažādām spekulācijām Magonis apcietinājumā pavadītos gandrīz divus mēnešus ir klusējis, Dienai apstiprinājuši vairāki par procesu informēti avoti, kuri nav pilnvaroti sniegt publiskus komentārus.

Patlaban Magonis tiek turēts aizdomās par liela apmēra kukuļa pieņemšanu, bet tiek pieļauts, ka bijušā LDz vadītāja lieta var «apaugt» ar apsūdzībām par pārkāpumiem, aizpildot valsts amatpersonas deklarāciju, slēpjot ienākumus un nedeklarējot darījumus un dāvanas, piemēram, vairākus kratīšanā izņemtos ekskluzīvu zīmolu rokaspulksteņus, kuru vērtība pārsniedz likumā noteiktās 20 minimālās darba algas jeb 7200 eiro.

SM valsts sekretāra vietniece Džineta Innusa Dienai apstiprināja, ka ministrijā pagājušajā piektdienā saņemts Magoņa advokātu lūgums sniegt bijušā LDz šefa raksturojumu vēlākai iesniegšanai tiesā. Ministrijas amatpersonas to sagatavošot, jo atteikt advokātu lūgumam neesot likumīga pamata, tomēr sagaidāms, ka raksturojums būs «tehnisks faktu izklāsts, turoties to kompetenču rāmī, ko SM kā LDz kapitāldaļu turētāja Magonim bija deleģējusi».

Satiksmes ministrs Anrijs Matīss (Vienotība) jau iepriekš Dienai norādīja, ka raksturojumu, ja tāds tiks lūgts, neparakstīs, jo tas ir administratīvs, nevis politisks dokuments. Iesniegšanai Rīgas rajona tiesā paredzēto raksturojumu, visticamāk, parakstīšot Innusa, kura ir valsts kapitāldaļu turētāja pārstāve LDz, vai SM valsts sekretārs Kaspars Ozoliņš.

Plašāk lasiet rakstā Divi mēneši klusuma piektdienas, 2.ktobra laikrakstā Diena (3.lpp)!

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

LDz vadība: Satiksmes ministra darbības vērstas uz slēptu LDz privatizāciju

LETA, 10.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satiksmes ministra Tāļa Linkaita (JKP) šonedēļ izteiktie paziņojumi par VAS «Latvijas dzelzceļš» vadību ir vērsti uz mērķtiecīgu LDz sagatavošanu privatizācijai, piektdien žurnālistiem sacīja LDz valdes priekšsēdētājs Edvīns Bērziņš.

«Redzam mērķtiecīgu darbu, kas vērsts uz LDz privatizāciju jeb nozagšanu. Pirms privatizācijas ir jāsamazina uzņēmuma vērtību, lai to varētu veiksmīgi privatizēt un šādi paziņojumi neapšaubāmi rada reputācijas riskus un grauj uzņēmuma vērtību,» teica Bērziņš.

LDz vadītājs norādīja, ka kompānijas valde lūgusi satiksmes ministru nekavējoties atsaukt paustos paziņojumus, lai novērstu tālāku kaitējumu uzņēmumam. «Tāpat tiks nosūtīti iesniegumi visām valsts institūcijām, jo redzamas mērķtiecīgas darbības, kas vērstas uz uzņēmuma novājināšanu. Ļoti ceram, ka nebūs politiskā spiediena uz LDz padomi, lai viņi kompetenti varētu izskatīt visus pārmetumus,» pauda Bērziņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Papildināts - KNAB aizturējis LDz valdes priekšsēdētāju Magoni

LETA, 07.08.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) darbinieki ir aizturējuši Latvijas dzelzceļš (LDz) valdes priekšsēdētāju Uģi Magoni, informēja satiksmes ministrs Anrijs Matīss.

Jau šodien uzņēmuma akcionāri plāno lemt par Magoņa atbrīvošanu no amata.

Pēc Matīsa teiktā, uzņēmuma valdes priekšsēdētāja pienākumus plānots uzticēt pašreizējam LDz valdes loceklim, viceprezidentam Aivaram Strakšam.

Matīss informēja, ka Magoņa kabinetā ir veikta kratīšana, taču satiksmes ministram nav zināmi viņa aizturēšanas iemesli. Matīss uzsvēra, ka ministrija sadarbosies un atbalstīs tiesībsargājošās institūcijas.

LDz pārstāve Linda Štokmane apstiprināja, ka Magonis aizturēts, taču uzsvēra, ka uzņēmuma darbība nav traucēta. Arī LDz nav zināmi aizturēšanas iemesli.

