Jaunākais izdevums

Ilgstoši skatoties filmas un klausoties mūziku planšetdatorā, rodas nepieciešamība pēc kvalitatīvākas skaņas

Ampple ir iPad aksesuārs – aizsargvāciņš ar iebūvētu audiosistēmu. «Ir daudz situāciju, kur cilvēki lieto austiņas nevis tāpēc, ka grib būt nedzirdēti, bet tāpēc, ka citādi ir slikta skaņa. Jebkurām austiņām ir labāka skaņa, nekā iPad. Vēl viens risinājums ir ārējie skaļruņi, bet tā ir atsevišķa lieta un cilvēkam ir jābūt tur, kur ir skaļruņi, vai arī pārvietojoties tie jāņem līdzi,» stāsta Viesturs Sosārs, Ampple (SIA Sonocase) vadītājs.

Iepriekš viņš strādāja audioinženierijas uzņēmumā Real Sound Lab un viņu pārsteidza tas, cik ar esošajiem līdzekļiem labāka varētu būt skaņa mazās plaša patēriņa ierīcēs.

Hipotēzi, ka šāds aksesuārs ir nepieciešams, Ampple mēģinās pierādīt vakar sāktajā Indiegogo pūļa finansējuma kampaņā. «Mēģināsim saprast, vai cilvēkiem tas šķiet interesants. Mums šobrīd ir hipotēze un liekas, ka tā varētu būt pareiza, bet tikpat labi tā varētu būt arī nepareiza – tāpēc vajadzīga pārbaude. Kārtējo reizi kāds var teikt, ka tās ir muļķības, Es to nezinu, tāpēc es to pārbaudu,» saka Viesturs.

Visu rakstu Uzlabo audiosatura kvalitāti lasiet 11. maija laikrakstā Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā izstrādātā iPad aizsargvāciņa-skaļruņa Ampple komanda otrā kampaņas dienā stabilizē piesaistīto finansējuma apmēru pūļa finansējuma vietnē Indiegogo

Šobrīd Ampple sasniedzis 33% no sava mērķa un ar savu naudu par šo iPad aksesuāru «balsojuši» jau 129 atbalstītāji, kopumā piedāvājot 16,3 tūkstošus eiro. Indiegogo pūļa finansējuma kampaņas mērķis ir 50 tūkstoši dolāri un Ampple cena ir, sākot no 95 dolāriem (https://www.indiegogo.com/projects/ampple-your-ipad-s-sound-amplified--3#/). Parasti pūļa finansējuma platformās komandas finansējumu saņem vien tad, ja pilnībā sasniedz vai pārsniedz izvirzīto mērķi. Indiegogo piedāvā ar «elastīgo» mērķi, kas nozīmē, ka projekts saņems finansējumu arī tad, ja netiks savākta visa plānotā summa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ampple prezentējis aizsargvāciņu-skaļruni, kas ar savu skaņas kvalitāti uzlabo mūzikas, spēļu un video skatīšanās pieredzi iPad Pro, iPad Air un iPad Mini planšetdatoros

Ampple nodrošina spēcīgu skaņu, izmantojot Coneq skaņas korekcijas algoritmu, inovatīvu akustisko dizainu un iekšējos skaņas kanālus. Papildināts ar t.s. zilzobja tehnoloģiju, Ampple aizsargvāciņš-skaļrunis var tikt savienots ne vien ar iPad ierīcēm, bet arī ar citām, kas izmanto šo tehnoloģiju. Ampple aprīkots ar 5000 mAh bateriju, kas darbojas līdz desmit stundām, tāpēc aizsagvāciņš neizmanto iPad jaudu.

Indiegogo pūļa finansējuma kampaņas mērķis ir 50 tūkstoši dolāri un Ampple cena ir, sākot no 95 dolāriem (https://www.indiegogo.com/projects/ampple-your-ipad-s-sound-amplified--3#/).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vakar iPad aisargvāciņa-skaļruņa Ampple komanda sāka pūļa finansējuma kampaņu un pirmās dienas laikā jau pietuvojusies savam mēŗkim par trešdaļu

Db.lv jau rakstīja - Ampple nodrošina spēcīgu skaņu, izmantojot Coneq skaņas korekcijas algoritmu, inovatīvu akustisko dizainu un iekšējos skaņas kanālus. Papildināts ar t.s. zilzobja tehnoloģiju, Ampple aizsargvāciņš-skaļrunis var tikt savienots ne vien ar iPad ierīcēm, bet arī ar citām, kas izmanto šo tehnoloģiju. Ampple aprīkots ar 5000 mAh bateriju, kas darbojas līdz desmit stundām, tāpēc aizsagvāciņš neizmanto iPad jaudu.

