Jaunākais izdevums

Sākot ar 21. oktobri, Omniva privātpersonu e-pašapkalpošanās platformā mana.omniva.lv ir atkal iespējama dāvanu piegāde uz ASV līdz 100 ASV dolāru vērtībā, informē uzņēmums.

Dāvanas ir nekomerciālas preces, ko viena persona sūta otrai bez maksas. Visu pārējo sūtījumu reģistrācija uz ASV tiks atjaunota privātpersonu pašapkalpošanās sistēmā līdz 31. oktobrim un biznesa klientu pašapkalpošanās sistēmā līdz 10. novembrim.

"Tas nozīmē, ka no šodienas privātpersonas varēs reģistrēt sūtījumus uz ASV Omniva e-pašapkalpošanās vidē mana.omniva.lv, ja sūtījums ir dāvana, kuras vērtība nepārsniedz 100 ASV dolāru. Mēs tagad varam nodrošināt korektu muitas deklarēšanas un savlaicīgas piegādes procesu," norādīja Omniva Grupas pagaidu komercdirektors Svens Kukemelks (Sven Kukemelk).

Omniva, līdzīgi kā citas Eiropas pasta kompānijas, augustā beigās apturēja sūtījumu piegādi uz ASV, kad stājās spēkā jaunā ASV prasība - deklarēt un maksāt muitas nodokļus arī par sūtījumiem ar nelielu vērtību. Diemžēl brīdī, kad šis likums stājās spēkā, nepieciešamie īstenošanas noteikumi - procedūras sūtījumu deklarēšanai un muitas nodokļu pārskaitīšanai ASV - vēl nebija izstrādāti.

Tagad, kad šie īstenošanas noteikumi ir pieņemti, Omniva ir ieviesusi virtuālu automatizētu muitas brokeri, lai ievērotu jaunās ASV muitas prasības. "Šī ir programma, kas aprēķina muitas nodokļa apmēru, deklarē sūtījumu un pārskaita maksājumu ASV muitas dienestam. Omniva izmantos to pašu brokeri, ko lielākās Eiropas pasta organizācijas, piemēram, Royal Mail, Postnord un Ukrposhta," skaidroja Kukemelks.

Tagad tiek atjaunota dāvanu piegāde, kuru vērtība nepārsniedz 100 ASV dolāru, jo šie sūtījumi ir jādeklarē, izmantojot muitas brokeri, taču tie ir atbrīvoti no nodokļiem un nav apliekami ar muitas nodevu.

"Pašlaik mēs integrējam moduli savās sistēmās un plānojam atjaunot ar nodokli apliekamo sūtījumu piegādi privātajiem klientiem līdz oktobra beigām un biznesa klientiem līdz 10. novembrim. Mēs informēsim savus klientus, tiklīdz šie pakalpojumi tiks atjaunoti," apstiprināja Kukemelks.

Nākotnē klientiem, reģistrējot apliekamus sūtījumus, būs jāmaksā muitas nodokļi un apkalpošanas maksa. Kopējā summa būs atkarīga no sūtījuma satura - preces veida, izcelsmes valsts un cenas. "Muitas nodoklis ir procentuālā daļa no sūtījuma vērtības, kas atšķiras atkarībā no valsts un preču kategorijas. Piemēram, precēm, kas ražotas Vjetnamā, tiek piemērotas ievērojami augstākas muitas likmes nekā tām, kas ražotas Eiropas Savienībā. Tāpēc ir grūti prognozēt, cik lielā mērā palielināsies sūtījumu izmaksas uz ASV," piebilda Kukemelks.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sūtījumu loģistikas uzņēmums Omniva ir noslēdzis stratēģisku partnerību ar Zalando, vienu no lielākajiem tiešsaistes modes mazumtirgotājiem Eiropā.

Sākot ar šo mēnesi, Omniva kļūs par Zalando ekskluzīvo pēdējās jūdzes piegādes partneri Igaunijā, Latvijā un Lietuvā, apkalpojot visus pasūtījumus reģionā, izmantojot savu pakomātu un kurjeru tīklu.