KNAB pagaidām komentārus nesniedza.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kukuļņemšanā aizdomās turētais līdzšinējais uzņēmuma Latvijas Dzelzceļš (LDz) valdes priekšsēdētājs Uģis Magonis nogādāts Rīgas Centrālcietumā.

Magonis tika aizturēts pagājušajā ceturtdienā, un sestdien, beidzoties aizturēšanas termiņam, Rīgas rajona tiesa viņam kā drošības līdzekli piemēroja apcietinājumu. Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam (KNAB) savas īslaicīgās aizturēšanas vietas nav, taču parasti birojs aizturētos pirmās diennaktis izvieto tā dēvētajās septītajās debesīs - septītajā stāvā Valsts policijas īslaicīgās aizturēšanas vietā Čiekurkalna iekšlietu iestāžu kompleksā.

Ieslodzījuma vietu pārvaldē aģentūra LETA noskaidroja, ka nu jau bijusī amatpersona pirmdienas vakarā nogādāta Rīgas Centrālcietumā. Magonis ir izvietots korpusā, kurā atrodas pirmo reizi apcietinātas personas. Kamerā viņš šobrīd atrodas viens. Pārvaldē skaidroja, ka tā ir ierasta prakse, kad pirmo reizi apcietinātas personas sākotnēji netiek izvietotas kamerās kopā ar pārējiem apcietinātajiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

NATO kravu pārvadāšanai nepieciešamās investīcijas dzelzceļa infrastruktūrā var sasniegt miljonu

LETA, 15.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Palielinoties NATO spēku klātbūtnei Baltijas valstīs un pieaugot militāro kravu pārvadājumu apjomam pa dzelzceļu, ir nepieciešamas papildu investīcijas dzelzceļa infrastruktūrā, un to apmērs var sasniegt līdz pat vienam miljonam eiro, aģentūrai LETA norādīja VAS Latvijas Dzelzceļš (LDz) prezidents Uģis Magonis.

Pēc LDz iniciatīvas Magonis piektdien tikās ar aizsardzības ministru Raimondu Vējoni (ZZS) un satiksmes ministru Anriju Matīsu (V), lai pārrunātu NATO kravu pārvadāšanai nepieciešamās ilgtermiņa investīcijas dzelzceļa infrastruktūrā. Tikšanās laikā nolemts izveidot darba grupu, kurā darbotos Satiksmes ministrijas, Aizsardzības ministrijas (AM), LDz un Nacionālo bruņoto spēku pārstāvji. Kā pēc tikšanās skaidroja Vējonis, darba grupa arī identificēs konkrēto vajadzību lielumu un finansējuma apmēru. Viņš arī norādīja, ka investīcijas varētu finansēt no valsts budžeta, attiecīgi līdzekļus iedalot no AM līdzekļiem. Taču finansējumu arī varot piesaistīt no NATO piešķirtiem līdzekļiem, kā arī esot iespējami citi finansējuma avoti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Pārtrauc darba attiecības ar Latvijas dzelzceļa vadītājiem Bērziņu un Strakšas

LETA, 25.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS «Latvijas dzelzceļš» (LDz) padome ir vienojusies par darba attiecību izbeigšanu ar uzņēmuma valdes priekšsēdētāju Edvīnu Bērziņu un valdes locekli Aivaru Strakšas, žurnālistiem pastāstīja LDz padomes priekšsēdētājs Jānis Lange.

Darba attiecības ar abiem valdes locekļiem, kuri uzņēmumu nolēmuši pamest paši, tiks izbeigtas ar 12.augustu. Uzņēmuma valdē darbu turpinās Ēriks Šmuksts un Ainis Stūrmanis.

«Ņemot vērā to, ka ir izveidojusies situācija, kurā iztrūkst dialogs starp uzņēmuma vadību un nozares politiku veidojošo ministriju, gan uzņēmuma padome, gan valde ir vienisprātis, ka LDz un visas nozares interesēs ir izbeigt šo nenoteiktību un virzīties uz priekšu,» pēc LDz padomes sēdes pauda Lange.

Viņš piebilda, ka pēdējo mēnešu laikā sāk samazināties kravu apgrozījums un ilgāks nenoteiktības periods varētu šos rādītājus ietekmēt vēl vairāk.

