Jaunākais izdevums

Opel Movano modelim ir pieejams visplašākais virsbūves versiju klāsts visā komerctransporta tirgū, tādējādi ļaujot katram pircējam izvēlēties automobili, kas precīzi atbilst viņa vajadzībām. Šajā klāstā ietilpst kravas furgoni, kravas – pasažieru furgoni, autobusi, kravas platformas, šasijas ar vienkāršo vai dubulto vadītāja un pasažieru kabīni. Piedāvājums ietver arī plašas virsbūves pārveides iespējas – pašizgāzējus, modeļus ar nolaižamām kravas platformas malām, furgonus un autobusu versijas, lai Movano modelis spētu izpildīt jebkuras vajadzības.

Opel Movano kravas furgoni ir pieejami četrās dažādās garuma un trīs augstuma versijās un piedāvā vieglu piekļuvi kravas telpai. Platās 1,270 mm sānu durvis atvieglo kravas iekraušanu vai novietošanu. Aizmugurējās durvis pilnā augstumā līdz pat 1820 mm. Kravas garums ir iespējams līdz 4383 mm. Stabila metāla starpsiena aizsargās vadītāju.

Opel Movano kravas – pasažieru furgons ir pieejams ar dažādiem parametriem, kas pielāgoti gandrīz jebkuram uzdevumam: trīs dažādi garumi, trīs bruto transportlīdzekļu masas iespējas, trīs dzinēji un trīs augstumi. Salons ar pilnu apdari un trīs priekšējiem sēdekļiem, centrālo atlokāmo sēdekli un četrām sēdvietām otrajā rindā, kas iestrādātas starpsienā, sniedz ērtības septiņu cilvēku komandai.

Viegli pielāgojamais Opel Movano Combi ir ideāls risinājums pārvadājot gan kravu, gan pasažierus. Šī automašīna, kas ir pieejama gan ar 6, gan ar 9 sēdvietām, 2 dažādiem automašīnas garumiem un 2 jumta augstumiem, ir izcili piemērota visu darbu paveikšanai.

Opel Movano autobuss nodrošina daudz vietas cilvēkiem, kopā līdz pat 17. Optimālam komfortam pasažieru salonā ir plaši dubultie sēdekļi vienā ejas pusē un atsevišķi sēdekļi – otrā pusē. Pilnībā pielāgotais interjera dizains ar augstu novietotiem bagāžas plauktiem, salona apgaismojumu un regulējamām ventilācijas atverēm nodrošinās ērtības pat garos ceļojumos, bet plaši atveramās sānu durvis ar elektroniski vadāmu pakāpienu būs ērtas pasažieru iekāpšanai un izkāpšanai.

Visi Opel Movano dzinēji ir 2,3 litru vienības ar jaunāko pārnesumkārbas tehnoloģiju izcilai efektivitātei un sniegumam. Ir iespējams izvēlēties starp trim jaudas lielumiem –100, 125 vai 146 ZS, no kurām pēdējās divas ir pieejamas arī ecoFLEX versijā. Visi dzinēji standartā ir pieejami ar sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu. Dzinēji ar 125 un 146 ZS jaudas versijām ir pieejami arī ar Easytronic® pārnesumkārbu. Ātrumu pārslēgšanas indikators atrodams rīku panelī un parāda vislabāko ātrumu pārslēgšanas laiku maksimālai degvielas ekonomijai.

Movano vadītājs, kurš ceļā vēlas izmantot mobilo telefonu, lietojot sistēmas piedāvāto brīvroku darbības iespēju, to var darīt pavisam droši, jo Movano informācijas un izklaides sistēmas ir aprīkotas ar Bluetooth un USB pieslēgvietu turklāt, braucējiem ir iespēja klausīties un pārvaldīt savus MP3 atskaņotājus. Papildaprīkojumā iespējams izvēlēties kādu no divām nedaudz modernākajām audio sistēmām. Tās savukārt ir aprīkotas ar lietotājam draudzīgu ekrānu, kas novietots CD-Radio instrumentu paneļa centrā un, ar grozāmu slēdžu palīdzību, ļauj vadītājam vienkārši pārvaldīt dažādās izvēlnes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Opel izveidojis pilnīgi jaunu motoru paaudzi

Aldis Zelmenis, 28.04.2014

1,6 litru četrcilindru dīzelis ar maināmās ģeometrijas turbīnu ir Opel inženieru lepnums. Vēl lielāks lepnums, ka 136 un 110 ZS jaudīgo motoru atbalstam kalpos pilnīgi jauna sešpakāpju manuālā transmisija, bet pēcāk arī jauns sešpakāpju automāts.

Avots: netcarshow.com

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neatpaliekot no pārējiem ražotājiem, vācu Opel ir izveidojis pilnīgi jaunu motoru paaudzi, ar ko tiks aplaimots teju ikviens no turpmākajiem modeļiem ar Opel zibeni pierē

Motoru atjaunināšana šobrīd ir karsta tēma teju ikvienam autoražotājam vai drīzāk jaunie spēles noteikumi, kuri atļauj cīnīties par zemāku kaitīgu izmešu līmeni un mazāku degvielas apetīti, vienlaikus nepazaudējot jaudas un dinamikas rādītājus. Arī Opel ir izrevidējis motoru skapi un, izmantojot savu inženieru zināšanas un finanšu resursus, pašu spēkiem radījis pilnīgi jaunus četrcilindru turbomotorus, kas darbināmi gan ar benzīnu, gan ar dīzeļdegvielu. Ungārijā, kur reģionālais Opel pārstāvis bija organizējis iepazīšanās testa braucienus ar jaunajiem spēka agregātiem, šo rindu autoram bija iespēja rafinētāk aplūkot jauno 1,6 dīzeļmotoru, kurš nākotnē stāsies labi zināmā General Motors un Fiat kopdarba 1,3 litru, kā arī kompānijas Isuzu veidotā 1,7 litru dīzeļu vietā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

