Transports un loģistika

Omniva apgrozījums pērn pieaudzis par 2%

Db.lv, 01.03.2023

Jaunākais izdevums

Loģistikas uzņēmuma SIA "Omniva" apgrozījums pagājušajā gadā bija 18,4 miljoni eiro, kas ir par 2% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt uzņēmuma peļņa samazinājās četras reizes un bija 640 000 eiro, informē "Omniva" pārstāvji.

"Omniva" vadītāja Latvijā Beāte Krauze-Čebotare norāda, ka 2022.gadā uzņēmums turpināja strādāt pie iekšējo procesu uzlabojumiem, digitālo kanālu attīstīšanas, kā arī pakomātu tīkla paplašināšanas.

"Vērienīgo investīciju uzņēmuma attīstībā, uz "Omniva Group" attiecināmo izmaksu pieauguma par vienu miljonu eiro un klientu piesardzības patēriņa paradumos kara dēļ "Omniva" peļņa Latvijā salīdzinājumā ar 2021.gadu ir kritusies. Tomēr vienlaikus jau gada otrajā pusē varējām identificēt pozitīvas tendences patērētāju noskaņojumā, kas nākotnē ļauj raudzīties optimistiski," pauž Krauze-Čebotare.

Viņa min, ka Latvijā infrastruktūras attīstībā 2022.gadā "Omniva" ieguldīja vairāk nekā divus miljonus eiro. Tostarp tika īstenota kārtējā pakomātu tīkla paplašināšanas kārta, kopumā uzstādot 60 jaunus pakomātus un papildinot 150 esošos ar vidēja un liela izmēra skapīšiem. Tāpat tika veiktas aktivitātes, lai ieviestu jaunus pakalpojumus, piemēram, sūtījumu atgriešanas pakalpojumu, kā arī uzlabotu esošos pakalpojumus un izstrādātu jaunus digitālos risinājumus.

Koncerna "Omniva Group" kopējie ieņēmumi no pamatdarbības pērn bija 129,1 miljons eiro, kas ir par 13% mazāk nekā iepriekšējā gadā. Vienlaikus uzņēmuma pamatdarbības izdevumi bija 129,3 miljoni eiro, gada laikā sarūkot par 3%.

"Omniva Group" valdes priekšsēdētājs Marts Magi norāda, ka 2022.gads uzņēmumam bija izaicinājumu, investīciju un straujas attīstības gads gan Baltijas, gan arī starptautiskā mērogā.

"2022.gads mums bija trešais pozitīvas rentabilitātes gads pēc kārtas, neskatoties uz pasta sūtījumu apmēru samazināšanos Igaunijā, mainīgo ekonomisko klimatu un karu. Arvien vairāk strādājam starptautiskā līmenī - universālo pasta pakalpojumu īpatsvars mūsu apgrozījumā ir mazāks par 10%, kamēr e-komercijas nozarei sniegtie pakalpojumi šobrīd veido vairāk nekā 70%," pauž Magi, piebilstot, ka "Omniva Group" mājas tirgus ir Baltijas valstis, bet uzņēmuma darbība sniedzas no Amerikas līdz Kazahstānai.

Koncerna kopējās investīcijas pērn sasniedza gandrīz 18 miljonus eiro - kopumā 2022.gadā visā Baltijā izvietoti 230 jauni pakomāti.

"Tehnoloģiju attīstība piedāvā gandrīz neierobežotas iespējas, tādēļ mums ir skaidrs mērķis un plāns, kā pirmajiem ieviest jaunus digitālos risinājumus un nodrošināt jaunākās paaudzes pakalpojumus gan Baltijā, gan arī starptautiskā līmenī. Tāpat arvien lielāku uzmanību pievēršam ilgtspējas jautājumiem," pauž Magi.

Jau vēstīts, ka 2021.gadā "Omniva Latvija" apgrozījums bija 18,001 miljons eiro, kas ir par 46,6% vairāk nekā gadu iepriekš, bet kompānijas peļņa pieauga par 7,4% - līdz 2,542 miljoniem eiro.

