Ražošana

Nissan Lielbritānijā būvēs akumulatoru rūpnīcu un ražos jaunu elektroauto

LETA/AFP, 01.07.2021

Jaunākais izdevums

Japānas autobūves uzņēmums "Nissan Motor Co." ceturtdien paziņoja par plāniem būvēt Lielbritānijā pirmo akumulatoru rūpnīcu, kurā paredzēts ražot arī jaunu elektrisko automašīnu.

Kopējās investīcijas veidos vienu miljardu sterliņu mārciņu (1,2 miljardus eiro), radot 6200 darbavietas.

Akumulatoru ražotni darbinās atjaunīga enerģija un tā atradīsies blakus "Nissan" lielākajai Eiropas rūpnīcai Sanderlendā.

"Nissan" Ķīnas akumulatoru piegādātājs AESC akumulatoru ražotnē investēs 450 miljonus mārciņu.

Savukārt "Nissan" tērēs līdz 423 miljoniem mārciņu, lai izstrādātu jaunu pilnībā elektrisku automobili, bet Sanderlendas pilsētas padome palīdzēs kopējās investīcijas palielināt līdz pat vienam miljardam mārciņu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Ieteikumi elektroauto iegādei ar valsts atbalstu

Edgars Korsaks-Mills, Elektrum elektromobilitātes eksperts, 25.04.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru kabinetā ir apstiprināta Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) izstrādātā atbalsta programma elektroauto iegādei fiziskām personām, kas paredz par jaunu elektroauto iegādi piešķirt 4500 eiro, bet lietotu – 2250 eiro, lai veicinātu siltumnīcefekta gāzu emisiju samazināšanu.

Par to, kas jāņem vērā, lai varētu saņemt valsts atbalstu un kā izvēlēties elektroauto, varēja uzzināt Elektrum Energoefektivitātes centra marta sākumā rīkotajā vebinārā "Ieteikumi elektroauto iegādei ar valsts atbalstu".

KAM UN KĀ PIEŠĶIRS ATBALSTU?

SIA "Vides investīciju fonds" finanšu vadītājs Gints Kārkliņš skaidroja, ka ir izsludināta atbalsta programma bezemisiju un mazemisiju transportlīdzekļu iegādei ar kopējo finansējuma apjomu 10 miljoni eiro.

Šajā programmā atbalsts paredzēts elektroauto un ārēji lādējamu hibrīdauto iegādei. Maksimālais atbalsts 5500 eiro, no kuriem 4500 eiro paredzēts tieši auto iegādei, bet 1000 eiro kā papildu atbalsts, norakstot līdz šim lietoto transportlīdzekli.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas autobūves uzņēmums "Nissan" trešdien paziņoja, ka pārdod visu sev piederošo 1,54% akciju daļu Vācijas autoražotājā "Daimler".

Akciju daļa tiek pārdota par aptuveni 1,15 miljardiem eiro.

"Nissan" pēdējā laikā cenšas atgriezties pie rentabilitātes un atjaunot savu reputāciju pēc skandāla ar bijušo vadītāju Karlosu Gosnu.

Uzņēmums norāda, ka šo akciju pārdošana ļaus tam stiprināt un uzlabot savu konkurētspēju.

Vienlaikus "Nissan" skaidro, ka industriālā sadarbība ar "Daimler" saglabāsies nemainīga, un abi uzņēmumi turpinās sadarboties vairākās jomās.

Martā par visu 1,54% "Daimler" akciju daļu pārdošanu jau paziņoja Francijas "Renault", kas pērn cieta rekordlielus zaudējumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Tiesa Gosnam liek atmaksāt atalgojumā saņemtus gandrīz piecus miljonus eiro

LETA/AFP, 20.05.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Karlosam Gosnam saņemtajā atalgojumā jāatmaksā gandrīz pieci miljoni eiro autobūves uzņēmumam "Nissan-Mitsubishi", ceturtdien paziņoja Nīderlandes tiesa.