Lange norādīja, ka padomes uzdevums ir pārstāvēt akcionāra, kas šajā gadījumā ir valsts, intereses. «Un valsts interesēs ir nodrošināt stabilu un uz attīstību vērstu LDz darbību. Ja nenoteiktība turpinātos ilgstoši, tas varētu negatīvi ietekmēt turpmāko uzņēmuma attīstību un nest būtisku kaitējumu gan LDz, gan nozarei kopumā. Šodien pieņemtais padomes lēmums par vienošanos un pagaidu valdes locekļu iecelšanu ir vērsts uz to, lai nepieļautu šīs negatīvas sekas,» skaidroja Lange.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc bijušā Latvijas Dzelzceļa (LDz) valdes priekšsēdētāja Uģa Magoņa aizturēšanas LDz atteikts kredīts 14 lokomotīvju modernizācijai, kas izmaksātu līdz 56 miljoniem eiro, šodien žurnālistus informēja LDz vadītāja vietas izpildītājs Aivars Strakšas.

Viņš skaidroja, ka uzņēmumam ir aktuāli kopā ar Čehijas sadarbības partneriem modernizēt lokomotīves, kuras pēc remonta būšot gandrīz kā jaunas. Tomēr šim mērķim īsi pēc Magoņa aizturēšanas esot atteikts kredīts. Aģentūrai LETA Strakšas gan norādīja, ka projekts tiks īstenots un jau drīzumā tiks atrasts alternatīvs finansējums.

Jau ziņots, ka Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesa pagājušajā nedēļā nolēma Magoni atbrīvot pret 400 000 eiro lielo drošības naudu. 12.oktobrī Magonis cietumu varēja pamest, jo, pēc advokātu teiktā, Magoņa sieva šo naudas summu aizņēmās no vairākām personām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

LDz valdes priekšsēdētājs noraida pārmetumus par iespējamu korupciju uzņēmumā

LETA, 07.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS «Latvijas dzelzceļa» (LDz) valde ir strādājusi kā atbildīgs saimnieks un tai nav bijuši nepamatoti izdevumi, otrdien, komentējot satiksmes ministra Tāļa Linkaita (JKP) izteikto neuzticību uzņēmuma valdes priekšsēdētājam un diviem valdes locekļiem, žurnālistiem pauda LDz valdes priekšsēdētājs Edvīns Bērziņš.

Viņš stāstīja, ka LDz uzaicināja satiksmes ministru uz operatīvo sanāksmi, jo iepriekš ar ministru bija sanācis tikties tikai saistībā ar dzelzceļa elektrifikācijas projektu, bet uzņēmuma vadībai bija interese uzzināt ministra redzējumu par LDz attīstību. «Liels pārsteigums bija ministra paziņojums, ka ministrs neredz iespēju sastrādāties ar LDz valdi, kaut gan mums vispār nav bijušas nekādas diskusijas,» teica Bērziņš.

Tāpat viņš norādīja, ka Linkaita paziņojums liek domāt, ka ministram nav konkrētu iebildumu pret valdi kopumā, bet tikai par to, ka ar valdi nav iespējams sastrādāties.

Bērziņš arī piebilda, ka nesen notika LDz padomes sēde, kurā tiks skatīti uzņēmuma finanšu rezultāti, tos atzīstot par ļoti labiem. «Visas finanšu pozīcijas ir vairāk nekā pārpildītas,» piebilda LDz valdes priekšsēdētājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesa saņēmusi dokumentus, kas apliecina, ka iemaksāta 400 000 eiro lielā drošības nauda, lai no apcietinājuma atbrīvotu kukuļņemšanā aizdomās turēto bijušo uzņēmuma Latvijas Dzelzceļš (LDz) valdes priekšsēdētāju Uģi Magoni, aģentūra LETA noskaidroja tiesā.

Tas nozīmē, ka šodien Magonis tiks atbrīvots no Rīgas Centrālcietuma.

Magoņa advokāts Jānis Rozenbergs aģentūrai LETA apliecināja, ka naudu iemaksājusi Magoņa sieva, kura to aizņēmusies no vairākām personām. Naudas devēju vārdus advokāts atturējās konkretizēt.

Tiesa pagājušā ceturtdienā nolēma atbrīvot Magoni pret 400 000 eiro drošības naudu. Tas gan drīkst notikt tikai tad, kad nauda tiek ieskaitīta.

Kriminālprocesa likumā teikts, ka drošības naudu var iemaksāt pati aizdomās turētā persona, kā arī jebkura cita fiziskā vai juridiskā persona. Ja drošības naudu iemaksā cita persona, procesa virzītājs informē to par konkrētās kriminālprocesa būtību, sakarā ar kuru piemērots šis drošības līdzeklis, un izskaidro sekas, kādas iestāsies, ja tas netiks ievērots.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Notikušas izmaiņas Latvijas dzelzceļa koncerna uzņēmumu valdēs

Lelde Petrāne, 22.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien, 22.aprīlī, VAS Latvijas dzelzceļš prezidentu padome devusi piekrišanu izmaiņām koncerna uzņēmumu valdes sastāvos.

