Jaunākais izdevums

Mūkusalas Biznesa centra teritorijā atklāta septītā Elektrum Drive īpaši ātrās uzlādes stacija.

Biznesa centra teritorijā uzstādītā Elektrum Drive uzlādes stacija nodrošina 150 kW jaudu, kas ļauj elektroautomobili uzlādēt 50 kilometru braucienam vien 4 minūšu laikā. Šogad MŪKU SALAS teritorijā uzsākta arī daudzstāvu autostāvvietas būvniecība, kurā 11 vietas tiks atvēlētas tieši elektroautomobiļu uzlādei. Kā stāsta biznesa centra vadība, palielinoties videi draudzīgo transportlīdzekļu skaitam pilsētvidē, šādu uzlādes staciju skaits tikai turpinās pieaugt.

"Kā komerciālā nekustamā īpašuma tirgus pārstāvji mēs nodrošinām ne tikai pakalpojumus, bet arī vidi, un ir ļoti svarīgi, lai zaļākas vides radīšanā mēs ietu roku rokā ar saviem nomniekiem. Arvien vairāk uzņēmumu īpašu uzmanību pievērš CO2 izmešu daudzumam, ko uzņēmums rada savas darbības rezultātā, tāpēc ir ļoti svarīgi, lai Mūkusalas Biznesa centrs kā biroju telpu iznomātājs spētu piedāvāt visus nepieciešamos instrumentus, lai mūsu nomnieki varētu sasniegt savu uzņēmumu klimata mērķus," stāsta Mūkusalas Biznesa centra valdes priekšsēdētāja Iveta Bahmane.

"Esam priecīgi par Mūkusalas Biznesa Centra vēlmi kopā ar Elektrum Drive būt vieniem no līderiem un rādīt piemēru nozarei, ka inovatīvos komerciālajos īpašumos uzlādes risinājumi nav kas ekskluzīvs vai neierasts, drīzāk obligāta vajadzība. Šeit īpaši vēlos uzsvērt, ka tieši MŪKU SALA bija pirmais komerciālais īpašums, ar kuru Elektrum Drive uzsāka sadarbību. Jāmin, ka daudzi seko šim piemēram un kopā ar mums attīsta uzlādes risinājumus arī citos komerciālajos īpašumos. Mūsdienīgos komerciālos nekustamajos īpašumos ir nepieciešami kombinēti risinājumi, kas apmierina gan biroju, gan viesu, gan arī mobila biznesa vajadzības. Elektrum Drive spēj nodrošināt šādu vajadzību piepildīšanu gan pilnībā publiski pieejamās stāvvietās, gan arī daļēji vai pilnībā slēgta tipa uzlādes vietās, " stāsta Ansis Valdovskis, AS "Latvenergo" Baltijas elektrotransporta uzlādes tīkla direktors.

Elektrum Drive ātrās uzlādes stacijas atklāšana ir kārtējais uz ilgtspēju vērstais projekts MŪKU SALAS teritorijā – 2021. gadā uz biroju centra jumtiem izvietota tobrīd lielākā saules paneļu stacija Rīgā, savukārt jau tuvākajās nedēļās gaidāma A klases ZEISS BIROJU ēkas atklāšana – šī celtne sertificēta atbilstoši BREEAM Excellent ilgtspējas sertifikāta prasībām. Līdz mēneša beigām Biznesa centra ātrās uzlādes stacijas lietotājiem tiek piedāvāta īpaša uzlādes cena – 0,18 EUR/kWh.

Mūkusalas Biznesa centra teritorijā atrodas tādu uzņēmumu kā "Tele2", "Bolt", "Delfi", "Cognizant", "Civinity" un citi biroji. 2021. gada beigās Mūkusalas ielas apkaime apvienojusies zem vienota zīmola – MŪKU SALA, kurā ietilpst gan Mūkusalas Biznesa centrs un tā īstenotie projekti, gan topošā A klases biroju ēka "ZEISS BIROJI".

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Latvijas valdības pasākumi elektromobiļu uzlādes infrastruktūras attīstībai

Sadarbības materiāls, 24.07.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas valdība ir apzinājusies, cik svarīgi ir izveidot stabilu elektromobiļu uzlādes infrastruktūru, un ir veikusi vairākus pasākumus, lai atbalstītu tās attīstību. Viens no būtiskākajiem veiktajiem pasākumiem ir Nacionālās uzlādes infrastruktūras attīstības plāna ieviešana. Šis plāns fokusējas uz uzlādes tīkla izplatību visā valstī, īpašu uzmanību pievēršot pilsētu teritorijām, autoceļiem un sabiedriskajām autostāvvietām.

Lai veicinātu uzlādes infrastruktūras izaugsmi, valdība ir arī veicinājusi sadarbību ar privātiem uzņēmumiem un starptautiskiem partneriem. Ir izveidotas publiskā un privātā sektora partnerības, lai piesaistītu zināšanas un investīcijas uzlādes staciju izvietošanai. Šīs sadarbības pieejas mērķis ir izveidot labi savienotu un ilgtspējīgu uzlādes tīklu visā Latvijā.

Attiecībā uz publisko uzlādes staciju pieejamību un sasniedzamību Latvijā pēdējos gados ir vērojams ievērojams progress. Uzlādes stacijas ir stratēģiski izvietotas dažādos pilsētu centros, tirdzniecības zonās un populāros galamērķos. Šāds izvietojums ļauj elektromobiļu īpašniekiem ērti piekļūt uzlādes iekārtām, veicot ikdienas aktivitātes, piemēram, iepērkoties vai atpūšoties.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2023. gadā Elektrum Drive pieejamais uzlādes tīkls pieaudzis par 69 % un kļuvis par lielāko elektrouzlādes tīklu valstī, sasniedzot 571 pieslēgvietu visā Baltijā, informē AS Latvenergo.