Gosns bija centies piedzīt 15 miljonus eiro par pretlikumīgu atbrīvošanu no amata, taču Nīderlandes tiesa norāda, ka šobrīd nav nekāda līguma starp viņu un "Nissan-Mitsubishi" Nīderlandes holdingkompāniju.

Tiesa skaidro, ka iepriekšējā līguma darbības termiņš bija no 2012.gada jūlija līdz 2018.gada aprīlim, tāpēc Gosnam jāatmaksā atalgojums, kas saņemts laika posmā no 2018.gada aprīļa līdz 2018.gada novembrim.

Kā ziņots, Gosns 2018.gada novembrī tika apcietināts Japānā, taču pēc atbrīvošanas pret drošības naudu 2019.gada aprīlī viņam tika noteikti būtiski ierobežojumi, tostarp attiecībā uz ceļošanu uz ārvalstīm.

Gosns pērnā 2019.gada 30.decembrī negaidīti ieradās Libānā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Oktobrī ir sasniegts jauns krituma rekords un jaunu vieglo pasažieru auto reģistrācijas samazinājušās par 21% pret 2020. gada oktobri, liecina Latvijas Auto asociācijas apkopotie dati.

Kritumu nedaudz kompensē pieaugums vieglā kravas transporta segments, kas oktobrī uzrādījis 8% pieaugumu, pret šo pašu mēnesi pērn. Tas kopumā nozīmē 17% kritumu vieglo auto segmentā (1300 pret 1078 vienībām). Tiesa, pavasara uzrāviens joprojām nodrošina 10% kopējo gada pieaugumu pret šo pašu gada periodu 2020. gadā.

Līderu topā oktobra mēnesis nav nesis būtiskas izmaiņas, joprojām ar 16,7% līderis ir TOYOTA, kurai seko VW un ŠKODA ar attiecīgi 11,7% un 11,3% tirgus. Tiesa, visi līderi ir piedzīvojuši visai būtisku pārdošanas apjomu kritumu, kamēr sekotāji būtiski to palielinājuši.

Piemēram HYUNDAI izrādījis 118% pieaugumu pret pagājušā gada oktobri. HUYNDAI panākumos nopelns ir arī tā jaunajam elektroauto IONIQ, kas ar 9 vienībām ir Oktobra populārākais jaunais elektroauto. Tam seko MAZDA, NISSAN un ŠKODA, katra ar 5 vienībām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītā gada pēdējais mēnesis auto tirdzniecībā izrādījies labāks, par šo pašu mēnesi gadu iepriekš, uzrādot 3% pieaugumu (1141 pret 1110), liecina Auto asociācijas apkopotie dati. Tiesa, tas neliecina, ka situācija auto nozarē būtiski uzlabojusies.

Pieaugums drīzāk skaidrojams ar īpaši zemo aktivitāti 2020. gada decembrī, kad liela daļa uzņēmumu nestrādāja un sabiedrība atradās pirmssvētku mājsēdē. Tiesa, kopumā gads ir bijis par 8% veiksmīgāks kā iepriekšējais. Ir pārdoti par 6% vairāk vieglo pasažieru auto un 19% vairāk vieglā komerctransporta. 2021. gadā ir pārdoti 14343 vieglie pasažieru auto (2020 – 13522) un 2530 vieglā komerctransporta vienības (2020 – 2120).

Jaunu auto deficīts būs skarba realitāte 

Divu gadu laikā auto industrija paspējusi izdzīvoties pa diviem grāvjiem: vispirms –...

Decembris nav nesis izmaiņas arī marku topā. Aizvadīto gadu kā līderi noslēdz Toyota, kura ar 2804 automašīnām aizņem 16,6% tirgus. Spraigā cīņā, ar 1908 auto un 11,3%, otro vietu saglabājis Volkswagen, no kura par nieka 26 auto un 0,1% tirgus daļā atpaliek trešās vietas ieguvēja Škoda. Tālāk seko Peugeot ar 1137 auto un 6,7%, un Renault ar 939 auto un 5,6%, KIA ar 785 auto un 4,7%. Pie gada veiksminiekiem var atzīmēt Hyundai, kurš ar 729 auto un 4,3% pakāpies par divām vietām Top 10. Topu noslēdz Nissan, BMW un Dacia ar attiecīgi 683 (4,0%), 582 (3,4%) un 568 (3,4%).