FOTO: Opel Zafira pārtop par mikroautobusu

Aldis Zelmenis, 16.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpmāk Opel Zafira jeb, precīzāk, Opel Zafira Life nosaukums tiks izmantots ērta mikroautobusa vajadzībām, savukārt kravas versija izmantos Opel Vivaro vārdu

Kompakto minivenu ēras noriets liek ražotājiem pārgrupēties un piedāvāt tirgū pieprasītus produktus, tādējādi Opel Zafira vārds, kas iepriekš tika izmantots populārā minivena vajadzībām, tagad piešķirts minibusam, kas tiks piedāvāts trīs dažādos izmēros un būs paredzēts līdz pat deviņu pasažieru vizināšanai. Jaunā Opel Zafira Life pamatā ir pārbaudīta tehnika jeb tas, ko jau pazīstam citos franču PSA uzņēmuma veiksmīgajos modeļos – Peugeot Traveller, Citroen Space Tourer un ārlaulības bērnam Toyota Proace Verso.

Kopumā Opel Zafira Life būs vairāki jaunākās paaudzes 1,5 un divu litru dīzeļdzinēji, kuru jauda ir no 102 līdz 177 zirgspēkiem. Būtiski piebilst, ka visi dīzeļi atbildīs jaunākajiem un bargākajiem Euro 6d-TEMP standartiem. Pārsvarā gadījumu dīzeļi tiks saprecināti ar sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu. Tikai prestižākais un dārgākais 177 ZS jaudīgais divu litru dīzelis sešpakāpju rokas kārbas vietā būs tiesīgs saņemt modernu astoņpakāpju automātu. Pēdējā versija būs ikvienas ģimenes sapņu auto. Tam ir viss, ko dakters izrakstījis: jauda, dinamika un komfortabla braukšana, kas nenogurdinās arī pilotu. 1,5 litru dīzeļiem ar 102 un 120 ZS lielu jaudu būs tikai sešpakāpju rokas kārba, tāpat arī divu litru 150 ZS versijai. Opel Zafira Life salonu varēs iekārtot, sākot no 5 līdz 9 vietām, tam ir trīs dažādi virsbūves garuma modeļi, proti, 4,60 metru jeb S modelis, tālāk seko 4,95 metru garais M modelis un maksimālajā izpildījumā jeb L modelis būs 5.30 metrus garš. Neatkarīgi no garuma visi Zafira Life modeļi būs 1,90 metru augsti. Šī informācija lieti noderēs un iepriecinās tos, kas bieži brauc uz lielveikaliem un atstāj savus auto daudzstāvu autostāvvietās, kam pašiem pie mājas auto glabājas daudzstāvu stāvvietā vai kuri arī bieži dodas ceļojumos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Šodien laikrakstā

Opel Insignia Country Tourer vizināšanās pa sniegu un ledu patiks daudz vairāk nekā dzīvošanās pa dubļiem

Aldis Zelmenis, 21.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Opel Country Tourer ir labs pieteikums automobiļu segmentā, kurā Opel līdz šim nav bijis.

Mūsdienās ikviens autoražotājs meklē jaunus veidus, kā pārsteigt un iekārdināt savus pircējus, neapstājoties tikai pie klasisko virsbūvju modeļu ražošanas. Spilgts piemērs ir Nissan Qashqai – pilsētas krosovers, kurš radīja pilnīgi jaunu klasi, balvā saņemot milzīgu Eiropas pircēju atsaucību. Pēc būtības Opel Country Tourer nav nekas revolucionārs, taču Opel tas ir pagaidām neapgūts lauciņš. Teorētiski šis gājiens varētu piespēlēt vācu ražotāja klientu datu bāzei kadrus, kas iepriekš nekad nav skatījušies Opel virzienā.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Universālu mode no rietumeiropiešiem ir pielipusi arī mums, turklāt kombinācijā ar 4X4 piedziņu tā kļūst vēl interesantāka. Neba velti joprojām pietiekami lielos apmēros tirgoti Volvo XC70, jo īpaši mazlietotie. Par fanu trūkumu nevar sūdzēties viens no principiālākajiem Country Tourer konkurentiem Subaru Outback. Šim klubiņam nu ir pievienojies arī Opel. Vācu ražotāja izstrādājums ir iekārtojies starp šiem abiem pieminētajiem konkurentiem. Emocionāli un saturiski Country Tourer vairāk līdzināsies XC 70 paraugam. Premium auto raksturīgais iekārtojums ar digitalizēto vadības paneli būs galvastiesu pārāks par askētisko Subaru Outback salona iekārtojumu. Atšķirībā no Subaru Outback, kas ar entuziasmu būs gatavs līdz ausīm mesties peļķēs un dubļos, jaunajam Country Tourer vairāk patiks glamūrīgāka vide, piemēram, pa Alpu kūrortiem, kur, vizinoties caur piparkūku namiņu ciematiņiem, pilnpiedziņa ziemā bieži vien ir neaizstājama.Tiem, kuriem iepatiksies jaunais Country Tourer, vajadzēs likt galdā vismaz 31 163 eiro. Vēl ir jāpatur prātā, ka jaunajam modelim no kopējās Insignia motorizācijas programmas būs pieejami tikai trīs jaudīgi turbomotori, proti, divu litru 163 ZS un 195 ZS CDTi dīzeļi un tiešās iesmidzināšanas 250 ZS jaudīgais divu litru benzīnmotors. Pilnīgi noteikti abi dīzeļi būs piemērotākie Country Tourer motortelpai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Ar Āboltiņas vīru saistīts uzņēmums smeļ miljonus valsts iepirkumos