«iPad ir zināms ar tā augstas izšķirtspējas ekrānu, kas bagātina lietotāju iemīļotākās filmas, pārraides un videospēles, taču audio kvalitāte bieži vien iepaliek vizuālajai pieredzei. Ar Ampple lietotāji varēs izbaudīt uzlabotu skatīšanās un klausīšanās pieredzi savā iPad,» saka Viesturs Sosārs, Ampple vadītājs. Ampple dibinātāji ir Viesturs Sosārs, Rihards Funts un Kaspars Kalnišs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pūļa finansējuma piesaistes kampaņā vietnē Indiegogo Latvijā radītais aizsargvāciņš-skaļrunis Ampple, kas domāts iPad planšetdatoriem, sasniedzis savu mērķi un piesaistījis 51,3 tūkstošus dolāru

«Kampaņa bija grūta, jo pieļāvām daudz kļūdu tās sākumā. Patiesībā nebijām labi sagatavojušies un, dažādu iemeslu dēļ, bija grūti kampaņai piesaistīt pietiekami daudz «acu». Pēdējā nedēļā beidzot sapratām, kā dabūt cilvēkus uz Indiegogo lapu un attiecīgi būtiski pieauga pasūtījumu skaits. Bet, lai to saprastu, mums bija daudz ne tik veiksmīgu mēģinājumu pa ceļam,» atklāj Viesturs Sosārs, Ampple vadītājs. Vaicāts par tālākajiem soļiem, viņš atzīst, ka tagad viss tikai sākas – jāsāk gatavot ražošana un jāpiesaista nopietnāks sēklas raunda finansējums. «Darba pilnas rokas,» tā V. Sosārs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas start-up uzņēmums Ampple radījis iPad aizsargvāciņu ar Bluetooth stereo sistēmu, kas nodrošina trīs reizes lielāku skaļumu, sniedzot dabīgu stereo skaņu visā frekvenču diapazonā, informē Ampple pārstāvji.

Latvijas start-up uzņēmuma Ampple idejas mērķis ir uzlabot skaņu mobilajām ierīcēm un piedāvāt dzidras un piesātinātas skaņas pieejamību, tādejādi arī aktualizējot iPada lietošanu dažādās situācijas. Šī iemesla dēļ vāciņš ir radīts no īpaši izturīgas plastmasas, ļaujot pasargāt ierīci no bojājumiem.

«Mūsu izstrādātais produkts ir portatīvs iPad aizsargvāciņš ar iebūvētiem jaudīgiem skaļruņiem, kurš zīmīgs ar funkcionālu dizainu no ārpuses un inovatīvu akustisko dizainu aizsargvāciņa iekšpusē. Tajā izmantots Latvijā radīts skaņas korekcijas algoritms Coneq,» par latviešu radīto tehnoloģiju kvalitāti ir pārliecināti paši idejas autori.

Komentāri

Pievienot komentāru
Start-up

Sonocase startē igauņu platformā Funderbeam Markets

Anda Asere, 07.02.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdzās pūļa finansējuma platformām aktīvāk attīstīties sākušas arī kolektīvās investēšanas platformas, kurās investoriem iespējams iegādāties nelielu daļu uzņēmuma kapitāldaļu, otrdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Viena no tādām platformām ir igauņu Funderbeam Markets, kas ir primārais un sekundārais tirgus agrīnā posma startup uzņēmumu investīcijām. Tas ļauj investoriem no dažādām pasaules vietām viegli apvienoties, lai palīdzētu startup uzņēmumiem vairot to kapitālu. «To piedāvā vairākas kompānijas, bet mēs atšķiramies ar to, ka investori var tirgot savas investīcijas tiešsaistes pēcpārdošanas tirgū, izmantojot digitālos žetonus. Kad investīcija ir veikta, investori var pārdot savas daļas citiem investoriem platformā. Pamatā šodien, ieguldot jaunuzņēmumos, investori ir saistīti ar savu lēmumu uz diezgan ilgu laiku, kurā ar savu ieguldījumu neko nevar iesākt. Ja kompānijai labi klājas, kāds no investoriem varētu gribēt pārdot savas kapitāldaļas. Protams, tas nebūs tik vērtīgi kā brīdī, kad kompānija tiek pārdota, taču varbūt cilvēkam nauda vajadzīga agrāk. Protams, kā jau jebkurā tirgū, vajadzīgs kāds, kurš vēlas pārdot, un kāds, kurš vēlas pirkt,» skaidro Mads Emīls Dalsgārds (Mads Emil Dalsgaard), Funderbeam mārketinga vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas galvaspilsētā Tallinā vakar un šodien norisinās tehnoloģiju konference Latitude59, kas tiek uzskatīta par vienu no lielākajām reģionā; to plašā skaitā apmeklē arī Latvijas pārstāvji