Par SIA LDz Ritošā sastāva serviss (LDz RSS) jauno valdes locekli apstiprināts līdzšinējais LDz RSS Lokomotīvju remonta centra direktors Sergejs Karpačovs.

S. Karpačovs, kurš dzelzceļa nozarē strādā kopš 1991. gada, Rīgas Tehniskajā universitātē ieguvis inženierzinātņu grādu mašīnzinātnēs, bet Rīgas Starptautiskajā ekonomikas un biznesa administrācijas augstskolā saņēmis maģistra grādu uzņēmējdarbības vadībā. Līdz šim bijis LDz RSS Lokomotīvju remonta centra galvenais inženieris, direktora pirmais vietnieks un vēlāk - Lokomotīvju remonta centra direktors.

LDz RSS valdē S. Karpačova kompetencē būs tehnisko procesu pārraudzība, jaunu produktu un tehnoloģiju ieviešana. S. Karpačovs LDz RSS valdē ievēlēts, nomainot Andreju Čirvu, kurš nolēmis pārtraukt darba tiesiskās attiecības ar LDz RSS.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesa nolēmusi pret drošības naudu no apcietinājuma atbrīvot kukuļņemšanā aizdomās turēto bijušo uzņēmuma Latvijas Dzelzceļš (LDz) valdes priekšsēdētāju Uģi Magoni.

Iepriekš viens no Magoņa advokātiem Jānis Rozenbergs aģentūrai LETA pastāstīja, ka jau pēc aizturēšanas, kad tiesa lēma par Magoņa apcietināšanu, aizstāvji ierosināja Magonim piemērot drošības naudu 200 000 eiro apmērā. Toreiz tiesa šādam ierosinājumam nepiekrita, un Magonim tika noteikts apcietinājums. Nesen aizstāvji vērsās ar šādu ierosinājumu pie KNAB izmeklētāja, taču lūgums tika noraidīts. Advokāti iesnieguši sūdzību lietu uzraugošajam prokuroram, taču atbilde pagaidām nav saņemta. Rozenbergs gan norādīja, ka iepriekšminētais drošības naudas apmērs ir minēts arī aizstāvju ierosinājumā Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesā par turpmāku apcietinājuma atcelšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdzšinējais uzņēmuma Latvijas Dzelzceļš (LDz) valdes priekšsēdētājs Uģis Magonis aizturēšanas laikā mēģinājis bēgt, vēsta laikraksts Postimees.

Magoni mēģināts aizturēt uz Igaunijas-Latvijas robežas, kad viņš ar šoferi atgriezies no Igaunijas. Ignorējot aicinājumu apstāties, abi metušies bēgt. Bēgšanas laikā automašīna attīstījusi ātrumu līdz 200 kilometriem stundā.

Bēgšanas mēģinājums beidzies pēc vairākiem kilometriem, kur notikuši ceļa remontdarbi un bēgļu automašīnai nācies samazināt ātrumu.

Magoni aizturēja Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) darbinieki. Latvijas Televīzijas raidījums Panorāma ziņoja, ka nepilnu pusmiljonu eiro liels kukulis tika atrasts Magoņa automašīnā viņa aizturēšanas brīdī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas apgabaltiesa šodien nolēma atstāt spēkā Rīgas rajona tiesas lēmumu un paturēt apcietinājumā kukuļņemšanā aizdomās turēto bijušo uzņēmuma Latvijas Dzelzceļš (LDz) valdes priekšsēdētāju Uģi Magoni.

Tiesnesis Juris Stukāns pēc sēdes žurnālistiem apstiprināja, ka Magonis paturēts apcietinājumā, sūdzību noraidot. Aizstāvība esot lūgusi Magoni izlaist no cietuma pret drošības naudu - 200 000 eiro -, tomēr procesa virzītājs kā piemēru drošības naudai esot minējis vienu miljonu eiro.

Stukāns uzsvēra, ka šodien tika lemts tikai par apcietinājumu, norādot, ka šādu lēmumu pieņēmis, jo uzskatīja, ka apcietinājums ir pamatoti piemērots. Tāpat tiesnesis papildināja, ka visus tālākos lēmumus, tostarp par drošības līdzekli, var pieņemt procesa virzītājs.

Gan pirms, gan pēc sēdes žurnālistiem Magoni neizdevās ieraudzīt. Tāpat pēc sēdes arī Magoņa aizstāvji pie žurnālistiem neiznāca.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Latvijas dzelzceļš deviņos mēnešos strādā ar 1,9 miljonu eiro peļņu

Dienas Bizness, 30.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gada pirmo deviņu mēnešu finanšu pārskats liecina, ka šogad VAS «Latvijas dzelzceļš» (LDz) peļņa pēc nodokļu nomaksas deviņos mēnešos sasniedz 1,9 miljonus eiro un nodrošina finanšu stabilitāti. Pērn šajā periodā uzņēmumam bija 1,07 miljonu eiro lieli zaudējumi, informē uzņēmumā.