Elektroauto segmentā decembra topā līderis ir Hyudai ar 12 vienībām, tam seko VW ar 7, Peugeot ar 6 un Mazda ar 5 auto. Kopumā decembrī pārdoti 48 elektroauto, kas ir cienījami 4,2% no visiem decembrī pārdotajiem jaunajiem auto.

2021. gads Latvijas auto parku ir piepildījis ar 438 jauniem elektroauto, kas ir 3% no visiem vieglajiem pasažieru auto. Tikmēr būtiski sabremzējies lietoto elektroauto imports. Iespējams, tas ir klusums pirms valsts atbalsta izraisītās importa vērtas. Decembrī importēti vien 35 lietoti elektroauto kas ir 0,8% no visa lietoto auto importa. Līderi ir Tesla un BMW ar 7 auto, kam seko 6 Hyundai un 5 Nissan. Kopumā 2021. gadā importēti 544 lietoti elektroauto.

Arī lietoto auto imports sekmīgi turpina aizpildīt jauno auto deficīta vakuumu. Decembrī importēts par 19% vairāk lietoto auto, kā šajā mēnesī gadu iepriekš (4269 pret 3602). Arī kopējais gada pieaugums pret 2020. gadu ir 20% Vieglo auto problēmas nonākušas arī līdz smagā komerctransporta segmentam. Lai arī 2021. gads tam bijis ļoti veiksmīgs (93% pieaugums) decembris uzrāda 15% kritumu, kas ir satraucošs signāls pēc 13 mēnešu nepārtraukta kāpuma.

“2021. gads bijis izaicinājums pilns gan ražotājiem, gan tirgotājiem, gan pircējiem. Visiem nācās pielāgoties “jaunajam normālajam” gan tajā kas saistās ar auto piegādēm, gan klimata izaicinājumiem un domāju, ka tas izdevās salīdzinoši veiksmīgi. Šis gads solās būt elektroauto izrāviena gads, kas daudziem ražotājiem piedāvā arī “restarta” iespējas. Jau šobrīd var novērot, ka šajā segmentā būtisku izrāvienu demonstrē atsevišķi ražotāji, kuri nebūt nebija pēdējo gadu favorīti iekšdedzes laikmetā. Tas tikai palielinās konkurenci un padarīs jaunās tehnoloģijas pieejamākas lielākai sabiedrības daļai. Tā pat, ir būtiski turpināt un paplašināt VARAM uzsākto zaļo auto atbalsta programmu, kas nebūt ne vienmēr nozīmē naudas došanu. Ir pietiekami daudz instrumentu, kuri var veicināt mūsu autoparka zaļināšanu, kā piemēram nodokļu regulējums kas Eiropā sevi ir pierādījis, kā viens no efektīvākajiem instrumentiem klimata mērķu sasniegšanā,” komentē Auto Asociācijas prezidents Andris Kulbergs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jauno auto tirgus, kā arī lietoto auto imports aizvadītā gada nogalē saglabājis stabilu kritumu. Vienīgais segments, kurš stabili turpina pieaugt arī krītoša tirgus apstākļos, ir elektroauto, liecina Latvijas Auto asociācijas apkopotie dati.

Kopumā 2020. gadā pārdotas 15 642 viegās automašīnas, kas ir par 25% mazāk kā 2019. gadā (20 939).

Vieglo automobīļu (pasažieru un mazo komercauto) kritums veidoja 27% pret 2019. gada decembri. Taču atšķiras kritums tirgus segmentos. Ja pasažieru auto kritums veidoja vien 23%, tad vieglā komerctransporta segmentā tas samazinājās par 48%.

Negaidīti lielu 22% pieaugumu decembrī piedzīvojis lietotā, mazā komerctransporta imports, kas ļauj izdarīt secinājums, ka mazais un vidējais bizness ir piesardzīgs un meklē veidus kā darboties ietaupot apgrozāmos līdzekļus īstermiņā un izvairīties no ilgtermiņa saistībām.