Konference notiek jau devīto gadu un pulcē tehnoloģiju jaunuzņēmumus (startup), investorus un citus interesentus. Šogad konferencei ir aptuveni 1500 apmeklētāju no dažādām valstīm. Plaši pārstāvēta ir arī Latvija – konferencē piedalās ne vien tehnoloģiju jaunuzņēmumi Nordigen un Funderful, kuri pastāstīs par sevi īso prezentāciju konkursā [email protected]Estonia, bet arī Twino, Edurio, Ampple, Zoomcharts, Walmoo, Overly u.c. Latvijas startup. Tāpat konferenci apmeklē TechHub Riga un mediju pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrības airBaltic stjuarti ar šodienu pilnvērtīgi sāk pielietot Apple iPad planšetdatorus, lai aizstātu līdz šim izmantotās drukātās rokasgrāmatas un veidlapas. Tās ir investīcijas darbības procesu modernizācijā, kas nodrošinās uzlabotu darba efektivitāti un ievērojami samazinās papīra patēriņu, informē A/S Air Baltic Corporation Korporatīvās komunikācijas vadītāja Alise Briede.

«2014. gadā mēs sākām izmantot iPad planšetdatorus pilotu kabīnēs. Tas ļāva pilotiem izvairīties no aptuveni 10-15 kilogramu smagas lidojumu informācijas, rokasgrāmatu un citi uzziņu materiālu pārnēsāšanas. Mūsu piloti ir augstu novērtējuši šo iniciatīvu, tādēļ mēs esam spēruši jau nākamo soli, ievērojami samazinot papīra izmantošanu arī stjuartu ikdienas darbā,» stāsta airBaltic operatīvās vadības direktors Martins Sedlackis (Martin Sedlacky).

Pēdējo trīs gadu laikā ar šī projekta palīdzību lidsabiedrība ietaupījusi aptuveni sešus miljonus lappuses papīra, kas ir līdzvērtīgs aptuveni 350 kokiem. Papildus tam, tā kā iPad sver vien 0,7 kilogramus, svara samazināšana arī garantē degvielas patēriņa ietaupījumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrība "airBaltic" spērusi vēl vienu soli, lai samazinātu papīra izmantošanu, aizvietojot lidojumu pasažieru papīra sarakstus ar digitālu risinājumu, kas uzlabos darba efektivitāti, informē "airBaltic".

"Ilgtspēja ir neatņemama mūsu biznesa sastāvdaļa, un ikviens no mums ik dienu cenšas padarīt šo pasauli labāku. Digitāli pasažieru saraksti ir nākamais solis uz priekšu. Mūsu kolēģi ir paveikuši ievērojamu darbu un mums ir prieks redzēt, ka apkalpes komanda ir sajūsmā par šo uzlabojumu. Turpmāk "airBaltic" apkalpe vairs neizmantos garus papīra sarakstus, bet to vietā dati tiks saņemti iPad planšetdatoros," norāda "airBaltic" izpilddirektors Martins Gauss (Martin Gauss).

Turpmāk apkalpes ikdienas darbā vairs gandrīz nemaz netiks izmantots papīrs, un šī iniciatīva ik gadu ļaus ietaupīt aptuveni 1,8 tonnas papīra. Papildus tam lidsabiedrība samazinājusi arī citu papīra dokumentu izmantošanu, galvenokārt tās virszemes apkalpošanas nodaļā. Tagad digitāli kļuvuši dokumenti, kas aptver informāciju par pasažieriem pirms iekāpšanas lidmašīnā, informāciju par lidojumu un degvielas datus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apple lietotāji tiek aicināti atjaunot savu ierīču programmatūru, jo atklāta FaceTime programmatūras kļūda, kas rada nopietnas privātuma problēmas, raksta Bloomberg.