«Tas panākts, pārskatot tehnoloģiskos procesus un palielinot darba efektivitāti, kā arī nodrošinot līdzekļu ekonomiju tajās jomās, kur izmaksas iespējams samazināt proporcionāli saimnieciskās darbības apjomiem un nepasliktinot drošību, kustības vadības procesus un citus dzelzceļa darbībai būtiskus aspektus,» skaidro kompānijā.

Šī gada deviņos mēnešos pa LDz infrastruktūru pārvadāti 33,3 miljoni tonnu kravu, kas ir par 2,8% mazāk nekā pērn šajā periodā, un 13,3 miljoni pasažieru, kas ir par 1,5% vairāk nekā pagājušā gada pirmajos deviņos mēnešos. Ņemot vērā, ka divas trešdaļas infrastruktūras pārvaldītāja ieņēmumu veido kravu pārvadājumi, to apjoma izmaiņas ietekmējušas uzņēmuma apgrozījumu – tas bijis 136,4 miljoni eiro jeb par 2,5% zemāks nekā pagājušā gada deviņos mēnešos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Līdzšinējais «LDz Loģistika» valdes priekšsēdētājs Verners Lūsis vērsies ar iesniegumu par atkāpšanos no amata, pamatojot to ar personiskiem iemesliem.

Turpinot koncerna «Latvijas dzelzceļš» (LDz) restrukturizāciju, LDz meitassabiedrību SIA «LDz Loģistika» un SIA «LDz ritošā sastāva serviss» (RSS) dalībnieku sapulces ir apstiprinājušas izmaiņas abu uzņēmumu valdēs. Par RSS valdes locekli stratēģiskās attīstības jautājumos apstiprināts Sandis Vētra, bet līdzšinējais valdes loceklis Gundars Ābols savukārt iecelts «LDz Loģistikas» valdes priekšsēdētāja amatā.

Sandis Vētra jau ir bijis RSS valdes loceklis 2011.-2014.gadā, bet pēc tam strādājis arī SIA «LDz Infrastruktūra» valdē.

Savukārt jaunais «LDz Loģistikas» valdes priekšsēdētājs Gundars Ābols koncernā strādā kopš 2013.gada un ir specializējies starptautiskās sadarbības jautājumos. Ņemot vērā «LDz Loģistikas» starptautiskās sadarbības mērogu un stratēģiskos mērķus jaunu Eirāzijas koridoru attīstībā un esošo koridoru darbības nodrošināšanā, viņa kompetence ļaus turpināt darbu pie kopējā Latvijas transporta un loģistikas piedāvājuma attīstīšanas, informē uzņēmumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Latvijas dzelzceļš jaunais biznesa modelis paredz paplašināt darbību

LETA, 22.07.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) jaunais biznesa modelis paredz sniegt plašāku pakalpojumu spektru, piedāvājot arī jūras ekspedīcijas, autokravu ekspedīcijas, kā arī terminālu un noliktavu pakalpojumus, trešdien žurnālistiem pastāstīja LDz valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs.

Viņš uzsvēra, ka jau pērnā gada beigās bija skaidrs, ka kravu apmēri, kas tiek pārvadāti pa dzelzceļu, turpmāk piedzīvos būtisku kritumu. "Jau pērnā gada rezultāti kravu ziņā bija zemākie pēdējo 18 gadu laikā. Šogad kritums salīdzinājumā ar pērnā gada attiecīgo periodu ir par vēl 52%," teica Kleinbergs, piebilstot, ka jau pērn uzņēmums sāka vērtēt, kā šo situāciju mainīt un kā pielāgoties jaunajiem apstākļiem.

Viņš arī skaidroja, ka kravu apmēra kritumu šogad nosaka vairāku apstākļu kopums. Pirmkārt, nozīmīgi samazinājušās kravas no Krievijas - pamatā tās ir akmeņogles, un tas saistīts ar Eiropas Savienības politiku, pārejot no fosilā kurināmā uz atjaunojamiem kurināmiem. Attiecīgi Krievijā parorientē akmeņogļu plūsmas uz Austrumu tirgiem. Turklāt šogad kravu apmēru ietekmēja arī Covid-19 pandēmija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

LDz plāno pirkt LDz Cargo Loģistika

LETA, 21.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Dzelzceļš (LDz) no meitasuzņēmuma LDz Cargo plāno pirkt tā meitasuzņēmumu LDz Cargo Loģistika, norāda LDz vadītāja vietas izpildītājs Aivars Strakšas.