“Šis nav tikai biznesa darījums – tas ir skaidrs signāls, ka Baltijas uzņēmums spēj konkurēt un uzvarēt augstākajā līmenī Eiropas e-komercijā,” norādīja Kristo Kõivumägi, Omniva ES pārdošanas vadītājs. “Mēs esam lepni, ka inovācijas, noturība un ilgtermiņa redzējums var iemantot vienas no lielākajām Eiropas e-komercijas kompānijām uzticību.”

Saskaņā ar jauno partnerību visi Zalando pasūtījumi Baltijā tiks piegādāti, izmantojot Omniva modernizēto pakomātu un kurjeru tīklu, nodrošinot klientiem ātras, drošas un ērtas piegādes.

Pakalpojumi

Omniva zaudējumi saglabājušies pagājušā gada pirmā ceturkšņa līmenī

LETA/BNS,30.04.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas valstij piederošā pasta pakalpojumu un loģistikas kompānija "Omniva" pirmajā ceturksnī strādājusi ar 3,2 miljonu eiro tīro peļņu, taču šo rezultātu ietekmēja ieņēmumi no nekustamā īpašuma pārdošanas, un, izslēdzot vienreizējo peļņu, grupas zaudējumi pirmajā ceturksnī saglabājušies divu miljonu eiro apmērā, liecina "Omniva" trešdien publiskotais finanšu pārskats.

Neskatoties uz ievērojamo sūtījumu apjoma un ieņēmumu pieaugumu, pasta un periodisko izdevumu piegādes pakalpojumu zaudējumi, kā arī straujāks nekā paredzēts darbības izmaksu pieaugums nozīmē, ka uzņēmumam nepieciešamas straujas izmaiņas, lai novērstu turpmākus zaudējumus, norādīja "Omniva".

Janvārī-martā "Omniva Group" ieņēmumi bija par 11% lielāki nekā pagājušā gada pirmajā ceturksnī un sasniedza 35,5 miljonus eiro.

Sūtījumu pakalpojumu un piegādes apmērs Baltijas valstīs pieauga par 17%, atspoguļot pieaugošo tiešsaistes tirdzniecības apmēru.

Kopumā šā gada pirmajos trīs mēnešos "Omniva" Baltijas valstīs un starptautiskajā tirgū piegādāja vairāk nekā 11,6 miljonus paciņu.

Transports un loģistika

Notikušas izmaiņas Omniva Latvijas vadības komandā

Db.lv,04.08.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 1. augusta par Omniva komandas līderi Latvijā iecelta Agnese Grīnberga, līdztekus turpinot pildīt arī Omniva Grupas Baltijas mazumtirdzniecības tīkla vadītājas pienākumus.

Savukārt Signe Kukin, Omniva Grupas valdes locekle un Finanšu direktore, juridiski pildīs Latvijas meitasuzņēmuma valdes locekļa pienākumus.

“Mēs atrodamies pārmaiņu laikā – pilnā ar jauniem izaicinājumiem, bet arī lieliskām iespējām augt, radīt inovācijas un gūt panākumus. Koncentrējoties uz spēcīgu biznesa rezultātu sasniegšanu, es ticu, ka Omniva lielākā vērtība ir mūsu cilvēki un veids, kā sadarbojamies. Tāpēc esmu pārliecināta par to, ka arī turpmāk mēs būsim tirgus līderis ne tikai Latvijā,” norādīja A.Grīnberga.

Līdz ar šīm izmaiņām, šī gada 31. jūlijā darbu uzņēmumā noslēdza Gusts Muzikants, līdzšinējais Omniva Grupas valdes loceklis, komercdirektors un Latvijas uzņēmuma vadītājs. Viņa pienākumus grupas līmenī uz laiku pildīs Svens Kukemelks, Omniva Grupas Starptautiskās uzņēmējdarbības viceprezidents.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Omniva Grupa, loģistikas un sūtījumu piegādes pakalpojumu sniedzējs Baltijā, informē par nemainīgu izaugsmi Latvijas tirgū un uzlabotiem darbības rezultātiem 2025.gada otrajā ceturksnī.

Proti, piegādāto sūtījumu apjoms Latvijā 2025.gada 2. ceturksnī pieauga par 6% un sasniedza 2,5 miljonus, savukārt pirmā pusgada laikā - par 16% (5,2 miljoni sūtījumu), salīdzinot ar attiecīgajiem periodiem pērn.