Secināts, ka kļūda rada iespēju, veicot konferences zvanu FaceTime, automātiski dzirdēt šo personu, pirms tā apstiprina zvanu, turklāt zvana saņēmējs nezina, ka zvanītājs viņu dzird, tāpat iespējams redzēt personu caur priekšējo kameru.

Lai novērstu šādu situāciju, Apple izlaidis jaunāko operētājsistēmas atjauninājumu – iOS 12.1.3 iPhone, iPad un HomePad ierīcēm. Jaunākā versija neparedz nekādus jaunumus, taču labo vairākas lielas kļūdas saistībā ar kompānijas produktiem.

Apple ziņojis, ka FaceTime kļūda ir jaunākajiem viedtālruņiem, sākot ar iPhone 5S modeli, iPad Air un jaunākiem modeļiem, kā arī 6.paaudzes iPod Touch.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūsdienās nav iedomājams nopietns uzņēmums vai jebkuras jomas iestāde, kur lielākā daļa ikdienas procesu netiktu vadīti ar tehnoloģijām. Turklāt tehnoloģiju attīstība pēdējās desmitgadēs šo iespēju ir padarījusi neskaitāmas reizes lētāku un līdz ar to arī pieejamāku gan cenas, gan piedāvājuma ziņā.

Nenoliedzams tehnoloģiju jomas līderis ir Apple, kura ražotās tehnoloģijas un dažādām vajadzībām izstrādātie programmnodrošinājumi aizvien vairāk gan padara vieglāku un vienkāršāku ikdienas procesu vadīšanu biznesā un valsts sektorā, tostarp arī zinātniskajā un studiju darba procesā augstskolās.

Arī Latvijas Lauksaimniecības universitāte (LLU) ir iegādājusies 16 Apple iMAC, lai aprīkotu LLU Informācijas tehnoloģiju fakultātes datorklasi studentu apmācību vajadzībām, kā arī divus Macbook Pro pasneidzējiem, stāsta LLU Informācijas Tehnoloģiju fakultātes dekāns, inženierzinātņu doktors Gatis Vītols.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

IDC: Planšetdatoru tirdzniecība pasaulē pērn piedzīvojusi kritumu otro gadu pēc kārtas

LETA, 03.02.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn pasaulē piegādāto planšetdatoru skaits samazinājies par 15,6%, tādējādi reģistrēts kritums otro gadu pēc kārtas, liecina tirgus izpētes kompānijas International Data Corp. (IDC) apkopotā informācija.

Pagājušajā gadā pasaulē piegādāti 178,4 miljoni planšetdatoru, bet ceturtajā ceturksnī to tirdzniecības apjoms sarucis par 20% - līdz 52,9 miljoniem vienību.

Analītiķi norāda, ka liela daļa patērētāju novēršas no tradicionālajiem planšetdatoriem, lai izvēlētos krietni daudzpusīgākas ierīces ar atdalāmām tastatūrām, kuras iespējams kategorizēt gan kā planšetdatorus, gan personālos datorus.

ASV informācijas tehnoloģiju gigants Apple Inc. šonedēļ ziņoja, ka tas ceturtajā ceturksnī pārdevis 13,1 miljonu planšetdatoru iPad, kas ir par gandrīz 19% mazāk nekā pirms gada, taču pietiekams apjoms, lai saglabātu līderpozīcijas šo ierīču tirgū.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV informācijas tehnoloģiju gigants "Apple Inc." otrdien tiešsaistē notikušajā pasākumā prezentējis jaunus planšetdatoru "iPad" modeļus, tādējādi reaģējot uz patērētāju aizvien pieaugošo interesi pēc šādām ierīcēm un darba iespējām mājās koronavīrusa pandēmijas laikā.

Vienlaikus uzņēmums arī iepazīstināja ar jauniem "iMac" datoriem, kas kļuvuši jaudīgāki, pateicoties tā paša izstrādātajām M1 mikroshēmām.

Šīs mikroshēmas darbina arī jaunos "iPad Pro" planšetdatorus, kuriem ir uzlaboti ekrāni un labāki savienojumi ar ārējām ierīcēm, kā arī būs pieejams 5G savienojums.