Tā gan arī esot vienīgā reorganizācija, kas skar uzņēmumu LDz Cargo. LDz Cargo Loģistika tikšot novērtēta un attiecīgi LDz Cargo tikšot samaksāta uzņēmuma vērtība. «Var teikt, ka paņemsim mazbērnu audzināšanā pie mātes uzņēmuma,» skaidro Strakšas.

Tas tikšot darīts tādēļ, lai varētu profesionālāk piesaistīt uzņēmumam kravas. Kā infrastruktūras uzturētājs LDz nevarot nodarboties ar tarifu pārdošanu citās valstīs vai piedāvāt citus pakalpojumus. Tāpat LDz Cargo Loģistika būšot jāvienojas ar stividoriem.

«Šāds process ir absolūti normāls. Lielus ieguldījumus tas neprasa. Patlaban šajā uzņēmumā strādā ap desmit cilvēku, un kopumā kompānija nav liela. Lai arī maza, tā strādā ar peļņu. Domājam gan, ka apjomus šai kompānijai vajadzētu palielināt un izvirzīt tai nopietnākas ambīcijas,» uzsver amatpersona. «Mums šķiet, ka LDz Cargo Loģistika daudz par maz dara no tā, ko uzņēmums varētu izdarīt. Tagad mums ir nepieciešama Ministru kabineta atļauja, pēc tās drīzumā iesim un lūgsim atļauju uzņēmumu nopirkt,» skaidro Strakšas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Satiksmes un dzelzceļa nozarē strādājošie aicina mainīt drošības līdzekli Magonim

Dienas Bizness, 05.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Dzelzceļnieku un satiksmes nozares arodbiedrība (LDzSA), kas apvieno vairāk nekā 13 000 nozarē strādājošo, aicina ilggadējam Latvijas dzelzceļa vadītājam Uģim Magonim piemērot viņa situācijai atbilstošu un samērīgu drošības līdzekli, kas nebūtu saistīts ar ilgstošu brīvības atņemšan, teikts paziņojumā medijiem.

LDzSA apkopojusi vairāk nekā 3862 strādājošo parakstus ar lūgumu mainīt drošības līdzekli U.Magonim, no kuriem lielākā daļa jau iesniegta procesa virzītājam.

Arodbiedrība vienmēr ir iestājusies par tiesiskumu un godprātību, jau gadu desmitiem pārstāvot darbinieku tiesības un aizstāvot strādājošo intereses. Arodbiedrības sadarbība ar U.Magoni kā darba devēja pārstāvi un uzņēmuma vadītāju ir bijusi ļoti konstruktīva un atbildīga. U.Magonis, pildot savus pienākumus, pierādīja sevi kā profesionālu vadītāju, vienlaicīgi saglabājot rūpes un sociālo atbildību par koncernā strādājošiem darbiniekiem, teikts paziņojumā presei.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

LDz vadītāja amata kandidāts: Uzņēmums ir stabils un revolūciju tajā nevajadzētu veikt

LETA, 12.02.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums Latvijas dzelzceļš (LDz) ir stabils, tādēļ revolūciju tajā nevajadzētu veikt, aģentūrai LETA teica pretendents uz LDz vadītāja amatu Aldis Greitāns, kurš šonedēļ sniedza nominācijas komitejai savu redzējumu par LDz attīstību.

Viņš skaidro, ka būtiskākais ir piesaistīt jaunas kravas, jo pagaidām uzņēmums orientējies tikai uz naftas un ogļu kravām. Tāpat būtiskas izmaiņas uzņēmumu varētu skart, veicot grozījumus Dzelzceļa likumā, atdalot infrastruktūru no kravu pārvadājumiem. Patlaban likumprojekts atrodas Saeimā. Tāpat būtu jādomā par dzelzceļa infrastruktūras uzlabošanu, jo «vilcieni brauc, bet sliedes dilst», taču tas esot jādara efektīvi.