Šo izaugsmi veicināja uzņēmuma spēcīgās pozīcijas reģionā, pieaugošais pieprasījums pēc pēdējās jūdzes piegādēm, kā arī efektīvs vietējais tīkls. Nozīmīgu ieguldījumu deva arī starptautisko tranzīta pakalpojumu paplašināšana un stabilais patērētāju pieprasījums.

"2025.gada otrais ceturksnis apliecina, ka esam uz pareizā ceļa - rentabilitāte ir ievērojami uzlabojusies, operācijas kļūst efektīvākas un mūsu stratēģiskais fokuss nes rezultātus. Omniva Grupas darbības peļņa pieaugusi četras reizes, tīrā peļņa palielinājusies par 56%, bet starptautiskā tranzīta apjomi ir dubultojušies. Esmu patiesi lepna par komandas darbu un virzienu, kurā ejam," norāda Agnese Grīnberga Omniva komandas vadītāja Latvijā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saistībā ar nesen noteiktajiem jaunajiem muitas tarifiem un neskaidrajām procedūrām Amerikas Savienotajās Valstīs, Omniva no 20. augusta uz laiku pārtrauc preču paciņu piegādi uz ASV.

Omniva atsāks piegāžu veikšanu uz ASV, tiklīdz tas būs iespējams.

"Praksē tas nozīmē, ka klienti pašlaik nevar sūtīt uz ASV priekšmetus – preces, preču sūtījumus, dāvanas u.c. caur Omniva. Vēstules un dokumentus no Igaunijas joprojām varēs nosūtīt," skaidroja Omniva Grupas pagaidu komercdirektors Svens Kukemelks.

Pakalpojuma apturēšanas iemesls ir nesenie muitas izmaiņu noteikumi ASV. ASV ir mainījusi tā saukto de minimis slieksni jeb robežvērtību, zem kuras esošās preces bija atbrīvotas no muitas nodokļiem un citiem maksājumiem. Šīs izmaiņas ietekmē arī muitas formalitāšu procedūras, taču to īstenošanas akti vēl nav spēkā. Tādēļ Omniva pašlaik nevar garantēt sūtījumu piegādes saviem klientiem

Transports un loģistika

Omniva Latvijā šogad piegādājusi par 27% vairāk sūtījumu

Db.lv,08.05.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Omniva Grupa 2025.gada pirmajā ceturksnī Latvijā piegādājusi ievērojami vairāk sūtījumu nekā 2024.gadā. Tādējādi Latvija ir bijusi straujāk augošais tirgus Baltijas valstīs, kur piegādāto sūtījumu apjoms pieauguma par 27%, sasniedzot 2,6 miljonus vienību.

“Latvijas rezultāti pirmajā ceturksnī vēlreiz apliecina, ka mūsu pozīcijas Latvijas tirgū ir pārliecinošas un sadarbība ar mūsu partneriem produktīva. Īpaši iepriecina Rīgā uzsāktā pūļa piegādes pilotprojekta pirmie rezultāti, kas palīdz mums izstrādāt elastīgus un mērogojamus pēdējās jūdzes piegādes risinājumus,” norāda Gusts Muzikants, Omniva Grupas valdes loceklis.

Uzņēmums kopumā pirmajā ceturksnī Baltijā kopumā piegādājis par 9% vairāk sūtījumu - kopā 8,4 miljonus. Savukārt kopējais Omniva Grupas piegādāto un apkalpoto sūtījumu skaits sasniedza 11,6 miljonus, kas ir 23% pieaugums salīdzinājumā ar 2024. gada pirmo ceturksni.

Grupas ieņēmumi no sniegtajiem piegādes pakalpojumiem pieauguši par 17%, kas atspoguļo augošu patērētāju pieprasījumu pēc ērtām sūtījumu nosūtīšanas un saņemšanas iespējām. Būtiskākās uzņēmuma īstenotās iniciatīvas Latvijā pirmajā ceturksnī bija pūļa piegādes pilotprojekts Rīgā, kas ļauj ikvienam kļūt par nepilna laika kurjeriem, uzlabojot piegāžu ātrumu un elastību pilsētās, kā arī efektivitātes uzlabošanas projekti visā tīklā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Omniva, sūtījumu piegādes loģistikas uzņēmums, ieviesis jaunas paaudzes pasta infrastruktūru - kopienas pakomātus - un pirmie desmit jau uzstādīti Igaunijas Polvas apriņķa ciemos.