Dienas Bizness, 09.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja Rīgas apkaimē jūs apturēs ceļu policists, iespējams, viņš patrulēšanas vietā būs nokļuvis ar kādu no 40 jaunajiem, glaunajiem automobiļiem Opel Insignia, taču mugurā būs par paša naudu pirktas bikses, jaka, ziemas apavi vai pat uzpleči. Tik absurda situācija ar iepirkumiem izveidojusies Valsts policijā (VP). Skaļi runāt par to uzdrošinās vien retais likumsargs, un arī aiz lepnās Opel Insignia spēkratu publiskās demonstrēšanas janvāra pirmajā nedēļā dažas lietas palika nepateiktas, piektdien raksta laikraksts Diena.

VP lielapjoma iepirkumā laurus jau otro reizi plūc SIA Auto Blitz - vairāk nekā puse tās kapitāldaļu pieder a/s Mūsa Motors Grupa. Šī uzņēmuma padomes priekšsēdētāja vietnieks ir Saeimas deputātes, varas partijas Vienotība valdes priekšsēdētājas Solvitas Āboltiņas vīrs Jānis Āboltiņš. Iepirkumu uzraudzības biroja dati rāda, ka Opel dīleris SIA Auto Blitz trijos darbības gados pamanījies ar savas pārstāvētās markas automobiļiem apgādāt ne vienu vien valsts iestādi, tiekot pie vairākiem miljoniem eiro. Lauvas tiesa nopelnīta tieši Iekšlietu ministrijas iepirkumos. Šo jomu jau vairāk nekā trīs gadus pārrauga Rihards Kozlovskis, kurš pēc Reformu partijas kraha pievienojās Vienotībai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc nonākšanas franču autogiganta PSA apskāvienos vācu Opel strauji ir palielinājis SUV modeļu gammu. Jaunākais no tiem – Opel Grandland X – cēlies no labi pazīstamā Peugeot 3008

4,47 metrus garais Opel Grandland X vācu ražotājam ir akūti nepieciešams papildinājums tik plaukstošajā SUV segmentā. Šajā klasē jau aktīvi rosās ne tikai radniecīgais Peugeot 3008, bet, piemēram, arī Nissan Qashqai, VW Tiguan, Hyundai Tucson, KIA Sportage, citiem vārdiem sakot, automobiļi, kas šobrīd ļoti tiek mīlēti visā Eiropā, un Opel modelim ir plāni vismaz daļu klientu no tiešajiem konkurentiem pievākt sev. Viegli tas nebūs, taču potenciāls ir.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Lieliskas garuma, platuma un augstuma proporcijas, kā arī augsta sēdvieta ar labu pārredzamību ir tas, kas šodien vajadzīgs. Konservatīvāku uzskatu pircēji jauno Opel Grandland X pieminētā Peugeot 3008 vietā varētu izvēlēties kaut vai tikai tāpēc, ka tam būs klasiska izmēra stūres rats, ko var pieregulēt tā, lai redzētu gan ceļu, gan mērinstrumentu paneli, turklāt stūres ratam nav jāatrodas klēpī. Pati salona arhitektūra Grandland X nebūs tik stilīga kā Peugeot 3008, taču noteikti būs pircēji, kas par to neskums. Ar ergonomiku tam viss ir kārtībā. Vēl viena Grandland X priekšrocība ir tā, ka ir pircēji, kas joprojām šķībi skatās uz franču ražojumiem, toties fano par vācu zīmoliem. Tādējādi, neraugoties uz to, ka Grandland X ir franču izcelsmes un arī tiek ražots Francijā, būs cilvēki, kas to labprātāk izvēlēsies Peugeot 3008 vietā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas policisti, kuri jau aktīvi vizinās ar vecajām Opel Mokka, visticamāk, sajutīsies apdalīti, ieraugot, cik eleganti no ārpuses un galvenokārt no iekšpuses izskatīsies uzlabotā Opel Mokka X

Varētu teikt, ka Opel izdevusies īsā pasaka par Pelnrušķītes pārvēršanos skaistulē, jo saturiski transformācija no Mokka uz Mokka X ir vairāk nekā nosaukumam pievienotais X burts. Starp citu, jau šī pavasara Ženēvas autoizstādē, kur norisinājās Mokka X pirmizrāde, daudzus nozares ekspertus jaunais auto apbūra ar savu eksterjera dizainu, kurā vairs nebija ne vēsts no smagnējā Mokka silueta ar lempīgo degungalu. Tagad no atsevišķiem priekšdaļas rakursiem Mokka X tumsā var pat sajaukt, piemēram, ar Audi Q3. Kas attiecas uz modeļa nosaukumam pievienoto X burtu, tad, pēc Opel marketologu skaidrojuma, nākotnē visi Opel modeļi ar piedzīvojumu meklētāja instinktiem tiks apzīmēti ar X.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

General Motors savu Opel zīmolu stutēs ar 4 miljardiem eiro

Lelde Petrāne, 11.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

General Motors savā grūtībās nonākušajā Vācijas «meitā» Opel un tās britu «māsas» zīmolā Vauxhall līdz 2016. gadam investēs 4 miljardus eiro, atsaucoties uz ASV auto giganta sniegto informāciju, vēsta thelocal.de.