Decembrī sasniegts jauns uzlādes apjomu rekords Baltijā – Elektrum Drive tīklā mēneša laikā uzlādētas vairāk nekā 183 MWh, un kopumā pērn Elektrum Drive tīklā veiktas vairāk nekā 53400 uzlādes sesijas, sniedzot 727 tonnu CO2 izmešu ietaupījumu. 2024. gadā plānots sasniegt 800 publisko pieslēgvietu skaitu Baltijā un izbūvēt pirmos 300 kW uzlādes lieljaudas laukumus.

Elektrum Drive uzlādes tīkla kartē 2023. gadā pievienotas tāda pilsētas kā Tallina, Viļņa, Klaipēda, Pērnava, Tartu, Narva, Sigulda un Ogre. Uzlādes iespējas paplašinātas arī Rīgā un tās apkārtnē – Līčos, Carnikavā, Ķekavā, Baložos un citviet, kā arī citās Latvijas lielākajās pilsētās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Møller Baltic Import un Elektrum Drive paplašinās elektroauto uzlādi Baltijā

Db.lv, 13.09.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Volkswagen automobiļu importētājs Baltijas valstīs un Audi automašīnu importētājs Latvijā un Lietuvā Møller Baltic Import parakstījis sadarbības vienošanos ar energouzņēmumu Elektrum, kas Baltijas valstīs izstrādā elektrisko automobiļu uzlādes infrastruktūru “Elektrum Drive”.

Sadarbības ietvaros vairāk nekā 100 uzlādes punkti 28 Volkswagen un Audi dīleru centros visā Baltijā (izņemot Audi Igaunijā) būs redzami Volkswagen “We Charge” un Audi “Audi Charging” platformā, kā arī automobiļu navigācijas sistēmās un “Elektrum Drive” lietotnē. Uzlādes punkti tiks pakāpeniski papildināti 2023. gada laikā.

Baltija piedzīvo elektroauto bumu 

Šī gada pirmajos sešos mēnešos pieprasījums pēc elektroauto Baltijā palielinājies par 87,8%,...

“Tuvāko gadu laikā paredzam būtisku mūsu elektrisko automobiļu pārdošanas apjoma pieaugumu, tāpēc vēlamies klientiem nodrošināt ilgtspējīgus un elastīgus uzlādes risinājumus par pieņemamu cenu. Šī iemesla dēļ Møller Baltic Import izvēlējies Elektrum kā uzticamu sadarbības partneri mūsu uzlādes pakalpojumu darbības nodrošināšanai un to izvēršanai nākotnē. Mūsu mērķis ir padarīt publisko uzlādi vēl vienkāršāku un pieejamāku gan mūsu esošajiem klientiem Baltijā, gan simtiem tūkstošu Volkswagen un Audi elektromobiļu īpašniekiem visā Eiropā, kuri varēs izmantot šīs uzlādes stacijas, ceļojot pa Baltiju,” skaidro Møller Baltic Import izpilddirektore Ilze Grase-Ķibilde.

AS “Latvenergo” Elektrotransporta uzlādes tīkla vadītājs Ansis Valdovskis piebilst, ka uzņēmums turpina izvērst darbību visā Baltijā: “Elektromobilitātes jomā mēs strādājam atbilstoši dinamiskajai tirgus situācijai un pieprasījumam, meklējot un radot inovatīvus sadarbības veidus. Sadarbība ar Moller Baltic Import sniedz mums jaunas iespējas, tostarp dalīties “Elektrum Drive” uzlādes servisa pieredzē un zināšanās. “Elektrum Drive” lietotne sniegs iespēju visiem elektromobiļu lietotājiem norēķināties un veikt uzlādi šajās uzlādes stacijās, ļaujot ērti un droši ceļot, plānot galamērķus visā Baltijā, kā arī apmeklēt dīleru centrus. Esam gandarīti, ka mums uzticas tāds sadarbības partneris kā Moller Baltic Import.”

Pirms sadarbības ar “Elektrum Drive” 28 uzlādes stacijas un vairāk nekā 100 uzlādes punkti, kas atrodas Møller Baltic Import dīleru tīklā, galvenokārt tika izmantoti dīleru darbības nodrošināšanai. Jaunās sadarbības rezultātā šie uzlādes punkti būs redzami arī “We Charge” un “Audi Charging” platformā, kā arī “Elektrum Drive” mobilajā lietotnē, tādējādi teju dubultojot “Elektrum Drive” apkalpoto uzlādes vietu skaitu. Šo uzlādes vietu iekļaušanu “Elektrum Drive” sistēmā plānots pabeigt līdz 2023. gada beigām. Tādējādi arī tiks nodrošināts, ka Volkswagen un Audi elektrisko automobiļu navigācijas sistēmās būs pieejama šo jauno uzlādes vietu redzamība un informācija par to noslodzi.

“We Charge” un “Audi Charging” ir abonēšanas pakalpojums, ko Volkswagen vai Audi klienti var izmantot, lai uzlādētu savus elektriskos automobiļus visā Eiropā vairāk nekā 500 000 uzlādes punktos, tostarp Ionity ātrās uzlādes tīklā. Šie pakalpojumi galvenokārt paredzēti privātajiem, bet ir pieejami arī biznesa klientiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Elektroauto uzlādes tīkls "Eleport" turpina attīstību un ir atvēris 6 jaunas uzlādes stacijas. Rīgā ir uzstādītas trīs jaunas uzlādes stacijas tirdzniecības centra "Augusts" un veikala "Gemoss" stāvlaukumā, kā arī uzlādes tīklam ir pievienota jauna "SimpleCharge" stacija.