"Omniva grupā" ietilpst mātesuzņēmums "Eesti Post", kā arī meitasuzņēmums Igaunijā "Maksekeskus", Lietuvā "Omniva" un Latvijā "Omniva Latvija".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Loģistikas uzņēmums "Omniva grupa" noslēdzis stratēģiskās partnerības līgumu ar Francijas un Šveices nacionālo pasta pakalpojumu sniedzēju kopuzņēemumu "Asendia", informē "Omniva" pārstāvji.

Tādējādi Baltijas tiešsaistes mazumtirgotājiem būs iespēja sākt un paplašināt pārdošanu jaunos ārvalstu tirgos Centrālāzijā un Kaukāza reģionā. Vienlaikus noslēgtā vienošanās patērētājiem nodrošinās piekļuvi virknei globālo interneta veikalu plašajam sortimentam. Tādējādi ikvienam Baltijas iedzīvotājam būs iespējas saņemt pasūtītās preces ātrāk un ērtāk.

"Omniva grupas" valdes priekšsēdētājs Marts Megi norāda, ka šī vienošanās ir uzticības apliecinājums "Omniva" zīmolam un tās nodrošinātajiem starptautisko sūtījumu risinājumiem.

Noslēgtā partnerība nozīmē, ka "Omniva" būs atbildīga par klientu sūtījumu piegādi ne tikai trīs Baltijas, bet arī 20 citās valstīs. Ar savu plašo tīklu, loģistikas iespējām, ciešām saiknēm dažādos reģionos un bagātīgo pieredzi e-komercijas jomā, "Omniva" savienos arī "Asendia" ar Baltijas valstīm, Somiju, Austrumeiropu, kā arī Centrālāziju un Kaukāzu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investējot vairāk nekā 2 miljonus eiro, piegādes loģistikas uzņēmums Omniva šomēnes uzsācis īstenot nākamo pakomātu tīkla paplašināšanas kārtu.

Līdz 2023.gada februārim plānots uzstādīt papildus 60 pakomātus visā Latvijā, kā arī paplašināt 150 esošos pakomātus ar vidēja un liela izmēra skapīšiem, kas klientu vidū ir vispieprasītākie.

Pakomātu tīkla paplašināšana un esošo pakomātu ietilpības palielināšana ir viens no uzņēmuma attīstības stratēģijas stūrakmeņiem, lai Omniva līdz 2026.gadam kļūtu par stabilu reģiona līderi loģistikas jomā.

“Fokusējamies gan uz pakomātu izvietošanu jaunās apdzīvotās vietās, gan arī pieprasītāko pakomātu paplašināšanu. Lai arī šis un visticamāk arī nākamais gads visā ekonomikā izaugsmes ziņā būs izaicinošs ģeopolitiskās situācijas un cenu pieauguma dēļ, mēs turpināsim mērķtiecīgi investēt savas infrastruktūras attīstībā,” norāda Omniva vadītāja Latvijā Beāte Krauze-Čebotare.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas valstij piederošās pasta pakalpojumu un loģistikas kompānijas "Omniva" tīrā peļņa pērn sasniedza 25,4 miljonus eiro, kas gandrīz divreiz vairāk nekā 2021.gadā, tomēr peļņa lielā mērā saistīta ar maksājumu platformas "Maksekeskus" pārdošanu.

"Omniva" operacionālie ieņēmumi pērn sasniedza 129,1 miljonu eiro, kas ir par 13% mazāk nekā 2021.gadā, bet pamatdarbības izdevumi pērn bija 239,3 miljoni eiro, kas ir par 3% mazāk nekā pirms gada.

Kompānijas zaudējumi no pamatdarbības pērn bija 224 000 eiro pretstatā 16 miljonu eiro peļņai no pamatdarbības 2021.gadā.