«Kā globālai autobūves kompānijai GM nepieciešama spēcīga klātbūtne Eiropā attiecībā uz dizainu un attīstību, kā arī ražošanu un pārdošanu,» Opel mītnē Riselsheimā netālu no Frankfurtes skaidrojis GM priekšsēdētājs un vadītājs Dans Akersons.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nav šaubu, ka Opel Insignia GSi limuzīns un universālis brauc daudz azartiskāk un precīzāk par parasto Insignia. Žēl, ka modelim pietrūkst sportiskās mežonības un jauneklīgās trakulības

Asāka un precīzāka stūre, atlētiskāka piekare, jaudīgākas bremzes, divi ņipri motori un perfekts pilota krēsls. Gribētos cerēt, ka Insignia, kura aizmuguri rotā GSi burti, arī uz koplietošanas ceļiem vai slēgtā trasē būs trakulīgāks un izaicinošāks. Šoreiz – ne! Auto ir iznācis pārāk pareizs un nosvērts. Pat automašīnas skaņa gaitā ir pieklusināta, un tikai pie maksimāliem apgriezieniem pilota ausis glāsta tā melodija, ko būtu pelnījis Insignia GSi. Savā ziņā Insignia GSi raksturo kompānijas Opel pašreizējo dvēseles stāvokli. Pēc tās iekļaušanās franču PSA sastāvā jaunie saimnieki aktīvi ķērušies pie optimizācijas darbiem, atrotītām piedurknēm griežot visus nevajadzīgos izdevumus. Kā zināms, Opel vairāku gadu garumā strādā ar milzu zaudējumiem, piemēram, pēc 2017. gada aprēķiniem tie pārsniedza miljardu eiro. Loģiski, ka PSA finansisti turpmāk kaut ko tādu nevēlas pieļaut, tāpēc nav brīnums, ka Opel jaunie īpašnieki finansiālu apsvērumu dēļ šogad liedza Opel piedalīties Ženēvas autoizstādē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējā automašīna noripojusi no Opel Bohumas rūpnīcas ražošanas līnijas, padarot šo piektdienu par drūmu dienu gan Vācijas pilsētai, gan rūpnīcas 3 tūkstošiem darbinieku, ziņo thelocal.de.

Pēc 52 gadus ilgas Opel automašīnu ražošanas tai pielikts punkts.

«Opel sirds ir pārstājusi pukstēt,» sērīgi teicis viens no darbiniekiem.

Pēdējā automašīna, kas saražota Bohumā, bijusi Opel Zafira. Nolemts, ka tā netiks pārdota, bet tiks veltīta sociālajam darbam.

Opel, kas ir General Motors meitas uzņēmums, savu bijušo vadošo rūpnīcu slēdz pārprodukcijas dēļ. Savos ziedu laikos Bohumas rūpnīca nodarbināja 22 tūkstošus cilvēku. Tagad tā nodarbinās vien 700, lai ražotu auto detaļas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Opel Crossland X ir jauns vārds vācu ražotāja modeļu aptverē, kas pēc būtības nākotnē aizstās minivena Opel Meriva pozīcijas

Fotogrāfijas skatāmas raksta galerijā!

Lai cik ambiciozi izklausītos Crossland X nosaukums, saturiski tas būs vienkāršs priekšpiedziņas krosovers, kas stāsies savulaik populārā minivena Opel Meriva vietā. Vienīgā atšķirība, ka nekrāsotas plastmasas sānu moldingi un lielāki riteņi padarīs šo auto vīrišķīgāku, attiecīgi to tagad varēs saukt par krosoveru. Jauna modulārā platforma, kompakts izmērs, lielisks tehniskais nodrošinājums, ieskaitot visa veida jaunākās drošības tehnoloģijas, paver plašu darba lauku Crossland X iekarošanas plāniem. Nav noslēpums, ka jaunais krosovers tiešā veidā satricinās arī augstāk stāvošā Opel Mokka X pozīcijas. Pēc garuma Crossland X būs tikai par 7 centimetriem īsāks nekā Mokka X, sasniedzot 4,21 metru lielu garumu. Vairums pircēju šo starpību neizjutīs, jo salonā Crossland X būs ļoti draudzīgs gan priekšā, gan aizmugurē sēdošajiem pasažieriem. Arī astes galā Crossland X būs 410 litru liela telpa, ko, nolokot aizmugurējos beņķus, var palielināt līdz 1255 litriem. Atliek tikai piebilst, ka, neraugoties uz atsvaidzināšanas procedūrām, Opel Mokka X uz Crossland X fona jau ir tehnoloģiski novecojis produkts. Vienīgā Mokka priekšrocība ir tā, ka to varēs dabūt ar visiem četriem velkošajiem riteņiem, turklāt tam ir iespēja pielaikot tos pat līdz 19 collu izmēram lielus. Crossland X šajā ziņā būs pieticīgāks, piedāvājot līdz 17 collu liela izmēra ripuļus. Tomēr šajā stāstā pircējiem galvenais ieguvums ir tas, ka Crossland X maksās mazāk. Piemēram, pats pieticīgākais Crossland X ar mazāko 81 ZS jaudīgo benzīnmotoru maksās, sākot no 13935 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas autobūves uzņēmums «Opel» prezentējis plānu sava finansiālā stāvokļa uzlabošanai, kas paredz 2020.gadā atgriezties pie peļņas gūšanas, pateicoties ietaupījumiem, kurus jaunais īpašnieks - Francijas autoražotājs «Groupe PSA» - palīdzēs sasniegt bez nepieciešamības slēgt rūpnīcas vai likvidēt darba vietas.