Savukārt vēl divas stacijas ir uzstādītas Salacgrīvā pie atpūtas kompleksa "Kapteiņu osta", kopumā nodrošinot 11 jaunas pieslēgvietas Latvijā.

"Katru jaunu staciju mēs pielāgojam tās gala lietotājam, tāpēc rūpīgi pārdomājam nepieciešamo jaudu, lietošanas paradumus, kā arī lūkojam pēc labākajiem tirgus risinājumiem. Jaunās stacijas ir uzstādītas rūpīgi pārdomātās vietās, kas ir papildinājums dinamiskai "Eleport" attīstībai Baltijas valstīs," norāda Kārlis Mendziņš, "Eleport Latvija" vadītājs.

Rīgā, t/c "Augusts" jeb "Pļavnieku tirgus" pazemes stāvvietā, ir uzstādītas divas 200 kW* ultra ātrās uzlādes stacijas, kas spēj lādēt ar 1250 km/h lielu uzlādes ātrumu jeb 100 km piecu minūšu laikā, savukārt veikala "Gemoss" stāvlaukumā Ropažu ielā 63 ir uzstādīta pirmā Latvijā publiski pieejamā ražotāja "Autel" 50 kW uzlādes stacija ar 330 km/h lielu uzlādes ātrumu jeb 110 km 20 minūšu laikā. "Eleport" tīklā ir pievienojusies arī jauna "SimpleCharge" 11 kW uzlādes stacija Tērbatas ielā blakus Sporta pils dārziem, kas nodrošina elektrību no ielas laternu staba.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Ignitis ON uzstādījis līdz šim jaudīgāko elektrouzlādes staciju Baltijas reģionā

Db.lv, 21.09.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viedo enerģijas risinājumu uzņēmums Ignitis, kas pārvalda Lietuvā lielāko elektrisko transportlīdzekļu ātrās uzlādes tīklu Ignitis ON, ir uzstādījis Baltijā pirmo 400 kW uzlādes staciju, kas sniedz iespēju elektroauto uzlādēt aptuveni 7 minūtēs. Tā patlaban ir jaudīgākā elektroauto uzlādes stacija Baltijas reģionā.

Kā norāda Ignitis elektroauto tīkla attīstības vadītājs Andrius Šeršniovas, šis ir vēsturisks notikums un nozīmīgs uzņēmuma sasniegums, kas liecina par straujo tehnoloģiju attīstību šajā tirgus segmentā. Īpaši jaudīgā uzlādes stacija atrodas Viļņā līdzās noslogotajam maģistrālajam ceļam blakus Gariūnu tirgum un ātrās ēdināšanas restorānam Hesburger.

Andrius Šeršniovas uzsver, ka šodien notikusī Baltijā jaudīgākās uzlādes stacijas atklāšana ir daļa no Ignitis ON ambiciozajiem stratēģiskajiem plāniem paplašināt viedos risinājumos balstīto elektroauto uzlādes infrastruktūru Baltijā, padarot to ērtu autovadītājiem un vienlaikus sekmējot energoefektivitāti un vides ilgtspējību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadot veiksmīgāko darbības pusgadu, "Latvenergo" meitasuzņēmums "Elektrum Lietuva" šogad ir ievērojami – 2,5 reizes vairāk – audzējis ieņēmumus un par 73 % palielinājis klientu skaitu.

Tādējādi "Latvenergo" kopējos darbības rezultātus pozitīvi ietekmē ienākumi, kas gūti no elektroenerģijas un dabasgāzes, kā arī saules enerģētikas un elektroauto uzlādes risinājumu tirdzniecības kaimiņvalstī Lietuvā.

"Latvenergo" koncerna meitasuzņēmuma "Elektrum Lietuva" ieņēmumi 2023. gada pirmajā pusgadā sasniedz gandrīz 177 miljonus eiro un ir 2,5 reizes lielāki nekā attiecīgajā 2022. gada periodā (68 miljoni eiro). Savukārt par 73 % gada laikā audzis klientu skaits, kuri izmanto uzņēmuma pakalpojumus elektroenerģijas un gāzes piegādei, saules elektrostaciju, uzlādes punktu ierīkošanai, apkures sistēmu risinājumiem, un sasniedz 166 tūkstošus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Ignitis grupe investēs 115 miljonus eiro elektroauto uzlādes tīklā Baltijā

Db.lv, 13.07.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskā enerģētikas uzņēmuma “Ignitis Group” meitas uzņēmums “Ignitis” kopā ar meitas uzņēmumiem Latvijā un Igaunijā tuvāko 3-5 gadu laikā plāno investēt 115 miljonus eiro elektroauto uzlādes tīkla izveidē Baltijas valstīs.

Investīciju galvenais mērķis ir elektroauto uzlādes staciju iegāde, lai vienoti attīstītu uzlādes tīkla infrastruktūru Baltijas valstīs.

Plānoto investīciju mērķis atbilsts “Ignitis Group” stratēģijai līdz 2026.gadam veicināt elektroauto uzlādes tīkla infrastruktūras attīstību un izveidot lielāko elektroauto ātrās uzlādes tīklu Baltijā. Līdz 2026. gada beigām “Ignitis” plāno uzstādīt līdz pat 3000 elektroauto uzlādes punktu visā Baltijā.

Aizvadītā gada nogalē uzņēmums kā vienu no stratēģiskās darbības prioritātēm izvirzīja elektorauto uzlādes tīkla infrastruktūras “Ignitis ON” attīstību. 2022. gadā “Ignitis” uzņēmumā tika izveidots elektriskās mobilitātes bloks, ko šī gada sākumā sāka vadīt Eimantas Balta. Līdz šim viņš vairāk nekā piecus gadus strādāja starptautiskajā tehnoloģiju uzņēmumā Bolt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc vairāk nekā divus gadus ilga būvniecības procesa ekspluatācijā nodota A klases biroju ēka Zeiss biroji, informē projekta attīstītājs Mūkusalas Biznesa Centrs.