Salīdzinoši nelielu kritumu decembrī piedzīvojis arī lietoto auto imports. Tas samazinājies par 5% salīdzinot ar šo pašu periodu 2019. gadā. Vienīgais segments kurš stabili turpina pieaugt arī krītoša tirgus apstākļos ir elektro auto. Decembrī reģistrēti 55 jauni elektroauto, kas kopā veido 4,9% no decembrī reģistrētajiem jaunajiem auto. Decembrī importēti arī 38 lietoti elektroauto, kas ir 0,9% no visiem importētajiem lietotajiem auto.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Koplietošanas automašīnu uzņēmums “CityBee”paplašinājis autoparku ar 40 jauniem transportlīdzekļiem, informē uzņēmumā.

Salīdzinot ar pirmo Covid-19 vīrusa vilni, šobrīd tirgus kritums ir neliels, tāpēc uzņēmums neplāno atlikt iesāktos projektus.

"Sabiedrība kopumā un mēs kā uzņēmums esam iemācījušies sadzīvot ar pandēmiju. Ja pirmajā pandēmijas vilnī pavasarī mēs izjutām tirgus kritumu aptuveni par 30%, tad šobrīd tas ir 10-15% robežās. Jāņem vērā arī sezonalitāte, jo ziemā pieprasījums pēc koplietošanas transportlīdzekļiem ir zemāks, līdz ar to var teikt, ka pieprasījums ir stabils. Tas arī ir spēcīgs impulss mums turpināt īstenot un neatlikt iesāktos plānus par tirgus attīstību. Šobrīd esam uzsākuši jaunu attīstības posmu un pastāvīgi paplašinām autoparka piedāvājumu ar jaunas nišas transportlīdzekļiem," norāda "CityBee Latvija" vadītāja Egija Gailuma.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neskatoties uz klātienes tirdzniecības ierobežojumiem, marta statistikas dati par auto tirdzniecību ir sagādājuši pozitīvu pārsteigumu - vieglo auto tirgus piedzīvojis 35% pieaugumu salīdzinot ar šo pašu mēnesi gadu iepriekš.

Tā liecina Latvijas Auto asociācijas apkopotie dati. Asociācijas prezidents Andris Kulbergs gan atzīmē, ka kopumā 2021. gada pirmie trīs mēnešu pārdoto vieglo automašīnu skaits ir par 7% mazāks, kā tas bija 2020. gada pirmajā kvartālā.

Vislielākais pieaugums piedzīvots tieši vieglā komerctransporta segmentā, kas salīdzinoši ar 2020 gada martu piedzīvojis par 83% pieaugumu (265 pret 145). Taču pieauguma pamatā ir vairāki lieli korporatīvie darījumi. Auto parkus ar jauniem auto papildinājuši Nacionālie bruņotie spēki, Rīgas namu pārvaldnieks, City bee un VanWorks. Līdz ar to izdarīt secinājumus par ekonomikas strauju atkopšanos būtu pāragri, piebilst A.Kulbergs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Gaidāmais hokeja čempionāts sekmējis izrāvienu elektroauto segmentā

Db.lv, 14.05.2021

Milzīgu izrāvienu piedzīvojis elektroauto segments, aprīlī pārdoti 80 jauni elektroauto, 56 no tiem ir Skoda ENYAQ.

Avots: netcarshow.com

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jauno auto pārdošanas rādītāji aprīlī uzrāda sen nepieredzētu izaugsmi, 85% attiecībā pret 2020.gada aprīli (1584 pet 841). Taču jāņem vērā, ka aprīlis pērn bija mēnesis, kurā tirdzniecība praktiski apstājās, informē Auto Asociācijas prezidents Andris Kulbergs.

Līdz ar to lielais pieaugums, lai arī liecina par nozares atdzīvošanos, tomēr pārdošanas apjomi joprojām nav sasnieguši 2019.gada apjomus.