PSA šā gada augustā iegādājās ASV autoražotāja «General Motors» Eiropas struktūrvienību, kurā ietilpst «Opel» un «Vauxhall» zīmoli, ar cerībām atdzīvināt uzņēmumu, kas peļņu nav guvis jau kopš 1999.gada.

Ceturtdien prezentētais plāns ievērojami balstās uz PSA tehnoloģiju izmantošanu un atsevišķu darbību apvienošanu, lai sasniegtu ietaupījumus, kas līdz 2020.gadam veidos 1,1 miljardu eiro, bet līdz 2026.gadam - 1,7 miljardus eiro.

Divas PSA automašīnu platformas paredzēts drīzumā ieviest «Opel» un «Vauxhall» ražotnēs, lai paātrinātu pāreju uz PSA dzinēju un transmisiju izmantošanu. Kopumā «Opel» plāno līdz 2024.gadam samazināt vieglajiem automobiļiem izmantoto platformu skaitu no šobrīd deviņām līdz divām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sekojot autobūves modes tendencēm, pats mazākais jauno laiku Opel modelis Adam savā klubiņā ir piejaucējis sliktākiem braukšanas apstākļiem paredzēto Opel Adam Rocks, piektdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Sliktāki braukšanas apstākļi un četri dažādi gadalaiki šāda izmēra braucamajiem varētu būt gana liels pārbaudījums – piemēram, Latvijas koplietošanas ceļi. Uz amortizatoru un atsperu rēķina Adam Rocks virsbūves attālums līdz ceļa virsmai ir pacelts vēl par diviem centimetriem, sasniedzot 14 centimetrus. Tas tāpat nav diži daudz, lai bez liekiem kreņķiem iebrauktu meža stigā vai ziemā izkārpītos no sniega kupenas, tomēr tas ir vairāk nekā nekas. Papildus tam Opel priekšpiedziņas kabatas krosoveram ir uzmeistaroti nekrāsotas plastmasas aizsargmoldingi, kas atļaus vieglprātīgāk izturēties pret sīkiem virsbūves skrāpējumiem un, galu galā, vizuāli izskatīsies vīrišķīgāk. Ar šādu ekipējumu pats mazākais Opel drīzāk ir gatavs ienirt Latvijas lielpilsētu džungļos. Diemžēl Latvijā lielpilsētu šī vārda klasiskajā nozīmē nemaz nav, tādēļ nav brīnums, ka Opel Adam Rocks un viņiem līdzīgie vismaz pagaidām pie mums nevienam īsti nav vajadzīgi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ģimeniskais Opel Zafira Tourer kā pirmais ir piejaucējis Opel jaunākās paaudzes divu litru 170 ZS dīzeli

Vienīgā bēda, ka, no lietotāju pozīcijām raugoties, darbībā motors Zafira Tourer svara kategorijai nemaz tik ņiprs un sprigans nav. Pamatuzdevums tiek izpildīts, uz priekšu auto virzās visai paklausīgi, taču bez lieka entuziasma un azarta. Brīžiem ir pat sajūta, ka, tiecoties izpildīt drastiskās Euro 6 atgāzu normas, Zafira Tourer ir aizcementēts trokšņu slāpētājs. Kaut kur zemapziņā motoram jauda ir, taču, kamēr visas modernās uzpariktes utilizē kaitīgos izmešus, vienlaikus tiek apēsta arī motora veiktspēja. Turklāt pie zemiem un vidējiem motora apgriezieniem tas ir pārlieku skaļš. Nekādu dižo sensāciju nesagaidīsim degvielas patēriņa postenī, tie tāpat būs godīgi septiņi litri uz 100 kilometriem, bet, ja pilota kāja būs smagāka, tad diezgan ātri varēs ielēkt 8 litru klubiņā. Tajā pašā laikā šāda izmēra auto tas ir ļoti solīds un godīgs rezultāts. Ņemot vērā, ka drīzumā jaudīgākais 170 ZS dīzelis, visticamāk, nonāks arī mazāka izmēra Opel modeļos, var cerēt, ka adaptācijas un pielāgošanās process noritēs veiksmīgāk un Opel īpašnieki, nepārkāpjot vides saudzēšanas principus, saņems lielāku braukšanas prieku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

General Motors Vācijas un Polijas rūpnīcās investēs vairāk nekā 500 miljonus eiro

LETA--AFP, 21.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV autobūves gigants General Motors (GM) Vācijas un Polijas rūpnīcās investēs vairāk nekā 500 miljonus eiro, lai ražotu jaunus dzinējus un pārnesumkārbas, ziņo GM Vācijas struktūrvienība Opel.

Opel norāda, ka GM investēs Rīzelsheimas un Kaizerslauternas rūpnīcās Vācijā, kā arī Tiši ražotnē Polijā.

Papildus tam, GM arī atgādināja par plāniem Opel Rīzelsheimas rūpnīcā ražot jaunu vieglās apvidus automašīnas modeli, tam atvēlot aptuveni 245 miljonu eiro investīcijas.

«Opel mums stratēģiski ir ļoti svarīgs. Šīs papildu investīcijas palīdzēs atjaunot zīmola pievilcību un stiprināt mūsu pozīciju Eiropā,» norāda GM vadītāja Marija Bara.