Jaunā ēka atrodas Dēļu ielā, un par tās arhitektūras iedvesmas avotu kalpojusi kādreizējā Carl Zeiss optikas fabrika, kas reiz atradusies šajā pašā vietā. "Zeiss Biroju" projekta īstenošanā investēti aptuveni deviņi miljoni eiro.

Ēkas kopējā platība ir 5600 kvadrātmetri un tā ir sertificēta atbilstoši BREEAM Excellent ilgtspējas sertifikāta prasībām, projektā iekļaujot A klases energoefektīvas gaisa dzesēšanas, ventilācijas un apkures sistēmas un ilgtspējīgus un dabai draudzīgus apdares materiālus.

"Zeiss Biroju" ēkas oficiālā atklāšana ir plānota šoruden – kā stāsta projekta attīstītāji, pirms nomnieku uzņemšanas vēl jāveic iekšējie apdares darbi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Elektroauto uzlādes tīkls “Eleport” ir uzstādījis trīs jaunas elektroauto uzlādes stacijas tirdzniecības centra “Galleria Riga” pazemes autostāvvietā, nodrošinot kopumā sešas uzlādes pieslēgvietas.

“Ērta infrastruktūra ir viens no veidiem, kā veicināt ātrāku pāreju uz elektroauto, tādējādi veicinot arī motivētāku klimata mērķu sasniegšanu. Rīgas centrā šobrīd ievērojami trūkst uzlādes vietu, tādēļ jaunā lokācija būs ērta un piemērota gan vietējiem iedzīvotājiem, gan arī pilsētas viesiem, kuri biežāk ceļo ar elektroauto,” norāda “Eleport Latvija” vadītājs Kārlis Mendziņš.

“Galleria Riga” pazemes autostāvvietas zemākajā stāvā ir uzstādītas divas jaunas 200 kW* ultra ātrās uzlādes stacijas, kas spēj lādēt ar 1250 km/h lielu uzlādes ātrumu jeb 100 km piecu minūšu laikā, un viena 22 kW maiņstrāvas jeb lēnā uzlādes stacija, kas nodrošina 145 km/h uzlādes ātrumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskā enerģētikas kompānija „Ignitis Group“ šodien publicēja 2023. gada rezultātus, izziņojot apjomīgākās investīcijas uzņēmuma vēsturē, kas paredz vērienīgu atjaunīgās enerģijas projektu attīstīšanu Latvijā un Baltijā kopumā.

Uz atjaunīgajiem energoresursiem orientētā kompānija „Ignitis Group“ Latviju uzskata par vienu no svarīgākajiem atjaunīgās enerģijas attīstīšanas tirgiem Baltijas reģionā, īpaši vēja un saules enerģijas ražošanas jomā.

Saskaņā ar 2023.gada rezultātiem, pērn viss “Ignitis Group” atjaunīgās enerģijas ražošanas portfelis pieauga līdz 7,1 GW, nodrošinot līdz pat 19 TWh elektroenerģijas jaudas ģenerēšanu. Šāds elektroenerģijas apjoms ir pietiekams, lai nodrošinātu Latvijas un Lietuvas kopējo elektroenerģijas vajadzību apmierināšanu. Pašlaik “Ignitis Group” atjaunīgās enerģijas ražošanas portfelis Latvijā sasniedz 1,3 GW un pēc apjoma, tas ir otrs lielākais aiz Lietuvas 4,4 GW.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Eiropas mobilitātes nedēļas ēnas puse: ķeksītis izpildīts, bet turpinām veco kursu

Kārlis Mendziņš, “Eleport Latvija” vadītājs, 21.09.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Skatoties no klimata pārmaiņu puses, Latvijai un tās iedzīvotājiem ir paveicies, jo mūsu platuma grādos pasauli satricinošas dabas parādības notiek reti vai pat nemaz. Taču šis “ģeogrāfiskais izdevīgums” mazina mūsu atbildības sajūtu pret vidi kopumā, līdz ar ko Eiropas klimata mērķi veidojas kā “ķeksītis” sabiedrības apziņā – bez rīcības un savu paradumu maiņas.

Ierasti, septembrī norisinās kārtējā Eiropas mobilitātes nedēļa, kas tiek rīkota ar mērķi popularizēt videi draudzīgākus pārvietošanās veidus, bet pagaidām vērienīgas un rezultatīvas iniciatīvas sabiedrības paradumu maiņai netiek īstenotas. Vai mums ir pārāk ērti?

Kaut ko darām, bet rezultātu trūkst

Kad runājam par mobilitātes trūkumiem Latvijā, ir jāsaprot, ka lielākā problēma ir vieglās automašīnas. Jau šobrīd transporta sektors kopumā ir atbildīgs par trešdaļu no visām SEG emisijām , bet vieglās automašīnas – par piektdaļu. Izaugsmes prognozes liecina, ka automašīnu skaits turpinās augt, kam sekos radīto emisiju pieaugums. Diemžēl visi līdz šim piedāvātie politiskie risinājumi, kas varētu strauji mainīt situāciju, ir noraidīti. Jau kopš brīža, kad Nacionālais enerģētikas un klimata plāns 2030 (NEKP) tika publicēts, tas saņēma kritiku par pārāk maigiem mērķiem bez konkrēta rīcības plāna apakšā. Jau vairāki gadi ir pagājuši, bet nekas neliecina, ka pat tas, kas tur ir uzstādīts, tiktu izpildīts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Attīstot elektroauto uzlādes tīklu, Eleport nodrošina uzlādes iespējas 7 jaunās vietās Latvijā, kā arī paziņo par Baltijas valstīs lielākā uzlādes parka izveidi Lietuvā pie iepirkšanās un izklaides centra “Akropole”.