Būtiski esot izvērtē riskus, arī ģeopolitiskos, un censties tos novērst. Viena no iespējām ir diversificēt kravas, runājot ar uzņēmējiem. Tie, kas vada uzņēmumus, zina, ka risku izvērtēšana un to novēršana ir ikdiena, skaidro Greitāns. Iespēju esot daudz, taču runāt par uzņēmuma rekonstrukciju gan šajā situācijā nevarot, jo situācija jau neesot tik slikta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Advokāts: Starp Osinovski un Magoni notika darījums kāda uzņēmuma interesēs

LETA, 14.08.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starp kukuļņemšanā aizdomās turēto līdzšinējo uzņēmuma Latvijas Dzelzceļš (LDz) valdes priekšsēdētāju Uģi Magoni un Igaunijas miljonāru Oļegu Osinovski kā starp privātpersonām noticis darījums kāda trešā uzņēmuma interesēs, taču tas nav saistīts ar dīzeļlokomotīvju iegādi no Osinovskim piederošā uzņēmuma Skinest, apgalvoja advokāts Saulvedis Vārpiņš, kurš Osinovskim sniedz juridisku palīdzību.

«Mana kā jurista viedoklis ir, ka trešās personas - kāda uzņēmuma - interesēs ir noticis darījums starp divām fiziskām personām - Latvijas pilsoni Magoni un Igaunijas pilsoni Osinovski. Šis darījums nav saistīts ar dīzeļlokomotīvēm, un tas nebija Skinest interesēs,» norādīja Vārpiņš, kurš uzņēmuma nosaukumu un darījuma summu atturējās minēt.

Advokāts ir parakstījies Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojā (KNAB) par informācijas neizpaušanu, tāpēc atturējās atklāt, kāds statuss Magoņa lietā ir piemērots Osinovskim, kā arī to, vai KNAB izmeklētāji ir pratinājuši igauņu uzņēmēju. Tāpat viņš nekomentēja Igaunijas mediju ziņas, ka iespējamā kukuļa nodošana Magonim varētu būt notikusi Pērnavā, kur viņš ticies ar Osinovski.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Advokāts: Magonis apcietināts, jo pastāv iespēja, ka viņš var traucēt pierādījumu vākšanā

LETA, 10.08.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Advokāts Alvis Marga pārsūdzēs Rīgas rajona tiesas lēmumu, ar kuru viņa klientam līdzšinējam uzņēmuma Latvijas Dzelzceļš (LDz) valdes priekšsēdētājam Uģim Magonim kā drošības līdzeklis piemērots apcietinājums.

Tiesa konstatēja, ka vairāki no Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) norādītajiem motīviem nepastāv, tomēr tiesa uzskatīja, ka KNAB ir «jādod kāds laiks savākt pierādījumus un Magoņa atrašanās brīvībā varētu traucēt pierādījumu vākšanā».

Advokāts aģentūrai LETA joprojām atturējās atklāt, pēc kādiem Krimināllikuma pantiem Magonis tiek turēts aizdomās, taču norādīja, ka Magonis vainu neatzīst. Viņš arī nevarēja ne apstiprināt, ne noliegt izskanējušo informāciju, ka lieta saistīta ar četru vecu dīzeļlokomotīvju iegādi no Igaunijas miljonāram Oļegam Osinovskim piederošā uzņēmuma Skinest.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Latvijas Dzelzceļa vadītājs Uģis Magonis pērn uzņēmumā nopelnījis 100 929 eiro

NOZARE.LV, 17.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Dzelzceļa (LDz) vadītājs Uģis Magonis pagājušajā gadā par darbu uzņēmumā saņēmis 100 929 eiro, liecina valsts amatpersonas deklarācija.

Kā ienākumus Magonis norādījis arī Nordea bank Finland Latvijas filiāli - 30 000 eiro un Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras pabalstu - 421 eiro.

Magonis deklarējis parādsaistības 217 670 eiro apmērā, savukārt bezskaidrā naudā viņš bankā uzkrājis 22 216 eiro un 1249 ASV dolārus.

LDz vadītājam pieder 2009.gada Mercedes Benz CL, kā arī 2007.gada kuteris Formula 310SS un 1990.gada VAZ 2109. Tāpat viņam pieder trīs zemes gabali Ādažu novadā un dzīvoklis Rīgā.

Magonis atdevis aizdevumu 52 000 eiro apmērā, palielinājis kredītu - 30 000 eiro apmērā, savukārt alimentos izmaksājis 17 074 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) izteicis neuzticību AS «Latvijas dzelzceļš» (LDz) valdes priekšsēdētājam Edvīnam Bērziņam un diviem valdes locekļiem - Aivaram Strakšas un Ainim Stūrmanim, un rosinās uzņēmuma padomi viņus atstādināt no amata, otrdien žurnālistiem pastāstīja ministrs.

Linkaits sacīja, ka otrdien ticies ar LDz vadību un dalījies savos iespaidos par uzņēmuma darbību.

Viņš informēja, ka, pēc uzņēmuma darbības izvērtējuma, secināts, ka uzņēmumā notiek potenciāla korupcija un shēmošana. Satiksmes ministrija (SM) attiecīgo informāciju iesniegusi arī Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam (KNAB).