Pēc ciestajiem zaudējumiem vairāku gadu garumā Opel uzsācis īstenot pasākumus finanšu stāvokļa uzlabošanai, tostarp paredzot no 2014.gada līdz 2018.gadam tirgū laist 27 jaunus modeļus un 27 jaunus dzinējus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jānis Viegliņš ir Pārdošanas skolas vadītājs un dibinātājs, Rīgas Komercskolas un Biznesa vadības koledžas lektors, Dienas Biznesa pārdošanas rokasgrāmatas papildinājumu autors. Viņš prot un māca saskatīt pozitīvo visvienkāršākajās lietās. J. Viegliņš mums šodien pastāstīja par savu jauno kaislību un mīlestību – tikko iegādāto auto Opel Adam.

– Kā tu pāris teikumos formulētu – kas ir pārdošanas māksla?

Es teiktu, ka pārdošana ir sajūtu ģenerēšanas tehnoloģija, ar kuru konkrētā vietā un laikā, vadoties no konkrētas personības, vienkārši tiek radītas tās emocijas, kas nepieciešamas, lai cilvēki justos komfortabli un veiktu izvēli par labu kaut kam. Un pēc tam aizietu ar emocijām, kas viņiem liktu atkārtot šo izvēli.

Ikdienā mans uzņēmums apkalpo juridiskas personas, sniedzot privātus ieteikumus un risinājumus pārdošanas apjomu palielināšanai. Pēc Pārdošanas skolas uzskatiem, ikviens uzņēmums var pārdot vairāk, daudzos gadījumos – pat par 100% vairāk. Vienīgais jautājums: kādas problēmas jārisina, lai panāktu rezultātu pusotra vai divu mēnešu laikā –, un mēs šīs problēmas drosmīgi risinām. Esam tikpat drosmīgi, cik Ādams.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš pērnā gada vidus vieglā komerctransporta apcirkņus ir papildinājuši vairāki nozīmīgi modeļi, kas aktuāli arī vietējiem iekšzemes un starpvalstu pārvadājumiem, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Ford, Renault, Citroen, Fiat, Peugeot, Mercedes, Volkswagen – citiem vārdiem sakot, ikviens zīmols, kas vairāku gadu garumā ir pazīstams arī kā vieglā pasažieru un komerctransporta ražotājs, ir sagatavojis vai drīzumā plāno tirgū piegādāt kādu svarīgu jaunumu. 2014. gadā Ford pilnībā nomainīja visu komerctransporta klāstu, kam galvgalī soļo pilnīgi jauns Ford Transit, savukārt premium klases zīmols Mercedes ir sagatavojis dārgo un elitāro pasažieru modeli Mercedes V Class. Neatpaliekot no saviem kolēģiem, komerctransporta tirgus šogad ir papildināts ar radniecīgajiem Renault Trafic un Opel Vivaro. Patiesības labad jāmin, ka šai kompānijai ir pieskaitāms arī trešais ģimenes loceklis, proti, Nissan Primastar, taču objektīvu un subjektīvu iemeslu dēļ Latvijā var runāt par diviem modeļiem. Nenoniecinot Opel Vivaro iespējas, tomēr potenciālo pircēju puses lielāku uzmanību ir uzjundījis jaunais Trafic, kas vēsturiski allaž ir bijis starp sava segmenta līderiem. Tieši cena ir noteicošais faktors, kas mikromačā ar Vivaro franču modeļa potences padara nedaudz kārdinošākas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunākās paaudzes Opel Astra ir nobriedusi atgriezt iepriekšējo gadu spozmi, kas pēdējos gados ne tikai uz klasisko, bet arī uz jauno konkurentu fona ir krietni pabalējusi

Vieglāka un kompaktāka pēc saviem apkārtmēriem, bet pēc ražotāja solītajiem salona izmēriem tā ir pamanījusies kļūt ērtāka nekā līdz šim, palielinot ērtības gan priekšā, gan aizmugurē sēdošo kājām.

Opel Astra ir viena no sava žanra klasiķēm, kura allaž likusi saspicēt ausis pircējiem Eiropā. Lai ieintriģētu auditoriju, tostarp arī tos, kas iepriekš nav pievērsuši uzmanību Opel kompaktklases modelim, jaunā Astra ceļ galdā veselu lērumu dažādas aktīvās un pasīvās drošības sistēmas, kas parasti ir sastopamas augstāka plaukta automobiļiem. Līniju un ceļa zīmju lasītājs, pirmssadursmes brīdinājuma sistēma ar autonomo bremzēšanas funkciju, aklās zonas brīdinājuma sistēma, distances ievērošanas palīgsistēma ir tikai daļa no visiem t.s. bling-bling palīgiem, ko ir iespējams piešūt Astra mundierim. Tajā pašā laikā standarta jaunie krēsli ir gaužām neērti un noteikti nav piemēroti garākiem pārbraucieniem. To uz savas ādas izbaudīja šo rindu autors, kas bija izvirzījis mērķi ar jauno Astru aizbraukt līdz Tallinai un atpakaļ. Nākamajiem Astra pircējiem noteikti vajadzēs piemaksāt vismaz 353 eiro, lai pilota un blakussēdētāja krēsliem iegūtu regulējamu atzveltnes izliekumu un izbīdāmu sēdekļa apakšējo daļu. Visbeidzot tiem, kas vēlas maksimāli palutināt savu mugurkaulu, nāksies pirkt Astru dārgākajos – Innovation vai Dynamic – izpildījumos un saņemt zaļo gaismu par 2017 eiro piepirkt klāt vācu ortopēdu savienības atzītos AGR priekšējos krēslus, kam bez daudzveidīgām regulēšanas iespējām ir pieejamas arī masāžas un ventilācijas funkcijas. Jāpiebilst, ka Astras aizmugurējie krēsli arī nav labsajūtas etalons, vietas kājām ir kļuvis vairāk, taču pati sēdpozīcija ir pārāk dziļa un nav diez ko relaksējoša.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas autobūves kompānija Groupe PSA pirmdien paziņoja, ka iegādājas ASV autoražotāja General Motors Eiropas struktūrvienību, kurā ietilpst Opel un Vauxhall zīmoli.