Grupā uzsvēra, ka universālo pasta pakalpojumu sniegšana veido nepilnus 10% no apgrozījuma, bet ar tiešsaistes tirdzniecību saistīto pakalpojumu apgrozījums pārsniedz 70% no kopējiem ieņēmumiem. Grupas pamata tirgus ir Baltijas valstis, bet tā arvien aktīvāk darbojas starptautiskajā tirgū.

Pērn "Omniva" investēja 18 miljonus eiro, no kuriem lielākā daļa investīciju bija pakomātu tīkla attīstībā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Omniva un Tet ar saules paneļiem sāk aprīkot pakomātus

Db.lv, 28.03.2023

No Kreisās: Oskars Pundurs, Tet saules paneļu pārdošanas vadītājs un Edgars Isaks, Omniva biznesa attīstības nodaļas vadītājs

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sūtījumu piegādes loģistikas uzņēmums Omniva sadarbībā ar Latvijas tehnoloģiju uzņēmumu Tet Kauguros, Jūrmalā, atklājis pirmo uzņēmuma pakomātu, kura darbību nodrošinās uz tā uzstādīto saules paneļu saražotā elektrība.

Plānots, ka pēc testa perioda, Omniva ar Tet saules paneļiem aprīkos vēl vismaz 100 savus pakomātus.

Uzņēmumu veiktās aplēses liecina, ka gada griezumā saules paneļi saražotu gandrīz 90% no pakomātam nepieciešamās enerģijas, bet saulainākajos mēnešos saules paneļu produktivitāte pret iekārtas elektrības patēriņu sasniegtu pat 150%.

“Mūsu uzņēmuma stratēģija paredz pakāpenisku pāreju uz ilgtspējīgām tehnoloģijām jomās, kuras tas ir iespējams. Pāreja uz saules radīto enerģiju vidējā termiņā ne tikai samazinās mūsu izmaksu pozīcijas, bet arī būs vēl viens solis Omniva ceļā uz CO2 neitralitāti. Esam gandarīti, ka tirgū arvien vairāk ir pieejamas tehnoloģijas, kuru darbības principi atbilst gan ilgtspējas lielajiem uzstādījumiem, gan arī ražotāju un pakalpojumu sniedzēju vajadzībām tehnoloģijas efektivitātes un veiktspējas jomā,” uzsver Omniva vadītāja Latvijā Beāte Krauze-Čebotare.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Vispārējs cenu kāpums ir bremzējis līdzšinējo e-komercijas izaugsmi

LETA, 12.12.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ģeopolitiskā situācija ir negatīvi ietekmējusi patērētāju noskaņojumu un vispārējs cenu kāpums ir bremzējis līdzšinējo e-komercijas izaugsmes dinamiku, norādīja uzņēmuma vadītāja Latvijā Beāte Krauze-Čebotare.

Viņa pauda, ka šis gads uzņēmumam un nozarei bijis izaicinājumu pilnu, bet tomēr ar mērenu izaugsmi.

"No vienas puses, ģeopolitiskā situācija ir negatīvi ietekmējusi patērētāju noskaņojumu un viņi ir kļuvuši piesardzīgāki. Tas, vienkopus ar vispārējo cenu kāpumu ir bremzējis līdzšinējo e-komercijas izaugsmes dinamiku un pieaugums vairs nav bijis tik straujš kā iepriekšējos gados," skaidroja Krauze-Čebotare, piebilstot, ka atsevišķos savu biznesa klientu segmentos redzama pat strauja izaugsme, piemēram, apģērbu un apavu sūtījumu apjomi auguši par 20%, bet kopumā tas tikai daļēji kompensē izaicinājumus citu preču kategorijās.

"Omniva" vadītāja Latvijā skaidroja, ka, no otras puses, neskatoties uz vispārējo izmaksu pieaugumu, uzņēmums ir turpinājis mērķtiecīgi investēt savas infrastruktūras attīstībā.

Komentāri

Pievienot komentāru