Kopumā Eleport tīkls Latvijā papildināts ar 13 jaunām uzlādes stacijām gan Rīgā, gan ārpus tās.

“Elektroauto lietotāju skaitam augot, mūsu uzdevums ir nodrošināt pēc iespējas pieejamāku auto uzlādes infrastruktūru ikvienam. Mūsu mērķis ir veidot uzlādes stacijas, kas pielāgotas gala lietotāju ikdienas lietošanas paradumiem un nodrošināt to pieejamību arvien plašākā Rīgas, Latvijas un Baltijas reģionā,” uzsver Kārlis Mendziņš, “Eleport Latvija” vadītājs.

Elektroauto uzlādes infrastruktūras attīstītājs Eleport ir veicis nozīmīgus ieguldījumus uzlādes tīkla attīstībā ne tikai Latvijas teritorijā, bet arī mūsu kaimiņvalstī Lietuvā, paziņojot par jaunu uzlādes parka izveidi pie iepirkšanās un izklaides centra “Akropole”, kas atrodas pašā Kauņas centrā. Projekta ietvaros paredzēts uzstādīt 40 uzlādes stacijas, kopumā ieguldot teju 1 miljonu eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Eleport īstenos 13,8 miljonus eiro vērtu infrastruktūras projektu Baltijas valstīs un Polijā

Db.lv, 25.09.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eleport, elektroauto uzlādes tīkla attīstītājs, ir saņēmis 13,8 miljonus eiro lielu finansējumu, lai izstrādātu uzlādes infrastruktūru publiskajam Eiropas transporta tīklam (TEN-T).

Eleport Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta (CEF) finansētā projekta ietvaros uzstādīs 138 jaunas uzlādes stacijas gar galvenajām transporta maģistrālēm Baltijas valstīs un Polijā.

Lai attīstītu ilgtspējīga transporta tīkla infrastruktūru Eiropas Savienībā (ES), kopumā tiks piešķirts finansiāls atbalsts vairāk nekā 352 miljonu eiro apmērā. Saskaņā ar CEF instrumentu, kas atbalsta Eiropas transporta infrastruktūras attīstību, ir atlasīti 26 projekti, kas atbilst Zaļā kursa principiem.

Eiropas Klimata, infrastruktūras un vides izpildaģentūra (CINEA) jau ir sākusi dotāciju līgumu sagatavošanu ar izvēlētajiem projekta saņēmējiem. Eleport piešķirtais finansējums tiks izmantots īpaši ātrās uzlādes staciju uzstādīšanai Eiropas TEN-T ceļu tīklā Polijā, Lietuvā, Latvijā un Igaunijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā, biroju kompleksā Jaunā Teika, atklāta valstī lielākā elektroauto uzlādes vieta. Tajā Elektrum Drive sadarbībā ar EfTEN Capital izveidotajās trijās stacijās ir pieejamas 28 pieslēgvietas ar 22 kW uzlādes jaudu.

Ne tikai privātajā, bet arī uzņēmumu sektorā Latvijā elektroauto skaits pārliecinoši aug, sasniedzot 158 % pieaugumu 2022. gadā. Jaunu automašīnu segmentā pieprasījums pēc elektroauto nu jau ir lielāks nekā pieprasījums pēc dīzeļdzinēja auto. Tas nosaka izmaiņas gan jaunākajā dzīvojamajā fondā, gan arī biroju piedāvājumā, projektos iekļaujot elektrotransporta uzlādes iespējas, lai perspektīvā gan iedzīvotāji, gan darbinieki varētu nodrošināt savas vajadzības.

Jau ziņots, ka Latvijā publiskais uzlādes tīkls aug visstraujāk, salīdzinot ar kaimiņvalstīm, un ir 2,38 stacijas uz katriem 10 reģistrētajiem elektroauto, Igaunijā tās ir 0,57, bet Lietuvā 0,93 stacijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas elektromobiļu uzlādes pakalpojumu sniedzējs "Ignitis ON" svētdien piedzīvojis kiberuzbrukumu, kurā noplūdināti vismaz 20 000 klientu dati, paziņoja uzņēmumā.

Svētdienas pēcpusdienā daļai "Ignitis ON" klientu tika atvienota piekļuve pakalpojuma lietotnei un viņi nevarēja uzlādēt savas automašīnas ar elektrisko dzinēju. Uz vairākām stundām tika atslēgtas arī visas kompānijas uzlādes stacijas Lietuvā.

Kompānija informēja, ka kiberuzbrukumā noplūdušo datu vidū ir klientu vārdi un uzvārdi, elektroniskā pasta adreses, radiofrekvenču identifikācijas (RFID) marķierus un atsevišķu automobiļu reģistrācijas numurus.

"Ignitis ON" apliecināja, ka maksājumu informācija, piemēram, bankas konti, maksājumu kartes dati, netika glabāti sistēmā, kas cieta kiberuzbrukumā, un tādēļ nav noplūdināti.

Kā norādīja kompānijā, tiek izmeklēts, kā hakeri piekļuva datiem. Par notikušo informētas tiesībsargājošās institūcijas, Valsts datu aizsardzības inspekcija, Nacionālais kiberdrošības centrs un Nacionālais krīžu pārvaldības centrs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Arvien plašāka elektrotransporta izmantošana palielinās elektroenerģijas pieprasījumu, vienlaikus būs nepieciešami kapitālieguldījumi publiskās uzlādes infrastruktūras izveidē.