Planšetdatoru cena 11 collu modelim ASV sāksies no 799 dolāriem (660 eiro), bet par 12,9 collu modeli nāksies maksāt 1099 dolārus (910 dolārus).

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Planšetes izspiež 360 grādu datori

Jānis Vēvers, speciāli DB, 15.05.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Meklējot produktīvākus darba instrumentus, uzņēmumi aizvien biežāk dod priekšroku klēpjdatoru un planšetdatoru krustojumiem

Stājoties darbā vai sagaidot savu kārtu darba instrumentu atjaunošanas rindā, šogad liela daļa strādājošo saņems nevis kārtējo galddatoru vai klēpjdatoru un pat ne planšeti, bet gan abu pēdējo hibrīdu. Tā dēvētie divi vienā jeb 360 grādos atlokāmi klēpjdatori ar skārienjutīgu ekrānu kļuvuši par šā gada karstāko tendenci biroju tehnikā un apņēmīgi izspiež no darba vietām īsu popularitātes uzplaiksnījumu pārdzīvojušās planšetes.

Pēc patosa pilnā planšetdatoru uznāciena pirms nepilniem desmit gadiem un bravūrīgajiem solījumiem pārņemt datoru funkcijas skārienjutīgo plākšņu tirgū jau labu laiku vērojami pamatīgi atplūdi. Pārliecinājušies, ka planšetes labākajā gadījumā der kā prezentācijas un komunikācijas rīks, nevis pilnvērtīgs darba instruments, uzņēmēji sāka meklēt efektīvākus variantus. Globālie tirgus dati rāda, ka par tiem varētu kļūt tieši 360 grādu datori.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju uzņēmums Apple otrdien paziņojis, ka pārdošanā nonāks iPhone viedtālruņu speciālizlaidums iPhone 7 un 7 Plus sarkanā krāsā, liecina uzņēmuma paziņojums.

Tālrunis pārdošanā nonāks 24.martā. Īpašā izlaiduma tālruņi būs pieejami tikai ar 128 GB un 256 GB uzglabāšanas iespējām. To cena būs sākot no 749 dolāriem.

Citu atšķirību, kā vien sarkanā krāsa, tālruņiem nav. Jaunu modeli ar jaunām funkcijām Apple neplāno laist klajā ātrāk kā septembrī.

Sarkanie telefoni radīti, atbalstot cīņu ar AIDS – arī daļa ieņēmumu no šo telefonu pārdošanas tiks novirzīta organizācijai, kas vāc līdzekļus cīņai pret šo slimību.

Uzņēmums nācis klajā ar vēl vienu jaunumu – lētāku iPad versiju - 9,7 collu iPad ar 32 gigabaitu atmiņu cena būs sākot no 329 dolāriem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV informācijas tehnoloģiju gigants «Apple Inc.» un Dienvidkorejas elektronikas uzņēmums «Samsung Electronics Co.» ir izbeiguši savu strīdu par patentiem, kas bija ildzis vairāk nekā septiņus gadus, liecina trešdien ASV tiesā iesniegts dokuments.

Tiesa paziņoja, ka abas puses to ir informējušas par lietas nokārtošanu, un piebilda, ka «visas atlikušās prasības un pretprasības šajā lietā līdz ar šo tiek izbeigtas».

Strīda izbeigšanas nosacījumi netika izpausti. Strīdus ārpus ASV abi tehnoloģiju milži bija izbeiguši jau agrāk.

Strīds sākās 2011.gadā, kad «Apple» apsūdzēja «Samsung» par viedtālruņu «iPhone» un planšetdatoru «iPad» dizaina un tehnoloģijas kopēšanu. Ierosinātā prāva uzsāka patentu karu, kas izvērtās apmēram 50 lietās vairākās valstīs.

«Apple» guva priekšroku pirmajos tiesu spriedumos, sākot ar 2012.gada spriedumu, kurā zvērināto tiesa nolēma, ka «Samsung» jāsamaksā «Apple» vairāk nekā vienu miljardu ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrdien Google mātesuzņēmuma Alphabet vērtība sasniegusi 570 miljardus ASV dolāru, tādējādi pārspējot Apple un kļūstot par vērtīgāko kompāniju pasaulē, raksta CNBC.