Darījuma summa veido 1,3 miljardus eiro.

Tāpat PSA norādīja, ka kopīgi ar Francijas banku BNP Paribas iegādāsies GM Eiropas finanšu pakalpojumu biznesu par 900 miljoniem eiro, tādējādi šī darījuma summai kopumā sasniedzot 2,2 miljardus eiro.

Pārņemšanas darījums aptver sešas montāžas rūpnīcas un piecas automašīnu detaļu ražotnes, kā arī aptuveni 40 000 darbinieku.

PSA jau februāra sākumā paziņoja, ka uzņēmums ir ieinteresēts pārņemt GM ar zaudējumiem strādājošo Eiropas struktūrvienību Opel.

Lielbritānijā Opel automašīnas tiek tirgotas ar Vauxhall zīmolu.

PSA vadītājs Karloss Tavaress pirmdien norādīja, ka uzņēmums apņēmies turpināt īstenot Opel attīstību un paātrināt tā atlabšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

KNAB nekonstatē nelikumības saistībā ar valsts iepirkumos uzvarējušo Āboltiņas vīra pārstāvēto uzņēmumu

LETA, 09.09.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) pārbaudē nav konstatējis valsts amatpersonu saistību ar uzņēmumu Auto Blitz, kurš ieguva tiesības piegādāt Valsts policijai automašīnas un kurā darbojas politiķes Solvitas Āboltiņas (V) dzīvesbiedrs.

KNAB izvērtēja iepirkumus, kurus organizēja Nodrošinājuma valsts aģentūra un kuros uzņēmums Auto Blitz atklāta konkursa rezultātā ieguva tiesības piegādāt Valsts policijai automašīnas. Pārbaudē birojs nekonstatēja likumā Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā amatpersonām noteikto ierobežojumu un aizliegumu neievērošanu, jo netika konstatēta valsts amatpersonu, kuras lēma par minēto iepirkumu piešķiršanu Auto Blitz, saistība ar šo komercsabiedrību, aģentūrai LETA pastāstīja KNAB preses pārstāve Laura Dūša.

KNAB pārbaudi sāka janvārī pēc opozīcijas deputāta Andreja Elksniņa (S) iesnieguma. Elksniņš pauda bažas, ka Auto Blitz «pēdējos trijos darbības gados pamanījies ar savas pārstāvētās markas automobiļiem apgādāt ne vienu vien valsts iestādi, tiekot pie vairākiem miljoniem eiro».

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Garkalnes avārijā iesaistītais kravas auto strauji pietuvojies no aizmugures, vienu bērnu iespiežot starp mašīnām

LETA, 26.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien Garkalnē notikušajā ceļu satiksmes negadījumā iesaistītais kravas auto Scania no aizmugures strauji pietuvojies velosipēdistu grupu pavadošajam automobilim Opel Vectra, aiz kura aizvējā braucis arī viens 12 gadus vecs zēns. Sadursmes brīdī zēns iespiests starp abām automašīnām, aģentūrai LETA pastāstīja negadījumā iesaistītā Opel vadītājs.

Kā novēroja LETA, pāris stundas pēc negadījuma notikuma vietā grāvī joprojām atradās vieglā automašīna Opel Vectra, bet pirmajā joslā stāvēja Polijā reģistrēts kravas automobilis Scania ar piekabi, aiz kuras redzamas bremzēšanas pēdas. Vieglajam automobilim bija stipri sadauzīta aizmugurējā daļa, bet kravas automašīnai bija sasists priekšējais vējstikls un plastmasas daļas. Zem kravas auto bija redzams arī sarkans velosipēds un asinis.

Notikuma vietā bija izveidojies dažus simtu metru garš sastrēgums. Avārijas vietā bija redzamas četras Valsts policijas automašīnas, kā arī abi negadījumā iesaistītie transportlīdzekļi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV autobūves koncerna General Motors Vācijas struktūrvienība Opel pārtrauks darbību Krievijas tirgū un slēgs rūpnīcu Sanktpēterburgā, paziņojis Opel vadītājs.

Darbības pārtraukšanu Krievijā uzņēmums galvenokārt skaidro ar pārdošanas apjoma kritumu.

«Mēs esam nonākuši pie atziņas, ka Krievijas tirgus perspektīvas nav labas, gan īstermiņā, gan vidējā un ilgtermiņā,» Vācijas laikrakstam Handelsblatt norādīja Opel vadītājs Karls Tomass Noimans.

Vēlāk izplatītajā Opel paziņojumā norādīts, ka darbības pārtraukšana Krievijā General Motors 2015.gada pirmajā ceturksnī radīs vienreizējās izmaksas aptuveni 600 miljonu eiro apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar kravu vai pasažieru pārvadājumiem pērn nodarbojās 5185 licencēti uzņēmumi. To skaits, salīdzinot ar 2018. gadu, ir palielinājies par 3,5%, liecina SIA Autotransporta direkcija apkopotie 2019. gada dati.

