Biznesa tehnoloģijas

Mana pieredze: Pārdot, nekad neredzot preci

Anda Asere, 03.10.2019

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Virtuālajā vidē ir plašas iespējas tiešajai tirdzniecībai – veidojot savu internetveikalu un izvēloties biznesa modeli, kur ražotājs preci uzreiz nosūta pircējam.

Šādu starpniecības biznesa modeli ir izvēlējies arī Aivis Veļķeris, kam eBay platformā ir savs sadzīves preču veikals. Viņš vēlas vairāk koncentrēties uz konsultācijām, lai palīdzētu citiem tirgoties internetā. Sadarbībā ar Latvijas Universitātes biznesa inkubatoru viņš izveidoja lekciju kursu eBay mini akselerators. Tas domāts cilvēkiem, kuri vēlas nodarboties ar tiešo pārdošanu vai pārdot paši savu preci. Interesentu lokā bija gan tādi, kuri pārdot savas preces, gan tādi, kuri vēlējās atdarināt viņa biznesa modeli. Aivi visvairāk interesē tie, kuri vēlas pārdot savas preces, jo ar tādiem viņam nav bijusi saskarsme.

Saprast izmaksas

«Vēloties darboties eBay platformā, lielākā problēma ir informācijas trūkums, kā tas viss strādā,» atzīst Aivis. Sākumā ir svarīgi saprast visas komisijas maksas, ko eBay piemēro, jo platforma dod iespēju tirgoties savā sistēmā un tas ir maksas pakalpojums. «eBay bāzes komisijas maksa ir 12,1% no preces cenas. Visi maksājumi notiek caur Paypal sistēmu, kas prasa 30 centus par darījumu un vēl 4,9% no darījuma vērtības. Protams, pie lielāka apjoma tiek piemērota draudzīgāka komisijas maksa, bet jārēķinās ar vismaz 17% komisijas maksu. Ja tirdzniecība notiek Eiropas Savienībā, jāpierēķina vēl PVN. Līdz ar to minimālais uzcenojums arbitrāžas biznesa modelī ir vismaz 45%, lai pašam beigās nebūtu jāpiemaksā par darījumu un būtu kaut kāda peļņa,» viņš skaidro.

Aivis novērojis, ka daudzi preču ražotāji, nepareizi nosaka gala cenu tirdzniecībai internetā, viņa skatījumā – pārāk augstu. Salīdzinot ar konkurējošiem produktiem, tiem cena ir zemāka, līdz ar to pieprasījums nav tik liels, kā gribētos. Viņš teic, ka, samazinot cenu, būtu iespēja saņemt vairāk pasūtījumu. Protams, tikai tad, ja pašizmaksa to ļauj. «Augstu cenu var kompensēt ar dažādiem stimulatoriem, piemēram, piedāvājot bezmaksas piegādi, kas pircējus uzrunā,» saka Aivis.

Visu rakstu lasiet 3. oktobra laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.

Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Komentāri

Pievienot komentāru