Apple tirgus vērtība otrdien bija aptuveni 535 miljardi ASV dolāru.

Pēdējā reize, kad Google bija vērtīgāka nekā Apple, bija 2010.gads, kad abu kompāniju vērtība bija mazāka nekā 200 miljardi ASV dolāru. Toreiz Apple nesen bija laidis pārdošanā savu pirmo iPad, jaunākais iPhone tirgū bija 3GS un lielākos pārdošanas apjomus veidoja Mac – aptuveni trešdaļu. Tolaik kompāniju vadīja Stīvs Džobss.

Google vadītājs toreiz bija Ēriks Šmidts, kurš nākamajā gadā atdeva vadības grožus uzņēmuma līdzdibinātājam Lerijam Peidžam. Kompānija toreiz bija aptuveni uz pusi mazāka nekā patlaban.

Laikā starp 2008. un 2010.gadu Google un Apple vairākas reizes mainīja līdera godu, taču tad Apple vērtība uzlēca no 180 miljardiem dolāru līdz vairāk nekā 650 miljardiem dolāru 2012.gada septembrī. Toreiz kompāniju vērtība atšķīrās par vairāk nekā 400 miljardiem ASV doolāru. 2011.gadā Apple pārspēja Exxon un kļuva par pasaulē vērtīgāko uzņēmumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar DNB bankas valdes locekli, viceprezidenti Anitu Bērziņu

Lelde Petrāne, 05.08.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild Anita Bērziņa, DNB bankas valdes locekle, viceprezidente. DNB ir lielākās Norvēģijas bankas meitas uzņēmums Latvijā. «Esam liela un draudzīga komanda – kopā ap 850 darbiniekiem,» norāda A. Bērziņa.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Banku un finanšu joma ir dinamiska nozare, kas attīstās līdzi digitālajai pasaulei. Līdz ar to ir nemitīgas un aizraujošas pārmaiņas, kas motivē un iedvesmo. Strauji mainās klientu uzvedība, paradumi. Bankas sen vairs nav garlaicīgas, vecmodīgas organizācijas ar smagnējiem ozolkoka galdiem un naudas seifiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

11.augustā savu debiju Apple AppStore piedzīvo Latvijas spēļu izstrādātāja Beetroot Lab mobilā spēle Polipong, turklāt tā saņēmusi arī Apple atzinību, jo iekļauta pie AppStore TOP 3 šobrīd ieteiktajām spēlēm pasaulē.

Pacietība, neatlaidība un precizitāte ir atslēgas kombinācija, lai virzītos uz priekšu šajā spēlē. Polipong ir veidota kā piedzīvojums, kas aizrauj ar košām grafikām un asprātīgām animācijām. Tā paredzēta mērķauditorijai, kas izmanto mobilās izklaides prāta atpūtināšanai no ikdienas steigas.

Polipong tiek publicēta sadarbībā ar partneruzņēmumu ASV un pretendē uz izvietošanu prominentajā Apple kuratoru ieteikto spēļu sadaļā. Polipong ir veidota, īpašu uzmanību vēršot tieši uz Apple platformas īpašo funkciju izcelšanu. Kā piemēram, līdz ar spēles lejupielādēšanu, lietotājs tiks arī pie episkas ‘Uzlīmju’ pakas, kuras varēs izmantot, sūtot SMS iMessage applikācijā. Tajā pašā laikā, spēles skaņu celiņu ir iespējams lejupielādēt kā zvana toni no iTunes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Kad Apple nošķaudās, iesnas saķer viss pārējais tirgus

Jānis Šķupelis, 15.11.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējā laikā saļodzījies viens no līdzšinējā akciju cenu pieauguma balstiem – mazinājusies tirgus dalībnieku pārliecība par atsevišķu gigantisku tehnoloģiju kompāniju spēju uzturēt fenomenālu ieņēmumu pieauguma tempu.

Šajā ziņā izcils piemērs ir Apple, kuru gadiem ilgā akciju cenu izaugsme ir padarījusi par pasaulē lielāko publiski kotēto uzņēmumu. Šī uzņēmuma veiksmes stāsts pamatā saistīts ar viedtālruņu pārdošanu. Tomēr šobrīd tirgus dalībnieki sākuši uztraukties, ka iPhone tomēr varētu nebūt tas produkts, kas nākotnē turpinās sildīt nemitīgi augošu skaitu patērētāju siržu. Tiek norādīts, ka pie šī produkta jau ir pierasts un vēl tālāki tā atjauninājumi vairs var nepanākt cerēto izaugsmes efektu. Zināma šaubu ēna ir par to, ko varētu nest un kāds īsti izskatīsies Apple plāns B.

Lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Tehnoloģiju apskats: Samsung Galaxy Tab S6 - magnētu stiprināta draudzība

Jānis Vēvers, 27.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Samsung Galaxy Tab S6 pamatoti izvirza kandidatūru uz šā brīža labākā Android operētājsistēmas planšetdatora troni

Kamēr daļa elektronikas ražotāju gremdējas pārdomās, ko iesākt ar patērētāju interesi zaudējošajiem Android planšetdatoriem, Samsung konsekventi un pieturoties pie prognozējama laika grafika turpina attīstīt skārienjutīgās plāksnes. Augustā dienasgaismu ieraudzīja jaunākā korejiešu planšete Galaxy Tab S6, kas stājas pirms gada izdotās Tab S4 vietā kā zīmola šī segmenta labākais produkts un viens no nedaudzajiem patiesajiem konkurentiem Apple iPad Pro sērijai. Sanāk, ka Samsung pārlēca pāri piektajai Tab S paaudzei, tajā iekļaujot vien pavasarī tirdzniecībā laisto zemākas cenas vieglo versiju Tab S5e bez S Pen irbuļa atbalsta.

Viena no būtiskākajām Tab S atšķirības zīmēm kopš pirmsākumiem bijis S Pen irbulis, kas to no vienkārša izklaides rīka pārvērš plašāk pielietojamā instrumentā. Un cik sens ir irbulis, tikpat veca ir problēma ar tā glabāšanu. Atšķirībā no Note sērijas viedtelefoniem Samsung inženieri nevēlas S Pen ievietot planšetes korpusā. To arī var saprast – rakstāmais ir tik liels kā īsts zīmulis, tādēļ īpašas kabatas izveidošana nevajadzīgi uzpūstu planšeti. Iepriekš problēma risināta ar vāciņiem, kuros irbulim atvēlēta speciāla vieta. Šoreiz dizaineri ķērušies pie ragiem pašai planšetei. Padomāja, padomāja un izdomāja, ka korpusa aizmugurē var iegrebt seklu iedobi un plastmasas S Pen ievietot nelielus magnētus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Neracionālā finanšu tirgu eiforija var būt pat ilgāka

Jānis Šķupelis, 11.08.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finanšu tirgos turpinās tāda kā savdabīga Covid-19 ballīte.

Akciju cenas turpina palielināties - šā gada skatījumā, piemēram, ASV šajā vērtspapīru tirgū kopumā jau vērojami plusi.

Dažādu aktīvu straujam cenu pieaugumam (pēc Covid-19 izraisītā sabrukuma pavasara sākumā) palīdzējusi centrālo banku vēl iepriekš neredzēti apjomīga papildu likviditātes radīšanas kārta.

Tāpat eksperti norāda, ka tirgū ienācis jaunu investoru vilnis, kuru stiprāku padarījuši valdību, īpaši ASV, tiešā veidā piešķirtie papildus līdzekļi.

Turklāt līdz ar ekonomiskās aktivitātes atjaunošanos, tautsaimniecībām atveroties, ir uzlabojušies makroekonomiskie rādītāji, piemēram, mazumtirdzniecības apgrozījums u.c. Arī tas tirgus dalībniekiem rada papildu pārliecību par to, ka akciju tirgus augšupeja var turpināties krietni ilgāk un pasaules ekonomika tomēr ātrāk spēs atgriezties pirmskrīzes līmenī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

ASV un Ķīnas ekonomiskā simbioze jeb Toma un Džerija spēles

ArcaPay, 16.02.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jūs, visticamāk, pazīstat Tomu un Džeriju – divus ikoniskus animācijas seriāla tēlus. Viņi nepārtraukti cīnās viens ar otru, bet arī nespēj iztikt viens bez otra. Tā ir simbioze, kas nekad nespēs uzplaukt, taču to nevar arī pārtraukt, jo tā sniedz taustāmu labumu. Gluži tāpat kā kaķa un peles spēles starp ASV un Ķīnu.