Eiropas Savienība nolēmusi līdz 2030. gadam samazināt siltumnīcefekta gāzu (SEG) emisijas par vismaz 55% salīdzinājumā ar 1990. gada līmeni, līdz ar to būtiskas izmaiņas skars autotransportu, kas ir viens no lielākajiem siltumnīcefekta gāzu emisijas avotiem. Lai dekabronizētu transportu, Eiropas Parlamenta deputāti pieņēmuši vairākas būtiskas noteikumu izmaiņas, kuru mērķis ir uzlabot un atvieglot elektroauto uzlādi uz Eiropas galvenajiem autoceļiem, kas ietilpst TEN-T tīklā, proti, līdz 2026. gadam TEN-T pamattīkla maršrutos ik pēc vismaz 60 km ierīkot automobiļu elektrouzlādes stacijas ar izejas jaudu vismaz 400 kW.

Līdz 2028. gadam tīkla izejas jauda būs jāpalielina līdz 600 kW. Savukārt kravas automobiļiem un autobusiem uzlādes stacijas plānots nodrošināt ik pēc 120 km. Kad noteikumi stāsies spēkā, pusei galveno ES ceļu līdz 2028. gadam vajadzēs būt aprīkotai ar uzlādes stacijām, kuru izejas jauda atkarībā no ceļa ir no 1400 kW līdz 2800 kW. ES valstīm būs arī vēlākais līdz 2031. gadam jānodrošina, ka uz TEN-T pamattīkla ceļiem ik pēc 200 km ir ierīkota ūdeņraža uzpildes stacija, norādīts Eiropas Parlamenta informācijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

29. augustā Rīgā, biroju kompleksā Jaunā Teika tiks atklāta valstī lielākā elektroauto uzlādes vieta, informē AS Latvenergo.

Tajā Elektrum Drive sadarbībā ar EfTEN Capital izveidotajās trijās stacijās būs pieejamas 28 pieslēgvietas. Pakalpojums uz laiku būs pieejams par īpašu cenu.

Ne tikai privātajā, bet arī uzņēmumu sektorā Latvijā elektroauto skaits pārliecinoši aug. Tas nosaka izmaiņas gan jaunākajā dzīvojamajā fondā, gan arī biroju piedāvājumā, projektos iekļaujot elektrotransporta uzlādes iespējas, lai perspektīvā gan iedzīvotāji, gan darbinieki varētu nodrošināt savas vajadzības.

Elektrum Drive sadarbībā ar EfTEN Capital ir izveidojis plašāko elektrouzlādes punktu Latvijā, kas ir pieejams biroju kompleksā Jaunā Teika Rīgā. 29. augustā uzņēmumu, iedzīvotāju un viesu vajadzībām tajā tiks atklātas trīs elektroauto uzlādes stacijas ar 28 pieslēgvietām un 22kW uzlādes jaudu. Savukārt jau tagad, no 21. līdz 31. augustam jaunajā stacijā būs pieejama īpaša uzlādes cena – 0,18 EUR/kWh.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzpildes stacijā “Virši Olaine” (Jaunolainē, “Daces”) darbu sācis jauns elektroauto uzlādes punkts ar 4 uzlādes pieslēgvietām, no kurām 2 ir īpaši ātrās pieslēgvietas ar uzlādes jaudu līdz 160 kW, kas 10 minūšu laikā ļauj ielādēt 150 km garai distancei nepieciešamo apjomu.

Par godu tīkla paplašināšanai šodien jaunatklātajā elektrouzlādes stacijā elektroauto īpašnieki var uzlādēties bez maksas. Pieejami ir gan CCS, gan CHAdeMO spraudņi dažāda veida elektroauto.

Šobrīd “Virši” tīklā elektroauto uzlāde ir pieejama jau 17 stacijās – deviņas no tām sadarbībā ar VAS “Ceļu satiksmes drošības direkcija” (CSDD), pārējās ir sava zīmola stacijas. Ievērojami paplašinot elektrouzlādes iespējas un tādējādi veicinot gan šī ilgtspējīgā transporta enerģijas veida pieejamību, gan iedzīvotāju interesi zaļāku transportlīdzekļu iegādē, līdz nākamā gada vidum elektrouzlāde būs pieejama vairāk nekā 20 “Virši” stacijās un vēl deviņās stacijās uzlādes pakalpojumu turpinās nodrošināt CSDD e-mobi tīkls.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Ar Rail Baltica nepietiks, lai risinātu visas Eiropas savienojamības problēmas

Mihals Lemans, “FlixBus” rīkotājdirektors Baltijas valstīs, 15.02.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Savienība ir izvirzījusi mērķi līdz 2050. gadam Eiropu padarīt klimatneitrālu, tomēr šobrīd nav plāna, kā atbalstīt tālsatiksmes autobusus pārejā uz oglekļneitrāliem risinājumiem. Šķiet, ka pastāv kopēja ilūzija par to, ka elektriskie vilcieni atrisinās visas ar tālsatiksmes transportu un klimata mērķu sasniegšanu saistītās problēmas.

Kamēr Eiropas un valstu iekšējie līdzekļi tiek ieguldīti dzelzceļa savienojuma izveidē un attīstībā, tālsatiksmes autobusi ir aizmirsti. Nākotnes tālsatiksmes transporta risinājumu pamatā nav tikai pārvietošanās ar vilcieniem, bet gan dažādu transporta veidu mijiedarbība. Pat Vācijā, kur ir ļoti blīvs dzelzceļa tīkls, autobusi ir ārkārtīgi svarīgi.