«Pirmais iespaids ir, ka daudzas lietas tiek darītas necaurspīdīgi, kas dod iespēju dažādām shēmām un koruptīvām darbībām,» pauda ministrs.

Informācija ir nodota LDz padomei, kas nākamnedēļ sanāks uz sēdi un «tālāk tas ir padomes kompetences jautājums izlemt par valdes locekļu darba turpināšanu vai neturpinašānu», pauda Linkaits.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) būs nepieciešams finansiāls valsts atbalsts līdz 2025.gadam, bet katru gadu tā apjoms samazināsies, intervijā aģentūrai LETA teica LDz valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs.

Valdība šogad nolēma ieguldīt LDz pamatkapitālā 32,422 miljonus eiro, un tas bija nepieciešams, lai LDz pabeigtu uzsāktos investīciju projektus, skaidroja Kleinbergs, piebilstot, ka uzņēmums saņēmis arī avansa maksājumu finanšu līdzsvara nodrošināšanai 13 miljonu eiro apmērā.

"Pēc trešā ceturkšņa rezultātu analīzes spēsim izvērtēt, vai un cik liels finansējums šajā gadā vēl būs nepieciešams," teica Kleinbergs. Viņš stāstīja, ka pašlaik LDz aktīvi strādā pie attīstības stratēģijas un rīcības plāna izstrādes, un attīstības stratēģijā plānots, ka arī nākamajos gados līdz 2025.gadam uzņēmumam būs nepieciešams valsts atbalsts.

"Būtiski ir tas, ka LDz arī tuvākajos gados plāno pakāpeniski arvien lielākā mērā veicināt uzņēmuma efektivitāti, tādējādi arī nepieciešamība pēc valsts atbalsta LDz finanšu līdzsvara nodrošināšanai ar katru gadu samazināsies. Savukārt saskaņā ar mūsu plāniem no 2025.gada valsts atbalsts LDz vairs nebūtu nepieciešams," teica Kleinbergs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

LDz vadība lūgusi izvērtēt satiksmes ministra darbību privātu uzņēmumu interesēs

Db.lv, 10.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS «Latvijas dzelzceļš» (LDz) valdes priekšsēdētājs Edvīns Bērziņš un valdes loceklis Aivars Strakšas nosūtījuši iesniegumu tiesībsargājošajām iestādēm ar lūgumu izvērtēt LR satiksmes ministra Tāļa Linkaita iespējamu darbošanos privātu nozares uzņēmumu interesēs, vienlaikus mēģinot panākt LDz vērtības kritumu un tā privatizāciju.

Vēstule nosūtīta LR Ģenerālprokuratūrai, Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam, Saeimas Nacionālās drošības komisijai, kā arī Ministru prezidentam Krišjānim Kariņam un Valsts kancelejai.

Izvērtējot pieejamo informāciju un ministra līdzšinējo rīcību, LDz vadības ieskatā, notiek apzināta uzņēmuma vērtības mazināšana ar nolūku panākt tā privatizāciju. Vienlaikus tiesībsargājošo iestāžu uzmanība tiek vērsta uz sistemātisku Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas (OECD) noteikto valsts kapitālsabiedrību pārvaldības vadlīniju neievērošanu, kas izpaužas kā LDz padomes ietekmēšana un nerēķināšanās ar to, pieņemot lēmumus un neiesaistot to saziņā ar LDz vadību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satiksmes ministra Tāļa Linkaita (JKP) izteiktie pārmetumi AS «Latvijas dzelzceļš» (LDz) valdei var apdraudēt lielo dzelzceļa projektu realizēšanu, pastāstīja Latvijas Dzelzceļa nozares darba devēju organizācijas izpilddirektors Jānis Irbe.

Viņš uzsvēra, ka ministra izteikumi par iespējamo korupciju uzņēmumā un veids, kādā Linkaits vēršas pret LDz valdi, ir nepieņemams. Irbe pauda, ka tas ir Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas (OECD) principu pārkāpums, un, ja ir aizdomas par pārkāpumiem uzņēmumā, satiksmes ministram bija jāuzdod to izvērtēt LDz padomei.

«Valde nav zvērējusi uzticību ministram un tās darbu sākotnēji ir jāvērtē padomei, kura tikko apstiprināja uzņēmuma gada pārskatu un valdes darbību novērtēja kā ļoti labu,» pauda Irbe, piebilstot, ka LDz valde pilda Ministru kabineta (MK) uzdoto un strādā atbilstoši noslēgtajam daudzgadu līgumam un indikatīvajam plānam, kas ir apstiprināts MK.

Komentāri

Pievienot komentāru