Aprīlī tirgus līdera pozīcijas joprojām saglabā Toyota ar 157 pārdotajām automašīnām, kurai cieši uz papēžiem min VW ar 153 vienībām. Trešajā vietā ar 87 pārdotām automašīnām ir Škoda, kura joprojām uzrāda straujāko tirgus pieaugumu, kas šī gada pirmajā kvartālā veido162% pret šo pašu periodu pērn.

Ja pasažieru automašīnu segments kopumā aprīlī uzrādījis 104% pārdošanas apjomu pieaugumu, tad salīdzinoši neliels tas bijis vieglā komerctransporta segmentā. Vien 19% pret pērnā gada aprīli (188 pret 158). Aprīlī tajā nav notikuši vērienīgi korporatīvie darījumi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2021. jūnijā auto tirdzniecības pieauguma temps sarucis un joprojām spēcīgi atpaliek no pirms Covid-19 laika pārdošanas apjomiem, informē Latvijas Auto asociācija.

Šī gada jūnijā pārdotas vien 1657 jauno auto vienības pret 1841 2019. gada jūniju. Pandēmijas sekas auto industrijā joprojām būtiski ietekmē visu industriju. Aizvien izteiktāk sāk iezīmēties ražošanas problēmas, kuras izraisījis pusvadītāju deficīts, kā rezultātā vairākiem auto tirgotājiem tiek kavētas piegādes un tie nespēj apmierināt faktisko pieprasījumu pēc jauniem auto.

Salīdzinot pret 2020. gada jūniju jaunu vieglo auto tirgus ir pieaudzis par 16%, bet kopumā gada griezumā tirgus pieaugums veido 18%. Taču pārdošanas apjomi joprojām būtiski atpaliek no 2019. gada.

Ar 292 jūnijā pārdotajām automašīnām tirgus līdera pozīciju nostiprinājusi Toyota, kuras tirgus daļa pirmajā pusgadā veido 17,3%. Tai seko VW ar 197 pārdotām automašīnām un 13,3% tirgus daļu. Tur pat uz papēžiem min Skoda, kura ar jūnijā pārdotām 173 automašīnām ieņem 12,9% tirgus pirmajā pusgadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pieķertās personas organizējušas vakcinācijas imitāciju vairākiem simtiem iedzīvotāju

LETA, 13.08.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts policijas (VP) aizturētās personas, tostarp divas medicīnas māsas, organizējušas vakcinācijas pret Covid-19 imitāciju vairākiem simtiem iedzīvotāju, šodien žurnālistiem pastāstīja VP priekšnieks Armands Ruks.

Ekonomisko noziegumu apkarošanas pārvalde (ENAP) augusta sākumā noziedzīgā nodarījuma izdarīšanas brīdī par fiktīvas vakcinācijas veikšanu kādā vakcinācijas centrā aizturēja 1972., 1974., un 1976.gada dzimušas sievietes, tai skaitā arī medicīnas māsu, informēja VP.

Izmeklēšanā noskaidrots, ka šīm sievietēm bija sadalītas lomas. Divas sievietes organizēja personu, kuras nevēlas vakcinētas, bet ir gatavas maksāt, lai saņemtu Covid-19 sertifikātu, meklēšanu, kā arī naudas pieprasīšanu un pieņemšanu. Savukārt vakcinācijas centra medmāsa imitēja vakcīnas injekciju personām, kuras bija samaksājušas par Covid-19 sertifikātu un ieradušās vakcinācijas vietā ar iepriekš sagatavotu zīmīti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Oficiālais Hyundai zīmola pārstāvis Skandi Motors atzīts par labāko Hyundai pārstāvi Baltijas valstīs.

Vērtēšanas kritēriji, izvēloties labāko dīleri Baltijā, ietvēra vairākus būtiskus aspektus, tostarp klientu apmierinātības novērtējumu, uzņēmuma finansiālo stabilitāti, tirdzniecības konsultantu, kā arī servisa meistaru zināšanu līmeni un spēju pielāgoties dažādām situācijām.