Pirmkārt, ir daudz lokāciju, kur vilcieni nekad nebrauks dažādu iemeslu dēļ, piemēram, sliežu ceļu būvniecība prasa laiku un ne vienmēr gūst pozitīvu atbalstu sabiedrībā, jo cilvēki nevēlas, lai dzelzceļš būtu blakus viņu pagalmam. “Rail Baltica” ir viens no piemēriem - mēs strādājam pie jauna vilciena maršruta attīstības, tomēr neesam spējuši panākt pietiekami lielu progresu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Baltija piedzīvo elektroauto bumu

Armanda Vilciņa, 06.09.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada pirmajos sešos mēnešos pieprasījums pēc elektroauto Baltijā palielinājies par 87,8%, salīdzinot ar tādu pašu laika periodu pērn, liecina Moller Baltic Import dati.

Elektroauto izvēle nenoliedzami ir praktisks ieguldījums ilgtspējīgā nākotnē, tāpēc esam gandarīti, ka interese par jaunu elektroauto iegādi pēdējo piecu gadu laikā ir ievērojami augusi, uzsver Ilze Grase-Ķibilde, Moller Baltic Import izpilddirektore. Viņa norāda, ka mītu atspēkošana un sabiedrības izglītošana par elektroauto praktiskajiem ieguvumiem rezultējusies ar panākumiem, kā rezultātā šobrīd cilvēki kā savu nākamo jauno transportlīdzekli arvien biežāk izvēlas tieši elektroauto.

Pozitīva ietekme

2023. gada jūlijā Latvijā bija reģistrēti 5252 elektromobiļi, kas ir par 33% vairāk nekā šā gada sākumā, liecina Ceļu satiksmes un drošības direkcijas (CSDD) dati. Elektroauto skaits ik gadu palielinājies jau pēdējos astoņus gadus, taču sākotnēji pieaugums bija salīdzinoši neliels – vien daži desmiti elektroautomobiļu gadā. Pēdējos gados Latvijā reģistrēto elektrisko transporta līdzekļu skaits viena gada laikā gan audzis milzu apjomos – pat par vairākiem simtiem. Tā, piemēram, 2020. gadā Latvijā bija reģistrēti 672 elektroauto, gadu vēlāk – 1240 elektroauto, bet vēl pēc gada – 2174. Straujākais elektroauto skaita pieaugums savukārt piedzīvots tieši šogad – gada sākumā pa Latvijas ceļiem pārvietojās 3941, dažus mēnešus vēlāk – 4495, bet šobrīd šo auto skaits palielinājies vēl par 757, kopējam elektrisko transportlīdzekļu skaitam Latvijā pārsniedzot jau piecus tūkstošus. I.Grase-Ķibilde atzīmē, ka pieprasījuma augšupeja ir tiešā mērā saistāma arī ar infrastruktūras attīstību un valsts atbalsta mehānismiem. “Valsts atbalsts elektroauto iegādei ir svarīgs faktors un pozitīvi ietekmē elektroauto tirgu. Šī iemesla dēļ mēs kā ražotāja pārstāvis aktīvi sadarbojamies arī ar lēmumpieņēmējiem, lai e-mobilitāti padarītu vēl pieejamāku pēc iespējas īsākā laikā,” skaidro I.Grase-Ķibilde.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Energoresursu tirgotājs un veikalu tīkls "Virši” (AS VIRŠI-A un ar to saistītie grupas uzņēmumi) 2023. gada sešos mēnešos ir sasniedzis 162,4 milj. EUR apgrozījumu, kas, neskatoties uz 1. pusgadā tirgū vērojamo degvielas produktu cenu kritumu, ir kāpums par 5% jeb 7,7 milj. EUR, salīdzinot ar to pašu periodu pagājušajā gadā.

Pārliecinošu izaugsmes dinamiku sekmēja uzpildes staciju tīkla paplašināšana un modernizācija, produktu klāsta dažādošana pārtikas veikalos, kā arī enerģētikas segmenta attīstība.

Paplašinot un modernizējot degvielas uzpildes staciju tīklu, “Virši” investēja teju 6 milj. EUR jaunas stacijas būvniecības uzsākšanā Olainē, trīs staciju pārbūvē Rīgā (Sarkandaugavā un Satekles ielā) un Zīlānos, kā arī divu jaunu “Virši” franšīzes staciju atvēršanā Preiļos un Krāslavā, tādējādi stiprinot savas tirgus pozīcijas jau ar 72 “Virši” zīmola stacijām visā Latvijas teritorijā.

Tirdzniecības segmenta attīstība veicināja “Virši” ērtas iepirkšanās veikalu apgrozījuma pieaugumu par 24,5% jeb 4,5 milj. EUR. Palielinājušies arī degvielas mazumtirdzniecības apjomi – Latvijā gada pirmajos piecos mēnešos tie pieauga par 2,5% pārdoto degvielas tonnu izteiksmē, bet “Virši” koncernā – par 14,5%. Šogad turpināja attīstīties arī “Virši” enerģētikas biznesa segments, sasniedzot 10 milj. EUR apgrozījumu. Tādējādi uzņēmuma pelnītspējas rādītājs (EBITDA) pirmajā pusgadā pret salīdzinošu periodu pērn pieauga par 14,5%, sasniedzot gandrīz 7,6 milj. EUR.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS "Latvenergo" elektrotransporta uzlādes zīmols Elektrum Drive atklājis elektroauto uzlādes staciju LIDO atpūtas centrā Krasta ielā, Rīgā. Uzlādes iekārtas vienlaicīgi nodrošina uzlādi četriem elektroauto ar 22 kW jaudu.