Divas pasaules lielākās ekonomikas savā starpā konkurē un konfliktē, taču tās arī sadarbojas un veic tirdzniecības darījumus. Galvenie domstarpību un spriedzes avoti starp šiem milžiem ir cilvēktiesību un ģeopolitikas jomā. Tas savukārt ietekmē tirdzniecību un tehnoloģijas.

Liekas, ka vēl nesen ASV un Ķīnas tandēms šķita viens no veiksmīgākajiem starpvalstu sadarbības un valstu attīstības paātrināšanas piemēriem. Tagad, kad katra valsts cenšas iegūt priekšrocības pār otru, izmantojot tarifus, sankcijas, aizliegumus un citus līdzekļus, šī aina šķiet tāla un gandrīz neticama.

Ko dara Toms vai Džerijs, ja viņiem cīņā neveicas? Jā, viņi dodas meklēt sabiedrotos. Tāpat kā ASV un Ķīna - tās cenšas ietekmēt un pārliecināt citas valstis pievienoties tām, piedāvājot dažādus stimulus, palīdzību un dažādu veidu savienības. Dažas, acīmredzot, zem paklāja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Mana pieredze: Cilvēki grib arvien jaunas spēles

Anda Asere, 14.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starp spēlēm konkurences nav; tāpat kā cilvēkiem patīk jaunas viena un tā paša žanra filmas, viņiem patīk arī jaunas spēles

Tā uzskata Aleksejs Mjaliks, spēles Prime Peaks izstrādātāja A25 SIA īpašnieks. Prime Peaks ir braukšanas spēle mobilajām ierīcēm – iPhone, iPad un Android tipa telefoniem. Pie spēles Aleksejs sāka strādāt pagājušā gada jūlijā, un jau oktobrī spēle nonāca tirgū. Prime Peaks līdz šim lejupielādēts 196 tūkstošus reižu. «Pie mūsu ambīcijām tas ir maz. Protams, tas ir vairāk, nekā dažs labs var sapņot, bet, zinot, ka līdzīga žanra spēles tiek lejuplādētas desmitiem miljonu reižu, mēs gribētu sasniegt vismaz miljonu lejuplielāžu,» saka Aleksejs.

Lielākā daļa Prime Peaks spēlētāju ir no ASV un 75% uzņēmuma ieņēmumi veidojas šajā tirgū. Aleksejs uzskata, ka ASV arī ir lielākais spēļu biznesa potenciāls. «Tur lietotāji vienkāršāk tērē naudu par virtuālajiem labumiem. Iespējams, tur naudas vērtība ir mazāka nekā pie mums, dzīves līmenis ļauj tērēt, viņi ir arī pieraduši tērēties internetā. Visi vēlas būt ASV tirgū, un tāpēc arī tur visi iegulda reklāmās. Tur reklāmas ir dārgākas un mēs par mūsu spēlē parādīto reklāmu saņemam vairāk, nekā citos tirgos. Protams, vienlaikus arī pašiem jāmaksā vairāk,» saka Aleksejs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Swedbank" klientiem visā Baltijā un Zviedrijā ir pieejams "Apple Pay", liecina informācija bankas aplikācijā.

Tiesa, pirmajās stundās pēc šī paziņojuma novērotas tehniskas problēmas ar karšu pievienošanu viedtālruņa virtuālajam makam. "Priecājamies par lielo interesi, šobrīd vēl veicam pēdējos testus pirms oficiālā paziņojuma visiem klientiem. Paldies par aktīvo testēšanu, tas tiešām palīdz mūsu komandai ieviest šo jaunumu visā Baltijā un Zviedrijā," sociālajos tīklos skaidro banka.

Līdz ar to arī iOS lietotāji Latvijā var pilnvērtīgi izmantot bezkontakta maksājumus savās viedierīcēs – iPhone viedtālruņos, iPad planšetdatoros un, protams, arī Apple Watch viedpulksteņos.

Apple Pay pirkums tiek autentificēts tikai ar skatienu vai pieskārienu, izmantojot sejas ID (Face ID) vai pirkstu nospiedumu (Touch ID), vai ierīces piekļuves kodu. Apple Pay ir maksājumu tehnoloģija, kas ļauj klientiem veikt ātrus un ērtus pirkumus veikalos, lietotnēs un tīmekļa vietnēs.

Komentāri

Pievienot komentāru