Skandi Motors Hyundai zīmola vadītājs Uģis Dermanis to uzskata par nozīmīgu pēdējo gadu darba novērtējumu. “Nav noslēpums, ka Hyundai zīmola attīstība ir vairojusi konkurenci starp Hyundai Baltijas dīleriem. Modeļu klāsts, kas ietver klasiskos iekšdedzes motorus, hibrīdmodeļus un elektroauto, pieprasa daudzpusīgas zināšanas ne tikai pārdošanas, bet arī pēcpārdošanas procesā,” tā U.Dermanis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Cenu kāpuma dēļ cilvēki arvien vairāk apsver izmantot koplietošanas auto

LETA, 23.05.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saistībā ar cenu kāpumu ir redzams, ka cilvēki arvien vairāk apsver automašīnu koplietošanas pakalpojuma izmantošanu, sacīja koplietošanas automašīnu uzņēmuma "CityBee Latvija" vadītājs Kristofs Hegedess.

Viņš teica, ka koplietošanas tirgu būtiski ietekmē augošās degvielas cenas, un skaidroja, ka ietekmi uz nozari var iedalīt divās daļās - tiešā ietekme un ietekme uz klientiem.

"Pirmā ir tiešā ietekme, jo mums lielākās izmaksas saistās tieši ar degvielu. Tās cenas kāpums ir nopietni palielinājis mūsu izdevumus. Savukārt otra daļa ir ietekme uz mūsu klientiem. Arī viņu izdevumi aug, un mēs redzam, ka tādēļ arvien vairāk tiek apsvērta auto koplietošana, un tā ir starptautiski redzama tendence," stāstīja Hegedess.

Viņš arī norādīja, ka degvielas izmaksu dēļ "CityBee Latvia" ir izvēlējusies nevis palielināt tarifu par auto izmantošanas laiku vai nobraukto ceļu, bet ieviesusi maksu par braukšanas sākšanu, kas noteikta 0,5 eiro apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Koplietošanas auto piedāvājums sekmējis elektroauto tirgus izrāvienu

Zane Atlāce-Bistere, 14.01.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Elektroauto tirgus 2020. gadā piedzīvojis izrāvienu. Lai arī absolūtos skaitļos tas joprojām ir niecīgs, taču % pieaugums liecina par ar vien pieaugošo elektroauto popularitāti, liecina Latvijas Auto asociācijas apkopotie dati.

Kopā pārdoti 323 jauni elektroauto, pretstatā 90 vienībām 2019. gadā. Lielā mērā šo izrāvienu sekmējuši koplietošanas auto pakalpojuma sniedzēji.

Pandēmijas gadā auto tirgū kritums un līderu maiņa  

Jauno auto tirgus, kā arī lietoto auto imports aizvadītā gada nogalē saglabājis...

Absolūtais līderis ir Renault ar 108 auto, tam seko VW ar 63 auto un TOP3 noslēdz Nissan ar 33 auto. Tālāk seko Hyundai – 29, Porche – 16, Audi – 14, BMW – 13, Mazda – 12, Peugeot – 11, Jaguar – 8, Tesla – 6.

Fiqsy startē elektroauto koplietošanas tirgū 

Jau šonedēļ Rīgas ielās sāks ripot 100 koplietošanas pakalpojuma sniedzēja "Fiqsy" elektroauto...

Turklāt 2020. gadā importēti arī 245 lietoti elektroauto, kas ir 58% pieaugums pret 2019. gadu (143 auto).

Līdz 2030.gadam plānots ieviest elektroauto lieljaudas uzlādes punktus 

Līdz 2030.gadam Latvijā plānots ieviest elektroauto lieljaudas uzlādes punktus, kas padarītu cilvēkiem...

Elektroauto būtiski ietekmējis arī vidējo izmešu rādītājus jaunajiem auto. CO2 vidējais rādītājs jaunajiem auto nokrities līdz 129 g/km no 136 g/km 2019. gadā.

