Jaunākais izdevums

Jauno mediju un digitālā mārketinga speciālists Artūrs Mednis, kurš līdz šim vadīja sociālo mediju aģentūru Inspired Digital, kopā ar daļu komandas to pametis un nodobinājis jaunu satura mārketinga aģentūru New Black.

«Ar pārējiem Inspired Digital akcionāriem man jau zināmu laiku atšķīrās viedokļi par to, kā uzņēmumam jāattīstās. Tā kā kopš 12.maija es vairs neesmu uzņēmuma valdes loceklis, nolēmu dibināt jaunu satura mārketinga aģentūru New Black un īstenot savu uzņēmuma attīstības redzējumu pats,» portālam Db.lv stāsta A.Mednis.

«Līdzīgās domās bija gandrīz visi Inspired Digital darbinieki, kas gāja prom kopā ar mani. Lielā mērā viņu atbalsts un uzticēšanās arī bija galvenais iemesls jaunas aģentūras dibināšanai. Mums līdzi devās arī lielākā daļa klientu, kas vēlējās turpināt darbu ar iepriekšējo komandu,» turpina A.Mednis.

Viņš ar gandarījumu atzīst, ka tik saliedēts kolektīvs, kā tagad, sen nav bijis, un prognozē, ka tas noteikti atspoguļosies arī uz rezultātiem.

«Man joprojām pieder kapitāldaļas uzņēmumos Inspired Digital (28%), Inspired Ecommerce (7,5%) un Inspired Connect (33%). Ar pārējiem akcionāriem esam vienojušies, ka pēc saistību izpildes no viņu puses pret mani un pārējiem viņu bijušajiem darbiniekiem, es šķiršos no savām kapitāldaļām visos trīs uzņēmumos, un mēs turpināsim darbu neatkarīgi viens no otra. Tas gan neizslēdz sadarbību pie noteiktiem projektiem arī turpmāk,» atzīst A.Mednis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

Aicina Instagram «influencerus» reģistrēt saimniecisko darbību un nepārkāpt reklāmas likumu

Db.lv, 22.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liela daļa Latvijas interneta «influenceru» jeb privātpersonas ar tūkstošos mērāmu sekotāju skaitu «Instagram», «Youtube», «Facebook» un «Twitter», nav reģistrējuši savu saimniecisko darbību un nav sakārtojuši grāmatvedību, svētdien ziņoja raidījums «LNT TOP10».

Šie «influenceri» pieņem finansiālus un bartera labumus no uzņēmumiem apmaiņā pret preču un pakalpojumu reklamēšanu un slavinošo recenziju izvietošanu šo privātpersonu sociālo mediju kontos.

Digitālā mārketinga eksperti Artūrs Mednis un Deniss Ševeļovs raidījumam pieļāva, ka Latvijā varētu būt ap kādiem desmit «influenceru», kuriem sponsorētā satura veidošana, lielākoties «Instagram», kļuvusi par pilnas slodzes darbu un galveno ienākumu avotu, un kuriem ar grāmatvedību viss kārtībā. Pārējie vairāki simti privātpersonu piepelnās brīvajā laikā no parastā darba. Un te arī sākas problēmas.

«Šeit ir runa par saimniecisko darbību un tā ir jāreģistrē pirms to uzsāk. Šajā gadījumā ir jāaprēķina iedzīvotāju ienākumu nodoklis un valsts sociālās apdrošināšanas iemaksas,» uzsvēra VID Fizisko personu nodokļu daļas galvenā inspektore Santa Renerte. Tas nozīmē, ka privātpersonām ir jādeklarē visi ienākumi no izvietotā sponsorētā satura savos sociālajos kontos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saplūstot telekomunikāciju un televīzijas nozarēm, tiek samazinātas izmaksas pakalpojuma nodrošināšanai, kā arī palielināta klientu bāze, pirmdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Latvijā ar lielu soli televīzijas lauciņā jau iekāpuši tādi telekomunikācijas uzņēmumi kā SIA Latvijas Mobilais telefons (LMT), SIA Tele 2 un SIA Lattelecom, bet SIA Bite Latvija šim jaunajam izaicinājumam vēl briest. «Lai gan Bite un All Media Baltics ir Bites grupas uzņēmumi, darbojamies neatkarīgi. Mums pašlaik vēl nav sava TV risinājuma, tajā pašā laikā nevaram noliegt, ka pie tāda strādājam. Startēsim ar jauno produktu, kad būsim pārliecināti, ka tā saturs un tehnoloģiskie risinājumi atbilst klientu vēlmēm un vajadzībām,» atklāj SIA Bite Latvija vadītājs Kaspars Buls.