Pērn reģistrēti 24 110 transportlīdzekļi, kas ir par aptuveni 1% vairāk nekā 2018. gadā. Pieprasītākās atļaujas no Latvijas pārvadātāju puses joprojām bija uz Krieviju, Baltkrieviju, Kazahstānu, Ukrainu, Turciju un Poliju.

Kopumā pērn vērojams autopārvadātāju uzņēmumu un transportlīdzekļu skaita pieaugums, kas nozīmē, ka komercpārvadājumu nozare turpina attīstīties. Pērn bija 5185 spēkā esošas licences, kas izsniegtas kravu un pasažieru pārvadātājiem. No tām 86,1% izsniegts starptautisko kravu pārvadājumu veikšanai, 5,3% - kravu pārvadājumiem Latvijas teritorijā, 8,4% - starptautiskajiem pasažieru pārvadājumiem, 0,2% - pasažieru pārvadājumu nodrošināšanai iekšzemē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Palielina atļauju kvotu autopārvadājumiem uz Krieviju

Egons Mudulis, 29.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākotnējā atļauju kvota divpusējiem un tranzīta kravas autopārvadājumiem 2014. gadā būs 82 tūkstošu atļauju apmērā, kas ir par 17 tūkstošiem vairāk nekā šogad.

Par to vienojās abu pušu pārstāvji Latvijas–Krievijas Kopējās komisijas sanāksmē šā gada 23.–24.oktobrī, vēsta VSIA Autotransporta direkcija. Pērn sākotnējā kvota 2013. gadam bija 65 tūkst.atļauju apmērā, bet šis apjoms izrādījās nepietiekams, un septembrī puses vienojās apmainīties vēl ar 7000 atļaujām.

Šoreiz sanāksmes laikā delegācijas vienojās apmainīties ar papildu 10 tūkst. atļaujām, kas pilnībā nodrošina Latvijas kravu autopārvadātāju vajadzības līdz šā gada beigām. Tirdzniecības apjomu pieaugums starp abām valstīm pēdējo trīs gadu laikā norāda uz kravu starptautisko autopārvadājumu tālākas attīstības perspektīvu, secinājuši abu pušu pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Pilnveido pasažieru pārvadājumu ar taksometriem jomas tiesisko regulējumu

Rūta Lapiņa, 02.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2.novembra Valsts sekretāru sanāksmē pieteikti divi jauni Satiksmes ministrijas izstrādāti noteikumu projekti, kas nosaka kārtību kādā veicami pasažieru komercpārvadājumu ar taksometru un prasības speciālās atļaujas jeb licences saņemšanai un par valsts nodevu par speciālās atļaujas izsniegšanu komercpārvadājumu veikšanai ar autotransportu, informē Satiksmes ministrijas (SM) Sabiedrisko attiecību speciāliste Ilze Greiškalna.

Grozījumi Autopārvadājuma likumā, kas stāsies spēkā 2018.gada 1.martā nosaka, ka licences pasažieru komercpārvadājumiem ar taksometriem turpmāk izsniegs republikas pilsētas domes un plānošanas reģioni. Noteikts, ka plānošanas reģiona izsniegtā licence nedod tiesības veikt pasažieru komercpārvadājumus ar taksometru republikas pilsētas teritorijā un otrādi – republikas pilsētas izsniegtā licence nedod tiesības veikt pasažieru komercpārvadājumus ar taksometru pārējā plānošanas reģiona teritorijā.

Ministrijā skaidro, ka licence dod tiesības nogādāt pasažieri uz jebkuru citu vietu ārpus republikas pilsētas vai pārējās plānošanas reģiona teritorijas, kurā saņemta licence. Noteikumu projekts nosaka prasības plānošanas reģiona un republikas pilsētas speciālās atļaujas saņemšanai, kārtību, kādā veicami pasažieru pārvadājumi ar taksometru, taksometru radītā vides piesārņojuma ierobežojumus un siltumnīcefekta gāzu emisiju apjomu plānošanas reģionos, kā arī Valsts ieņēmumu dienestam sniedzamās informācijas apjomu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes Drošības, kārtības un korupcijas novēršanas jautājumu komiteja apkopojusi priekšlikumus no pašvaldības iestādēm, nozarē iesaistītajiem un sagatavojusi priekšlikumus Satiksmes ministrijai, kuros pauž savu redzējumu kā varētu ieviest kārtību taksometru nozarē.

Pašvaldība aicina Satiksmes ministriju sagatavot grozījumus Autopārvadājumu likumā, paredzot, ka speciālās atļaujas (licences) izsniegšana vieglo taksometru pārvadājumu veikšanai ir deviņu republikas pilsētu un plānošanas reģionu kompetencē. Papildus nosakot, ka plānošanas reģionā izsniegtā speciālā atļauja (licence) nedod tiesības veikt vieglo taksometru pārvadājumus republikas pilsētā un otrādi.

Tāpat pēc domes paustā likumā būtu jānosaka, ka automašīnām, kas tiek izmantotas kā vieglie taksometri, ir jābūt pakalpojumu sniedzēja īpašumā vai līzingā un visi pasažieru pārvadājumiem izmantotie transportlīdzekļi nedrīkst būt vecāki par trim gadiem vai par ražotāja noteikto garantijas termiņu no pirmās reģistrācijas datuma.

Komentāri

Pievienot komentāru