"2020. gada dati pierāda, ka pat nelielais elektroauto daudzums būtiski samazina vidējos CO2 izmešu rādītājus. Ar atbalsta pasākumiem bezizmešu un zememisijas auto segmentam šo samazinājumu būtu iespējams vairākkārtīgi paātrināt. Tai pat laikā jaunās transporta ekspluotācijas nodokļa izmaiņas ir vairākkārtīgi palielinājušas nodokļu slogu videi draudzīgām automašīnām. Tāpēc mudinam nekavējoties sākt darbu pie transportlīdzekļu nodokļu politikas pārveides un atbalsta mehānisma izstrādes, kas veicinātu sabiedrības un uzņēmumu izvēli par labu videi draudzīgiem automobīļiem,” secina Auto Asociācijas prezidents Andris Kulbergs.

Latvijā straujākais elektroauto skaita pieaugums ES 

Šogad trīs ceturkšņos Latvijā reģistrēto elektroauto skaits, salīdzinot ar attiecīgo periodu...

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV autobūves uzņēmums "Ford" uz mēnesi slēgs vienu rūpnīcu Vācijā, bet ražošana Indijas rūpnīcā apturēta uz nedēļu, ņemot vērā pusvadītāju deficītu koronavīrusa pandēmijas dēļ.

Rūpnīca Zārluīsā, kurā tiek ražoti "Focus" automobiļi, būs slēgta no pirmdienas līdz 19.februārim. Rūpnīcā tiek nodarbināti aptuveni 5000 cilvēku.

Tikmēr rūpnīca Indijā, kas jau valstī noteikto stingro pretkoronavīrusa ierobežokumu dēļ uz trīs dienām tika slēgta 14.janvārī, neatsāks darbu līdz 24.janvārim.

Šāds lēmums tiek skaidrots ar mikroshēmu deficītu, ko izraisījis ievērojamais pieprasījuma kāpums pēc sadzīves elektronikas precēm koronavīrusa pandēmijas laikā, radot grūtības pusvadītāju ražotājiem saražot nepieciešamo apjomu.

Šī iemesla dēļ par ražošanas problēmām iepriekš brīdinājuši vēl vairāki autoražotāji, tostarp "Volkswagen", "Daimler", "Fiat Chrysler", "Toyota", "Nissan" un "Honda".

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Bez atsevišķu atbalsta iniciatīvu ieviešanas Latvijā 2030.gadā būs ap 36 500 elektroauto

LETA, 20.01.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bez atsevišķu atbalsta iniciatīvu ieviešanas elektroauto iegādei Latvijā 2030.gadā būs ap 36 500 elektrisku automašīnu, AS "Latvenergo" prognozi trešdien Latvijas Pašvaldību savienības (LPS) Tautsaimniecības komitejas sēdē izklāstīja uzņēmuma Elektrotransporta uzlādes tīkla attīstītājs Ansis Valdovskis.

Viņš norādīja, ka, pēc "Latvenergo" prognozēm, par lūzuma punktu elektroauto iegādei Latvijā varēs uzskatīt 2024.gadu, kad paredzams, ka iekšdedzes auto un elektroauto cenas tirgū jau būs samērā līdzvērtīgas, kas pircējiem videi draudzīgā tipa automašīnas padarīs pievilcīgākas.

Vienlaikus Valdovskis pauda, ka "Latvenergo" strādā pie kompānijas tirdzniecības zīmola "Elektrum" publiskās uzlādes staciju izveides - 2019.gadā klientiem bija pieejamas septiņas pieslēgvietas, 2020.gadā - 36 pieslēgvietas, šī gada beigās paredzēts nodrošināt apmēram 84 pieslēgvietas, bet līdz 2022.gada beigām - 200 pieslēgvietas.

Tāpat Elektrotransporta uzlādes tīkla attīstītājs norādīja, ka Latvijā elektroauto uzlādes staciju infrastruktūru izbūvē pašlaik tiek izmantoti divi principi - Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) ievieš Latvijas elektroautomobiļu ātrās uzlādes tīklu "e-mobi", kas ir uz vispārēju pārklājumu orientēta un tiek izvietota uzlāde stacijas ik pēc 50 kilometriem, bet "Latvenergo" savu uzlādes staciju vietu izvēlē balstās uz pieprasījumu orientētu pieeju.

Komentāri

Pievienot komentāru