Jau ziņots, ka 2017. gada oktobrī tika noslēgts darījums, kura rezultātā starptautisks aktīvu pārvaldīšanas uzņēmums Providence Equity Partners iegādājās Zviedrijas mediju grupas MTG biznesu Baltijā. Jauniegādāto uzņēmumu grupa Latvijā turpina strādāt ar nosaukumu All Media Baltics un nodrošina televīzijas kanālu TV3, LNT, TV6, Kanāls 2, radio Star FM, video portāla TVPlay, portāla Skaties.lv, TV Play Baltics satelīttelevīzijas un SmartAD darbību Baltijas valstīs. Savukārt Bite Group pieminētais Providence Equity Partners iegādājās 2015. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas tenisists Ernests Gulbis pēc Vimbldonas čempionāta jaunākajā ATP rangā, kas publicēts pirmdien, atguvis valsts pirmās raketes godu.

Gulbis jaunākajā rangā veicis kāpumu par 241 vietu un tagad ieņem 348.pozīciju. Tikmēr iepriekšējais Latvijas pirmais numurs Miķelis Lībietis saglabājis 479.vietu.

Vimbldonas čempionātā, kas noslēdzās svētdien, Gulbis ar atzīstamu sniegumu sasniedza trešo kārtu, kur piekāpās vienam no pasaules spēcīgākajiem tenisistiem Novakam Džokovičam no Serbijas. Traumu dēļ viņš rangā bija piedzīvojis ievērojamu kritienu, noslīdot uz 589.vietu, bet Vimbldonā latvietis nopelnīja 90 ATP punktus, kas ir vairāk nekā viņš iespēja 12 iepriekšējos mēnešos kopā.

Šonedēļ Gulbis, izmantojot aizsargāto rangu, sacentīsies Zviedrijā notiekošajā Bostades ATP World Tour 250 sērijas turnīrā, kur pirmajā kārtā viņam pretī stāsies kāds kvalifikāciju pārvarējis tenisists. Uzvarot pirmajā kārtā, latvietim pretī stāsies ar piekto numuru izliktais krievs Karens Hačanovs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cilvēki, kuru ikdiena saistīta ar darbu birojā, laiku pa laikam vēlas «restartēties», nereti tam izvēloties ceļojumus bez komforta, izaicinot sevi piedzīvot kaut ko nebijušu un atmiņā paliekošu.

Adventure traveling šobrīd ir Nr 1 globālā tendence tūkstošgades paaudzes vidū, attiecīgi aizvien vairāk cilvēku vecumā no 20 līdz 40 izvēlas ceļot un iepazīt pasauli šādā veidā, liekot uzsvaru tieši uz pasaules iepazīšanu, jaunu kultūru atklāšanu un piedzīvojumu, kāds nav iespējams tad, kad ir iegādāts pilnībā noorganizēts ceļojums ar muzeju un baznīcu apmeklēšanu (kas, protams, arī nav slikti), komentē digitālā mārketinga speciālists Arturs Mednis. Arī viņš izmantojis šādu ceļojumu veidu un bijis, piemēram, Arktikā, bet rudenī dosies uz Peru. Viņš norāda, ka šādi ceļojumi devuši skaistas atmiņas, iespēju iepazīties ar interesantiem cilvēkiem, ar kuriem tagad kļuvis par draugiem, satiekas laiku pa laikam un dodas kopā nākamajos piedzīvojumos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Melnās piektdienas jeb Black Friday dzimtene ir ASV, kur to tirgotāji pirmo reizi organizēja 1952. gadā; kopš 2005. gada aktuāla ir arī Cyber Monday – pirmdiena pēc Pateicības dienas, kad cilvēki tiek mudināti iepirkties tiešsaistē. Pēdējos gados šādas akcijas mēģina iedzīvināt arī Latvijā

Abi mārketinga termini radušies ASV. Liela daļa Latvijas tirgotāju tos netulko un atstāj oriģinālā valodā. «Savulaik, dzīvojot ASV, redzēju iespaidīgus skatus, kad cilvēki pusnaktī stāvēja rindā pie lielveikala, lai pirmajiem būtu iespēja iegādāties kārotās preces. Latvijā nekas tāds līdz šim nav redzēts, nezinu, vai to piedzīvosim. Uzņēmējiem Black Friday ir labs laiks atlaidēm, tomēr ne katram biznesa modelim tās ir piemērotas un ar atlaidēm var pelnīt. Mums tāds ir,» teic SIA IPS Media (iPhone Photography School) valdes priekšsēdētājs Emīls Pakārklis.