Pēc sekmīgas ieviešanas Igaunijā, šoruden plānota šīs pakalpojumu infrastruktūras paplašināšana arī Latvijā un Lietuvā.

Ar baterijām darbināmie pakomāti darbojas bez elektrības un fiksēta interneta pieslēguma. Tie ir pieejami visiem vietējiem iedzīvotājiem un piegādes uzņēmumiem. Mūsdienīgas iekārtas ir īpaši piemērotas lauku reģioniem un mazāk apdzīvotiem apvidiem visā Baltijā.

"Kopienas pakomāti paredzēti mazākām apdzīvotām vietām un dzīvojamiem rajoniem, kur tradicionālo pakomātu uzstādīšana ir sarežģītāka," skaidro Gusts Muzikants, Omniva Grupas valdes loceklis. "Tos var uzstādīt tikai 15 minūtēs, tie nav atkarīgi no elektrības vai fiksēta interneta pieslēguma. Jaunie kopienas pakomāti ir piemēroti gan pilsētām, gan lauku teritorijām Latvijā, Lietuvā un Igaunijā."

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS "Latvijas pasts" no sestdienas, 23.augusta, apturēs sīkpaku un paku sūtījumu piegādi uz ASV, informēja uzņēmumā.

Lēmums saistīts ar ASV prezidenta Donalda Trampa izdoto izpildrīkojumu par bezmuitas "de minimis" režīma apturēšanu visām valstīm, kas stāsies spēkā šogad 29.augustā.

Vienlaikus "Latvijas pasts" turpinās veikt vēstuļu korespondences, kas ietver dokumentus, piegādes uz ASV.

Omniva uz laiku aptur sūtījumu piegādi uz ASV

Saistībā ar nesen noteiktajiem jaunajiem muitas tarifiem un neskaidrajām procedūrām Amerikas Savienotajās...

Kompānijā norāda, ka "Latvijas pasts" sadarbībā ar iesaistītajām pusēm apzina risinājumus, lai iespējami operatīvāk atjaunotu sūtījumu piegādes uz ASV.

Patlaban "Latvijas pasts" kopā ar Eiropas Pastu apvienību ("PostEurop"), Starptautisko pastu korporāciju (IPC) un Pasaules Pasta savienību (UPU) meklē tehniskus risinājumus, lai nodrošinātu ASV prasību izpildi attiecībā uz komerciālo sūtījumu ievešanu un korektu muitas datu apmaiņu, kas apliecinātu, ka par sūtījumiem ir ieturētas muitas nodevas.

Jau ziņots, ka arī Igaunijas pasta kompānijas "Eesti Post" uzņēmums "Omniva" uz laiku ir apturējis sūtījumu piegādi uz ASV saistībā ar nesen noteiktajiem jaunajiem muitas tarifiem un neskaidrajām procedūrām ASV.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par "SmartPosti" operāciju vadītāju Baltijas valstīs iecelts Guntis Mičuļs. Viņš pievienosies Baltijas vadības komandai, kuras vadītājs ir Ģedimins Mikuss, informē uzņēmums.

G.Mičuļs savus pienākumus sāks pildīt no šodienas, 11.augusta, un viņa birojs atradīsies Rīgā, Latvijā.

Guntim Mičuļam ir plaša pieredze loģistikas un operatīvās vadības jomā - līdz šim viņš ieņēmis vadošus amatus tādos uzņēmumos kā "Pasts" un "Omniva Latvia", kur bija atbildīgs par loģistiku, transportu un sadarbību ar partneriem.

Savā jaunajā amatā G.Mičuļs par prioritāti izvirzījis efektīvas operāciju struktūras izveidi Baltijas līmenī. Viņš cieši sadarbosies ar operāciju speciālistiem visās trīs Baltijas valstīs.

"Mūsu mērķis ir maksimāli izmantot visu trīs valstu praktisko pieredzi un izveidot starpvalstu modeli, kas veicina izaugsmi, atbilst klientu gaidām un nodrošina izmaksu efektivitāti. Es pilnībā atbalstu Gunta nozīmīgo lomu šajā procesā. Tādēļ aicinu visus sirsnīgi sveikt Gunti, pievienojoties "SmartPosti" un "Posti" komandai," norāda Ģedimins Mikuss.