Kā liecina LIDO centra novērojumi, klienti apmeklējuma laikā maltītei vai citām atrakcijām parasti velta vismaz stundu, kuras laikā iespējams uzlādēt pat vairākus elektroauto. Tādēļ kopš jūnija atpūtas centrā ir pieejams elektrouzlādes pakalpojums četriem auto vienlaicīgi, izmantojot Elektrum Drive uzlādi ar 22 kW jaudu. Norēķināties par uzlādi iespējams ar mobilo lietotni Elektrum Drive, kurā pieejamas jau vairāk nekā 200 pieslēgvietas Baltijas valstīs.

Elektrum Drive uzlādes tīkls attīstās ne tikai Latvijā, bet arī Lietuvā un Igaunijā – šā gada nogalē tīklā būs pieejamas jau vairāk kā 500 pieslēgvietas. Tīkla izveides ambīcijas veido apņemšanās nodrošināt līdzvērtīgu uzlādes pakalpojuma augšanu ar elektroauto skaita kāpumu un pat apsteigt to, jo arī Latvijā strauji pieaug elektroauto skaits, sasniedzot 158 % pieaugumu 2022. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uz Eiropas vienotajā transporta tīklā (TEN-T) esošajiem autoceļiem līdz 2026.gadam elektromobiļu uzlādes stacijas jāizveido ik pēc 60 kilometriem, paredz Eiropas Parlamentā (EP) šonedēļ pieņemtie noteikumi.

Lēmums paredz, ka līdz 2026.gadam uz TEN-T pamata autoceļiem vieglo automašīnu uzlādes stacijām ar 400 kilovatu (kW) jaudu jābūt ik pēc 60 kilometriem, bet līdz 2028.gadam jauda jāpalielina līdz 600 kW.

Kravas automašīnu un autobusu ar elektrisko dzinēju uzlādes iespējas jānodrošina ik pēc 120 kilometriem. Šādām stacijām uz puses no ES ceļiem jābūt izveidotām līdz 2028.gadam ar 1400-2800 kW jaudu atkarībā no autoceļa.

Savukārt līdz 2031.gadam ik pēc 200 kilometriem uz TEN-T pamata ceļiem jābūt ūdeņraža uzpildes stacijām.

Noteikumi ir daļa no centieniem izpildīt apņēmību līdz 2030.gadam siltumnīcas efektu izraisoši gāzu izmešus samazināt par vismaz 55% salīdzinājumā ar 1990.gada līmeni un novērst transporta radīto ogļskābās gāzes piesārņojumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Energoresursu tirgotājs un iepirkšanās veikalu tīkls AS “Virši-A” atklājis pilna servisa degvielas uzpildes staciju Olainē (“Ievalti”, Jaunolaine, Olaines pagasts) iepretim jau esošajai “Virši” stacijai.

“Mēs aktīvi sekojam līdzi autobraucēju ikdienas paradumiem un ceļu infrastruktūras attīstībai, lai nodrošinātu staciju ģeogrāfisko pārklājumu vietās, kur tas mūsu klientiem ir visnepieciešamākais. Šī būs jau 73. “Virši” spēka stacija, tādējādi turpinot mūsu virzību uz uzņēmuma stratēģisko mērķi, kas paredz līdz 2024. gada beigām nodrošināt vismaz 80 degvielas uzpildes staciju tīkla pārklājumu visā Latvijā,” stāsta Jānis Vība, “Virši” valdes priekšsēdētājs.

Jaunatvērtā stacija Olainē strādās visu diennakti un nodrošinās automātiskās degvielas uzpildes iespējas, populārākos degvielas veidus (95. un 98. markas benzīns, dīzeļdegviela), izlejamo vējstiklu šķidrumu, kā arī plašu dzērienu, uzkodu un auto preču klāstu blakus esošajā “Virši” veikalā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Vai Latvija sekos Ziemeļvalstu piemēram elektroauto revolūcijā?

Juhans Harms (Juhan Härm), “VOOL” līdzdibinātājs un izpilddirektors, 23.11.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nesen Stokholma izziņoja, ka no 2025. gada pilsētas centrā tiks aizliegts braukt ar benzīna un dīzeļa transportlīdzekļiem. Tas ir tikai viens no piemēriem, kā Eiropas valstīs aktīvi cīnās pret gaisa piesārņojumu. Šādi ierobežojumi kļuvuši par normu daudzviet, sekojot globālajām tendencēm un pārejot uz videi draudzīgiem transportlīdzekļiem. Tiesa gan, Latvija šajā ziņā ievērojami iepaliek.

Valstu iniciatīvas un dažādi ierobežojumi transporta jomā saskan ar Eiropas Savienības (ES) projektu “Fit for 55”, kura mērķis ir līdz 2030. gadam samazināt automašīnu radītās emisijas par 55%, salīdzinot ar 2021. gada līmeni. Tāpat jāpatur prātā, ka no 2035. gada ES oficiāli tiks aizliegts pārdot jaunas automašīnas, kas aprīkotas ar iekšdedzes dzinēju, kas nozīmē, ka laicīgi jāsāk domāt par alternatīvām un elektroauto uzvaras gājiena veicināšanu.

Katrai valstij savs risinājums

Eiropas pilsētās situācija tiek risināta dažādi. Parīze ir izstrādājusi plānu, lai līdz 2030. gadam pilnībā atbrīvotos no automašīnām, kas darbināmas ar benzīnu. Citās Francijas pilsētās jāiegādājas atļauja, lai pārvietotos ar auto, kas darbināmi ar iekšdedzes dzinēju. Līdzīga situācija ir arī Vācijā. Savukārt Madridē, Spānijā, ir noteiktas "nulles izmešu zonas", kur aizliegts iebraukt ar veciem transportlīdzekļiem, kas piesārņo vidi.

Komentāri

Pievienot komentāru