Black Friday ir populārs tieši angliski runājošajās valstīs vai zemēs, kurās tradicionāli tiek atzīmēta Pateicības diena – ASV un Kanādā. Bez šīm abām lielākās Black Friday iepirkšanās kampaņas valstis ir arī Lielbritānija, Austrālija, kā arī Francija, Vācija, Spānija, Brazīlija, Ķīna u.c. Savukārt Cyber Monday ir tiešsaistes izpārdošana pēc Melnās piektdienas, kam robežas nav tik svarīgas. «Black Friday Latvijā parādījās pirms dažiem gadiem, taču tā arī neguva lielu popularitāti. Iespējams, tāpēc, ka tradicionāli ASV Black Friday tiešām ir ļoti lielas atlaides, un šādu ieguvumu dēļ parastais patērētājs arī mēdz zaudēt galvu. Latvijā 50% un pat 70% atlaide ir teju vai ierasta lieta, kas te vienā, te citā veikalā ir sastopama visu gadu, un arī tad gala cena ir tāda, kad ir vērts padomāt, pirms veikt pirkumu,» vērtē digitālā mārketinga aģentūras New Black vadītājs Artūrs Mednis. Tirgotājiem tā ir iespēja atbrīvot plauktus jaunām precēm un vienā nedēļas nogalē strauji palielināt ieņēmumus, tostarp arī uz tā rēķina, ka patērētājs iegādājas kaut ko vairāk, kaut ko, ko citkārt nebūtu pircis vispār. «Latvijā Black Friday kampaņu rīko aizvien vairāk tirgotāju, bet, lai šādas akcijas kļūtu populāras arī pie mums, ir nepieciešams veikt skaidrojošo darbu par to, ko tā nozīmē, kā arī, protams, ir jābūt lieliskiem piedāvājumiem,» klāsta A. Mednis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Ieteikumi, kā sievietei uzvesties sociālajos tīklos

Lelde Petrāne, 29.04.2016

Uzvedies tāpat kā jebkurā publiskā vietā
Sociālajos tīklos uzvedies tāpat kā uz ielas vai jebkurā citā sabiedriskā vietā.

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālie tīkli ir aptvēruši visu pasauli, un daudziem cilvēkiem ir grūti iedomāties dzīvi bez tiem. Bet kā uzvesties un kādu etiķeti virtuālajā pasaulē ievērot sievietei, lai garantētu sev labu reputāciju draugu, paziņu, darba devēju un nepazīstamu cilvēku acīs, kā arī savu datu drošību?

Ieteikumus sniedz pasākumu organizators Big Event, balstoties uz viedokļiem, ko pauž sociālo mediju aģentūras Inspired Digital vadītājs Artūrs Mednis, SEB bankas finanšu direktors Kārlis Danēvičs un lingvistiskās melu atklāšanas eksperte Nejolla Korrisa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

White Label apvieno spēkus ar McCANN Rīga

Lelde Petrāne, 01.02.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aģentūra White Label apvieno spēkus ar vienu no lielākajām reklāmas aģentūrām Latvijā McCANN Rīga.

White Label dibinātāji Kristaps Siliņš un Krišjānis Mazurs kļūst par McCANN Rīga partneriem, savukārt McCANN WorldGroup – par White Label līdzīpašnieku.

Ainārs Ščipčinskis, McCann WorldGroup īpašnieks, pastiprināti pievērsīsies integrētās komunikācijas attīstīšanai, lai stiprinātu kopējo McCann uzņēmumu grupu. Tās sastāvā ir McCANN Rīga, mediju aģentūra Inspired, digitālā aģentūra Inspired Digital, iepakojumu dizaina aģentūra BrandBox, nestandarta risinājumu aģentūra Momentum un PR aģentūra McCANN Consulting.

McCann zīmolam Latvijā ir 20 gadu vēsture.

Līdz ar White Label un McCann apvienošanos komandai pievienosies vēl divi reklāmas stratēģi - Tatjana Baranovska, kas līdz šim bijusi stratēģiskā plānotāja reklāmas aģentūrā DDB Latvija, un Bruno Vāvers, kas kā vadošais stratēģis strādājis reklāmas aģentūrā Guilty|Grey.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīpsalas hallē oktobrī norisināsies biznesa tehnoloģiju izstāde un konferences Riga Comm 2018, kur varēs iegūt praktiskas zināšanas par jaunākajām tehnoloģijām un inovācijām.

«Veidojot «Riga Comm» saturu, ļoti domājām par mūsu apmeklētāju vajadzībām. Tās ir ļoti dažādas, tāpēc piedāvājam 10 konferences dažādām interesēm – sākot no mārketinga, produktivitātes un finanšu tehnoloģijām līdz pat mākslīgajam intelektam. Ņemot vērā apmeklētāju vēlmes, šogad būs arī reāli uzņēmumu pieredzes stāsti un diskusijas,» stāsta «Riga Comm» vadītājs Andris Breške.

Abās «Riga Comm» norises dienās - 11. un 12. oktobrī - uz sešām skatuvēm notiks daudzveidīgas konferences.

Uz Executive skatuves 11. oktobrī Vadītāju forumā pulcēsies uzņēmēji, IT un cita līmeņa vadītāji, lai diskutētu par pieaugošo informācijas tehnoloģiju lomu ikvienas organizācijas vadības procesos. 12. oktobrī Lietu interneta konferencē aplūkos ļoti plašu tēmu loku – sākot no savienotajām automašīnām, viedo pilsētu DNS un lietu interneta drošību līdz pat biohakingam. «Cilvēka organisms ir kā komplekss dators, un, to iepazīstot, varam tajā bioloģiski ielauzties un uzlabot,» norāda Kaspars Vendelis, viens no konferences lektoriem – biohacking.lv kustības līdzdibinātājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tuvojoties gadu mijai, Dienas Bizness aptaujāja vairākus uzņēmējus par Jaunā gada sagaidīšanas paradumiem. Lūk, ko par svētku svinēšanas tradīcijām stāsta digitālās aģentūras New Black vadītājs Artūrs Mednis:

«Pēdējos desmit gadus Jaungada nakti svinu Latvijā, lai gan iepriekš esmu gadumiju pavadījis arī uz kalna Somijā kopā ar draugiem. Pirms apmēram četriem gadiem man radās vēlme un ideja, ka es pirmajā gada dienas rītā varētu doties uz lidostu, izvēlēties gala mērķi, kas pieejams un doties uz ārvalstīm. Tiesa, pirmais mēģinājums bija neveiksmīgi, jo, ierodoties 1.janvāra agrā rītā lidostā Rīga, konstatēju, ka līdz tuvākajiem lidojumiem ir jāgaida vairākas stundas vai arī jālido caur Maskavai un to es nevēlējos darīt. Sapratu, ka šāda spontāna ideja nedarbojas un aviobiļetes tomēr ir jāiegādājas iepriekš. Pēdējos trīs gadus es praktizēju šādu svinību plānu – jaungada nakti pavadu jautrā ballītē ar draugiem un paziņām un bieži vien svinībās es esmu arī DJ, bet austot rītam, ar visu uzvalku mugurā dodos uz lidostu, lai lidotu pie saviem indiešu draugiem uz Goa, Indijā. Apsveru iespēju šādi rīkoties arī 2017. gada pirmajā dienā. Faktam, ka es gadumiju sagaidu Latvijā nav īpašs skaidrojums, tā ir vēlme būt starp savējiem, jo aizbraukt jau var vienmēr, arī citā dienā».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai cik piesardzīgi cilvēks lietotu sociālos tīklus, tie tik un tā atstāj «pēdas», kuras, prasmīgi meklējot un analizējot, var izmantot reklāmas novirzīšanas nolūkos, pirmdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Ar sociālo tīklu un interneta mediju palīdzību var uzzināt gandrīz jebkādu informāciju par potenciālo uzņēmuma mērķauditoriju, taču tā ne vienmēr būs pieejama publiski un bez maksas. Ja kompānija ir precīzi definējusi savu mērķauditoriju, tad var uzzināt padziļinātus datus par sava profila sekotājiem un pēc tam tos sekmīgi likt lietā.

«Mēs aģentūrā papildus publiski pieejamiem datiem, protams, izmantojam arī citus informācijas avotus par sociālo tīklu lietotājiem, piemēram, Gemius, TNS vai Wave. Kritēriji, pēc kādiem tiek atlasīta informācija, var būt ļoti dažādi. Tas ir atkarīgs no avota, kurā meklē, kā arī mērķa, kādam dati nepieciešami, bet populārākie ir demogrāfiskie rādītāji, intereses, uzvedība, dzīvesveids, izglītība un bieži arī mobilo ierīču lietošanas paradumi,» stāsta Inspired Digital vadītāja Ance Prince. Iegūto informāciju var izmantot, lai radītu lietotājam interesantu saturu, lai precīzi novirzītu sociālo tīklu reklāmas, paturot prātā līdzsvaru starp auditorijas plašumu, šaurumu un segmentāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru